35+ Lapsettomat

Yritin päivittää mun tietoja tohon listaan, mutta en jostain syystä osannutkaan..? tekniikan ihmelapsi ;)

eli tässä päivitys: myy75 35/45, yritystä 4/2009, diagnoosi selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. 6 kk clomeja + 1kk pistoshoito luomuna. Joulukuussa -10 eka inssi, nega. Ensimmäinen IVF viikolla 6.

Eilen kävin Ivf suunnittelussa Avalla ja seuraavaan kiertoon tulossa siis eka ivf. Menkat pitäisi alkaa ensi viikon alkupuolella (peukut pystyyn että ei ala :whistle: , tosin ehkä todennäköisempää, että alkaa..) joten ensi viikolla sitten menkkojen alkamisesta riippuen alkaa Puregon (olikohan se näin?) piikitys 150 kerrallaan.Sit ultraan 7. päivänä ja sit jatko sen mukaan. Orgalutran jarruksi. Punktio olisi laskelmien mukaan viikolla 6 ma tai ti. Orgalutranit on kuulema niin finito kuten myös korvaava lääkitys (en muista nimeä), että kun klinikalla oli juuri eilen selvinnyt, että Tampereen yliopiston apteekissa on vielä muutamia Orgalutraneita niin kehoittivat heti kiiruhtamaan sinne ja hakemaan ne pois ettei hoito siirry sen takia että ei saa lääkkeitä, joten kävin siis jo hakemassa nuo lääkkeet apteekista.. Nyt siis vain odotellaan jännityksellä mitä tapahtuu. Lääkäri sanoi onnistumisprosenttien olevan jopa 35-40 joten ihan positiivisella mielellä ollaan, tosin on tässä mennyt pian 2 vuotta ilman tulosta, niin ei tipu ihan pilvistä jos eka oikea hoito ei toimikaan, mut peukut ja varpaat pystyssä et onnistuisi! perheenlisäys olisi niin kovin toivottu..

Frangipania: HUH mikä saalis sulla..! Siinä onkin muille haastetta päästä samaan :D

Tsemppiä piinailijoille ja plussajuna sais lähteä käyntiin jo pian.. :)
 
Kävi taas niin, että täti tuli etuajassa. Tänään sitten hoitoaikaa soittamaan, ja voi kun meni jännittäväksi, mutta ip lopulta tuli soitto että aika löytyi. Näillä näkymin olis 31.1. inssi, jos kaikki menee hyvin.

Jos ei taaskaan tärppää, niin uskon pääseväni IVF-jonoon, ja jonotellessa sitten varmaan hakeudumme yksityiselle. Välikertoineenkin pitäisi mielestäni ehtiä kaksi IVF-/PAS-yritystä tehdä ennen kesätaukoa.

Mietin sellaistakin vaihtoehtoa, että yrittäisin jo lähipäiville saada ajan yksityiselle niin, että jos nyt ei tärppää niin pääsisi ehkä jopa heti seuraavassa kierrossa jo IVF:ään. Yksityisellähän kait IVF onnistuu heti IUI:n jälkeen ilman välikiertoa..? Pitääkö varautua sielläkin pieneen jonotteluun alussa, vai pääseekö IVF:ään miten nopeasti..? Olen yhtenä kysymysmerkkinä. :)

Mutta asia kerrallaan - ensin siis tämä viimeinen pehmohoito. Täytyy yrittää ihan kamalasti uskoa ihmeisiin.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!
 
Myy75, mainiota että olet taas noin vauhdissa! Hyvät on onnistumisprosentit sulla - toivotaan parasta ja täällä ainakin peukut pystyssä, että tätipäivät osuis kohdalleen!

Mä sanoisin, ettei me varmaan sitä Soulmaman lähettämään piiitkää listaa enää päivitetä...? Siitähän voi silti tiirailla itse kunkin taustoja tarkemmin. Olen sitä medium-size-listaa siinä sen yläpuolella päivitellyt nyt ihan viime aikoina, mutta listan voi kyllä milloin vain joku muukin ottaa käsittelyynsä jos mielii.
 
Hui kauhistus, lueskelin tuolta palstoilta, että parikin kuukautta on voinut joutua odottamaan ekaa aikaa yksityiselle. Voi pylly, jos näin on. Selvittelenpä heti maanantaina tilannetta. Jos kellä kokemuksia / muistikuvia siitä, miten pitkään ekaa aikaa yksityisklinikalle piti odottaa, niin kertokaas. Tiedän sitten vähän, mihin pitää henkisesti varautua.
 
Polkka, olinkin juuri kirjoittamassa sinulle ettei yksityisellekään välttämättä ihan heti pääse. Siellä on myös erilaisia alkutestejä jotka vievät aikaa. Sinulle ne on varmaan julkisella jo tehtykin joten kannattaa pyytää ne paperit.

Meillä meni varmaan 2-3vko ennen kuin saatiin aika ja hommiin päästiin sitten n. puolitoista kk ensikäynnistä.

Se, kuinka pian soitosta saa ajan on varmaan paikkakuntakohtaista. Pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraa klinikoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Ekavekara. Jep, maanantaina soittorumba, ja onneks on tosiaan valikoimaa paikoista. Ajattelin todellakin pyytää julkiselta puolelta kaikki meidän tiedot mukaani, siellähän on kaikki perustutkimukset jo tehty melko vastikään. Kukaties se vähän nopeuttaa yksityiselle pääsyäkin.
 
Moi ekavekara, kiitos huolenpidosta, mutta onneksi ei tullut. Ja onneksi tuli viikonloppu - torstai ja perjantai oli kyllä aika tukalia päiviä viettää työmaalla, vaikka toimistohommia teenkin. Sinnikkäästi olen litkinyt kaiken maailman vissyjä, ja nyt alkaa tulla jo korvista ulos melkein mikä tahansa maku. Vaihdoinkin eilen Kopparbergin alkoholittomiin siidereihin ja kyllä maistui saunan jälkeen hyvältä! Turvotuskin on laskenut, ja munasarjoissa tuntuu vain ajoittain enää, että ronkittu on. Melkoiset melonit olen kyllä kuitenkin saanut pitää ;-)
Piinapäivä numero 4 menossa ja koitan pitää jalat maassa ja pään kylmänä. Mietin jo kevään aikatauluja ja lomareissumahiksia - mitenkähän pitkään pitää odotella, että pääsee passiin, jos (ja kun?) tästä ei nappaa.

Polkka, kyselit noista hoitoon odotusajoista. Meillä oli ivf-suunnittelukäynti lokakuun puolessavälissä ja koska mentiin ns pitkään ivf-hoitoon, niin eka punktiomahdollisuus oli joulunalusviikolla. Klinikan joululomien vuoksi se kuitenkin siirtyi siitä melkein kuukaudella eteenpäin. Lyhyellä hoidolla olis ollu mahdollisuus saada aikaiseksi jotain ennen jouluakin, mutta pitkällä pystyttiin paremmin ajoittamaan kaikki hoidon eri vaiheet. Usein vaaditaan myös välikiertoja eri ivf-kertojen välillä, jotta kroppa saa palautua jatkuvasta hormonien jarrutteluista ja kiihdyttämisistä lyhyellä syklillä.
Me ollaan siis julkisella, jossa huhtikuussa 2010 aloitettiin perustesteillä ja sitten touko-elokuussa tehtiin 3 inssiä. Ei tullut niiden jälkeen enää mieleenkään käydä yksityisellä lisäinsseissä. Jostain on tarttunut myös tieto, ettei ivf:iä tehtäisiin kolmea enempää julkisella ja yrityskertoihin laskettaisiin myös yksityisen puolen hoitokerrat. Enpä silti tiedä, että mistä saisivat sen tietää, jos niitä (vuorotellen?) kahdessa paikassa tehtäisiin.
 
Frangipani saanko udella, missä päin Suomea olette julkisella? Teillähän on kaikki sujunut n. kolme kertaa nopeammin kuin meillä, ja jos tosiaan olet nyt julkisella myös ivf:ssä, niin ero sen kun kasvaa! No, meillä on tosin mennyt äkkiä laskien jopa 4-5 kiertoa harakoille, joista puolet itsestä, puolet klinikasta johtuen (+kesätauko vielä päälle). Me siis aloitettiin julkisella ihan vuoden 2009 lopussa, ja nyt vasta on viimeinen inssi. Oletan, että ivf:ään julkisella me päästään aikaisintaan elokuussa, ja sen takia ajattelin että odotellessa mennään yksityiselle.

Nyt jatkossa teen kyllä kaikkeni, ettei tulisi noita itsestä johtuvia välikiertoja, mutta pelkään pahoin ettei niistä kokonaan päästä, kun työssä on kuitenkin matkustelua.
 
Tosi hieno homma Polkka ettei teidän tarvitsisi sitten enää odottaa tuon inssin jälkeen ylimääräistä. Mutta toivotaan kuitenkin että tuo inssi tuottaisi tulosta eikä koko IVF-show:n tarviisi lähteä. :)
Kuinka Frangipanin piinistelyt sujuu?
Odottavan aika on sitten niiiiin pitkä, ei jaksaisi millään. Me odotettiin tuohon ensimmäiseen IVF/ICSI:n pääsemistä yli vuosi siitä kun lähete saatiin omasta sairaanhoitopiiristä KYSin. Siinä oli yhtä jos toista väärinymmärrystä miksi homma venyi noinkin paljon. Nyt en sitten jaksaisi niin millään odottaa PASin pääsemistä. Tosin melkoisen pessimistinen suhtautuminen on jo nyt sen onnistumiseen. :|
 
Mulla on nyt jotaki ihmehäikkää meneillään.
3.1 oli kuukautiset jotka kesti 5 pv.
14.1 alko tiputteluvuoto joka oli ensin rusehtavaa ja sitten muuttu punaiseksi.
Olen menossa naistentautien polille nyt keskiviikkona.
Ensisijaisesti arvelivat polilta että olisi hormonihäiriöstä johtuvaa... toivottavasti.
Pelottaa... ennen ku multa poistettiin tuo vasen munasarja joka oli endometrioosin tuhoama, mulla oli kans tiputteluvuotoa...
Toivottavasti jäljellä oleva munasarjani on sillai kunnossa, että päästäisiin tuohon viimeiseen IVF-yritykseen. Aikataulu viivästyy nyt tämän tutkimuksen takia.
Keskiviikkona olen viisaampi siitä missä mennään.
 
Sintu toivotaan ettei oo mitään vakavampaa! Jotenkin sitä järkeilisi, että jos olet hoidoissa koko ajan ja säännöllisesti ultrataan, niin olisi kyllä huomattu jo vakavammat muutokset..? Toisaalta se endo kai voi olla vähän yllätyksellinen. Pidän peukkuja että huolesi on turha. Meillä saattais kukaties olla vähän samoihin aikoihin ivf sitten. :)

Mulle tuli muuten mieleen, että mitenköhän Hoppis jakselee?
 
Hei rakkaat siskot!
Olen mukana vaiheissanne ja käyn lukemassa säännöllisesti kuulumisianne. Meille syntyi 31.10. poika. Minä ainakin uskon ihmeisiin, sellainen nukkuu nyt vaunuissa päikkäreitään. Halaus teille kaikille ja kovasti tsemppiä!
 
Pitipä taas kirjautua sisään, kun näin Wäinön uutiset. Joten:

Wäinö onnittelut pojasta :flower:

Tsempit jokaiselle vaiheisiinne, piinailijoille pitelen peukkuja taustalla.

Missähän menee Rosmariini?

Näkyillään taas :wave:
 
Piinapäivä 7 ja ottaa todella aivoon nää luget. Parina viime yönä en ole nukkunut juurikaan, mitä nyt välillä pari painajaista on mua viihdyttänyt. On tullut myös muuta murehdittavaa, joka pitää ajatukset poissa tästä piinasta. Edellisyönä sain jonkun ihme kipukohtauksen, jossa kaikkia niveliä särki hetken ihan mielettömästi (mikä lie selän hermopinne) ja nyt juilii vasemmalla puolella vatsaa.
Turvotus on laskenut ja oonkin vähentänyt tätä vissyn litkintää reippaasti. Pessimisti ei pety.

Mitäs ekavekara?

Polkka, ollaan tyksissä hoidossa, ja lähete sinne laitettiin omalta tk:lta muistaakseni 12/2009, jolloin oli eka rasti ruutuun -sessio aihepiiristä lääkärin kanssa. Eli reilussa vuodessa ekaan ivf:ään. Itseltä tuntui ikuisuudelta, mutta mulla myös inssien kierrot natsasi klinikan aukioloaikoihin ihmeen hyvin, mikä nyt on ihan samantekevää, kun ei meillä niistä ollut kuitenkaan hyötyä (oliskohan ajoitusongelma sittenkin, koska hedelmöityskykyä kuitenkin löytyi...?). Eka inssi tehtiin täysin luomukiertoon, jonka jälkeen 2 x Puregon+Pregnyl -yhdistelmällä yhtä munarakkulaa kasvatellen.
 
Iines kiva että käyt väliin vilkuttelemassa :wave:

Onko Polkan hoito yksityisellä edennyt?

Frangipani, nuohan kuulostavat ihan oikeille oireille =). Nyt kyllä jännittää puolestasi.

Itsellä lakananvalkoinen nega testattu tikkuun. Näillä mennään taas.
 
Mietin juurikin samaa kuin Ekavekara: nuo Frangipanin oireet on aivan ilmiselvästi niitä. ;) Hihhei, jännäillään. Ja Frangipani, voit onnitella itseäsi tosi hyvästä etenemistahdista. Ainakin mun mielestä teillä on menty ihan supernopeasti nuo kuviot läpi. Meiltä tais lähteä tk:lta lähete tyyliin kesällä 2009 tms. Nyt on vasta viimeinen inssi, ja epäilen että tulee vielä pitkä ivf-jono, mutta se selvii sit.

Ekavekaralle lohtuhalituksia. Olikos tuo nyt luomukierto siis..? Tylsää, tylsää ja ankeetahan se on joka tapauksessa. Mulla on siis itelläni eka yksityisaika varattuna 1,5 viikon päähän. Sikäli kun inssistä ei tärppää ja ivf-jono on pitkä, siirryn yksityiselle ainakin joksikin aikaa.

Tänään kuului vauvauutisia yhdestä etäisestä kollegasta. Miks kaikki muut, miks oi miks en minä? Miks ei Ekavekara, miks ei Iines, miks ei Rebec. En tajuu. Tsempityksiä kuitenkin kaikille ja tasapuolisesti.
 
Kävin eilen siellä naistentautien poliklinikalla.
Ultrassa näkyi että endometrioosi oli nyt 4,5cm halkaisijaltaan eli noin sentin isompi kuin 13.12 tehdyssä follikkeliultrassa. Lääkäri ei pitänyt tätä vielä pahana hoitoja ajatellen, koska edelleenkin toimivaa munasarjakudosta on jäljellä.

Tiputtelun syyn selvittämiseksi:
1. pissanäyte, joka kyllä oli puhdas
2. kohdun limakalvolta näytepaloja (paksuuntunut limakalvo voi aiheuttaa tiputteluvuotoa). Oli muuten todella kivulias toimenpide! ... sen jälkeen kyllä sain Burana 800:n.
3. verikokeessa pitäisi käydä, tutkivat luultavasti kilpirauhasten toimintaa

Kohdun limakalvolta otettujen koepalojen tulokset tulevat reilun kahden viikon kuluttua.
Lääkäri määräsi minulle 10 pvää kestävän lääkekuurin Primolut 10mg 1 tbl/pvä. Tuolla pitäisi kuulemma tiputtelun loppua, mutta jos ei se lopu, pitää tehdä kohdun kaavinta :(

Yritin soittaa Väestöliittoon peruakseni tuon 7.2 olevan aloituskeskustelun, mutta ovat osastokokouksessa klo 14 saakka. Mieheni mielestä ei ole järkevää mennä edes aloituskeskusteluun, kun ei nyt tiedä mikä tämä minun tilanne on ja kuinka niihin hoitoihin pääsy pitkittyy ja pääseekö ollenkaan...?!
 
Hei. Teillä täällä näyttää olevan rutkasti tietoa lapsettomuushoidoista joten kysynpä teiltä mielipidettä omaan tilanteeseeni.

Minä löysin nelikymppisenä elämäni rakkauden ja sitä myötä vielä aloimme haaveilla omasta vauvasta. Minulla on edellisestä liitosta kaksi lasta, murkkuikäinen ja nuori aikuinen. Nykyisellä miehelläni yksi murkkuikäinen. Voisi siis ajatella, että mahikset olis muuten hyvät, mutta ikää on jo karttunut minulle 42 ja miehelle 48. Toivottua lasta ei alkanut luomuna kuulua ja ajattelin sen johtuvan parista n. 3-4 cm kokoisesta myomastani. Toive saada lapsi ajoi meidät keskustelemaan asiasta yksityissektorille. Yli 40 v. ei julkisella puolella alettu hoitamaan. Selvittelyissä ilmeni, että miehellä ei tule siittiöitä luonnollista tietä, mutta suoraan kiveksistä niitä löytyi ja pakastettiin pariin putkeen.

Joulu sotki kuvioita, mutta hoito aloitettiin vuoden vaihteen tienoilla, ensin Suprecur-suihkeita, Sitten Pregnyliä ja lopulta irrotuspiikki. Kaikki meni kohtuuhyvin. Munasoluja ei tullut kovin runsaasti, mutta 4 saatiin punktoitua ja niille tehtiin icsi pakasteesta hetätetyillä siittiöillä. Eilen soitin tilanteesta, 3 oli "kuollut" heti ja yksi epävarma. Tänään aamulla sain sitten karmaisevan uutisen, että ainokainenkaan ei hedelmöittynyt.

Toki meillä on tiedossa todennäköisyydet, eli emmehän toki ole hoidon tuloksia varmana pitäneetkään. Lääkäri kommentoi, että on pahoillaan, mutta muuta keinoja hänellä ei meidän auttamiseksi nyt ole. Vähän niinkuin siihen malliin, että tämä oli nyt tässä, kun homma tökkäsi tässä vaiheessa. Hän ei ollut valmis edes keskustelemaan mistään jatkoista. Tosin sain ensiviikolle soitto ajan sille lääkärille (ylilääkäri) kenen luona hoitoa ihan ensi alkuun suunniteltiin. Jos hän on sitä mieltä, ettei mahdollisuuksia ole niin kai se on sitten uskottava. Onko vastaavia kokemuksia?
 
Sartsuli, jos joka tapauksessa maksatte itse hoidoistanne, tiedätte mahdollisuutenne ja haluatte jatkaa, niin minun neuvoni on että vaihtakaa lääkäriä/ klinikkaa. Pakkoko sitä nihkeilyä on kuunnella varsinkaan kun kukaan ei loppuviimein ole ennustaja. Tilastot ja todennäköisyydet toki tiedetään. Saako kysyä mikä klinikka kyseessä?
Toisaalta teillä on jo lapsia ja voisitte keskittyä nauttimaan niistäkn, hoidothan ovat henkisesti rankkoja ja jos tuntuu ettei niitä pettymyksiä ja rahanmenoa jaksa.
Itse nämä asiat tietää parhaiten...

Sintu, kuulostaapa hankalta. Toivottavasti kaikki menee helpoimman kautta ettei ainakaan kaavintaan joutuisi.

Polkka, varmaan järkevää siirtyä yksityiselle jos julkinen matelee. Ajalla on merkitystä ainakin tämän ketjun kirjoittajille.
Kiva että jaksat tsempitellä. "Miksi" on kysymys joka on jo unohtunut minulta. Lähinnä asenteeni alkaa olla "tottakai ne muut". Aika hulluksi menee : /
 
Voi harmi Sintu! Positiivista on, ettei endo kuitenkaan vielä häiritse hoitoja, mutta onhan tuo hemmetin tylsää tuon kaiken keskellä joutua odottelemaan kauan toivottua ivf:ää. Mun eka ajatus oli kun luin sun tekstiä, että itse en ehkä peruis sitä toista aikaa, ainakaan jos testien tulokset ehtii siihen mennessä valmistua. Mutta vaikeahan se on täältä neuvoskella. Toivotaan että tuo jää vain yhdeksi väliepisodiksi eikä aiheuta pitkää viivytystä.

Sartsuli oma tilanteeni on vähän toisenlainen kuin sulla, mutta muistan kyllä tällä palstalla lukeneeni rohkaisevia kertomuksia siitä, että usein kannattaa pyytää vielä toinenkin mielipide joltain toiselta lääkäriltä, ehkä jopa toiselta kilinikalta. Siis komppailen tässä ekavekaraa.

Mulla on nyt sitten kypsymässä 1 iso ja 1 pieni munis ja inssi on ens ke. Olen itse melko varma, että se on liian myöhään, mutta kun luomuillaan myös silleen sopivasti, niin eipä sillä sitten niin kauheasti ole väliä.

Ja se ivf-jono on siis todellakin sen puoli vuotta, varmistui sekin. Kaikki paprut tähänastisesta hoitohortoilusta saan kotiin, joten tämän inssin jälkeen se on so long, naikkari, ja tervetuloa kovan rahan hoidot. Hiukan kyllä olen kateellinen kohtalotoverille Turussa, joka paljon lyhyemmässä ajassa on päässyt julkisella jo ivf:ään asti, mutta niinhän se on - Helsingissä kaikki maksaa enemmän.

Sanonpa sit taas sen klasarini: tsemppaillaan! ;)
 
Kiitos kommenteista ekavekara ja Polkka. Sain teiltä hyvää naisenergiaa tähän touhuun. Koetan aina olla "reipas", mutta oon tosi herkkä sille MITEN joku asiat sanoo. Niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella on tullu aina erilaista kommenttia ja erilailla esitettynä, vaikka asia itse ei siitä mihinkään ole muuttunut! Kohtelu kuitenkin vaikuttaa siihen millä mielellä sitä sitten asian ottaa.

Klinikan vaihtoon ei oikeastaan ole kovin realistisia mahiksia, kun lähin paikka löytyy parin sadan km päästä:( Täytyy nyt odottaa sitä ensi viikon soittoaikaa sille lääkärille kenen kanssa tätä alunperin alkusyksystä suunniteltiin - tuolloin vielä varovaisen positiivisella mielellä.

Toivottavasti Sintu sulle auttaa tuo lääke vuotoon! Kun päätettiin yrittää lasta ja hormonikierukka poistettiin, sain silloin pitkään jatkuvan vuodon. Ensin vuoto näytti rauhoittuvan ja muuttui tiputteluksi, mutta sitten eräässä työpalaverissa hulahti veret lattialle ja minut vietiin ambulanssilla sairaalaan. Tuolla lääkkeellä vuoto sitten rauhoitettiin. Tosin tietysti tilanne oli erilainen, mutta kaikkee ne hormoonit saavat aikaan! Mulle on vuotamiseen liittyvät ongelmat tuttuja tuonkin tapauksen jälkeen noiden parin myoman takia. Joudun käyttämään verenvuotoa hillitsevää lääkettä ja 600 mg Buranaa menkkojen aikaan. Lisäksi pitäs popsia rautaa. Julkisella puolella viimeisemmäksi lääkärin kommentti olikin, että "Emme hoida täällä yli 40 vuotiaiden lapsettomuutta, mutta tervetuloa kohdunpoistoon!". Menin tuolloin kierukan poistaneelle yksityislääkärille kysymään, että tässäkö tämä nyt oli. Hän ystävällisesti kehotti ottamaan yhteyttä lapsettomuusklinikkaan ja keskustelemaan asiantuntijan kanssa.

Ekavekara:Tokihan nautin noista isoistakin lapsista ja olen heistä kiitollinen. Isoin asuu jo omillaan ja toinenkin lentämässä pesästä. Olin aika nuori heidän ollessaan pieniä. Harmittaa, kun oli niin paljon murhetta rahasta ja toimeentulosta. Molemmilla on perinnöllinen harvinainen sairaus (isän puolelta), jolle ei tuolloin tiedetty nimeä. Vauva-aikaa leimasi suuret huolet ja epävarmuus. Nyt he onneksi voivat tuolta osin ihan hyvin.

Tsemppiä kaikille palstailijoille!
 
Kiitti polka tsempityksistä. Siis onko yksityisellä puolen vuoden ivf jono? kuinka pitkä jono on julkisella? me aloitettiin yksityisellä (ava tre) lokakuussa tutustumiskäynnillä, joulukuussa oli eka inssi ja nyt siis eka ivf heti perään, tai oli yksi välikierto joulun-uuden vuoden aikan, jolloin klinikkakin oli kiinni. ei ole ollut mitään puheita että pitäisi odottaa, päin vastoin on sanottu että munasolut eivät odota kun ikää on yli 35v, eli hommiin vaan.. :D

mitens frangipagni onko oireita tullut lisää? koska saat testata?

sartsulille tsempitykset ja sama neuvo eli kuuntele itseäsi eli jos tuntuu että jaksat hoitoja jatkaa ja pitää toivoa yllä, niin go for it. ehkä lääkärit ovat sitä mieltä, että jos mahdollisuudet ovat huonommat niin eivät halua turhaan antaa toivoa ja tunnetta että "rahalla" saa aina onnistumisia? toivotaan että teille annettaisiin vielä mahdollisuus, mutta onneksi tosiaan teillä on jo ihanat lapset molemmilla. :)

omaa napaa sen verran, että tänään alkaa sitten ihan ensimmäinen oikea ivf hoito, jänskättä että mitens eukon käy ja kuinka kipeäksi tässä tullaan ja mitä sivuvaikutuksia on odotettavissa.. ja tietty ihan eniten jänskättää että voisiko tämä nyt olla se viimeinen hoitokerta ja viimeiset menkat piiiitkään aikaan..?! illalla siis alkaa puregon pistokset 150 annoksella, keskiviikkona on eka ultra ja sit katsotaan miten edetään siitä. jarruna orgalutran ultran jälkeen. punktio ja siirto (toivottavasti siihen päästään, peukut pystyy kaikki!!) on siis viikolla 6, alkuviikosta luultavimmin.
onko muita samassa aikataulussa hoitojen suhteen?

voimia ja tsempit kaikille! pitänee jatkaa töitä jotta pääsisi viikonlopun viettoon joskus..

ai niin, veljeni sai tänään pojan, joten siitä on myös paitsi ihanaa liikutusta ja rakkautta, myös haikeutta siitä, että voisinko sen vielä itsekin kokea..
 

Yhteistyössä