35+ Lapsettomat

Mahtavaa Hoppis!!! Mehän silloin joskus piinailtiin yhdessä :) Voi kuinka hienoa, että nyt onnistuitte!

Omista kuulumisista nopeasti - NP-ultra on ohi ja toisen tyypin riskiluku oli 1:600 ja toisen 1:900. Mitään neuvoloita Tanskassa ei ole mutta tapaan (vihdoin) kätilön ja lääkärin 22.12. Olen voinut hyvin - piinisaikahan mulla ei ollut oireita eikä niitä sitten tullut myöhemminkään, kaksoisraskaudesta huolimatta. Eli oireettomuus ei kerro vielä mistään! Ultrattu on nyt 3 krt ja kaikki on ollut aina hyvin. Tästä eteen päin ultria on kuulemma neljän viikon välein, joka on sinänsä mukavaa - saa tasaisin väliajoin nähdä, että miten rääpäleet voivat.

Paljon jaksamista kaikille ja rauhallista joulua!
 
Onnea Hoppis! Hienoja uutisia! :flower: Mähän sanoin, että selvinnyt on oikee sissi. ;)

Kiva kun kävit piipahtamassa Marinatar. Tässä yks ilta mietinkin, että mitenkähän sulla on raskaus edenny. Täällä kun kans jännätään, että onko kiinnittyny yksi vai kaksi. Toihan on kiva, kun ultria on noin tiheästi. Ei muuta kuin mukavaa odotuksen aikaa sulle!

Rebec, mulla oli kans ihan järkyttävä vatsakaramppikohtaus päivää ennen plussan testausta, meni ohitse itsekseen. Tuo ei välttämättä ole huono juttu... =)

Electra, olen todella pahoillani teidän puolesta, että ette ole onnistuneet hoidoista huolimatta. Päätös oli varmaan vaikea. Toivon teille kaikkea hyvää jatkoon!
 
Lohtua ja voimia toivorikkaalle ja Electralle. Ei tosiaan löydy sanoja, joilla ottaa osaa :(

Ihanaa, että tulee plussia :) Onnea Soulmamalle ja Hoppikselle!

Marinattarelle myös onnea hyvin menneestä alkuraskaudesta.

Meillä tulee tänään 30 raskausviikkoa täyteen. Aika on kyllä keskiraskaudessa mennyt niin nopeasti verrattuna piinailuihin hoidoissa ja vielä alkuraskaudessakin. Olen oppinut olemaan suht huoleton. Yhdessä ultrassa vauvojen painoarviot olivat kovin pienet, mistä seurasi parin viikon epätietoisuus siitä, onko kaikki ok, mutta seuraavassa ultrassa kaikki oli ihan normaalisti. Tähän asti on mennyt yllättävän hyvin kaksosraskaudeksi, etenkin kun sekä henkinen että fyysinen kunto raskauden alkaessa ei tosiaan ollut ihan tapissa.

Rauhaisaa joulua sekä uusille että vanhoille pinolaisille. Toivottavasti jokainen löytää kivan ja itselleen sopivan tavan viettää joulua, vaikka se voikin olla raskas juhla . Muistakaa olla itsekkäitä ja tehdä mitä itse haluatte!
 
Kiitos kaikille lämpimistä onnitteluista! Sydämestäni toivon, että te muutkin plussaatte ja äkkiä!! Mielelläni jäisin minäkin taustalle kummittelemaan ja kannustamaan teitä, jotka pian onnistutte.

En nukkunut lähes ollenkaan viime yönä, kun niin olin innoissani päätelmästäni, että olisinkin raskaana. Olen tehnyt tänään 2 testiä ja molemmat näyttää plussaa. Varoiksi ostin vielä 4 ylimääräistäkin testiä, jotta voin testailla ja tarkastaa, että raskaus jatkuu :)

Katrin ja Rebec, kovasti pidän teille peukkuja, varpaita ja raajoja pystyssä :D. Nousettehan nyt samaan junaan.

Myy, toivotan sinulle äkkiäkuluvaa piinailuaikaa, jotta pian pääset kyytiin sinäkin.

Marinatar, kiva kuulla sinusta! Meillä eka ultra on vasta 5.1. jouluseisokin jälkeen.

Soulmama,kiitos kannustuksesta!
 
Ihanaa, Hoppis! Ja hauska kuulla että aina ei tarvi olla sikanaan kaikenmaailman oireita, silti voipi tärpätä. Tiedän kyllä että monet sanoo, että juu ei mitään oireita ollut kun raskauduin... Mutta uskon vasta kun joku kanssasisar eli pitkään odottanut ja kehonsa pienimpiäkin liikkeitä seuraamaan oppinut sen sanoo.

Täällä piinaillaan ihan luomukiertoa. Ja luomuja on tästä seuraavatkin pari, todennäköisesti. Sellaisia hyviä uutisia kuulin, että ovis oli kuitenkin selvästi tapahtunut siinä edellisessä avustetussa kierrossa. En oo ihan toivoton. Ja vähän troppeja muuttamalla saadaan kuulemma kierron loppuosaa pidemmäksi, kun se on mulla ollu hoidoissa ongelmana. Hyvä uutinen oli sekin, ettei inssiä yritetä enää kuin kerran meitsille. Olen tietenkin niin vanha, ettei niitä nyt monia kantsu tehdä.

Siinä livahti vähän omaakin napanöyhtää... Onnea kuitenkin vielä kerran Hoppikselle ja superturboliimaa pikkusissille jottei putoa! :flower:
 
Heijaa Hoppis! Ihana uutinen. Onnitteluni! Mukavaa kuulla että Marinattarella ja Liisalla myös sujuu hyvin.

Pahoittelut Chloen negasta. Ehkä mekin vielä joskus....
Electralle paljon voimia ja kaikkea hyvää jatkoon.

Tervetuloa sico.

Hiiripöllö, oliko teillä jokin tietty alkionkehityksen vaihe milloin kehitys lopahti? Meillä myös hyvin soluja ja hedelmöittyvät, mutta lopettavat pääsääntöisesti toisen ja kolmannen päivän välillä.
Pidän peukkuja että pääsette tuoresiirtoon.

Itsellä taitaa taas osua joululomille kun olisi PASsin aika. : /
 
Viimeksi muokattu:
Ei onnistunut meidän ensimmäinen IVF/ICSI-hoitoyritys :'( Jään nyt vähäksi aikaa pois näiltä sivustoilta mutta toivotan teille kaikille muille voimia ja tsemppiä!
Ja toivotaan että plussajuna nappaa vielä Katrinin matkaansa. Olen ihan hirmu onnellinen teidän puolestanne Soulmama ja Hoppis73 :)
 
Rebec Woi ei, surkeeta. Tsemppiä ensi vuoteen :)

Mulla alkoi menkat tänään, että se taas siintä. Ensi vuonna jatketaan.

Kaikille plussanneille oikein ihanaa odotus aikaa, käykää välillä kertomassa kuulumisianne :D

Ja me muut jotka ei vielä olla onnistuttu, voimia kyllä se jokus, eiks niin.

Tosi hyvää joulua, yritetään nauttia siintä.
 
Lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 177
perjantaina 17.12.2010


Myy75 35/45..........................1.iui, testi 28.12
Hiiripöllö............................ ....4.ivf, testi 28.12
sico 37/39..............................1.icsi 1. pas testi 3.1
Frangipani 35/39...................1 ivf tammikuussa -11
Seinäkukkanen 45................. adoptio-alkion siirto tammikuussa?
StellaR 38/45........................5.ivf?
Vesiheinä 39/43....................3.ivf syksy?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi tammikuussa
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Sharlin 35/41.......................2. yritys luov. munasoluilla epäonnistui, jää tauolle
janetski74 35/35...................4.icsi?
Iines-74 36/41......................4.ivf?
Niiskunen 36/29.....................ivf-suunnittelu?
Hope 35/?.............................pas?
Armi74 36/34........................3.iui?
Miisamari 36/36.....................5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Fiia 69 41/36 ........................1.icsi, PAS alkuvuodesta -11
Solakka Silakka 41/40............2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
pekku 35...............................2.ivf 1. PAS alkuvuodesta -11
ekavekara- 40+, fel................2.ivf:n 1.pas siirto: ei selvinnyt sulatuksesta, jatko?
Polkka 36/33..........................1.iui, hoidot jatkuu alkuvuodesta-11
toivorikas-72 38/47.................4.icsi, 6. siirto meni kesken
Porina 38/?............................clomit
Laura-70 40.........................1. iui, testi ?
Rosmariini -74 35/36.............iui, testi ?
Minska 38/?............................4. icsi
Rebec ?/?.............................1.ivf, hoidot jatkuu -11
Katrin 38/34...........................4. iui, hoidot jatkuu -11
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 2. pas keväällä -11





Plussanneet


Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73.......................... ..... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena................................. ........ (luomu)
Wäinö................................. ...........(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi :n 2.pas) poika syntyi 29.10
meriharakka............................. ......(2.ivf)
jipsis.................................. .............(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko............................... .....(luomu)
wellamo................................. .......(1.ivf:n 3.pas)
karmilla................................ ........(1.ivf)
PetKat.................................. .......(1.ivf)
Liisa34................................. .........(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75................................ .........(1.iui)
wabisabi................................ .......(2.ivf)
Anja73.................................. .......(1.iui)
Miso.................................... .........(1.ivf)
Libby ........................................ ..(1.ivf)
Hysteria................................ .......(1.icsi)
Marinatar............................... .......(4.ivf)
ikäneito70 40.................................(1.iv f/icsi:n 1.pas)
Salina 38/?.....................................lu omuna puregonin kera
Kukka73 37/42................................1.icsi
Sinivatukka 40/37............................3.ivf, tuli ero, uusi mies ja luomuplussa
Soulmama 37/40.............................2. ivf
Hoppis73 37/40...............................2.icsi 2.pas
 
Viimeksi muokattu:
Katrin, no HÖH! :( Oishan se ollut mukava, kun olisitte inssillä onnistuneet. No, nyt teillä sit varmaan ensi vuonna alkaa IVF-suunnittelut.

Nyt sit testaajia ei ennen joulua olekaan. Mukavaa Joulua kaikille! :xmas: Yrittäkää rentoutua ja nauttia joulusta kaikista ikävävistä asioista huolimatta.
 
Tuhannesti onnea Hoppis ja Soulmama! Ja Toivorikas... sydämeen sattuu. Halaus kaikille muille ja rauhallista joulua! Meillä oli varhais uä tänään ja toinen siirretyistä alkioista sinnittelee mukana! Kestohymy huulilla koko päivän!
 
Onnea Hoppis!

:hug: Katrin ja Rebec

Ekavekara, meillä oli aikalailla sama tilanne kuin teilläkin, eli alkioidenkehitys pysähtyi yleensä 2-3 päivänä.

Meillä oli tänään alkionsiirto, eli tuoresiirtoon päästiin vaikeuksista huolimatta. Pakkaseenkin saatiin 5 hyvää alkiota. Nyt pitäisi jaksaa jouluvalmisteluita piinailun keskellä... Testipäivä on 28.12.
 
Rebec ja Katrin, tosi ikävää, ettei se nyt tällä kertaa toiminut. :'( Toivottavasti pääsette pian seuraavalle kierrokselle ja toivottavasti se hoitokerta tuo odotetun tuloksen. Itse kun hoidot aloitin, olin asennoitunut niin, että muutamia hoitokertoja kannattaa laskea (ainakin 4-6 siirtoa), ennenkuin onnistuu, mutta sitten itse prosessissa se on tosi vaikeaa, kun sitä niin paljon toivoo ja epätoivo iskee päälle.

Hiiripöllö, hienoa, että teillä on tähän asti mennyt noin hyvin. Paljon tsemppiä piinailuun! Pidän peukut pystyssä!
 
Hyvä Hiiripöllö että pääsitte siirtoon! Ehkä piinailu menee helposti, kun jouluvalmistelut vie ajatuksia muualle. Ehkä?... :) Saitte vielä hyvin kavereita pakkaseenkin.

Kukka, kiva kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin.

Mulla yrittää vähän flunssaa iskeä päälle. Toivottavasti ei iske. Muutoin ei kauheesti isompia oireita, pissalla saa juosta, tissit kipeenä ja maha meinaa vähän ummettaa. :)
 
Tervehdys taas vaihteeksi! En edelleenkään pysy mukana kaikissa tapahtumissa, kun harvemmin tulee poikettua. Uusia ihmisiä on tullut ja osa vissiin mennytkin. Muutama tuttu täällä vielä on ja heidän kuulumiset tietysti eniten kiinnostaa ja jää mieleen.

Toivorikas suuret pahoittelut :(

Soulmama&Hoppis teille molemmille onnittelut!

Electra kiitos seurastasi tällä kivisellä polulla. Kaikkea hyvää jatkoon.

Chloe mä olen myös kovasti kaipaillut sua :) Jaksaminen vaihtelee, välillä on parempia aikoja ja nyt taas tuntuu joulun lähestyminen tuovan ikäviä ajatuksia. En nyt ala tässä purkautuun, vaikka tarvetta olisikin, etten pilaa muiden joulumieltä. Harmi ettei teillä vieläkään tärpännyt. Mä en tiennyt että ne tekee siellä myös noita kuoren avauksia :O

Mitenkähän Sharlin ja Miisamari jakselee?
 
Voihan rähmäke, minkälaisen flunssan iski päälle. : / Yöllä yskitti pirusti ja inhottavasti vihlo alavatsasta välillä yskiessä, niinkuin ois puukolla pistetty. Toivottavasti itunen ei tykkää kyttyrää... Sain onnex saikkua pari päivää.
 
Soulmama, toivottavasti voit jo vähän paremmin ja kyllä se itunen yhden flunssan kestää :)

Iines, palstahan on sitä varten, että täällä voi purkautua ja saada tukea. (Ja ihana sellainen onkin) Kirjoita ihmeessä tuntemuksista, eiköhän suurimmalla osalla täällä ole samanlaisia ikäviäkin ajatuksia ennen joulua. :heart:

Sico, onko teille tehty PAS?

Hiiripöllö ja Myy, miten piinailu sujuu? Toivottavasti hyvin! Molemmille teille paljon tsemppiä :wave:

Ja oikein hyvää ja lämmintä joulua kaikille teille rohkeille naisille, jotka kamppailevat suurien ja vaikeiden asioiden kanssa! :heart: (sekä tietysti myös kaikille plussanneille)
 
Soulmama: toivottavasti lenssusi menee ohi.

Hoppis: hyvin on piinaulu sujunut, ei kauheesti oireita suuntaan eikä toiseen. Pientä nippailua ja selkäsärkyä silloin tällöin ja tissit on arat, mutta melkeen tuntuu olevan vähemmän oireita kun aikaisemmin clomikierroissa. tosin nämä pistokset muutenkin aiheuttivat mulle vähemmän sivuoireita kun clomit. Lugeja olen myös nyt käyttänyt ekaa kertaa, ja niistä ei ole tullut siinä määrin sivuoireita kun olin keskusteluiden perusteella ajatellut tulevan.. toki pikkupöksyjä saa olla vaihtamassa alvariinsa. ;)

Tää joulutohina on mukavasti tuonut muuta ajateltavaa ja puuhaa (ja stressiä ja kiirettä..!), joten keittiössä ja siivousvälineiden kanssa on tullut normi työpäivine lisäksi vietettyä kiitettävästi aikaa. Onneksi pian saa hengähtää ja pitää viikon vapaata. :) Testailen sitten joulun jälkeen (26-28.12) jos ei ala menkat ennen sitä. En ole kovin toiveikas plussan suhteen, onnistumisprosentit ovat sen verran pienet inssissä.. mietitään miehen kanssa että tehtäisiinkö toinen inssi vai mentäisiinkö suoraan kokeilemaan ivf:ää. mutta toivotaan toki että hoidot saisi lopettaa tähän ja ensi jouluna meitä olisi jo 4. :heart:

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille. Koittakaa pitää mieli positiivisena vaikka tuntuu että se voi erityisesti joulun aikaan mennä matalaksi. Joulu on kuitenkin ihanan rauhoittumisen, lepäämisen, syömisen ja talven juhla, ja jokainen viettää sen niin kuin itsestä parhaalle tuntuu. Ja plussanneille, nauttikaa olostanne. :xmas:
 

Yhteistyössä