40+ ODOTTAJAT, vol 2

Lääkärissä käyty jo aamusella ja töitäkin tehty jo tässä välissä. Pieni voi vallan mainiosti, lääkärin sanoin, että on hyvässä hapessa =) Istukka on osittain kohdunsuun päällä joten vuoto johtunee siitä. Hätää ei pitäisi olla ja rauhallisesti pitää ottaa. Kielsi pitkät kävelylenkitkin. Kahden viikon päähän laittoi kontrollin ja jos alkaa vuotamaan enemmän niin soitto polille.
Meill siis kaikki hyvin.
 
äiti murmeli Voi että, miten ihanaa - Onnea, Onnea siulle kovasti!!!!:wave::flower:
..uskon kyllä, että suupielet korvissa asti käyskentelet siellä nyt, ihanaa:D:heart:..

Tarraa&superliimaa pikkisen matkaan:heart:
 
Mie sain eilen lääkäriltä Thyroxin reseptin ja tänään otin ekan 1/2 tabletin, epäily tuosta kilpparin vajaatoiminnasta.

Jospa miun oloinen paranisi ja pikkinenhin pysyisi kiinni, mikäli tärppi vielä kävisi :)

Leppoisia kesäpäiviä sinne kaikille!!:wave::flower:
 
tete-a-tete ihanaa sinulla alkaa jo äitiysloma!

Sela mahti juttu, että tuli varmuus pienen voinnista =) . Hyvä oli myös, että selvisi vuodon syy ja sait selvät ohjeet kuinka toima.

Minä kävin tänään sairaalassa ja Suoma voi hyvin. Sairasloma jatkuu, tässä keskityn syömiseen ja voimistumiseen pahastaolosta huolimatta.
 
Hei!

Onpas hiljaista meidän pinossa. No on itselläkin aika menny muissa puuhissa..tai sit ei ole jaksanut puuhata yhtään mitään..ollu vaan. :ashamed:

Hyvä että Selalla ja Oivikilla on tutkimuksissa kaikki ollu kunnossa.

Ja loistavaa Mur-Mur, että sait thyroxinit. Nuo kilppariarvot kai juurikin vaikuttavat nimenomaan kiinnittymiseen. Mulla kans on on hiukan hitaanpuoleinen se toiminta ja sitä itse epäilin yhdeksi tekijäksi kun ei meillä tärpännyt. Kyllähän kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa kaikinpuolin elämisen laatuun.

Viikonloppu se lähestyy ja maanataina meillä poksuu "täysaikaisuuden" raja eli sitten 37+0. Jee. :attn:

Mutta tänään siis vielä 36+4 :D

Pinkkis
 
Onnea murmelille =) !

Minullakin synnytystapa-arvio lähestyy, eli on ensi perjantaina. Kyllä jännittää!

Tk:n ultrasta minullla myös huono kokemus viime vuodelta, kun oli annettu cytotecit ja katsoivat että kohtu muka tyhjä. Todellisuudessa minulla oli silloin kohdunulkoinen ja kohtu/vatsaontelo täynnä verta, ja kävin tämän ultrauksen jälkeen vielä monet sairaalareissut, kaavinnan ja munatorven poiston läpi. Että se niistä vehkeistä ja ammattitaidosta.

Neuvolan kätilön mukaan olen kuin nuori odottaja, kun ollut niin hyvät arvot ja kohtuu vaivaton raskaus. Normaaleja vaivoja tietty on ollut, kuten tällä hetkellä ylävatsakivut etenkin iltaisin. Kahvin juontia olen vähentänyt ja iltasyömistä. Rennie ja tyynykasat helpottaa hieman nukkumaan mennessä. Kirjoja on tullut luettua enemmän kuin moneen vuoteen :) !

Roosamaria ja nuppunen 35+1 vk
 
Äiti Murmelille tuhannesti onnea, teille tuleekin säpinää kun on lapset noin pienellä ikäerolla, ihanaa!

Roosamaria; kertoiko ne neuvolassa mistä nuo ylävatsakivut johtuvat, itse unohdin kysyä? Mulla on välillä niin kipeä että pitää ottaa särkylääke, ja yöt ovat kaikista pahimpia.

Kävin tänään toiseksi viimeistä kertaa neuvolassa, vielä yksi kerta ja seuraavana onkin sektio. Tuntuu oudolta tietää etukäteen vauvan syntymäpäivä. Enää puolitoista viikkoa niin saan vauvelin syliini. Toivottavasti hän on kunnossa ja kaikki menee hyvin. Vielä tässä vaiheessakin pitää miettiä tällaisia, mieli ei koskaan rauhoitu, aina pitää olla jostakin huolissaan.

Olen yrittänyt hommata käytettyjä kaksostenrattaita. Ehkä ne ovat käytännöllisimmät 2-vuotiaan ja vauvan kanssa.

Mukavaa viikonloppua teille Mammat!

Miina70+ masuasukki 37+6
 
Sanokaapas missä asennossa vauvanne on ollut viimeisimmässä ultrassa tai jossain muussa vastaavassa tutkimuksessa?. Mulla 4d ultrassa vauva oli perätilassa ja rupesin mietimään eilen illalla/yöllä et jääkö se nyt sitten perätilavauvaksi ? Läääkäri ultrassa totesi useaan otteeseen että vauva pitää nyrkkejä naaman edessä kuten perätilalapsille on tyypillistä. Silloin en tajunnut kysyä mut nyt rupes mietityttämään että miten niin perätilalapsi että kääntyykö ollenkaan toisin päin kun tuollainen "leiman sai otsaansa"?! Kaikkea sitä murehtiikin . Nyt siis rv 24+2.
 
Kiitos happihyppy linkistä; nuo Briot vaikuttaa ihan hyviltä, ainakin siinä on erikseen säädettävät selkänojat ja näköjään menevät täysin vaakatasoon jotta toiselle puolelle saa kantokopan vauvalle. Yhdet käytetyt kaksostenrattaat olemme jo ostaneet mutta laitamme ne samantien uudelleen myyntiin, myyjän lupauksista huolimatta siinä ei mene selkänoja täysin vaakatasoon joten siihen ei alle puoli vuotiasta voi laittaa, harmittaa!

Jääräpää; mulla on tämä vauveli ollut kokoajan perätilassa.

 
Pitkästä aikaa hei.

Ensimmäinen "täysi" työviikkoa takana ja olo on aika vetämätön. Olisi kyllä ilman raskauttakin :LOL:

Ihana lukea teidän 30+ viikoilla olevien tuntemuksista... Pinkkikin jo ihan loppusuoralla. Äkkiä se aika sitten hurahti. Muistan sun plussauksen vielä niin elävästi. :D

Mä olen pikkuhiljaa alkanut miettiä vaunujen ostoa. Tai siis sitä, kun en ymmärrä koko asiasta oikein yhtään mitään. Ystävät antavat hyviä vinkkejä: "niiden pitää olla mahdollisimman kevyet" tai "kopan pitää olla mahdollisimman suuri"... Mistä mää tiedän mitä mä vaunuilta haluan/tarvitsen ja onko jollain asialla mulle merkitystä? Ja missä vaiheessa niitä muita hankintoja pitää alkaa tekemään? Riittääkö pelkkä äitiyspakkaus? (No ei riitä, kai mä nyt sen tiedän...) Mutta mitä ihmettä sitä muuta pitäisi ostaa... Miten avuton sitä voikaan olla :/

- Siiri S ja vatsan asukki 21+5, joka aamulla veti herneet nenään kun mies alkoi ehdottelemaan nimeksi Hjallista ja on siitä lähtien pitänyt sellaista zumbakoulua ettei kyllä tosikaan...
 
Rva Siiri Sisilisko Mä aloin "enempi" hankintoihin vasta n. kk sitten, silloin rv 31. Hankin vaunut. Muutaman vaatteen olen ostanut aiemmin. Hoitopöytä tehdään itse, on siis vielä ajatuksen tasolla. Aluksi vauva nukkuu perintökehdossa. Pinnasänky on ollut ostettuna, mutta ei maalattuna eikä kasattuna. Oikeastaan taidan olla lähdössä soitellen sotaan, koska en ole hötkyillyt hankintojen kanssa. Kyllä sitä ehtii, ajattelen. Eihän pieni vauva niin ihmeitä tarvi: puhtaan vaipan, maitoa ja puhtaan vaateparren. Mitään en ole hankkinut uutena, koska käytettynä osunut kohdalle hyviä tai kunnostettavia.

Kun kävin ostaan vaunut, nauratti jälkeenpäin myyjän ilme. ostin huutonetistä ja kävin hakeen paikan päältä. Olin sanonut, että mulla on neljä lasta, mutta en tiedä vaunuista mitään. Esim. heittoaisa oli ihan uusi juttu. :) Myyjä katsoi hieman pitkään. Selitin sitten, että ei mulla ole 90-luvulla ollut sellaisia hienouksia, ikinä kuullutkaan. :D

Eli summa summarum: ehdit oikein hyvin tehdä hankintoja vielä. Ei paniikkia. :)
 
Onko teillä pidemmälle ehtineillä vauvalla usein hikka? Täällä tuntuisi olevan useita kertoja viikossa. Hassu tunne, kun koko maha pomppii ja kädellä tuntee selvästi kuinka pieni vartalo säännöllisesti nytkähtelee. Miltähän vauvasta tuntuu hikotella? =)

tete rv 34+5 eli maanantaina poks 35 (enää viisi viikkoa laskettuun, hui)
 
Kiits tete-a-tete. En kyllä aatellutkaan hötkyillä hankintojen kanssa, mutta yritän takaraivossa jotenkin jäsentää hankintojen "tärkeysjärjestystä". Kuten sanoit vauva tarvitsee puhtaan vaipan, maitoa ja puhtaat vaatteet ja kasapäin rakkautta. Mä olen kans aatellut ostaa mahdollisimman paljon käytettynä... hieman harmittaa, että mun vanha pinnis hävitettiin mökiltä muutama vuosi sitten, oli ollut siellä varasänkynä. Nythän se olisi päässyt taas tositoimiin, vasta 40 vuotta vanha sänky :)
 
Siiri Mulle kävi niin, että joulukuun alussa myin muuton yhteydessä veljeni tekemän kehdon. Joulukuun lopussa olin sit raskaana. :D Onneksi kuitenkin tuo vanha perintökehto on vielä tallella.

Meillä on miehen kanssa yhteensä 8 lasta ennestään, mutta ei mitään vauvakamaa tallessa. Elämä on ironista. =)
 
Hikiset heipat täältä kaukaa :wave:

En oo viime aikoina paljoa käynyt täällä, kun nämä sivut tökkii niin kamalasti. Ei meinaa aueta millään :/

Hyvistä ultrakuulumisista kaikille käyneille paljon onnea!
Minäkin käväsin tänään taas kurkkaamassa pikkukarhua ja siellä se kölli kolossansa :) Ja lääkäri sanoi, että 70% varmuudella se ois tyttökarhu :heart: Katotaas pitääkö paikkaansa loppuun saakka! Nythän viikkoja vasta 11, en tiedä mistä kummasta se sen näki, mutta kattotaan. Tyttö ois kyllä niiiiin tervetullut, poika myös eipä sillä :heart:

Täällä on ollut niin h****tin kuuma viime aikoina, että en oo pystynyt yhtään mihinkään ja paha olokin vaan aina yltyy mitä kuumempi ilma. Mä oon niin kypsä tähän helteeseen, että ei oo tottakaan! Tuntuu ettei henkiä saa. Nyt onneks saan lopettaa sen progestan lääkityksen, joka pistää pään ihan pyörälle aina tunti lääkkeen ottamisen jälkeen ja niitä piti ottaa 3 krt pvässä, joten melkein koko päivä meni ihan sumussa. Jospa sitä nyt alkais sitten olla elävien kirjoilla pikkuhiljaa.

Millonkas muuten te, joilla hepariinilääkitys, ootte lopettaneet sen käytön? Lääkäri sanoi et seuraavalla kerralla katotaan, josko lopetetaan vai mitä tehdään. Oon netistä lukenut, että jotku joutuu käyttään koko raskauden ajan. :/
 
Moi!

Tete-a tete...meidän vauvelilla hikottelu alkoi enemmissä määrin muutama viikko sitten ja nykyään hikottelee varmaan ainakin kerran päivässä...jos ei useamminkin. Kummallista nykimistä tuntuu vähän väliä :D

Siiri...ihan hyvä jos jätät hankintoja aika loppuvaheeseen. Hyvää tekemistä äippärille ja muutenkin näihin vikoihin viikkoihin. Mäkin aloitin hankinnat ja touhuilut (äp-vaatteiden pesut yms) vasta parisen viikkoa sitten. Joskus tietysti sit voi käydä niin et vaavi tuleekin aikaisin mutta eiköhän lähipiiri ois auttanu siinä tilanteessa. Vähän kyllä harmittaa etten ajoissa ruvennu kyttäämään käytettyjä vaunuja...siinä ois voinu säästää paljonkin. Ostettin uutena ja kyllä niihin sit rahaa upposkin. Sain onneksi sit tosi paljon vauvakamoja ja vaatteita käytettynä mun kaverilta ja se lämmitti kyllä mieltä kovasti. Ja meillä myös perintökoppa pikkuvauvalle...siirrytään sit pinnikseen kun vauva vähän kasvaa. Itsekin olen siinä kopassa nukkunut :heart: Ihana näitä vauvan juttuja on nyt touhuilla äippärillä. Saa rauhassa hypistellä pikkuisia vaatteita jne :LOL:

Meillä herättiin tänä aamuna ukkosen jyrinään ja heti aamusta katottiin komeaa ukonilmaa. Nyt on keli kirkastumassa, mutta kauhean hikinen ilma. Hikiriepu pitäs melkein olla ;)

Mukavat viikonlopun jatkot kaikille!

Pinkkis 36+5
 
Miina70
Tuolla myös kaksostenkärryjä =)
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=kaksostenrattaat

..ja kannattaa vaikka laittaa ilmoa esim. Kaksplussan tai Perhe myyntipalstoille!!

LB vai pieni tyttö karhunen siellä masussa saattaapi asustella:heart::)
Toivottelen siulle parempia vointeja ja ilmojen viilenemistä!!
Mie käytin Fragminia koko raskaus ajan.

Mukavia oloisia kaikille!!!:wave::heart:
 
Mulla on nuo Fragminit viikolle 36 asti estämään keskenmenoa ja tukoksia. Oisin halunnut jo lopettaa, mutta lääkäri ei suostunut,kun nyt edessä nämä voimakkaan kasvun viikot.

Olen ihan raato tämän käsivaivan kanssa. Ei lopu enää päiväksikään. Lääkäri ois märännyt Panacodia. Sanoin, ettei se tähän mitään auta. Kokeiltu on. En sitä tukijuttuakaan oikein voi käyttää. Mitä sen kanssa sais tehtyä. Ainoa tietenkin, että jos yöllä pitäis.

Discovery huomenna poksuu 32
 
Siiri minä olen jo netissä surfaillut ( nyt on hyvin aikaa ) ja katsellut minkälaisia vaunuja haluaisin. Vähän olen kallistumassa siihen, että haluasin vaunut ja rattaat erikseen. Haluaisin ison kopan vaunuihin ja sitten kevyet rattaat, mutta rattaisiin toivoisin täyttä makuuasento mahdollisuustta. Olen harvakseltaan seurannut noita käytettyjen vaunujen palstoja, jos löytyisi mieluiset vaunut. Mutta tässähän on aikaa vielä mieltää muuttaa moneen kertaan. Esimmäisenä ajattelin kuitenkin hankkia sen turvakaukalon. Vaatteita ostelen sitten jokus lähempänä la:ta.

LB ihanaa sinäkin olet jo noin isoilla vkoilla. Mielenkiintoista, että osaavat siellä nyt jo sitä sukupuolesta sanoa jotain ultran perusteella. Minullakin on enemmän huono-olo kuumalla ja teillä on siellä varmasti edelleen täysi helle.

tete ja pinkki ai minä en tiennytkään, että pikkuset hikottelevat jo mahassa, uskomatonta, että sen vielä tuntee =)

Discovery minulla oli aikoinaan murtuma kädessä ja turvotus oli valtaisa ranteessa ja sormissa päivän mittaan. Yritin pumpata sormilla ( murtuma ylempää kädessä, joten kättä sai ja piti liikuttaa ) estää ranteen roikkumista alaspäin ja kohoasento rentoutuessa, varovasti puristelin nestettä sormista ylöspäin ja käytin kylmää. Mutta nämä ei ehkä soivi ollenkaan sinun vaivaan, kun on syy ihan eri. Kipu on ikävä kumppani. Kävitkö siellä fysiolla, jos niillä olisi jotain keinoja ehdottaa?

Täälläkin on tosi kostea ja lämmin ilma.
 

Yhteistyössä