40+ ODOTTAJAT, vol 2

Tervehdys täältä saaristosta!!Täällä poksuupoksutpoksut ylihuomenna jo viikkoja 33.JEE!!Torstaina meen Tyksiin tarkastukseen tuon raskausdiabeteksen takia!!Meillä parisuhde hieman rakoilee...mies tahtoo niin hoivata ja pitää huolta minusta mutta on toisaalta liiankin herkkä kaikelle sanomiselle ja ottaa asiat haukkumisena!!Tunnen itseni melko yksinäiseltä!!Hellyydestä ei tietoakaan eikä myöskään läheisyyttä!!Tällaistako tämä on koko loppuraskauden ja vauvan synnyttyä??Ainoa mikä tällä hetkellä lohduttaa on omat tyttäret ja vauvan ihanat potkut masussa!
miita40 & Walter 32+5
 
Tervehdys täältä saaristosta!!Täällä poksuupoksutpoksut ylihuomenna jo viikkoja 33.JEE!!Torstaina meen Tyksiin tarkastukseen tuon raskausdiabeteksen takia!!Meillä parisuhde hieman rakoilee...mies tahtoo niin hoivata ja pitää huolta minusta mutta on toisaalta liiankin herkkä kaikelle sanomiselle ja ottaa asiat haukkumisena!!Tunnen itseni melko yksinäiseltä!!Hellyydestä ei tietoakaan eikä myöskään läheisyyttä!!Tällaistako tämä on koko loppuraskauden ja vauvan synnyttyä??Ainoa mikä tällä hetkellä lohduttaa on omat tyttäret ja vauvan ihanat potkut masussa!
miita40 & Walter 32+5
 
Voi Mur-mur, olen niin iloinen, onnea synttäreiden johdosta ja varsinkin plussasta!!!

Oivikki; oletko ajatellut pahoinvointiin akupunktiota. Voin suositella sitä lämpimästi. Minä olen kaikista kolmesta oksentanut itseni lähes hengiltä, vanhimmalta oksensin jopa viikolle 26 asti, kävin vähän väliä tipassa keräämässä voimia. Tästä nykyisestäni menin heti raskauden alussa akupunktioon enkä ole koko aikana kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista. Olen ollut koko raskauden ajan täysin oireeton, jopa niin oireeton että pitkään luulin etten olekaan raskaana. En ole koskaan uskonut tuollaisiin hoitoihin mutta nyt täytyy myöntää että kyllä niissä perää on.

Mulla vauvelin pää tuntuu edelleen tuossa vasemman kyljen alla eli eipäs se mihinkään ole kääntynyt vieläkään. To neuvola ja maanantaina kääntöyritys, huh!

Miina 70 + masuasukki 36+ jotain

 
Voi hurja! Onnea paljon murmur :heart: :flower:
Toivotaan kovasti että huomenna vahvempi viiva :)

Onnea avioituneille Siiri ja Bree :heart:

Oivikki voi, vieläkö sulla on se pahoinvointi noin kamalaa? Oon lukenut, että sairaalasta saatava joku pahoinvointilääke on tosi tehokas. Toivottavasti olo paranee pian! :hug:

Mä oon lueskelu aina välillä mut voimat on niin pois tän kuumuuden takia, päivät menee ihan totaalisessa tokkurassa ja sit ku vielä kaytän tota progestania tupla-annoksina niin se laittaa väsyttämään kahta kauheammin. Ja välillä oli verenpainekin koholla niin olo oli kyllä aika seko :|

Lauantaina kävin viimeks ultrassa ja siellä se pikkuinen kasvaa, oli jo hurjat 2.2cm :)
Vähän kyllä vielä huolettaa se veriläntti mikä vieläkin näkyi ultrassa. En tiedä tarkemmin mutta luulen että se vois olla hematooma. lääkäri ei siitä sen kummemmin kommentoinut, lepoa vaan määräs.

kaikille oikein makoisaa ja lokoisaa masunkasvattelua :flower:
 
Miina akupunktiosta en ole tiennyt mitään. Hiukan arveluttaa, kun mistä tietää kunka on luotettava? Lisäksi minulla on näitä perussairauksia ja en tiedä vaikuttavatko ne akupunktioon. Tosi hienoa, että sait siitä avun.

LB hienoa, että pieni kasvaa hyvin. Jaksamista helteisiin, tällä jo vähän viileni ilmat.
 
Kiitos kiitos edelleen onnitteluistanne!! =) :flower:
..mie aina innostun liikaa ja sitten pettymys voipi olla kova..mutta ei mahda mitään kun on niiiiin hyvä oloinen :) :heart:

Oivikki jos et uskalla akupunktiota kokeilla, kokeileppas esim. tätä pahoinvointi ranneketta!!
http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/
ja kokemuksia rannekkeesta..
http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/pages/kokemuksia-rannekkeista.php
..osalla se on taittanut suuremman harjan tuosta huonosta oloisesta - jaksuja:hug:

Sairasloma on nyt siulle tarpeen, ota vain levon kannalta:heart:

LB:lle jaksuja myöskin:hug: ihanasti pikkinen vain kasvaa:heart:
 
:hug: Onnea mur-mur Toivottavasti viiva vahvistuu ja hcg nousee pilviin. Paljon liimaa ja tarraa että pysyisi tiukasti kiinni ja kasvaisi ihanasti.

oivikki voi harmitus... ite mietin onko kaikki sittenkään kunnossa kun en ole kertaakaan oksentanut vieläkään.... Hyväksi kokemiani konsteja... aamulla neljän-viiden paikkeilla herätys--> kylmiä hedelmiä ja maitoa, ehkä muroja. Alkuun auttoi kinkkuvoileipä suolakurkulla höystettynä ja greippilimu. Sitten takaisin makuulle ja lisää unta. Herätessä taas kevyttä aamupalaa... muroja , puolikas banaani, maitoa. Hapokas juoma on muutenkin ollut ykkönen. Parin tunnin välein vähintään jotain suuhun :) Nyt tosin greippi ei enää uppoa--> perinteinen jaffa / viccy. Melkoista taiteilua on :) Tsemppiä sinulle :heart:

Miita ei miehet aina jaksa ymmärtää raskaana olevan oikkuja. Odotan milloin mun mieheni hermostuu kun mieliteot vaihtuu minuutissa,,, enkä siedä koko ajan liian lähellä oloa, kun ahistaa B) Sitä kaikki tuoksut on niiiiiin voimakkaita just nyt, että vaikkei olisi paha tuoksu se tuntuu ällöltä. Tänään töissä ruokalassa herkkuni maissi haisi suorastaan niin voimakkaalle kun kantoivat uutta astiaa salin toisella puolella. Itsekin hämmästyin hajueämystäni... uh

Meillä lähti ysiviikko käyntiin tänään. Neuvola on vasta 19.8 ja ultra tod näk ennen sitä

Voidaanhan pulleasti masuasukkeinemme :heart:

t. ainoEmppu & Onni 9+0
 
Unna eipä ole mullakaan kahdella obsidanilla/vrk rauta-arvot nousseet. Lisäksi syön nestemäistä luontaistuotetta nimeltä ferronol. Ja viikon olen syönyt mustaa makkaraa niin että korvistakin sitä jo tunkee ulos :LOL: (neuvolan täti käski vaikka mulla rd :whistle: ). Tai no onhan se hemppa noussut 101:stä 105:een kuukauden aikana mutta että olematttomalta muutkselta tuntuu. Nyt torstaaina on neuvola ja katsotaan mitä hemppa-arvot sanoo mustasta makkarasta...pelkään kyllä että pissastakin löytyy sokereita kun tuo rauta on nyt ykkösasia mulla ruokavaliossa eikä sokerit. Mulle ei oo ehdoteltu muita rautalääkkeitä. Viime raskaudessa obsidan nosti kolmessa viikossa rauta-arvot 105:sta 125:een mutta nyt näyttää teho huonommalta. Odotan kuin kuuta nousevaa että nuo arvot nousisivat niin jaksaisi ihan eri tavalla! Ja helteet eivät todellakaan helpottaneet oloa ;) tänäänkin ollut taas vähän liian kuuma päivä mulle.
 
Mieletöntä mur-mur :D . Täälläki sulle sormet ja varpaat pystyssä d =) b.

Mullei kyllä Oivikki nuo pahoinvointirannekkeet auttanu yhtään. Oksensin ne ranteissa :x .

(.) Lääkärineuvolassa tänään kaikki hyvin. Harmi, kun siellä ei ollut ultraa. No, pääasia, että sydänäänet kuulu.
 



Nimimerkki............monesko..........LA

Sukulaku ................2 lapsi...............27.7.2010, Naistenklinikka
Kaislakerttu (43).....3 lapsi...............9.8.2010
Nirzu (42)................8 lapsi...............1.9.2010
Pinkki69 (40)...........1 lapsi...............6.9.2010 Naistenklinikka
Miina70 (39)............4 lapsi...............6.9.2010, LKS
Emily67 (42)...-........1 yhteinen........xx.xx.xxxx
Roosamaria69 (40).3 lapsi...............17.9.2010, Naistenklinikka
vauvatoive10 (43)..3 lapsi...............28.9.2010 Kätilöopisto
tete-a-tete (41)......5 lapsi...............20.9.2010
miita1969 (40)........3 lapsi...............23.9.2010 Tyks
Discovery (40++)....6 lapsi...............10.10.2010
Unna68 (41)...........3 lapsi...............18.10.2010
Rinja (40)................x lapsi...............15.11.2010
Tirlittan1968 (42)....2 lapsi...............15.11.2010 Jorvi
Jannika (39)............1 lapsi...............28.11.2010 Kätilöopisto
Jääräpää (xx)..........3 lapsi...............2.12.2010
Siiri S (39)................1.lapsi..............20.12.2010, TAYS
minnihiiri68(41)........2.lapsi..............22.12.2010, PS
Surina70(40v.).........x lapsi..............23.12.2010 PS
Ninni-70 (40)............2 lapsi.............25.12.2010 Naistenklinikka
Lokakuu...........................................26.12.2010
DolceVita (41)...........5 lapsi.............29.12.2010
Maikki (43)................2 lapsi..............01/2011
Teekuppi (40)...........4 lapsi..............25.1.2011
Oivikki (42)................1 lapsi.............22.1.2011
sela (41)...................4 lapsi........-.....29.1.2011
happihyppy (39).......3 lapsi..............1.2.2011 OYS
Naappuli (44)............3 lapsi..............xx.xx.xxxx
Padmashree (40)......1 (kaksoset)....xx.xx.xxxx
Little Bear (38).........1 lapsi...............4.3.2011
AinoEmilia (45)..........4 lapsi...............xx.xx.xxxx
MrsBree...(40)...........x lapsi...............27.3.2011


Syntyneet:..............................LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö :flower:
Äiti murmeli (42).....4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö :flower:
Johanna68 (41)......4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika :flower:
Päikki (41)..............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika :flower:
Star (43).................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö :flower:
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika :flower:
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika :flower:
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika :flower:
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika :flower:


Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Vanha ketju:
40+ *odottajat*.. + YES, WE CAN!!! ,-)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1550525


 
Alkuperäinen kirjoittaja lokakuu:
Siiri sisilisko onnea rouvalle. :) Mä huhuilin liittymisen perään sivulla 13, olisi kiva päästä listalle mukaan :)

Kaunista tiistai-iltaa kaikille
lokakuu 19+2
Anteeksi. Mä en ole tuota listaa koskaan päivittänyt, kunhan vain siirsin sen tuolta aikaisemmilta sivuilta tänne lähemmäksi... mutta nyt on nimesi siellä. Minnikös sitä päivitteli? Pitäiskö jonkun muun nyt sitten aktivoitua?

:heart:

- Siiri S, 20+1
 
Kiitos kaunis kertaalleen onnitteluistanne:flower: lämmittävät mieltä kovasti!

Voi kun olisi jo huominen aamu,että saisin dippailla testiä..jännittää kyllä sikana :p
Palailemisiin&kauniitta unosia kaikille!!:heart:
 
Hyvä Rva Siiri Sisilisko kun päivitit ja sorry Lokakuu kun en ehtinyt päivittää, mutta tuo vaavi kyllä vie kaiken ajan ei ehdi enää netissä surffaileen kuten ennen. Vaavin nukkuma-ajat päivällä käytän joko nukkumiseen tai teen pakollisia hommia...jaahas nyt taas pikkunen huutelee :heart:
 
Käsikipu valvottaa... Taas ihan turra ja kipeä. Outo yhdistelmä.

Onnittelut avioituneille ! Itse menin naimisiin viime vuonna. Siitä se alkaa.

Ja mur-mur onnittelut, mahtavaa !!! Täällä varpaatkin pystyssä.

Minäkin olen syönyt hempan kohottamiseen tuota Ironvitalia ja hyvin on ainakin vielä pysynyt kurissa eli 132. Maltoferhan on myös perinteisesti ollut tehokas kohottaja, jos ei muut toimi.

Kylläpäs jytyttää tuo ukkonen.

Discovery 30+3
 
Huomenta.

Täällä kyllä jännätään mitä Mur-Murin testit näyttävät tänä aamuna. Oi kun pidän peukkuja... :p

Mulla alkaa toimintatarmo hiukan lisääntyä kun hiukan viileämpiä päiviä alkaa olla jo muutama takana. Saatiin ostettua pikkuiselle vaunut ja turvakoppa...kauhea summa niihin kyllä meni rahaa, mutta paljaon muuta ei uutena toivottavasti tarvitse ostaa. Täytyy yrittää haalia tuttavilta ja sukulaisilta muut romppeet edukkaammin. Nuo haluttiin kuitenkin uutena. Ja tänään aloitin äippäpakkauksen tarvikkeiden ja muiden hankittujen jutskien pesun. Vaatteita uupuu vielä, mutta niissä askarruttaa kyllä koko...ei viitsisi hirveästi pieniä vaatteita haalia, jos tyttelimme onkin yhtä isokokoinen kun äitinsä syntyessään :whistle:

Mukavaa päivää kaikille!

Pinkkis 35+2
 
Testi dippailtu aamulla ja tosi hailumpaa viivaa kyllä näytti..pelko on peppusessa, että tässäkö tämä olikin - lyhyt onni :'(

Huomenna hcg määritys, pakko jaksaa vain odotella..testitkin loppui ja lisää en tässä vaiheessa taida hankkia..

Katsellan nyt, miten käy..toivoa pientä pidän yllä..jospa sittenhin:heart:

Ps. Onko muilla ollut alkuraskautta testaillessa sillä tapaa, että aamupisusta heikompi testiviiva, kuin päiväpisusta?..miulla näin..
 
Pinkki ihanaa, minkälaiset vaunut aj turvakaukalon ostitte?

Discovery mikä sinun kädessä oikein on?

Mur-Mur harmi, että ei ole viiva vahvistunut, mutta eipä minullakaan siinnä alussa se viivanen vahvistunut päivttäin. Testasin vain aamupissasta, joten tuohon en osaa vastata. Tsemppiä huomisen odotteluun ja peukut täällä pystyssä.
 
Kysymys kuuluu: onko joku ottanut/ajatellut ottaa syntymättömän lapsen vakuutusta ja mistä sen tällä iällä saa ja pitääkö sitä varten olla terveysselvitys ja mitä kaikkee muuta? Meillä on vakuutukset Fenniassa, eikä kyllä niitä sieltä lähetä mihinkään siirteleen...

t. Siiri S, 20+2
 
SiiriS..me otettiin vauvan vakuutus IF:stä. Oma pankkimme OP ei suostu vakuutusta yli 40 v. äideille myöntämään. Ihan perseestä. No oli meillä vakuutuksia IF:ssäkin eli ei sit kyselty muualta. Jouduin täyttämään terveysselvityslomakkeen ja kun ei mulla mitään perussairauksia ole eikä alkuraskauden aikana ongelmia ilmennyt niin vakuutuksen saaminen oli ihan läpihuutojuttu.

Oivikki, ostettiin Emmaljungan NitroCity yhdistelmärattaat ja MaxiCosin telakallinen turvakaukalo. Vaunujen osto on kyllä ihan hakuammuntaa kun on hirmu vaikeaa miettiä etukäteen miten vaunuja pääasiassa käyttää eli mitkä ominaisuudet on ihan must. Ja kun ne menee ihan ristiin eli mistään vaunuista ei löydy kaikkia jutskia mitä pitäs olla :LOL: Noissa on kääntyvät etupyörät ja ovat melko sirot yhdistelmärattaiksi. Jonkin sortin kaupunkirattaat siis....

Pinkkis

 
mur-mur- mä tein päiväpissasta ruokatunnilla puolen päivän aikaan silloin raskaustestin,
ostin sen apteekista ja marssin saman tien yhden kahvilan vessaan pissaamaan....se oli dpo10
ja mulla oli se digitaalinen clearblue joka sano raskaana/ei raskaana joten ei tarvinnut arvuutella viivan vahvuuksia, hermot olisi mennyt :)
Tsemppiä huomiseen hcg-määritykseen, ellet jostakin satu saamaan digitestiä käsiin,
mikä dpo sulla on, tai tikutitko oviksen ?
 

Yhteistyössä