35+ Lapsettomat

En olisi edes pahastunut jos en olisi "kelvannut" joukkoon.. Siksi kysyinkin asiaa. Niin, että elä huoli Hillevi, minä en ainakaan saanut sellaista käsitystä että väheksyisit tai jotakin. :)

Lapsettomuus on hirmuisen arka ja tunteita koskettava asia. Varmasti varsinkin teillä joilla lapsettomuus on totaalista... Enkä varmasti pysty edes kunnolla käsittämään miltä teistä tuntuu. Vaikka omatkin tunteet on pinnassa asian suhteen.. Esim aprillipäivänä meillä töissä eräs rouva päätti tehdä pilan.. Toi töihin tikkareita kahvipöytään.. Ja tapana on sitten arvuutella kuka nyt on masuasukin kantaja... No ei siis kukaan ollut, vaan olikin aprillipila...
Meikäläistä melkein itketti, kun kuuntelin kahvipöytä keskustelua. Ainoa mahdollinen on "Emma", meikäläistä ei edes luettu mahdollisiin vauvamasuihin... Itseasiassa oli ihan pakko sanoa kyseisen "pilan" tehneelle, että ei ollut minusta yhtään hauska.

Niin meillä on mies tutkittu, vipeltäjät ihan ok porukkaa. Minua tutkitaan parhaillaan. Munasolukin on bongattu ja ensiviikolla tutkitaan aukiolo ja kuulen onko ne hormoonit ok.
Ilmeisesti sitten päätetään mitä meille tehdään.. Nuo hoidot on jokseenkin hepreaa vielä. Yleistermit selvillä, mutta osaa teidän kokeneempien jutuista en oikein ymmärrä.
Ajattelin antaa tilanteen kehittyä omalla painolla, eiköhän ne sitten selitä ja perehdyn asiaan sitä mukaa kun osuu kohdille. Etten ainakaan etukäteen stressaamalla pahenna asiaa.
=)

Banaanille ja muille plussaajille ihan mielettömästi onnea matkaan ja niitä plussatuulia teille ja meille kaikille. Ja olemisen ihanuutta kevääseen!
 
Kiitos kaikille onnitteluista =) ! Kyllä se vaan niin on ettei tässä piina lopu tähän plussaamiseen, vaan tuntuu että sitten se piina vasta alkaakin. Ei minulla mitään ihmeempiä oireita tässä ole, mutta tuo vuoto/tuhruttelu kyllä hermostuttaa. Ajattelinkin soitella huomenna polille josko veritesti voisi rauhoittaa mieltäni. Nälkä ja väsymys, ehkä ovat selkeimmät oireet, mahassa välillä tuntuu jotain, mutta todella lievästi.

Tervetuloa Seranzu! Kyllä ne termit ja hoidot siinä pikkuhiljaa tosiaan tulee tutuksi. Ja toivotaan, että teillä tärppää nopeasti ja helposti ettei kovin kauaa tarvitsisi hoitoja käydä läp.

Minäkin taidan tästä huomenna lähteä vapun viettoon tietokoneen ulottumattomiin pariksi päiväksi. Voi kyllä tehdä ihan hyvää, jos saisi ajatukset vähän muualle, vaikka nyt tuntuukin että jaksaako tässä nyt mihinkään lähteä mitään vappua juhlimaan.

Wappumieltä kaikille ja aurinkoista viikonjatkoa!
 
Yritän jatkaa uudelleen..tää kone pelleilee mun kanssa, selvästi vappu tunnelmissa :D

eli se piina ei TODELLAKAAN lopu plussatestiin . Sehän vasta alkaakin siitä..kokemusta meinaan on..Tsemppiä nyt hirveesti ja rauhallista mieltä. Noi vuodot ja tuhrut on stressaavia mutta kuitenkin niin normaaleita että älä huoli, ystävä kaikki menee hyvin :hug:

ON - Heräsin tänään jo kukkumaan klo 5 vaikka klo soi vasta 06.10...Ei väsyttänyt ja eikä väsytä vieläkään...vaikka menin nukkumaan vasta klo 23 jälkeen..Kummallista :whistle:

Mitens muiden oireet??? Jotain nyt kertokaa?? Etten täällä yksin vain höpöttele =)
Mitenkäs rouvien vappu suunnitelmat?
Me mennään kaveri pariskunnan luo grillaamaan ja ajattelin kyllä lasin/pari punaviiniä juoda pihvin kera..Olenko hirvee?? :ashamed: Siinähän se ilta menee ja onneksi on näin aurinkoinen ilmakin..
Teille toivettelen OIKEIN HYVÄÄ VAPPUA :flower:
 
jannika huomenta :flower: oireita on tosiaan ollut :eek: ensinnäkin olen kuin silikooni tissit just ottanut,en tiedä onko syy hormooneista mutta onko muilla vastaavaa?ukko tosin ihan innossaan,jos niihin sais vaan koskea :LOL: pientä nipistelyä mahassa ja väsymystä,tosin olen vasta pp7 eli puolvälissä.
vappu menee ihan rauhallisesti,grillataan ihan keskenämme,mies,minä ja 13v tyttäreni ja tietenkin koira :hug: ja huomenna seuraamaan vappumarssia ja terassille juomaan limppaa..jostain olen kuullut että hiukan punaviiniä on hyväks..ottaisin ehkä kans jos pystyisin,migreeni sen verran kova ettei anna myöden.
eilen oli itku päivä,ihan ykskaks tuli vaan niin paha olo,onneks kotona ettei työpaikalla :)
 
viivi73 - Siellähän oikein oireita pukkaa =) vai, että silikoonit menit sitten laittamaan näin piinistelyn ratoksi :LOL: Omat tissit on suht normaalit, pientä vihlomista niissäkin mutta ei kummepaa..*kokeilee vaihvihkaa työpöydän ääressä* :D Juup, ei kipeet

Viime piinistelyssä join punaviiniä tuossa pp4 aikana joten en tiedä vaikuttiko sitten että alkio kiinnittyi...tuskin..mutta nyt on jo vähän myöhäistä kun jo pp8 menossa tänään..Harmi, kun migreeni tulee punaviinistä. itsekin kärsin ajoittain migreenistä mutta punaviinistä ei kohtausta tule päälle, onneksi On se sen verran hyvää juomaa :whistle:
Jatketaan oireideimme tutkimista ja kommentoimista.. :whistle:
 
Isot isot lämpimät onnittelut Banskulle! Hienoa! Aaltoliikettä!

Terkut kaikille näin pikaisesti. Työt nääs kutsuvat. Pari viikkoa on vielä sikakiirusta ja pitkää päivää, sit helpottaa tältä keväältä. Snow Whitelle halaus, pahoittelen... :hug: Piinapäiväläisille tsempppiä ja uskoa!

Vappupillit esiin ja mars keväästä nauttimaan!
 
Hei kaikki,

Viivi, juu täällä myös turborinnat ja toinen vielä vähän enemmän turvoksissa kuin toinen (mahtuu kyllä vielä B-liiveihin) :p Välillä myös vähän kipeät, mm. pyöräillessä.
Minä myös herään tavallista aikaisemmin ja illalla simahdan ihan yhtäkkiä.
Alavatsaa harvakseltaan vihlaisee, esim aivastaessa - munasarjoihin kertyneestä nesteestä kai johtuu. Mutta negaan alan vähitellen henkisesti valmistautua. Olo ei ole ollenkaan raskaana olevan tuntuinen (heh, kokemusta raskaudesta jopa 2,5 kk).

Yhdeltä tutulta oli siirron jälkeen kielletty sauna ja uiminen viikoksi, vaikkei hänellä ollut vuotoa eikä aivan hirveän isoa munasolusaalista. Aiemmissa hoidoissa ollut hyperin uhkaa. Onko teiltä kielletty saunominen kokonaan? Kovaa saunomista ei suositeltu minullekaan, kai juuri nestetasapainon takia.

Me vietämme miehen kanssa tänään koti-illan: siivotaan sisällä ja pihassa, kokataan ja saunotaan. Huomenna tulee muutama kaveriperhe grillaamaan.

Banskulle tyyntä ja iloista mieltä, tuhruttelu alussa kai kuuluu enemmän tai vähemmän asiaan. :heart:

Iloista vappua kaikille kera suositellun viinilasillisen B)
Hillevi
 
Hillevi Minulta ei ainakaan ole kielletty saunomista koskaan hoitojen jälkeen. Älähän nyt menetä toivoa! Eikös tuo rintojen arkuus ole hyvä merkki ;)

Viivin oireet ovat myös oikein lupaavat! Mitenkäs Jannikan oireilut?

Banaani Mulla oli ainokaiseni odotuksen aikaan pientä veristä vuotoa alussa. Ja sitä on joka viidennellä odottajalla! Eli melko yleistä, eikä siis aina merkki jostakin ikävästä. Mutta varmista toki asia ihan oman henkisen hyvinvoinnin kannalta. Ei se piina tosiaan plussaan lopu :|

Itselläni nyt pp8 ja ei muuta kuin tämä järkyttävä särky päässä!! Siis kyllähän sekin voi olla alkuraskauden oire - mutta jotenkin tuntuu, että tämä johtuu nyt jostain muusta, kun mitään muuta raskauteen viittaavaa ei ole :(

Aurinkoista vappua kaikille!!

 
Moi!

Plussa-onnittelut Banaanille.

Piti tulla Banaania rauhoittelemaan. Luget saattavat aiheuttaa vuotoa vaikka on plussannut. Itse vuotelin enemmän ja vähemmän jopa rv 14 asti. silloin lopetin luget. Kolmesti, yhdeksän päivän välen, vuoto oli tosi runsasta ja valtavia hyytymiä joukossa ja se vatsakipu...uh! Aina ryntäsin ultraan, että nyt meni kesken, "kesken meni" vasta rv 40 jälkeen kun neiti syntyi.
Ja voin senkin kertoa, että piinis jatkui minulla aina vauvan syntymään asti, kaikkea pelkäsin ja epäilin.
Koita sinä nauttia raskaudestasi ja peukkuja että kaikki sujuu loppuun asti hyvin!

Miilija
 
Hillevi - Täällä ei rinnoissa muutosti, vähän niitä välillä vihloo mutta thäts it.. :/ Tuo esim.aivastaessa vihlaisu on HVYÄ merkki bdbdbdbdbddbd Meiltä ei ole saunomista kielletty..lääkäri on vain sanonut , että normaalia elämää ja omaan elämään saunominen kuuluu joten olen löylytellyt...

maijamette - Päänsärky on myös HYVÄ merkki bdbdbdbdbdb Teillähän niitä oireita pukkaa oikein urakalla :D

ON - Ellotus ja ällötys tulee aaltoinen..toisena hetkenä hyvä olo ja toisena pahaolo valtaa...mutta tää taitaa OIKEESTI olla kuvittelua..Kun NIIN toivoo niin sitten saa oireetkin(koettu on :| ) Heräilen öisin...tänäänkin pakotin itseni makaamaan sängyssä tuonne 8.30 ....vaikka ekan kerran avasin silmäni klo 6 ja sitten katsoin puolen tunnin välilä kelloa.. |O Alavatsaa nipistelee ja jomottelee kuten aina ennen menkkoja joten ei tästä selvää ota...ylihuomenna sitten ensimmäisen testi aika...apua
Eilinen ilta meni kivasti...Yritin juoda kalja pullon mutta maistui niin maan perustellisen pahalle että annoin miehelle :eek: Lasin punaviiniä sitten join ja se meni PÄÄHÄN oikein kunnolla...ja nyt aamulla aivan kuin olisi hirvee krapula..Mies sanoikin, että pienestäpä rouvalle tulee kankkunen :D
Tänään lähetään kaverin ravintolaan syömään iltapäivällä..kun kotona valo vain jääkaapissa ja vappupäivänähän pitää syödä hyvin.

Jannika pp9
 
MOIKKA KAIKILLE TASAPUOLISESTI :heart:
Ihanaa kun vappu meni..käytiin kaupungilla ja on sielä vaan sotkusta ja sekipäistä porukkaa..ehkä itse olisin kans sielä istuskelemassa terassilla jos en piinailisi :LOL: mutta näinkin hyvä,ei oloja,paitsi mitä luge tuo mukanaan ja itkuja aina sillointällöin jännityksestä,raha säästyy,se mikä on jäänyt hoidon aikana :hug: pääsis pukeutumaan hullusti,tosin joittenkin mielestä pukeuden aina hullusti :LOL:
oireet ovat kadonneet kokonaan..jotenkin huolestuttaa,kun muistelee hetki sit,oli kaikki mahdolliset :LOL: onneks ollaan jo puolvälissä,viel viikkoa piinaa :heart:
 
Huonoja uutisia... :'( Vappuaattona alkoi kuukautismainen vuoto kipuineen ja tiesin, että siinä tämä sitten oli. Tänään asia vielä varmistettiin verikokeella. Positiivista on sitten kuulemma se, että sain kuitenkin sen plussan raskaustestiin, antaa toivoa tuleviin koitoksiin ja samalla tietysti myös pelkoja vastaavasta. Negatiivista on se, että klinikka johon olemme menossa PAS:n on juhannuksesta kesätauolla. Ja hoitaja epäili minulla menevän 4-7 viikkoa kunnes seuraavat kuukautiset alkavat jolloin siis PAS ajankohtainen. Eli voipi olla, että tässä on kesätauko edessä ennenkuin mitään tapahtuu. Nyt kuitenkin yritän keskittyä vähän aikaa muihin hommiin ja onneksi on kevät ja puutarha kutsuu. Kiitos kaikille ihanille tukijoille ja jakselkaa ja plussatkaa ahkerasti! Pysyttelen ehkä hetkisen taustalla, mutta luulenpa etten pysty olemaan kokonaan erossa tästä terapeuttisesta palstailusta.

Aurinkoista kevättä :heart:
 
Banaani71 - EIKÄ !!!!Voi, miten pahoillani olen :hug: :hug: Tiedän sun olon aivan tarkalleen. Mulla kävi samallalailla helmikuun 18.2 maanantaina(muistan päivän niin kirkkaana) Niin meillekin sanoi lääkäri että positiivista on että plussa tuli MUTTA se ei ainakaan mua sillä hetkellä lohduttanut :'( Mulla alkoi spontaanin km jälkeen kuukautiset 42pvän päästä eli kierto meni pitkäksi.
Toivotan sulle aurinkoa ja iloista mieltä , yritä keskittyä elämässä ihaniin asioihin :heart:
*olet mun ajatuksissa*

viivi73 - Me ei käyty kaupungilla kun osasin arvata, että siellä kaikki sekoilee :LOL: ja varmaan hirveesti ihmisiä. Oireet kadonneet....samma här..

ON - eli tämä taitaa olla vatsatautia tää mun pahaolo. Kaverilla on vatsatauti(kenen luona oltiin Vappuna) niin sittenhän se on mulla...just joo..No, eipä voi mitään...Kokopäivä mennyt sumussa..Nukuin TOOOSI huonosti n.4h ja sitten vetäsin päikkärit 3h päivällä sitä tosin teen aina kun mahdollista eli ei mikään oire..Ei väsytä enempää kuin tavallisesti, tissit aivan normaalit, alavatsassa ei niin mitään oiretta...pah ! Huomenna sitten testaan aamulla sen negan niin pääseehän tästäkin sitten...kesätauolle ja syksyllä sitten meidän viimeinen passi...
Mitens muuta piinailijat??

Aurinkoista perjantai-iltaa toivottelee Jannika pp10
 
Voi Banaani, olen tosi pahoillani. Olen itse ollut 4 kertaa vastaavassa tilanteessa. Tiedän sen vaativan voimia - enemmän kuin itseltä tuntuu löytyvän. :hug:

Viivi ja Jannika - mitä ihmettä! Multakin katosi se päänsärky ja samalla muut vähäiset oireet eilen, torstaina. Sitä on nyt liikkeellä. Ja Jannika - ehkä testasit liian aikaisin? Älä menetä vielä toivoa. Muistan itse, kun ainoan plussani testasin, "pissatesti" näytti negaa vielä samana aamuna, kun veritesti näytti plussaa. Niinkin voi käydä. Me tsempataan nyt vielä hetki!!
 
maijamette - Kiitos toivon pilkahduksesta MUTTA enpä usko, että nyt auttaa :ashamed: Testasin myös tänänä niin hienon NEGAN , että oksat pois |O
joten kyllä mä uskon, että tämä piina oli tässä..No, testaan huvikseni huomenna, ylihuomenna ja vielä tiistaina viimeisen negan..Tahdoin oikein rypeä tässä paska fiiliksessä se se suotakoon minulle :$
Ilahduttakaa nyt hyvät naiset tälläistä vanhaa , mahoa akka ja vetäkään se plussa mun mieliksi ok..???? :LOL:

Jannika
 
Hei "pitkästä aikaa",

Banaanille lohtuhali, ikävästi kävi teille - mutta todella positiivista, että alkio oli kai hetkeksi kiinnittynyt. Toivottavasti seuraavalla kerralla plussa pitää 9 kuukautta!

Jannika, plussaa sinulle edelleen toivon! Älä luovuta vielä!

Tämän navan ympärille ei ihemitä kuulu. Vatsassa ei tuntemuksia, mutta rinnat on turvoksissa ja kipeät. Vaihdoin tiistaina Crinonesta Lugesteroniin ja saattaa tämä vaihdos vaikuttaa. Aamuöisin olen herännyt taas pari kertaa, mutta ei ihme vapun aikaan. Kuohari- ja punkkulasilliset join aattona, muuten olen nauttinut vain tohtorin coctaileja (foolihappoa, e-vitamiinia, minidisperiiniä ja jodia). Ehkä johtuu disperiinistä, että veri kiertää tosi hyvin eikä vappuyönäkään palellut, vaikka olimme omalla pihalla keskiyöhön saakka. Iltapalelua ei siis ole ollut ollenkaan.

Veritesti on sitten ensi torstaina ja sitä ennen en aio testata, koska siihen joka tapauksessa menen.

Voikaa kaikki hyvin ja pinnaa piinailuun! :wave:
Hillevi

 
maijamette - :hug: Voihan se olla , että kuitenkin on plussa ! (paraskin tsemppaaja kun itse olen 100% varma, että tämä nainen ei tässä hoidossa plussaa..mutta eihän sitä tiedä miten sulle käy....Tänäänkin testasin negan ...Eilen on itkut itketty ja tänään oli jo ihan ok päivä. Siivosin koko asunnon ja menin kummi-tyttön jalkapalloharkkoihin ja poltin naamani ja rintani niin railakkaasti kun ilman rasvaa yli 2h seisoin pelikentän laidalla |O Hyvä minä ja melanoomakin tähän kaupan päälle :LOL:
Mietin niitä meidän viimeisiä alkioita siellä pakkasessa...kolmehan meillä siellä vielä on ....milloin nekin sitten siirretään?? Ennen kesätaukoa vai elokuussa...Jaa...visainen kysymys. Se ollaan päätetty, että pyydetään meitä hoitavalta ihanalta lääkäriltä lähete julkiselle puolelle toiseen IVF:ään..Vaikka NIIN haluasin tehdä toisen hoidon samassa paikassa mutta se on turha kallista lystiä..valitettavasti vaiKKA
Tilasin tänään sitten meille elokuuksi viikon matkan Kreikkaan :D sekin kummasti piristi..ja pakko vähän ajatella omaa jaksamista/henkistä ja fyysistä ...Vaikka tuokin matka maksaa niin nyt on sen aika..Omaa aikaa parisuhteelle ja omalle hyvinvoinnille..On tää vuosi ollut vähän turhan rankkaa kun 5kk:den aikan kohdunulkoinen ja keskenmeno :'(

Mä varmaankin täällä vielä pyörin kun en poiskaan osaa lähteä ja teille toivotan NIIN että plussia alkaisi tulemaan

Olette mun ajatuksissani
Jannika :heart:
 
Hei kaikki,

Eikös pp11 ole aika aikaista testata? Toivottavasti vielä asia muuttuisi.

Minulla tuntemukset hävinneet ja pieniä limakalvon palasia oli aamulla ulos valuneessa lugemössössä, että se taas tästä hoidosta. Kuusi alkiota on jo siirretty eikä yksikään ole kiinnittynyt, vaikka limakalvo on joka kerralla ollut hyvä. Menen torstaina kuitenkin versitestiin, paitsi jos selkeä vuoto alkaa jo ennen sitä lugeista huolimatta.

Huomasin tuolta Käsittämätöntä- pinosta uutta tietoa kilpirauhasarvojen vaikutuksesta alkion kiinnittymiseen ja tsekkasin omat labratulokseni, S-TSH pitäisi olla lähempänä 1 kuin 2, että alkion olisi hyvä kiinnittyä ja minulla arvo on 2.65...

Voimia kaikille ja parempaa viikon jatkoa!
Hillevi alamaissa, pp11
 
Tulin teillekin ilmoittamaan VIRALLISEN testipäivän tuloksen joka on...tadaa !.....NEGA. Olipa ylläri mutta tästä negasta on suru jo surtu ja nyt kesää viettämään ja Kreikan matkaa odottamaan :wave:
maijamette - Mitens siellä? Toivon , toivon ja TOIVON sieltä iloisia uutisia :hug:

Tsemmpiä naiset kaikesta huolimatta KESÄ on tulossa ja ehkä se vähän oloa parantaa

:heart: Jannika
 
Hillevi Kamalan moni asia vaikuttaa varmasti raskaaksi tuloon. Minulle esimerkiksi on FSH-taso korkea ja sen pitäisi kaiken järjen mukaan vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Kuitenkin minulla on takana yksi onnistunut raskaus (tosin myös neljä keskeytynyttä). Haluan tällä sanoa vain sitä, että kaikista ennakko-oletuksista huolimatta raskaus voi onnistua, olivat labra-arvot mitkä tahansa.

Jannika Onko sinun testitulos pysynyt samana? Olen tosi pahoillani, jos näin on. Itse kävin eilen veritestissä, tulos tulee tänään. Tosin se on minulle jo selvä: apteekin testi näyttää negaa ja ruskea vuoto alkoi tänään. Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa? :hug:
 
Virallinen testipäivä vasta torstaina, mutta tänään jo veristä vuotoa ja kaikki muut tuntemukset hävinneet. Miksei meidän pinoon olisi voinut edes yksi plussa osua???

Toivotaan Viiville parasta!

maijamette, FSH on ihan eri hormoni kuin TSH (kilpirauhashormoni), kumpaakohan tarkoitit? TSH:n nousu yli 3 lisää juuri lapsettomuutta ja keskenmenoja - mutta onneksenne teillä on kerran onnistunut loppuun saakka. Onhan se niin, että todella moni asia vaikuttaa onnistumiseen, mutta tämä TSH-arvon vaikutus on Suomessa jotenkin jäänyt laajojen raja-arvojen pimentoon lapsettomuustutkimuksissa.

Meilläkin lomamatka heti kesäkuun alussa Norjan lappiin vaellukselle, sitä on kiva alkaa suunnitella kun ei ole ainakaan sitten pahoinvointi reippailua hidastamassa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :flower:
 
Olen todella pahoillani, että sielläkin tulos on mikä on. Tosin yritän itse pitää toivoa yllä niin kauan kuin negatiivinen tulos on virallisesti todettu (eli veritestin tulos tullut). Eikö todella kukaan nyt saa plussaa?

Juu - tiedän kyllä, että FSH ja TSH mittaavat aivan eri asioita. Tarkoitin vain sitä, että vaikka jonkin labrakokeen tulos ei pysykään sallittujen raja-arvojen sisällä, voi lopputulos silti olla onnistunut. En todella tiedä sen enempää tuosta TSH:sta ja sen tutkituista vaikutuksista raskauteen / raskaaksi tuloon. Itselläni ko. arvo on 1,4.
 

Yhteistyössä