35+ Lapsettomat

Vilkas Kysyit, että mihin kortisonia käytetään. Kortisonia käytetään auttamaan alkion kiinnittymisessä, jos vasta-ainearvot ovat koholla. Minulle lääkäri selitti, että vaikka vasta-ainearvoni olivat normaalin rajoissa, kuitenkin pientä kohoamista oli havaittavissa. Jos vasta-aineita siis olisi, saattavat ne estää alkion kiinnittymisen. Siksi lääkäri määräsi minulle tähän hoitoon kortisonia (Prednison 2x5mg aamuisin).

Tsemppiä kovasti piinailukavereille Frangipani, Liisa34, Soulmama ja ikäneito!

Iines Tuo munasarjojen herättely kuulostaa hyvältä. Minäkään en ollut aikaisemmin sellaisesta hoidosta kuullut. Toivotaan, että se auttaa ja munasoluja tulee enemmän. Tosi hyvä, että lääkäreillä riittää erilaisia hoitokeinoja riippuen tilanteesta.

Miten te muut jaksatte odotella tulevaa hoitoa? Mulle odotteluvaihe on ollut melkeinpä raskain henkisesti (lukuunottamatta tätä viimeistä hoitoa; tämä on myös raskasta aikaa), kun mitään ei juurikaan voi hoitojen väliaikana asialle tehdä. Tietysti voi toivoa luomuihmettä, mutta meillä se kyllä olisi sen luokan ihme, että sitä on varmaan turha odottaa :(.

Kiitos teille kaikille tsempityksistä. Harmi, jos joutuisin tuottamaan pettymyksen, enkä aloittaisikaan plussaaltoa tässä ketjussa. Olo on nimittäin ihan liian normaali ja vatsassa on ihan selkeitä menkkatuntemuksia. Mä oon melkein koko piinisajan ollut alakuloinen jo valmiiksi. Jollain tavalla on tuntunut, että ei tämä onnistu. Nyt olis ihan eri fiilis, jos oltais hoitojen alussa. Nyt on jo 5. hoito, joten enää ei ole paljoa tehtävissä. Kaiken kukkuraksi näin just äsken yhden naapurin, jolla vauvamaha näkyy jo ihan selvästi.

Parempaa fiilistä teille muille toivottaen
MariAnne

ps. tänään pp10 ja huomenna klinikalle testiin..
 
Anteeksi nyt vaan omaa napaa, mutta tänään on kp 41, eikä merkkiäkään menkoista!!! Tein jo toisen testin, nega tuli of course. Onkohan ne monen monet hoidot laittanut mun kropan sekaisin vai se akupunktio vai ne kiinalaiset lääkkeet? Ottaa todella päähän. Välikierroilla menkat tuli ihan normisti 28-32 kp.

Onko muilla ollut samaa?
 
Unohtui, MarianneS, pysy nyt vaan positiivisena. Eikö me sovittu että jatketaan kunnes onnistutaan... :). Käsittääkseni sullakaan ei ole mitään todettua vikaa, joten celinedionit onnistuu ennemmin tai myöhemmin varmasti.

Se Infertility Cure on huippukirja, vouhotin ja siteerasin taannoin siitä enemmänkin.
 
Kiitos MariAnne selvityksestä. Olinkin ihmetellyt miksi minulla on mahdolliseen seuraavaan hoitoon tulossa mukaan juuri tuo Prednison. Johtunee siis siitä että sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Tsemppiä sinulle piinailuun :hug:
 
Hei tulin piipahtamaan ja onnittelemaan Auringonkukkaa pikku prinsessasta! Hienoa että saitte nyytin syliin! :heart: :flower:

(Iines listalle taisi tulla väärä vuosiluku Auriksen tytön syntymäpäiväksi... Korjaile kun ehdit/jaksat)

Niin kuin varmaan rivien välistä huomasitte niin taustailen edelleen tässä ketjussa ahkerasti ja toivon niiiin kovasti onnistumista teille kaikille! Täällä on puoliväli saavutettu ja kaikki näyttää hyvältä, olen niin kiitollinen. Pelko siitä että jotain sittenkin menee pieleen ei varmasti poistu ikinä, mutta luottavaisemmin mielin kuitenkin tässä vaiheessa alan olemaan.

Plussatuulia piinailijoille ja kaikille mahdollisimman rentouttavaa ja voimiatuovaa kesää!

t. Mullu 21+0
 
MariAnneS, toivottavasti huomisesta tulee sinulle hieno päivä :)
Voi Stella, ei ole kokemusta, mutta myötätuntoa jaan, elimistö tekee välillä tosi harmillisia liikkuja :/
Omasta navasta: kuinka kauan tätä turvotusta kestää, oletin että tää alkais parissa päivässä asettua???? Mä en voi kohta syödä yhtään mitään, ku vesilasillisestakin maha tuntuu olevan räjähtämispisteessä ja joudun varmaan tekemään lakanasta kaavun ku meen maanantaina töihin. Mulla on yksi luomulapsi aiemmasta elämästä ja tuntuu, etten raskausaikanakaan ollu näin raivona olotilani kans, tai ehkä se mahan pullistuminen siinä oli erilaista. Lisäksi mulle tuntuu jo tässä punktioturvotuksessa tulevan peräpukamat ja niistä ei ole kovin kauniita muistoja raskausajalta, ällöä ja kiusallista. Sori tää kauhea valitus näinkin loppujen lopuksi pienistä asioista :ashamed: Voikohan hormonit heittää häränpyllyä näin viiveellä, kun en mitään muuta lugejen lisäksi nauti, mutta olo on tosi raivoisa... :/
 
Tulin pikaisesti piipahtamaan katsastamassa teidän kuulumisia ja hei täällähän on taas tapahtunut paljon. Ihanaa että teitä on monta piinailemassa - nyt ei plussapuhuri voi ohittaa tätä pinoa! Onnea ja pitkää pinnaa kaikille piinailijoille! Ja tervetuloa uusille!

IInes, kuulostaa hyvältä tuo teidän uusi hoito ja että kokeilette uutta. Meilläkin on joka hoito ollut erilainen ja aina on mennyt askeleen parempaan suuntaan.

StellaR, mulla meni ennen viimeisintä hoitoa jo kp 80 (!) ja jouduin syömään terolut kuurin, että sain menkat alkamaan. Uskon itse että johtui kyllä stressistä kun vaihdoin helmikuussa työpaikkaa ja stressasin varmaan alitajunnassa että mihin väliin ehtii hoidot tehdä.
 
ikäneito70 Mä oon kans ihan raivohulluuden partaalla, vaikka on pas luomukiertoon eli ei ees piikityksiä takana. Lugejakin nyt vaan yksi aamuin illoin. Tosin nyt myös työ ja yks ihminen stressaa ja käy hermoille. Ehkä kuitenkin vetoan lugeihin, kun ne on muutenkin niin ällöjä...

Mä aiemmin suosittelin kestopikkuhousunsuojia ja suosittelen edelleen. Pidän itse sekaisin kestoja ja kertiksiä pyykkäysinnon mukaan, mutta kestot ovat paljon mukavampia.

Tsemppiä kaikille!
 
Iltaa naiset!

ekavekara se herättelyaine on toi Dehydroepiandrosteroni (meniköhän oikein). No, ainakin se on oikein kirjoitettuna eilisessä viestissä SS:lle. Piikit tiedän vasta elokuussa. Kortisonin käytöstä aiemmin kirjoittikin jo MariAnne. Ihan just noin se lääkärikin sanoi, että jos on vasta-aineet koholla, ne voi estää sen kiinnittymisen ja silloin kortisoni voi auttaa. Sit taas eivät sitä kaikille määrää, koska on jotain viitteitä et voi aiheuttaa sikiölle aivovaurion. Mä en muista sitä sanasta sanaan, miten se sen muotoili. Oliko että sen epäillään saattavan aiheuttaa, vai oliko että tiedetään joskus aiheuttavan. Siellä tuli tosiaan aikas paljon uutta asiaa. Pitää varmaan tästä lähtien varata sanelukone siihen pöydänreunalle, et voi kotona kuunnella uudelleen :LOL: No enivei, lopputulema oli se, ettei kannata käyttää ellei ole jotain selkeetä syytä siihen.

MariAnne onhan se tosi paskamaista odotella sitä hoitoa. Hermot siinä tosiaan meinaa mennä. Nyt kyllä on ihmeen rauhallinen olo vielä, mut eiköhän tässä ehdi vielä hermonsa menettää kolmessa kuukaudessa. Muuten puhuttiin myös sen lääkärin kanssa noista hoitojen määristä, se sanoi et he lääkärit on sitä mieltä, et noin seitsemän hoitoa on se määrä, kuinka kauan kannattaisi yrittää. Jos siihen mennessä ei ole tärpännyt, sit kannattaa miettiä jatkoa. Eli jos nyt ei tärppää, ei kun uutta hoitoa. Toivotaan kuitenkin että nyt olis se tärppi käynyt ja aloittaisit täällä sen plussa-aallon. Sitä täällä tosiaan kaivattaisiin ja antaisihan se meille muille tsemppiä jatkaa. Peukut pystyssä huomenna d :) b

Stella onpas kummaa, mihin ne menkat on kadonneet? Mulla kurvas täti-punainen paikalle tänään, ihan normi kierto, 28 päivää. Mä laitan sen tuleen sinne sun suuntaan seuraavaks ;)

Mullu tervehdys! On näemmä käynyt näppi/aivohäiriö, korjaan sen. Kiva kuulla että kaikki on sujunut hyvin, jatkokin varmasti. Nautiskele olostasi!

ikäneito voi harmi ettei olo ole parantunut. Juoda kai pitäisi väkisin mahdollisimman paljon. Jos olo yhtään pahenee, kannattaa lähteä lääkärille näyttäytyyn. Täällä oli pari kuukautta sitten Chloella niin paha hyperi, että joutui sairaalaan sisään muutamaksi päiväksi. Se paha hyperi on kaiketi aikas vakava juttu. Koitahan parantua!

Mulla nyt sitten maanantaina suunta sinne verikokeisiin, se ois se kp5. Sit ilmeisesti tiistaina aloitan ne uudet lääkkeet. Mielenkiintoiset ajat siis.

*muoks: Mikähän on Anjan vointi? Toivottavasti parempi.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 121

Sunnuntai 13.6.2010

Frangipani 35/39...................1.iui..................31.5., testi 15.6.
Liisa34 35/35........................1. icsi:n 1.pas.....4.6., testi 18.6.
Soulmama 36/39, In-Tiim........1.iui..................7.6., testi 21.6.
vilkas75 35...........................1.iui..................8.6., testi 25.6.
ikäneito70 40........................1.ivf/icsi............siirto 9.6., testi 26.6.
Chloe70 40/43.......................2.iui..................kesäkuu
Miisamari 36/36.....................4.icsi:n 1.pas......kesäkuu
Solakka Silakka 41/40.............2.ivf..................vko 33
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............elokuu
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...................elokuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................elokuu
Iines-74 36/41......................3.ivf..................syyskuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syksy
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti?
Anja73 35................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Niiskunen 36/28.........clomit+pregnyl+luget
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
pottu70 39/41...........5.ivf?
Sharlin 35/42............jonottaa luovutettuja munasoluja
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)


 
No se se tästä tosiaan puuttui, että jousuin lääkekuurille koska menkkoja ei TULE. Yleensä tulee turhankin usein, oikein toivois että ei tulis. Carinna, kävitkö hedelmöityshoitolääkärilläsi hakemassa ne tabut vai missä? Mietin vaan, että pitäisiköhän vinkata asiasta jo nyt yksityiselle hoitavalle lääkärilleni (vaikka nyt siis on tauko kesän ajan) vai mennä perusgynelle vai mitä. Voi hemmetin hemmetti.
 
Hei, kiitos huolenpidosta. Niin siis, huvittavaahan tässä on, että mä olen jo terapiassa. Eli ammattiauttajalle hakeutuminen ei taida olla ratkaisu. :eek:
Sain jo itseni revittyä jollekin päivittäisen suorittamisen tasolle, mutta eilen sain sitten tietää että taas yksi läheinen ystävä on raskaana, ja kaikki romahti taas. Tuntuu niin kuin olisi saarella jolta kaikki on yksitellen lähteneet.
Mies ei ymmärrä miten näiden muiden ihmisten äitiys littyy muhun. En ymmärrä minäkään, mutta tiedän vain että joka paikkaan sattuu enkä jaksa enää.

Hoidoista... Sain kuulla että päästään tapaamaan lääkäriä vasta joulukuussa (julkisella). Tiedättekö, edeltääkö jokaista hoitoakin samanlainen odotus vai alkaako se sitten "vetää" nopeampaa kun pääsee sisälle systeemiin sisään?
Luulen että me mennään kuitenkin Väestöliittoon jo elokuussa ja pistetään säästöt sinne. Voiko joidenkin hoitojen tekeminen yksityisellä vaikuttaa hoitojen saantiin julkisella? Ajateltiin et johonkin insseihin olis varaa mutta ivf:n hinta kyllä taitaa mennä yli hilseen. Entä onko joku syy valita jokin muu kuin Väestöliitto? Täällä on ollut paljon puhetta klinikoista mutta olen asiasta vähän sekaisin.

Anteeksi kun omaa napaa vain... Kaikille piinailijoille hurjasti onnea!
 
StellaR, mä soitin klinikalle (VL) ja selitin tilanteen hoitajalle joka antoi puheluajan minua hoitavalle lääkärille seuraavalle päivälle. Lääkäri oli sitten sitä mieltä että paras vaihtoehto on syödä 10 päivän terolut kuuri jotta saadaan vuoto aikaseks ja päästään aloittamaan piikitykset ja hoito. Mut mulla tosiaan meni jo kp 80 eli ehkä sun kohdalla ei ole vielä hätää. Ellet sit halua aloittaa hoitoa vielä ennen klinikan kesätaukoa (jos teidän on ylipäätänsä kiinni ollenkaan). Toivotaan kuitenkin vielä että täti kurvais paikalle pian!
 
Nega. :(

Kiitos teille kaikille tsempityksistä. Mä oon näköjään niin toivoton tapaus, että mitkään tsempit ei auta.

StellaR Kiitos kannustuksesta ja että muistutit, että periksi ei anneta :). Kyllä me aiomme vielä yrittää. Onhan vielä olemassa lahjasoluhoidot.

Anteeksi, kun en nyt jaksa kommentoida teidän tilanteitanne. On vaan niin surullinen olo.

Toivon todella, että muilla piinailijoilla on parempi onni.

MariAnne
 
Seinäkukkanen
MariAnne-S tervetuloa minunkin puolestani ja samalla suuret pahoitteluni negasta :hug:

Stella minulla oli ekan hoidon jälkeen sama tilanne ja kuukautiset alkoi vasta jossain kp40-43, mutta alkoivat kuitenkin ilman mitään toimenpiteitä. Oli turhauttavaa kyllä odotella.

Ja kiitos vinkistä Stella ja Wabisabi, kävin eilen Graviditaksessa Varilan puheilla. Hän oli sitä mieltä, että minun olisi ihan perusteltua vielä kokeilla uutta hoitoa koska siirtokelpoisia alkiota on kuitenkin tullut ja hormoniarvoni ovat hyvät. Eli elokuussa todennäköisesti vielä kerran yritän. Nyt olisi tarkoitus tehdä hoito siten ettei pyritäkkään saamaan kuin muutamia munasoluja, mutta toivottaisiin niiden sitten olevan parempilaatuisia. Eli niitä herättelypistoksia ennen kuukautisia, sitten joko tabletit tai pistoksia ja lopuksi pienellä annoksella pregnyliä useana päivänä. Eli tarkoitus olisi, että herättelypistoksilla ja pienillä hormoniannoksilla valikoituisivat ne mahdollisesti paremmat munasolut joukosta. Tietty sitten voi käydä niin ettei tule mitään siirrettävääkään. Tuntuu kuitenkin hyvältä kokeilla jotain muuta keinoa kuin ei tuo puregon nyt toiminut minulla, vaikka munasoluja ihan hyvin tulikin. Ajattelin yrittää kesän ajan lepäillä, ulkoilla ja elellä terveellisesti, jospa siitä olisi jotain apua

Kaikille piinailijoille voimia ja iloisia päiviä, plussatuulia =)
 
MariAnne, iso :hug: ... Voi kurjuus. Olisitte todella jo ansainneet onnistua... Mutta ihanaa, että katsot kuitenkin eteenpäin. Uskon, että kyllä se plussa vielä tulee. Tsempataan yhdessä syksymmällä!

Anja, voi kun me osattaisiin jotenkin auttaa... Nuo tunteet ovat niin tuttuja, vaikken kärsi niistä itse kovin pitkiä aikoja. Onkohan mitään mietoa lääkitystä mitä voisit käyttää edes ihan pahimpina hetkinä?

Ikäneito, onko olo yhtään parantunut?

Seinäkukkanen, upea juttu, että sinäkin sait Varilalta uutta toivoa =) Ajattelinkin, että kuulostaa hullulta lopettaa lähinnä iän takia, kun arvot ovat ok, muniksia on tullut, ja olet jopa siirtokelpoisia alkioita. Ikäkohtaiset tilastot raskautumisprosenteista antavat vain yleistä suuntaa - tutkimusten ja hoitojen tulokset antavat sen todellisen kuvan. Tuo suunnitelma kuulostaa todella hyvältä. Kuono pystyyn siis kummallakin ja kohti elokuuta - ainakin ollaan nyt varmoissa käsissä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja StellaR:
Anteeksi nyt vaan omaa napaa, mutta tänään on kp 41, eikä merkkiäkään menkoista!!! Tein jo toisen testin, nega tuli of course. Onkohan ne monen monet hoidot laittanut mun kropan sekaisin vai se akupunktio vai ne kiinalaiset lääkkeet? Ottaa todella päähän. Välikierroilla menkat tuli ihan normisti 28-32 kp.

Onko muilla ollut samaa?
Mulla menkkojen aloitus venyy aina viikoilla, jos olen aloittanut jonkun uuden vitamiinin. Näyttää vaikuttavan välittömästi hormoonitasapainoon.

 
MariAnneS :hug:

En tiedä lukiko kukaan muu juttua, mutta nyt on saatu hiirien uinuvat munasolut herätyteksi vaimentamalla ns. PTEN-geeniä ja samalla jollakin kemikaalilla virkistetty munasarjojen sisäistä viestitystä. Palautettuina munasarjojen mukana takaisin hiiriin munasolut osoittautuivat hedelmällisiksi ja hiiret saatiin poikimaan. Sama ollaan saatu muuten aikaan ihmisellä, mutta niitä ei ole vielä palautettu hedelmöitettäväksi tai hedelmöitettyinä naiseen, mutta tekniikassa ei pitäisi olla esteitäkään. Tämä hoito saattaa jo lähivuosina mullistaa lapsettomuuden hoidon..
Ja tämä juttu oli niinkin tieteellisessä lehdessä kun 7-päivää! Mutta tutkimus on kyllä tehty ihan Stanfordin yliopistossa.
 
Sunnuntaita!

MariAnne voi harmi! Pahoittelut. :hug:

Anja on ihan uskomatonta, miten paljon sulle nyt tulee niitä raskausuutisia :eek: No huh miten pitkä jonotus sulla on ensikäynnille. Eiköhän ainakin inssiin pääse sitten aika nopeesti, kun pääsee systeemiin sisälle. Eka tietty tehdään vähän tutkimuksia, mut inssiin pääsee kait ihan kuukaudessa parissa. Sit ivf:n tai icsi:n joutuukin jonottaan jopa puoli vuotta, riippuen mistä päin olet. En osaa sanoa vähentääkö yksityisellä tehdyt hoidot julkisella saatavia hoitoja. Muistaakseni niistä joku aiemminkin kyseli, mut en muista mitä sille vastattiin. Varmaan kannattaa mennä edes niitä inssejä kokeileen yksityiselle, jos mahdollista. Toi puolen vuoden odotus pelkälle ensikäynnille on ihan järkyn pitkä.

Nyt sitten paineet siitä plussasta siirtyy Frangipanille. Toivon totisesti että tuot sen plussan vihdoin tänne. Se nega-aalto on saatava murtuun, sit niitä plussia alkaa ropiseen. Muut piinailijat plussaa sit tietysti perässä, kunhan Frangipani alkaa aallonmurtajaks ;)
 
voi suru :'( MariAnne jaksuja sinulle!

toivottavasti Frangipani sun menkkaoireilut ei pitäny paikkaansa ja saataisiin pian iloisia uutisia vaihteeksi :heart:

ON: kolmatta päivää kärvistelen lugejen kanssa... huimausta, kuvotusta, väsyä ja töhnää... kaksi todella piinaava viikkoa siis edessä, mutta yritän säilytellä positiivisen mielen.

Kesämieltä kaikille tästä ei niin kesäisetä vkolopusta huolimatta :flower:
 
MariAnne :hug:

Älkää nyt hyvät ihmiset mulle mitään paineita kasatko, muutenkin ihan hermorauniona täällä! Oireita on vaikka muille jakaa, mutta voidaan kai yhtä hyvin lukea menkkaoireiksikin...Rinnat on ku kiviä täynnä, vatsasta nippailee, reipasta valkovuotoa, jalat turvoksissa ja väsyttää. Argh. Ei tästä selviä kuin piinispunkulla, mutta sitäkään ei uskalla lasillista enempää kumota. Voi kunpa... :/

Panikoin tässä jo etukäteen, että klinikan kesätauon myötä mulla taitaa mennä sitten ainakin kaksi kiertoa (turhaan) luomuiluun eli ihan pakko saada vielä suunnittelukäynti ennen juhannusta. :kieh:

Onneksi on tuo lainakarvakuono täällä mun kanssa kärvistelemässä. Sen kanssa telmiessä ajatukset pysyy jossain muualla, kun oman kropan tuntemuksien kuuntelussa.

Liisa ja Soulmama, mites teillä? Tsemppiä myös: vilkas ja ikäneito!
Missäs kuikuilee Chloe?

Kaikille tsempiksi päivän motto "I will persist until I succeed!"
http://impatientfemale.blogspot.com/p/fertility-affirmations.html
 
MariAnneS :hug: Voi itku.

Frangipani Mulla ei oireita mihinkään suuntaan. Aika toivoton fiilis ollut jo pidempään. Kärsivällisyyttä vikoihin piinapäiviin. Mulla testipäivä on samalla vika työpäivä ennen lomaa. Vähän kyllä tekis mieli testata ke tai to, jospa sitten ehtis vähän käsitellä asiaa ja orientoitua lomaan. Toisaalta viimeksikin pahin olo oli vasta viikko negan jälkeen.

Mä kyllä niin toivon sitä plussaa jollekulle tässä pinossa. Antais niin paljon toivoa itsellekin, (etenkin jos joku pitkään hoidoissa ollut plussais) jos joka kuukausi tulis ainakin yks plussa. Sitten vaan odottelis vuoroaan :)

Koitetaan kaivaa se kesämieli jostain. Ollaan tänään miehen kans suunniteltu lomareissuja, se piristää kummasti.
 
MariAnneS, pahoittelut negasta. :hug:

Frangipani, täällä ei kans mitään oireita. Rinnat on vähän arat, mutta ne on ollu kokoajan arat piikityksien alettua. Mulla menny piinailu rauhallisesti. Viime viikonloppu oltiin motskarireissulla, join viikonlopun siideripulloista limsaa. ;) Kesälomareissua tässä ollaan suunniteltu, joten ajatukset ollu muualla.

Toivotaan nyt että tulis niitä plussiakin tähän jonoon!
 
Anja me ollaan käyty suunnitteluaika julkisella kesäkuun alussa (HKi) ja siis nyt oltu inssihoidossa Väestöliitossa kun julkiselle ei oltaisi saatu inssiä kesäkuun kiertoon. Jos tämä eka inssi tai heinäkuun luomuilu ei tärpää niin sitten päästään elo-syyskuussa julkiselle inssiin. Yksityisellä meille suositeltiin mun korkean fsh-arvon takia suoraan ivf:ää ja mahdollisimman pikaseen, mutta julkisella ei mun fsh arvo 12 katsota olevan absoluuttinen este raskautumiseen muilla hoidoilla, joten julkisellakin pakko tehdä ainakin yksi inssi ennen kuin laittavat ivf-jonoon, joka helsingissa vähintään puoli vuotta. Julkisella sanoivat että jonossa olessaan useat käyvät ivf:ssä jo yksityisellä ja jos ei tärppää tulevat sitten toiseen ivf:n julkiselle. Julkiselle siis ok, jos jonottaessa käy hoidossa yksityisellä, ja ei ymmärtääkseni vähennä sitä julkisen puolelta saatavien hoitojen määrä. Julkisella inssejä tehdään 1-4 ja ivf hoitoja maksimissaan 3.

Väestöliitto on halvimmasta päästä yksityisiä, eli sinäänsä hyvä vaihtoehto hoidon aloituspaikaksi. Täällä kai joillain? kyllä huonoja kokemuksia väestöliitosta pidemmän päälle? en muista, mutta sellainen mielikuva mulla on. Väestöliitossa inssiin liittyvät käynnit tuli maksamaan alle 200? + lääkkeet n. 150?

Sullahan oli jo kaikki perustutkimukset tehty? Se ainakin nopeuttaa sitten julkisten hoitojen aloitusta jos paperit mukana verikokeista, johdinten aukiolotutkimuksesta ja simppakokeista.

positiivista viikonalkua kaikille ja kovasti plussatestipuhuria tälle viikolle Frangipani ja Liisa! :heart:
 

Yhteistyössä