<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Ultrassa käyty ja PIENEN SYDÄN LÖI!!! :) kaikki siis hyvin ja ehdin suotta hätääntyä siitä verenvuodosta. huh huh..kylläpä oli jännittävää, töistä oli pakko lähteä kesken päivän ultrattavaksi jotta pääsee epätietoisuudesta. Kylläpä oli mahtava tunne nähdä ensimmäistä kertaa elämässään oman pienen pienen nyytin sydämensykkeet :heart: Nyt siis 6+2

Minutkin voi lisätä listaan HelgeR/32/1.lapsi/Tays
 
Laretzki
Voi hito että alkaa huolettaan taas. Kävin eilen tk:ssa kun vasemmalla puolella ollut sellaista kohdennettua kipua, mitä en ensimmäisestä muistanut. Kurkkasivat ultralla, että raskaus on kohdussa niin kuin pitääkin, mutta sykettä ei näkynyt. Aloin vain miettiä olisiko sen kuitenkin pitänyt näkyä kun oli 6+6 ja täällä monet kirjottanut että ailasemmin jo nälynyt vahva syke... :/

Jotenkin tuntuu et tää toisen odottamimen on paljon tuskasempaa kun tietää enemmän. Ensimmäinen oli nii huoletonta eikä missän vaiheessa pelännyt keskenmenoja tms.

Ja joku ktseli oonko Maaliskuun murusissa 2012 ollut (tabletilla hankalempi selailla taakse päin) niin juu, esikoinen onn2012 maaliskuussa syntynyt.

Lare ja ?? 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Täälläkin käyty varhaisultrassa, kaikki hyvin! Siellä oli oikeassa paikassa pikkunen löntti ja vahva syke. Ite en oikeen tajunnu tilanteesta mitään ku järkytyin sitä, että se tehtiinki alakautta. :D Mies sen sijaan oli aivan innoissaan sykkeen näkymisestä, ja itekki nyt tietysti jälkikäteen. Ihana huojennus!
 
Onnea kaikille joilla myös syke löytynyt! :)

Itse hurahdin eilen tilaamaan sen kotidopplerin, tulee varmaan ensviikolla, sit tietenki alan heti koittaa kuuntelee jos kuulis sydänäänet.. :) Ja näillä viikoilla niitä tuskin kuuluu ja luultavasti huolestun turhaan, mutta kokoajan vaan miettii onko kaikki kunnossa kun edellisistä raskauksista huolimatta vaavia ei olla kotiin saatu :( mutta yritän olla enempiä huolestumatta jos ääniä ei kuulu, koittaa haluan kuitenkin :)

Onko kenelläkään kokemusta noista kotidopplereista? Millä viikoilla sydänäänet kuulunut?

Oireina täällä edelleen etova olo, oksentaa ei ole tarvinnut, mutta röyhtääminen lisääntynyt ja joka kerta oksennus nousee puoleen kurkkuun :x ällöttävää.. Ja väsyttää edelleen.. |O Onneksi on yövuoro viikko ohi, se oli aika väsyttävää.. Onko muilla ollut yövuoroja? Ja miten yleensä ootte jaksanut töissä?

Rinnat vähän kipeät, mutta ei kuitenkaan kosketusarat ainakaan vielä :) Toistaiseksi onnistuu kyljellään nukkuminen ;) Mutta mieluummin pidän nää oireet ku jos oireet loppuis ni pelkäisin entistä enemmän keskenmenoa, et parempi näin :)

immet ja pirpana 8+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Oi kuinka ihanaa HelgeR, että kaikki oli hyvin ja sydän löi!! :)

Varasin tänään ajan ultraan, mut meni vasta 18.12 ku halusin ihan iltapäiväajan... noh pääasia oliskin saada ennen joulua tietää, onko kaikki kunnossa. Saas nähä maltanko odotella :D

Mies oli eilen jotenkin kyllä ihana, kun kerroin et mua huolettaa jos kaikki ei ookkaan kunnossa tai jos menee kesken. Se vaan kysyi omaan tyyneen tyyliinsä et miksi mää siitä huolehdin. Enkä oikein osannut vastata! Mies totesikin sitten vaan et jos kerran asiaan ei itse voi vaikuttaa, niin parempi olla stressaamatta turhia. Yksinkertainen totuus... no eihän se stressaamattaoleminen täysin tuu onnistumaan, mutta tänäänkin ainakin jo kerran palautin tuon miehen kysymyksen ja käydyn keskustelun mieleen, sekin helpotti jo :)

Neuvolassa muuten kehottivat heti aloittamaan lantionpohjalihasten jumpan! Jokos te treenaatte? :D

Innostuin tänään neulomaan pienenpienet villasukat veljenpojalle ja kävin viemässä ne. Hällä ei ole vielä nimeä ja ikääkin vasta 3,5 vkoa <3 Hurjan pieni on, kun tuli muutaman viikon etuajassa. Pidin häntä nyt myös ekan kerran sylissä (en oo koskaan noin pientä ennen pitänyt) ja tuli kyllä jotenkin hurja tunnemyrsky päälle! Suorastaan pienoinen paniikki myös et hemmetti, jos kaikki hyvin sujuu nii kesällähän sitä kanniskellaan sit omaa vauvaa :O :) Noh onhan tässä aikaa tottua ajatukseen... etenkin ku nää viikot kuluu niiin hitaasti!
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Moikka!
Mäkin liityin mukaan, elikkä meille tulossa kolmas lapsi. Laskettu-aika todennäköisesti 2.7.
Pahoivointia paljon! Ja kun tosiaan kyseessä hormonikierukkaraskaus niin oon jo kahdessa ultrassa käynyt, ja vahva syke nähty. Mutta innolla ootan np-ultraa joka on kyllä vasta 20.12.
Muakin kiinnoistaisi tuo fb-ryhmä, miten sen löytää? yritin hirmusti lukea kaikkia näitä juttuja, mutta illemmalla täytyy jatkaa lueskelua että pääsee mukaan juttuihin! :)
-Sonja&salamatkustaja 9+3
 
Laretzki Mä huomasin tutun nimen, oltiin samassa Maaliskuun murusten ryhmässä jos muistat. Onpa hauska että nytkin ollaan samassa pinossa ;) Toivottavasti sulla kaikki kunnossa! Itsellä on ultra vasta viikon päästä, joten jännättään vielä täälläkin.

Onnittelut kaikille uusille plussanneille!!
 
  • Tykkää
Reactions: SiSa78
Mulla alkoi ikävät flunssa oireet ja nokka niin tukossa ettei pysty olemaan... Tekis mieli nenäsumutetta ottaa että olo helpottuisi mutta en tietenkään uskalla. :/ täytyy kokeilla jotain muita konsteja että saa nenän auki ja yöllä nukuttua..

Samalla oireet lisääntyneet niin että väsymys on viimeviikkoa pahempi ja rinnat niin kipeinä ja turvoksissa ettei pysty koskemaan + aamuisin todella huono olo muttei kuitenkaan oksennus tule ja ruokahimot muuttui ruokahaluttomuuteen.

RoxyFoxy 6+3
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart:

Josko sitä poksuttaisiin 8+0...en ole hetkeen kirjoittanutkaan.
Tämä viikko on mennyt varhaisultran jälkeisissä tunnelmissa ja mietteissä. Tiistaina kävin varmistamassa onko masussa kaikki hyvin. Viikkoja vastaavia pieniä ihmisenalkuja sykkeineen löytyi kaksi. Tässä elämäntilanteessani kaksosraskaus on todellakin heittänyt ajatukset sekaisin. Samalla suuri ihmetys kuinka tuplapotti voi osua kohdalleni toistamiseen. Minullahan on siis 7-vuotiaat kaksospojat =)
Huolta herättää myös se millainen kaksosraskaus on kyseessä. Näillä viikoilla ultraaja ei erottanut ns. välikalvoa alkioiden välissä joten lähete samanpussisista kaksosita lähti Taysiin. Kutsu tulikin jo seuraavana päivänä mutta aika menee tammikuun puoleenväliin. Ehdin siis käymään nt-ultran välissä.
Vielä voi siis sattua mitä vaan eikä oikein osaa täysillä asiasta iloita. Toivon että seuraavassa ultrassa näkyisi jo millainen istukka on ja toivonmukaan myös se erottava kalvo. Jos vauvat on samassa pussissa, on se erittäin harvinaista ja riskialtista. Kuolleisuus prosentti on paljon suurempi. Päivä kerrallaan nt-ultraa odotellessa. Ensimmäinen neuvola on ensiviikolla.

Väsymystä ja aaltoilevaa pahaa oloa on ollut ilmassa. Nännit on edelleen todella arat ja vatsalla turvottaa. Tosin olen viimeiset kaksiviikkoa syönyt työkseni, vatsa käy hitaalla, paino nousee...ei ihmekkään että on olo kuin syöttöporsaalla:LOL:
Yllättävän helpolla olen kuitenkin päässyt.

Kotidoplerista on ollut puhetta. Itse olen pitänyt sitä huojentavana hankintana aikaisemmissa raskauksissa. Sydänäänet taisin saada kuuluviin rv 9+. Ajattelin sellaisen hankkia nytkin, olen ehtinyt myymään kaiken vauvoihin liittyvän pois.

Mukavaa sunnuntaita kaikille :heart:

Ps. Missä Tigustiina?! Onko kaikki hyvin?:heart:
 
Huono olo jatkuuuuuu...
Kun joskus tästä kestokrapulasta pääsen, niin en kyllä halua sellaista itse aiheuttaa. Aamupahoinvoinnista ei tietoakaan: sillä tämä on kyllä kokopäiväistä. :O
Varmaan kuukauden jatkunut jo ja loppua ei näy. Pönttöä ei tarvitse halata juurikaan, mutta kaikki hajut tekee pahaa ja ainoastaan syödessä on hyvä olo, muuten järjettömän kuvottava.:O
Otan kyllä mielellään pahat olot hyvän asian puolesta.:heart::heart::heart: Ihana ajatus, että saadaan pikkukakkonen kesällä. Toivon mukaan kaikki sujuu loppuun asti hyvin.:)
Perjantaina varattu eka neuvola (10.12.) ja eka "virallinen" ultra (27.12.)
Tänään taas viikot poksuu, eli 8+0.
Mut voi tosiaan kans lisätä listoille:

Laskettu aika 13.12. Liikkuja/ 33/ 2. lapsi/ HYS

Ihanaa ekaa adventtia kaikille odottajille!=)
 
Roxyfoxy: suosittelen lämpimästi sarvikuono nenähuuhtelukannua flunssan hoitoon! Mutta kyllä ihan tavallista nasoliniakin saa ottaa sen muutaman päivän ajan.

Hellalettas: tuplapotti toistamiseen.hurjasti onnea ja toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin!

Onnea uusille odottajille myös!

Itse oon pidellyt hiljaiseloa. Ekassa ultrassa kävin pari viikkoa sitten vuodon ja kipujen takia. Muutoin näkymät normaalit viikkoihin nähden( n 5 silloin) mutta ei sikiökaikua.
Huomenna uusinta ultra josta selviää onko tässä voitu huonosti tyhjän takia...
Toivotaan parasta,pelätään pahinta.
 
Olisiko joku innokas tekemään ja päivittelemään joulukuun ketjua? Itse en lupaa siihen hommaan lähteä kun enimmäkseen olen netissä puhelimella ja aika harvakseltaan tällä puolella.
FB-ryhmään jos haluaa liittyä niin mulle voi laittaa yv:llä oman nimen tai linkin fb-profiiliin, koska ryhmä on salainen pitää ekana lisätä kaveriksi että voin lisätä ryhmään :)
 
Täällä oltiin parikin kertaa kyselty dopplerista, riippunee dopplerista? Mun AngelSounds- dopplerilla pitäis paketin mukaan ainakin alkaa kuulua rv 10 alkaen, tais esikoisesta alkaa niihin aikoihin kuuluakin. :)
En usko, että muidenkaan merkkien dopplereilla ainakaan paljoa aikaisemmin niitä kuuluu. :)
 
Immet: kyselit onko muilla yövuoroja:) mulla on,mutta vain yksi yö /vko. (grillillä)
ja olo on hirveä sielä kun on väsy ja etova olo ja haju tunkeutuu johonki aivojen
syövereihin asti:D

ja kotidopplerista. minulla on angelsounds doppler ja kuulin sykkeen jo 8vkolla ekan lapsen odotusaikana. nyt en ole vilä uskaltanut kaivaa esille sitä, kun en varmaksi tiedä viikkoja.

Ja Laretzki ja h.o.p.e minä myös olin tosiaan maaliskuisissa 2012:)


mimma
 
  • Tykkää
Reactions: H.o.p.e
Joo itellä myös yövuoroissa niin väsynyt ja etova olo, onneks nyt taas pari viikkoa on eri vuoroja mut ennen joulua pitäs viel yks viikko yövuorossa jaksaa.. :(

Täällä taas sairaslomalla kun niin huono olo on, kokoajan tuntuu et ois hirvee nälkä, mutta kun syö niin tulee vielä huonompi olo.. :/ Inhottavaa vaan olla saikulla kokoajan kun työnantaja ei tiedä raskaudestani enkä ole vakituinen työntekijä niin ihmettelee varmaan kun kokoajan olen pois huonon olon takia, luultavasti luulee että valehtelen vaan.. Pitää varmaan kertoa tässä lähiaikoina ettei ihmettelisi miks kokoajan sairaslomalla olen..

Itse tilasin juurikin tuon angelsounds dopplerin ja pitäis tällä viikolla tulla ja mulla nyt 8+5 et enköhän mä ala heti koittaa josko kuulis ääniä ja koittaa olla hermostumatta jos ei kuule.. :)

immet ja pirpana 8+5
 
Täällä oli tänään ultra ja pikkuinen vastasi 10+1 viikkoja. :heart: Siellä hän potkia uiskenteli kun sammakko :heart:
Hematoomasta ei merkkiäkään! Oli siinä hoitajakin suu auki että miten hematooma on lähtenyt noin hyvin kokonaan.
Mä voin tehdä illalla uuden pinon joulukuuksi ja päivittää listaa samalla :)

Sydänx3 + pikkuinen ihme 10+0 Neuvolan mukaan poks!! :)
 

Yhteistyössä