40+ ODOTTAJAT, vol 2




Nimimerkki............monesko..........LA

Hepuli71 (39).........2 lapsi...............1.7.2010, TAYS
Jadette (40)............3 lapsi...............6.7.2010
Minni (46)...............2 lapsi...............12.7.2010
Kääkkänä (34)........5 lapsi...............27.7.2010, EKKS
Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
LaPerla (40)..............1 lapsi..............21.2.2011
Little Bear (xx).......... x lapsi..............xx.xx.xxxx

Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525
 
Kävin sitten ultrassa, 28+1 merkitsi lääkäri korttiin, ja pitää vissiin jo alkaa uskoa että saan pienen pojanpalleron, koska tässäkin ultrauksessa kivekset ja pippeli siellä näkyi, viimeksi vaan rakenneultrassa napanuora haittasi näkyvyyttä jalkojen välissä. Lääkäri tietty sanoi ettei lupaa mitään 100 prosenttisesti, mutta kyllä pojalta näytti ja painoarvio oli 1300 gr. Isohkon puoleinen mutta ihan normaalin kokoinen vauva, ja oli siellä kaikkea muuta kuin pää alaspäin, siis ihan pää ylöspäin ja pyöri ja hyöri kovasti.
Ultrauksen varsinainen aihe oli istukan sijainti, istukka on vähän erikoisen mallinen ja on siirtynyt paremmalle paikalle, vieläkin hyvin lähellä kohdun suuta joten ultrataan vielä kerran viikolla 34 elokuussa ja sehän mulle sopii. Istukka on jotenkin monimutkaisen rakenteinen , kiertyy ymmärtääkseni vähän etu ja takaseinään, ei ole selkeästi kummassakaan, jos oikein ymmärsin.
Hain kotimatkalla kirjastosta sen teekupin neuvoman kirjan ja odotan innolla että pääsen lukemaan sitä.
 
Little bear, onnittelut raskaudesta :flower: :flower: :heart:

Jääräpää, oletpa pitkälle päässyt ilman mammavaatteita! Minä taas tilasin heti (n.viikon päästä plussatestistä Ison paketin mammavaatteita. Siinä oli ehkä vähän liikaakin, mm. Polvi/kaprimittaisia ohuita kesähousuja ehkä n. 6-7 kpl, joista en varmaan tule käyttämään yhtään, sillä suosin hameita kesällä. JA ihania löysia olohousuja, oloasun takkeja ja puseroita. Toivottavasti rauta lähtee nousuun. Minulla nuo nestemäiset valmisteet on toimineet parhaiten, rautatabletit ei ole juuri tehonneet. Muistelen että mansikassa on hyvin rautaa. ..Katsoinpa googlesta ja siellä oli yhdessä keskustelussa tämmöinen tieto, kun jollekin lääkäri oli neuvonut hemoglobinin mataluuden takia syömään mansikoita:
" Mansikoissa on rautaa n. 0,7mg per 100g. Vertailun vuoksi esim. näkkärissä on rautaa 6mg/100g ja veriletuissa 19mg/100g.
Kaurapuurossa ja myslissäkin on vähintään samanverran rautaa kuin mansikoissa, joten mansikka-kuuri ei hirveästi hetkauta suuntaan tai toiseen. Hyviähän ne muuten ovat, ja terveellisiä. Ja c-vitamiinipitoisia."

Itse syön helpostikin 2 litraa kerralla, joten kyllä siitäkin rautaa kertyy kun marjat syön tavallisten aterioiden lisäksi.

Neuvolalääkärillä tuli käytyä. Minulle terveydenhoitaja oli sanonut, että minun ei tarvitse mennä sokerirasitukseen. Olin silloin vielä 39v, täytin viikon päästä 40v. Lääkäri sanoi että alle 40v toista lasta odottavan ei tarvitse mennä jos ei ole mitään rasitustekijöitä itsellä tai suvussa mutta yli 40v. olis käytävä. Joten kaippa meen siihen kokeeseen myöhemmillä viikoilla.
 
Minni kiitos uudesta pinosta ja listan pitämisestä =)

Teekuppi huomenna ollaan sitten molemmat ultrassa =) , toivottavasti tulokset ovat hyvät. Jännittää! Minulla on tänään 11+4 tai 11+3 vähän riippuen katsovatko päiviä koneelta vai keikosta.

La Perla onnea hyvästä ultra näkymästä :heart:

Vauvatoive ihanaa, että pikku pojalla oli kaikki hyvin. Istukka se on mystinen juttu tälläiselle ensikertalaiselle, näkyyköhän se sijainti jo tässä esimmäisessä seulontaultrassa vai vasta siinnä rakenneultrassa? Kerrothan mitä pidit kirjasta. Minäkin se ajatelin jossain vaiheessa lukea hvyä, jos se saa kirjastosta.

Minä toivoisin, että pärjäisin mahdollisimman pitkälle omilla vaatteilla. Töissä haluan kertoa niin myöhään kuin mahdollista raskaudesta. Mutta aika näytää kuinka pitkälle onnistuu. Työvaatteet ovat onneksi löysät.
 
repäisykivuista: Mulla oli viime yönä joku sellainen hetkellinen ja TODELLA kivulias kun nousin äkkiä sängystä. Makasin siis ensin kylkiasennossa ja nousin jotenkin kyljelläni istumaan ja sitten tuli kauhee kipu joka tuntui navan oikealla puolella ehkä kohdun reuna-alueella ja ulottui navan korkeudelta ihan tuonne jonnekin kohdunkaulan/emättimen rajaseudulle. Siis sellainen vihlaisu. Tänään maha aamulla oli vähän arka siitä kohdalta kun painoin sormella...ihan kuin olisi revähtänyt. Nyt ei tunnu enää. oliko se siis repäisykipu vai jotain kamalaa kuten istukan reunan irtoominen???? Ja tänään siis rv 18+6.
 
Minulle lääkäri totesi tuosta istukasta, että se on siisti. MItä lienee tarkoittanut. Se on ihan vasemmalla, jotenka liikkeet tuntuvat vain oikealla. Kuvittelin illalla, että neiti vaihtoi asentoaan rt:ksi. Eivät potkut enää tunnu niin virtsarakkoon. No ihan satavarma asiasta en ole. Välillä tuntuu kunnon rymäytyksia ja sitten taas pientä nyrhimistä. Todella paljon liikkeitä tuohon kaksosraskauteen verrattuna. Mutta onhan sitä tilaakin eri lailla.

Minulla ei juuri mammavaatteita ole hankittuna. Joitakin sain takaisin ed. raskaudesta. Kotona hillun paitulipäällä. Vielä muuten menee S-kokoa olevat jumppalegginsit.

Itselläni muuten tuota mahan arkuutta on ollut koko ajan. Lääkärikin ihmetteli sitä sf-mittaa ja sisätutkimusta tehdessä. Totesi, että onko se noin kipeä. Repäisyjä ei enää juuri tunnu. Sängystä poistun sovinnolla vyöryttelemällä.

Discovery 26+3
 
Hei viisaat ihmiset, mitähän sitä pitäisi vauvalle vielä hankkia?
On vaunut, turvaistuin, amme, hoitoalusta, vaippoja, vaatteita jonkun verran, liivinsuojuksia itselleni ja niitä kosteuspyyhkeitä vauvalle vaipanvaihtoon.
Sänky puuttuu vielä, se pitää vielä hankkia, ja varmaankin rintapumppu.
Mutta mitäs muuta?
Minun olisi syytä laittaa kaikki valmiiksi, koska ei ole miestä joka juoksee kauppaan hakemaan puuttuvia juttuja kun tulen sairaalasta, eikä ole sukulaisiakaan ihan lähellä.
Mitä te muut vielä ostaisitte, pakkauksenhan otin ja siinä oli joitakin perustarvikkeita.
Etenkin te joilla on jo vauva syntynyt, mitä ilman ette pärjäisi, mikä on tärkeää?
 
Kiitos kaunis Kääkkikselle supistelutoivotuksista. Mulla alkoi noin tunti sitten ikävä toispuoleinen selkäkipu johon panadoli auttoi minimaallisesti ja piikkimatto vähän enemmän, mutta tää tietsikalla istuminen ei oikeen tunnu tekevän selälle hyvää... ei voi olla miettimättä josko tää oliskin jonkun sortin supistuskipua, kun alkoi taas äsken koventua se kipu ja hellititikin sitten äkkiä? Nivusiakin pikkuruisen juilii kummasti.

Semmosta pikkutilpehöörivinkkiä vauvatoiveelle, että rintakumit voipi olla alussa tarpeen, ja maidonkerääjä oli ainakin itellä ihan ehdoton hankinta. Molempia saa esim. prismasta tai cittarista. Sitten jos haluaa rintamaitoa pakastaa niin pienet minigrip-pussit on kätsyjä... pitääpäs vielä muuten itekkin hankkia niitä. Muutama tölkki korviketta kaapissa sais kanssa olla valmiina, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Tuttejakin ostin parin pakkauksen, vaikken tiedäkkään vielä tarviiko niitä.

Hepuli 40+6
 
Hepuli, kyllä sulla voi olla jo lähtö sairaalaan lähellä, viikot on täynnä ja ehkä tuo meinaa synnytyksen käynnistymistä miten kuvailit oloasi. Varmaan jo mielellään menisit, toivotaan että nämä merkit sitä tarkoittaa :hug:
Hyvä, noita minigrip-pusseja käytin edellisten vauvojeni kanssa, kun lypsin liikamaitoa pakastimeen, en olisi muistanut enää :)
Saakohan niitä rintakumeja synnytyssairaalasta jos menee rinnat ihan rikki alussa, niitäkin käytin alussa mutta en muista ostinko itse vai sainko sairaalasta.
Toinen poikani söi tuttia, toinen ei ollenkaan, mutta voisi varalle hankkia, jos tarvitaan.
Mutta mikä ihme on maidonkerääjä.......en taida olla kuullutkaan?
 
Vauvatoive kiva teitää, että ei tässä ensimmäisessä ultrassa katsota tuota istukan paikkaa.

Uudi kiitos =)

Hepuli jospa tuo kipu onkin tosiaan supistuksia.

Tänään oli ihana ilta kävin ulkona kävelemässä, ei ollut liian kuuma.
 
vauvatoive10
Tuollainen on maidonkerääjä, ainakin Ainun malli..
http://www.ainu.fi/Tuotteet/Nokallinen-maidonkeraaja

..ja Avent malli..
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=31&ala=&tuote=138

Käteviä ovat jos maitoa heruu paljon! =)
 
Oivikki voi olla paikkakuntakohtaisia eroja, ja kätilökohtaisia eroja, mitä katsovat,
mutta maallikkona ajattelen että istukka on pieni ja keskeneräinen ensimmäisen ultran aikaan, joten ei siitä voi paljon päätellä.
Kerrohan kuulumisia mitä ultrassa näkyi, onnea matkaan.
 
mur-mur, ai tommosia ne maidonkerääjät ovat, ok.
Muistan isojen lasten kohdalla että imettäessä joskus toinen rinta vähän vuoteli, mutta ei niin paljon, vähän kuivasin jollakin pyyhkeellä tai sideharsolla, se riitti.
Hassumpia tilanteita oli joskus seksin yhteydessä, kun sain orgasmin, niin rinnat alkoi suihkuta kuin suihkulähteet, miehen naamalle, ja naurettiin ihan itsemme kuoliaaksi kun tajuttiin ensin että mitä tapahtuu........no nyt ei ole sitä ongelmaa kun ei ole miestäkään :(
Aloitin eilen illalla sängyssä lukemaan sitä kirjaa "Musta tulee perhe" ja on mukavan tuntuinen, hyvin suoraa ja konstailematonta tekstiä, suosittelen, SURINA sinunkin kannattaa lukea.....
 
Huh tää kuumuus ei sovi mulle laisinkaan..ainakaan nyt kun nuo veriarvot alhaiset . No, Suomen kesä on lyhyt eikä sais valittaa. Jäi kaikki alennusmyynnitkin tänä vuonna väliin kun ei ole voimia sellaiseen.
Tänään rv 19+0.
 
Heissan vaan kaikille odottajille :)

Totesin tuossa juuri, että eiköhän se ole minunkin aikani siirtyä tänne palstalle keskustelemaan.

Olen 41v kolmen lapsen onnellinen äiti ( kaksi teiniä ja yksi pienokainen taivaanenkelinä )

Nyt sitten raskaus on alkanut hoitojen avulla ja edennyt rv10+5. Ensimmäisessä neuvolassa kävin reilu viikko sitten ja np-ultraan tuli aika 20.7 eli kaikki toistaiseksi hyvin.
Olen pienokaista kuunnellut niin kiistellyllä koridopplerilla ja ihan kun laukkaradalla mentäisiin sellaista on tykytys. Oli ihan pakko ostaa, et saan mielenrauhan :)

Hmmm....nyt en tiedä mitä kertoisin enemmän. Yritän soluttautua joukkoonne aina silloin tällöin kommentoimalla :)

Mansikkaloota odottaa perkaajaansa
=)

Odotan mielenkiinnolla ultrakuulumisia oivikilta ja teekupilta

Lämpimin kesäterkuin Sela ja Jatsityttö 10+5
 
Ja Sela, tervetuloa tännekin sieltä meidän samasta pinosta!

Ultrassa kaikki oli HYVIN! Niin onnellinen olo siitä! Kovasti oli sammakon näköinen ja potki ja heilui ja vilkutteli! Siis maailman ihanin vauva, niinkuin teidän kaikkien muidenkin vauvat! Pituutta oli 43mm , eikä niskaturvotustakaan näkynyt! Varsinain np-ultra sitten 16.7

Teekuppi 11+2
 

Yhteistyössä