35+ Lapsettomat

Hei kaikki!

Täällä uusi "yrittäjäpariskunta" joukkoonne:)

Taustaa sen verran että minä 35v ja mieheni 36v. Ei lapsia ennestään, yritystä takana kaiken kaikkiaan parisen vuotta. Pillereiden jälkeen kiertoani haettiin terolutien voimalla minkä jälkeen vuorossa olivat clomit. Näitä söin sen olisiko ollut viitisen kiertoa, minkä jälkeen todettiin että tarvittiin muitakin konsteja avuksi. Siirryimme väestöliittoon missä inssi viime huhtikuussa. Tästä ei muuta tulosta kuin huomattiin kasvava kysta minkä vuoksi toinen suunniteltu inssi peruuntui ja tilalle tulikin lähete leikkaukseen. Kesän olimme siis hoidoitta odottaen leikkausaikaa mikä tuli lopulta syyskuussa. Toistakymmen senttinen kysta leikattiin ja mukana menivät myös munanjohdin ja -sarjat oikealta -kystaa kun ei pystytty irrottamaan muuten. Olin toki osannut varautua tähän -mutta vain äärimmäisenä vaihtoehtona kun muita ei enää olisi. Kysta oli onneksi kaikin puolin hyvänlaatuinen ja samalla tehdyssä aukkarissa todettiin vasemman puolen pelaavan täysin normaalisti. Väestöliittoon oli nyt uusi suunnittelukäynti (asioitten päivitys) kun patologin selvitykset olivat valmiit. Ultrassa kaikki oli edelleen ok, olipa jopa 14senttinen johtofolli (kp8) minkä vuoksi saimme "kotitehtäviä"; ovistestit ja plussapäivien hyödyntämisen mahdollisimmaan tehokkaasti. Näyttäisi siis siltä että tuon kystan poisto (dermoidi) olis jollain lailla tehostanut myös kropan omia, luontaisia toimintoja. En ainakaan näin äkkiseltään nimittäin muista että ilman pistoksia, ei edes clomeilla ois koskaan ollut tällaista follia näillä päivillä. Jollei tämä kierto tuota kuitenkaan tulosta, on seuraavaan kiertoon suunnitteilla lyhyen kaavan IVF. Päädyimme tähän tosiaan tuon leikkauksessa poistetun oikean puolen vuoksi.
Tulipas siinä jo tarinaa -mutta oikolukekaa hieman jos on liian pitkän oloinen :)

Mukavia viikonlopun alkuja jokaiselle!

ps. ai niin, noista "syistä".. mulla pco tyyppiset munasarjat ja ilmeisesti jotain munasolun kypsymis -ja irtoamishäiriötä (pitkäksi venähtävät kierrot). miehen simpat ok.
 
Tervetuloa mukaan pinoon Mileena, Toivottavasti onnistutte kotiläksyjen tekemisessä ja ivf:ää ei tarvitakaan.

Kiitos kaikille tsemppaamisesta, olette ihania :heart: .
Mun oli pakko itseni takia ryhdistäytyä synkkyydestä. Mistään ei oikeen meinannut tulla mitään. Ja itse asiassa pianhan saan tietää tilanteen, menossa PP7 ja verikoe on jo PP12, eli keskiviikkona. Viikonlopun ajattelin tehdän vaan kivoja asioita, elää terveellisesti, nukkua pitkään ja syödä hyvin. Kun lisäksi olen vielä maanantain ja tiistain duunimatkalla, aika menee suhteellisen nopeasti. Enkä muuten ole sairastunut, vähän nuutuinen olo on vielä mutta hieman parempi kuin alkuviikosta. Huuliherppeskin jäin kahteen pieneen rakkulaan ja on parantumassa, joten löytyyhän niitä positiivisiakin asioita kun oikeen katsoo=).
Mitenkään merkittäviä oireita ei ole, pientän nipiselyä ja paineen tuntua alavatsassa ja luget tietty valuu mutta valuu sieltä jotakin muutakin.

Hauskaa pyhäinpäivää!

Niin ja lugeannos on 2x2 kuulaa, eli ammuin illoin keskiviikkoon asti ja sen jälkeen jos verikoe on plussaa otan loput luget 1x vrk, eli vielä vajaa viikon. Muuten lopetan heti!
 
Huomenta vaan kaikille :wave:
Tässä sitä koneen ääressä haukotellaan, mutta kun katsoo ulos niin kyllä hieman piristää. Tulee aivan mahtava pikkupakkas päivä ja maakin on saanut ihan hienoisen valkoisen peitteen! Pitääkin muuten oikein pukeutua, kun lähtee käymään isomummun haudalla.

Olen lueskellut kuulumisia täällä joka päivä, mutta jotenkin itsellä tämä vaihe (nyt pp5) menee niiiiiiiiiiiiiiiiiiin hitaasti eikä oikeestaan tunnu tapahtuvan yhtäääääääääääään mitään niin ei ole oikein jaksanut kirjoitella... Ainoastaan pientä menkkajomotusta tuossa viikolla - joka ei kyllä kauhesti piristä... Normaalistikin ne jomottelee noin viikkoa ennen tätiä. Minäkun EN HALUA niitä tänne :eek:
Saa nähdä miten käy... jotenkin on vaan just nyt niin "tyhjä" olo, että tuolla mitään tapahdu... ääh!! Eikun nyt täytyy positiivistua! Ja muistaa, ettei näillä päivillä vielä ole kauheasti odotettavissakaan oireita.
Milläs fiiliksillä siellä Chloe? tuleeko kovasti "kuunneltua" kroppaa? Idaliinalla olikin jo kohta verikoe. Sattaahan se olla, että aika yrittää madella sielläkin.. mutta mukavasti sulla työmatkaa tiedossa niin aika kuluu nopsaan :)

Lugeannoksista oli täällä puhetta, mulla on 3x pvä pallukka ja tukena vielä Zumenonit 3x.
Semmonen coctaili.

Tervetuloa kaikille uusille :wave: Itsekin olen vasta pariin otteeseen kirjotellut, mutta tässä pinossa on ihan korvaamattomat jutut, kun samaa polkua kuljetaan.
Jaksuja siis meille kaikille!!! Ja kiireetöntä pyhää :heart:

piinaillen.......... Möhkis
 
No, ei ihan mennyt putkeen taaskaan mun suunnitelmat tehdä mukavia asioita: heti aamusta ihan hirveä migreenikohtaus päälle. Toki mulla on näitä ollut paljonkin, mutta tää oli kivuiltaan ihan pahin ikinä. Olin ihan varma että tää oli tässä ja se on menoa nyt. Otin hirveät määrät lääkkeitä, nenäsumutetta ja lopulta piikin. Nyt on olo parempi, tosin ihan kun olis juovuksissa, johtuen lääkkeistä. Mutta henkiin jäin kuitenkin. Tää loppupäivä menee ihan rauhaksiin ollessa, vointi ei ole kuitenkaan sellainen että jotain tosissaan vois puuhailla. Että sohvalle siis. Harmittaa, että kun jotain mukavaa suunnittelee, niin eipä onnistu tälläsen takia.

mileena tervetuloa mukaan! Lisäsin sinut listalle. Toivotaan että kotitehtävät tuottavat tulosta.

idaliina hyvä että jo parempi mieli. Toivottavasti kerrot meille keskiviikkona hyviä uutisia. Siihen asti ollaan vielä peukut pystyssä.

Myöskin Möhkölle tsempitystä piinailuun ja peukutuksia.

Nyt tää menee sinne sohvalle elpymään.
 
Täällä eletään taas kp ykköstä ja menkkakivut ja kökkö olo vaivaavat. Fiilis on suht ok - ei tässä enää oikein jaksa kauheesti piinailla, kun luomumahikset on aika minimaaliset. Kömmin takaisin peiton alle ja otan lisää troppeja. Tsemppiä piinailijoille ja tervetuloa Mileenalle!
 
Rosmariini, luomumahikset on pienet, mutta sulla on selvät tavoitteet ja hoidot edessä. Päivä kerrallaan, kohta olet jo nenä sumussa ja piikki mahassa. Siitä alkaa uudet mahdollisuudet :flower:

Piinailijoille tsemppiä ja Mileenalle tervetuloa! :flower: :flower:

(.) Kävin sikapiikillä :| Huomenna np-ultra ja eka neuvola.
 
ollut maha kipeenä viime keskiviikosta lähtien ja kova päänsärky..plussasin 27.10 2 pas siirrosta,olin tänään töissä tohon 11 asti ja mahaa alkoi sattua ihan kamalasti,jouduin soittamaan miehelleni että hakee mut lääkäriin..sieltä sit soitettiin lapsettomuus polille,omalle lääkärilleni kysyäkseen asiasta.
torstaina olisi ultra aika,katsotaan onko kaikki hyvin sielä masussa..vuotoa ei kyllä ole mutta kipua senkin edestä,panacodia olen ottanut ja auttaa hetken.
kaikkihan on hyvin niin kauan kun ei vuoda?? :(
en tiedä mitä tekisin jos nyt menee kesken..ollaan yritetty yli 3v!
 
Rosmariini toi on niin tuttua. Vaikkei täälläkään ole mitään odotuksia luomuihmeen suhteen, jotenkin se kp1 on aina silti kun märällä rätillä päin näköä. Mut sulla on selkeä tavoite, jota kohti etenet askel askeleelta. Kohta teillä on jo joulukuun käynti, pääsette kuulemaan jatkosta. Tsemppiä loppukiriin!

Nopeesti aika on mennyt, Electrallakin jo neuvola ja np-ultra. Tulethan kertomaan meille kuulumiset sieltä?

Mites piinailijat, idaliina ja Chloe?

Mulla huomenna se ultra. Jännittää ehkä hiukan, et mitä siellä sanotaan. Tuleeko tästä siirto vai koitetaanko lääkkeellisenä ens kuussa. Odotukset ei ole kovin korkeella :ashamed:
 
Terveiset Sveitsistä, kotiuduin yöllä yhden aikaan. Työneuvottelut tuli hoidettua, mutta olin melkoisen stressaantunut koko perjantain. Lisäksi otin perjantain illallisilla pari lasillista viiniä laukaisemaan jännitystä, kun kaikki muutkin nappaili, huono selitys, tyhmä minä!!!!! Tietty lääkäri on sanonut, et lasin kaksi voi ottaa, mutta olin päättänyt olla ottamatta mitään, silti sorruin. Muutenkin ulkomaan työmatkat on aina enemmän tai vähemmän kuluttavia henkisesti ja fyysisesti, jo pelkästään se vieras ympäristö, vieras sänky ja suihku, uudet ihmiset ja tilanteet, matkustaminen, odottelu asemilla ja epäsäännöllinen uni- ja ruokarytmi pistää kropan ja pään sekaisin. En voinut olla aamulla ajattelematta, kun väsyneenä laahustin töihin, että pilasikohan tuo viikonloppu nyt koko hoidon. :/ Lääkäri neuvoi ottamaan rauhallisesti, mutta nyt juuri kun oli alkion kiinnittymisen aika oli paineita ja stressiä matkan vuoksi. Toissa hoidon aika oli sama tilanne, kun olin New Yorkissa. Oletteko koskaan miettineet, onko esim. lentäminen ollenkaan hyvä asia juuri alkion varhaiskehityksen ja mahdollisen kiinnittymisen kannalta? Onkohan koko asiaa edes tutkittu. Mulle lääkäri mainitsi joistakin pienten verisuonitukosten mahdollisuudesta kohdussa, minkä vuoksi syön minidisperiiniä. Kyllähän lentäminen aiheuttaa syvän laskimotukoksen riskin, miksei se voisi vaikuttaa kohtuunkin?

Huomaatteko, olen aivan ahdistunut asiasta. Tähän hoitoon on nyt panostettu taloudellisesti, fyysisesti ja ennen kaikkea henkisesti niin paljon ja kaikki vaikutti enemmän kuin hyvältä. Pilasinko nyt itse kaiken?

Muutenkin olen miettinyt, että meillä useimmilla taitaa piinaviikkoina tunteet edetä aika lailla saman kaavan mukaan. Ensin heti siirtopäivänä ja vähän sen jälkeen on hyvä ja toiveikas olo ja sitten noin viikko siirrosta alkaa epäusko ja jonkinlainen alakulo vallata alaa. Onko se sitä itsesuojeluvaistoa vai mitä? Onko Idaliinan fiilikset jo paremmat? Et taida päästä nettiin reissullasi. Oletko sä miettinyt noita edellä kuvaamiani juttuja, taidat matkustaa myös paljon työn vuoksi.

Iinekselle toivottelen hyviä ultranäkymiä huomiselle! Kyllä te varmaan siirtoon pääsette. Ihan sellainen tuntuma mulla on.

Tyhmäblondi, onko sun kivut hellittäneet? Toivottavasti ne ovat vain kohdun kasvukipuja. Onneksi tekevät sen ultran torstaina.

Electralle hyviä ultranäkymiä! =)

Rosmariini, tiedän et menkat harmittaa, mutta komppaan muita, olette hyvään suuntaan menossa ja sä olet ollut sitkeä nainen painonpudotuksessa! Hyvä hyvä ja tsemppiä jatkoonkin! :wave:

Möhkö, kiitos kysymästä, kiireen takia en viikonloppuna ehtinyt hirveästi tarkkailla kroppaa, mutta kyllä rinnat on taas kipeät, vatsaa turvottaa ja nippailee. Tänä aamuna oli myös huono olo ja jopa oksensin! :( En kyllä yhtään riemastu noista oireista,koska viime kierrossa Luget aiheutti juuri kaikki nuo oireet ja nyt annostusta on vielä siitä nostettu. Eli ei noista oireista voi päätellä juuta eikä jaata. Muuten huvitti lukea sun kuvailua, koska juuri tuotahan se on, kaksi viikkoa piinisaikaa tuntuu ikuisuudelta. Mitkäs fiilikset ja tuntemukset sulla nyt on?

Mileenalle tervetuloa mukaan!

Mä taidan kömpiä nyt nukkumaan. Toivottavasti masussa on vielä pieni unikaveri tallella. |O
 
Joo, kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä, limakalvokin upea (lääkärin sanoin) tällä kertaa. Eli alan nyt sitten tikuttaan tänä iltana. Siirto olis ens maanantaina tai tiistaina, lääkärin laskelmien mukaan, mikäli ovis tulee niinkun se sen ajatteli. Huh, lähtipä tää vauhdilla, kun olin tosissaan sen negan jälkeen varautunut välikiertoon.

Chloe noi sun ajatukset on ihan kun omiani. Tai varmaan kaikki meistä miettii, että onko itse jollain pilannut kaiken. Lääkäri on kuitenkin siirron jälkeen käskenyt elää normaalia elämää. Ja jos lääkäri sanoi ettei lasi kaksi viiniä vaikuta, se varmasti on niin. Itse myös viime siirron jälkeen saunassa nautin yhden pienen kylmän tölkin olutta. Hieman se mietitytti, mutta kun ajattelee että jotkut normisti raskautuvat ottaa ihan perskännit tietämättä raskaudesta, eikä se vaikuta vielä. Toki tilanne meillä on eri. Samoin tota lento-hommaa mietiskelin aiemmin, vaikka lääkärit sanookin ettei vaikuta. Myöskin sitä olen miettinyt, että itselläni menee ne muutama ensimmäinen piinapäivä hyvissä fiiliksissä. Sitten epäusko ja jopa epätoivo alkaa vallata alaa ajatuksissa. Viimeiset pp:t on jo yhtä tuskaa. Samoin näyttää olevan tosi monella muulla. Koskas oot ajatellut alkaa testailemaan? Peukkuja tietty pidän.

Enhän mä muistanut että idaliina on reissussa. Huomenna taisikin olla jo verikoe. Heti kertomaan meille hyvät uutiset! Peukkuja sullekin.

Myöskin Möhkikselle d:)b

Mulla nyt seuraava jännitys on sitten se, että selviääkö huurunenät sulatuksesta. Onko mulla muuten ketään piinailukaveria, onko kellään tulossa siirtoa lähipäivinä???
 
Iines, onnea hyvistä ultranäkymistä, tehän pääsitte tosi nopsaan uuteen yritykseen.

Chloe, niin tuttua tuo tunteiden kirjo laidasta laitaan, ihan samanlaisia ajatuksia on itsellänikin. Alkupiinailusta on iloinen vaan siitä, että vihdoinkin on päässyt hoidossa niinkin pitkälle mutta sitten keskivaiheilla nämä epätoivoiset ajatukset hiipivät paikalle ja saavat vallan, nyt en oikeen osaa sanoa fiiliksistä mitään. Huomenna on siis se verikoe MUTTA tällä kerralla en malttanut odottaa siihen asti! Tein juuri kotiin tultuani testin, kun kerran sattui kotona sellainen olemaan :LOL:, tulos oli haalea viiva. En nyt oikeen tiedä mitä mieltä olisin, eihän tosta nyt mitään selvyyttä saanut. Hitto etten hankkinut sitä Clearbluen raskaana/ei raskaana testiä! Ei auta kun malttaa huomiseen ja tämänkertaisen kohtalon sinetöitymiseen.

Palatakseni aiheeseen, en pystynyt olla kertomatta testauksesta tämän viestin loppuun asti. Joo Chloe mullakin on jonkun verran työmatkoja mutta suurimmaksi osaksi kotimaassa mutta kun yötä ollaan kotoa pois, se vaatii tiettyjä ylimääräisiä järjestelyjä sekä töissä että kotona. Ja miksi ihmeessä illalla voi vaan käydä illallisella ja juoda viinaa???? Itse istuin koko eilisen illan sama punkkulasi edessäni ja kastelin siihen kieltä. Olisin ihan hyvin voinut lasillisen juoda mutta ei tuntunut siltä ja jätin juomatta. Eihän 1-2 lasia viiniä mitään haittaa, joten ole vaan rauhassa sen suhteen Chloe. Jos se on onnistuakseen, se onnistuu!Muut olivat eilen kännissä kun ellun kanat ja näyttivät hirveiltä aamulla, itse olin heihin verrattuna tosi fresh =). Kyllä mullakin on mielessä käynyt, että kun vaan saisi hoitaa itseään ja ottaa iisisti mutta se ei kyllä mun duunissa ole mahdollista, melkein tuntuu että reissaaminenkin on joskus helpompaa. Duunaissa joutuu juoksemaan palverista toiseen ja siinä sivussa hoidat vielä puhelut, sähköpostit ja ohjeistat muita valmistelemaan tulevia asioita. Duunimatkalla ainakin ruokaa on säännöllisin väliajoin!
Kovasti olen omia oireitani yrittänyt edelliseen kertaan verrata ja mielestäni ne on nyt paljon lievemmät kuin viimeksi mutta kun ei oikeen muista viime kertaa ja lisäksi nyt on kesän plussan, kaavinnan, menkkaodottelun ja uuden hoidon myötä viimeiset ½ vuotta ollut vatsassa tuntemuksia, ehkä sitä on turtunut???? Rinnoissa ei tunnu miltää ja ne oli tosi kipeet viimeksi mutta en muista oliko se näin varhaisessa vaiheessa vai vasta reilusti plussaamisen jälkeen. Alavatsaa nippailee pikkuisen edelleen muttei muuta, joten en ylläty vaikka huominen tulos on miinusmerkkinen. Kuten huomaatte, tämä jahkailu ei johda mihinkään, eikä siitä ole minkäänlaista hyötyä. Yritän ajatella muuta ja malttaa mieleni huomiseen. Tulen joka tapauksessa kertomaan teille uutisia illalla.

Tsemppiä piinailuihin Chloe ja Möhkis :heart:
 
Heiiiiiiiii, onnea raskaudesta idaliina, wau wau wau! Haaleakin viiva on merkki raskaudesta. Hyvä sellainen, noin aikaisessa vaiheessa. Eikä kaikki testit anna ollenkaan vahvaa viivaa. Ihana juttu, piiniskamu, toivottavasti mä tuun kohta perässä. Ja Möhkis ja iines kanssa! Taidankin muuten laittaa nyt testitilauksen Mammaksille. Lauantaina vois alkaa testaileen. idaliina, mä muuten olen kuullut monien haukkuvan noita clearbluen testejä, vaikka ovatkin kalleimpia markkinoilla ja herkkiä. Monet on esim. Apteekin raskaustestillä saaneet silti aiemmin plussan kun sillä. Mitä testiä sä käytit? Oliko kuinka herkkä? Ihan mahtavaa joka tapauksessa! Mua muuten askarruttaa kovasti, mitä teet työksesi. Sun työ kuulostaa aika samanlaiselta kuin mun miehen työ suuressa yrityksessä talouspuolen tehtävissä. Itse olen aivan erilaisissa töissä julkisella puolella ja meillä tämä lama on merkinnyt vähän kevyempää työtahtia, kun säästetään kaikessa, eikä toteuteta normaalinkaltaisia isoja projekteja. Silti on paineita aina välillä.

Tää on ollut kuulkaa todella omituinen päivä. Ensinnäkin kesken lounaan tuli niin huono olo, että jouduin juokseen vessaan oksentamaan. Kyllä siinä työkavereilla riitti ihmettelemistä. Siellä yksi työakamu oli juuri pesemässä käsiä ja jouduin suunnilleen työntämään hänet kumoon, että ehdin pytylle, osa lensi ohi. Useampikin tuli myöhemmin suoraan kysymään olenko raskaana. Ja juuri äsken täällä kotona oksensin taas. En ymmärrä. Tämä ei mitenkään tässä vaiheessa voi johtua raskaudesta. Mä luulen, että reagoin todella herkästi noihin hormoneihin.

Tänään myös viereisessäni työhuoneessa työskentelevä mies soitti ja ilmoitti sairastuneensa sikainfluenssaan. Myös sen tytär ja puolet sen luokkatovereista on samassa taudissa. Eilen hän oli vielä töissä ja köhi ja valitti kurkkukipua. Juttelimme ihan vierekkäin ja istuimme yhdessä kahvilla samassa pöydässä. Saas nähdä miten käy. Olen sikälikin riskiryhmää, että sairastan astmaa. Soitin klinikalle ja mulle tehdään nyt hcg-mittaus maanantaina, jos olen raskaana, saan heti rokotuksen. idaliina, mene sinäkin ottamaan se varmuuden vuoksi! Tauti on nyt todella keskuudessamme. Jos olen saanut tartunnan, ei rokotus auta enää mitään, rokote vaikuttaa eri tietolähteiden mukaan vasta viikon tai kahden päästä.

Iineksellä oli kanssa hyviä uutisia! Kiva! Mitä mä sanoin, siirtoon pääsette ja limakalvokin on loistava. Mulle ei kukaan ole koskaan sanonut noin. Toivotaan että me molemmat päästään nyt plussajunaan idaliinan kyytiin! Kiitos kun rauhoittelit mua. :heart:
 
Kiitoksia vaan Iines ja Chloe, mä en uskalla siitä haaleasta viivasta oikeen iloita, pinnistelen vielä huomiseen = kuljen kun kissa pistoksissa ympäri taloa ja mietin miten selviän huomiseen iltapäivään asti :LOL:
Mä testasin apteekista ostetulla Gravidan testillä, jonka väitetään olevan helppokäyttöinen ja luotettava. Herkkyydestä en tiedä mitään, oli muuten eka kerta kun lävin ostamassa raskaustestin! Nappasin vaan kaksi erilaista pakettia hyllystä kun viimeksi odotin menkkoja eikä niitä kuulunut, oho pakkauksessa onkin kaksi testiä, enpä huomannut sitä aikaisemmin. Hyvä, etten heittänyt laatikkoa ja toista testiä pois :ashamed: Pahintahan näissä testeissä on se viivojen tulkitseminen, siinä mielessä se raskaana/ei raskaana kuullostaa niin helpolta, omia kokemuksia ei ole mutta olen kuullut.....
Chloe minäkin olen julkisella puolella töissä mutta hoidan kahta johtavan virkamiehen virkaa ja sen takia vastuualue on iso. Tämä on ns. väliaikainen järjestely mutta menossa on jo kolmas vuosi, eikä nähtävissä ole muutosta. Meilläkin on säästöpaineita muttei pahasti, meidän kasvupaineet ja organisaation muutospaineet ovat suuremmat ja ne työllistävät. Lama on meillä tarkoittanut, että tehdään minimiresursseilla lisääntynyttä työmäärää. Eli vaikka se siltä kuullostaakin, niin en ole isossa yrityksessä,
Chloella on hurjat oireet jo nyt, toivotaan että se tarkoittaa hyvää! Meillähän oli se "onnistumissopimus", joten d:)b.
Toi sikainfluenssa huolettaa muakin vaikka sitä ei lähipiirissä tai työpaikalla ole ollutkaan. Huomenna, jos tulos jostain syystä sattuisi tosiaan olemaan plussa, täytyy kysyä klinikalta miten tulisi toimia. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että rokotus kannattaa ottaa. Hienoa Chloe, jos sulla on mahdollista saada rokote jo maanantaina. Hei, jos sun verikoe on maanantaina, se onkin sitten PP14 eiks vaan?
Pitäkää nyt vaan peukkuja pystyssä mulla, siitä mitäänsanomattomasta haaleasta viivasta huolimatta.
 
Madonluvut mulle luettiin np-ultrassa. Sikiön 4 mm niskaturvotus näyttää Hygroma collilta (ei tavallinen niskaturvotus, koska läpinäkyvä ), joka aiheuttaa mm. Turnerin syndroomaa (puuttuu x-kromosomi, sydänvikoja, jos selviävät synnytykseen asti). Sain lähetteen NKL:lle toista mielipidettä ja jatkotutkimuksia varten. Jos päädytään lapsivesinäytteeseen, mitä lääkäri suositteli istukan vaikean sijainnin takia, kromosomitutkimus voidaan tehdä vasta 4-5 viikon kuluttua. Sydän sykki kaverilla kovasti ja lujaa :'(

Taidan poistua takavasemmalle.. Kiitos seurastanne ja hyviä vointeja kaikille sekä onnea vaiheisiinne.
 
Taas täällä kurkkimassa teidän muiden kuulumisia.

Electra voih! Mä en oikein osaa kommentoida, kun ei ole mitään tietoa tosta Hygroma collista. Toivon kuitenkin että toinen mielipide ja jatkotutkimukset toisivat positiivisempaa tietoa. Olisi kuitenkin mukava jos jossain vaiheessa kertoisit meille kuulumisiasi. Sen aikaa kuitenkin yhdessä kuljettiin, että olet mielessäni usein. :hug:

Chloellakin taitaa jo olla oireita siihen suuntaan, että hyppäät idaliinan plussajunan kyytiin. Hidastakaa kuitenkin mun kohdalla sen verran, että ehdin hyppään kyytiin, jookos?
 
Moi vielä,

Electra nyt tulee lohtuhalaus. Mäkään en oikein osaa sanoa mitään rakentavaa, kun en tunne noita asioita. Miten paljon ne voi antaa ennusteita tuon ultratuloksen perusteella? Vai ovatko nuo vain olemassa olevia mahdollisuuksia? Tuntuu kamalan epäreilulta kaiken kokemasi jälkeen että kun vihdoin olet raskaana, tulee tuollaisia huolia. paljon jaksamista toivotan ja myös, ettet unohtaisi meitä kuitenkaan. IIneksen tavoin, olen minäkin sinua usein ajatellut. Jaksamista! :hug:

idaliina, mä testasin raskausplussani silloin huhtikuussa Gravidanilla ja se oli heikko haamu vielä pp 17, kun hcg oli lähemmäs 200. Mun verikoepäivä maanantaina on pp 13, mutta ajattelin jo lauantaina testailla, malttamaton kun olen. Tuuthan sitten huomenna kertoon tulokset? Koitan pitää kiinni meidän "onnistumissopimuksesta" :p Ja iines napataan mukaan kanssa! Kyllä me odotellaan sua kyytiin!

Hyvää yötä kaikille!
 
No niin: muutamassa tunnissa noussut kuume 38,5, kolottaa kaikkia jäseniä, päätä särkee, yskää, keuhkoputkia kirvelee. Olen lähdössä verikokeisiin. Taisin saada työkaverilta sen sikainfluenssan. Olikohan meidän hoito nyt tässä. :'(
 
Voi ei Chloe, hemmetin sikainfluenssa :( ! Toivotaan kuitenkin että se ei vaikuta hoitoon. Kysyin lääkäriltä tänään ja hän sanoi, että riski on suurin raskauden loppuvaiheessa. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Electra iso :hug: täältäkin, miks ihmeessä tämän pitää olla näin epäreilua? Minäkään en ole kuulut koskaan Hygroma collista mutta toivottavasti olis vielä mahdollista saada toinen ultra ja varmuutta asiaan. Jos vaan jaksat, käy kertomassa meille kuulemisia, me kaikki ajatellaan sinua.

Mun osalta piinailu on nyt sitten päättynyt, sain koetulokset ja olittehan te oikeessa, se oli PLUSSA! :) Arvo oli 84 mutta se ei sano mulle mitään. Olen tottakai onnellinen mutta samalla aika pelonsekaisessa mielentilassa kun viime kerralla kävi huonosti.
Eli Chloe, Möhkis ja Iines, plussajuna odottaa nyt lisää matkustajia.
 
Mitä ihmettä tapahtuu? Kirjoittamani teksti näkyi jo täällä, nyt sitä ei ole missään :eek:
Otetaan taas kerran uusiks.

idaliina mahtavaa! Sylintäydeltä onnea :flower: Juna on siis liikkeellä, hidasta sen verran et me ehditään mukaan kyytiin.

Chloe voi p***a! Hemmetin sikanuha. Toivottavasti se ei nyt vaikuttaisi lopputulokseen. Jos se on nyt sitten sitä, toivottavasti menis mahdollisimman helposti ohi. Vielä et kyllä heitä kirvestä kaivoon, vaan jatkat piinailua taudista huolimatta. Peukkuja pitelen edelleen että hyppäät idaliinan kyytiin.

Mulla on ollut tänään moneen otteeseen Electra mielessäni.
:hug: sulle.

Mä aloin sit tänään oviksen metsästyksen. Hento viivan paikka oli, ja nyt tuntuu vatsassa siltä että voisi olla huomenna vahva viiva. Hyvä näin, sillä saamissani lapuissa on että jos ovis sattuu tiistaille tai keskiviikolle, siirtoon ei päästä viikonlopun takia.

*muoks* päivitin listaa, ja siirsin idaliinan ylös plussanneitten joukkoon. Samalla huomasin, että sullehan siirrettiin kaksi! Onpas jännää, et onko kyydissä yksi vai kaksi.
 
Electra olen todella pahoillani huonoista uutisista. Toivottavasti kuitenkin asiat kääntyvät vielä paremmalle tolalle. :hug:

Chloelle paranemisia! Toivotaan, että on tavan flunssa.

Onnea kaikille plussanneille!!! :flower: :flower: Ihana kuulla, että tulee myös onnistumisia.

Ei oo tullu käytyä täällä vähään aikaan, kun itselle ei kuulu mitään uutta. Sitä suunnitteluaikaa odotellaan turhautuneena.

Hyvä ystäväni kertoi tänään, että heillä oli kans plussajuna käynyt kylässä! Heillä selittämätön lapsettomuus ja nyt tehtiin eka ifv/icsi. Solu ei ollut kovin hyvä, eikä lekuri ollut antanut paljoa toiveita, mutta hyvin kävi! (ainakin tähän mennessä)

Iinekselle tsemppiä tikutteluun ja siirtoon. Toivotaan että tuo plussajuna ottais useammankin kyytiin!
 
no niin. jos nyt tänä iltana yrittäis saada tekstinsä ihan palstalle asti. Eilen kirjoittelin pitkät pätkät ja kun painoin vastaa -painiketta niin mihin lie meni - ei ainakaan sinne minne piti. Sen verran paljon väsytti ja alkoi ottamaan pattiin, etten enää toista kertaa jaksanut näpytellä.

Täällä käy keskustelua sen verran, etten varmaan muista kaikkea kommentoida mitä haluaisin. mutta jotain edes.

Ensin voimahali Electralle, ihan mielettömän paljon jaksuja sinulle ja miehellesi. Ei ole oikein, että joutuu pitkien hoitojen jälkeen tuollaista piinaa vielä kestämään. Toivottavasti asia selviää pian ja parhain päin.

Onneksi on plussauutisiakin ilmassa - onnea Idaliina!!!!!! Vähänkö jännää tosiaan, onko kummallakin ollut tarrasukat!? Todellakin haluan samaan junaan!
Ja Chloelle pikaista paranemista, oli sitten flunssa minkä merkkistä tahansa! Kyllä tuohon plussajunaan pääsee kyytiin, vaikka olis vähän kipeäkin. Minä mietin samoja kun sinäkin, että testata voisi viikonlopun aikana. Ellei sitten asia ratkea jo ennen sitä.

Täällä siis pp10 huomenna ja polla on sekaisin. mä oon kun joku pahemman luokan tuuliviiri - saman päivän aikana fiilikset vaihtuu toiveikkaasta surkeeseen...ja ees taas.
Oireita tietenkin kyttää ihan hulluna ja kaiken, minkä olen muka pongannut, niin laitan mielikuvituksen ja noiden pallukoiden ja tabujen piikkiin.
Pelkään ja jännitän näitä seuraavia päiviä oikeestaan aika lujaa. pakko myöntää. Tässä on ne päivät käsillä, jolloin normikierrossa menkat pukkaa päälle, puhumattakaan ekan hoidon "niitistä" eli pp10 alkoi silloin vuoto. Arghhhhh!
Varsinkin tänään on ollut päivä, että on jostain syystä tullut paljon ajateltua ettei tästä mitään tule.. *huokaus*.
Menkkajomotuksia riittää eivätkä ole mielikuvituksen tuotetta, vaikka kuinka haluais niiden just olevan...
Siis piinaa parhaimmillaan - muuta ei voi sanoa.

Nyt on painuttava maate. Onneksi tämä piina ei ole sentään unta häirinnyt.

Tsemppiä kaverit ja onnea kaikkiin vaiheisiin!!!

unihiekat silmissä.... Möhkis
 
Oh hoh jopas täällä on tapahtumia.

Ensinnäkin tosi isot pahoittelut Electralle. En ole sun kanssa kirjoitellut mutta luin raskaudestasi aiemmin syksyllä ja huh tuo tilanne on kyllä tosi pelottava. Toivottavasti asia selviäisi parhain päin!

Ja Idaliina, olet siis uusin jäsen mun "valkovuotoisten raskautujien" listallani! =) Kovasti onnea!!

Chloe sulla on nyt kyllä tosi jännät paikat.... voi toivottavasti ei olisi possuflunssa. Vaikka eihän sekään todennäköisesti raskaudelle mitään tee, se pikku alkiohan on siellä ihan omassa suljetussa maailmassaan tuossa ihan alkuraskauden aikana. Nyt vaan lepäät ja parantelet!! Onneksi siirto ehdittiin tehdä ennen tuota tautia!
 
Idaliinalle jättionnittelut - nyt sitten odotellaan tietoa siitä, tuleeko tuplaonni :)

Electralle voimahali - toivon, että kyseessä olisi väärä hälytys. Jaksamista teille kummallekin!

Chloelle tsemppiä matkaan, Miisamari sen hyvin sanoikin, että pikkiriikkinen ihmisen alku on turvassa sun sisälläs. Pikaista paranemista!

Möhkölle jaksamista piinapäiviin - pidän peukkuja pystyssä!

Mulle ei mitään ihmeellistä. Tällä viikolla on paino laskenut hienosti - taisivat olla menkat, jotka tekivät tuloaan ja turvottivat viime viikolla. Nyt on kp 4 ja Niagara-vaihe ja huono olo taas ohitettu. Oli aika kurjaa tässä kierrossa, ihan kunnon kipujakin, joita mulla ei yleensä pahemmin ole. Väsyttää vaan simona - eilen piti ottaa pienet päikkärit, ja nukuin kolme tuntia ja olis varmaan maistunut lisääkin. Toiv. ei ole mikään pöpö, joka yrittää iskeä puskan takaa. Mä kuulun riskiryhmään ja olen oikeutettu sikapiikkiin ja ajattelin sen käydä ottamassa. Vaikka saas nähdä, ehtiikö ajoissa ennen kuin täällä etelässäkin epidemia oikein kunnolla iskee.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä