35+ äidit

Ä-K: Ristiäiset meni loistavasti, pikku-ukkeli nukkui koko tilaisuuden ajan mun sylissä. Ei herännyt edes siihen kun pää kasteltiin. Nimekseen pikku-ukko sai Arttu Taavetti ja kaikki on tyytyväisiä.

Nyt kuuluu huutoa makkarista. Pitänee mennä vaipan vaihtoon ja syöpöttelemään Artun kanssa.

Olkkis ja Arttu
 
Pikkuinen nukkuu ja piipahdan täällä. Keskimmäinen katsoo Hoplaata. Suosikit Jummi, Jammi ja Hoplaa tuolla 3-vuotiaalla.

Pikkuprinsessa pottailee ja lähes joka päivä tehny pissat pottaan. Muutamana päivänä 2-3 krt. ;) Tykkää istuskella potalla ja heiluriroskiksen kannella leikkii siinä samalla.

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille! :heart: :wave:
 
:wave:
Täällähän me ainakin =)

Elämä näyttää aivan erilaiselta 4kk zombiena olon jälkeen =)
Taidan maistattaa perunaa pikkasen tytölle.Toivottavasti auttais tuohon pulautteluun.
Aikaisin heräilee,mutta tänään kerkesin vielä nukkuun ennen muitten heräämistä.
Kilttihän tuo kaikinpuolin on ollut koko ajan.Kasvaa vaan niin huimaa vauhtia.

Mukavaa marraskuun maanantaita kaikille!

ä-kengu ja tyttö-kengu 4kk+1pvä

P.s kivasti teillä neeanäiti pottailut jatkuu =)
 
Peruna on mautonta, anna mieluummin porkkanaa, annoin itse melkein heti peruna-porkkanaa ja hyvin maistui. Meillä pikkuprinsessa pian 1 v, syö nyt tavallista kotiruokaa ja purkkiruokaa seassa ja kaikkea syö hyvin. Pidämme yhteissynttärit 1 v ja 6 v kun synttäreiden väli 2 vkoa. Laskettu aika molemmilla 25.11. Syntyivät viikkoa ennen ja viikon yli. :D
 
Netti tökkii ja sen myötä hermo palaa kun ei hommat suju niin kuin ennen (isäntä väkisin halusi langattoman netin joka ei toimi ihan niin sujuvasti kuin ennen). Siksi on kirjoittelut jääny meikäläiseltä

Mä aloittelin Artulle viime viikolla iltavellit kun meni yöt ihan mahdottomiksi. Heräiltiin taas parin tunnin välein syömään. Ja kyllä se kannatti sillä nyt periaatteessa 1-2 yöruokailua on jäänyt pois ja ukkeli nukkuu 6-8h ensimmäisessä pätkässä ja herää vasta joskus 03-05 välillä juomaan pullollisen maitoa. Nyt kun vielä oppisi itse menemään ajoissa nukkumaan niin olisin todella tyytyväinen.

Olkkis ja Arttu kohta 2kk. :heart:
 
Olkksi kivasti teillä nukutaan yöt =) Mites sisko on ottanut pojan vastaan?

Tyttö tykkää perunasta ja porkkanasta pieniä makua annoksia vielä antelen.Pulautteluun ei kyllä ole vielä vaikuttanut.Eli toivottavasti auttaa,kun muutoin oltais kyllä pärjätty pelkällä rintamaidolla vielä.

Jaahas lapsukaiset tarvitsevat mua :wave: :wave:
 
Huomenta!

Sisko on ottanut veljensä vastaan todella kivasti. Hoitaa ja auttelee pojan kanssa kun pyytää ja välillä kysyykin että saako esim vaihtaa vaippaa.. Ja jos/kun välillä hermostuu veljeen niin pääsee aina isänsä luokse rauhoittumaan ja touhuilemaan omiaan.

Meillä oli sitten viime yönä mystinen huutokonsertti noin 03.30. Arttu heräsi, tarjosin maitoa. Ei kelvannut eikä kelvannut tutukaan. Sama homma kun nostin syliin. Hirveä huuto vaan koko ajan. Sitten kun laskin takas omaan sänkyynsä ja tarjosin ensin maitoa ja sitten tutua niin kumpikin kelpas ja sen jälkeen tuli unimatti noutamaan ja nukuttiin sitten 7.30 asti.
Onko teidän muiden lapsilla ollut vastaavaa?

Olkkis ja Arttu huomenna 2kk :heart:
 
Hei vaan kaikki äityliinit :wave:

Minä voisin siirtyä tälle puolelle pikkuhiljaa, vaikken luultavasti kovin usein ehdi kirjoittelemaan. Nyt vasta ensimmäistä kertaa hoksasin tulla tätä lukemaankin, vaikka Äiti-Kengu tuolla odotuspinossa moneen otteeseen on tästä kertonut.. Niin se vaan odotus ja lapsen syntymä sekä vievät aikaa että aivokapasiteettia :D Ainakin minulta!

Eli olen siis 36-vuotias kahden lapsen äiti: esikoinen (poika) on nyt 1v7kk, syntynyt siis 3/2008 ja kuopus (tyttö ) on 2 viikkoa; syntyi 26.10.09.

Nyt sitten kutsuukin taas arki, eli tänään lapset näköjään nukkuvat vuorotellen.. Palaan asiaan sitten joskus kun aikaa taas paremmin on!

~Tiila, iso poju ja tuore tyty :heart:
 
Tiila kiva,kun tulit tänne puolelle =)
Mukavia hetkisä teille vauvan ja taaperon kanssa.Sitähän se saattaa välillä olla,että eri aikaan nukkuvat.
Meillä ei enää nuo 2v 10kk ja 4v päikkäreitä nuku,joten.....

jaahas pikkuinen kutsuu :wave:
 
olkkis74 Mitä velliä annoit? Uskon etta vatsa kipeytyi siitä ja itki sitä. Ei vellejä vielä, vain rintamaitoa tai korviketta. Vellit ovat maustettuja korvikkeita, samoista aineista ja kaikenmoista moskaa lisätty. Itse en ole antanut niitä juuri ollenkaan. Olen sitten alkanut antaa puuroa kun niiden aika on. Velleissä ei ole ravitsemuksellisesti juuri mitään mitä vauvat tarvis. Vauvoille tulee noita tiheän syömisen kausia, imetätkö? Jos et pulloa voi joutua antamaan useammin myös. Jaksuja, kyllä se helpottuu kun kasvaa, uskon niin. :hug:
 
Maito on imeväisen ainoa ravinto, mielellään n. 4-6 kk:n ikään asti. Varmaan tiedätkin.

Meillä pian 1-vuotias Netta käynyt potalla lähes päivittäin, tekee pissat useamman kerran päivässä ja kakannutkin välillä. Heti alkoi tehdä siihen kun nostin siihen istumaan. :D
 
Jos imettää, vellit täyttävät vatsaa liikaa ja voi häiritä maidon tuotantoa. Moni äiti on halunnut imettää ja alkanut maito tyrehtyä juuri sen takia kun vauva saa just vellejä. Vauvat syövät välillä useammin yöllä, luin jostain että voivat helpommin tehdä tarpeensa, kun syövät. Ihan järkevä syy.
 
Netta aloitti pottailun lähes heti 11 kk täytettyään ja tykkää istuskella potalla. Kun mennään veskiin, näyttää usein pottaa ja haluaa siihen. Vaippojakin säästyy. Kaikki kolme aloittaneet pottailun 10-kuisesta. Sitten ollut taukoja n. 1.5 v iässä ja sitten taas 2-vuotiaana usein innostus alkanut uudestaan.
 
Olkkis mulla ei tosiaan ole kokemusta pulloruokinnasta,mutta rintaa saattaa joutua antaan 1-2h väleinkin välillä öisin.Tuossa 2-3kk iässä tätä ilmeni paljonkin.
Nykyisin mennään 2-3 syötöllä.
Kaippa tuo sitten vaan on myös pulloruokinnassa,että antaa sit useemmin maitoo.

Neeanäiti kyllä tuolla tavalla säästyy vaippat.

Jaahas kutsu käy :wave:
 
Moi Neeanäiti ja Äiti-Kengu!

En usko että tuo Artun yöhuuto oli vellistä johtuvaa. Velli oli Tuttelin gluteiinitonta maissivelliä jota ehdittiin syödä jo viikon verran ennen kuin tuo huuto tuli. Ja neuvolassa oli jo puhetta että velliä voi ruveta jo antamaan kun Arttu on jo niin iso poika (60cm/6335g). Arttuhan ei saa rintamaitoa ollenkaan, periaatteessa koko ajan vain korviketta ja siksi tuo velli tuohon lisäksi tulikin. Lisäksi isosiskokin oli 2kk vanha kun aloitettiin vellit, joten kokeiltava ainakin on, ettei ihan mee vallan yötä päivää valvomiseksi.

Yksi syy minkä luulisin olevan noiden Artun öisten huutokohtausten takana, on Artun levottomat kädet joilla se huitoo unissaankin tosi aktiivisesti ja nyt sitten säikkyy niitä ja herää siihen kun säikähtää. Arttu on muutenkin ihan älyttömän säikky joten en ihmettelisi tuota ollenkaan.

En jaksaisi enää ruveta tuohon öiseen 2h välein tapahtuvaan heräilemiseen kun on tuo koululainenkin aamuisin laitettava kouluun. Täytyy kuitenkin seurata tilannetta ja jos nyt alkaa vielä toistumaan niin sitten pitää palata tuohon yömaitoiluun.

Tiila: Tervetuloa tännekin!

Olkkis ja Arttu 2kk
 
Olkkis no toivottavasti yöt jatkossa menee kohtuu hyvin.
Oletkos kokeillut kapaloida Arttua?se vois auttaa noihin öihin.

viime yö meni pikkasen poskelleen.Neiti oli 1h välein hereillä.Joka kerta ei tarvinnut rintaa,mutta kun en 2 mennessä ollut nukkunut.....
Nyt tyttö on ihan hyväntuulinen ja aamunsa aloitti höpöttelyllä.
No menen noitten 4v ja 2v10kk kanssa puistoileen,niin saa pikkuinen vetää ekat päikkärinsä.
Niin ja alan pitää kirjaa omista syömisistäni,jos se valisis hieman tuota levottomuutta.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille
:wave:
 
Huomenta!

Ä-K: Kyllä olen yrittänyt jos jonkinlaista paketointia öisin mutta eikös tuo meidän pikkumies kaiva kätensä esiin kaikesta. Eilen illalla nukahtaminen oli noiden käsien takia tosi vaikeeta (nukahtaa syliin mutta kun siirtää omaan sänkyyn niin herää noiden käsien heilumiseen) mutta kun nukahti 20.30 niin nukkui sitten 4.30 asti ja maidon juotuaan vielä 07.45 asti. Ei siis tää nyt ihan toivotonta ole tää Artun nukkuminen. :D
 

Yhteistyössä