35+ Lapsettomat

Seinäkukkanen
[/b]Iines paljon onnea muniksista, toivottavasti solut tosiaan tykästyvät toisiinsa =)

Minäkin mietin tuota alkoholin käyttöä. Itse olen ollut ilman koko viime hoidon ja tämän väliajankin (en kyllä normaalistikaan paljoa käytä), mutta jos nyt ikinä hoitoon asti pääsen niin minulla on ensi viikolla semmoinen tärkeä juhlatapahtuma, jolloin olisi mukavaa muutama lasi viiniä ottaa. Haittaakohan se piikitysvaiheessa??

Ja kiitokset kannustuksesta, eikä ne menkat vieläkään ala. Nyt on jo kp 36. Eilen ja tänään on kyllä kouristellut mahaa, joten jos ei nyt huomiseksi ala niin huolestun kyllä jo oikeasti. Voikohan minullakin olla sellainen kysta, vaikuttaako se kuukautisiin?? Täytyy varmaan ottaa yhteyttä lääkäriin. Tänään jo soittelivatkin klinikalta mihin olen kadonnut, mutten tajunnut samalla varata aikaa tai jotain.



 
Hienoa, että kaikista neljästä rakkulasta löytyi solu Iines. Täällä peukutetaan nyt kovasti sulle, ihan varmasti pääsette siirtoon! Siellä on nyt sitten treffit meneillään ensi yönä! Mun tiedot listassa ok. Sä olet kamalan kiltti, kun olet jaksanut uskoa meihin ja kannustaa ihan loppuun saakka. Mutta nyt se ei vaan mennyt niin, kerron kohta.

Seinäkukkanen, ei varmastikaan haittaa muutama lasi piikitysvaiheessa. Mä olin tämän koko hoitojakson synarelasta lähtien täysin ilman mitään. Synttäripäivänä otin yhden kuohuvalasillisen. On tosiaan suosituksia ja tutkimuksia, joiden mukaan alkoholia kannattaa hoitojen aikana välttää tai pitää käyttö lasissa, kahdessa.

Meillä on ollut tänään todella raskas päivä. Menkat alkoi täysillä ja soitin Ovumiaan pakastetilanteesta. Pakkanen on tyhjä. Yksikään lopuista alkioista ei selvinnyt blastoiksi asti. Oletteko kuulleet kenestäkään, jolla tulee 20 munasolua, eikä pakkaseen mitään. Voitteko kuvitella: 20 munasolua, 17 niistä kypsää, 13 hedelmöittyi ja lähti jakaantumaan, morulavaiheeseen pääsi 7, kaksi siirrettiin, ei tarttuneet, viisi lopahti kasvunsa ennen blastokystivaihetta. Olen soittanut tänään ja puhunut pitkään Taysiin, Felicitaksen labraan ja Ovumian labraan. Munasolut oli hyviä, samoin siittiöt hyviä. Miksi ne lopettaa kehityksensä juuri ennen kiinnittymistä? Me on ehkä luomustikin oltu tässä tilanteessa useamman kerran. 5.5. meillä on neuvottelu lääkärin kanssa kannattaako jatkaa ja miten ja koska. Tutkimuksia tehdään lisää, dna-fragmentaatiotesti siittiöistä 20.5. ja kromosomitutkimuksia jne. Syy ei silti välttämättä ikinä selviä. Alkioissa on jotain vikaa, jonka jäljillä emme ainakaan vielä ole. Ehkä se ei koskaan selviäkään. Mua pelottaa nyt vahvasti, ettei tämä onnistu meillä ikinä. Mieskin sanoi sen tänään ensimmäistä kertaa ääneen, vaikka on aina ollut meistä se optimisti. Ei kannata tehdä sitä viimeistä hoitokierrosta ennen kuin on selvitetty tätä asiaa.

 
Cloe :hug: Mulla lakkasi tokassa hoidossa 12 alkiota jakautumasta kahden päivän jälkeen. Mun kohdalla lääkäri epäili, että eivät jostain syystä noista liuoksista tykkää (herkkiä tai jotain). Sen jälkeen on tehty kahden päivän viljelyitä jos vaan mahdollista ja kolme raskautta on alkanut hitailla alkioilla (2 kesken). Sulla kyllä jakautuneet tosi pitkälle, mutta tuossa pitkässä viljelyssä on tuo vaara olemassa :( Voimia!
 
Chloe :hug: on kommentoitava täältä taustalta että ekoilla kahdella IVF/ICSI kerralla jotka läpikäytiin, muniksia tuli yli 20 kummallakin kerralla, mutta pakkaseen ei selviytynyt yhtään. Vasta kun kolmannessa ICSIssä mentiin niin pienellä annoksella että muniksia ei tullut kuin jotain 12-14, niistä selvisi viisi pakkaseen. Tsemppiä tutkimuksiin ja jatkoon!! :heart:

Toivotan teille kaikille täydestä sydämestä onnistumista!

Täällä edelleen päivä kerrallaan eläen, Mullu 14+4
 
Chloe joo, toivottavasti ne treffit nyt tuottaa tulosta. Kiitos peukutuksista. En mä kiltteyttäni ole teihin jaksanut uskoa, vaan ihan siksi, kun kaikki on näyttänyt niin hyvältä. Enkä mä tietääkseni muutenkaan ole mikään kiltti ihminen, päinvastoin ehkä paremminkin. Eikö tossa pitkässä viljelyssä ole just se riski, että kato voi olla kova? Mikä sitten on parempi, lyhyt vai pitkä viljely? Voisko sittenkin olla, että niissä muniksissa olis ollut jotain häikkää, kun niitä oli niin paljon? Jotenkin toi Mullun kirjotus tuntuu ihan järkeenkäyvältä, kun mullekin se lekuri sanoi että laatu saattaa kärsiä jos niitä muniksia tulee paljon. Äh, en mä näistä mitään tiedä, kunhan pohdin "ääneen". :hug: teille molemmille.

Seinäkukkanen no missä ihmeessä ne menkat luuraa? Mulla tuli menkat siitä kystasta huolimatta ihan normisti, tosin se oli sellanen verikysta. Mä muistaisin kuulleeni, et keltarauhaskysta voi aiheuttaa sen, ettei menkkoja kuulu. Toivottavasti ne nyt kuitenkin ymmärtäis tulla eikä olisi mitään häikkää.

pottu ei sitä listaa pystykään muokkaan kun se, joka sen on viimeks ottanut. Kun ottaa 'lainaa', se tulee uutena. Eli ei se mäkeen mennyt.
 
Huomenia!

vilkas tsemppiä suunnittelukäynnille! Toivottavasti pääsette pian tuumasta toimeen. Sullako oli se stressivatsa? Oireileeko se muuten kun kipeytymällä? Mulla on sama vaiva, oireilee just kovilla kivuilla ja välillä on totaalisesti pakki sekaisin. Jossain vaiheessa se oli ihan mahdoton, nyt vaivaa satunnaisesti.

janetski sulle myös hyviä ultranäkymiä toivottelen.

Mites Liisa, koska sulla on ultra? Olikos vielä muita?

Mä oon jo ihan tympiintynyt ottaan rauhallisesti. Kaikki paikat, siis niska ja selkä ym, on jo ihan jumissa, kun eilisen vietti sohvalla. Tekis kyllä mieli jotain touhuta, kun kipujakaan ei ole pahemmin, vähän nipistää. Mut käykö siinä sitten samalla lailla kun viimeks, eli kivut tuli jälkikäteen. Olis varmaan viisasta lepäillä, mut kun se ei sovi mulle :/
 
Cloelle :hug: . Itseni tähden on pakko uskoa siihen laatu korvaa määrän teoriaan edelleenkin, että en heittäisi vielä kirvestä kaivoon. Meillä siis myös molemmilla kerroilla 19 munasolua/hoito eikä siirtoon asti edes päästy. Väestöliitolla on kai suunnitteilla jotakin uusia tutkimuksia alkioista, jossa selvitetään tarkemmin syitä, mutta en tiedä missä vaiheessa ovat...
Seinäkukkanen onko mahdotonta, että olisit raskaana..?
 
Chloe: :hug:. Kovasti voimia teille. Mä luulen että pyydän myös mun miestä menemään siihen DNA-testiin ennen syksyn hoitoa, aika turha hakata päätä seinään jos siittiösolut on sellaisia mitkä aiheuttaa alkion uupumisen ennen kiinnittymistä.... Iinekselle paljon tsemppiä ja toivon todella teille hyvää tulosta alkioiden suhteen :heart:
 
Chloe nopeesti töistä kommentoin... Täällä on aina ollut siirto 2 päivää punktiosta, paitsi ekassa IVF:ssä oli kolmen päivän viljely. Se johtui siitä kun osallistuin tutkimukseen jossa tutkittiin uutta viljelyalustaa tai -liuosta normaalisti käytettävään, ja kun myös ruotsalaisia klinikoita osallistui siihen tutkimukseen, alkioita viljeltiin 3 päivää, joka on Ruotsissa yleinen käytäntö. Itse asiassa tulin raskaaksi siitä hoidosta, kaksi siirrettiin mutta yksi kiinnittyi - suruksemme meni kesken rv 8, mikä todettiin viikkoa myöhemmin.
Itse asiassa tänä vuonna saisi tietää osuiko silloin omalle kohdalle se uusi viljelytapa vai vanha käytäntö - siitä voisinkin ottaa selvää.

Mullu 14+5 - iltapäivällä ultrataan pikkuisen sydän, toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Chloe, voi ei, siis todella surullisia uutisia sinulla täällä. On niin käsittämättömän epäreilua että tämä on niin pirun vaikeaa. En todellakaan voinut uskoa että sun munis-saaliilla voisi noin käydä. Ei varmaan lohduta yhtään, mutta kerron toisesta uskomattomasta tapauksesta: mun tutulla kävi siten että about saman verran oli munasoluja ja niistä saatiin kaikkiaan 11 alkiota, kaksi siirrettiin ja yhdeksän pakkaseen. Yksikään pakkasalkioista ei selvinnyt sulatuksesta!! Eli noin numeromielessä aika sama tilanne kuin sulla. Erona että ensin annettiin kovastikin toivoa ja valmistauduttiin kaksi kertaa lääkkeelliseen passiin, ja yhtäkään siirtoa ei sitten tuoresiirron jälkeen päästy tekemään. Mä olen tullut siihen tulokseen että ei näissä asioissa koskaan ole mitään reilua, ei ole mitään jonotusnumeroita (tyyliin että kun ensin kärsit tarpeeksi niin kyllä sitten onni koittaa), vaan kaikki on vaan sattumaa. Se leikittelee meidän elämällä ihan miten tahtoo. Ei voi olla mitään syytä miksi sinä Chloe et ole vieläkään sitä omaa rakasta nyyttiä saanut vaikka olet sitä jo kahdessa eri suhteessa toivonut. Tää on vaan ihan perseestä olla tämän arpapelin yhtenä nappulana silloin kun kovasti toivoisi itselleen jotain minkä saamiseen ei oikein voi itse vaikuttaa. Lähetän sulle lämpimän halauksen!

Mullekin tuli Chloe mieleen että ehkä se pitkä viljely ei sitten teidän soluille sovi. Eikös kaikki olleet hengissä vielä siirtopäivänä, jolloin ne olisi voinut myös pakastaa? Meillä ei koskaan ole päästy pitkää viljelyä edes kokeilemaan, olisi ihan mielenkiintoista tietää miten meidän alkioille kävisi, mutta ainakaan toistaiseksi niitä ei ole ollut tarpeeksi tuohon testiin. Lisäksi voisihan olla että pienemmillä lääkemäärillä ja pienemmällä saaliilla voisi tulla parempia munasoluja? Jos meillä tehdään vielä uusi hoito, haluan pienet lääkemäärät, silläkin uhalla että sitten saadaan vain muutama munasolu. Nämä hevosannokset on nyt mun puolesta nähty.

Iines, pidän peukkuja teidän pikkuisten puolesta! Toivottavasti voivat hyvin siellä maljalla! :) Kyllä mä sulle suosittelisin että et nyt kauheasti vielä tänään puuhaile. Mutta kyllähän varmasti pienen rauhallisen kävelylenkin voi tehdä jos masu ei siitä ärry. Kannattaa nyt levätä vaikka se onkin tylsää. Kun olet mahdollisimman toipunut siirtopäivänä niin alkioilla on sitten parhaat mahdolliset kasvualustat!

Seinäkukkanen, mäkään en usko että yksi tai kaksi lasia viiniä olisi pahaksi, mutta itse olin tällä kertaa täysin ilman alkoholia piikitysvaiheessa.

Mulla on pp5 (kai) meneillään ja oireet on aika samanlaiset kuin aiemmissakin (epäonnistuneissa) siirroissa. Kohdussa tuntuu silloin tällöin pientä menkkamaista jomotusta ja semmoista "raavintaa", ja ikävää juilimista. Kun nauran tai yskin tai teen äkkinäisiä liikkeitä, on pari kertaa päivässä kunnon repäisykipuja alavatsalla. Yhtenä yönä heräsin siihen kun vatsaan pisti aika kovasti. Näistä voisi varmaan kuvitella ties mitä kiinnittymisiä, olisi niin ihana ajatella että siellä ne meidän pikku pampulat nyt kasvavat. Mutta koska näitä on joka siirron jälkeen ollut, eikä koskaan merkkiäkään plussaamisesta, uskon että ne johtuvat joko punktiosta taikka lugeista (mulla ei ole ollut muita kuin tuoresiirtoja). Eli en uskalla edes ajatella muuta. On jotenkin tyhmää kun en uskalla antaa itseni edes toivoa. Miksi en. Yhtä pahahan se pettymys joka tapauksessa on. Mutta ehkä se johtuu siitä että tässä on niin monen monituista kertaa toivonut ja saanut heittää ne toiveikkaat ajatukset kuitenkin roskakoppaan. Kaiken sen turhan toivomisen jälkeen musta on tullut siispä kyyninen. Ihan hirveää, en missään nimessä haluaisi olla sellainen.

Mieli on onneksi ollut ihan ok, ehkä olen vähän herkempi itkemään kuin tavallisesti mutta muuten aika normaali olo. Aiemmin olen lugeista tullut ihan kauheaksi itkupilliksi ja masentuneeksi, mutta ehkä sekin on vielä edessä. Vieläkin kyllä aika lailla surettaa se että ei tämäkään hoito mennyt sen paremmin kuin aiemmat, jotenkin tuntuu että nyt on kyllä kaikki tyylisuunnat ja lääkkeet kokeiltu eikä tulokset vaan yhtään parane. Pitää kai vähitellen alkaa luovuttaa näiden vauvahaaveiden suhteen...vaikealta se kyllä tuntuu.

Tsemppiä teille kaikille!
 
Chloe :hug: Voimia jatkoon. Niin epäreilua :'(

Iines Onnea huomiseen siirtoon. Neljä solua saattaa olla oikein hyvä saalis, jos kaikki menestyvät. Minulla on eka ultra torstaina.

Voimia kaikille muillekin!

Mä aloin pillittää tänään ensin aamulla kotona sit vielä töissä, koska tuntuu, että kaikilla kavereilla on jotain lapsiperheohjelmaa vapuksi... me sit kyhjötetään kaksin kotona :'( Ei ole kutsuttu mukaan... saattaa kyllä johtua myös siitä, että olen tarpeeksi monta kertaa jättänyt menemättä. Huoh.

En yleensä itkeskele. Voiko Gonal-piikit herkistää tälleen? Kokemuksia?

Painin myös tuon alkokysymyksen kans. Pitää kysyä lekurilta hänen mielipidettään. Jos jännitykseltäni ja lekurin puhetulvalta muistan ja ehdin ;) Toistaiseksi tipaton linja.
 
Kiitos Miisamari, Liisa, toivorikas, Rosmariini peukutuksista.

Miisamari koitetaan vielä jaksaa uskoa ja toivoa, että siellä napataan kiinni kovasti ja siitä ne tuntemukset. Tiedän ettei se ole helppoa, mun on ainakin helpompi uskoa muitten onnistumisiin kun omaan.

Liisa mulla kans oli piikitysten aikana tippa linssissä mennen tullen. Tiedä sitten onko gonalilla osuutta asiaan, vai onko se vaan tää tilanne joka herkistää.

Oon sit koittanut noudattaa teidän neuvojanne ja koittanut ottaa iisisti. Lähinnä lukenut ja nukkunut, vähän ristikkoakin tein. Sen verran tuli touhuttua, et tein ruoan uuniin. Nyt sit uusiks ottaan rennosti.
 
Seinäkukkanen
Iinekselle onnea huomiseen siirtoon. Ja Miisamarille piinailuun rauhallista mieltä.

Kyllä sinä minustakin Iines olet kiltti tai ehkä parempi sana on erittäin huomaavainen kun jaksat muistaa kaikkien vaiheita ja päivitellä listaa aktiivisesti.

Vihdoin alkoi nyt iltapäivällä kuukautiset! Huh helpotusta! Täytyy huomenna aamulla soittaa klinikalle että saa piikitysluvan. Luultavasti ehdin hoidon tehdäkin ennen matkaa, mutta en ehkä sitä pitkää viljelyä jos nyt sinne asti pääsen. Kyselin aikaisemmin klinikalta niistä viljelyajoista ja sanoivat, että neljän päivän viljelyä ei yleensä tehdä, joko kolmen päivän tai viiden. Kuullostaa hullulta, että neljäs päivä on jotekin huonompi kuin muut. Mutta onneksi pääsen eteenpäin, kaipa ne aikataulut sitten jotenkin varmaan ratkeaa.
 
Miisamarille kärsivällisyyttä piinapäiviin. Pidän peukkuja. Ei kai raskausoireita aina tule ollenkaan tai ei ainakaan heti parin ekan viikon aikana ennen testipäivää. Mutta niinhän se on, ettei oikein uskalla päästää itseään haaveilemaan ja valitsemaan potkuhousuja.

Iinekselle Tsemppiä siirtoon. Ja tsemppiä etenkin niille alkioille :)

Seinäkukkanen Jee! Nyt se alkaa. Eiköhän ne aikatauluasiat saa selviämään.
 
Seinäkukkanen kiitos. Hienoa että ymmärsivät vihdoin alkaa, pääset tositoimiin. Eiköhän ne aikataulut saa sovitettua, tärkeän asian takia ;)

Liisa kiitos myös sulle.

Mä olin vähän niinkun jo unohtanut, kuinka paljon inhoan noita lugeja. Ne tekee mulle ton alavatsakivun, rinnat aristaa, se valuu... yök! Mut pakkohan se on kestää ja mitäpä ei kestäisi tän takia. Kunpa ne vaan ei huomenna aamupäivällä soita, ettei tarvi tulla :x
 
Huomenta naiset!

Täällähän on taas tapahtunut monen moista...

Seinäkukkanen. Mukava kuulla, että pääset sinäkin tositoimiin! Toivon, että saat aikatauluongelmat ratkottua.

Iines. Tsemppiä, toivottavasti saat hyviä uutisia tänään. Minullakin on kohtuu tuoreessa muistissa se "Luge -ihanuus", mutta mitäpä ei tosiaan kestäisi hyvän asian eteen...

Liisa. Ensimmäisellä kerralla minäkin itkeä pillitin Gonalin aikana vaikka mistä. Mielialat heitteli tosipaljon. Nyt tuntuu, että tämä toinen kerta on helpompi, saattaa kyllä johtua tästä pitkästä kaavasta.

Miisamari. Onnea piinailuun! Odottavan aika on todella pitkä ja piinapäivien aikana ainakin minä kävin tunneskaalan yltiöpositiivisesta negatiivisuuden pohjille asti.

Chloe. Komppaan tässä asiassa muita: Ensimmäisenä tulee mieleen, että pitkäviljely ei tosiaan sovi teidän soluille. Minä uskon ja toivon, että ratkaisu löytyy vielä tuohon ongelmaan.

ON: Kävin eilen ultrassa. Toisella puolella oli viisi kohtuu tasaisen kokoista palluraa. Toinen puoli ei sitten ollut ehtinytkään matkaan ja lääkäri oli sitä mieltä, että siellä köllöttelee muutama pallura, mutta ne eivät missään nimessä ehdi kasvaa punktioon mennessä. Siis tulos oli se, että maanantaina on punktioidaan ne viisi ja pidetään kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että ne myös olisivat hyviä. Sitten siirto on torstaina, johtuen siitä että minä en keskiviikkona pakollisen työesteen takia pääse klinikalle.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 111

Keskiviikko 28.4.2010

Miisamari 36/36.........4.icsi....................siirto 22.4., testi 6.5.
Iines-74 36/41...........2.ivf....................siirto 28.4., testi 12.5.
karmilla 35/40............1.ivf.....................punktio 30.4., siirto
janetski74 35/35.......2.icsi.....................punktio 3.5., siirto 6.5.
Aurinko-65 45.............3.icsi...................vko 18
Liisa34 35/35............1. icsi....................vko 18
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.......................vko 18-19
pottu70 39/41...........4.ivf.....................vko 18-19
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Vesiheinä 39/43........3.ivf......................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35..................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?
Chloe70 40/43.......... 3.ivf?


Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)


 
Hei kaikki,

Meillä hoidot siirtyvät syksyyn, jos ei pidemmällekin, sillä ensi viikolla meistä tulee sijaisvanhemmat. Taukoilen varmaan myös palstalta, mutta varmaan käyn välillä kurkkimassa kuulumisia. Mukavaa kevättä ja kesää kaikille.
 
Keskiviikkoa!
Iines onnea tämän päivän siirtoon! Ja Vesiheinälle onnea sijaisvanhemmuuteen!

Meillä oli eilen ensimmäinen suunnittelukäynti väestöliitossa, mukavan oloinen naislääkäri tavattiin. Kun meidän perustestit oli jo tehty niin mitään tutkimuksia ei tällä käynnillä tehty. Miehen tulokset lääkäri kävi läpi ja totesi että 6% normaaleje siittiöitä on riittävä kun kaikki muut arvot normaaleja, joten hoidoissa/jatkotutkimuksissa keskitytään minuun. Vahva epäily on että ovulaatiota ei minulla tapahdu, ja siihen haetaan nyt ensi kierrossa selvyyttä kuukautiskierron kartoituksella. Kuukautisten pitäisi tässä viikonvaihteessa alkaa, ja sitten voin varata ajan kp 10-13. ultraäänitutkimukseen, ja siitä pitäisi sitten saada lisätietoa sen ovulaation osalta... tuo Ultraääni mulla arviolta viikolla 19, ehkä ti 11.5.
Clomeista lääkäri alustavasti minulle puhui.
Ihan kiva fiilis jäi tuosta eilisestä käynnistä, oli kiva jutella ulkopuolisen kanssa asiasta näin pariskuntana. Ja nyt innolla odotan että pääsen sinne ultraan ja saadaan lisätietoa tilanteestamme ja että päästään myös tilanteen vaatiman hoidon alkuun.
Iines joo, mulla on todettu se stressivatsa, sain siihen 2 vko lääkekuurin, joka autto viikossa, tosin samalla lopetin kahvin juonnin ja kävin näissä rentoutushoidoissa, joten näiden yhteysvaikutus minulta kivut varmaan vei. Mulla oireina oli vatsakipua ja päänsärkyä, kävin asiasta siis työterveyslääkärissä ja verikokeissa ne silloin poissulki myös raskauden, kun oireethan ois voinut viitata myös siihen... sainpahan yhden ilmaisen raskaustestin =)

Aurinkoaenergiaa kaikille!
 

Yhteistyössä