<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

Halit Martsulle! Paljon voimia sinne!

Tervetuloa uusille pinoilemaan kanssamme!

Mimonmamille tuplaonnea odotukseen, wautsi!

Täällä poksuttu 12 viikkoa täyteen ja eilen sain postista kauan odottamani doplerin! Aluksi löysin vain oman sykkeen mutta kun volumet laittoi täysille löytyihän sieltä tuplasti nopeampi jumputus ihan karvoituksen rajalta.:heart: Mulla on voimakkaati taaksepäin kallistunut kohtu kuulemma, silti maha jo pömpöttää ja oikeasti niitä äitiyspöksyjä pitää alkaa kaivelemaan varastosta.

Viikko ja yksi yö vielä nt-ultraan, jännittää jo nyt enemmän kuin lapsia jouluaatto!:LOL:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa. Lueskelin vanhoja raskauspäiväkirjoja ja edellisen pojan raskauden kohdalla voin pahoin vielä viikolla 15. Aaargh! Tämä raskaus ei vaikuta yhtään helpommalta kuin edellinen. Toki on hyviä päiviä välissä, jos nukkuu hyvin ja syö oikein ja tarpeeksi usein. Heti kostautuu jos jokin muuttuja tulee; yrjö lentää.

Mukavaa joulun odotusta jokaiseen tupaan!

Lukasmom 12+1
 
12+0 POKS

Joulu tulee ja pahoinvointi jatkuu..
Listaanpa minäkin tähän näitä ah niin ihania raskausoireitani. Oksentelu, huimaus (ihan koko ajan, maatessakin), super herkkä hajuaisti (kaikki haisee pahalle), nenä tukossa ja niistäessä tulee verta, turvonneet ja kutiavat kainalot (mulla on maitorauhasia kainaloissa), ajoittain vihlovat rinnat.

Kaks viikkoa kun jaksais vielä niin alkaa keskiraskaus. Se oli ainakin viime raskaudessa tosi hyvää aikaa.

Perjantaina np-ultra, jännittää :)

mimmi ja kirppu 12+0
 
Täällä tulikin perjantaina soitto naistenklinikalta jossa oli veriseula hälyttänyt huomattavasti ja down-riski niskapoimun kanssa (2,4mm) on 1:25 :/ nyt ollaan pelonsekaisin tuntein ja odotellaan maanantaita jotta päästään ottamaan istukasta näyte ja saan vastauksia tähän epätietoisuuteen :( tyhmästi soittivast perjantaina ja jättivät aivan epätietoisuuteen meijät... Ikäähän mulla ei ole kun 20v..
 
Varovasti ilmoittelen tulevani mukaan. Odotan ensimmäistä lasta ja tunteet on kaikkea pelosta ja ahdistuksesta valtavaan iloon.

Ekassa neuvolassa käytiin viime viikolla ja silloin viikkoja oli 9. Eli laskettu aika 27.7. Elikkä mun tiedot PinniP/30v/27.7.2014/Koks

Hirveen etova olo on ollut kokoajan. Nyt pari päivää on ollut helpompaa. Paino pudonnut melkein viisi kiloa.

Jouluna kerrotaan molempien vanhemmille. Töissä kerroin pomolle jo, muut siellä saa tietää sitten vähän myöhemmin.
 
POKS 12+0

Pe kävimme np-ultrassa ja siellä kaikki oli hienosti! :) Turvotusta 0,9mm-1,0mm. Saimme murusesta hienot kuvat joululahjoiksi mummeille ja nyt ollaan jo kerrottu avoimesti raskaudesta! Nyt aion nauttia raskaudesta kun oireetkin alkavat hellittää…. Jos jotain ikävää vielä sattuu, niin sille ei voi sitten mitään. Mä olen nyt onnellisesti 13. viikolla raskaana ja 1. kolmannes alkaa olla ohi :) Ihanaa joulua kaikille!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Pahoittelut pudonneille :hug:



Onnea tuplauutisista mimonmamille!




Mulle voi laittaa myös yv:llä nimeään tai linkkiä profiiliinsa jos haluaa fb:n ryhmään :) Laitan sit kaveripyyntöä ja lisäilen ryhmään :)



Omaan napaan ei mitään ihmeellistä..
 
Kiitos mimmi83 :) niitä tarvitaan!
Alkaa viikonlopun jäljiltä mieli parantumaan kun on saanut läheisten kanssa jutella ja keskustelupalstoja missä on ollut erittäin paljon hyviä kertomuksia jotka luo toivoa paljon :) onhan tässä kuitenkin 96% varmuus saada kromosomeiltaan terve lapsi! Ultrassa kuitenkin kaikki näytti hyvältä, löytyi molemmat kädet ja jalat ja silmät, nenä, suu ja pienet korvan alutkin :) sydänkin nähtiin hienosti pamppailevan ja aivolohkot olivat täydelliset joten toiveikkaana uskon että se veriseula hälyytti "turhaan" mikä on kuulemman erittäin yleistä..

Rv 11+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Jen":lle haleja täältäkin!! Ja voimia epätietoisuuden keskellä.

Pillipölle laitettu viestiä fb:stä :)

ON: Nt- ultrassa käyty aamulla ja molemmilla hyypiöillä oli nt tasan 1mm :) Kuulemma veriseulan tuloksilla ei kaksosraskauksissa tee mitään joten riskiä mittaillaan tässä vaiheessa vaan poimumitoilla. Kätilöllä oli itselläänkin kaksoset, joten tuntui tosiaan että olen hyvissä käsissä, ja se otti vielä opetustarkoitukseen muutaman kuvan itselleenkin :) Rakenneultraan sain uuden ajan 17.2. kun nyt sen tekeekin lääkäri eikä kätilö ja aikaakin varattiin kokonainen tunti O.O Saatiin lehtinen Monikko- lehdestä ja käskettiin ilmoittaa tuplista neuvolaan. LA pysyi samana.
Vauvat oli kovin liikkuvaisia :) Ei meinannu saada mitattua ensin mitään ku niin kova vilske päällä :D Ihana oli saada kuvat jouluksi ja mielirauha!

Vanhemmat lapset lähtivät viettämään joulua isällään, me vietetään sukulaisten kesken nyt viimeistä lapsetonta joulua- ens vuonna on sekä siskolla että meillä taas muutama tyyppi lisänä joulupöydässä :D

Toivotan kaikille rauhaisaa, herkuttelevaista ja muutenkin kivaa yuletidea ^.^

MImonmami ja hellebabyt 12+2

Ps. Muoks! Vauvat ovat omissa pusseissaan ja omat istukat :) Eli eivät ole identtisiä ja voivat olla joko samaa tai eri sukupuolta :)
 
Viimeksi muokattu:
Helou, ja heti ensimmäiseksi jaksuja "jen":ille.. Ikäviä uutisia tuommoset, varsinkin vielä kun jätetään epätietoisuuteen.... (jotenkin tulee syyllinen olo hehkuttaa omia asioita kun toisilla asiat ei olekaan niin yksinkertaista) Täällä kuitenkin myös ensimmäiset hennot liikkeet huomattu/tunnettu <3 Ja on hauskaa lukea kuinka moni tuleva isovanhempi näyttää saavan iloisen yllätyksen jouluna :) (kuten myös täälläkin....) Rasiaan laitettu "perinteisesti" ultrakuva ja muutama v.pun ja v.sin rusetti (jos ei kuvasta heti ymmärrä)......niin... ja meillä oli myös niskaturvotus 0,9 ...verikokeessa kävin myös...mutta tuli mieleen, että voiko olla mahdollista jos ultrassa ei turvotusta mutta verikokeessa olisikin sitten jotakin?
Lössykkä 12+4 vai 5 ? (mitens se nyt laskettiinkaan? La 3.7 ja torstai on aina se pvä kun vaihtuu...tai on tasan...)
 
Viimeksi muokattu:
kiitos kaikille paljon! <3 kyllä täältä alhaalta vielä ylös noustaan, äidinvaistot sanoo että kaikki on vaan hyvin ja pitää lopettaa stressailu ja toivoa vaan parasta tietenkin! Lujaa tekoa kuitenkin tuo pieni kun on näin pitkään pysyny tuolla <3 veriseula voi hälyyttää vaikka niskapoimu olisi pieni, sen verta helposti kuulemman hälyyttävät.. :/ sitä sinun ei ainakaan kannata murehtia kun ei soittoakaan ole tullut :)

Kiana sinulla sama tilanne :/ tsemppiä! Laita mulle viestiä täällä jos haluat jutella :)!!
 
Oivoivoi.. :'( jaksamista kaikille surun kohdanneille ja tsemppaukset jatkoon! :flower:

Onnea myös iloisista tapahtumista :)

Täälläkin ultra jo takana, viikko sitten. Kaikki oli ok, siellä oli ja rauhallisesti möllötti. Nt 1,3. Syke 176xmin. Vastasi viikkoja. Seuraavaa ultraa helmikuun lopulle odotellessa..

Harmittaa kun iPadilla ei saa värejä.. Ei ainakaan onnistu vaan värit aina vaan katoaa pois.. Mutta täällä olisi poikaolo. :rolleyes: :heart:

Terkkarityttö laittoi la:ksi 3.7 (oikea 4.7).. En tajua miten se sai sellasen päivän ku laskurit ja lääkäri 4.7. Joten elän sen 4.7 mukaan. ;)

Paljonko kiloja jo tullut..?? Itsellä tuntuu maha jo pursuavan, ja ainakin +3kg. :kieh:

Rorysu 12+3
 
Laretzki
Painoon Mä oon edelleen ite miinuksella painon suhteen, joku pari kolme kiloa eroa ennen plussausta painoon.

Ei oo tuo paino ihmekkään, mä voin edelleen aika pahoin. Kunnon ruoka ei meinaa maistua, nyt joulunakin söin ehkä yhen siivun kinkkua ja bataattilaatikko sai aikaan välittömän oksennusreaktion. Salaatit ja kaikki välipalamainen (leipä, suolapähkinät, hevishotit ja tietty näin jouluna karkit) menee alas. Himoja ei oo oikein vielä suuntaan tai toiseen...

Vaikka painoa ei oo tullut, niin mahaa löytyy. Otin viikko sitten ekan kuvan ja vertasin esikoisen odotuskuviin, 9+6 vastasi melkein 14 viikon kuvaa :D. Vannoin etten ostaisi äitiyshousuja ennen vuoden vaihdetta ja nt-ultraa, mutta piti kyllä henkkamaukalta napata alerekistä ne ainoat oikean kokoiset housut (jostain kumman syystä kaikki ale koot oli 32-36 kokoa :D) ja kyllähän ne nyt on paljon paremmat päällä kuin normihousut.

Eikä tuohon nt-ultraan sit ollutkaan niin pitkä aika, ajattelin saavani sen vasta ensi viikolle, niin ylihuomenna jo!

Lare ja Minion 10+5
 
Huomenta!

Painosta Kävin joulun jälkeen pelonsekaisin tuntein äsken punnissa ja mitä ihmettä, paino on laskenut. Aloin ajatella niin eipä mulle kamalasti ole maistunutkaan, ei vaan tunnu mahtuvan eikä tee mieli mitään. Tuplauutinen on varmaan kans vaikuttanut kun vieläkin on järkytys päällä ja eilen tirahti saunan päälle hormoni/huoli/stressi- itkukin asiasta. Mut eiköhän vauvat omansa ota- koitan huolehtia ainakin että juon tarpeeksi maitoa, otan vitamiinit kiltisti ja en mä nyt nälkää sentään näe :D Vielä viime viikolla vetelin 18 Ikean lihapullaa muuseineen ja Fonda del Solin pihviaterian niin että varastin osan ruokaseurankin pihvistä ja juureksista...

Joulu meni mukavasti :) Itse asiassa se jatkuu meillä tänään vielä kun mennään perinteiselle Tapanin aterialle mutsin luo, ja koska tytöt tuli eilen joulunvietosta isältään niin meille tulee pukki vasta tänään! Siellä ei siis pukki ollut, ja varsinkin esikoinen oli kovasti pettynyt niin pitäähän tuo korjata :p

Aloin myös tuntea ensimmäiset liikkeet toissapäivänä :heart: Luulin eka tietty lanttulaatikon pyörittykseksi mut sitten alkoi tulla niin täsmällistä potkusarjaa etttä ei niistä voinut erehtyä!

Hauskoja pyhien jatkoja kaikille! Odotan huolista innolla kun mieheni bändillä on huomenna keikka Virgin Oilissa, pääsen hieman tuulettumaan ja näkemään kavereita pitkästä aikaa! Ilmoittipa herra myös että toukokuussa olisi Englannin kiertue, kiva just siinä "hasardiviikoilla" kun pitäisi tuplien kanssa levätä erityisen paljon... Saa luvan tehdä mulle ruuat pakkaseen :kieh:

Musiikista puheenollen, onko täällä muita metallimammoja? :) Tosin aika laidasta laitaan mä kuuntelen (just vaahtosin että pitäis päästä nostalgiareissulle kun Backstreet Boys tulee :LOL: ) mut rakastan death metallia ja laulan itsekin örin mörin :)

Mimonmami ja kickboxaajat 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Mimonmami täältä löytyy yksi rock/hevi mutsi. 8-vuotta miehen kanssa joka on henkeen ja vereen hevari opetti kyllä viimeistään noihin saloihin. Toki kuuntelen muutakin, olen kova tanssimaan ja silloin menee discojytke vallan maniosti.
Hyvin on myös poikani tottuneet raskaampaan musiikkiin, vauvana rauhoittuivat hyvin kun laittoi jotain örinää soimaan :D
Uusi mieheni ei sitten taas olekaan raskaamman ystävä, paremminkin suomipopin.

Liikkeitä olen minäkin ollut jo tuntevinani. Verrattain aikaisin kyllä! Mutta josko tästä voimistuvat,tietää että niitä ne todellakin on. Kova monotus masussa ainakin doplerista päätellen on :D
Kiloja mulle tullut jo 2-3,mööh!
Monikkopalstalla on muuten meitä alkuraskauden odottajia jokunen. Kannattaa tulla tsekkaamaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Minomami ja Hellanlettas täällä myös kuunnellaan raskaamapaa musiikkia. Tosin nykyään olen siirtynyt (lähes) huomaamattani enemmän Indierock puolelle, mutta edelleen aamuruuhkan ketutuksen lahdentiellä pelastaa Pantera :D

Minä arvon tilatako dopleri vai ei. Aika paljon ollut taas juimintaa alavatsassa. En sitten tiedä miten paljon kohtu kipuilee kasvaessaan? Mikä on normaalin raja? Verta ei oo kyllä nyt tullut *koputtaa puuta*. Seuraava lääkäri on vasta 16.1 enkä oo ihan varma kestääkö pää koppa sinne saakka tietämättä, että kaikki on kyytiläisellä ok.
 
Jouluna kerrottiin molempien vanhemmille ja vähän muullekin suvulle. Kylläpäs olivatkin onnellisia. =)

Mulle painoa ei ole tullut yhtään lisää. Päinvastoin. Joku viitisen kiloa on lähtenyt, kun oikein mikään ei ole maistunut. Nyt onneksi alkaa jo vähän helpottamaan ja pystyy syömään vähän paremmin edes jotain. Kaikki suklaat ja muut Jouluherkut jäi kyllä syömättä.

Nyt on raskaus edennyt 10+0. Ou jee! Huimaa tämä on.
 
Heipsan! Me kerrottiin kanssa sukulaisille jouluna ja veljen vaimolta löytyy kotoa ultraääni laite ni innostuttiin sitten etsimään pikkuista minun masusta. Siellähän se köllötteli ja liikuskeli jo :) iso huojennus <3 pari viikkoa vielä Oikeaan ultraan odottelua! -ZalmaZ rv 10+1
 
Moi! Mä oon kanssa tällainen rock ja metallimusiikin kuuntelija. Saas nähdä joutuuko kesän 2014 festarit jättää väliin. :D

Mulla on jo pahoinvointi toistaiseksi helpottanut. vielä oli 23.12 aika huono olo ja erityisesti hajut kävi pahasti nenään.. esim lentokentällä meinas joutua useamman kerran käydä oksentamassa kun musta tuntui että jokatoinen vastaan kävelevä ihminen haisee niin pahalle mutta sen jälkeen ei ole ollut ollenkaan huono olo ja ruoka maistuu :) mahaa nippailee aina välillä ja vessassa joutuu käymään tosi useasti erityisesti yöllä tuntuu että rakko halkeaa.

Tänään kävin labrassa ja samalla kokeilin neuvolan puolella jos joku voisi sydänääniä kuunnella ja kyllä ne siellä saivat sydänäänet kuuluviin! :) Tuli niin helpottunut olo kun nämä oireetkin ovat olleet melko vähäiset.

RoxyFoxy 10+2
 
Heippa vaan :) Täällä tänään käyty np-ultrassa ja kaikki oli kunnossa! :) Syke näkyi selvästi ja niskaturvotus oli 0.8 eli ilmeisesti normaali :) Siellä se pikkuinen sätki ja potki niinku pakoon ois yrittäny :D Nyt on kyllä helpottunut olo, toivotaan nyt vielä ettei sieltä veriseula tuloksista soitettas :) eli pari viikkoo odotellaan ja sit saa taas huokasta :)

Koko vastasi viittä päivää pienempää eli nyt ois niinku menossa 11+4 ilmeisesti :) Ja laskettu aika siis muuttui 14.7 :) voipi olla että syntyis samanas päivänä isänsä kanssa, kun ei oo ku neljä päivää ennen laskettu aika ku iskän 30v synttärit :D

Oireina täällä edelleen se järkky nälkä eikä ruoka silti maistu oikeen lainka :/ Ja maha on ku jätti-ilmapallo :D mutta eipä se siitä kuin kasva :D

Painosta Paino on joku 3kg tippunut, johtuen täälläkin varmaan siitä ettei oikeen ruoka oo maistunut ja joulusuklaatkin mun osaltani tänä vuonna jäi syömättä, ei yhtään maistu suklaa ja tosi vähän muutkaan karkit, hyvä vaan! :) Normaalisti olen sellanen karkkisyöppö et ei haittaa ollenkaa ettei ne maistu, ruoka kyllä sais maistua :/

Neuvolaan pitäs varmaan maanantaina soittaa siitä jostain lääkärineuvola ajasta.. Te joilla niitä lapsia on jo niin mitä siellä sillon oikeen tehdään? Kun itellä ei tosiaan oo mitään hajua..

immet ja pirpana 12+2(11+4)
 
Isot halit kaikille huonoja uutisia saaneille!! :hug:

immet Lääkärineuvolassa käydään ne perus neuvola jutut terkan kanssa ja sitte lääkäri tekee perus gynekologitutkimuksen. Eli housut kinttuihin... Siihen tulee "tottumaan" raskauden edetessä, varsinkin loppu vaiheessa, jos tulee jotain pientäkin ongelmaa... ;) Lääkäri siis tarkistaa kohdun suun tilanteen ja kohdun koon lähinnä.

Joulu meni ihan kivasti ohi, lapsi sai liikaa lahjoja ja ruoka oli hyvää. :D

Hieman edelleen mulla on epätodellinen olo tämän raskauden osalta. Oireet niin vähäiset, etten aina edes muista olevani raskaana. Tuntuu oudolta, ette kesällä tulis uus vauva... Sydänääniä ei oo vieläkään kuultu ja ultraan aikaa vielä reilu viikko...!
Siitä huolimatta aika monelle jo kerrottu, lähinnä vain siksi, että tämä mun vatsan turvotus kuitenkin jo näkyy ja kaikki sitä ovatkin myöntäneet ihmettelleensä jo!! :stick:
Pakko pitää ajatukset koossa ultraan asti ja toivoa parasta.

Oliko täällä muita joilla oireet minimissä?? Eniten kiinnostaa niiden olot, joilla lapsia ennestään, onko eroa aiempiin raskauksiin??

Niin painosta joku kysyi. Viimeksi puntari näytti +0kg (ehkä +0,5..)!! En tajua miksei tää turvotus näy sielä vaa'assa myös... Huonoa oloa kun ei juuri ole ja kaikki maistuu... ;)

Uutta Vuotta odotellen
Undine ja pieni 11+0 POKS! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan pitkästä aikaa:)

Täälä kova väsymys ja Grillin yötyöt on tosi raskaita.(Se haju on niiin kuvottava-_-)

Pahoinvointi aamuisin astui kuvioon 7rv ja oksentelua siis saatu harrastaa amuupäivät, eikä mikään mene alas päivisin. (illalla sitten tankataan senki edestä)

Vasentapuolta alavatsaa juilii kokoajan ikävästi :/ Yöunta tarvis vähintään sen 10h, mutta yleensä tulee nukuttua max 8.

Eipä mulla muuta :)

mimma ja papu 9+0 Poks poks :D

ainiin ja päivitykseen voi laittaa Poikaolo ja synnytyssairaala SeKs
 
13+0 ja kaksi yötä nt-ultraan!

Vähän aikaa menikin kuvotuksella mutta nyt on taas joka päivä halailtu pöntön kanssa. Aamut menee ok mutta illat on jotain ihan kauheaa! Kumpa tämä vointi tästä pian paranis, olo on kaikkea muuta kuin normaali.

Joulu meni hyvin, syöty ihan liikaa (puntarilla en ole käynyt) ja lapset sai paljon lahjoja. Ikävää vain kun vettä sataa! Ei ihan joulufiilis (saati talvifiilis).

Nyt vain uutta vuotta suunnittelemaan, menemme veljen luokse, siellä riittää serkkuja lapsille ja meno on varmaan aika vilkasta. AJateltiin kertoa raskaudestakin, kun joudutaan kysymään takaisin vauvatavaraa, mitä ollaan annettu lainaan vuosi sitten :)

Voikaahan hyvin!

Lukasmom 13+0
 
Heippa,

Teitä oon kovasti seuraillut, mutta nyt uskaltaudun vasta liittymään seuraan. Maanantaina oli np-ultra ja siellä oli pikkuisella kaikki oikein hyvin ja turvotus normaali. Meille tämä on ensimmäinen lapsi ja kenellekkään ei olla vielä kerrottu asiasta. Ajattelin tähdätä tuohon puoleen väliin tai vähintään siihen että tunnen itse liikkeet..

3.7. Pölö- / 1.lapsi / ~poikaolo


Pölö & Pötkylä 13+2
 

Yhteistyössä