35+ Lapsettomat

Nyt tuntuu itse asiassa siltä että mielummin vaikka jäisin tänne kuin palaisin kotiin keräilemään itseäni ja kestämään ystäväpiirin iloisia uutisia. Täällä voi "hajota rauhassa", ei tarvitse surra sitä että mies kantaa niin kauheasti huolta. Ja täällä olen ainakin hetken aikaa vain minä, enkä aina se minä suhteessa muihin. Voi kun pääsis siitä vertailusta. En ymmärrä miten olen voinut ajaa itseni tällaseen tilaan. Tässä on varmaan jo paljon pelkkää aivokemiaa, koska ei tämä mun kokemani täydellinen näköalattomuus ole oikein suhteessa todellisuuteen. Pelottaa etten jaksa tehdä töitä, ja ajatus kesällä alkavista hoidoista tuntuu vaan turhalta rahanmenolta ja kiusalta. Jotenkin sydän on päättänyt että "ei tästä mitään tule" vaikka järjellähän näin ei voi sanoa.
 
Voi Anja :hug:

...olin niin valmis laittamaan sulle lohdutukseksi ja tsempiksi muutaman rivin, mutta nyt lyö tyhjää. Ei ole sanoja, kun tietää, miltä susta tuntuu.

Syö hyvin, lepää ja kerää voimia. Muista, että maailmassa on vain yksi ihana sinä, jolla on oikeus tuntea juuri niin kuin tunnet. :heart:
 
Kiitos kaikille lohtusanoista! Pettymys on ollut meillä molemmilla niin suuri, että emme ole pystyneet edes itkemään. Ilmassa on katkeruutta ja vihaa elämän epäoikeudenmukaisuutta kohtaan. Kävin taas tutkimassa lahjasoluasioita, mutta näillä näkymin yritämme kuitenkin omilla vielä (ainakin) kerran.

Anjalle voimia pettymyksestä selviämiseen. Ei se helppoa ole.

Sharlinille isot peukut punktioon ja etenkin sen tulokseen!

Frangipani, niin tuttua tuo lapsiluvun utelu uusissa porukoissa. Pidetään niin itsestäänselvänä. Argh. Minä olin eilen ystäväpiirin kemuissa, jotka menivät pääpiirteittäin ihan hyvin. Kukaan heistä ei tiedä tilannettamme eikä meidän suunnitelmia udeltu. Siinä vaiheessa tuska oli suuri, kun alkoi äitienpäivälahjojen vertailu. Vaihdoin tylysti puheenaihetta.
 
Pottu, hiljaiseksi vetää. En voi kuin ihailla teidän voimia ja sinnikkyyttä. Hyvä että kartoititte tilannetta, ja hyvä että teitte ratkaisun. Nyt tämä seuraava kerta, se onnistukoon!

Frangipangi, miten se ovistestin ja inssin ajoitus lasketaan? Mennäänkö seuraavana päivänä? Ja selvitetäänkö jollain muullakin konstilla että ovulaatio todella on tapahtumassa? Mä olen alkanut nyt epäillä noita testejä omalla kohdallani ihan tosissaan. LH-piikki kestää päiväkausia, ja nyt kun tässä kuussa tein ihan kunnolla fertility friendissä sellaisen kaavion, totesin että eka testiplussa oli päivällä 12, mutta ihan kaikki muut ovulaatiomerkit (limat ja lämmönnousu) vasta kuusi päivää sen jälkeen. Musta se tarkottais että testi näyttää sen ihan liian aikaisin. Tai sitten mulla on kaikki ovulaatio-oireet päiviä ovulaation jälkeen. Ja samalla herää kysymys, miten lyhyt luteaalivaihe on. Onks kymmenen päivää liian vähän? Aaargh...
 
Meillä (=tyks) ohjeistetaan, että ekan positiivisen testituloksen jälkeisenä aamuna tehdään inssi. Ja mun tapauksessa nyt ensin luomukiertoon. Teoriassa ovistesti näyttää vain LH-huipun, mikä vasta ennakoi munasolun irtoamista. Siitä syystä testien ohjeissa lukeekin, että todennäköisesti 24-48 tunnin kuluessa tapahtuu ovulaatio. Voisi kai siten tulkita, että keskimäärin naisilla tapahtuu ovulaatio tuossa ajassa. Mietinpähän vain, että ollaankohan me lapsettomat sitten niitä, jotka ei todellakaan ole keskimäärin-ihmisiä, vaan ovulaatio tapahtuukin ei-keskimääräisessä ajassa...ja se selittäisi sun kuuden päivän viiveen. Ja mitäs se sitten meinaa, että ohjeissa sanotaan myös, ettei uusintatestiä enää tarvita, kun kerran kierrossa ovisplussan bongaa. Väheneekö LH verestä vasta pikkuhiljaa kohden kuukautisia ja siksi testit näyttää monta päivää plussaa peräkkäin? Itse en ole jatkanut koskaan testaamista ekan ovisplussan jälkeen (nuuka kun olen ;) )
Itseä mietityttää, että miten paljon näissä oireissa on psykologiaa mukana. Heti nimittäin aamuisen testin jälkeen mulla alkoi vasemmalla puolella juilia sen verran reippaasti, että nyt tosissaan hermoilen, että mitä jos ovulaatio menee jo ohi? Olisikohan tässä epämääräisyydessä syy siihen, miksi insseissä on niin huono onnistumis-%?
Huomenna olisi pitänyt tosiaan vaan ultrassa tsekata, että onko siellä sarjoissa mitään irtoamassa. Aaaargh!
Sitten vaan täytyy pitää peukut pystyssä ja kädet ristissä toivoa, että inssiä tehtäessä ovulaatio olisi edes lähimain. Simpat pysyvät hengissä jonkin aikaa, mutta munasolun elinaika on muistaakseni lyhyempi. Toinen aaaargh!
 
pottu :hug: Niin epäreilua... Hyvä, että voit kuitenkin suunnata katseen seuraavaan yritykseen. Mulla tuli jo ekasta icsinegasta niin turta olo, että itku tuli vasta viikko testin jälkeen.

Voimia kaikille muillekin! Anjalle erityisesti... niin tuttuja fiiliksiä nuo mullekin.

Koville ottaa tää epäonnistuminen ja samalla sen odottaminen, että kesän aikana lähipiiriin tulee kaksi vauvaa ja yksi kasvava masu. Tiistaina alkas seuraava kierros ultralla. Eli pas luonnolliseen kiertoon. Just nyt ei jaksais millään... onneks ei oo mitään piikityksiä.

 
Voi Anja, voimia sinulle! :hug: Niin tuttuja fiiliksiä...

Pottu, voimia myös sinulle. :hug: Hienoa kuitenkin että pystytte suuntaamaan katseenne jo tulevaan.

Ekavekara, vielä on toivoa kun noin aikaisin testasit eli toivotaan että nega muuttuu vielä plussaksi!

Tsempityksiä ja voimia muillekin, Frangipanille siirtoon, Liisalle PAS:iin ja Sharlinille tiistain punktioon!

Itse olen pysytellyt poissa täältä ihan tietoiseti muutaman päivän, kun olen ollut ihan varma että nega sieltä on tulossa. Jostain syystä torstaina kun mulle tuli muutama "menkkafinni" leukaan, meni usko täysin ja perjantaina työviikon jälkeen romahdin niin että itkin koko illan. Lauantaina olikin sitten silmät NIIN turvoksissa, että piti pelata golfia aurinkolasit päässä vaikka oli pilvistä. :LOL: Miesraukka on ollut ihan pihalla mun kanssa, kun sen mielestä vois vain olla miettimättä asiaa (testitulosta) siihen asti kunnes saa testituloksen. Mutta enhän mä siihen pysty, etenkään kun mulla on selkeitä menkkaoireita! Tai sitten se koittaa olla vahvana mun vuoksi. Olen jo muutaman päivän miettinyt, että teen testin jotta saan sen negan sieltä esiin ja vois miettiä jo tulevaa, mutta sitten toisaalta en ole uskaltanutkaan eli jotenkin haluais vielä toivoa ja toisaalta ei jaksais yhtään enää tällaista piinailua eikä varsinkaan uutta kierrosta. Niin ja "I hate luges" kerholaisille tiedoksi, että täällä olis yksi jäsen lisää, jolle alkaa riittää nää mielialavaihtelut, jatkuva väsymys (eli nukkua vois koko ajan) ja liimajälkien peseminen pikkareista. ;)
 
Haluaisin sanoa muutaman sanan fertinovasta kun täällä siis roikun edelleen..Meidän ensimmäinen käynti oli mm.llä, emme oikeen pitäneet,siksi vaihdoimme SU:hun.Hän oli mielestäni asiallinen ja kertoi tarkasti kaiken ja otti myös miehenikin hyvin huomioon.Teki mulle aukkarin jonka jälkeen oli heti selvä että IVF on ainoa keino.Kannusti meitä kovin vaikka oli realistinen myös.Ultrat mulle teki NS joka ei paljoo puhunu,lähinnä mumisi itsekseen..Punktion ja siirron teki taas MM.Oli helläkätinen ,mutta siirron jälkeen totesi hieman"tylysti" se joko kiinnittyy tai sitten ei.Kukaan lääkäri ei puhunut mitään ylimääräistä emmekä me muistaneet/älynneet aina kysyä.kaikista mahtavin tyyppi klinikalla on tämä IVF hoitaja ANSA :heart: Nainen jolla sydän paikallaan.Vastaanoton sirpa on taas kylmin ja tympein ihminen jonka olen tavannut..
Silti olen kaikesta huolimatta tyytyväinen klinikan palveluun,mutta jos seuraava kerta tulee, otamme kyllä NS omalääkäriksemme jos mahdollista!
karmilla 6+1
 
Kiitos kaikille puolesta peukuttajille.

Sharlin, tietysti ne huonot solut ovat nimenomaan "ruskeita ja haperoita", aivan loistava kuvaus. =) Onnea sinne punktioon ja toivotaan että siellä on vaaleanpunaisia ja -sinisiä terhakkaan sitkeitä soluja.

Frangipani, kyllähän ne horoskoopit ihmeen usein paikkansa pitää, ainakin joku kohta sieltä, joten nyt toteutuu sinulla SE toivottu muutos!

Anjalle paljon voimia...

Liisa, tuo epäonnistumisen tunne on välillä todella sietämätön kestää. Se osuu ihmisenä olossa jonnekin todella syvälle ja epämääräiseen kohtaan.

Carinna totta tuo, että juuri piinailu ja epätietoisuus on kaikkein raastavinta. Toivosta kiinnipitäminenkin on toisaalta välillä aika ihanaa, joten puun ja kuoren välissä sitä ollaan. Jos vain kestät, niin nauti siitä toivon tunteesta, vaikka romahduksen jälkeen se tuntuukin vaikealta.
Itse tikutin juuri siksi että haluan mieluummin tietää sen negan ja normalisoida taas elämäni kuin lillua pilvissä yhtään pitempään kuin on pakko. Luonnekysymys =) .
Tervetuloa myös lugekerhoon (ah, onneksi ne saa ensi viikolla lopettaa :kieh: ), vihakriteerisi täyttyvät loistavasti.

Negatikuttamisen jälkeen olen jo tämän arvontakierroksen tuloksen hyväksynyt ja odotan kiinnostuneena näkyykö verikokeesta minkäänlaista jälkeä kiinnittymisyrityksestä.
 
Kääk! Miten te olette laittaneet Pregnylin, siis muistatteko kuinka monta tuntia tasan ennen punktiota? Mulla kahdessa edellisessä hoidossa muistutettu, että on tarkkaa, että laittaa sen melkolailla minuutilleen 36h ennen punktiota. Nyt näiden ohjeiden mukaan mulla tulee 37h.. eli ohjeena oli tänään laittaa klo 20.30 ja punktio ti klo 9.30.. klinikka ei tiettykään ole auki eikä asiaa voi kysyä. HUS:n ohjeiden mukaan he laittavat klo 22.. No laitoin niinkun olen ohjeet saanut, täytyy huomenna asia varmistaa.

Kiitos ekavekara =) Toivotaan niitä vaaleen punaisia ja sinisiä soluja :LOL:

Tuosta toivosta ja pettymyksistä.. itse olen kans huomannut, että ennen hoitoja katselen kastettujen vauvojen nimeämisilmoituksia lehdistä innolla, mutta epäonnistuneen hoidon jälkeen en voi niitä katsoa laisinkaan vähään aikaan, silloin katson korkeintaan kuolinilmoituksia..

[/b]Anjalle voimia ja jaksamisia..

Frangipanille Onnea huomiseen punktioon!
 
Tervehdys taas!

Anja :hug:

ekavekara ajoissa kyllä testasit, toivotaan vielä että tulos muuttuu.

Siis eikö Frangipanilla olekaan inssi? Mä olen ihan ollut siinä käsityksessä, et inssiin menossa. No enivei, tsempit huomiseksi!

Carinna sulle myös toivon sitä plussaa, finneistä huolimatta.

Sharlin mulla oli pregnyl myös muistaakseni 37 tuntia ennen.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 121

Maanantai 31.5.2010

ekavekara- 40+........1.ivf......................siirto 21.5., testi 1.6.
Carinna 38/34...........3.icsi....................siirto 21.5., testi 4.6.
Sharlin 35/42.............3.ivf....................punktio 1.6.
Frangipani 35/39.......1.iui......................31.5., testi 15.6.
Soulmama 36/39.......1.iui.......................kesäkuu
Chloe70 40/43..........2.iui.......................kesäkuu
Liisa34 35/35............1. icsi:n 1.pas.........kesäkuu
Miisamari 36/36.........4.icsi:n 1.pas..........kesäkuu
vilkas75 35...............tutkimukset+1.iui.....kesäkuu
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
janetski74 35/35.......3.icsi.....................elokuu
wabisabi 40.............2.ivf.......................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Vesiheinä 39/43........3.ivf......................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti?
Anja73 35................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Niiskunen 36/28.........clomit+pregnyl+luget
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?
Iines-74 36/41...........3.ivf?
Seinäkukkanen 45.....3.ivf?
pottu70 39/41...........5.ivf

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)

 
Anja ja Pottu , olen todella pahoillani negasta. :hug: Se kyllä aina vaan on yhtä pistävä viilto...

Frangipani nyt toivotaan inssille hyvät tulokset! Perästä tullaan. =)

tsemiä Sharlinille punktioon, toivottavasti on kivuton.

Liisalle voimia luomu PASsiin.

Mulla ei oo noista piikityksistä tullu onnex minkäänlaisia oireita. Oltiin viikonloppuna mökillä ja skoolattiin asuntokauppojen kunniaksi. Isäntä vaan tuumas, että toivottavasti on viimeiset lasilliset vähään aikaan.. ;)
 
Sharlinille kovasti onnea punktioon ja Frangipanille inssiin! Ja kovasti peukkuja Carinnan ja Ekavekaran testipäiviin!

Itse olenkin ollut aika hiljaiselovaihteella tovin... noiden pettymys versus toiveikkuus tunteiden kanssa painiskellut. Taas kiusasin itseäni pienellä toivekkuudella menkkojen alkuun asti... lauantaina-aamuna kellon tarkkaan alkoivat. Silti minulle kai parempi vaihtoehto kun testata nega. Jotenkin nyt takaraivossa helpotti tällä kertaa tieto että mahdollisesti hoidot ehditään nyt aloittamaan tähän kiertoon, mutta silti eilen illalla todellinen itkuilta =(

Meillä aika nyt tämän viikon ke 3.6., jolloin ainakin johdinten aukiolotutkimus ja jatkon suunnittelu. Viime käynnillä lääkäri arvioi, että voitaisiin nyt tähän kiertoon aloittaa hormoonihoito ja sitten inssi. Eli kesäkuussa pääsisin tutustumaan Puregeon/Gonal F -pistoksiin ja sitten tietty Lugeihin...hui. Kaikki nämä pelottaa ja kauhulla odotan, extra paljon sen takia, että meillä miehen lapset kesäkuussa kaksi vkoa, niin kiva sitten näiden hormoonihoitojen sivuoireiden kanssa tehdä tuttavuutta, kun lapset lisäksi ahia pahentamassa. Mutta silti toivon NIIIN että päästäisiin nyt jo hoitojen osalta tositoimiin, kun sitten heinäkuu kai kuitenkin kaikki klinikat kiinni, niin sitten venyisi aloitys elokuulle.

Meillä ke 3.6. kun mennään klinikalle kp5 ja ne hormoonipistokset kai pitäisi aloittaa juuri kp5? Voiko siis olla, että kun meidän lääkäri kp5 päivän iltapäivänä, niin että sitten ei ehditäkään aloittamaan? Pitää varman soittaa klinikalle ja vähän kysellä.
 
Ehjänä kotona. Inssi meni kivuttomasti, vaikka maha kuralla jännitinkin. 3,5 miljoonaa kaveria, joilla oli suhteellisen ok liikkuvuus tulivat kyytiin. Testipäivä 15.6., joten nyt sitten vain piinistelypeukutuskerho pystyyn.

Kummallista oli se, että sain jonkun ihme tunteellisuuskohtauksen matkalla kotiin. Koko ajan vain itketti, etenkin kun niitä isoja vauvamahoja ja vaunuja lykkiviä äitiyslomalaisia tuntui tulevan joka nurkan takaa vastaan. En haluaisi oikein asettaa toiveita korkealle, olishan se melkein lottovoitto kuulua sen 12%:n joukkoon, joilla inssistä tärppää. Lisämasennusta aiheutti myös klinikan kesätauko juhannuksesta alkaen, joten pari seuraavaa kiertoa meneekin taas valitettavasti luomuiluksi, josta ei todistetusti ole ollut mitään apua viimeiseen viiteen vuoteen =( (vaikka kivaa itse touhu onkin )

Kiitos ihanista tsemppiviesteistä, on suorastaan liikuttavaa tietää, että täällä tuetaan sadalla, kun muuten ollaan koko lapsettomuusasian kanssa melko yksin. Nyt kun toivojia on useampi, jospa sittenkin... :heart:

Sharlinille oikein paljon tsemppiä huomiseen punktioon.
Ekavekaralle vielä pieni ripaus toivoa, jospa sittenkin d :) b.
Pirusti piinistelypoweria loppumetreille Carinnalle.

Nyt taidan mennä löhöilemään terassille ja koittaa keskittyä vaikka johonkin kirjaan. Antaa ajan kulua B)
 
Potulle ja Anjalle lohtuhaleja myös täältä. Voi surkujen surku. En osaa sanoa mitään järkevää. Se on tosiaan hämärää että joskus ne tunteet ja se tosi paha olo tuleekin vasta jälkikäteen, jossain ihan muussa tilanteessa. Mies on monesti ihmetellyt kun mä joskus romahdan täysin vasta päiviä negan jälkeen eikä heti osaa yhdistää mistä se johtuu.

Mutta Pottu, olen samaa mieltä että omilla kannattaa yrittää niin monta kertaa että ei sitten jää varmasti kaduttamaan. En kyllä ymmärrä miksei teille kolmea hoitoa (joissa päästään siirtoon) korvata...?

Iines, kyllähän se on niin että väsymykseen voi olla tuhat eri syytä. Jos sulla ei selkeästi ole muita kilpparioireita niin ei se varmaankaan sitä ole. Toisaalta esim masennuksessa ja kilppari vajaatoiminassa on hämäävän samanlaiset oireet. Itse en voi lakata ihmettelemästä tätä mun energiamäärää, aamuisin hyppään sängystä kuin pieni kenguru ja alan saman tien puuhaamaan. Tällaista ei ole aiemmin nähty!!

Carinna, mullakin on yleensä toivo mennyt sitten kun se megafinni ilmestyy... Yleensä se tulee jo about viikon päästä siirrosta.

Frangipanille onnea piinailuun! Kyllä jollain aina tärppää, ei niitä muuten tehtäisi... :)

Munkin on tosi vaikea kestää noita kemuja ja lapsi/äitiys-keskusteluja. Monet juhlat on sen takia jääneet väliin tai olen viettänyt koko illan vain miesporukassa (missä ei lapsista paljon koskaan puhuta). On niin hyvä tietää että kuitenkin on olemassa ihmisiä jotka tarkalleen tietävät miltä musta tuntuu, se helpottaa kummasti kun käy täällä lueskelemassa.
 
Kiitos taas kaikille lohtusanoista ja halauksista. Kai tämä tästä. Vuotokin näyttää olevan ovella, joten saa tavallaan putsattua kropan tämän yrityksen osalta. Edellisillä kerroilla vuoto alkoi jo ennen testipäivää, mutta tällä kertaa piti odotella kolme päivää lugejen lopettamisen jälkeen.

Miisamari, meidän korvausasia on nyt kelan käsiteltävänä. Minäkin toivon, että laskevat vain siirtoon saakka johtaneet hoidot, mutta mistä heitä tietää. Toivottavasti päätös tai lisäselvityspyyntö tulee ennen seuraavaa lääkärikäyntiä, jotta voin pyytää lausuntoa sieltä.

Voi kunpa joku iskisi taas hyviä uutisia tiskiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pottu70:
meidän korvausasia on nyt kelan käsiteltävänä. Minäkin toivon, että laskevat vain siirtoon saakka johtaneet hoidot, mutta mistä heitä tietää.
Pakko oli tulla kertomaan tähän, että meidän kohdalla hoitoa, joka ei johtanut siirtoon, ei laskettu sellaisieksi korvattavaksi hoidoksi, joka vähentäisi seuraavan hoidon korvattavuutta. Kela korvasi myös neljännen hoidon kuluja samaan tapaan kuin aiemminkin, vaikka kolmannesta hoidosta ei alkiota siirtoon saatu. Paljon voimia sinulle jatkoon, pottu!

 
Electra :wave: pitkästä aikaa! Mä oon viime aikoina miettinyt sua, että mahdatko taustailla ja mitä sulle kuuluu? Olispas ihan kiva kuulla kuulumiset, onko teillä jotain hoitoa suunnitteilla? Kuten huomaat, täällä ollaan edelleen :(

vilkas mä en muista yhtään, minä kp:nä inssissä pistokset alkoi. Mut sen muistan, että mua neuvottiin aina pistämään illalla. On parempi kait, että pistää illalla kun ultrat on kuitenkin aina päivällä tai aamulla. Eli jos sun pitää alkaa pistokset kp5, hyvin ehditte vielä aloittaa. Oli taas aika sekavasti selitetty...

Frangipani tsempit piinailuun!

Miisamari joo kyllä mä masennuksen oireet tunnistan, oon sairastanut sitä pariin otteeseen. Ei tää ole sitä tällä erää. Tätä väsymystä on kuitenkin ollut jo todella monta vuotta putkeen. En edes muista millasta olis aamulla herätä pirteenä, yleensä aina päällimmäinen ajatus on, että saisko vielä muutaman tunnin nukkua. Riippumatta siitä, vaikka olis jo nukkunut kellon ympäri.

ekavekaralle sormet ja varpaat pystyssä huomenna, että sulla olis niitä kaivattuja hyviä uutisia.

Olis tosiaan jo jonkun aika tuoda niitä tänne.

Niin tosiaan, tsempitykset myös Sharlinille huomiseen! Toivottavasti tulee hyvä saalis, oikeanvärisiä soluja ;)
 
Pikaisesti piipahdan...

Kiitos ihanat naiset tsempityksistä! :$

Sharlinille tsemppiä huomiseen, pidetään peukkuja et tulee hyvä saalis.

Frangipanille onnea ja voimia piinailuun.

Ekavekara, Voi ku sä pääsisit nyt hyppään siihen plussajunaan.

Meikä lähtee huomenna parin päivän työmatkalle mikä voi olla ihan hyväkin, saa ajatuksia vähän muualle. Viimeksi alkoi vuoto jo pp12, joten täytynee pakata tupot mukaan... Palailen siis loppuviikosta -toivottavasti täällä olis hyviä uutisia sitten "odottamassa"!
 

Yhteistyössä