35+ Lapsettomat

Pahoitteluni Auringokukka ja Kris negoista...olin kyllä ihan varma, että te avaatte plussahanat auki.

Tsemppiä myös uusille piinailijoille :wave: elämme jännittäviä aikoja!

(.) Minä koin eilen aamupäivällä kauhun hetkiä :eek: wc:ssä, kun pyyhkiessä paperiin tuli verta ja ajttelin heti, että tässä tämä sitten oli...Mutta eipä sitä sen jälkeen ole tullut eikä tuhrua eikä muuta vastaavaa. Joka kerta kyllä kurkkaa pöksyihin pelon sekaisin tuntemuksin. Mitä lie sitten oli, mutta huomenna aamulla täällä on sitten totuuden hetket.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille! Katsotaan tuleeko uni silmään ensi yönä..
 
snowwhite - Mua on alkanut ahdistaa oikein urakalla nää hemmetin läskit joita juuri tulee mahaan :kieh: Varasinkin huomen aamulle funcmove tunnin. Olen aikaisemminkin piinispäivinä käynyt jumpassa joten onhan se niin , että alkio kiinnittyy JOS kiinnittyy ei siihen oma tekeminen auta tai tekemättä jättäminen ja lääkärikin sanoi, että elä normaalia elämää MUTTA kuitenkin takaraivossa on olo että JOS sittenkin se ei ole hyväksi..? En tiedä....Piinispinnaa sinne bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb

maijamette Onhan se totta että tieto lisää tuskaa mutta nyt tieto että sinulla optimaalisen hieno alkio kyydissä ei lissää tuskaa :D
MINÄMINÄMINÄ :wave: liityn laihdutus rinkiin Hyvä, idea =) Jos siitä saisi sitten kunnon potkun persiisiin ja lopettaisin tän ajatuksen että : sitten kun....jne..jne.ja sitä sitten kun jälkeen ei tule kuin uusi ...sitten kun..... :headwall:

Hillevi-bdbdbdbdbdbdbd hienot alkiot saitte mukanne. Tosi hieno uutinen !Niin raskaanahan me ollaan ennenkuin toisin todistetaan =)
Täälläkin omena
:wave:

Banaani71 -Tuollainen pieni vuoto on aivan normaalia, no hätä. Mä täällä jännitän sun puolesta ihan simona..apua... :eek: Fiilis aivan kuin olisi oma testi päivä huomenna.

ON - Menkka olo..Tjaa..tosiaankin ei voi menkat vielä tulla kun vasta pp2 menossa joten...johtuu noista progeista joita laitan 3krt päivässä. Saman ovat tehneet aikaisemminkin. Ostin tänään kesän ekan kukka-ampelin...orvokki sellaisen ..Ompa kaunis , tulee kesäfiilis kun istuu pihalla ja katselee sitä :flower: Laitettiin muutenkin miehen kanssa viime viikolla piha uuteen uskoon..Ostettiin uudet puulaatat patiolla ja nyt siinä on kiva olla kun varpaat ei ole kylmät..ja kissakin tykkää.
Muutan mistä päin te olette? Mä asustelen täällä etelä-suomessa Vantaalla.
Nyt saunaan.....ja sitten pihalle uudelleen ihastelemaan uutta amppelia

Jannika
 
Perjantaiterkut kaikille,

Banaania tänään ajattelen ja hyviä säteitä lähettelen, "oireesi" olivat ainakin lupaavat. :heart: :heart:

Ehkä minunkin pitäisi ilmoittautua -5kg kampanjaan, mutta kun en ole koskaan laihduttanut enkä haluaisi kärsiä nälkää... silloin ei pysty keskittymään töihin.

Kaikille aurinkoista ja mukavaa viikonloppua kevätkukkien keskellä :flower:
Voimia vielä kerran negan saaneille ja piinailijoille levollisia hetkiä!
toivoo Hillevi

Lisäys: Kiitos kysymästä maijamette, ei ole tuntemuksia, pp1. Tai nännit on arat, mutta tulivat aroiksi munasolujen kypsymispäivänä.
 
Banaani Kerrohan jo kuulumisia...!! Täällä peukut pystyssä odotellaan.

Jannika Kiva, kun sain seuraa laihdutusklubiin. Tosin odotellaan ensin testitulokset ja toivotaan, ettei meidän tarvitsisi 9 kuukauteen laihduttaa ;) Kyselit asuinpaikoista - Helsingissä asustellaan. Pihahommiin pitäisi täälläkin ryhtyä. Kesäkukkia olisi jo kiva istutella ruukkuihin, mutta näinköhän ne jo selviävät? Miten voit? Mulla nyt pp2 ja ei mitään oireita?! Eilen oli kamala alaselkäkipu, mutta nyt ei mitään.

Hillevi Tsemppiä piinailuun! Onko mitään tuntemuksia?

Aurinkoista päivää kaikille,
Maijamette =)
 
maijamette - Juu, odotellaan testitulokset ja sitten aletaan kunnon kuuri :p mutta sehän sopisi ettei meidän tosiaankaan pitäisi laihduttaa 9:kk teen..se olisi vallan hienoa :D
Mä en ihan vielä uskalla laittaa kesäkukkia ...orvokkihan kestää pientä pakkasta joten sellaisen uskalsin laittaa ja sitten kivien sekaan kivikukkia, ne ainakin ovat alkaneet jo kasvamaan eli eivät pelästyneet kylmistä illoista joita tuossa viikko takaperin oli.
Mua välillä vihloo alavatsaan tai sellaista menkkapainetta mutta tää on tuttua..joten ei oireita täällä eikä voisikaan kun vasta pp3 menossa...

Banaani71 - Mitens siellä voidaan? Joko on testi tehty??

Snowhite - Miten piinis edistyy?

Todella ihanaa ja aurinkoista päivänjatkoa teille kaikille :flower:
ps. minä se raukka koko viikonlopun täällä duunissa ja vielä 9h/per päivä*huokaus*mutta ei auta itku markkinoilla, pakko kestää |O
 
Ajattelin liittyä joukkoon. Mies 39, minä 36. Yritystä takana yli 5 v., lapsettomuudelle ei ole löytynyt syytä. IUI:tä, IVF:ää ja välillä yritetty unohtaa koko juttu ja otettu hermolomaa asiasta. Nyt parin viikon kuluttua PAS.

Viime aikoina on ollut vähän vaikeaa omien ajatusten kanssa, joten päätin tulla tänne jakamaan mietteitä ja kokemuksia ylipäätään. Positiivisiakin ajatuksia toki löytyy :) Hillevi osuvasti totesi, että lapsettomuutta kokemattomat eivät ymmärää, kuten tässä eräänä päivänä sain taas todeta. Kun kerroin kaverilleni lapsettomuudesta ja että mieli ollut välillä maassa hän kommentoi, että turha murehtia, tämäkin asia on vaan asennekysymys. Olisi pitänyt jättää kertomatta.

Mutta nyt viikonlopun viettoon. Kaikille voimia sekä hyvää viikonloppua ja yhtä ihanaa auringonpaistetta kuin täälläkin!
 
Mukava huomata, että minua on kaipailtu.. ja sitten siihen testaukseen, jonka tulos ei ollut nyt mitenkään yksiselitteinen...Juu, nyt varmaan ihmettelette. Minäkin niinkuin varmaan moni muukin jo tähän ikään mennessä on näitä raskaustestejä tullut tehneeksi enemmän ja vähemmän. Niin, sitten minä voin tälläisenä tärkeimpänä päivänä mokata koko testauksen. Eli heräsin aamulla varhain pakottavaan vessa hätään ja lähdin testin kanssa asioille. Luin jo illalla ohjeet ja muistin, että testi on valmis kolmessa minuutissa, katsoin tuloksen, joka oli nega ja painuin takaisin sänkyyn miehen paijattavaksi. Kieriskelin reilun tunnin sängyssä kunnes tuli töihin lähdön aika ja vilkaisin ohimennen testiäni ja siinä oli haalea viiva. Ja sitten vielä luin ohjeet uudestaan, joissa luki testin olevan valmis 5-10 minuutissa. Kyseessä oli siis apteekin oma testi. Nyt en sitten tiedä oliko tuo haamu ilmestynyt sallitussa ajassa vai ei. Ihan hiveää nyt kun ei tiedä elätteleekö turhia toiveita vaikkakin yritän koko ajan "puhua" itselleni järkeä, että nega se oli. En kuitenkaan aio testata uudestaan vasta kuin huomis aamuna koska jos se oli plussa niin oli kuitenkin niin haalea vielä. En sitten tiedä pitäisikö jo tässä vaiheessa pp14 ollessa kyseessä jo näkyä selkeä plussa vai voiko se olla yksilöllistä sekin? Hulluksihan tässä tulee, mutta yritän olla tulematta. Voi kunpa olisinkin mennyt veritestiin niin ei tarvitsis pähkaillä tälläisiä.

Tervetuloa uudet!
Tsemppiä piinailijoille ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Banaani71 - Mä kyllä uskaltaisin veikata, että plussa se on koska ei ainakaan mulle koskaan ole tullut mitään viivaa siihen testiin kun se on nega ollut vaikka olen toljottanut |O ja toivonut edes jotain haaleaa viivaa niin ei ole tullut niin ei.
Nyt sitten huomen aamulla pissit siihen tikkuun ja istut vaikka siellä pöntöllä sen 5-10min tikkuun katsoen niin eiköhän siihen piirry sitten kaksi kaunista viivaa =)
Tsemppiä :flower:
 
Aurinko paistaa ja linnut laulaa... taitaa tulla kesä:)

Tervetuloa Suurelle Ihmettelijälle!

Jannikalle myös pitkää pinna piinailuun:) Kyllä tämä hermoja kysyy joka ikinen kerta. Mä olen aina ollut niin "mamo", etten ole uskaltanut mennä pomppivia lajeja piinisaikana harrastamaan. Tällä tarkoitan siis esim. aerobicia tai ratsastusta. En usko, että niiden pois jättämisellä on ollut mitään merkitystä mahdollisiin kiinnittymisiin, mutta kaikkeni kun olen näihin hoitoihin satsannut, niin en ole halunnut millään toimillani mitään riskeerata. Voitte luvalla pitää mua ihan pöpinä:)

Lykästystä Banaanille plussantestaukseen!!! Tee testi huomenna uusiksi, kun tämän aamuinen meni kai vähän niin kuin arpapeliksi;) Toivotaan, että uusintatesti toisi selvän positiivisen vastauksen :heart:

Hilleville ihan ältsisti onnea kahden kyytiin saadun alkion johdosta ja leppoisaa piinistelyä :flower: Ihanaa, että lähditte vielä omilla soluilla yrittämään! Omilla soluilla yrittämisessä on kuitenkin aina se etu, että solut ovat omia ja sen vuoksi ainakaan hylkimisreaktio ei ole raskauden alkamisen esteenä.

Tuosta nännien kipeytymisestä... Kirjoitinkohan jo joskus aiemmin, että mullakin Pregnyl saa nännit turvonneiksi ja aroiksi muutaman päivän ajaksi. No raskaushormonihan siinä irrottelussa itseemme pistellään.

Täällä ei vieläkään tunnu mitään missään (pp9):-( Mieli oli muutama päivä sitten aika toiveikas, mutta tänään ajatukset ovat kääntyneet negatiivisempaan suuntaan sen perusteella, ettei mua vieläkään viluta. Mulla ainoa raskausoire on ollut paleminen ja siihen liittyvä lievä lämmönnousu. Nyt en olo edes lämpöä mittaillut, kun ei ole tarvinnut vilttiä ympärilleen kääriä. Muutenkin olo on vähän kuin menkkoja odotellessa - alavatsa pinkeänä, potuttaa ja väsyttää. No, eiköhän viikonloppuna saada jotain viitettä siitä, mitä tuleman pitää. Mulla menkat yleensä alkaa pp10, jos negaa on luvassa eli kyllä viikonlopun aikana menkat tulee, jos ovat tullakseen. Tai voihan olla, että tällä kertaa Luget pystyvät pitämään menkat poissa. Mistäs näitä juttuja aina tietää, kun jokainen kerta on omanlaisensa! Maanantaina veritesti viimeistään kertoo totuuden :/

Huomenna sitten ulkoillaan ja hoidetaan puutarhaa urakalla ja ennen kaikkea nautitaan täysin siemauksin lämmöstä ja valosta pitkän ja uuvuttavan talven jälkeen!





 
Heippa, terveiset täältä Vantaalta. Mies on työporukan kanssa risteilyllä ja me olemme kissojen kanssa viettäneet laatuaikaa sohvalla. Kävin tosin ennen sitä töiden jälkeen ystäväporukan kanssa katsomassa uuden UIT:n tämän kesän shown.

Minä tässä olenkin ihmetellyt, että miten hemmetissä tuo vaaka näyttää vain kokoajan isompia lukuja. Murr! Kiloja on kertynyt sellainen 3 ylimääräisiä, niiden pudotus olisi kyllä tarpeen. Kaikki vaatteet kirraa ja puristaa. Joten täällä yksi ilmoittautuja lisää kuurille. Olen lähdössä Italiaan lomareissulle kesäkuun alussa, olisi kiva saada kilo tai kaksi (miksei se kolmaskin) pois ennen sitä...

Uusille lämpimästi tervetuloa minunkin puolesta!

Banskulle hillittömästi onnea :flower:
minulla ei ole kyllä koskaan negatesti muuttunut plussaksi, vaikka testiä on käynyt kurkkimassa kuinka jälkeenpäin. Joten vakaasti ainakin täällä uskotaan plussaan!

Piinailijoille pitkää pinnaa ja mielentyyneyttä. Kyllä se plussa sieltä tulee jollekin tässäkin pinossa. Uskotaan vakaasti siihen!

Aurinkoista viikonloppua ja leppoisia lepopäiviä toivotellen
Tikru
 
Suuri ihmettelijä - Tervetuloa meidän joukkoon :flower: Tuollaisia kavereita löytyy jotka EI tajua tätä ja eihän he voikkaan kun itse eivät ole asiaa joutuneet kokeneet. Kun sain elämäni ekan plussa viime syyskuussa(oli kuitenkin kohdunulkoinen) niin kummi-tyttö(7v.) sanoi, että äiti sanoi että on teille kateellinen..Siis mitä?????Itse tämä kaveri tulee raskaaksi kun näkeekin miehen :kieh: Juu, meillehän kannattaa olla kateellinen eikä mun mielestä oikein ystävä olisi kateellinen kaverille joka monta vuotta käy hoidoissa ja sitten vihdoinkin saa plussan.

SnowWhite - En mä sitten uskaltanut mennä siihen jumpppaa eilen aamulla, peruin sen. Parempi ehkä olla aivan hissukseen vaikka ei se mitään takaa mutta taidan olla yhtä pöpi kuin sinäkin :D
Siellähän piinis on aivan loppusuoralla..Nyt hirveesti bdbdbdbdbdbdbdbdbdb ja toivotaan että se plussa pärähtää. Sen olette ansainneet ja pakkohan siis PAKKOHAN sen on onnistuttava joskus :heart:

Tikru70 - Mä menetän aina hermot kun menen vaalle :x siksi meillä kotoan ei olekaan vaakaa vaan käyn aina duunissa "salaa"katsomassa ja saan itseni hermoromahduksen partaalle |O Meilläkin on kissa jo 15v kuun alussa täyttänyt neiti :heart:

ON - Eipä ihmeempiä..oireita nope ei ole ja ei voisikaan kun on vasta pp4 menossa.
Töihin lähtö edessä..ja ulkona mahtava ilma. Voi hitsi, voi hitsinhitsi kun pitää olla sisällä 9h eli hela dagen mutta ei voi mitään Pakko mikä pakko :headwall:
Nauttaikaa te muut munkin puolesta ihanasta kevät ilmasta :flower:

:heart: :della Jannika
 
Olipas ihana päivä ainakin noin niin kuin sään puolesta - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla Kehä III:n ulkopuolella ;) Lisää tälläisiä päiviä, kiitos! Jannikalle jaksamista töihin ja peukkuja piinailuun :)

Mullakin vaatteet kiristää ja puristaa ja sekös vasta sapettaa. Meilläkin etelänmatka lähestyy uhkaavasti ja mihinkään kolttuun en sujuvasti mahdu. Mitä tehdä? Ottaako pikanälkäkuuri vai marssia kauppaan ostamaan isompia vaatteita? En mielelläni tekisi tuota jälkimmäistä, koska se ikäänkuin antaa siunauksen tälle pullistumiselle. Jotain selkärankaa sitä pitäisi ihmiseltä löytyä :p Nämä hoidot ja niistä toipuminen jotenkin altistavat ylimääräiselle hemmottelulle, joka yleensä tapahtuu syömisen muodossa :whistle: Mikä ihme siinä on, että syöminen lohduttaa - mukamas...? :)

Omaa napaa taas sen verran, että valvoin viime yönä kolmisen tuntia kolottavan alavatsani kanssa ja olin aivan varma, että menkat alkavat ihan just sillä siunaamalla. Eivät ne menkat sitten tulleetkaan ja tämän päivän olen kuljeskellut "vaippa takataskussa" valmiina ryöppyyn. Mitään ryöppyä ei ole näkynyt, joten piina siis jatkuu edelleen. Kun tämä pp10 selvittiin ilman vuotoa, optimismi nosti taas hetkellisesti päätään. Tuntemukset alavatsalla ovat kuitenkin sen tuntuisia, että aloin jo odottaa jotain samanlaista kuin viime kerralla eli ujoa kiinnittymisyritystä :| Jos saan valita, ottaisin tällä kertaa mieluummin selvän plussan tai negan, ei mitään epäselviä juttuja...

Nyt täti kaatuu sänkyyn ja toivottaa teille kauniita unia! :heart:
 
Snowhite - Täälläkin etelänmatka lähenee, tosin vasta tuossa elokuun alussa ja mä olen tilannut ellokselta ja cellbekseltä uusi vaatteita =) kun en todellakaan ala tunkemaan itseäni noihin vanhoihin kinnaaviin vaatteisiin :/ Toi lohtu syöminen on NIIN tuttua mutta oikeestihan se ei lohduta vaan ainakin mulle siitä tulee vielä masentuneempi olo kun ei olen sen verran selkärankaa että lopettaisi sen pupeltamisen...On tää naisen elämä sitten vaikeeta :LOL:
Sun oireet kuulostaa ERITTÄIN lupaavilta :wave: Jos mä jotain näistä plussista osaan sanoa, niin kummasskin kerrassa mä juuri valvoin öitä ennen testi kun ei tullut uni ja olin KOKO ajan sata varma että täti porhaltaa kylään sillä sekunnilla. Sulla jännät ajat edessä...

ON - menossa JO pp5aika rientää..Viime kerralla tuli juuri näinä päivinä hirmuinen vihlailu alavatsassa jonka ymmärsin kiinnittymiseksi mutta nyt ei niin mitään..blaah...
Muuten mietin tässä, että pyydän lääkäriltä lähetteen kunnalliselle puolelle. Nyt ollaan oltu yksityisellä ja rehellisesti rahat on aivan finaalissa, on nää sen verran tyyriitä hoitoja ja eikös me saada sitten kunnalisella 2 IVF:ää? Kun yksi ollaan tehty yksityisellä?
Kuka teistä on kunnallisella puolella? Miten siellä menee nää siirrot yms.? Varmaankin ei yhtä jouhevasti kuin yksityisellä ja samaa lääkäriä ei joka kerta ole?
Mietin, että jos nyt pyytäisi lähetteen niin menee ainakin syksyyn ennenkuin sieltä kuuluu jotain ja sitä ennen ehditään vielä ne viimeiset 3 alkiota sulattaa ja tehdä viimeinen PAS, meidän 7.mäs PAS.
Muuten tekeekö kunnalliset lyhyellä kaavalla IVF:än vai onko se aina pitkä kaava??
Kun mietin sitä että kun mulla kasvoi lyhyellä 42follia joisssa 30 oli munasolu ja 18 hedelmöittyi ja hyperhän siitä tuli..joten jos tekee pitkällä niin tuleeko siitä vielä enemmän folleja??? En tahdo. Vähempikin riittää oli sen verran kauhu kokemus koko homma. Tosin voihan olla ettei tule mitään kun on kuitenkin 2v mennyt edellisestä ja vanhuus tulee joten... ja sitten jotenkin pelottaa ne sumutteet yms joita siinä pitkässä kaavassa on... :x Kertokaa hyvät ystävät kun olette mua fiksumpia.

kohta työt kutsuu..Aurinkosta sunnuntapäivää toivettelee Jannika :flower:
 
voinko tulla porukkaan mukan?olen 34,elokuussa täytän 35..mieheni on 25,ollaan yritetty lasta kohta 3v ja nyt ollaan siinä pisteessä että pp4 meneillään :D odotus on yhtä piinaa,jokaiseen pieneen vihlasuun pelästyy,ainut erikoinen piirre on et yleensä rinnat kipeenä(todella)n.2vko ennen kuukautisia,pitäisikö niitten olla?siis tarkoitan et vaikka on siirto tehty ja pumpattu kehoon sievosen määrän hormooneja niin pitäisikö olla normaalit olot ennen kuukautisia,jos ne nyt tulee..tai siis toivottavasti ei tule :D lääkäri vaan sano että testin kun teen 7.5 ja se näyttää negaa niin kuukautiset alkaa parin päivän päästä!
 
Kyllä se nyt vaan on niin, että nega se minun tulokseni tästä hoidosta on :'( . Tein lauantaina vielä testin ja negahan siinäkin seisoi, tosin taas myöhemmin haamu, mutta eihän niitä saisi testiajan jälkeen tuijotella :ashamed: . Pientä tuhrua on nyt jo tullut ja vuodon alkamista odotellaan... Eilisen päivän heiluin pihatöissä nollaten ajatuksiani ja kyllä se onkin ihanan terapeuttista puuhaa. Harmittaa tietysti, mutta eihän tässä voi kuin suunnata ajatuksensa kohti PAS:ia ja meilläkun niitä alkioita siellä pakkasessa on. Toinen juttu sitten tietysti se kuinka selviävät sulatukset yms... No, ehkä vielä ei ole aika murehtia sitä.

Jannika07 Me ollaan oltu julkisella hoidoissa ja voisin yrittää kertoilla jotain. Varmasti eroja on siinä missä päin hoidoissa on, me ollaan kanta-hämeessä eli Hämeenlinnassa ultrat ja punktio ja siirto Tampereella. Ja olimme vielä yksityisellä klinikalla punktiossa ja siirrossa, koska julkisella silloin ruuhkaa ja ostavat palveluita sitten heiltä. Ultrissa minulla on ollut pääsääntöisesti sama lääkäri nyt ainakin tänä keväänä. Olen ymmärtänyt, että julkisella tehdään aina pitkällä kaavalla IVF, koska on helpompi saada mahtumaan aikatauluihin. Meilläkin siis tehtiin pitkällä kaavalla ja minullahan kerättiin 35 follia, mutta ihmeenkaupalla vältyin hyperiltä. Tosin pelko siitä oli ajatuksissa koko ajan ja ei tosiaan ollut mukava kokemus. Mutta siis päästiin kuitenkin siirtoon. En osaa vastata tuohon kummassa kehittyy enemmän folleja, mutta kyllä varmaan pystyvät määrittelemään lääkkeet seuraavaan hoitoon niin ettei folleja kehity liikaa. Niin ainakin haluan itsekin uskoa, jos vielä IVF:n joudutaan, toivottavasti ei jouduta enää kumpikaan vaan saadaan haluttu lopputulos ennen sitä =) . Sumutteista minulle ei tullut mitään erityisiä oireita, mutta reagoiminen niihin on tietysti yksilöllistä. Minulla ei kylläkään mistään hoitoihin käytettävistä aineista tullut erityisiä oireita. Olen vissiin hieman outo, kun ei minulla ollut ihmeempiä tuntemuksia vaikka kanniskelin 35 palleroa vatsassani ja kaikki kyselivät huolestuneena vointiani...Toivottavasti tästä oli jotain apua ja kysele toki lisääkin, jos jokin asia askarruttaa. Ja tietysti toivotaan, että saat tästä meneillään olevasta hoidosta toivotun lopputuloksen, etkä tarvitse enää näitä palveluja kuin sitten sisaruksien hankintaa varten...

Tervetuloa viivi73 mukaan ja tsemppiä piinailuun!
 
Viivi73 - Tervetuloa joukkoon :flower: Täällä menossa pp5 Onko sulla tuoresiirto vai pas? Täällä meidän 6:detta passia piinaillaan. Ei täällä ainakaan ole rinnat pätkääkään kipeenä eikä ollut tuoresiirrossakaan jos oikein muistan.
Eikä olleet kahdesta viimeisemmässkään passissa joista plussa tuli joten..luulen, että ei tarvtise olla =) Mulla on testipäivä 6.5 mutta teen testin jo 3.5 eli pp11. En jaksa odottaa sinne 6.5 saakka :p
 
Banaani71- Kuule se EI ole vielä kirkossa kuulutettu että olisi nega kun ei niitä haamuja siihen testiin itsekseen ilmesty. Ei ainakaan IKINÄ mulle ole testiajankaan jälkeen mitään tullut testiin vaikka kuinka olen katsonut ja toivonut joten nyt odotellaan ja mä tsemppaan että se on kuin onkin plussa :heart:
Kiitos infosta tuosta kunnallisesta. Olen myös kuullut tuon että ostavat ostopalveluna yksityisiltä hoitoja ja toivonkin että pääsisin sellaiseen mutta mun tsäkällä en tod.pääse :x
Mä niin pelkään juuri sitä että niitä folleja taas tulee hirveesti ja olen taas maha turvoksissa sairaalassa tiputuksessa ja helvetinmoiset kivut..Ei ollut kivaa, ei. Mun puregon pistos määrä oli todella pieni ja kuitenkin noita folleja/munasoluja tuli eli reagoin erittäin herkästi hormooneihin.
Toivottan, todella että ei tarvitse mennä enää uuteen IVF:ään ! Montako alkiota teillä on pakkasessa? Meillä enää viimeiset 3 kipaletta.

Nyt pakko lähteä töihin...Hyvää päivänjatkoa ja älä vielä menetä toivoa plussassa, ok??? Niin kauan kun täti on poissa niin toivoa on ja tuhrusta EI kannatta välittää kun onhan se nähty että vaikka olisi kuinka kovaa vuotoa niin kaikki voi olla hyvin.

:heart: :della Jannika
 
Jannika07 Kiitos tsemppauksesta, olet ihanan positiivinen :heart: ! Meillä on pakkasessa vielä 12 alkiota ja pakastettuina kahden hengen olkiin. Eli kuuteen kertaan mahdollisuus, jos kaikki menee hyvin. Meillä osa hedelmöitettiin IVF:llä ja osa ICSI:llä ja vain jälkimmäisellä tavalla hedelmöitetyt lähtivät toimimaan eli siksi saatiin 13 alkiota, joista yksi reilu kaksi viikkoa sitten siirrettiin. Ja siksi siirrettiin vain yksi, koska lääkärin mielestä hyperin uhkan takia ei missään tapauksessa uskalla siirtää kahta. Sitten se hyperi viimeistään kuulemma olisi iskenyt. Huh, kyllä sinä olet joutunut totta tosiaan kärsimään hyperin kanssa toden teolla ja ymmärrän kyllä pelkosi. Minä pistelin puregonia aluksi 150 yksikköä ja sitten huonon vasteen takia nostettiin 225 yksikköön, jolla pistelin loppuun saakka ja sitten yhtäkkiä folleja olikin kasapäin.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Banaani71 - Teillähän on sitten hurjasti huuruneniä pakkasessa. Kyllä tuolla määrällä ainakin kaksi lasta tehdään jos ei enemmänkin :hug: ja sitten tietenkin vielä tämä jo nyt masussa oleva joten usko vaan teille tulee olemaan SUURperhe tässä joku kaunis päivä.

ON - olen jo töissä...ja keitin kahvia. Oletteko muuten kuulleet , että kahvi voisi heikentää alkion kiinnittymistä ja aiheuttaa keskemenoja? Mä jostain luin mutta juon kuitenkin edelleen kahvia , olen sitten varmaan aivan hirveä ihminen mutta ei voi mitään :ashamed:
 
Jannika07 Kahvin huonoista vaikutuksista olen minäkin lukenut. Ja lueskelin asiasta vielä näiden hoitojen aikana polin odotushuoneessa jostakin lehdestä, en kyllä enää muista mistä, mutta siinä artikkelissa kerrottiin, että kahvia on turvallista juoda 3 dl/pv. Kun kerta satuin tuon artikkelin näkemään silloin niin olen tietysti yrittänyt noudattaa kyseistä neuvoa ja tuntenut aina huonoa omaatuntoa, jos on mennyt yli sallitun rajan... :D Tiedä sitten tuostakin, varmaankin noitakin tutkimuksia on monenmoisia... Mutta kahvia siis minäkin olen juonut koko ajan. Johan se olisi töissäkin herättänyt hieman huomiota, jos yhtäkkiä olisin sen juonnin lopettanut, vähintään olisivat ruvenneet vihjailemaan, että ollaankos sitä pieniin päin..
 
Täällä yksi palstanne ahkera lukija.Tällä hetkellä meillä ei ole hoitoja päällä, mutta niitä meille tehtiin niin julkisella kuin yksityiselläkin puolella lähes 10 vuotta. Pitkien hoitojen ja epäonnistumisten kautta saimme ihanan tytön, olin silloin jo 41 vuotias.

Miksi nyt rupesin kirjoittamaan teille on Jannikan kysymys julkisista hoidoista. Minulle tehtiin julkisella hoidot lyhyellä kaavalla, koska oma hormoonituotanto oli niin matala ettei jarruista ollut mitään hyötyä, kun ei ollut mitään mitä pysäyttää. Yksityisellä puolella halusivat ekalla kerralla tehdä pitkänkaavan mukaan ( rahastuksen makua?!), loput sitten tehtiin lyhyellä kaavalla, kun lääkäri vaihtui. Yksityisellä puolella meillä oli 4 eri lääkäriä samassa hoitopaikassa, mutta julkisella puolella koko ajan sama lääkäri. Oltiin Tampereella Tayssissa ja Avassa. Tyttömme sai alkuunsa Helsingin Väestöliitossa (siirryimme sinne kun oli halvemmat hinnat kuin Avalla, eikä silloin alussa Tampereella ollut VL:ää . Eli vaihteluita on ja kukaan ei pidä meidän puoliamme, jos emme me itse.
Onnea piinailuihin ja hoitoihin. Toivottavasti piinailut tuovat plussaa, ettei tarvitsisi enää miettiä hoitopaikkoja!
Terv. Miilija, yksi pitkän tien kulkija
 
miilija - Kiitos vastauksesta :flower: Kiva, kuulla että jossan tapauksissa tekevät myös julkisilla lyhyen kaavan mukaan. Itselläni oma hormoonitoiminta on niin ja näin joten eipä kai mullakaan mitään hyötyä olisi jarruista...Se on totta että kukaan muu ei voi pitää itsensä puolia kuin itse.
Onneksi olkoon ihasta tytöstä. Luo toivoa , että ehkä mekin joku päivä näissä hoidoissa onnistumme =)
 

Yhteistyössä