*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Anskuna varovaiset onnittelut, jopa minä erotin hailakan punahtavan viivan tikussa ja minä jos kuka en omista viivalaseja:heart:

Siis juu menkkamaisia nipistelyjä/repäisyjä ja alaselän hetkellisiä aaltomaisia puristuksia on ollut täälläkin ja kun minulla on vielä köhää flunssasta jäljellä niin tuntuu että lorahtaa jotain housuun ja olenkin ollut tänään useasti varma että kierto teki tenät ja menkat alkoi, mutta ei kuitenkaan, lorottelee reippaanlaisesti muuten vaan :LOL:
 
WWNE. Tollaset kommentit jätetään omaan arvoonsa. Kaikilla aina tuntuu olevan mielipide ja oikeus laukoa se miten sattuu. Meillä silloin esikoisen aikaan oli vähän sama tilanne appivanhempien ja ukon mummun kanssa. He eivät halunneet lastenlasta (oon edelleen sitä mieltä, et koko homma oli siitä kiinni etteivät he halunneet lapsenlapsen äidiksi mua vaan jonkun korkeestikoulutetun siveellisen elovena-tyttelin hienolla tittelillä varustettuna). Appivanhempien ja mummun käytös oli ala-arvoista ja törkeää. Meillä oli vaikea vuosi ja uitiin todella syvällä, olin lähdössä pariin otteeseen pois ja äiti puhui mut ympäri aina. Loppujen lopuksi, kun esikoinen oli 3kk ikäinen niin ääni muuttui kellossa ja yhtäkkii se olikin kaikki kaikessa ja niiiiin rakas :snotty: Anoppi sanoi syyksi silloin, että on liian nuori mummuksi (täytti sinä vuonna 50v) Bullshit :rolleyes: Mummun kanssa käytiin kova kädenvääntö asiasta, iskin kaikki kortit pöytään, näytin mistä kana kusee ja mä en tollasta paskaa siedä. Se puhdisti kummasti ilman ja nykyään mä ja ukon mummu tullaan tosi hyvin juttuun :D Appivanhemmille näytin myös närhenmunat ja nykyään välit on ok. Kannatan suoraa puhetta ja itteän pitää arvostaa sen verran, etten muut tallo yli.

En ota eikä kukaan muukaan meidän perheestä ota influenssarokotetta. Ei ole ikinä sitä ollut. Katotaan jos se joskus sattuu tulemaan niin muuttuuko mieli sen jälkeen rokottamisen suhteen.
 
Mä just tajusin näin aamuyön pikkutunteina et jos mun ovis on siinä kp21 ja kierto noin 30-31 niin miten se lasketaan, eikö luteelivaihe oo sillon 8-9 vai 9-10 päivää? Sehän on ihan normaalin rajoissa kai vielä? Ei ainakaan kuulosta enää niin lyhyeltä kuin jos sanotaan et hedelmöittyminen on ollut viikon myöhässä, siitä helposti ajattelee et sit puuttuis viikko siitä välistä mutta kyllähän sekin pitää ottaa huomioon et kierto ei oo vaan 28 päivää. Ehkä tää mun kroppa ei toimikaan ihan päin pyllyä.. :)
 
En osaa tuohon luteaali asiaan sanoa, olen unohtanut miten tuo menee enkä ole vaivautunut omalta osaltani sitä vielä tähän kiertoon tarkistaa:whistle:

Onhan tässä taas hassua omassa navassa kun oikein kaivelee.
Aamulämpö tippunut tänään normaaliin 36.4:n. Kyllä menee sekavaksi, tulisi jo ensi viikko ja maanantai, pistän miehen tarkistamaan tikkua jos edes kuvittelen näkeväni siinä jotain hormoonipäissäni:D
 
Hahhaahhaa, vauvanpallero heräs heti ko äiti kirjautu kaksplussaan, varmaan se meinas että heitä hiivatti haaveilemasta ko sulla on jo vauva täällä ;)

Anskuna tuohan on ihan oikea plussa jo!! Minun mielipide on että ei tuossa ole ennään tulukinnanvarraa :) Onnea :heart: Mie näytän sulle oikean olemattoman haamun ko saan liitettyä tuon kuvan. Pöh.

Mamina kiitos resähtistä :) Ens kerran ko mie saan menkat niin otan kyllä käyttöön.

Viipulainen hyvältä kuulostaa!! Maanantaita ootellessa... Koita sinnitellä, nuo hätänegat on kans yks paholaisen keksintö..

Gorthaur oikein, ei piä sietää mitä vaan. Mie olin nuorena vähän arka pitämään puoliani, mutta onneksi nykysin ei niin isoa tossua ole jonka alle tämä ego jäis ;)

Yks kysymys teille jotka ootte imettäessä tullu raskaaksi, tuliko tisseihin raskausoireita? Mulla oli parina päivänä nännit tosi hellänä (eikä johtunu vauvanpallerosta), mutta muuten ei oo ollu mittään semmosta mitä ei vois laittaa imetyksen lieveilimiöitten piikkiin.

ON imettäessä 'supisteluja' (?), menkkajomoja. Jopa semmosta valumisen tunnetta välillä. Edelleen oon kyllä kipeänä, että periaatteessa menis senki piikkiin kaikki, ko nimittäin lihassärkyjäki on. Testi vaan on nega. Tai siis tietenki mie näen tuossa jonku kauan sitte edesmenneen kummituksen... Eikähän tuo kuvan ottamishetkellä ollu ennään validi koko testi ko kastamisesta oli jo yli tunti. Tämä on sentään pc.. Seuraavan kerran testaan mieki vasta maanantaina ja sitte jänskätellään yhessä viipulaisen kans, eiks jeah ;)

 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
viipulainen: Tsemppiä piinaviikonloppuun! Aamulämpöjutut ei ole itselle tuttuja niin ei tiedä, mitä niissä lämmöissä pitää milloinkin tapahtua. Jännää jännittää sun mukana. :)

Pöllömamma: Mulla on ennen kuopusta ollut lyhyet kierrot ja sitä mukaa lyhyet luteaalivaiheet. Mulla ei ehtinyt tulla menkkoja kuopuksen jälkeen, kun laitettiin kierukka niin mielenkiintoista, millaiset kierrot sieltä tulee, kunhan kierukka poistuu. Mutta pointti oli siinä, että kyllä lyhyemmälläkin luteaalivaiheella voi raskautua. :)

Mä sain eilen jonkin flunssan jälkitaudin ja mulla oli tosi kipeä maha illan. Piti käydä kerran oksellakin. Siinä taas mietti, kun oli se maha melkein aaltomaisesti kipeä vähän samaan tyyliin kuin synnytyssupistuksissa, että apua, jos kolmannessa raskaudessa tulee vaikka kipeitä harkkasupistuksia niin miten sitä sitten pärjää lasten kanssa ja töissä. : / Kahdesta aiemmasta on ollut paljon harkkasupistuksia, mutta ne ei ole ollut kipeitä, hankalasti kiristänyt vain. Mulla on korsettitreeni päällä, kun toivon, että vahvemmat selkä- ja syvät vatsalihakset helpottais sitten raskaudessa. Ainakin, jos selkäkipuja voisin välttää nyt treenaamalla ja ehkä niitä suppareitakin? Onko kellään tietoa, voisko paremmalla kunnolla olla apua harkkasuppareiden vähentämisessä?
 
Kiehinen varmasti hyvällä lihaskunnolla voi vaikuttaa ainaki niihin selekäkipuihin. Supisteluihin... hmm..kohdun toimintaan on varmaan aika mahotonta vaikuttaa? Korjatkaa heti jos oon väärässä! Ehkä jos oikein miettis että hyvä aerobinen kunto kuitenki vaikuttaa positiivisesti lihasten hapenottokykyyn niin voisko sitä kautta jotenki..? Vai menneekö turhan kaukaa haetuksi :D Mulla oli tosi hyvä aerobinen ja lihaskunto ko aloin tuota kakkosta oottaan. Selekä ei menny erityisen kipeäksi, mutta harkkasupistelut alako puolivälistä ja jatku ihan sinne maaliviivalle. Enimmäkseen oli kivuttomia, mutta tosi napakoita kyllä. Oikeastaan aika mielenkiintonen pohtimisen aihe :) Tietäisköhän joku gyne kertoa asiasta enempää? Ja oot aika ihana ko näät minun kans tuossa viivaa :hug::heart:
 
Sonay, joo siitäkin on ollu puhetta että siirryttäis kumipukuun, tosin kummatkin inhoo niitten kans räppäämistä nii se toivottu "vahinko" vois ollakkin mahdollista. No, täytyy taas avata keskustelua ennenkuin taukoviikko loppuu. Oon sanonukki hälle että, se ehkäsee joka haluaa ;) Jotenkin vaan pelkään että odotukseni raskautumisen suhteen nousee pilvilinnoihin ja sitten sieltä tullaan alas rytinällä :(

Kiitos kun saan purkaa tuntojani tänne, näitä asioita kun ei vaan kaikille pysty puhumaan :heart:
 
viipulaiselle ja pupelaattorille hurjasti peukkuja! Pupelaattorinkin tikussa on kyllä toinenki viiva havaittavissa. Anskunaa uskaltaa jo kovasti onnitella :)!
peipi-82 ilman muuta tänne purkautumaan! Miehille on joskus vähän huono purkaa kun tuntuu ettei he puhu oikein tätä naisenkieltä, helposti sitä tulee sitten niitä vääriä käsityksiäkin. Tsempit päänkääntämiseen! :wave:

Omanapa: Ei mitään. Ei oireen oiretta. Luulosoppa jatkaa jäähtymistään..
 
Jostain luin että luteealivaiheen pitäis olla 12-16 päivää. En kyllä tiedä pitääko ollenkaan paikkansa. 9 päivää kuulostaa jo aika lyhyeltä, mut pikagoogletuksella oli kullä porukka tullut raskaaksi lyhyestä luteaalivaiheesta huolimatta.

Uskokaa tai älkää niin täällä on kp 1. Täti tuli viime yönä kovien kipujen kanssa. Olin niin kipeä etten edes tajunnut surra asiaa. Aamulla piti sitten jo pieni itkukin tirauttaa kun dropit oli kohdillaan. Toivon kyllä että raskaudun pian. Ovikset on kipeitä, menkat on kipeitä. Raskaana ei olis kumpiakaan!

No nyt on haettu greippimehut kaupasta, ja entistä vahvempana uuteen kiertoon. Sen kyllä päätin että nyt loppuu mun himotestailut. Ens kierrossa testaan vasta kun/ jos menkat myöhässä. Tulee vaan ihan turhaan paha mieli tästä. Mulla toi luteaalivaihe näyttää olevan sen 12-13 päivää. Pitäis siis olla ihan ok.

Kyllä mäkin näen pupelaattorin testissä viivaa. Toivotaan että lähtee vahvistumaan!
Tsemppiä piinailijoille!
 
Voi Anskuna :hug: Pää pystyyn ja greipin voimin seuraavaan kiertoon ;)
Mie en ymmärrä tuosta luteaalivaiheesta; ite oon lukenu että se olisi aina suht vakiona kaikilla sama 14vrk? Oon vissii saanu ihan höpötietoa sit.
pupelaattorin testissä joku hailura näkyy, tsemppiä vahvistumiselle! =)
 
Anskuna voi ei:hug: Mutta uudella tarmolla uuteen kiertoon vain ja greippeily käyttöön:)

Pupelaattori:
Todellakin piinaillaan maanantaina ja saatoin jotain huomata tuossa testissä, mutta ihan varmaksi en uskalla sanoa. Tästä tulee taas liian jännää:popcorn:

Ja kiitos muillekkin tsempeistä oikein tooosi paljon!:wave:
Mieskin kysyi että onko minulla ollut mitään tuntemuksia ja vastasin että juu onhan niitä, kuten tissimaitoilua, kohdun kiristelyä ja toispuolesta kiristelyä, ruumiinlämmön muutoksia, oksetusta, "kosteaa oloa" jne. mutta yhtälailla ne voi johtua vaikka tähtien asennosta. Mies oli aavistuksen hämmentynyt, ei varmaan piinaa enään kysymyksillä :LOL:

ON:
Olipa ihana loppu aamu kun töihin lähdin. Koko matkan yökin ja olin ihan varma että vatsatauti iskenyt. Tiiättekö sen tunteen kun alkaa kerääntyä oikein sylkeä suuhun ja se alkaa ällöttää enemmän vain? Tuo etominen alkoi jo kotona mutta katosi sitten onneksi tunnin aikana kokonaan eikä vattakaan ole kuralla...En aio olla itseni kanssa tekemisissä jos en raskaana ole ja olen näin taitava huiputtamaan itseäni, en nimittäin pidä valehtelijoista:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin yllättävn huono kirjoitella kännykällä, no yritetän silti!

Anskunalle tsemppiä, tullukkin kunnon pettymys kun testikin jo vähän lupaili :(

Mulla ovis tekee tuloaan, oletettavasti, mitään kummempia oloja ei vielä ole ollut. Eilen yritettiin laitella tyttöstä aluille ;) Eiköhän se ole ihan luonnollista toivoa eri sorttia kuin jo on olemassa, mutta totta kai kun lapsi syntyy niin tärkeintä on hänen hyvinvointi ja että muutoinkin kaikki sujuu hyvin.

Flunssaa pukkaa päälle mulle sekä lapsille ja menee viikonloppu suunnitelmat uusiksi. Ärsyttävää tämmönen kotona mätäneminen kun oisi vapaata viikonloppuna!
 
Viipulainen aika lupaavan oloisia oireita?! =) Kaikenlaista sitä tosiaan pystyy itselleen kehittelemään, mut et noin mittavia oireita.. :D

Porkkana84 oliko siulle tiedossa jotai erityisiä kikkoja tähän tytön yrittämiseen? =) Mies lukee Teemu -kirjaa, ja siellä oli kuulemma et Selänteet halus tyttöä niin olivat lukeneet jonkun kirjan minkä sanomaa tarkasti noudattamalla saivat tytön. Oli kuulemma toiminut muillakin tutuilla jotka olivat kirjan lukeneet.. Harmi ettei sitä taida olla suomenkielisenä, niin hyvä kielipää miulla ei oo et kirjoja englanniks lukisin..

Täällä hiljaiseloa, ovis vasta ens viikolla..
 
Mamina, lähinnä tuota ajoitusta, että pari päivää ennen ovista yritys ja miehen oisi hyvä pidättäytyä muutama päivä ennen sitä. Netistä jotain ohjeita luin, siellä oli ohjeita ruokavalioon ym mikä happamoittaisi naisen paikkoja ja oisi näin edullisempi tyttösiittiöille ja joukko muita sekavia ohjeita mut en kokenu oikeen muuta kuin tuon ajoituksen järkeväksi. Ruokavaliokin oli ihan jees jos jaksaisi noudattaa: vihanneksia, lihaa ja happamia maitotuotteita, ei sokeria ja valkoista jauhoa... mutkun suklaa on niin hyvää ja nyt kun oon kipeenäkin niin herkut maistuu :p Kannattaa googletella kuinka tehdä tyttövauva :)
 
Tyttövauvan metsästykseen:
Minä uskon ainakin siihen vanhaan uskomukseen, koska se päti ainakin kuopuksen suhteen.
Eli vanhan sanonnan mukaan tosi rakastajat tekevät tyttöjä. :D
Ja tuo perustuu siis siihen, että poika siittiöt eivät eläisi yhtä kauan kuin tytöt, koska ovat nopeampia ja kuluttavat potkunsa nopeammin. Tyttö siittiöt taasen eläisivät kauemmin ja olisivat jo valmiina odottamassa munasolua isommalla edustuksella, jos touhuilua on ollut säännöllisesti jo hyvissä ajoin ennen ovulaatiota. :D
Mutta nuo on semmoisia mitä en ihan tosissani ota kuitenkaan, onhan niitä hauska kuitenkin kokeilla ja katsoa miten käy:)

ON:
Siis juu onhan näitä kovan mittakaavan oireita tässä ollut ja sain illalla uutena oireena jäätävän rintojen kipuilun. Meinasi kiljaisu tulla kun rintsikat otin pois ja utareet pääsivät vapauteen:headwall:
En tosiaan tohdi luottaa tähän minun salakavalaan kroppaani, huijaa minua kuitenkin :LOL:
Toki toivon, että toivottuun tulokseen pääsisi, mutta en tahdo liian paljoa toivoa kun yk1 tässä kuitenkin on vasta menossa virallisesti, vaikka on tässä parit kierrot puoli tosissaan jo yritetty tätä ennen, pitää pysyä realistisena:D
 
Eipä se oikein luonnistunu tuolla puhelimella..

Anskuna sitä piti vielä että ootko aatellu tehä vielä yhtä testiä jos sattuis että olis valemenkat?

Viipulainen hyvältä kuulostaa!!

ON ei oikeastaan ennään kummempia 'oireita'. Pieniä menkkajomoja sekä poltteluita ja alaselkäkipua välillä. Muutaman kerran on parin päivän aikana menny tississä semmonen sähköiskun tapanen tosi nopea kipu, mitä ei ole tässä imetyksen aikana muuten ollu. Mutta kattelin viime raskauen alusta, niin näillä samoilla dpo:lla ollu just samalla tavalla kipeänä, päätä on särkeny, nenä vuotanu ja lihakset ollu kipeänä. Paitsi että nyt mulla on ihan kunnon räkätauti, ei pelekästään nenä vuotamista. Nyt vois olla dpo 15.
 
Meillä on kaksi tyttöä, joten tietysti toivottaisiin, että kolmas olisi poika :) Niin että vinkkejä otetaan vastaan, miten ootte poikia saaneet :D Vaikka kyllähän se tietysti niin menee, että todennäköisempää on, että tyttö sieltä seuraavaksikin tulee, jos ylipäätään raskaaksi joskus tulen.

Kiinalaisesta kalenterista olen katsonut, että jos tässä kuussa tärppää, niin ois poika ja ens kuussa ois sitten tyttö.. Jos ei nyt tärppää, niin ensi kuussa ei parane edes yrittää :D No ei, leikkiä lasken, molemmathan ne ois yhtä tervetulleita tietysti :heart:

Täällä vasta ootellaan ovista tulevaksi, joten eipä ole omassa olossa mitään kummempia..
 
Poikaa jos yrittää niin mitä lähempänä ovulointia (mielellään max.2vrk ennen) niin poika olisi sen kaskun mukaan todennäköisempi, mutta tiiä tuota :D

Itsellä kun molemmat jo on, niin itsellä ei ole toivetta oikeastaan sukupuolen suhteen, mutta mies on pienestä saakka toivonut saavansa pienen prinsessan, joten toivoisinhan minä että prinsessa myös tulisi. Loppupeleissä ei sillä kummallekkaan oikeasti ole merkitystä kumpi tulee, kunhan terve on ja kaikki sujuu hyvin raskaudessa ja synnytyksessä. :)

Pupelaattori:
Mie pidän sulle peukkuja!!
Katsotaan maanantaina mitä tikku näyttää minulla vai näyttääkö vielä yhtään mitään.

ON:
Sorruin yhteen testiin...siihen tuli jotain, mutta se oli niin niin hailura, että viskoin sen surutta roskiin ennen kuin ehdin alkaa kuvittelemaan yhtään mitään enkä kyllä kuviakaan ottanut. Lukenut noista herkistä sen verran paljon kaikkea, että tuommoinen on nega niin kauan ennen kuin siitä voi selvästi sanoa yhdella katsahduksella että on siinä punertavaa viivaa:kieh:
 
Mie olen kuullu vain että jos poikia haluaa, pittää panna kirves sängyn alle :D Ei mulla ole kyllä ollu... Tyttöjen tekemisestä ei ole sitte mittään hajua!!

Kuulehan viipulainen, mie olen tässä ollu semmosissa fiiliksissä koko viime yön ja alun tätäki päivää, että me otetaan ja mennään huomenna tuonne lokakuun lapsosten ketjuun.. ;)

ON ei mittään kummempaa, on vaan semmonen tunne :heart: Ja hulluna jännittää huominen!!!
 
  • Tykkää
Reactions: mamina ja Unnaunna
viipu ja pupe, tääl on sormet, varpaat, kädet ja jalat ristissä huomista varten! Ja kuvia kiitos ku tulos selvillä. :popcorn:

Täällä ei kummosia, ovis oli tuntemuksien mukaan varmaan to tai pe. Tikuttelin ahkerasti, enkä kyllä onnistunut saamaan tikulle plussaa. :| En viikonloppuna aattelin testailla piruuttani ekan kerran...jos tän aamusta uittelua ei lasketa mukaan. :LOL:

Toivottavasti saatais oikein monta siirtymään lokakuisiin, hyvin on vielä aikaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
Huomista tosiaan odotellaan täällä miehenkin kanssa että näkyykö edes pientä väriä :D

Ei nähty miehen kanssa pariin päivään ja eilen näkiessä mies totesi heti että olen tiineenä, olen kuulema erilainen ja jotenkin ekstra kaunis :D <3
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
Kännykällä pikapäivitys.. Minähän en malta odotella, joten testailen myös huomenaamulla jolloin dpo10. Mul on nyt neljättä päivää kestopäänsärkyä ja dpo7 oli sellainen jännä tunne vatsan alueella. Eikä kipua eikä kuplintaa, mut jotakin sellaista jonka tietysti toivon johtuneen kiinnittymisestä ;) muutenkin nyt koko vkl ollut huono ja vetämätön olo... viikko olisi vielä piinattavaa..
 

Yhteistyössä