40+ ODOTTAJAT, vol 2

Alkuperäinen kirjoittaja Pinkki69:
Toivottavasti Siirillä kaikki ok ja se pissan protsku osoittautuu vääräksi hälyytykseksi! Mites muuten tuo raudan annostelusi...saitko ohjeet neuvolasta vai säästeletkö masua ottamalla rautaa vain joka toinen päivä? Mulla nimittäin yksi Obsidan/päivä juuri ja juuri pitää hempan tasaisena. Nostoon tarvittiin tupla-annos. Noilla raskausviikoilla mulla nimittäin muistaakseni romahti hemppa kun vauva alkaa kasvaa ja sille pitää valmistaa verta hurjasti.

Pinkkis 35+4

Mä sain terkalta tällaisen ohjeen. Joka toinen päivä. Ja sillä se hemppa on nyt pysynyt siinä 110 huitteilla. Voi tietty olla, että tässä kohta iskee vähän isompi väsymys (ainakin nyt kahden viikon töissäolon perusteella alkaa tuntumaan siltä, lisäksi tein TAAS aika ison mokan ihan vaan kiireessä... ja väsyneenä... no, onneksi siinä ei mennyt kuin rahaa) :LOL: Onneksi on viikonloppu (kun vaan pääsis täältä töistä pois).

Juuh, toivotaan että pissa oli tänään ok, maanantaina sen saan sitten tietää. Mä en oikeestaan edes osaa ajatella mitä se vois olla jos olis protskut plussalla, jotain tulehdusta?? Eikai näillä viikoilla vielä raskausmyrkytystä?

Nyt sinne himppeen. Ja illalla ystävien (lapsettomien) kanssa syömään :)

- Siiri S ja (tytsi) 20+4
 
Mur-mur; :hug:

Vauvatoiva; Minäkin olen kuullut olevani maailman nipoin, tiukkapipo äiti, kaikki muut saavat valvoa aamuun asti paitsi he! Nyt vain on käynyt niin että äiti on niin väsynyt ja nukahtaa itse ensin eli en näe moneenko pojat valvovat. Yksi aamu kävin veskissä aamulla kuudelta ja toinen pojista oli hereillä, ei kuulemma tullut uni =) .

Minä sain toiselta pojalta ihanan runon jota luen aina kun alkaa pinna palamaan murkkuihin:

Äiti

4 vuoden ikäisenä; Minun äitini osaa mitä vaan!
8 vuoden ikäisenä; Minun äitini tietää paljon, todella paljon!
12 vuoden ikäisenä; Minun äitini ei todellakaan tiedä kaikkea!
14 vuoden ikäisenä; Tietenkään äiti ei tiedä sitä, myöskään!
16 vuoden ikäisenä; Äiti, hän on todella vanhanaikainen!
18 vuoden ikäisenä; Se vanha nainen? Hän nyt on semmoinen vanhanaikainen!
25 vuoden ikäisenä; No, hän saattaa tietää siitä hieman!
35 vuoden ikäisenä; Ennenkuin päätetään, kysytään äidin mielipide!
45 vuoden ikäisenä; Mietin vain, että mitä äitini siitä sanoisi!
65 vuoden ikäisenä; Voisinpa kysyä äidiltäni neuvoa!

Joten kyllä nuo murkut aivan varmasti välittävät vanhemmistaan vaikka eivät aina sitä näytä!

miina70

 
Saimme suloisen tummatukkaisen tytön maanantaina 2.8. suunnitellulla sektiolla =) Kotiuduimme tänään ja pää on vielä ihan pyörällä :)

Kaikki meni ihan hyvin, tosin joutuivat nukuttamaan mut siinä vaiheessa kun istukkaa poistettiin, olin niin ponnekkaasti yrittänyt kieltää vatkaamasta enää mun vatsaani... Jännä juttu, sanoivat että olisi joka tapauksessa jouduttu leikkaamaan, nyt napanuoraa 40 cm ja jalkojen ympärillä, olisi jäänyt taas jumiin ja sydänäänet laskeneet. Onneksi vältyttiin siltä, nyt vointi on ihan hyvä ja haavakin näyttää paranevan kivasti. Isot siskot ovat olleet innoissaan, mutta saa nähdä milloin tuo melkein 2 v tajuaa, että tämä vauva tuli sitten jäädäkseen.. Ihan hyvä ajankohta syntyä, esikoisen ekaluokka alkaa ensi viikolla, pääsen nyt sinnekin vetistelemään mun isoa tyttöäni :)

Tervetuloa kaikille uusille! Luen tän viestiketjun myöhemmin, nyt pitää mennä vaihtamaan vaippaa :D
 
Testailtu nega, tämä tältä osin:ashamed:..suru&pettymys on tietenkin kova:'( :'(..m i k s i se pieni ei voinut jaksaa kiinnittyä nytkään??????????????? :'(


Kuitenkin..
Hyviä vointeja& sellaista rentoista viikonloppua kaikille masun kasvattajille!!:heart:
 
Kaislakerttu tuhannesti onnea ihanasta prinsessasta!! Tietenkin minua nyt kiinnostaa tietää kuinka kipeä olit sektion jälkeen, koska pääsit jalkeille yms, koska saa alkaa nostelemaan esim juuri tuota 2-vuotiasta? Kerro kaikki=). Minulla voi olla edessä sektio perätilan vuoksi, maanantaina yrittävät kääntää vauvaa mutta jos ei käänny niin luultavasti vaadin että leikkaavat (toivottavasti eivät yritä ympäripuhua synnyttämään alakautta, olen helposti ympäripuhuttavissa)

Mur-mur; Olen todella todella pahoillani :'(

miina70
 
Mur-Mur :'(

Miina kiitos, ihanaa kuulla, että tälläistä on ollut muillakin ja on ollut harmitonta. Tilaan aikaa neuvolaan jokatapauksessa maanantaina, jos oma terkka on puhelimen päässä niin juttelen hänen kanssaan.

Siiri S mukavaa iltaa sinulle.
 
Kaislakerttu Onnea tytöntyleröstä :flower:

ON: Mulla ollu pari päivää vuotoa sellaista ruskeaa ( eis iis yhtään veristä ) ja eilen tuli myös hyytymä/limaklöntti sekin siis ruskea. Vuotoa on lähinnä pyyhittäessä ja pikkuhousunsuojaan ei ole tullu kuin yksi pieni tippa. Toivotaan että on normaaalia. Pienen sydänäänet kuuluu kyllä kotidopperilla eli siköhän kaikki hyvin.
Kuinkahan yleistä näillä vkoilla on noi vuodot? Rv nyt siis 15+4

Sela ja Pikkarainen
 
Sela hyvä, että sinulla on tuo dopleri. Minä en osaa yhtää kommentoida tuohon vuodon yleisyyteen, kun ekaa odotan, mutta voisithan pirauttaa sairaalaan kysyä.

Tänään oli taas paino vähemmän aamulla kuin eilen :'( . Onneksi kaikki muuten on kuitenkin ok. Päässä vain tuntuu, että ukkosta on ilmassa. Lähden tästä torille kohtapuoleen hakemaan marjoja ja pottuja syötäväksi.
 
Sela; Mulla oli tuosta tyttärestä todella runsaita vuotoja noin vkosta 7 alkaen varmaan noihin samoihin viikkoihin asti kuin sinulla. Se ruskea veri on ns vanhaa verta joka on jäänyt jonnekin kohtuun tms ja tulee nyt ulos. Mulla vuosi ensin ihan puhdasta verta joka muuttui seuraavana päivänä ruskeaksi ja pieniä hyytymiä tuli myös. Sitä ruskeaa, joka pikkuhiljaa vaaleni, valui noin viikon. Sen jälkeen oli viikon-parin tauko ja sama rumba alkoi uudestaan. Mulla oli istukka niin lähellä kohdun suuta että se vuosi. Raskauden edetessä istukka nousi normaaliin paikkaan ja vuodot loppuivat. Se oli tosi piinaavaa aikaa, minunkin oli pakko hommata dobleri jotta mielenterveys säilyi.

miina 70
 
Onko täällä niitä joilla kolme niin pientä lasta että kaikille pitää olla autossa oma turvaistuin?? Eli miten kummassa saa auton takapenkille kolme istuinta rinnakkain? Yksi niistä istuimista olisi se vauvakaukalo ja kaksi kasvot menosuuntaan olevaa istuinta joista toinen on Gracon cosmic ja toinen juuri hankittu kiddy guardian (muhkea).
 
Mur-mur :hug: :hug: :hug:

Kaislakertulle onnea :heart:

(.) Mua ärsyttää, kun noi mun aiemmat keskenmenot on vieny ilon tästä odotuksesta. En oikeesti edes usko, että me elävä vauva syliin joskus saatais. Mulle on jotenki jääny sellanen olo päälle, etten edes ole oikeesti raskaana, enkä jotenki osaa iloita tästä raskaudesta. Yleensä en edes ajattele koko vauvaa, en silittele masua ja kun joskus innostun esim. miettimään vaunuja, niin tulee heti mieleen, ettei me niitä kuitenkaan tarvita :ashamed: Joka ikinen kerta, kun käyn vessassa pelkään löytäväni verta paperista. Oon "oppinu", että sitä verta tulee just silloin, kun sitä ei osaa odottaa, joten minä sitten odotan. Nyt en oo mielestäni tuntenu mitään liikkeitä vuorokauteen ja oon taas ihan varma, että huonosti kävi ja mietin, millasta on synnyttää 14-viikkoinen sikiö. Tää on ihan peestä!
 
happihyppy mulla samat tuntemukset :hug: . Pelko kokoajan mielessä. Mulla viikkoja jo 23+2 ja tän hetken suurin pelko on että saanko viikkoja tarpeeksi kasaan jotta vauva voi syntyä elinkykyisenä. Olen erittäin tietoinen että 22.-23. viikoilla vauvalla on vain pieni mahdollisuus selvitä kohdun ullkopuolella. Sitten luin että 26.viikolla jo suuret mahdollisuudet selvitä ja 30. viikolla suurin osa syntyneistä jää henkiin :attn: . Niinpä lasken päiviä tuo asia kokoajan mielessäni. Eli pelon aiheet vaihtuu sitä mukaa kun raskaus etenee. En myöskään uskaltanut vauvalle vielä tarvikkeita ostaa (no suurin osa mulla valmiiina mutta jotain pientä kuten tuttipulloja). En tiedä mikä poistais ne pelot...ei kai mikään muu kuin aika jooka mataa pikkuhiljaa eteenpäin aina valoisampaan ja valoisampaan mahdollisuuteen.
 
Minä ajan itse Audi A4:llä, mikä ei ole kovin iso auto. Takapenkillä on tällä hetkellä kaksi Maxi Tobia, jotka ovat aika kookkaita istuimia. Väliin pitäisi survoa Maxi Cabrio Fix. No jospa pojat pärjäisivät jo korokkeilla, kun tulevat kohta neljä vuotiaiksi. Meillä on kyllä tilattuna MB Sprinter. Pitäisi tulla syyskuun lopulla. Siihen kyllä mahtuu, mutta minä tuskin sillä paljon ajan. Ei ole ihaanteellisin kaupunkiajoon kokonsa puolesta.

Sela minulla oli kaksosista vuotoa rv 12. Satuin silloin menemään juuri eka kontrolliin Taysiin. Tsekattiin, ettei virtsatietulehdusta eikä klamydiaa. Ultrassa nähtiin, että verenvuoto ei tule kohdusta. Oli kirkasta ja välillä runsasta. Selitystä vuodolle ei löytynyt.

Happihyppyminullakin oli tässä reilu yksi vuorokausi, jolloinka ei juuri liikkeitä tuntunut. No kaivoin dopplerin esille ja kyllä äänet löytyivät. Oli varmaan vaihtanut asentoa niin, ettei liikkeet niin hyvin tuntunut.

Mies lähti moottoripyörällä kavereittensa kanssa "retkelle". Vähän jöpelö olo. Mitä jos jotain sattuu ? Mihin saan pojat ja niin edelleen.

Discovery 30+6
 
Happis :heart::hug::heart:

Kun liikeet alkaa lisääntymään, tuntuu raskauskin p a l j o n todemmalta, usko poijjes!!:heart:
..toinen on siellä vielä niiiiin pieniäinen, että liikkeetkin ovat vielä ihan hipaisuja vain, vahvistuvat päivä päivältä!! =)
 
Miulla sitten vuoto alkoi tänään..olen oikeastaan helpottunut, vaikkakin tietysti pettynyt ja suruinen tilanteesta:ashamed:

Soittelin päivystykseen, tarvitsenko anti-D piikin kun olen RH-negatiivinen..tarvitsenhan mie ja haen sen tänään.

Jospa jo seuraavasta oviksesta pientä jakasaisin yrittää:heart: ..aika kun rientää, ei odota, saatikka pysähdy..

Mukavaista kesäpäivää kaikille&hyviä oloisia!!!!:wave::heart:
 
happis ja jääris minäkin pelkään km vaikka ei ole sellaista kokemusta. Nyt erityisesti , kun en onnistu saamaan painoa nousemaan vaan paino on laskenut ja nyt jämähtänyt tähän. Pahaolo jatkuu ja syöminen on ikävää, mutta parhaani yritän.

 

Yhteistyössä