35+ äidit

Käytiin tänään 1v-neuvolassa. Hyvin poika kasvaa ja kehittyy vaikka tuntuukin että kehitystä tapahtuu ihan liian hitaasti. Pojan 1v mitat oli 80cm ja 10415g eli pitkänä ja hoikkana poikana kasvaa. Onneksi näin, sukurasitus on sen verran raju ettei tarttis ylipainoa tulla yhtään missään vaiheessa.

Olisko muuten halukkuutta keskustella jossain privammassa eli esim FB:ssa? Sinne vois perustaa oman porukan jos jotakuta kiinnostaa... Vai meneekö liian henkilökohtaiseksi?
 
Moi!
Pientä hiljaiseloa, kun on kalenteri ollut täysi pientä vilskettä ja vilinää... Nyt on viikkomenoihin lisätty torstaisin seurakunnan perhekerho. Olipas mukavaa eilen - laulupäivä - eli paikalle saapui laulusetä lapsia laulattamaan kitaran kera :). Ohjaajat naureskelivat että pojusesta tulee kitaristi, niin tuo hihkui ja hymyili kun kitarasta näppäiltiin ensimmäiset sävelet ja sävelenäkin oli tuttu Hämähämähäkki :) :)

Meillä 6 kk neuvola takana, 68 cm ja 7,64 kg eli paino oli tippunut miinus ykköskäyrälle, pituus oli keskikäyrällä. Vihannessoseet on näköjään aivan liian heppoista tavaraa pojuselle, olisi pitänyt pysyä isommassa määrässä korviketta... Pitää yrittää ottaa vahinko takaisin ennen seuraavaa lääkärineuvolaa, ja syödä kalorimäärällisesti tuhtimpaa tavaraa.

Olkkis - FB on kovassa käytössä ainakin minulla, joten ei hassumpi ajatus ainakaan omasta puolesta.

Huomenna appiukon synttärit, lähden tästä kaivelemaan vaatekaappia, että josko sieltä mahtuisi jotain siistimpää päälle. Huokaus. Vieläkään ei ole paino lähtenyt laskusuuntaan, ja vaikka vain osittaisimetän, ei täti punaista ole näkynyt... Vaikka jumpat, sauvakävelyt, tiukennettu ruokavalio ja muut konstit on otettu käyttöön. No pitää toivoa, että rasva korvautuu paraikaa lihaksella, ja siksi paino pysyy samoissa lukemissa. Pienempää - tai siis ennen raskautta olevia vaatteita - mahtuu jo paremmin ylle.

Viikonloppuja!
 
Lintukoira: Mä voisin tehdä sen ryhmän sinne ja alkaa ylläpitäjäksi. Teen siitä salatun ryhmän niin ei pääse kuka tahansa sinne lukemaan. Jos haluaa jakaa esim kuvia niin siellä se on helpompaa. Eikä todellakaan tarvii pyytää kaveriksi että se onnistuu. =) Laittakaa mulle sitten niitä sähköpostiosoitteitanne mihin haluatte kutsun laitettavaksi niin laitan sitä mukaa kun niitä tulee. Ja pidetään tämäkin pino elossa niin ei tarvitse kaikkien pakolla fb:iin lähteä jos ei siellä ole.

EDIT: Ryhmä perustettu. Tein siitä salaisen joten sitä ei löydä haulla. Ainoastaan minun kauttani pääsee mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mun mielestä tarvii nimiä olla, sähköpostiosoitteet ainoastaan... Mietin ja selvittelen että mikä tuossa nyt on häikkää... Hotmail on ainakin välillä tosi hidas muttei se oo selitys. On kyllä nyt minussa se vika
 
Tein sellaisen muutoksen tuohon fb-ryhmään että se näkyy nyt kun haette sitä yhteisöistä/ryhmistä. Laittakaa jäseneksihyväksymispyyntö ja mulle täällä sitten koko nimenne (jos siihen ryhmään haluat) niin hyväksyn sitten mukaan. Muutan ryhmän takaisin suljetuksi heti kun saan tuon sähköpostikutsusysteemin toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olkkikselle ja muille päivitystä eli sähköpostia ei ole tippunut tuonne omaan hotmail-osoitteeseen, mutta löysin ryhmän Naamakirjan kautta kun hain täsmälleen samalla nimellä kuin olit Olkkis nimennyt FB-ryhmän. Sinne päin -nimellä ei löytynyt :) Siellä ollaan nyt heti kun olkkis vain hakemuksen hyväksyy :)
 
Mä en nyt ymmärrä, miksei mulle tuu noita sähköpostiviestejä jäsenhakemuksista... ARGH! Kaikki on kyllä laitettu niin että pitäis tulla... HERMOT MENEE!

Ai niin, olihan mulla ihan asiaakin. Arttu otti tänään ekat askeleet ilman tukea. <3 Ei montaa mutta ihan selkeästi kuitenkin käveli eteenpäin.
 
Minä en taas löydä koko ryhmää, vaikka siihen hakemuksen aikapäivää laitoin. Lienenkö päässyt jäseneksi, ja missä lie koko ryhmä?

Muoks: löysin kuitenkin sitkeällä haulla ryhmän, ja hain siihen uudestaan - ilmeisesti eka haku ei ollut enää voimassa tai jotain? Ehkä nyt sitten..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Näinkös kaikki sinne fb.in on menossa ettei enää tänne kuulumisia kertoilla, mä kun olen aikasta huono sitä käyttämään :ashamed:

Mut tässä nyt meidän kuulumisia vielä kuitenkin eli tänään tuli täyteen puolivuotta :heart: Pari viikkoa ollaan kontattu, vauhti senkun kiihtyy, eilen alkoi nousta polviasennos tukee vasten ja tänäänkin yrittänyt nousta seisomaan milloin mitäkin vasten. Samoin istuminenkin puoli-istuvana tavallaan toisella peppukannikal ;) tai jos laitan istumaan lattialle niin neiti istuu hetken aikaa ilman mitään :confused: Missä mun vauvani on, musta ei ainakaan tunnu et oisi enää pientä vauvaa kun mennä touhottaa ihan koko ajan kun on hereillä.
Tänään meidän piti alkaa maistelemaan perunaa ja porkkanaa, neitihän huuti kun lusikallinen loppu, halus lisää ja lisää niin varmaan reilu 0,5dl veti heti alkuunsa, mamma siis pitänyt toista nälässä kun pelkkää tissiä vaan antanut. Perjantaina mennään neuvolaan, samal nähdään 3v neidinkin mitat =)
Palailen perjantaina kertoilemaan mittojamme :wave:
Ävm70 ja Nuppu 6kk :heart:
 
Kyllä minä täälläkin aion vielä jatkaa, äiti vm70. Huoli pois siis, onhan tämä ollut tosi hyvä keskusteluareena vaikka välillä vähän hiipuukin.

No mutta onpas teidän pieni ehtiväinen! Että puolivuotiaana jo nousee, hurjaa :flower: !! Sehän on hyvä että ruoka maistuu, on sitten ainakin oikea-aikainen aloitus (ettei ainakaan liian varhain). Meidän neiti ei ollut kahdessa ja puolessa kuukaudessa kerryttänyt kuin reilun 100g painoa, mutta pituutta oli tullut 3cm lisää ja kun liikettä riittää ihan koko ajan, ei oltu huolissaan - en minä eikä neuvolan terkka. Seuraavana meillä onkin sitten vuosihuolto :D Uskomatonta, miten aika menee! Sunnuntaina tyty on jo 11kk..
 
Äitivm70: Tule vain mukaan sinne fb:iin. Vaikka oletkin huono sitä käyttämään niin ainahan siellä pääsee kuulumiset lukemaan vaikket sinne aktiivisesti kirjoittelisikaan. Lähinnä mä ajattelin tuota fb-ryhmää siltä kantilta että siellä on helpompi jakaa esim kuvia joita esim minä en halua tänne laittaa kun täällä ei kaikki ole välttämättä sitä miltä ne näyttää. En mä sieltä pois potki passiivisuuden takia. Ja kyllä mäkin täällä yritän käydä kirjoittelemassa, mutta jotenkin tuo fb on helpompi kun se on aina auki kun konekin on. =)

Sitten omia kuulumisia: Artulle ei kuulu mitään uutta mutta itse sairastuin viime sunnuntaina. Kuume nousi lähelle 40 astetta. Tiistai-iltana kävin sitten päivystyksessä lääkärissä. Oli hyvä että menin sillä mun kropassa jyllää joku tulehdus joka tätä kuumetta pitää yllä. Ensimmäinen epäily oli keuhkokuume mutta se sitten kumoutui kun keuhkokuvat oli puhtaat. Nyt sitten selvitellään että mikä bakteeri jyllää ja missä. Kauhun sekaisella pelolla odotan. Mieli tekis lähtee jo salille mutta enpä saa sinne mennä ennen kuin tää tulehdustauti on selätetty...
 
Olkkis Löysin tuon ryhmän fb:tä ja pyysin jäseniksikin liittymään, mutta sitten en tiedä mitä pitää tehdä.

Meillä oli eilen 1kk neuvola. Hienosti poju oli kasvanut. Nyt paino 4230g, kun syntyessä 3030g. Pituus oli 51.6 cm ( 46cm ). Oikein kasvupyrähdys ollut. Hyvä tietää, että riittävästi tisua on saanut. Muutenkin kaikki oikein hyvin. Seuraavaksi 2kk lääkärinneuvola.

Meillä flunssa jyllää. Mies meillä oli jo viikko sitten. 2v sairastu sunnuntaina, 4 v eilen ja minäkin eilen illasta. Onneksi 2v alkaa jo toipua ja nukkuu yöt paremmin. Pitää toivoa, että vauva säästyisi. Ollaan vielä lauantaille suunniteltu reissua mun siskon luo 200 km päähän, jossa ei koko raskausaikana päästy käymään.

Jaahas ulkona alkoi sataa..puuh pitkä päivä tulossa sisätiloissa.
-Poni
 
Moikka! Ävm70: FB:hen kans vaan, ja kyllä täällä minäkin käyn päivittelemässä. Ekaksi päivittelen Nupun kehitystä eli HURRRJAA :), meillä pojunen jo 6 kk 2 vkoa eikä vielä ryömi "oikeasti", hauskasti pyörähtelee napansa ympäri ja liikkuu kymmeniä senttejä suuntaansa sillä taktiikalla :). Pojunen istuu tosin jo vähän ilman tukeakin.

Ponille kanssa päivittelyt että hienosti on kyllä painoa & pituutta tullut lisää: :flower: Pitää toivoa että nuorimmainen säästyy flunssalta.

Kolmanneksi päivittelen tännekin että oltiin tänään vauvakinossa katsomassa Prinsessaa, ja olipas mukava juttu!! Suosittelen jos Finnkinon elokuvateattereita lähimaastossa sijaitsee! Pieniä pätkiä jäi aina väliin kun käytiin soseet syömässä ja piti touhuta aina välillä, mutta oli oikein mukavaa olla elokuvateatterissa pitkästä aikaa. Parit Pilttipurkit ja lehtiä saatiin vielä mukaan, eli lipun hinta tuli melkein takasin :) (no ei nyt lähellekään, mutta hyvä mieli tuli ;) ).

Alkavaa viikonloppua! LK & pojunen 6 kk 2 vkoa
 
Huomasin tuossa ryhmäjäsenyyshakemuksessa sellaisen, että kun ryhmä löytyi, se piti vielä "avata" ennen hakemusta. Jos siitä otsikkosivulta napautti hakemusta, siitä ei tullut ilmoitusikkunaa. Vasta kun klikkasin ryhmän auki (ja se ilmoittaa, ettei siihen pääse olematta jäsen), löytyi se toimiva jäsenyysnappi. En tiedä johtuuko koneesta vai käyttäjästä, näin oli minulla.

Räkätauti ilmestyi meille, kurjaa. Minä ja tyty nyt nuhaillaan, jospa muut välttyisivät. Sipulia on ollut jo kaksi yötä tytyn sängyn vieressä, ei ole tarvinnut yöllä niistää kertaakaan - päivällä tuleekin sitten ihan solkenaan ulos. No, kyllä se tästä. Esikoiselle piti käydä ostamassa uusi toppapuku, pakkasyöt eivät enää salli aamu-ulkoiluja gollece-takilla.. :whistle:
 
Tiila Minä tajusin juuri tuon saman tänään. Joten Olkkis nyt varmaan vasta hakemukseni on tullut perille.

Mulla on niin voittaja-fiilis. Selvisin kauppareissusta kolmen lapsen kanssa. Vain kerran tytöt karkasivat, mutta sain pian tilanteen taas hallintaan. Noit meidän neidit ei ole mistään rauhallisemmasta päästä ja tavattoman rohkeita myös.
Nyt pakkaan koko revohkan tupliin ja lähdemme lenkille! Aurinko paistaa!!
-Poni muksuineen
 
Heippa!

Ihan aluksi paranemisia kaikkien pienten perheisiin jossa tämä flunssa ym. jyllää :hug: Meilläkin sitä näyttää ainakin tuolla 3v.llä, Nupulla hieman ja toisella isommalla neidillä olevan mut ei ainakaan vielä pahempi, hieman nenä vuotaa et toivotaan ettei äijy kovemmaks.

Poni teillä on kasvettu kohisten, hienoa :heart:

Meillä oli perjantaina Nupun 6kk neuvola ja hieman vanhemman 3v neuvola. Nyt oli Nupun pituuskäyrä lähtenyt nousuun vaikka pituutta vasta 62,5cm :D ja painoa 6,295kg. Ihan on sopusuhtainen, jäntevä tyttö sanoi terkka ;) Nyt siis kiivetään tukea vasten, ei enää pelkässä polvien varassa vaan kokonaan jaloilleen et saapi silmät melkeen olla selässäkin. Lelukopast ja lehtitelinettä vasten kiva seistä ja heitellä kaikki mitä käteen saapi. Kohta ollaan viikko maisteltu perunaa ja porkkanaa, loppuviikosta ajattelin et voitais maistella perunan kaverina jotain muutakin kasvista.
Meidän kolmivuotiaan mitat olivatkin 91,3cm ja 13,1kg eli oikein oli sopusuhtainen käyrillä :D

Eilen oltiin kiertämässä Poronpolku miehen ja Nupun kanssa. Kierrettiin pisin reitti eli 30km ja minä kannoin rinkassa Nupun koko matkan vaikka oltais voitu vaihdellakkin mut tuo mun pakkaamani eväsreppu tuntui painavan suht saman ja sit ne uudet säädökset rinkkaan niin ei lähdetty vekslailee. Matka meni muuten hyvin mut itse aloin viimeisen 5km loppumatkal ryytymään kun maasto kuitenkin vaihteleva ja kuntokaan ei ihan paras mahdollinen mut sisulla jaksoin loppuun asti ;) Tänään sit ollutkin peppu ja reidet hiukan arat et tuo kävely tuottanut pientä vaikeutta mut sillähän se lähtee millä tullutkin :) Mut ihanaa oli, ensvuonna taas uudestaan!

oisiko joku valaista mua vaik yv.nä et millä nimellä mä löytäisin kyseisen ryhmän fb.tä, yritin katsoa mut en löytänyt mitään mikä voisi olla edes sinnepäinkään :ashamed:

Mut palaillaan, jaksuja kaikille!
Ävm70 ja Nuppu 6kk 1vko :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä