<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-



Laskettuaika ei vielä selvillä
eggie / 22v / 2. lapsi / KAKS
Kinkula / 24v / 3.lapsi / SatKS
Rva81 / 3.lapsi/ KOS
Pöllönen / 25v / PKSSK

11.6.2014
Lijena / 37v / 3. lapsi / OAS

30.6.2014
sydänx3/ 26v/ 3.lapsi/ LS poikaolo

1.7.2014
Prinsessapossu

2.7.2014
Jemina81
Rakuuna-uni / 2.lapsi
duranduran / 1.lapsi / K-PKS tyttöolo

3.7.2014
KiAna7

4.7.2014
Rorysu / 29v / 3.lapsi / TYKS
Brasserie / 29v / 2.lapsi / SEKS
martsu1986 / 4. lapsi/ KOS

5.7.2014
lindacandy
mimonmami / 29v /3.lapsi 1.yhteinen / KOS tyttöolo
haave31 / 31v / 2.lapsi / TAYS
LukasMom / 33v /3. lapsi / OYS

6.7.2014
mutulla
Barbababy / 2lapsi
TybyLiini / 33v / 1.Lapsi / TAYS
masunkavattaja_ / 2.lapsi

7.7.2014
Mymmeli-86 / 27v / 1.Lapsi / K-HKS
Tiqustiina/ 29v / 4.lapsi 1.yhteinen / KOS
Robina / 37v / 3.lapsi tyttöolo
viiriläinen / 24v / 1.Lapsi
Iiva/ 2.lapsi
Mimmi83 /30v /2.lapsi / LPKS
Taffo82 /31v / 3 lapsi / LS

8.7.2014
Lama / 30v / 1.Lapsi
popelid/ 30v./ 4. lapsi/ KYS
mimma] / 20v / 2.lapsi / poikaolo

9.7.2014
immet / 22v/ 1.lapsi poikaolo

10.7.2014
riiviöidenäiti / 25v / 5.lapsi / JS

11.7.2014
Nausteri / 24v / 1.Lapsi

12.7.2014
MammaLa / 33v / 2. lapsi / KOS
Laa_ / 25v / 4. lapsi / SEKS

13.7.2014
Hellanlettas/ 34/ 5. ja 6. lapsi/ TAYS
Liikkuja/ 33v/ 2. lapsi/ HYS
BabyBelly / 23v / kolmas / TAYS

14.7.2014
Msusan84 / 29.v / 1. lapsi /

15.7.2014

sandra87 / 2.Lapsi / KOS
pikkutikkuja 27.v/1 lapsi/ K-SKS

17.7.2014

sintt1 / 21v / 2.lapsi / PHKS
Lama

18.7.214
Syssy^^ / 26v. / 1. lapsi / TAYS
NukkaPallero/ 29v / 4.lapsi/ TAYS
Laretzk /2.lapsi / K-PKS
iloinenodottaja /22v. / 1.lapsi / K-SKS

19.7.2014
-pansku- / 26v / 2.lapsi / OYS
heinäsorsa / 1. lapsi / JS

20.7.2014
miinamanu / 26v / 3lapsi / PS
Undine / 27v. / 2lapsi / TYKS
Ada Amelia /23v / 2.lapsi / KOS
SuloinenSalaisuus / 38v / tyks(??) poikaolo

21.7.2014

Maidah / 24 v. /2. lapsi / VKS
Vekkuliina/ 31v / 1.lapsi/

22.7.2014
SuloinenSalaisuus

23.7.2014

emmaoo / 27v / 2. lapsi / KOKS
Tsihihii / 37v / 1. lapsi
jasmin90 /23v /2. lapsi
RoxyFoxy/ 26.v / 1. lapsi/
pikkukaktus / 34 v. / 2.lapsi / KOS


24.7.2014

HelgeR/ 32v /1.lapsi / TAYS

25.7.2014
guess /32v /3.lapsi / HYS
pillipöllö / 26v / kolmas / TAYS

26.7.2014
MrsData / 38 v. / 2. lapsi / TAYS
kuukiuru / 24 v / 1. lapsi / OYS tyttöolo
LeenaT / 28v / 3.lapsi
Sall / 20v / 2.lapsi/ TAYS

27.7.2014

wonderwall /27v /1.lapsi / SatKS

28.7.2014
frysil / 22v / 1.lapsi / OYS


30.7.2014

Nennu_87 / 2.lapsi / Oys

Surun kohdanneet :hug: :'(
shunsine25
surusilmät
nanniska
Jepatin
Nuttana


Päivityspyynnöt punaisena


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TybyLiini
Nyt on päivitetty. Jos on jäänyt jotain huomaamatta niin hihkaiskaa :D Tai on kirjoitusvirheitä tms. Jos haluatte neuvola/ultra aikoja niin voin niitä laittaa ylös myös. Ja jos haluatte tyttöolo/poika oloja sanoa niin niitäkin voin laittaa :)
 
9+0 poks :) Kiitos uudesta pinosta :) Tänään saatiin postissa np-ultraan aika. Jes päästään ennen joulua 20.12 ja samalla saatiin rakenneultraankin aika se on 17.2

Heti muoks… tyttöolo on ollut ihan alusta asti, niin, ja synnytyssairaala on NKL :)
 
Viimeksi muokattu:
Oi kiitos sydänx3 uudesta ketjusta! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Huononevaa oloa täälläkin ilmassa ja viime viikolla jouduin olemaan töistäkin pois pari päivää pahoinvoinnin ja lamaannuttavan väsymyksen takia. Ärsyttää, kun töissä saa tsempata tuplasti et jaksaa edes "normiverran" tehdä... ja silti välillä huomaan juttelevani asiakkaille vähän outoja :D Päänsärkyjä on nyt myös ollut (mut voi johtua muustakin). Huolestuttaa myös et jos pahoinvointi tästä pahenee jatkuvaksi kunnon oksenteluksi asti... sehän oiskin hienoa kesken jonkun asiakasesityksen tms juosta vessaan pönttöä halailemaan, apuva! Etenkin kun en halua muuttuvassa työtilanteessani et kukaan epäilee edes hitustakaan mun odottavan... Noh muutama viikko ja sit ruhtinaalliset 2 viikkoa lomaa! :)

Mites se viikkojen laskeminen menee muuten? Huomenna vaihtuu viikko, niin onko se "vaihtopäivä" mulla huomenna sit 8+0 vai 8+1?

Haa ja nyt musta tuntuu et kaikki (ainakin joka kolmas vastaantuleva nainen) odottaa vauvaa tai kulkee pienen kanssa - kumma juttu! ;)
 
Hei!

Olen pysytellyt taustalla, koska heinäkuussa koettu keskeytynyt keskenmeno ja olo on ollut varautunut.

Tänään kävin kuitenkin yksityisellä ja sieltähän löytyi viikkoja vastaava ihmisenalku!

Ensi maanantaina eka neuvola ja siellä pääsee taas näkemään, onko tällä kertaa jaksanut kasvaa aikataulussa ja sykkiikö sydän edelleen vahvasti.

Eli:

19.7. -pansku- / 26v / 2.lapsi / OYS

-pansku- 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Pikkutikkuja: "Vaihtopäivä" on +0, eli sulla siis 8+0.

Jep jep... Mun auto hajos eilen :( Kuuntelin jo viime viikon torstaina kun ajoin töistä kotiin, että pitää vähän turhan isoa ääntä. Eilen aamulla sitten pörisi oikein kunnolla ja kun ajelin töistä kotiin, meteli sen kuin paheni. Mies sitten tutki pakoputkea vähän aikaa ja se olikin enää sentin matkalta kiinni, oli revennyt pönttö ihan kunnolla irti ja vinossa jo. Luojan kiitos, ei tippunut tuossa matkalla kokonaan, kun sit olis voinu käydä huonosti :( Irrotettiin sitten koko pönttö ja aikamoista pörinää piti :D Lapsilla oli kyllä hauskaa :D

Nyt mietityttää, saadaanko omia autoja kuntoon, kun pitäisi perjantaina suunnata viikonlopuksi Vuokattiin kylpylään. Miehen auto meni eilen maalattavaksi, sen saa joskus ens viikolla vasta. Nyt meillä on toisena (siis mulla käytössä, mä en sillä pörisijällä halunnut ajaa töihin 60 kilsaa :D ) miehen veljen Audi, kyllähän tuo mulle kelpaisi pidemmällekin matkalle. On meinaan pikkuisen mukavampi ajettava kuin meidän 15v vanha Skoda. (Vaikka omasta autostani tykkäänkin...)

Mä huomasin eilen, että mun on varmaan lähdettävä oikeesti ostamaan äitiyshousuja. Omat farkut alkaa puristamaan, varsinkin iltapäivästä. No ei se ihmekään ole, kun kuitenkin jo tokalla kolmanneksella mennään :D
Tietääkö joku, olisko Kajaanissa jotain kauppaa, mistä sais äitiysvaatteita?

Mut nyt töihin....

-Lijena + kirppu 12+6-
 
Kiitos sydänx3! Pitäiskö nanniska siirtää tuonne surulliseen listaan? :/



Lijena, Kajaanissa on ainakin ollut kauppapaikka 18:ssa sellainen liike kuin Nicky&Nelly, josta sai äitiysvaatteita. Ja se taisi ollakin ainoa. En tosin tiedä vieläkö se siellä on, vuosi sitten viimeksi käynyt..
 
Laretzki
Mä en yhä edelleenkään, vaikka viikkoja jo 7+4, tiedä oikein miten päin sitä olisin ja mitä tästä raskaudesta ajattelisin. Ensimmäisen odottaminen oli jotenkin todella paljon luonnollisempaa. Tietenkin nyt on ihan erilainen tilanne, kun on se esikoinen olemassa, on työ joka pitäisi hoitaa kunniallla jne. Vaikeaa, kun en tahtoisi mitään muuta kuin ryömiä sänkyyn ja pysyä siellä, sanotaanko vaikka seuraavat kaksi viikkoa.

Ensi viikolla on sitten neuvolan vuoro ja en mitään muuta toivo kuin sitä, että ne olisi saanut sinne sen verran nykyaikaisemmat laitteet, että sykkeet olisi mahdollista kuulla. Musta tuntuu että mä tuun pian hulluksi tässä epätietoisuudessa. Kun jotenkin tuntuu ettei uskalla vieläkään luottaa siihen että meille toinen on tulossa. Varsinkin kun tuntuu että on tullut härnättyä kohtaloa, kun lähes kaikki lähipiiristä (sukulaiset taitaa olla ainoot) tietävät
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Muih!Ja kiitos uudesta pinosta!Täällä kovasti aaltoilevaa pahoinvointia ja väsyttää koko ajan...Toivottavasti päästään kaikki loppuun asti ilman vaikauksia! <3

Mulla nt-ultra vasta 2.1.14... :/

Neuvolassa olen käynyt jo kahdesti,huomenna aamulla taas...

Taffo ja ylläri 9+1
 
Kiitos tästä uudesta jutustelupaikasta. Kaikki on itelle niin uutta, myös nämä keskustelupalstat ja näiden käytännöt :) Ehkä tämä tässä matkalla alkaa sujumaan. Lähes päivittäin käyn lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta oma kirjoittelu ollut melko laiskaa :)

Minulle voisi lisätä sairaalaksi TAYS

).( Täällä on ollut nyt muutama parempi päivä. Eilen illalla, kun olin jaksanut puuhastella kaikkee ja fiilis oli muutenkin hyvä, totesinkin että ihan kun olisi heräilemässä jostain horroksesta, jossa viimeisen kuukauden (tai no, lapsettomuushoitojen myötä oikeastaan koko syksyn) melko syvällä ollut. Voi että, kun tämä olisi suunta :) Edelleen pahoinvointi välillä yllättää, mutta nyt pysynyt siedettävänä. Hampaiden pesu toki edelleen yökittävää touhua. Ja iltaisin väsy iskee tosissaan - nukkuminen on niin kivaa :)

Torstaina on ensimmäinen neuvolakäynti. Varhaisultrassahan tulikin käytyä jo pari viikkoa sitten ja siellä oli kaikki hyvin. Mietin tuossa, että ehtisköhän saamaan nt-ultran ennen joulua, sepä olisikin mukavaa. Muutenkin ihanaa, kun joulu lähestyy ja samalla tuo 12 viikkoa täyttyy - voi taas vähän henkäistä. On tämä kyllä niin jännittävää ja stressaavaa aikaa. Toisaalta maailman onnellisin ja samaan aikaan huolestunein ja pelokkain.
Toivotaan, että kenenkään ei tarvitsisi enää poistua ryhmästä ennen aikojaan!

TybyLiini ja Sintti 9+0
 
Huomenta :)

Tulin vaan poksumaan, POKS POKS 13+0 :D

Eilen illalla vaikutti siltä, että pahin pahoinvointi saattais olla selätetty, jaksoi jopa jotain tehdä. Mutta huomasin, että peruna on ihan vihoviimeinen mitä kannattaa syödä. Mistään muusta ruuasta ei tule niin huono olo :(

Tänään pitäis alkaa pakkailla kamppeita viikonlopun reissua varten ja paketoida pari lahjaa MLL:n joulupuukeräykseen. Lisäks pitäis saada isommalle tyttöselle lääkäriaika, kun ei pysty enää nukkumaan kun yskii niin hirveesti. Saas nähdä, onko meillä mitään mahdollisuutta päästä lääkäriin sen kanssa, kun viime viikollakaan ei päässyt :( Voi olla, että joutuu raahaamaan illalla päivystykseen...

-Lijena + kirppu 13+0-
 
Hei,

olen ollut tuolla vauva.fi ryhmässä mutta siellä on nyt kolmatta päivää huoltotöitä eikä pääse lukemaan eikä kirjoittamaan niin piti löytää joku muu kanava purkautua :)

Huomasin että täällähän minä olin ensimmäisestä lapsestakin joten vanha tunnus oli olemassa :)

Meille on siis tulossa toinen lapsi ja laskettuaika on 6.7. :)


Olikohan nyt menossa siis 9+3. En hirveästi uskaltanut vielä kirjoitella tuolla muuallakaan koska pelkäsin veren vuodon takia keskenmenoa, mutta ainakin toistaiseksi nyt kaikki kunnossa. Kävin ultrassa varmistamassa. Lääkäri sanoi että istukka kasvaessaan voi katkoa verisuonia ja siitä veri luultavasti oli peräisin. Näkyi kaksi kohtaa missä luultavasti ollut vuotoa. Tämä on kuulemma melko tavallista eikä ole vaarallista.

Josko nyt uskaltaisi oikeasti ajatella olevansa raskaana vaikka vieläkin tässä melko alussa vielä ollaan.
 
Heippa vaan!

Ilmottaudun joukkoonne, iloksemme odotamme kolmatta lasta.
LukasMom/33v/LA 5.7.2014/3. lapsi/OYS

Tämä on meille ylläri, pojat ovat 5 ja 7 (pian 8) vuotiaat. Olo on ollut hyvin epätodellinen ja menneet keskenmenot kummittelee mielessä, en olekaan kertonut raskaudesta kuin muutamalle mutta jouduin töissä kertomaan esimiehelle, kun tää pahoinvointi on jotain infernaalista!!! Olen nyt pari viikkoa lomalla, sovittiin pomon kanssa.

Raskausoireet eivät ole jääneet huomiotta, sen verran voimakkaana tulivat. Väsymys, tissien kipuilu, mahan turvotus ja ääretön etominen. Kaikki maistuu pahalta mutta hirveä nälkä koko ajan...mutta palkinto on aikasta hieno, että eiköhän nää ekat kuukaudet kestetä?

Neuvolassa on käyty, veriseulaan osallistun, se on ensi viikolla. Lääkäri ja NP-ultra on 30.12. Tuota kotidoppleria olen itsekin miettinyt mut en vielä hankkinut. Muistelen että aika aikasin tunsin liikkeet pojilta ja siihen saakka pahoinvointi invalidisoi mut aika hyvin, joten en ole nytkään ehtinyt liian paljon hermoilla onko masussa elämää vai ei.
Varhaisultrassa kävin 6+6 ja hyvin näkyi syke ja vahvat limakalvot (?) kuulemma.

rv9+5
 
Kiitos uudesta pinosta:flower:

Täälläkin ultrassa käyty ja todettu elämää kohdussa:heart: hiukan siirsivät laskettua aikaa joten minulle saisi päivittää:

SuloinenSalaisuus/38v/ 20.7.14/tyks(??) poika veikkaus


Sitten olis vielä pari kysymystä. Tärinä kohdussa,mitä tarkoittaa? Oon joskus lukenut että vauva pissais,mut eikai se nyt sitä voi näillä viikoilla(8) meinata? :)
ja

Kuinka moni meinaa selvittää vauvan sukupuolen r- ultrassa? Täällä ainakin tahdomme tietää;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä