35+ Lapsettomat

Hyvää kesäaikaa ladyt!

Kyllä nuo hormoonimäärät saavat "sapen kiehumaan" aina välillä. Vaikka mulla on käytössä nuo järkyttävät määrät Menopuria, niin tuntuu kuitenkin siltä, että saan Synarelasta ihan normaaliannoksella ne pahimmat mielentilan järkkymiset. Täytyy tunnustaa, että tänäänkin on ollut välillä tippa linssissä kun olemme "keskustelleet" mieheni kanssa hieman kireään sävyyn perhettä koskevista asioista. Kun olen kyyneleet saanut pyyhityksi, onkin jo pienen kiukunpuuskan aika:) Ikävintä tässä asiassa on se, että mies ei oikein tunnu käsittävän edelleenkään vuosien tahkoamisen jälkeenkään, että millaisia hormoonimääriä tässä parhaillaan nautiskellaan ja kunka ne vaikuttavat mielialaan eikä osaa/halua sitä myöten tulla vastaan lainkaan näissä kädenväännöissä. Mies tuntuu pitävän mua ns. vahvana naisena (tapoihini ei kuulu valittaa ja itkeä miehen olkapäätä vasten) ja sen vuoksi mulle ei ole tarvitse antaa minkäänlaisia myönnytyksiä edes hormoonikuurien aikana. Okei, oma on mokani, kun olen totuttautunut pärjäämään omillani ja enkä ole miehestäni tukea hakenut. Näin meillä, mutta eiköhän se taas tästä, kun Synarela-annostus pienenee:)

Banaanille; yleensä hoidon aikana otetaan yksi verikoe, jolla mitataan estradiolin määrää. Ko. arvo antaa lääkärille viitettä siitä, onko stimuloiva lääke toiminut toivotulla tavalla. Tämän ko. verikokeen tuloksen mukaan tarkistetaan tarvittaessa lääkkeen annostusta. Tämäkin verikoekäytäntö saattaa kyllä vaihdella hoitopaikan mukaan, mutta näin ainakin julkisella puolella, jos hoito sujuu normaalisti. VL:n käytäntöä en enää muista. Yksinkertaisimmillan hoitokierros sujuu seuraavasti:

1. käynti: alku-ultra ja sumun aloitus
2. käynti: ns. nollaultra ja pistosten aloitus
3. käynti: verikoe (estradioli)
4. käynti: ultra, jolla määritellään punktion ajoitus
5. käynti: punktio
6. käynti: alkionsiirto

Tsemppiä meille kaikille!!!
 
Hih hei, nää kesä- ja talviaikaan siirtymiset ei sitten todellakaan ole meikäläisen vahvuuksia. Ihan läpiä päähäni tuossa aiemmin kirjoittelin. Hyvä banaani kun korjasit, siis tuntia MYÖHEMMIN pitää pistää ei todellakaan tuntia aiemmin. ;)

Minulla on ollut vähän samanlaiset kokemukset kun Snow Whitella, minunkaan mieheni ei oikein tunnu käsittävän, mitä nämä coctailit saavat aikaan vaimossa. Tahallaan ei tietenkään halua toista loukata, mutta jotenkin joko Synarelan tai piikien vaikutuksesta suusta purkautuu aivan käsittämättömiä sammakoita aika ajoin, joista sitten toinen loukkaantuu ja näitä sitten vatvotaan. Olen yrittänyt vääntää rautalangasta, että hormonihirmuna on välillä todella kaikeaa ja joskus suorastaan mahdotonta hillitä itseään ja räjähdyksiä vain tapahtuu. Itselläkin on sitten paha mieli, kun toinen pahoittaa mielensä. :ashamed:

Huomenna aamulla pitäisi ennen töihin menoa kiirehtiä labraan verikokeisiin, katsotaan miten korkeampi lääkeannos on purrut vai nostetaanko vielä panoksia, toivottavasti ei..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille kolmevitos plussille!
 
Terkut 2. seuranta ultrasta! Olen hoidossa V-liitossa Turussa (Banaanikos sitä kyseli?). Perjantaina on 3. ultra, jossa päätetään punktion aikataulu (ma-ke ensi viikolla). Eli ei väliverikokeita. Hyviä uutisia oli, että 5 oikein sopivan kokoista solua näkyi ja 2-3 pienempää. Ne olivat kaikki vasemmassa munasarjassa. Kummallinen uutinen oli, ettei oikealla ollut elämää ollenkaan! Se tehdas on suljettu ;)

Piikittely on sujunut hyvin, samalla annoksella jatketaan perjantaihin asti. Viime viikon lopulla oli kuumia aaltoja päivällä ja yöllä. Mutta nyt niitä ei taas ole ollut pariin päivään. Vasemmassa munasarjassa tuntuu vihlontaa - kasvakaa kasvakaa kasvakaa - muuten olo on kaikin puolin "tasainen". Pistoksen jälkeenkään ei enää ole kirvellyt, vähän pistoskohta on arka noin puolisen tuntia. Eikä tätä enää montaa päivää jatkukaan. Kyllä 10-12 päivää seisoo vaikka yhdellä jalalla, jos se auttaa raskautumaan! :LOL:
 
Kiitos Snow White perusteellisesta vastauksesta kyselyihini =)
Hyvä Tikru70 että ollaan samoilla linjoilla pistosten kesäajasta ;)
Minulla oli tänään 1. ultra pistosten aloittamisen jälkeen ja näkymät eivät olleet niin hyvät kuin olisivat voineet olla. Mutta tilanne ei kuulemma ole huonokaan...ota siitä sitten selvää. Nyt kuitenkin nostettiin puregon annosta 225 yksikköön ja perjantaina suunnitelmien mukaan seuraava kurkistus. Lääkäri arvioi punktion ajoittuvan ensi viikon ke-pe. No, toisaalta olen tyytyväinen ettei ole tulossa liian suurta munis saalista, mutta toki olisi hyvä saada pakastettavaakin aikaiseksi. Kumpi sitten lie parempi... Mielenkiinnosta kyselen, että minkä kokoisia ovat olleet teidän muiden solut ekassa seuranta ultrassa?
 
Aamulla kävin sitten labrassa. Arvot ovat ihan kohdallaan, joten samalla 250 yksiköllä jatketaan nyt sitten perjantaihin, jolloin ultra ja samalla selvitellään punktiopäivää.

Eilen meinasin pistää aivan päin mäntyä! Neula oli jo masussa ja olin juuri painamassa kynää kun huomasin että annostus oli 225 eikä 250. Ei muuta kun uutta neulaa ja uusi yritys oikealla yksikkömäärällä..

Muutamana yönä olen minäkin herännyt hillittömiin kuumiin aaltoihin. Huh hellettä! Totisesti on tullut selväksi, miksi niitä kutsutaan aalloiksi! Enpähän odottele vaihdevuosia mitenkään innolla

;)
 
Kiva kuulla, että piikittelijöillä sujuu hyvin! Aina tuo tsekkaus vähän jännittää - ainakin mua, kun vihlaisujen myötä luulee hautovansa hillitöntä munasaalista ja ultrassa sitten näkyykin ehkä kaksi isompaa ja muutama pienempi munarakkula. Sekös sitten harmittaa, koska ainakaan minulla pienempien rakkuloiden kasvatus ei ole oikein koskaan onnistunut ilman että olisi riskeerattu isompien rakkuloiden kypsyminen yliaikaisiksi. Viime hoitokierroksellakin muhimassa oli kaksi isoa ns. johtofollikkelia ja 2-3 pienempää. Piikitystä jatkettiin yhdellä ylimääräisellä vuorokaudella siinä toivossa, että pikkuisetkin olisivat ehtineet mukaan. Punktion saaliiksi sitten saatiin vain kaksi munasolua, jotka käsittääkseni sijaitsivat juuri noissa kahdessa isossa (kypsässä) rakkulassa. Muistaakseni noiden isojen rakkuloiden mitta viimeisessä tsekkausultrassa oli luokkaa 19-21 mm ja pienempien vain 8-9 mm.

Minäkin muistan sekoilleeni kynän kanssa joskus ihan urakalla, kun mulla nuo annokset olivat niin suuria, että ampullit eivät koskaan menneet ns. tasan vaan jouduin aina ottamaan toisesta ampullista osan ja loput sitten uudesta ampullista. Mulle sopii kyllä hyvin tuo perinteisellä ruiskulla pistely hyvin, kun voi ladata koko satsin samaan ruiskuun ja yrittää sitten upottaa sen reiluhkon nestemäärän (2 ml) nahan alle. Onneksi tuo rasvakudos tuossa etumuksessa näyttää liuosta varsin hyvin imevän:)

Täälläkin väsymys hieman pukkaa päälle, kun kello on sekaisin ja yöt menevät muutenkin hieman levottomissa tunnelmissa hikipuuskien vuoksi. Tosiaankin huh hellettä vaan:) Onneksi piikitysten aloitus häämöttää jo muutaman yön jälkeen ja Synarelan annostus puolittuu. Näkemiin hikiset yöt ja tapaamisiin toivottavasti vasta vuonna 2025:)

Pidetään liput (ja mieli) korkealla!
 
Hei piikittelijät ja sumuttelijat + muutkin

Hyviä vointeja, mahdollisimman vähän hikoiluja ja mustelmia teille tälle kierrokselle!

Täällä PP9 (siirtopäivä mukana, lasketaanko niin?). Vointi on hyvä, rinnat turvoksissa ja väsyttää, vähän on vihlonut pehmeästi alavatsaa sivuilta. Vasta ensi maanantaina saan HCG-tuloksen. Aika tuntuu nyt pitkältä. Onneksi aurinko paistaa ja iltapuhteeiksi on veroilmoituksen tekoa...

Mukavaa aprillipäivän iltaa!
Hilde
 
Hienoa Hilde! Nuo oireesi kuulustavat tosi lupaavilta; varsinkin jos vihlonta/nippailu tuntuu kohdun oikealla puolella. Hiphurraa! Jäämme jännityksellä odottelemaan maanantaita.

Pp-päivien laskennasta sen verran, että minä olen luullut siirtopäivän olevan pp 0. Raskauden kestoakin laskettaessa muistaakseni siirtopäivä on 2+0. No, ei kai se niin nokonnuukaa ole kuinka niitä lasketaan. Päivä sinne tai tänne:)

Mites muilla piinailijoilla tai piikittelijöillä menee? Toivottavasti hyvin!

Minä kävin tänään ns. nollaultrassa ja hyvin olivat kaikki värkit lepäämässä:) Huomenna sitten starttaa piikitykset vihdoinkin. Aikataulussa siis edetään!

Hyvää aprillipäivää kaikille minunkin puolesta!
 
Höh, kukaan ei ole yrittänyt höynäyttää tänään. Tai sitten en ole ymmärtänyt jujutusta ;)

Täällä pistellään ja sumutellaan yllättävän tyynessä mielentilassa. Kokoajan odotan edellisen kierroksen kaltaista itkureaktioita, mutta ainakin toistaiseksi on selvitty kunnialla. Muutama räjähdys kotosalla mies-ressulle, mutta töissä olen pystynyt olemaan yllättävän tyynenä.

Voi Hilde, täälläkin jännätään kovasti HCG-tuloksiasi, puuh, puuh!! Paljon plussaviritteisiä kevättuulen puuskia. :D

Snow Whitelle tervetuloa mukaan piikittelijöiden kerhoon!

Mitenkäs Auringokukka ja Bansku jakselevat?
 
Juu, eipä kukaan ole tosiaan minuakaan yrittänyt aprillata. Itse yritin aamulla miestäni höynäyttää muttei se oikein onnistunut... :LOL:

Hilleville plussatuulia :whistle:

Snow White; hyvä, hyvä, pääset sitten huomenna tositoimiin.

Itselläni ei muuta ihmeempää, mutta tämän suuremman piikitysannoksen jälkeen kirvelee enemmän kuin aikaisemmin...mistä lie sitten johtuu, mutta toivottavasti tehoakin on sitten aikaisempaa enemmän!
 
Kiitos ihanat naiset plussatuulten puhaltamisesta :heart: :heart:
Yritän olla innostumatta ja toivomatta liikaa, etten sitten kovasti pettyisi jos nega tulee. Nyt on tosi vaikea veikata mihinkään suuntaan, kun on erilainen tukilääkitys kuin viimeksi...

Paljon voimia teille piikkien kanssa nyt eläville!
Hillevi
 
Huh heijaa! Olin tänään Hulluilla päivillä ja nyt jalat on ihan poikki. Mitään ostettavaa en oikein löytänyt, mutta kivahan se oli siellä haahuilla.

Täällä palstalla tilanne tuntuu aika stabiililta ja odottavalta. Kiva niin! Ensi viikolla onkin taas hulinaviikko, kun ainakin Tikru, Auringokukka ja Bansku pääsevät "tositoimiin" ja Hillevikin saada kuulla verikokeen tuloksen. Huisin jännää!

Mulla väsymys painaa ohimoa, kun yöt ovat olleet viime aikoina aika levottomia. Huomaa kyllä vireystasossa heti nuo hiessä piehtaroidut yöt ja pariin kolmeen kertaan (per yö) heräämiset. Onneksi tää lysti loppuu kohta! Pähkäilen juuri, että mihinköhän aikaan tuikkaisi neulan nahkaansa. Eiköhän tuo klo 21 olis aika hyvä aika, tosin silloin alkaa juuri Lehmän vuosi telkkarista. Sarja ei ole kovin kummoinen, mutta melkein "hämärän rajamailla" se on ihan leppoisaa seurattavaa. Minä, kun en pidä mistään teho-osasto-tyyppisistä draamoista. Tässä omassa elämässä on draamaa ihan tarpeeksi:)

Kauniita unia!
 
Lehmän vuosi katsottu ja piikki pistetty täälläkin ;)

Olen muuten myös rekisteröinyt, että tällä kertaa pistämiset kirvelee aivan vietävästi. En muista, että viimeksi olisi tälläisiä tuntemuksia ollut, auts! Vatsanahka on muutenkin kuin dalmatialaisella (hyvä lainaus Snow Whiteltä!). Mustelmia on jos minkä kirjavia. Mutta loppusuora jo häämöttää, joten ei valiteta. Uutta piikkiä vain kynään ja menoksi. Minäkin aloin pistämään yhdeksältä, mutta nyt se on kesäajan johdosta siirtynyt kymmeneen.

Vasemmalla puolella tuntuu melkoisen tukalalta olo. Välillä sattuu ihan mojovasti. Oikealla tuntuu hiljaiselta kun huopatossutehtaalla, taitaa siellä olla edelleen seisokki päällä. Viimeksihän siltä puolelta ei löytynyt mitään kerättävää. No toivotaan, että vasemmalla kasvetaan sitten senkin edestä.

Perjantaina on sitten ultra, niin nähdään mitä oikeasti on tapahtunut ja samalla määritellään se punktioaika.

Hilleville tsemppiä ja pitkiä hermoja...

Kauniita unia toivotellaan myös täältä!

 
Torstainen tervehdys kaikille! :wave: Täällä mennään vähän matalalennolla, ja en ole oikein jaksanut kirjoitella, vaan seuraillut sivusta.. :ashamed: jotenkin aaivan kauhea alkukevään väsymys iskenyt päälle. Huomenna on viiminen ultra, ja ilmeisesti punktio on maanantaina, jos ei mitään ihmeellistä ole nyt edellisen ultran jälkeen tapahtunut. :eek: En oikein ymmärrä mistä tää käsittämätön väsymys on peräisin??! |O Töissä kyllä on kiirettä ja hommat pakkaa päälle, mutta silti! Ei oikein jaksa positiivisesti odottaakaan tuota punktiota, kun tietää mitä on edessä!! Mulla ainakin edellinen oli aika kiduttava kokemus. Nyt kyllä rakkuloita on vähemmän, että ehkäpä toimenpide ei ole niiin kivulias. :whistle:
Muuten olossa ei ole mitään erikoista. Pistäminen on ollut aika tuskaista, kun olen niin piikkikammoinen ja pitää kolme pistosta pistää peräkanaa. Viiminen ei enää tänään onnistunut, vaan piti huutaa mies apuun! Toi menopur-pistos kun pistetään isommalla neulalla ja sit vielä mulla kävi sellainen sekaannus, että neulat oli loppu ja oli vaan jotain vanhoja jonkun toisen lääkkeen neuloja.. ni yhtäkkiä iski kauhee kammotus, että ei pystyny pistämään sitä neulaa kun se oli niin paksu! Noh, mies tuli hätiin ja homma onnistui :LOL: Iho on jotenkin pinkeä, eikä neula muka uponnut.
 
Samanlaista kevätväsymystä on täälläkin ilmassa. Vaikka yleensä olen iltakukkuja niin nyt kuluneella viikolla on jo ennen yhdeksää tehnyt mieli nukkumaan ja aamulla ylösnouseminen tuntuu vaikealta.

Meilläkin on töissä melkoiset sutinat menossa, jotenkin tuntuu, että itse ei vain oikein pääse vauhtiin mukaan. Tänäänkin yhdessä palaverissa havahduin siihen, että olin vaipunut omiin ajatuksiin niin syvästi, ettei minulla ollut hajuakaan siitä, mistä oli puhuttu.. No onneksi sentään tällä kertaa ei ole tullut palaverissa räjähdettyä itkuun.. ;)

Huomenna on sitten se viimeinen ultra aamusella, varmistuu samalla se punktio aika. Pitää muistaa kirjoittaa muistilappu, että muistan pyytää ruiskun irrotuspiikkiä varten. Lääkepakkauksista se näköjään puuttuu.

Toiveikasta torstaita kaikille.
 
Olen teidän kuulumisia täältä taka-alalta seuraillut ja olen hengessä mukana 10 :wave:

Kevät tulee :flower: ja ajankohtaisesti olisi tuo ikkunoiden pesu... :snotty: Tykkään siivota MUTTA tämä on ainut asia silityksen jälkeen mitä inhoan sydänmeni pohjasta |O Mutta pakkohan se on...Ei auta itku...Ei..

Hoidoista...Odotellaan tätiä kylään keskenmenon jälkeen menossa jo kp38 eikä näy eikä kuulu..Luomu raskautta ei ole, testasin huvikseni eilen...ja jos totta puhutaan ei sitä pyhällä hengellä raskaudu..On nääs en verran hiljaista tuolla makuukamarin puolella jotta... :x Pientä kränään sanoisin , että on meillä ilmassa..mutta kaipa se tästä..

Uutta hoitoa..mietitään jahka jaksetaan..Jossain vaiheessa mietin, että tästä kierrosta voisi mutta en sittenkään...kun nyt täti vain tulisi joskus tänne päin...
Luulisin, että menee tuonne toukokuulle..

Nyt kaikille tsemppiä hoitoihin ja aurinkoista kevään alkua :flower:
 
Kaunista keväthuomenta!

Täälläkin outo kevätväsymys painaa ihan urakalla päälle. Mulla tämä kevätväsymys on tosin jokakeväinen tuttavuus. Nyt on tosiaan jotain vialla, kun minäkin iltakukkuja olen aivan valmis petiin jo klo 21 eli talviaikaa klo 20:) Varsin outoa!

Kris; kuinka suurella neulalla pistelet Menopuria? "Meidän" klinikalla on tarjolla vain neuloja, jotka ovat kokoluokkaa 25G ja niillä en suostu pistelemään. Käyn siis aina hakemassa apteekista ohuemmat neulat eli kokoa 27G (ohuin olemassa oleva) ja pistelen sillä niin Menopurit kuin Pregnylitkin. Ei siis kannata rääkätä itseään liian suurella neulalla:)

Tikru; toivotaan, että tukala olo tarkoittaa mehevää munasaalista!! Ei toivota liian suurta saalista, koska määrä ja laatu tuntuvat kumoavan toisensa:-( Vrt. ystäväni, jolla saalis olis 35 munasolua ja vain yksi niistä oli ns. top-luokkaa (rt-tulos kuitenkin nega).

Eilen ilmestyneessä Vauva-lehdessä oli juttua hedelmöityshoidoista ja tässä lainaus pitkiä hoitoja koskien: "Perinteisessä koeputkihoidossa tavoitteena on saada kerätyksi 10-11 munasolua, jotta alkioiden suhteen olisi valinnanvaraa. Tutkimuksissa on kuitenkin todettu, että jopa puolet hormonilääkityksen avulla saaduista munasoluista voi olla poikkeavia."

Jos tämä hoitokierros ei tuo meille toivottua tulosta, ajattelin(mme) vielä kerran kokeilla lyhyttä kaavaa yksityisellä. Mulla on sellainen "tutina", että tämä pitkässä kaavassa munasarjojen totaaliseen lepotilaan tainnuttaminen aiheuttaa minulla sen, että sitten stimulaatio ei oikein ota onnistuakseen. Taustalla on siis ns. laiskat munasarjat, jotka tainnutetaan niin etteivät ne oikein tahdo siitä elpyä tuottamaan munasoluja edes isoilla hormoniannoksilla. Vauva-lehdessä oli myös seuraava lause: "Tällä hetkellä jako lyhyen ja pitkän hoitokaavan välillä menee niin, että julkisella puolella suositaan perinteistä pitkää kaavaa ja yksityisillä klinikoilla lyhyttä".

Aurinkoista päivän jatkoa!
 
Kävimme aamusella ultrassa. muutama isompi ja muutama pienempi solu tulossa. Ainoastaan vasenmunasarja toimii - oikea on siis täysin hiljainen ;) Hyvältä kuitenkin näyttää tässä vaiheessa, lääkäri oli oikein toiveikas, mutta ensi viikko sen sitten näyttää. Maantaina tulossa punktio ja keskiviikkona siirto.

Tsemppiä kaikille!
 
Voi Hillevi! :hug: otan osaa. :ashamed:
Mutta kerronpa Hillevi sulle ja muillekin, kuulemaani tuolla lääkärikäynnillä tänään. Eli käyn hoidoissa Felicitaksella. Mun mies on sellanen, et se alkaa aina keskustelemaan lääkärin kanssa kaikesta teknologiasta ja mitenköhän sen alkion saisi ehkä paremmin kiinnittymään!! :eek: NO hei, arvatkaa onko kiva siinä maata jalat levällään ja mies juttelee tämmösiä ja lääkäri kanssa!!
No mun piti kertoa, mitä lääkäri sanoi, eli hän sanoi näin, että toiset parit ovat päättäneet, että kokeilevat kolme hoitoa ja sitten loppu, mutta hänen mielestään ja tutkimusten mukaan raskautumisprosentti nousee KUUTEEN hoitoon saakka, jonka jälkeen se alkaa vähän laskea. Että raskautumismahdollisuus ei siis laske kolmen hoidon jälkeen vaan kuuden hoidon jälkeen. Kolmen hoidon jälkeen hänen mielestään raskautumisprosentti on noin 80% ja sitten se vielä nousee jos hoitoja jatketaan. Että näin, tämän halusin kertoa siksi, että jos jotkut olette useammissa hoidoissa jo ehtineet käydä ilman tulosta ja pohtineet hanskojen heittämistä tiskiin, niin ehkä se ei kuitenkaan vielä kannata.

Snow white tarkastin neulan, ja joopajoo se on just tollanen paksu 25G. Ja hillitön mustelma tuli eilen, kun mies tuli hätiin pistämään sen kun itse en enää pystynyt! NO,tänään se meni irvistellen ja muutaman kerran tökkien ja nostaen..

Kävin siis tänään ultrassa ja rakkuloita oli nyt jotain vähä alle parikymmentä.. lääkäri laskeskeli, että siirretään alustavasti maanantaille suunniteltua punktiota tiistaille, niin saadaan kuulemma suurempi saalis. NO hyvä näin, niin jäisi sitten toivottavasti jotain pakkaseen. Viime hoidosta meille ei jäänyt kun 4 pakkaseen ja kolme siirto tehtiin. Yks ei selvinny sulatusta.. (eka ivf.hoito nyt on siis toinen ivf)
 
Voi ei, Hilde! Olen niin pahoillanne puolestanne :'( Olisin todella suonut teille sen plussan kun niin paljon aikaa, vaivaa ja rahaa tähän yritykseenne panostitte. Hyvin surullista, että luonto sitten päätti toisin. Lujat lohturutistukset teille molemmille :hug: Jäikö teille mitään pakkaseen odottelemaan?

Olen lukenut tuon kuuden hoitokerran jutun joskus jostain muualtakin ja sen varjolla täällä taas litkuja sekoitellaan:) Minäkin haluaisin sanoa teille kaikille jo henkisesti lyödyille ja hanskat melkein tiskiin lyöneille, että kannattaa tosiaan jatkaa niin kauan kuin henkinen kantti ja rahapussi kestää. Jokainen hoitokierros on tavallaan ihan oma juttunsa ja koskaan ei voi tietää milloin homma onnistuu. Meillekin VL:n lääkäri ehdotti kolmen epäonnistuneen ivf/icsin jälkeen, että voisimme siirtyä lahjasolujonoon. Onneksi päätimme silloin kokeilla vielä yhden kerran omilla soluilla ja niinhän sieltä tuo "plussa" tupsahti. Tuosta plussasta rohkaistuneena tahkoamme vieläkin läpi näitä hoitoja. Joskus tosin on kai osattava lopettaa:-(

Kris; mitä yksityinen sektori sanoo nykyään alkiokuoren avauksesta? Julkisella tätä ei tehdä, mutta käsittääkseni yksityisellä se on mahdollista. Noihin kiinnittymisjuttuihin on olemassa kaikenlaisia poppakonsteja ja yksi yleisimmistä on varmaankin punaviinin lipitys. Minä olen kummassakin plus-tulokseen päättyneessä hoidossa ottanut lasillisen punaviiniä iltaisin kiihdyttääkseni alaruumiini verenkiertoa. En tiedä onko ko. konsti oikeasti auttanut, mutta ainakin kaksi kiinnittymistä olen punaviinin avustuksella onnistunut saamaan. Jos tässä kierroksessa siirtoon asti päästään, ajattelin jatkaa samaan malliin ja nautiskella sen lasillisen iltaisin.

Krisille onnittelut hienosta määrästä rakkuloita! Toivotaan, että soluja löytyy yhtä paljon ja jotain jää pakkaseenkin!

 
Hilleville pahoitteluni ja :hug:
Kris; hyvä määrä rakkuloita sinulla ja täältä perästä tullaan...

Minulla siis tänään ultra ja yllätys, yllätys suurempi puregon annos olikin saanut sarjani toimimaan =) . Nyt oli kummallakin puolella yhdeksän rakkulaa, mutta niistä noin puolet liian pieniä...mutta siltikin nyt vaikuttaa jo paremmalta. Lääkäri ei meinannut saada laskettua oikean puolen rakkuloita ja pyysi hoitajaa painamaan mahaani, jotta saisi laskelman tehtyä. Lääkäri sitten rupesi luettelemaan palleroiden kokoja ja hoitaja siihen kysymään, että tähän reiteenkö minä ne merkkaan ylös... :LOL: Vähemmän minua sitten nauratti, kun lääkäri totesi haluavansa nähdä minut vielä maanantaina vaikkakin joku kokeneempi lääkäri voisi jo tällä perusteella päättää punktion... :eek: Kääk! Mutta onhan se lääkäreidenkin oppinsa jostain saatava. Eli minulla vielä maanantaina ultraus ja lääkärin mielestä jo aika varmasti keskiviikkona punktio.
 
Voi itku Hilde! :'( Olen todella pahoillani teidän puolesta, minulla oli niin vahva kutina siitä, että nyt onnistutte. Jätti iso rutistus ja paljon, paljon myötätunnon ajatuksia. Kyllä olisin teille plussauutisia suonut, niin kovasti jouduitte ponnistelemaan tämän hoidon eteen. :hug: Toivottavasti kuitenkin jaksatte vielä yrittää?

Itse kävin eilen taas ultrassa. Olin aavistellut aivan oikein, oikealla oli aivan hiljaista. Vasemmalla oli sentään 7 rakkulaa, joten punktioon päästään maanantaina ja siirtoon toivottavasti keskiviikkona. Ihmeellistä, että melkein tupla-annos puregonia ei ollut saanut mitään aikaiseksi. Itse asiassa rakkuloita oli siis nyt yksi vähemmän kuin viime kierroksella!

Meillä oli viime viikonloppuna vieraita, joten kaapista löytyisi punaviinipönikkä. Pitäisikö nyt ryhtyä sitten "iltalypsylle" ja nauttia se "lääkärin määräämä" lasillinen iltaisin? Kuulostaa kyllä kivemmalta kun tämä piikittely ;)

Tänään pitäisi yhdeksältä pistää irrotuspiikki. Viimeksi mies avusti operaatiossa, mutta nyt sattui huono tuuri, sillä hän lähtee juuri tänään reissuun. Pitää vain yrittää nyt yksin selvitä ampullirumbasta. Inhoan vai pistämistä normaaliruiskulla, ja nyt on vielä sitten se isompi neulakin. :ashamed:

Snow White, minulla se on sitten ollut varsinainen tuuri, joka käynnillä on ollut se meidän "suosikki" lääkäri.! Onneksi hoitokierros on jo sen verran tuttu, ettei ole tarvinnut kysellä mitään lisätietoja. Ilman kysymistähän tältä lääkäriltä ei irtoa sanaakaan. Höh!

Rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille!!
 
Sumuista huomenta!

Hienoa, että Tikru ja Banskukin ovat saanneet kasvatetuksi useita rakkuloita! Toivotaan, että kaikista löytyisi solu ja hedelmöittyminen olisi menestyksekästä. Olisi kiva saada jotain varalle pakkaseenkin, ettei tarvitsisi aina aloittaa alusta.

Piti juuri Tikru sinulta jo aiemmin kysymäni, että kenen hoidossa olet tällä kertaa ollut. Minä olen ollut joka kerta eri lääkärin juttusilla. Suunnittelukäynnillä oli Varpu ja nyt näillä varsinaisilla hoitokäynneillä on ollut kaksi eri tummahiuksista lääkäriä - Marika ja joku toinen. Aika eksoottista tavata joka kerta eri lääkäri. No, ne ehkä ajattelevat klinikalla, että meille tää homma on jo niin rutiininomaista, ettei ole väliksi kuka hoitelee :) No, kuten jo aiemmin kirjoittelin, että mulle on oikeastaan ihan sama kuka siellä on vastassa. Kaikki muut on ok paitsi se "vaalea"...

Tikrulle tsemppiä sen viimeisen ja isoimman piikin "tykitykseen"! Kerran se vain kirpaisee :)

Lokoisaa lauantaita!
 
Sumuisen kaunista lauantai-iltaa kaikille!
Snow white, me ollaan hoidossa naikkarin siirron ja jonojen takia Felicitaksella. Ei siis niinkun yksityisesti kumminkaan, vaikka siellä ollaankin. Sinänsä olen siirrosta tosi hyvilläni. Hoito ja lääkärit on tosi ihania ja lääkäri on kokoajan sama, paitsi jos hän on jossain reissussa.
Kyllä siellä tehdään alkion kuoren avauksia, mikäli tarvis. Mutta meidän vaikeuteen, se ei lääkärin mielestä ole oikea lääke. Hän on sitä mieltä, että alkion kuoren avausta tehdään, jos alkion kuori on jotenkin paksunlainen, ja tämän takia ei kiinnity. Mutta meidän alkiomme ei ole kuulemma tällainen.. eli tätä ei tarvis tehdä, kuulemma.

Nyt tässä toisessa ivf.hoidossa on muutettu lääkitystä. Viimeksi ns. päälääkkeenä oli puregon, ja rakkuloita oli niin paljon, etten pystynyt rappusia kunnolla kävelemään ja koko maha hölskyi nesteestä. Nyt ns. päälääkkeenä on menopur ja vierelle otettiin pieni määrä puregonia. Olo on huomattavasti helpompi, ja ihmettelinkin perjantain ultrassa, ettei oikein tunnu vatsassa miltään.. että vaikuttaakohan noi lääkkeet..
No, olihan ne vaikuttaneet, mutta rakkuloita on tosiaan hiukan vähemmän kun viimeksi. Ja lisäksi lääkkeen vaihtamisen syynä se, että "hävikki" oli ollut suuri..
Banaani71 Varmasti ei ole lääkärin kokemuksesta kiinni, jos haluaa vielä tarkistaa tilanteen. Ne rakkulathan kyllä kasvaa koko ajan, mullakin punktio siirtyi suunnitellusta maanantaista tiistaille siitä syystä, että lääkäri meinasi, että tiistaina saataisiin suurempi saalis, ja pienetkin olisi kasvanut tarpeeksi. Ja välttämättä vaikka kasvuvauhdista pystytään suunnilleen laskemaan otollisin punktiopäivä, niin mullakin se laskenta kuulemma ei menny ihan nappiin.

Punaviinistä, punaviinin kerrotaan olevan hyväksi kiinnittymisestä siitä syystä, että se relaxoi lantion pohjan lihaksia, jolloin kiinnittyminen olisi helpompaa. Ja hoitavan lääkärini mukaan se tapahtuu noin 4-5pv siirrosta.. Hän myös suosittaa tuota punaviiniä jossain nettisivulla.. en muist millä..
 

Yhteistyössä