<3Heinäkuiset2014<3~Loka-Marraskuussa~

  • Viestiketjun aloittaja Tiqustiina
  • Ensimmäinen viesti
Hei, voisin kans liittyä heti näin alkuun:) Eilen tein plussan (tai kaksi;) ja lasketuksi neuvolasta sanottiin 8.7.14.

ilmeisesti viime "menkat" ei ollutkaan menkat. oli vaan 3pvää pientä tuhrua ja sitä ihmettelin mutta annoin olla. ja nyt hoksasin että mennyt 10pvä yli normi menkkojen alkamisen nii kokeilin tehdä.
Mitään oireita ei oo paitsi kova väsy ja mahakipua.

LA 8.7.14/mimma]/ 20v/toinen lapsi/
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Ja vielä voisin lisätä,että tosiaan saatan joutua siirtymään vielä elokuisiin riippuen mitä ultrassa viikoiksi sanotaan. mutta tällä hetkellä neuvolassa kyllä meinattiin että voi olla 8-9vkoilla.

Ja itseni voisin tässä pienimuotoisesti esitellä:)

ikä tosiaan 20 ja mieheni 22. Meillä 1v 8kk tytär. ja 4v koira.
mies on töissä ja koulussa samaanaikaan ja minä grillillä yötöissä vkonloppuisin ja viikolla henk.koht.avustajana pari tuntia. + viittomakielen kurssia yhtenä iltana.
Minä valmistuin huonekalupuusepäksi tuossa vuosi sitten ja mieheni jo useampi vuosi sitten hitsaajaksi, tosin tällä hetkellä opiskelee uutta ammattia ja on samalla aamuyö töissä.
hmm. mitähän vielä kertoisin:)
En osaa ajatella olevani raskaana :D olo on mitä mainioin ja mieli myös. Viime raskaus oli päin vastainen. Kukaan muu ei vielä tiedä raskaudestani kuin mieheni ja te:)
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Laretzki
Tsihihii Mä voisin toivoa et noin käy. En oo puntarilla hetkeen käynyt (ei oo ollut neuvolaa ja pt:n kaa ei olla nähty) mut ainakin viimeksi plussaamisen jälkeen oli tullut heti yli puoli kiloa lisää. Tällä viikolla olis tarkotus hypätä vaa'alle ja toivoa että homma normalisoitunut. Ainakin kaiken järjen mukaan laihdutusruokavaliolla ei pitäisi painoa pääs4ä ylimäärästä kertymään.
 
Mä kans toivon et käy noin :D Edellisissä raskauksissa oli kyllä ihan samanlainen olo; tosi paha olla ja syötyä tuli ihanmitävaan mikä ei okseta, mut kun se väistyi ni painonnousu oli ihan maltillista, ekasta 10kg ja tokasta 6kg. Kymppiä koitan pitää rajana nytkin. Onko teillä mitään himotuksia?? Mun on useammin tehny mieli kiinalaista ruokaa, ja kaikenlaista hapanta kuten etikkaa salaattiin. Myös perunamuussi on aika kova...

Joku mainitsi elokuiset; voieiii me ei olla enää tuoreimpia! ;)

Ylihuomenna eka neuvola :) Varhaisultrastahan tuli hyviä uutisia, toivottavasti pysyvät sellaisina sydänäänten merkeissä...

MM 8+3
 
Heippa vaan taas kaikille! :)

Noniin, nyt on sitten varhaisultrassa käyty ja siellä se pikkuinen köllötteli :) Alkio oikeassa paikassa ja sydän sykkii vahvasti kuulemma :) Sanottiin että tosi hyvä ennuste on kun sydän löi niin vahvasti, vihdoinkin meillekkin hyviä uutisia! :) kun nyt pysyis matkassa loppuun asti :) Seuraava ultra onkin sit vast jouluviikon aikoihin, kauheen pitkä aika odottaa et tietää kaiken olevan kunnos :)

Mites teillä , onko kellään ollut sitä kotidoppleria? Jos on, niin millä viikoilla ootte kotona kuullut sydänäänet?

Oireina edelleen pahoinvointi, ei oksentamista, mutta muuten kokoajan etoo, heti jos en oo pariin tuntiin syönyt niin alkaa mahaa sattuu ihan vietäväst.. :/ Ja järjetön väsymys, töissä tarttis jaksaa.. Tällä viikolla yövuoroa ja oon kyllä ihan loppu.. Mut pakko kai se sielläkin on käydä kun ei kokoajan viitteis saikulla olla..

Täällä siis nyt 7+6 ja toivotaan että aika nyt kuluis nopsaan :)
 
Täälä kans aamupalaksi oli fetaa kurkkua ja tomaattia :D Fetaa on pakko saada :)
voisin melkein elää koko raskausajan fetalla:D

Hei LARETZKI olitko maaliskuun murusissa 2012 odottamassa? luulisin muistavani nimimerkin.
 
Voi, onpa täällä tapahtunut paljon!! Suuret onnittelut kaikille plussanneille ja muille hyviä uutisia saaneille!! ja haleja ja voimia teille, joilla vaikeaa..nyt alkaa vasta jotenkin menemään jakeluun tämä ketju, kun mehän tosiaan kaikki melkein samassa tilanteessa menossa:) tällä hetkellä ja myöhemminkin..ja hoksasin, että sitten kuukausien päästä voidaan vaihdella ajatuksia rattaista ja äitiyspakkauksesta ja ja ja muusta, mitä matkalla tulee eteen:) näin on ihan eri, kuin kysellä ns. sekalaisilla palstoilla kokemuksista.

Meillä huomenna varhaisultra. Pelottaa ja jännittää aivan kamalasti. Meillä varhaisultra naistenpolilla näiden alun alavatsakipujen vuoksi..tai oikeastaan tarkistusultra parin viikon takaiseen käyntiin liittyen, mutta antoi ajan tälle viikolle, koska nyt pitäisi jo sykkeenkin näkyä..mitä jos se ei näy. Pelottaa..

Täällä kanssa ihmeellisiä mielitekoja, tulee sellaisina ailahduksina - ei tee mitään tiettyä mieli koko ajan (paitsi valkosipulijauhetta lykään joka paikkaan:D, jo ennen plussaa pistin tämän merkille..) näistä ihmeellisin on ollut lappapuuro! ihmeellistä tässä ollut se, että en oo koskaan sietänyt mitään puuroja ja lappapuuro ollut yks suurimmista ällötyksistä..en kyllä vieläkään maistanut:D

roro ja papu 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Moikka. Mä heräsin aamulla taas verilammikosta. No ehkä hiukan liioiteltu toi lammikko, mutta pöksyt märkinä kuitenkin. Tietty iski paniikki, kun edellinen vuotelu vasta lakkasi. Soitin taas klinikalle ja nyt pääsin myös ultraan. Siellä hän köllötteli, pikkuinen pirpana ja lääkäri onnistui saamaan esiin jopa vahvan sykkeen. Vastasi viikkoja päivälleen eli 6+2. Vuotelun syy ei selvinnyt, ihan siistiltä näytti paikat. Pirpana on hoitojen tulos ja lääkäri sanoi, että hoitojen tuloksena alkaneissa raskauksissa on enemmän vuotoja kuin luomuraskauksissa, mutta vuodot ovat myös olleet vaarattomampia. Toivossa on hyvä elää. LA on nyt siis 22.7

Ja mun himo tällähetkellä on mandariinit. Syön kyllä vitamiineja, mutta jotain puutosta silti varmaan koska voisin vetää niitä pussi kaupalla. Ja no aikalailla vedänkin :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista myös sulle immet :)
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Muih! Liittyisin mukaan jos sopii.Olen 31 vuotias 2 lapsen äiti,nyt siis kolmatta odotellaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.Tämä kolmas tärppäsi ihan yllärinä,esikoista "tehtiin" melkein 2 vuotta ja toista 1,5 vuotta ja nyt siis kuopus on vasta 8 kk,vähän pelottaa tuo pieni ikäero..

7.7.14/Taffo82/31 vuotta/3 lapsi/LS

Taffo ja piskuinen
 
Lääkärineuvolassa käyty la:ta tarkistamassa. Terkkari veikkas eilen ihan oikein, että viikkoja olisi n. 12.
Mittojen mukaan viikkoja nyt 12+0, eli la 11.6.
5,4cm oli pikkuisella pituutta päästä pyllyyn.

Siirryn siis ainakin osittain tuonne kesäkuisten pinoon. Mielelläni myös täälläkin olisin mukana, jos vain annatte olla :)
 
Aivan raskaana oleva olo näin iltaisin, ei voi muuta todeta. Vaihtelevat työpäivät ja työpäivien pituudet haittaa sikäli, että ruokatauot on mitä on ja esim. tänään olen suhaillut autolla kahteen otteeseen parin tunnin matkan. Nyt huonon syönnin ja paljon istumisen jäljiltä turvotus on infernaalinen. Ja kotiin tullessa piti vetää masua sisään kun äiti oli poikiamme vahtimassa, kun ei olla vielä asiasta hiiskuttu kenellekään.

Maanantaina oli eka neuvola. Sydänääniä ei yrityksistä huolimatta kuulunut ja niinpä täti kiikutti huoneeseen terveyskeskuksen vanhan ultralaitteen ja sumeasta kuvasta huolimatta erotettiin liikuskeleva olento ja sydämen väpätys. ???? Tämä oli siis jo kolmas ultraus kun tuo hematooma on aiheuttanut huolta ja vuotoa. Nyt tilanne tuntuu kylläkin rauhoittuneen siltä osin. Hb oli matala ja raskaus&imetys vitamiinin lisäksi sain käskyn aloittaa raudan syömisen. Lähete tehtiin np ultraan ja verikokeisiin, äpolilla mut tsekkaa myös lääkäri erikseen sen hematooman vuoksi. Verikokeet ens maanantaina ja ultraan tuli jo kutsu 18. päivälle.

Kaikki muuten hyvin, mutta tää huolen ja stressin määrä on karsea. Olen päättänyt, että jos np-ultrassa ja verikokeissa kaikki on hyvin ja hematooma pienentynyt tai vähintään pysynyt saman kokoisena kuin aiemmin (halk. 2cm) niin lopetan murehtimisen ja alan nauttimaan. Eli kolme stressiviikkoa vielä.

Ai niin terkka oli sitä mieltä, että laskettu aika pidetään kesäkuulla 28.6, mutta minäpä veikkaan, että se vielä siirtyy heinäkuulle, niin pysyttelen täällä, mutta kirjaan viikot 9+4. Potkaiskaa pois, jos ei käy.

AnnaOnni 9+4
 
Moi!

Minä liittyisin myös mukaan! Ensimmäinen lapsi olisi tämä ja olen 26.v Plussan tein jo muutama viikko sitten ja nyt menossa laskujeni mukaan rv 6+1 ja laskettu aika 23.7 <3 vähän kyllä jännittää miten tässä käy. täytyy toivoa että tyyppi pysyy mukana ja kaikki menee hyvin. Tää on niin uutta ja outoa mulle! eka neuvola varattu 8 viikon alkuun ja samalle päivälle sain myös ajan yksityiselle varhaisultraan kun haluan tietää onko siellä todella jotain kasvamassa... e-pillereiden lopettamisen jälkeen toisella kierrolla tärppäsi!

Oireina tähän mennessä on ollut välillä pieniä etomiskohtauksia, väsymystä, vessassa ravaamista, rintojen arkuutta, nenän tukkoisuutta ja erilaiset kiputuntemukset alavatsalla ja selässä, mielialojen vaihtelua ja hirveä himo saada syödä nakkeja ja makkaraa ja kaikkea suolaista kun normaalisti en syö mitään lihaa yleensä vaan kanaa tai kalaa ja nyt ei tee kumpaakaan mieli. :D
 
Onnea plussauksesta RoxyFoxy! <3 :) On tää tosiaan jännittävää, kun kaikki on ihan uutta! Mullakin ihan ensimmäinen raskaus kyseessä ja olen suunnilleen samanikäinenkin kuin sinä :)

Onneks netistä löytää niin paljon (välillä ehkä liikaakin) tietoa, niin ei tarvitse jokaista alavatsan nippausta tai vihlaisua säikähtää. Vaan neuvolassa kyllä sanoivat ettei ihan kaikkea netistä lukemaansa kannata uskoa.. ja tottahan sekin, muissakin asioissa/aihepiireissä. Mutta on kyllä kiva jakaa ja kuulla muiden kokemuksia, kun tosielämässä ei asiasta vielä uskalla niin kertoa :)

Eilen oli tosiaan mulla jo 1.neuvola. Mies oli mukana ja hyvin tarkasti kuunteli ruokaohjeet sun muut ja varmasti vahtii mua kuin haukka niiden osalta :D Oli kyllä hassua, kun kutsuivat häntä isäksi! Siellä oli myös opiskelija/harjoittelija meitä vastassa. Mukava jutustelukäynti oli ja sain nyt sit ajan myös neuvolalääkärille 9.12 tuon hieman kohonneen verenpaineen takia.

Mutta ultra vasta tammikuun puolella! Ja seuraava neuvolakin vasta helmikuun alussa - siihenhän on ikuisuus! Neuvolassa ei myöskään ole ultraa, joten seurantaan kuuluu siis vain ne pari "perus"ultraa :(

Päätettiin siis miehen kanssa et käydään ennen joulua jossain yksityisellä ultrassa! Täytyy vaan täältä JKL alueelta etsiä paikka. Jouluna ollaan koko lähiperhe (veljet perheineen +vanhemmat) yhdessä ja ehkä kertoisin raskaudesta, niin olisi kiva saada sitä ennen vähän mielenrauhaa ja varmistusta... nyt olen uskaltanut kertoa vasta omalle äidilleni ja parhaalle ystävälleni.

pikkutikkuja ja pikkuinen 7+2
 
Kiitos Pikkutikkuja :)

Täällä myös on paljon netistä ahkerasti etsitty tietoja ja lueskeltu keskustelupalstoja ja nyt sitten päätin itsekin vasta liittyä palstalaiseksi kirjoittelemaan että tämäkin on ihan uutta :D

Minä kovasti odottelen ja jännitän sitä varhaisultraa ja ekaa neuvolaa jos sinne asti päästään. Asun itse helsingissä ja varasin ajan ultrattavaksi tutulle gynelle bulevardin aavaan :)

Toivottavasti tämä aika nyt menis nopeasti!
 
Heippa kaikille!
Varovaisesti liityn tänne maanantaisen plussan jäljiltä. Takana on IVF hoitoja yksi hoitokierros jossa yksi tuoresiirto ja kolme PASsia, niiden tuloksena yksi keskenmeno/kohdunulkoinen viime keväältä. Ja nyt siis tämä luomuihme kun olemme olleet tauolla.
Olen 32 vuotias ja ensimmäinen lapsi kysessä sekä minulle että miehelleni.
RocyFoxy me mennään melkein samoilla päivillä, mulla nyt luultavasti 6+0 ensi maanantaille sain jo ajan varhaisultraan.. :O pelottaa että onko se jo liian aikaisin, näkyykö vielä sydänääniä.. jännittää!!! Oireita: VÄSYTTÄÄ koko ajan, on viimeset kaks päivää nukkunut melki putkeen ja tissit tai lähinnät nännit on niin arat ettei pysty koskeen. koko ajan röyhtäyttää ja pari kertaa oksennusta noussut kurkkuun...:LOL: kaikki oireet ovat kuitenki enemmän kuin tervetulleita, ehdimme lasta yrittää kolme piiitkää vuotta :) netin laskureiden mukaan laskettu aika olis 24.7. mutta tarketuu varmaan ku ultraan pääsen ja toivottavasti siellä nyt kaikki olis hyvin :)
 
Voi HelgeR, hurjasti voimia! ?En voi kuin vain yrittää kuvitella suurta hätääsi :( Peukut ja varpaat ristissä, jotta ei olisi vakavampaa! Vekkuliinahan aiemmin kirjoitteli, että runsaankin verenvuodon jälkeen kaikki olikin ollut hyvin - toivotaan nyt samaa! Ja toivottavasti pääset pian tilannetta tarkistamaan!
 
HelgeR toivottavasti kaikki on vuodosta huolimatta hyvin!!!

Onko muita kellä on pahoinvointi alkanut vasta 8+ viikolla? 7+9 vielä hehkutin että ihanaa kun ei oo huono olo ja 8+0 pum… silloin iski! Oksentaa ei oo tarvinnu, mut vedet silmissä oon yökkiny. Aamulla pahaaoloa ei oo, mut kahden jälkeen alkaa!
 
HelgeR Täällä pidetään peukut pystyssä,että kaikki olisi verenvuodosta huolimatta hyvin! :hug:

Tänään meillä oli sitten se (np-ultra) jossa tietenkin viikot putosi alaspäin,kuten tiesinkin etukäteen. Elikkä 6+5 mennään nyt ja LA on 20.7. Vahva syke nähty, ja nyt vain toivotaan kaiken menevän loppuun asti hyvin.


Minut voi lisätä listaan. Ada Amelia/23/2.lapsi/KOS


Nii ja miten sinne fb-ryhmään pystyi liittymään? :)

P.s Pahaolo ja voimakas väsymys jatkuu, mutta nyt saatu kuitenkin jopa kuva siitä pikku mötistä minkä vuoksi jaksaa oireetkin kärsiä.. :heart:

Ada Amelia & Kiiwi 6+5
 

Yhteistyössä