35+ Lapsettomat

Möhkö, onnea!!!! Aivan mahtavaa. =) :flower: :flower: :flower: Rakastan näitä plussauutisia... B)

Iines, jee!! tulihan se vihdoin! Aika jännä että gynen arvio meni noin pieleen, minullakin on kokemusta että useamman kerran ovat oikein ennustaneet.

Chloe, tiedän erään jolla testi näytti negaa vielä pp14 mutta plussaa pp15, joten älä vielä heitä toivoa!

Mileena sinullakin jännät päivät käsillä! Pidän peukkuja! :)

mullekin on nyt iskenyt inhottava flunssa. olinkin monta päivää aivan väsähtänyt, tuntui että yli 10h yöunet ei millään riittäneet. Ja eilen sitten alkoikin kamala niiskutus ja yöllä kuumeinen olo. No nyt ei ole kuin hieman lämpöä, että tuskinpa tämä ainakaan possua on. mutta harmittaa olla kipeänä. Ensi vkl odotan menkkoja alkavaksi ja sitten kp2 alkaisikin jo menopur-piikityset. Jännittää. :)
 
Voi Möhkö ihanaa!!! Olen seuraillut minäkin viestejäsi ja jännäillyt mukana että koskas niitä tuloksia tulee -ja tulihan niitä -aivan mahtavaa :heart:
Täällä ei ole vielä testailtu -ehkä viikolla sitten jos vielä näyttää siltä. Kyselit niistä oireista. Hmm.. oviksen jälkeen rinnoissa ollut pientä aristusta joka nyt kuitenkin tuntuis olevan hellittämään päin. Lievää alavatsakipuilua joka tulee ja menee pian ittestään ohitse. Pari iltaa sitten oli muutamaan otteeseen sellasia nykäyksen kaltaisia tuntemuksia molemmilta puolin nivusia jonnekkin keskemmäs ja eilen vihlas kertaalleen noustessani nopsaan makuulta istumaan. Ehkä oikein kun miettii, niin illasta ja aamusta on tuntunu viikonlopun aikana hienoista kuvottelua, mille kuitenkin löytyy ihan järkiselitys viikonlopun epämääräisistä syömisajoista -ehkä määristäkin ;)
Mutta ei siis mitään isompia tuntemuksia puoleen tai toiseen.

Cloelle pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Lukenut olen minäkin paljon noita kirjoituksia mistä Miisamari mainitsikin eli että plussa on näkynyt vasta useita päiviä oletettua myöhemmin. Peukkuja täällä joka tapauksessa sinulle kovasti pidellään :)

Miisamarille parempia vointeja. Muistahan silti ottaa varovaisesti flunssasi kanssa ja parannella ittes kunnolla kuntoon ennen kuin ajattelet töitä tai muutakaan. Tsemppiä myös tuleviin piikityksiin :)
 
JEE Möhkis tervetuloa mukaan junaan, onnea plussasta. Ei sitä näköjään kauheesti oireita tarvita nimim. kokemusta on :) Miten se oli siirrettiinkö sulla yks vai kaks?

Iines, hieno homma ja taas todiste siitä ettei kannata heittää pyhettä kehiin! Näiden hoitojen aikana kroppa onnistuu järjestämään kaikenlaista yllättävää. Toivotaan, että saat jonkun puhelimen päähän huomenna ja pääsette siirtoon.

Chloe, sun lippuja ei kyllä vielä suostuta perumaan, vielä on mahdollista että nega muuttuu plussaksi. Sitäpaitsi juna kyllä odottaa sua myöhemminkin.

Miisamari, toivotaan että sun flunssa ei ole merkkiä sika, ettei hoito keskeyty. Jos kuumetta ei ole reippaasti, se tuskin on sitä.

Mileena, ei olisi ensimmäinen kerta kun hoitojen kynnyksellä joku onnistuu luomunakin raskautumaan, eli kaikki on mahdollista! Ja sun tapauksessa leikkauksellakin on saattanut olla oma merkityksensä.Odotamme uutisia tilanteen käänteistä.

Isänpäiväterveiset edelleen väsyneeltä idaliinalta
 
Kiitos onnitteluista :heart:
Kaksihan tänne siirrettiin. Joten siinä taas yksi jännäysmomentti, onko kyydissä kenties kummatkin... Ja että on sellasta liimaa matkassa, millä pysyy.
Täytyy sanoa, että tää koko rojekti on yhtä jännäämistä, vaiheesta toiseen. Jännäysaihe vaan muuttuu...
Mutta täytyy sanoa, että tuota miestä se vasta alkoikin jännittämään :heart:
...päivä kerrallaan, päivä kerrallaan...
Nyt illasta alkoi muuten tuntumaan painetta tuolla alakerrassa ihan selkeesti... taitaa olla meikäläisellä oireet henkisen puolen takana "lukossa", kun het jotain ilmaantuu kun testin teki... Virallinen testipäivä minulla muuten keskiviikkona - kai mä teen koko alkuviikon testejä, että uskon... :)

Taudin kourissa sinnitteleville pikaista paranemista ja varsinkin Chloelle jaksuhalaus.

....möhkis
 
Huomenta!

Mileena tekee juuri lähtöä koulun pääsykokeisiin (aikuiskoulutuspuolen jatko-opiskelu), mut mitähän tästä oikeen tulee.. Ilmeisesti muutoksia suunnitelmiin..

Tein tuossa juuri testin ja välittömästi tulpan kiinni saatuani se näytti kahta viivaa..
Kädet tärisee, ei voi uskoa -ei ainakaan ennen verikoetta.. tai sitten jopa ultraa
-täystyrmäys voisi kai sanoa. Menee tovi nikotellessa.. Mieskään ei tiedä vielä mitään (nyt töissä) , enkä ole koskaan osannut edes ajatella kuinka kertoisin -sitten jos sattuisi niin onnellisesti käymään että plussattaisiin. Kahden ja puolen vuoden yritys takana, lähestyvä ivf piti olla edessä... Nipistäkää mua, kohta kai herään ja huomaan että kaikki olikin unta..
 
Oho, taas täällä on ihania uutisia. Onnea mileena! :flower:

Chloe noi sun eiliset fiilikset on niin tuttuja. Kyllästyttää tässä samassa suossa rämpiminen tosi pahasti, olkoonkin että hoitoja on vasta vähän takana. Kuitenkin viisi vuotta se on ajatuksissa ja yrityksessä ollut. Joskus tuntuu että jos antaa koko asian olla, ja tyytyy kohtaloonsa. Mutta silti pieni ääni pään sisässä piipittää, että josko se juna joskus pysähtyisi munkin asemalla. No, sun pitää vielä malttaa huomiseen ja testata vielä. Pidän sulle täysillä siihen asti vielä peukkuja.

Sain sitten useiden yritysten jälkeen hoitajan langan päähän. Mulla olis sitten se siirto torstaina. Aika selviää vasta, kun ensin soittelen sinne onko sulatus onnistunut. Mietityttää tää kyllä. Jotenkin tuntuu et voiko tästä tulla yhtään mitään, kun alku jo oli niin vaikea. Et meneekö ne huurunenät ihan hukkaan tässä yrityksessä :/
 
Onnittelut plussasta Möhkö ja Mileena ! :flower: Kerrassaan upea juttu!

Minä kävin ultrassa toteamassa, että rakkulat ovat vielä niin pieniä, että punktio menee ensi viikon puolelle. Nostettiin vähän annostustakin. Jotain siellä kasvaa, mutta ei taida olla tungosta tälläkään kertaa.
 
Mileena onnittelut yllätysplussasta :flower: , aivan loistavaa!

Pottu hiljaa hyvää tulee, mulla kans tällä kerralla kasvatettiin pidempään ja saatiin huomattavasti parempi saldo kun viimeksi. Sitä pitkää pinnaa kysytään taas.

Vau Iines , sähän pääset jo tällä viikolla tositoimiin, eli lisää jännitettävää!

Chloe mä olen miettinyt sinua niin monta kertaa tämän päivän aikana. Ymmärrän, että sulla fiilikset on maassa varsinkin nyt kun on tullut niin paljon hyviä uutisia tässä pinossa. Siitä huolimatta mä en suostu uskomaan tohon negaan ennenkun olet käynyt verikokeessa.

Möhkis me saadaan nyt sitten yhdessä jännäillä jatkossakin, tällä kerralla sitä onko kyydissä yks vai kaks tyyppiä.

Soitin tänään neuvola kehotuksesta ja varasin ajan np-ultraa varten 22.12. Tuntui jotenkin tosi turhalta kun ei itse oikeen usko, että tätä kestäis siihen asti. Mutta ainahan sen ajan voi perua, jos jotakin sattuu. Halusivat sen varauksen, koska joulun pyhät tulevat eteen tuossa vaiheessa.

 
Täällä ollaan alakuloisissa tunnelmissa. Testasin taas tänään puhtaan negan ja vuotokin alkoi jo tiputtelemaan. Ei se siitä enää mihinkään muutu, joten en edes aijo mennä verikokeeseen. Miksiköhän muuten yksityisella koeputkihoitojen testipäivä on pp 12 ja julkisella 14? Joka tapauksessa, kun vuoto alkoi tänään, soitin jo klinikalle. Siinä sitten pitkään pohdittiin, mikä oli epäonnistumisen syynä. Ei tietenkään voi varmasti sanoa, että sikainfluenssa, mutta korkea kuume piinapäivinä ei ole hyväksi. Kurja juttu on myös se, että meille tulee 2 kk hoitotauko. Normaalisti kuulemma IVF:n ja PASin välillä on oltava yhdet kuukautiset, että kroppa ja mieli ehtii palautua, mutta nyt joulutauon vuoksi menee tammikuulle.

Kaikesta huolimatta, olen vilpittömän onnellinen teidän puolesta idaliina, Möhkö ja Mileena!
 
Chloelle hirmusti tsemppiä tulevaan!
Tuo tauko ketuttaa ihan järjettömästi, tiedän... juuri kun on päässyt "vauhtiin" niin tuleekin jarrua :|
Mutta usko vaan, niin tuo aika menee loppujenlopuksi sitten nopeasti. Kun pääsette tuosta pahimmasta harmituksesta yli niin tuntuu odotus jo paljon helpommalta :hug:
Meillä viime kevään negan jälkeen (kunnallisella puolella) sanottiin, ettei kesätaun jälkeen ole mitään tietoa koko lapsettomuuspuolen jatkosta, eikä siis aikoja annettu. Se pistettiinkin sitten kesästä kiinni ja aukeaa taas kaiketi vuodenvaihteen jälkeen(?). Mä olisin kestänyt juuri ja juuri sen kesän 3kk tauon, mutta tuota koko loppuvuotta en. Päätettiin sitten tehdä kierros yksityisellä, maksoi mitä maksoi... ja maksaahan se. Mutta kun oli laskeskeltu, että se just ja just budjetti kestää (pystyy maksamaan muutamassa osassa) niin ei jääty odottelemaan ens kevättä. Koska se realistinen hoidon alotus olisi taatusti sinne asti mennyt.

Nuo annetut testipäivät näköjään vaihtelee klinikoittain. Meillä on vasta huomenna (pp16) virallinen testipäivä.

Mukavaa tiistaita ja te eteläsuomalaiset tässä ketjussa - puhaltakaahan osa niistä lumipilvistä meille tänne keskisuomeenkin :whistle:

jatkuvasti nälkäinen...........Möhkis
 
Chloe :hug: harmi et toi joulu sotkee teidän kuviot. Se hoidon alun odottelu ei tosiaan ole kovinkaan mukavaa. Mut nyt keräät kunnolla voimia nämä kaksi kiertoa, koska tammikuulla teillä alkaa pas:it, ja sitä riittää koko keväälle. Eikös teillä ole pakkasessa ihan hyvin hyvää tavaraa? Mä ainakin sain sen käsityksen et siellä pas:it tehdään putkeen ilman välikiertoja.

Siirsin nyt Möhkiksen sekä mileenan listalla ylös onnistuneitten joukkoon. Onnittelut vielä molemmille :heart:
 
Voi Chloe, alku näytti niin hyvltä ja sitten ei kuitenkaan. Epäreilua! Yrittäkää jaksaa.

Iidaliina, kiitos rohkaisusta, ehkä se pidempi kasvatteluaika tosiaan tuo edes jotain tulosta. Olet hyvä esimerkki! :) Yritän aina muistaessani painella vyöhyketerapeutin näyttämiä pisteitä, että munasarjat oikein aktivoituisivat. Toivottavasti eivät suutu siitä.
 
Hyvää iltaa naiset!
Saanko liittyä seuraanne? Olen taustaillut jo pitkän aikaa, ja ilokseni voinut todeta että kyllä niitä ihmeitä vain tapahtuu, Joten ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE KOKO SYDÄMMESTÄNI!!!
Ikää mulla on 36,miehellä vuosi enemmän. Lasta yritetty n. neljä vuotta. Mitään suurempaa vikaa ei ole löytynyt. Inseminaatiot tehtii keväällä, joista puhtaat negat. Nyt ollaan menossa ivf.ään joulukuun alussa. 31.10 pistin mahanahkaan procren depotin 3,75mg. Nyt odottelen kuukautisia, joita ei vaan kuulu eikä näy, pientä verituhrua viimeviikolla yhtenä päivänä. Myöskään minkäänlaisia kuumia-aaltoja ei ole ollut, eikä ylipäätään mitään oireita. Onko kellään kokemusta kyseisestä aineesta??? 0-ultra olisi ensiviikon alussa, jos kuukautiset ovat alkaneet.


 
pottu ei sillä tungoksella niin väliä. Täällä monet on ollut enempi sitä mieltä, et ei se määrä vaan laatu. Ja hitaasti hyvä tulee. Sulla on sit ens viikolla siellä huipputavaraa!

meriharakka tervetuloa mukaan! Mulla ei ole tietoa procren depotista. Lisäsin sut listalle.

Ääh, mua on alkanut nyt jo jännittää se sulatuksen onnistuminen. Torstaihin on piiiitkä matka :/
 
Kiitokset teille ihanat ystävät useammasta suuntaa tulleista onnitteluista :heart:
Aika hurjaa nähdä oma nimi listalla (plussanneet), jossa ei oikeastaan koskaan edes uskaltanut unelmoida sitä näkevänsä.. Mutta pakko kai se on kun verikoekin näytti hcg arvoksi eilen 2433 ja lääkäri totesi tästä että tukevasti raskaana ollaan. Eka neuvolaaika on jo ensi viikolla. Silti edelleen epäuskoinen on olo, eikä asiasta tiedä toistaiseksi muut kuin mieheni, hoitava tiimi sekä tietysti te! Aikaa varmasti jonkin verran meneekin ennen kuin uskaltaa tuon asian ääneen todeta.

Chloe: olen lukenut kovasti aiempia kirjoituksiasi ja sitä kuinka satsasit kaikki tähän kiertoon. sulle olisin varmaan, jos se vain käsissäni olisi, suonut tuon plussan ensimmäisenä. itselläni on oikeastaan tässä ollut hieman "syyllinen olo" yhtenä uusimmista palstalaisista ja nyt jo plussanneena vaikka onhan tuota yritystä tietenkin meilläkin riittänyt. silti tuntuu jollain tapaa kuin oisin täällä vähän etuillut. yritän vain sanoa, että kovasti voimia sinulle. joskus ne asiat yllättävät kun sitä todellakin vähiten osaa odottaa. ehkäpä sielläkin. helpommin varmasti sanottu kuin tehty, mutta koita nyt tän parin kuukauden ylimääräisen tauon aikana levätä, rentoutua, yleensäkin ajatella itseäsi ja hyvinvointiasi sekä suunnata ajatuksia jos se vain suinkin mahdollista jonnekkin aivan muihin asioihin. muistan sinua..

pottu: tsemppiä kovasti ensi viikkoiseen punktioon

meriharakka: tervetuloa joukkoomme!

iines onnea tulevaan sulatukseen. enää huominen ja sitten onkin jo torstai..

idaliina.. niin ja möhkö kans: mitenkä olette ajatelleet noita seulontatutkimuksia? vapaaehtoisiahan ovat ja luin jostain että esim tuo np ultran voi tehdä joko yhdistäen se veriseulan ja iän perusteella laskettavaan riskiarvioon tai sitten aivan ultraten ilman tuota np mittaustakin. se mitä olen ennättänyt lukea kokemuksia ja mitä kuunnellut aiemmin ystävieni jutustelua tuntuvat nuo erilaiset seulonnat vaikka tietysti hyviä ovatkin aiheuttavan usein huolta jopa vääriä hälytyksiä. itsestäni kun tunnistan selvästi huolestumisen ja stressaamisen pienistäkin asioista tuntuis varmaan aika kamalalta ootella jotain varmistuksia asioista useampi viikko. kyllähän sitä jo iänkin puolesta kuuluu riskiryhmään ja jonkin asteista niskaturvotustakin kuulostaa olevan useimmilla ultrassa. tämä siis normaalia, mutta ilmeisesti kai aika usein sellasta että saattavat ehdotella jatkotutkimuksia tai muuten maalailla jotain uhkakuvia mille ei loppujen lopuksi mitään syytä. hmm.. aika vaikeeta. toisaalta jos niin pitkälle onnessa mennään että raskaus jatkuu ja vaikka tutkimuksissa jotain ilmenisikin, en mä varmasti luopuisi vähällä tästä kauan haaveilemastamme lapsesta.
 
Voi Chloe, olen niiin pahoilani enkä löydä lohdutuksen sanoja. Minäkin olisin sinulle kaikkien näiden vaihden jälkeen suonut sen plussan. Ja sitten vielä joulu tulee ja sotkee kaikki aikataulut. Nyt olet itsekäs, huolehdit omasta hyvinvoinnista ja sitten uusin voimin ja hyvällä tuurilla varastettuna vuodenvaihteen jälkeen uuteen siirtoon. Teillähän kuitenkin on hyvää tavaraa pakkasessa ja me odotetaan sua mukaan myöhemminkin! Iso lohtu:hug:

Meriharakka tervetuloa mukaan jännittämään meidän kanssa ja peukutukset siihen, että pääsette aloittamaan hoitoa ensi viikolla.

Iines, täältä yritetään loitsua onnea sulatukseen, että pääset siirtoon asti ja sitten piinailemaan.

Mileena apvua, en ollut edes ajatellut asiaa näin, tyhmänä vaan varasin ajan np- ultraan kun käskettiin. En osaa ollenkaan sanoa mitä mieltä olen mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä. Toisaalta voisihan siellä käydä mutta hui mikä paniikki siitä sitten tulee, jos jotain löytyy. Toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, tuli mitä tuli, en ole valmis ihan helposti siitä luopumaan.

Potulle tsemppiä kasvatukseen!

Tämä poistuu nyt kahdeksi päiväksi strategiakoulutukseen, palaan loppuviikosta lukemaan kuulumisia ja toivottavasti Iineksen suunnalta hyviä uutsisia.

*muoks täällä etelelässä muutama kymmen kilometriä sisämaahan on aivan ihana talvikeli, pakkasta -1 ja lunta noin 10 sm. Koirat olivat aivan onnessaan kun kävimme lenkille, hyppelivät kun pupujussit lumessa. Eli tässä lumipuhallus teille muille :whistle:
 
Mileena kovasti onnea sinulle!! Ja ruusupuska: :flower: =) Aivan ihanaa että näitä ylläreitä sattuu, ja vielä "omille tutuille" eikä just anybodylle. :)

Chloe, pahoittelut negasta. Ja hali. :hug: Harmi että passi menee niin pitkälle... Noista testipäivistä, me käydään yksityisellä ja verikoe oli pp14, ja lääkäri sanoi että kotitestiä ei kannata tehdä ennen pp15. Eli kovin on erilaiset systeemit eri klinikoilla. Mulla alkoi tiputtelu pp13 mutta kävin kuitenkin testissä pp14, ja samana iltana alkoikin sitten kunnon vuoto.

Meriharakalle tervetuloa mukaan sakkiin. Ei mullakaan tuosta lääkkeestä mitään tietoa...

Ja piinailijoille tsemiä. Iines toivottavasti kaikki menee hyvin siirron suhteen.
 
Miisamari lämmin kiitos onnentoivotuksistasi, sanoistasi ja lähettämästäsi ihanasta kukkapuskasta :heart:
Mitäs sinne kuuluu? Joko flunssa on selätettynä? Piikityksetkin taitavat lähestyä kovaa kyytiä, vai hetkinen.. jokos ne alkoivat? Kovasti tsemppiä sinne päin!
 
Mileena, toivottavasti teillä kaikki menee hyvin. Mahtaa sulla olla edelleen aika epäuskoinen olo! :)
Meillä olisi siis tarkoitus aloittaa menopur piikit kp2 illalla, eli menkkoja tässä odotellaan. Nyt on kp25/27-30. Ensimmäistä kertaa lyhyttä hoitoa kokeillaan, saa nähdä miten käy. Oon tosi tyytyväinen ettei tarvinnut nyt sitä kamalaa synarelaa käyttää, se ei oikein sopinut mulle. Sen sijaan tulee jotain orgalutran-piikkejä sitten kun on jonkin aikaa ensin menopuria piikitelty, niissäkin kuulemma omat hankaluutensa...
 
No niin, nyt sitten on kurkku kipeä. Paljoa ei tarvi vielä niistää, vähän kuitenkin. Olo ei tunnu kuumeiselta, palelee kylläkin. Tosin mä oon aina aika vilunen tyyppi. Tosi huippu ajotus saada nyt joku flunssa! Pitäkää peukkuja et saan sen torjuttua mummuni mustaherukkamehulla.

Miisamari se orgalutran on jarrupiikki, ettei ne munikset karkaa ennen aikojaan. Ei siinä ole muuta hankaluutta kun se pistäminen, kun se neula ei ole hirveen terävä. Mut siitäkin selviää kun tökkää sen sillai tikanheitto-tyylillä :D Ei sitä tarvi jännätä, hyvin se menee!
 
Miisamari sinä tulet siis yhtä askelta minua perässä. Olen piikittänyt Menopuria nyt 7 pv. Ei onneksi ole ollut muita oireita kuin turvotusta. Pistäminen sinänsä on askartelua verrattuna kynäruiskuun, koska joutuu sekoittelemaan kahta ainesta useammasta purnukasta.

Iines, toivottavasti tauti ei iske pahemmin. Mustaherukkamehu sisäisesti ja villasukat ulkoisesti on hyvä yhdistelmä.
 
Täällä muuten edelleen niiskutan tässä flunssassa...ei ole kunnon kuumetta tullut joten toivotaan että tämä tästä hiipuisi pois.

Kiitos Iines ja Pottu infosta. Se menopur-meininki vaikuttaa tosiaan melkoiselta puuhastelulta puregonin jälkeen, katselin ihan kauhuissani kun hoitaja sitä esitteli... Mutta mulla on onneksi laboratorio-assarina mun mies joka mielellään hoitaa tuon "teknisemmän" puolen. B) Mut että sitten vielä pitää tikanheitto-tekniikkaakin harjoitella, voi apua!! |O

Iines voi hyvänen aika, meneepä sulla nyt todella jännäksi! Toivottavasti tuo ei nyt siirtoon vaikuta tuo flunssaisuus. Toivotaan että on vain ohimenevä pikkutauti, sellaista on paljon liikkeessä.
 

Yhteistyössä