35+ Lapsettomat

Sharlin :hug: Voi itku... Voimia tulevaan.

Muillekin voimahaleja ja aurinkoa!

Iines Kiitos taas listasta. Mulla on PAS huomenna 4.6. Mulla ovistesti näyttää plussaa jo kp11-12... aika varhain... toivottavasti se ei tarkoita ongelmia.

 
Hei,
Täällä ei yli nelikymppisten lapsettomien palstaa ole, niin mahtuisinko joukkoonne?
Olen ollut tuolla 40+ vauvakuumeisten puolella, mutta siellä on enemmistö luomuyrittäjiä, kun täällä tuntuu olevan enemmän hoidoissa olevia.

Omaa taustaa: olen 41 v. ja mies 40 v. Kummallakaan ei ole lasta entuudestaan, yhdessä ollaan oltu pari vuotta ja vuosi sitten alotettiin ekat hoidot. Tyydyin elämään lapsettomana jo edellisessä pitkässä suhteessa, jossa olin 13 vuotta, elämä ei vain mennyt oppikirjojen mukaan, eikä meillä tullut lasta, vaikka olisi saanut tulla. Nyt uuden rakkauden myötä haluaisimme lapsen ja kiirekin tässä alkaa olemaan iän vuoksi.

Hoitotaustana: Ollaan hoidossa yksityisellä klinikalla Kuopiossa. 3 inssiä negoja, eka ivf lyhyellä kaavalla helmikuussa. Punktiossa saatiin 6 munasolua, kaikki hedelmöittyi, mutta ne olivat laadultaan tosi heikkoja, joutuivat roskiin, paitsi tuo yksi solu joka siirrettiin. Hoito tuotti plussan, mutta meni kesken heti alkuviikoilla. Pakkaseen ei mennyt mitään. Mieli oli todalla pettynyt ja vihainen.

Tänään tuli postissa uusi hoitosuunnitelma ja reseptit toiseen ivf:iin. Mennään pitkällä kaavalla ja juhannusviikolla alotan menkkojen siirron ja seuraavasta vuodosta 3 vkoa alan Synarelan sumuttelun. Punktio suunnitteilla viikolle 33 (omasta toiveestani haluan sen ajottuvan lomaviikolle, ettei tarvi työaikana juosta ultrissa, sekin stressaa, kun klinikalle matkaakin 150 km) Olen taas aivan innoissani. Jos kuitenkin käy niin, että tämä toinenkaan ivf ei tuota hyvälaatusia munasoluja, mennään jossain vaiheessa luovutusmuniksien avulla eteenpäin, ensi vaan haalittava rahat kasaan.

Lapsettomuutta ja siihen liittyviä asioita ja seuraamuksia olen vuosikausia jo pohtinut. Jonkinlainen kipeä kohta siitä on kroppaan jäänyt, mutta kyllä sen kanssa on vaan elettävä. Ehkä eniten olen oppinut, että onnellisuus on paljon itsestä kiinni ja on monia tapoja mennä tässä elämässä eteenpäin.

Mutta vielä en anna periksi ja hoitoja käydään läpi. Myös senkin takia, etten ole tässä asiassa yksin, miehelläni on myös oikeus toivoa lasta. Jos mikään hoito ei meitä auta ja ikä on sitten jo lähempänä 50, niin sitten suuntaan kaiken hoivaamisviettini noihin eläimiin, mitä haalin varmaan lisääkin ympärilleni :heart:

Paljon voimia teille kaikille omiin tilanteisiinne :flower:
 
Hei Solakka Silakka ja kaikki muutkin!
Täällä ilmoittautuu mukaan myös yksi ekakertalainen. Menossa siis IVF:ään tai ICSI:köhän se oli. Maanantaina ehkä punktio, huomisen (4.6.) ultran jälkee selviää tarkemmin. Oon vielä aika pihalla kaikista jutuista, mutta sen verran kuulin toiselta lääkäriltä, että ikäisekseni näyttää ihan hyvältä. Ekassa ultrassa lääkäri mumisi vaan jotain, että kyllähän täällä munasarja on, hyvä uutinenhan se sekin :)
Miten te saatte noita hymiöitä sinne tekstiin? Mulla tulee vain jotain linkkejä tms :-o
 
Iltaa naiset!

StellaR kiitos kysymästä. Mulla on ens viikolla käyntiaika, eli jatko selviää silloin. Kaippa vielä se kolmaskin kerta koitetaan, se on sit eri asia missä. Koitetaan kaikki keräillä voimia kesän aikana, että syksyn hoidot sitten tuottaisi tulosta.

ekavekara listalle voidaan laittaa ihan mitä vaan, toivomuksia kehiin.

vilkas tänne vaan jakoon kaikki ylimääräinen toiveikkuus ja positiivisuus :D Monella taitaa olla tarvetta siihen, itseni mukaanlukien. Kiva että teillä hommat lähti eteneen rivakasti, se kummasti piristää.

Sharlin mullahan oli niin, että ekassa ivf:ssä saatiin kuusi solua ja tässä tokassa se neljä, siis sillä sinivalas-annostuksella. Kyselin silloin lääkäriltä et alkaako tuotanto jo hiipua, jolloin sanoi et otetaan nyt kesällä se fsh. Kannattaiskohan mun kinuta myöskin toi autoimmuunivasta-ainetesti samalla? Vai kannattako eka ottaa vaan toi fsh, ja sit jos siinä on jotain niin toi toinen. Muuten mulla on moneen kertaan epäilty jotain reuman tyyppistä. Testattukin sitä on joskus, mut mitään ei ole löytynyt. Mä oon kuullut jotain, et se ei välttämättä näykään. Mulla ei ole hajuakaan, onko tota immuunnivasta-ainetestiä edes otettu. Ihan sillä tätä nyt sulta kyselen, kun sulla tuntuu olevan paljon tietoa näistä :ashamed:

Liisa tsempit huomiseen passiin!

Solakka Silakka tervetuloa mukaan! Tänne sopii mukaan kaikki, kunhan on 35+ :D

ikäneito tervetuloa myös mukaan! Kaikki näistä aluksi on pihalla. Täältä löytyy onneksi sellainen porukka, että jos joku asia mietityttää, aina löytyy joku "konkari" joka osaa auttaa.
Hymiöitä saat ihan vaan klikkaamalla ko. hymiötä tai sitten ihan vaan kirjoittamalla esim : ja ) yhteen eli :)

Haluaako joku muu listalle oma hoitopaikkansa kertoa? Mä en millään jaksa niitä alkaa muisteleen/selaileen vanhoista viesteistä. Päivittelen huomenna paremmalla aikaa listaa. Mulla on tiedossa pidennetty viikonloppu ja oon järkännyt itselleni huomiseksi vähän hemmottelua :D Ihanaa!

Niin ja Carinna tsempit huomiseksi testipäiväksi!!! Peukut pystyssä ollaan täällä. Sun on ihan pakko tuoda tänne niitä hyviä uutisia.
 
Käväisin lyhyellä työmatkalla, ja ajattelin, ettei täällä varmaan kummempia tapahdu sillä välin... No, olinpas taas väärässä!

ekavekaralle isot pahoittelut negasta :'( Toivottavasti mieli piristyy pian... Meillä on sitten molemmilla sama tilanne: odottelua elokuulle. Levätään auringossa ja koetetaan saada itsemme huippukuntoon ennen elokuuta! =)

Voi ei, Sharlin... ihan sydäntäsärkevä uutinen :hug: Jos teidän ongelmalle olisikin sitten erityinen (esim. perinnöllinen selitys), niin ymmärrän toki, että mietitte luovutettuja soluja. Ihana muuten, että olette jo miettineet tuon asian valmiiksi, niin voitte siirtyä mahdollisimman pian tuumasta toimeen!

Huh huh, millainen kuu täällä on ollut. Nyt tarvitaan saada jostakin toivoa!

Carinna-parka, nyt on sun harteilla aikamoiset paineet :D. Paljon tsemppiä testiin!! =)

Fiialiia, muista että lääkkeiden teho voi vaihdella tuon FSH:n mukana kuusta toiseen. Jospa nyt olisi onnekas kuukausi! Koska sulla on seuraava ultra?

Solakkasilakka ja ikäneito, tervetuloa mukaan! Solakkasilakka, tehän pääsitte kuitenkin pitkälle tuossa ensi IVF:ssä, joten ehkäpä jo tällä yrittämällä onnistaa!

Iines, mun hoitopaikka on Graviditas, ja jos päivität listaa, niin viime kuussa tuli mulle täyteen 41vee (miehellä 40 vee). Ei muuten mitenkään ratkiriemukkaita nämä merkkipäivät nykyisin... :/
 
Kiitos kaikille lohdutuksista, kyllä tämä tästä.. täytyy yrittää löytää positiivisia asioita, kuten kesäloma ja se, että minulla on hyvä mies..

Tervetuloa minunkin puolesta Ikäneito ja Solakkasilakka (hauska nimimerkki!)!

Ines Ei kannata pyytää immunivasta-aineita ennen kun fsh otettu. Toinen verikoe mikä kertoo munasarjojen jäljellä olevasta kyvystä tuottaa munasoluja on AMH (antimüller-hormoni), mutta toisaalta saman asian voi lääkäri nähdä alkukierron ultrassa näkyykö siellä pieniä rakkuloita..
Jos sinulla on epäilty jotakin reuman tyyppistä, onko sinulla ollut hoidossa mukana kortisoni?
 
Iines, Sharlin eikö mahdollisen reuman yhteydessä kannattaisi ottaa sitä immuunitestiä?
FSH taitaa myös olla sellainen että oikeasti se kai pitäisi ottaa useampaan kertaan, jotta todellinen kuva selviäisi. Se kun saattaa merkittävästi vaihdella kierrosta toiseen. Ja munasarjojen toimintakyky on kai se, mitä FSH on huonoimmillaan ja hoito sen mukaan?

Liisa, toivottavasti PAS on sujunut hyvin ja iloiset mielet tässä vaiheessa!

Carinna, peukut testiin.

wabisabi, fiilikset on ihan hyvät jo. Ihanaa kun pääsee nauttimaan kesästä eikä hoitoja melkein pariin kuukauteen. Vaikka onhan se harmi ettei pääse lugesteroimaan :whistle: .

Mukavaa että lisää uusia kirjoittajia, tervetuloa!

Iines yleinen kiitos tosiaan että päivittelet listoja =) .
En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta tosiaan hoitopaikka tulosten ja palvelun vertailuun olisi mielestäni hyvä tieto.

Ihana, kirkas aurinkoinen aamu (ainakin täällä ). Yritetään välillä jaksaa nauttia elämästä näistäkin hankalista asioista huolimatta.
 
Selkeä nega tänä aamuna ja vuotokin alkoi melkein heti sen jälkeen. Itkut taisin itkeä viikonloppuna, joten nyt on vaan turta olo. Jotenkin tämän osasi odottaa niin ajatukset on jo tulevissa PAS:eissa. Meillähän jäi onneksi 8 alkiota pakkaseen, viiteen olkeen eli taisi olla pari top-alkiota ja muut on pakastettu pareittain. Sain PAS - suunnittelukäyntiajan parin viikon päähän, eli eka siirto olis sitten hoitopaikan kesätauon jälkeen elokuussa joskus.

Täällä oli taas kirjoiteltu paljon ja uusiakin tullut mukaan. Tsemppiä kaikille eri vaiheisiinne ja tervetuloa uudet! Palaan paremmalla ajalla...
 
Huomenta!

Sharlin kiitos vastauksesta. Ei mulla mitään kortisonia ole ollut, kun ei ole todettu sitä reumaa. Epäilty on monesti, kun on ollut koviakin nivelkipuja ja välillä samaan aikaan kipujen kanssa esim. kädet on olleet niin jäykät, ettei kynään ole saanut tartuttua. Mut ikinä verikokeessa ei ole näkynyt mitään. Niin mun isoäidillä on nivelreuma. Mä mietin just tota mitä ekavekarakin mainitsee, eli eikö kannata pyytää niitä kokeita, et jos niissä näkyis jotain, niin sit tarkempaa tutkimusta mitä se on? Ja onhan mulla niitä kilppariin viittaavia oireitakin, vaikkakin arvot on ok. Mistä nekin oireet sitten tulee, se on taas eri juttu...

Palailen myöhemmin sen listan pariin, nyt mun pitää alkaa valmistautuun ja lähtee sinne hemmotteluun :D Aurinkoista perjantaita naiset!
 
Carinna voi hitsi! Todella harmi! Ei se auta kuin vaan suunnata katse kohti seuraavaa PASia, onnex on pakkasessa ehdokkaita.

Ikäneito ja Solakka Silakka tervetuloa! Kyllä tänne mahtuu! :)

Mulla oli eilen vähän huono päivä. Sain kuulla, että exä odottelee syksyllä perheenlisäystä. Olen toki hänen puolesta iloinen. Mutta tämä on jo toinen exä, joka eron jälkeen on uuden kumppanin kanssa saanut lapsen, jota meille ei kuulunut. Ekan kanssa vielä tehtiin se IVF, diagnoosi oli silloin huonot simpat. Toisen kanssa kokeiltiin vaan luomuna, ilman tuloksia. Nyt alkaa tuntumaan vahvasti siltä, että se vika on kuitenkin minussa. Maho lehmä mikä maho lehmä....

No ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Huomenna ois yhdet kekkerit, lekuri sanoi että ei haittaa vaikka muutaman lasillisen ottaa. Ja niin taidan tehdäkki!

Viikonloppuja kaikille!

ps: Ainiin Iines, me ollan In-Tiimissä.
 
Iines Ei siitä varmastikkaan mitään haittaakaan ole, että ne verikokeet ottaa, en muista olitteko yksityisellä vai miten, että en tiedä kuinka paljon maksavat. FSH voi tosiaan vaihdella kuukausittain, mutta kyllä se varmaankin jotain suuntaa antaa onko yksittäinen arvo alle vai yli sen viitearvon eli 10.. Oot varmaan kuitenki maininnu lääkärille reuma epäilyistä..? Ja kysy vielä mielipidettä siitä kortisonin käytöstä..

ekavekara sulla on kyllä ihanan positiivinen asenne.. sais tuon tarttumaan itseenkin. Onneks jouduin laittaa Lugeja vaan yhden kerran.

Carinnalle :hug: Yritä nauttia kesästä.

Soulmama juu, en tiedä mikä siinä raapaisee niinku erityisesti, että just ex saa.. itse tiedän kyllä omasta ex:stä, että he ovat myös saaneet hoidoilla ja vika ei ollut kuitenkaan ex:n simpoissa. Oon kuullu sellaistakin sanottavan, että miehen simpat voi hylkiä jostakin syystä munasolua, vaikka kaikki ois normaalia puolin ja toisin, mutta ei vaan ole sopiva pari..elämä on ihmellistä!
 
Carinna, voi sua kun menit kanssa testaamaan negan :hug: ... Toivottavasti oko kohenee pian. Onhan sulla täällä ainakin paljon kavereita! Samaa mieltä olen kuin ekavekara: nyt vaan yhdessä tsempataan kohti elokuuta!

Iines, mahtavaa, että olet järkännyt itsellesi hemmotteluviikonlopun! =) Olen itse suunnitellut vastaavaa heti kun vain aikataulu antaa myöten. Tule sitten kertomaan meille kaikki hemmottelun kahdehdittavat yksityiskohdat :D

Sharlin ja Iines, olen kuullut aika ristiriitaista tietoa tuosta AMH:sta. Jotkut otattaa se heti jos FSH on vähänkin koholla. Mutta esim. Varila sanoi, että otattaa vain silloin kun FSH on selkeästi ja jatkuvasti korkea (itsellä on vaihdellut toistaiseksi välillä 6.5 - 11, joten ei kelpuuttanut minua tuohon leiriin) ikään kuin varmistukseksi sille, että tilanne on todella niin huono kuin miltä vaikuttaa eikä kyseessä ole vain kuukausittainen vaihtelu.

ekavekara mahtijuttu, kun muistutit: me nautitaan tosiaan luge-vapaata elokuun lopulle. Tästä ei kyllä enää kesä parane! :LOL:
 
Sharlin, hurja tuo simppojen hylkimisjuttu, jos se on totta. Rupesin tässä heti maanisesti miettimään, ollaanko me mahdollisesti sopimaton pari ja siitäkö tämä kaikki nyt sitten johtuu... Toisaalta eiköhän ainakin ICSI ole sellainen ase, että sillä saadaan niskuroiva simppa muniksen sisään, oli miten nirppanokka tahansa (sorry tämä perjantain musta huumori!!) :LOL:
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 121

Perjantai 4.6.2010


Frangipani 35/39...................1.iui..................31.5., testi 15.6.
Liisa34 35/35........................1. icsi:n 1.pas.....4.6., testi 18.6.
Soulmama 36/39, In-Tiim........1.iui..................7.6.
ikäneito70 40........................1.ivf/icsi.............punktio 7.6.
vilkas75 35...........................1.iui..................vko 23
Chloe70 40/43.......................2.iui..................kesäkuu
Miisamari 36/36.....................4.icsi:n 1.pas......kesäkuu
Solakka Silakka41/40..............2.ivf..................vko 33
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............elokuu
janetski74 35/35...................3.icsi..................elokuu
wabisabi 41/40, Graviditas......2.ivf...................elokuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf..................elokuu
Carinna 38/34.......................3.icsi:n 1.pas......elokuu
toivorikas-72 37/46...............4.icsi.................syksy
StellaR 38/45.......................5.ivf..................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf..................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti?
Anja73 35................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Niiskunen 36/28.........clomit+pregnyl+luget
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
Iines-74 36/41...........3.ivf?
Seinäkukkanen 45.....3.ivf?
pottu70 39/41...........5.ivf?
Sharlin 35/42............jonottaa luovutettuja munasoluja

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.09....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)


 
Auringokukka Onnea!

Ikäneito ja Solakka Silakka Tervetuloa mukaan! Ikäneito, hymiöt näkyvät tosiaan "koodina", kun kirjoitat tekstiruutuun ja tulevat näkyviin vasta, kun julkaiset tekstin klikkaamalla "vastaa".

Carinna Eihän tää oo tottakaan. Mikä vastatuulipuhuri tähän pinoon on oikein osunut.

Iines Kiitos päivityksestä taas. Toivottavasti saadaan ensi viikolla sullekin tieto, milloin jatketaan hoitoja.

ON: No, mulla on edes pieniä hyviä uutisia eli ainokainen huurunenämme voi hyvin ja laitettiin tänään kyytiin :) Olen samaa mieltä kaikkien kanssa tuosta kesän tsemppaamisesta. Mun pitäis nyt pudottaa painoa ja liikkua kesällä, jotta syksyllä oisin hyvässä iskussa uuteen hoitokierrokseen. Ellei sitten tää pas tuo tulosta.
 
Onnea Auris hienoa että kaikki sujui hyvin ja nyyti on kotiutettu :heart:

Iines sä olet niiin kaikki hemmoittelut ansainnut!

Itse olen taistellut tuon kohonneen fsh-tiedon aiheuttamaa pelkoa vastaan, ja onnistunut vielä säilytämään optimismin =) toiveita kohotti kun googlailin "high fsh successful pregnancy" ja sieltä löytyi nippu onnistuneita, jopa FSH 30 arvolla! Sitten varailin loppukuulle akupunktioajan, eli Stella ja Sharlin kuinka usein te kävitte? ja montako kertaa kaiken kaikkiaan? Joo, ja kovasti jäännäilen maanantain ultra-aikaa, kun sitten näkee vaikuttaako nämä piikit muhun mitenkään.

Aurinkoa perjantaihin :flower:
 
Paljon onnea Auringonkukka! Onnea myös Liisalle, ottakoon nyt huurunenä onkeensa ja tarttukoon tiukasti kiinni.

Voi Carinna, olen pahoillani. Onneksi jaksat suunnitella jo tulevaa.

ON Kiitos tsempeistä, tilanne nyt vain on just sellainen kuin ajattelinkin eli vaivaiset kolme olisi kasvamassa (kaksi kasvaa ilman lääkkeitäkin, joten paljonpa vaikuttavat ). Jatketaan kuitenkin, koska tämä kuitenkin viimeinen yritys. Nyt on 5. hoito, joissa neljässä on päästy punktioon ja kolmessa siirtoon eli ei ole kovin hyvä historiakaan meillä takana.

Vilkas, parempia näkymiä sinulle maanatain punktioon! Ikäneidolle myös tsempitykset, toivottavasti sulta löytyi enemmän palleroita!

Ei kun eteenpäin, pää pystyssä!
 
Kiitos teille myötätunnosta ja lohdutuksista. Onneksi on kesä ja kesäloma edessä ja paljon ihanaa ohjelmaa, joten tulee varmaan ladattua hyvin itsensä kasaan elokuuhun. Meitä on kyllä aika moinen voimasakki tsemppaamassa elokuuhun. Ja tosiaan lugevapaata aikaa. ;)

Pahoittelut Sharlin ettet päässyt siirtoon, onneksi teillä on jo kuitenkin katse tulevassa eli luovutetuissa. Kummasti antaa voimaa kun on uusi suunnitelma, eikö?

Onnea Auringokukka!

Loistavaa Liisa että pääsit siirtoon, nyt tsemppiä ja uskoa piinailuun.

Iines, kiitos kun päivittelet listaa. Mulle voisit laittaa hoitopaikaksi Väestöliiton (Hki).

Hoitopaikoista puheen ollen, täällä on aiemmin ollut puhetta hoitopaikoista ja hoidoista ylipäätänsä ja se täytyy sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen siihen että meillä on kyllä jokaisen hoitokerran jälkeen analysoitu tilanne uudelleen ja muutettu seuraavaa hoitoa tarpeen mukaan - ja aina on mennyt parempaan suuntaan. Nyt tietty jännittää et miten ne alkiot nyt sitten sais vielä kiinnittymään. Kunpa siihenkin olisi enemmän apuja!

Onneksi täällä tapahtuu monella vielä kesäkuussakin, joten vielä niitä hyviä uutisia varmasti on tulossa!

Aurinkoa viikonloppuun! =)
 
Seinäkukkanen
Kotona vihdoin pitkän matkan jälkeen!

Paljon onnea Auringonkukka :flower:

ja pahoitteluni Carinne, Ekavekara ja Sharlin

Liisalle piinailuonnea, hienoa, että teillä oli vielä se yksi palleroinen!

Täällä on tapahtunut hurjan paljon. Olen kyllä seuraillut uutisia, mutta muualla ollessa ei ole oikein kerennyt keskittyä tähän aiheeseen. Nyt yritän miettiä vieläkö yrittäisin kerran. Kiitos kannustuksesta StellaR. Toisaalta tekisi mieli vielä yrittää se viimeinen kerta ja vähän toisella kaavalla, ehkä toisella lääkärilläkin. Tämä viimeinen hoito oli minulla tosi huonoon aikaan siinä mielessä, että oli paljon muita stressin aiheita. Toisaalta tätä ikää on nyt niin paljon, että tuntuu aika epätoivoisesta. Toisaalta munasoluja on tullut kuitenkin kohtuullisesti ja FSH:kin oli 6,2 (tosin se on mitattu vain kerran) ja molemmilla kerroilla on päästy siirtoon asti. Vaikealta tuntuu lopettaa ja luopua haaveesta.

Minähän olen tehnyt nämä hoidot itsellisenä naisena ilman parisuhdetta, joten luovutetut munasolut ja alkiot ovat kohdallani ainakin Suomessa pois laskuista. Tuo Graviditas ja Varila kiinnostaisi, mutta täytyy ottaa selvää tekevätkö he hoitoja myös muille kuin pariskunnille.

Kunpa olisin lähtenyt aikaisemmin tähän hommaan, mutta minulla on takanani pitkä parisuhde ja vaikea ero, jonka jälkeen meni jonkin aikaa koota itsensä tasapainoiseksi ihmiseksi taas. Siinä suhteessa minulla oli yksi keskenmeno, mutta mies ei halunnut yrittää enää uudestaan. Tulipas tässä tätä omanapaista tilitystä taas.

Ihanaa kuitenkin, että täällä on kesä ja sireenit kukkii. Ja on niin vihreätä! Ihanaa viikonloppua kaikille Ja tervetuloa uusille!

 
Auringonkukka, aivan mahtavaa, on aina hienoa kuulla että joku pääsee maaliin (se tuntuu niin kaukaiselta yleensä).

Seinäkukkanen, olen kuullut Varilasta ja Graviditaksesta paljon hyvää. Valitse se tai Felicitas jos suinkin vaan voit. Lääkäreissä ja lääkkeissä ON eroja. Samoin olen oppinut että ei kannata edes yrittää jos on stressiä. Itselläni sitä on ollut joka yrityksessä. Nyt ajattelin jossain vaiheessa rauhoittua lomailemaan ja ottaa seuraavan session heti loman jälkeen.

Akupunktiosta kiinnostuneille, en osaa sanoa, kuinka monta kertaa pitää käydä. Itse käyn kerran viikossa tai kahdessa. Mulla ainakin on todettu yleisesti pernameridiaanin vajausta ja munuaismeridiaanissa myös. Tänään täti katsoi kieleen ja totesi chin olevan matala (menkat on monta päivää myöhässä mutta testi näyttää negaa). Joka tapauksessa siellä stimuloidaan aina samoja hormonipisteitä ja sitten tulee mukaan erilaisia rohdoksia. Toivotaan että niistä on apua. Moni on saanut akupunktiosta ja vyöhyketerapiasta apua. Mun akupunktiolääkäri kertoi jonkun yli 40v. potilaansa just raskautuneen.
 

Yhteistyössä