<3Heinäkuiset2014<3 -Joulukuussa-

Ihanaa. Mulla on pikkuhiljaa kuvotus ja pahaolo alkanut loppumaan. Eilen käytiin syömässä thaimaalaisella ja elokuvissa teki mieli poppareita!! :p Toivoa on. Mun ei ole tehnyt mitään mieli koko raskauden aikana. Jos tää nyt tästä pikkuhiljaa.

Ekaan ultraan tuli aika eilen. Sinne on vielä pari viikkoa. Jos siellä on kaikki hyvin, niin varmaan pikkuhiljaa alan kertoa muillekin tästä raskaudesta. Ja kyllähän mulla sellaset turvotukset on, että kyl sen kohta huomaa muutenkin.. :)
 
Pitkään aikaan en oo ehtinyt kirjoitella…
Huono olo on väistymässä ja muutenkin oireet on poissa! Välillä sitä oikein ihmettelee että onko sitä raskaana ollenkaan. Onko muut tuntenut jo jotain liikkeiden tapaisia? Mä oon nyt parina iltana ollut tuntevinani pientä kuplimista… Ehkä tää kolmas raskaus tekee sen että tuntee liikkeet aiemmin. Aikaisemmista raskauksista oon tuntenu viikoilla 15 ja 14.
Kenelle mun pitikään laittaa yv viestiä jos haluaa tuonne facen puolellekin liittyä?

Robina 12+6
 
Tsemppiä Hellanlettas!! :)

Oireista Täällä pahoinvointi (tai oikeastaan vain etova olo) on helpottanut kokonaan. Rinnat edelleen turvoksissa (ihan alusta asti olleet) & hemmetin kipeät, auts! Pissalla täytyy nyt ravata useammin ja jos se venyy,niin tuntuu jotenkin "ahtaalta". Olen alavatsasta tunnustellut ja kohtu/muuten paikat on selkeästi kasvaneet. Närästystä on ilmaantunut ja vatsa on edelleen kokoajan (erit. iltaisin ja ruuan jälkeen) valtavan turvonnut. Näytän siltä et oisin 5.kuulla jo! Vitsailin miehellekin et nahka varmaan valmiiks venyttelee ja harjoittelee :p Ummetusta on myös, mutta ei onneksi kovin pahana kun käytän kuitulisää ja juon paljon. Himoitsen valtavan usein appelsiinimehua! Ja mandariinejä! Paino ennallaan, jopa -0.5kg, joka tuntuu ihan käsittämättömältä, koska on niin turvonnut olo!

Oletteko te "tunteneet" kohdun kasvamista / venymistä? Osaatteko kuvailla sitä? Itsellä välillä yöllä asentoa kääntäessä on tuntunut vähän sellaista "kiristystä" toisella puolella. Aivastaessa vihlaisee ikävästi ja välillä (ohimenevästi) sillai jomottelee... mut lienee ihan normaalia nämä, uskoisin. Se gynekin silloin sanoi topakasti et noh pitää sen kasvamisen vähän tuntuakin :D

Meillä torstaina aamusta nt-ultra, jännittää! Useimmiten fiilikset on nykyisin kuitenkin hyvät eikä pelota :) Mutta käyhän se välillä mielessä et jos jostain syystä kehitys olisikin vaikka pysähtynyt... mutta sillekkään ei sitten vaan voi mitään...

pikkutikkuja ja mukula 11+5 (tai 10+5 v.ultran mukaan)
 
Hello,

onko sydänx3 vielä matkassa? Päivityksiä tämä vaan huutelee :D Eli se että tuplat tulee, 3. ja 4. lapsi.. Ja olot on tyttö JA poika. Ja synnärinä siis KOS/ NKL, riippuen viikoista.

Koska tää pahoinvointi oikeesti loppuu? Se helpotti jo toviksi aikaa tossa mut nyt se on tullu taas kohtalaisen voimakkaana muutama päivä sitten takaisin... Oksensin tänään ja yökkäilin muutenkin pitkin päivää. Ruoka ei maistu ja voimat on loppu ku tuntuu et kaikki energia menee tähän raskauteen- olin lasten kanssa kävelyllä niin tytöt juoksi edellä ja mummeli ohitti mut reippaasti..... :snotty: Pyörrytti ja sydän hakkas, ja me käveltiin siis ehkä reilu kilsa. Jepp.....

Muutenkin hormonit TODELLA herkässä, eilinen meni pillittäessä. Illat tuntuu olevan muutenkin vaikeita- lasten tappelut rassaa ihan sikana ja keskittymiskyky on tasan miinus ziljoona.

Mies menee ens viikolla koeajamaan isompaa autoa, meillä menee siis toinen biili vaihtoon tän tuplauutisen takia. 7- paikkanen saa jo olla, mies naureskeli että pitää ajaa rekkakortti ku perhettä perustaa... :LOL: Sohvaakin ollaan katseltu uutta, ja kotiin tulee remontti että saadaan vaavit mahtumaan edes meidän makkariin. Samallahan on hyvä hankkiutua eroon häiritsevästä seinäväristä muuallakin kämpässä... ;)

Mimonmami ja mutterit 13+1
 
Ilmoittaudun kans teidän joukkoon. Eli

Nennni/19v/6.7.2014/TAYS/luulisin että poika tulee

Onnellinen tuleva mamma, np-ultrassa käyty 18.12. Epäillyn kromosomipoikkeavuuden vuoksi mutta tervehän tuo lapsi tuntus olevan ja onnen itkuhan siinä meinas tulla ja sillonki ku kuuli ensimmäistä kertaa pienen sydämen sykkeen. Viikkoja nyt siis 13+0 . :heart: Ja r-ultra helmikuussa ja tarkoitus olisi selvittää lapsen sukupuoli :)
 
Viimeksi muokattu:
Määkin voisin pitkästä aikaa jakaa kuulumisia, on vaan niin helppo lukea päivittäin muitten juttuja kännykällä, eikä kommentoida ollenkaan :)

Täällä on ollu nyt aika hyvä viikko kaikkien oireiden suheteen. Saattaa kyllä olla jotain tekemistä lomaviikon kanssa :D Ihanaa ku on saanu nukkua ja levätä niin paljo ku on huvittanu. Huomenna töihin paluu, saa nähdä miltä hajut tuntuu näin pikku paussin jälkeen.

Ultrassa tosiaan käytiin jo reilu viikko siitten: kaikki kunnossa! Se tyyppi oli kasvanu varhaisultrasta ihan hirveesti, oli 4,5cm pitkä. Uskomatonta, että nyt jo pysty näkymään nenä, silmanpaikat ym. noin selvästi. Tyyppi myös sulatti meidän sydämet tekemällä kunnon hyppyjä.

Ultran jälkeen uskaltauduttiin kertomaan molempien vanhemmille ja sisaruksille. Iloisia olivat kaikki! Mun äiti oli vähän aikaa melko hysteerinen, mutta muuten kaikki otti aika rennosti. Nyt myös aika lailla kaikki mun läheisimmät kaverit muutamaa kauempana asuvaa lukuunottamatta tietää. Huomenna olis tarkotus kerota töissä "vanhoille" työkavereille, nykyiset kollegat ja pomo saa odottaa vielä ainaki loppuviikkoon.

Äitishuosujaki kävin alenusmyynneissä sovittamassa, mutta ne tuntu kyllä vielä aika kaukaiselta ajatukselta, eli kauppaan jäi toistaiseksi..

Onko kenelläkään muulla onglmana yliliikkuvat/löysät nivelet? Mulla on aina ollu tosi yliliikkuvat nivelet ja mm. polvilumpio on seikkaillut sijoiltaan useamman kerran, samoin kyynärpää ja niskanikamat. Kaikki fysioterapeutit ja lääkärit on pelotellu raskausajasta. Viime viikolla sitte koinkin ensimmäisen epämukavuuden, kun sohvalle jalat koukussa istuessani jotain meni polvesta hetkes sijoiltaan. Aivan järjetön kipu ja ulvominenhan siitä seuras, onneks meni tosi nopeesti kunnon paukausella takas paikalleen. Vielä kovempaa treeniä siis tiedossa...

Nausteri ja tyyppi 12+2
 
Heips :)

Robina: Mä tunsin ekat liikkeet pari viikkoa sitten, mut mullahan onkin viikkoja enemmän kuin muilla :)

Pikkutikkuja: Noita repäisykipuja ja venymisen tunnetta on. Varsinkin yskiessä ja aivastaessa.

Me käytiin eilen alet koluamassa ja löysinkin itelle mammafarkut 15€ :) Autoa käytiin kattelemassa, oli kaukalo ja kaks turvavyöistuinta mukana. Varmaan kauppiaiden unelma-asiakkaita, kun testattiin istuimia vaikka kuinka moneen malliin :D Nyt sitten etsitään sopivaa netin kautta, eiköhän tuo ennen kevättä löydy.

Jatkanpas huomenna, tällä puhelimella on niin ärsyttävä kirjoittaa :(
 
Huomen aamusta nt-ultra ja verikokeet ja oon kyllä kerännyt itselleni aikamoisen unettomuuden ja paniikin asian suhteen,voiko kaikki olla hyvin :headwall: Ja oon ihmetellyt myös miten aikaiseen ajankohtaan on ultra mulle annettu,huomenna viikot vasta 11+2? Mut kai se on ihan rajoissa ja tietävät mitä tekevät :D

Tervetuloa uusille ja halit surun kohdanneille!

Ss ja rv 11+1
 
Nausteri, mulla on. Ja lisäksi selkärangassa rakennevika ja välilevyn pullistuma ollut, joka vaivaa vieläkin silloin tällöin. Saa nähdä, miten pitkälle pysyn olemaan töissä, sitten kun vatsa oikeesti kasvaa. Viimeksi lääkärissä käydessä mua peloteltiin kovasti, että huonosti tulee käymään. Ja itseasiassa neuvolassakin annettiin jumppaohjeita selälle ja sanottiin vaan, että saattaa vähän auttaa, muttei auta kuitenkaan.
Kiva, kun itselläni on kuitenkin sellainen asenne, että hyvin menee ja liikun ja oon töissä niin kauan, kun pystyn. En nyt mitään ihmeitä odottele, luultavasti toi selkä tulee vaivaamaan vielä ja paljon.

Milloin teillä muuten kuunneltiin sydänääniä ensimmäisen kerran? Mulla ei ole tuosta pikkukaverista mitään havaintoa, ultraan asti pitää odottaa. Se on vasta kolmen viikon päästä. Siis mitään muuta, kun että kyllä joku mulla kyydissä on. :LOL: Ei siis niitä sydänääniä kuunneltu neuvolassa ensimmäisellä kerralla.
 
PinniP Meillä oli eka neuvola marraskuun vikalla viikolla eikä siellä tietenkään niin vähäisillä viikoilla mitään vielä kuunneltu. Ja seuraava neuvola onkin vasta helmikuun ekalla viikolla! Ihan ikuisuuden päästä vasta, etenkin kun näin ensikertalaisella kaikki on niin uutta, ihmeellistä ja jännittävää! :O Mutta no, kunhan nyt ensin tuosta torstain nt-ultrasta selvitään eteenpäin :)

Oletteko muuten kertoneet raskaudesta jo töissä? Itsellä on vähän haastava tilanne, kun hommat ja esimies juuri yt-neuvottelujen myötä vaihtuneet... uusia projekteja + asiakkaita tulossa, joista osa ajoittuu syksylle, kääk! Huono omatunto vaivaa... Mutta toisaalta en kyllä vielä haluaisi kertoa näin aikaisin! Noh onneksi nyt oon lomalla vielä 7.1. asti :)

Tervetuloa uusille mukaan joukkoon! :) Ja hurjasti tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville!

pikkutikkuja ja mukula 11+6
 
Huomenta!

Tervetuloa mukaan vaan uudet!

Tulin vaan leijailemaan tänne, nt-ultrassa kaikki näytti olevan hyvin. Vauveli siellä heräili ja venytteli jäseniään. Ultrattiin sekä mahan päältä että alateitse, mulla ehti tulla pissahätäkin välissä. Kuvia sain paljon kotiin ja feissiin pari latasinkin. Suloinen pienokainen oli pää-perä-mitaltaan 77,4mm, mulla oli nyt rv13+3 ja pitkäsäärinen vastasti mitoiltaan 13+6. Me kerrottiin lapsille tänään ja näytin kuvia, kummatkin olivat ihan ihmeissään mutta iloisia.

Voin samaistua täysin oloosi mimonmami, huohotan ja supistelee jos lähtee oikein reippaasti kävelemään. Lisäksi iskee se tuttu pissahätä heti kun on päässyt ulos (vaikka olis lähtiessä käynyt vessassa). Miten tässä mitään urheilee ja pitää kunnostaan huolen kun on jo nyt tällasessa "mummokunnossa"? Aion kyllä raskausajan joogassa ja jossain lempeässä jumpassa käydä, juoksulenkit olen jättänyt jo ajat sitten taakse ihan huonon voinninkin takia, ei vaan ole yhtään ylimääräistä energiaa.

Tänään leipomista luvassa ja neuvolalääkäriä.

Lukasmom 13+3
 
Hei!

Mahtuisko vielä mukaan?? lemonade, 28, 20.7.2014, K-PKS, toinen lapsi (ennestään tyttö 8/2012)

Eli 28-vuotias 1v4kk tytön äiti uudelleen raskaana. Jouluna kerrottiin sukulaisille, vaikka viime ultrasta onkin aikaa. Kierto oli pidempi ja polilla sydämensyke näkyi 7+3 ja laskettuaika varmistui. Huomenna olisi neuvola+lääkäri joten näemme onko kaikki ok. Nt-ultrakin on sitten jo torstaina :) Ekas raskaudes laattasin 6vkoa, mut tällä kertaa oksenin ekaa kertaa eilen!! Ja näköjään kertaluontoinen homma. Huonoa oloa on kyllä ollu että syömisiä saanut kattoa ja säännöllisesti pitänyt jotain popsia. Välillä kauhea väsymys. Tämmöstä.

lemonade & Pingo Doce 11+1
 
Heips pitkästä aikaa!

On tullut kirjoitueltua enemmän tuolla FB:n puolella ja tulin vain ilmoittamaan uutisia huonoja...Nt-ultrassa kaikk hyvin mutta veriseulassa kärähdin ja nyt on ensi viikon torstaille aika lapsivesipunktioon.Pelottaa ja ahdistaa kovasti.Sain myös virallisen LA:n ja se on 3.7.14.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Taffo ja Ylläri 13+4
 
Onnea paljon kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Lijena, laitoin sulle eilen aamupäivästä viestiä fb-ryhmään pääsystä, saitko? :)

Täällä käytiin tänään naistenklinikalla sikiötutkimusyksikössä juttelemassa meidän riskistä saada joku trisomia. Ultrasivat ja sen perusteella kaikki näytti täydelliseltä, jopa niskaturvotus oli laskenut 0,9mm! Kovan kasvuspurtin pieni oli reilussa viikossa ottanut ja vastaakin viikkoja 13+0 jo! Näytteenotto istukasta oli kamala kokemus jos näin voin sanoa :S istukka oli etuseinämässä, eli hyvässä paikkaa, mutta eivät silti meinanneet saada näytettä :/ kolme kertaa pistivät vatsanpeitteiden alle mutta eivät vielä istukkaan asti. Vasta toinen lääkäri sai otettua neljännellä kerralla näytteen, teku erittäin kipeää :S (pakko oli hakea saikkua työterveydestä, sen verta arka on mahan seutu kovasta ronkkimisesta. Ensi viikon alussa pitäisi vastauksia alkaa tulemaan, peukut pystyyn että tulee terveet kromosomit <3

Ja tosiaan mulle saa laittaa täällä viestiä taikka s.postiin kun pyytää, jos haluaa vertaistukea samassa asiassa oleville, kerron ja juttelen mielelläni muiden kanssa ketkä ymmärtävät ja ovat kokeneet saman :)

jen" & kirppu rv 12+5 (13+0)
 
Viimeksi muokattu:
Nonni! Johan tässä 13 viikkoa oltiin ilman oksentelua... Pientä yökötystä tietysti on ollut muttei näköjään tarpeeksi, koska nyt se näköjään pukkas sitten oksennustaudin päällensä.. : / oliskos kellään hyviä vinkkejä millä sais tuon vatsan vähän rauhoittumaan? Kiitos jo etukäteen :)
 
jen, Pöllönen ja lemonade: Vastattu yv:llä. Lisäilin teitä kavereiksi fb:ssa niin saan sitten lisättyä ryhmään.

Me kerrottiin lapsille pari päivää sitten vauvasta. Esikoinen tuumas, että ai ihan oikee vauva :O Nyt on kuulemma jo nimikin hällä valmiina ja on kovasti luvannut auttaa hoitamisessa, jos vaan eskarista ei tuu syksyllä liikaa läksyjä :D
Mun äidille kerrottiin uutinen eilen, esikoinen sai hoitaa sen homman. Ihan hyvin otti vastaan :)

Meillä on nyt kovasti auton metsästys käynnissä. Listan kärjessä ehdottomasti VW Passat ja Toyota Corolla Verso. Mulle tuo Passat olis kaikkein mieluisin, mutta mies haluaisi enemmän Toyotaa.... Saas nähdä :D

Ai niin, mulla on nyt jostain syystä iskenyt huoli, että mitäs jos tuolla mahassa ei olekaan kaikki hyvin. Iltaisin hiipii mieleen epäilys, että pikkuinen ei olisikaan enää elossa :( Neuvolaan on turha soitella, meidän tk on kiinni loppiaiseen asti :( En millään haluais odottaa tammikuun loppuun rakenneultraan asti....

-Lijena & kirppunen 16+5-
 
Täällä matkassa ollaan vielä ;) Mä teen huomenna uuden pinon ja päivittelen samalla listaa! Ei oo kerenny tietokoneelle tässä joulukiireissä :D
Täällä oli tänään neuvolalääkäri ja kaikki oli hyvin. Ultrallakin kurkattiin pikkuista <3 Huomenna enenmän kuulumisia kirjoitan :)

Sydänx3 14+0 Poks :)
 
Eipä ole minullakaan tullut piiiiitkään aikaan kirjoiteltua tänne. Oireet ovat edelleen samat kuin aiemminkin, kovaa väsyä ja välillä huonoa oloa jos unohtaa syödä. Myös voimakkaat repäisykivut alkoivat muutama päivä sitten ja tänään on lonkankoukistaja/nivunen tosi kipeä, kun kävelee. Maha on alkanut olla myös kunnon pallo, varsinkin iltaisin se tulee esiin. Kieltämättä olen sitä jo odotellutkin.... :)

Voisiko joku kertoa minulle siitä faceryhmästä, että millainen se on? Voiko sinne ryhmään lisäillä kuvia, esim. masusta/ultrasta ja onko se täysin salainen ryhmä? (En halua, että facetutut tietävät raskaudesta! ;)) Olisi ihanaa liittyä siihen muutaman viikon kuluttua. :) Meillä on nt-ultra kahden viikon päästä, joten voisin sen jälkeen harkita sitä faceryhmää. Haluan vain ensin varmistua, että masussa kaverilla kaikki ok.

Oikein hyvää uuttavuotta teille ja salamatkustajille! :) Me vietämme uuttavuotta rauhallisesti mökillä tänä vuonna. Minusta ei sattumoisin ole nyt mihinkään bileisiin. ;) Tuskin jaksan kahteentoista asti edes valvoa!

Kuukkis 10+5
 
Vuoden viimeinen päivä.
Joululomasta on nautittu ja täälläkin käyty lukemassa muiden kuulumisia. Oma päivittely vaan jäänyt..
Jokatapauksessa pe 27.12. käytiin np- ultrassa. Siellä oli kaikki oikein hyvin, niskaturvotus 1mm, kun normaalin raja on se 3.
Laskettu aika vaihdettiin taaksepäin: eli mulle voi päivittää lasketun ajan 10.07(aiempi 13.07.). Olis siirtänyt sen menkkojen laskettuun aikaan (8.7.), mutta koska olin epävarma todellisesta menkkojen mukaisesta päivästä, niin jätettiin mitattu pituus voimaan. Laskettu aika siirrettiin vaikkei ollut tuota 5päivää heittoa, koska tämä aiempi laskettu aikakin oli mittaustulos niin aikaiselta ajalta, että tämä on todellisempi...
Täällä myös paha olo jo ajoittain hellittää.
Eilen palailin lomalta taas liikunnanohjausten pariin ja oli helppoa ja ei ollut. Joogassa maha on jo melkein tiellä ja monet liikkeet ahdistaa tosi kovin. Onneksi ei välttämättä tarvi kaikkia liikkeitä tehdä koko aikaa itse vaan voi näyttää ja opastaa muita.
Sisäpyöräily taas sujui tosi kevyesti: lepo on tehnyt tehtävänsä!
Nyt Uudenvuoden siivouksiin.
Mukavia vuodenvaihteen juhlia ja menestykseksekästä vuotta 2014!:)
-Liikkuja ja kirppu 12+5-
 
Tänään oli np-ultra ja kaikki näytti olevan hyvin. Turvotusta vain 0,7mm ja riskiluku 1:23 000 :) Vauva olikin 4 päivää isompi mitä laskettu, mutta ei muutettu kun tosiaan ei ollut 5 tai enemmän. Nyt olisi siis sen mukaan tasan 12+0.

-pansku- 11+3 (12+0)
 
Kuukiuru: facen ryhmä on salainen, ei näy mitenkään muille kuin ryhmäläisille. Laittele vaikka mulle yv:tä, jos haluat mukaan.

Mä sain vuoden viimeisen päivän kunniaksi aamulla soiton OYS:n perinnöllisyysklinikalta. Veriseulassa down-riski kohonnut ja torstaina on aika lapsivesipunktioon. Pelottaa tuo toimenpide, mut en voi jättää väliinkään, kun sit miettisin asiaa koko kevään.

Nyt pehkuihin. Hyvää uutta vuotta kaikille mammoille :)
 

Yhteistyössä