40+ ODOTTAJAT, vol 2

AinoEmilia...jaksuja odoteluun. Toivotaan et kaikki on hyvin :hug:

LittleBear...mä kans en koskaan UNOHDA syömistä. Ekaks mietitään et mitä ja milloin syödään ja sit tehdään siinä välissä mitä ehditään :LOL:

Siiri...ei mua oikeestaan jännitä yhtään. Varmaan paniikki iskee siinä vaiheessa kun tulee lähtö synnärille tai ekat kunnon supparit tulee tms. Saa nähdä =)

Ja mä en tosiaankaan ole vielä tajunnut et meistä tulee perhe (vaikka öitä on tullut kyllä valvottua ja asioita mietittyä täälläkin). Mieskin taitaa olla vielä yhtä hämillään koko asiasta...höpötellään masulle ja on tehty hankintoja yms. Mutta luulen kyllä et ollaan kumpikin ihan puullä päähän lyötyjä sit synnärillä kun meillä on käärö ja tajutaan et se ois tarkoitus viedä MEILLE :D On se vaan mahtavaa et tosiaan saa tän ikäsenä vielä kokea jotain tämmöstä ihan käsittämätöntä....ja olla niin pihalla :xmas:

Pinkkis
 
Alkuperäinen kirjoittaja Little Bear:
Siiri sisilisko mä aina ihmettelen ihmisiä jotka voi UNOHTAA syömisen! :eek: Ei vois mulle sellaista vahinkoa käydä koskaan, aina ruoka mielessä :D ...jopa nytkin vaikka pahaa oloa pukkaa ja on kuuma, mut mietin mitä kaikkea syön sit myöhemmin... :D
Itse asiassa nyt jo kuola valuen odotan kun suomesta tilasin ystävien mukana oltermannia ja meetwurstia...mmmmmm....
*slurps*
Mä oon vähän aina ollut sellainen, että voin päivän elää pyhällä hengellä (ja makealla) ja illalla sitten vetää senkin edestä ;) Ja näin kouluvuoden alussa päivät on niin hektisiä, että elän välillä pelkällä kahvilla ja.... ööö kahvilla. Mullehan on raskauden alusta tullut about 2,5 kg painoa ja tiedän sen aika tarkkaan, koska keväällä laihdutin 8 kiloa eli vaaka oli elämässäni aika tiukasti ennen odotustakin. Pääsin jo lähestulkoon painoindeksiin "normaali"... ja sen tein syömällä säännöllisesti. Itseasiassa en tainnut edes yhtään vähentää syömisiäni vaan vain järkiperäistin niitä. Nyt alkaa taas lipsumaan huonolle puolelle ja tämän raskauden takia sitä ei saisi tapahtua. Tämänpäiväinen väsymys olkoon muistutuksena syömisen tärkeydestä.

Mä muistan opasaikoina, kun sunnuntaisin meillä oli tyttöjen kanssa välillä "suomalainen brunssi". Kerättiin kaikki viikon aikana asiakkailta, ystäviltä yms. saadut Suomesta tuodut eväät (ruisleivät, juustot, metwurstit, sillit, kahvit) ja syötiin normaali suomalainen aamiainen. Ah, se oli ihanaa...

- Siiri S, 22+4
 
Siiri itseasiassa mäkin olin vähän samanlainen vielä silloin kun poltin tupakkaa, päivät meni aika sujuvasti tupakan ja kahvin voimalla ja illalla tuli sitten mätettyä aikamoiset annokset, tosin kyllä mulla iltapäivällä yleensä tuli jo niin kova nälkä että oli pakko jotain syödä. Nyt kun ei sitä tupakkaa enää ole, niin tilalle on tullut syönti ja sen huomaa :whistle: tupakanpolton jälkeen paukahti 10 lisäkiloa.

Juu, ja just vähän aika sitten huomasin että nyt tekee mieli kaikkea suomalaista ruokaa, ihan perus makaronilaatikosta lähtien kaikki maistuis. Ja tehtynä nimenomaan suomalaisista raaka-aineista, täällä kuitenkin liha maistuu ihan erille. Onneksi on tuo Ikea, sieltä saa edes jotain "meidän" juttuja :)
 
Kävin tänään lääkärissä, joka totesi että vauva vielä niin pieni, 2600 g, ettei käynnistämistä voi ajatella vähään aikaan. Sain seuraavan ajan kolmen viikon päähän, joten menee ajatukset päässä uusiksi ;) . Sinänsä vauva voi mainiosti ja minäkin kohtuullisesti, joten ei muuta voi kuin odotella.

Roosamaria ja nuppunen 36+1
 
Heips,
Nyt sitten se alkoi täällä se armoton painon nousu. Aiemmin kerroin että oli pudonnut 500g ja arvatkaas mitä se vaaka nyt näyttää? 59.5kg, eli pienessä ajassa tullut 3kg lisää. :eek: Ja en hirveästi ole mässäillyt saati syönyt kahden edestä. Kuntoilen (lenkkeilen ja zumbaan) päivittäin.

MrsBree ja Lahja 8+5
 
Moi!

Nolostuksen puna nousee poskille kun lueskelen Siirin ja Nirzun painonnousulukemia...mulle tullu jo yli 15 kg :ashamed: Ja lisää tullee kun ei täällä kotona oikein tule muuta tehtyä kun syötyä ja liikkuminen on jo hankalaa. On niissä kiloissa sitten pudottamista....

Tänään on päällä kauhea väsymys |O Pitäs jaksaa lähteä kauppaan, mutta ei millään saa aikaseksi. Haukotuttaa ja sohva vetää puoleensa...

Pinkkis 37+5
 
älä viitti pinkkis nolostella..mulla normaalisti tullu aina enempi, mut nythän mulla kähtö paino 10kg enempi..joten...voi kai sit sanoa että 15.5 tullu tähän mennessä :LOL: helpottiko..

niin ja väsymys..juu just heräsin täst sängynpäältä..mies tos aamupäivällä yritti että lähetäänkö seinäjoelle siel olis ollu satulamarkkinat (olin puhunu aiemmin että halausin sinne, mut ku ei jaksa lähtee), olis ollu taas ympäriinsä erilaista tapahtumaa, kyseli että haluunko kirpparille mut meikä vaan että en..ei jaksa..tais vetää herneen nenäänsä..mut ku ei jaksa..
nirzu 38+3
 
Meil on kyllä niin temperamenttinen 3v (kohta 4v) ettei mitään määrää. Äsken tuo keksi taas lyödä minua kiukuspäissään...harmittavaa! Se on jännä miten lapset on niin erilaisia kun meidän 2,5v on kiltti kuin mikä ja on useimmiten kuin ihmisen mieli. Saa nähdä millainen persoona vauvasta tulee!
 
Hei kaikki...nyt perillä kotona Norjassa. Muutto meni hyvin, onneksi ja koti tuntuu vuoden Suomessa oleskelun jälkeen kodilta =) .
Painosta...mulla on jo tullut 10 kg...ainakin, vaikka kaikki sanoo ettei sitä uskoisi. Mulla kyllä lähtöpaino oli normaali, mutta olin aika "tiukassa" kunnossa. Oli vaan niin ihana kun mies katsoi mua aamulla, ja sanoi että onpa ihana maha ja etten ole lihonut muuten...suloinen mies. Mutta siis mähän olen vasta reilussa puolivälissä :ashamed: Mutta naama, käsivarret yms. entisissä mitoissa.

Liikkeistä...onko muita hysteerikkoja? Vauva liikkuu joka päivä useita kertoja...toisina päivinä voimakkaammat liikkeet kuin toisina. Mä kumminkin onnistun toisina päivinä panikoimaan ja jään kuuntelemaan liikkeitä ja huolestun. Jotenkin odotan että aina vaan tuntuis samalta kuin edellisenä pvnä ja mieluiten enemmän...Huokaus! Mutta onneksi suurimmaksi osaksi osaan nauttia olosta ja kasvavasta masusta.

lokakuu 22+0 :)
 
Nirzulla jännät paikat...huomenna jo vauva sitten ehkä putkahtaa maailmaan. Ihanaa. Onnea matkaan!! :flower: :heart:

Lokakuulle onnittelut muutosta!! :flower: Siellä se pikkuinen melskaa vaikkei aina tuntuskaan. Heh...kai sitä oikeastaan toivoo vauvelia, joka välillä nukkuukin :LOL:

Kuinkahan tuo vauvan masurytmi pitää yhtä sitten syntymän jälkeisen rytmin kanssa?? Yhteen aikaan meidän neiti tykkäs melskata aamuöisin, mutta nyt on ollut aika rauhassa yöaikaan. Ja aamupäivisin vetelee selkeesti unia mut sit iltaisin seurustelee meidän kanssa television ääressä. Mua ei moinen rytmi kyllä haittais...etetnkin yönukkuminen olis varsin toivottavaa :D

Pinkkis 37+6
 
Aah, kaksi päivää vesillä ystävien kanssa. Kyllä tänä iltana uni tulee...

Älä sinä Pinkkis nolostele... tällä syömisellä minullekin olisi pitänyt kyllä tulla ihan kamalasti kiloja, mutta ehkäpä kerkiän niitä vielä loppuraskaudesta keräämään.

juuh, lokakuu, hysteerikkoja ollaan täälläkin. Masun mellastus pitäisi ilmeisesti olla kokopäivätoimista, etten hysterioisi. Viime aikoina se kyllä on ollutkin... mulla on istukka takaseinässä, joten mää varmaan tunnen itseasiassa aika paljonkin liikkeitä.

Nyt pitsan paistoon, että pääsee nukkumaankin.

- väsynyt Siiri, 22+6
 
Pinkki mä muistan ainakin, että meidän tytöt oli ihan samassa rytmissä synnyttyäänkin...eli esikoinen joka yö heräsi klo 2, tismalleen =)

Nirzulle
täältä tsempit, Seinäjoella olen minäkin synnyttänyt neitoseni ja sinne tulen taas tämän kolmannen kanssa..hyvin se menee, mutta ainahan sitä jännittää! :hug:

Missä on vauvatoive??? Olen huolissani.......ilmoittele itsestäsi!

Omaa napaa sen verran, että äitipolilla muuteltiin taas nuo sokrulääkkeet. Tai lääkkeet säilyy samana, mutta tablettien ottoaikaa muutettiin. Otin ne aiemmin illalla, nyt otan lounaan ja päivällisen yhteydessä 1 tabletin. Juu sen verran muutosta oli näihin yösyönteihin, että nyt se hypo uhkaa jo aikaisemmin..eli aloitan sen syömisenkin sitten aikaisemmin :LOL: Tekis mieli kokeilla omin päin ottaa tabletti aamupalalla ja lounaalla, jos ne ei sitten enää yöllä vaikuttaisi. Kun suurin ongelma on kuitenkin kuulemma nuo mun aterian jälkeiset arvot...että tää on raivostuttavaa! Ja sit kun joka kerta on eri diabeteslääkäri, ja heillä on jokaisella eri mielipide!
Vauvan painoarvio oli torstaina 30+5 2200 g, eli reippaasti mennään käyrien yli. Gynen mielestä mä pystyn synnyttämään 5 kiloisen, huhheijaa sanon minä...kätilö lupaili käynnistystä rv 38 jos kasvu on tätä luokkaa, toivotaan ettei päästettäisi liian pitkälle. Alkaa oikeesti jännittämään!!

T. Unna ja Toivo 31+2
 
Iso oli sinulla Unna tuo arvio. Minulla saatiin viimeksi 31+4 vain 2100 g. Tämä ennusti syntymäpainoa 4250 g. Edellinen painoarvio 29+4 oli 1900 g, jolla ois päästy n. 4600 g. Insuliini oli normalisoinut arvoja. Minulle lupaili lääkäri kuitenkin joko käynnistä rv 38 tai sektioita. Olen kyllä synnyttänyt yhden 4500 grammaisen ihan helposti lukuunottamatta sitkeää käynnistystä.

Tsemppiä lokakuulle. Ei niin huonoa tuuria voi samalla ihmisellä olla kahdesti.

Minulla on tämä neiti niin kova liikkumaan, etten tällaista muista edellisistä. Toivottavasti nukkuu synnyttyään edes jossain välissä. Hurjan voimakkaat on potkut. Pienenä (156 cm) ihmisenä on tuo väli kyllä jo aika täys. Jos syntyis samaan aikaan kuin pojat, mikä epätodennäköistä, niin olis enää 3 viikkoa. Jos taas siihen aikaan, kuin minulla pisin lasketun ajan ylittäjä (42+3), niin yli 9 viikkoa !

Discovery 33+0
 
Mun nuorimmaiseni oli syntyessään 5200 ja rapiat päälle. Edellisenä päivänä oli ultra-arvio, ettei paina edes 4 kg...Että sellainen arvio. Ulos poika kuitenkin tuli, ja onneksi en tiennyt etukäteen olevan noin iso. Ikävää oli, että vauvan solisluu murtui. Itse olin puolikuollut pitkän aikaa synnytyksen jälkeen. En suosittele kenelläkään noin ison vauvan synnytystä
 
Mitäs tänne kuuluu?
Minulla edelleen kuntoiluvaihde päällä. :) Illalla juoksin 10km lenkin ja zumbailin. Tänään ollut jo kuntosalilla ja illalla taas 10km tälläkertaa vaunulenkki edessä. Nautin tästä liikkumisesta niin kauan kuin vaan se on mahdollista ja maha ei ole tiellä. :) :LOL:

MrsBree ja Lahja 9+1 :heart: (kun vaan aika menisi nopeampaa)

Vauvatoive sinun kuulumisia minäkin kaipaan!!!
 
Moi taas...

Eipä mitään uutta näillä meidän nurkilla tänäänkään. Huomenna taas neuvola, mutta eiköhän se mene taas melkein pelkäksi verenpaineen mittaukseksi ;)

MrsBree...voi kun mä haaveilen siitä, että mä pääsisin lenkille...ei tarttis juostakaan, mutku pystys ees kävelemään ilman kauheeta kiristävää vannetta alamahassa :LOL:

Tete...APUA! olet sinä ihan hirmuisen kokoisen vauvan maailmaan punnertanut :eek: Meillä on ehkä loppuviikosta vauvan kokoarvio, mutta aika skeptisesti niihin kai kannattaa suhtautua. Olen kuullut useammaltakin taholta et kilonkin voi arviot helposti heittää todellisuudesta.

Mitenhän Nirzulla on mennyt...joko ois vauveli maailmassa?? Peukutuksia... :heart:

Pinkkis 38+0 Poksis...
 
Katselin tuossa että vauvatoive on kirjoitellut viimeksi 11.8. :( Kun ei vain oisi mitään sattunut!

Mulle muuten lääkäri sanoi, että kanava oli lyhentynyt taas sentillä..eli oli ultraten nyt 3 senttiä, alunperin se on ollut 5 senttiä. Supparit tehneet tehtävänsä myös kohdunsuulla, ulkoreuna repsottaa auki. Voipi tulla siis helposti maailmaan, tai ainakin toivon niin! Edellinen, tämä neiti 13 v., syntyi niin nopsaan että olin tasan klo 6 sairaalassa ja tyttö syntyi 6.08 :LOL: Ponnistusvaihe kesti minuutin! Tuo 8 minuuttia meni siihen, kun siirryin ambulanssista saliin...synnytin omissa kuteissa, ambulanssin henkilökunnan odottaessa oven takana kuittausta :LOL: Eli jännittää!!

Huomenna taas neuvola, onneksi. Tänään olen kärsinyt jostain ihme selkäkivuista, piti ottaa panadolia pahimpaan tuskaan. Auttoi se sen verran, että nukahdin tietty sohvalle. Nyt on sitten siitä selkä kipeä ja odotettavissa huonot yöunet :( Nuo mun yöt alkaa olla aika piinaavia, menee lähes kaikki valvoessa. Onneksi on kirjat ja netti, kuluu aika edes jotenkin!

Onko teillä muilla luomet iholla muuttuneet raskausaikana? Mulla mies huomasi, että mun selässä ovat tummuneet..tiedä sitten mistä johtuu. Aion näyttää niitä huomenna.

Nirzulla on jännät paikat, :hug:

Jospa taasen raahautuisi tuonne sohvalle :kieh:

T. Unna ja Toivo 31+3
 
kiitoksia kaikille muistamisesta !!
no niin ja tämä mamma passitettiin sitten taas kotiin...kiroilin tossa jo että isossa sairaalassa on kaikki niin erilaista..joka kerta erilekurit ja erinäkökulmat..hittovie..
no eihän täs mitään 2 senttiä auki mut kohdunkaulaa 2.5centtii jäljellä että oli täysin epäkypsä synnytystä ajatellen..huokaus..hiukka se ronkki ja kyseli että supistaako mut kun ei niin ei..eli kotiin...keskiviikoksi on sitten varattu uusi aika ja synnärinpuolelta ja tippapullo odottelee siellä ..urk..oon kuullu kauhujuttuja tipalla käynnistyksestä..iiiik..jospa tää nyt lähtis vapaaehtoisesti käyntiin...peukut ylos ja haluan ehtiä sairaalaan ennen synnytystä ja en halua mennä ambulanssilla.. :flower:

nirzu 38+5
 
Nirzu mä moitin kanssa tuota että on joka kerta eri lääkäri! Käyn siellä diabetespäivinä, ja mulla silloin aina gynen ja diabeteslääkärin vastaanottoa, ja molemmat on lähes joka kerta eri lääkäreitä. Ei kivaa!
Nyt vaan otat käyttöön kaikki mahdolliset konstit, oisko ne perinteiset sauna, seksi ja siivous paikallaan :) Toivotaan että tulosta syntyy!

tete-a-tete susta tuli sankari mun silmissä, hui mikä työ on ollut ponnistaa noin isokokoinen! Onko nuorimmainen nyt ihan ok sen solisluun suhteen?
 
Kertokaahan onko teillä kokemusta limatulpan irtoamisesta? Minulla tuli tänään sellainen sitkeälimainen verinen löntti :LOL: . En muista aiemmista raskauksista. Tarkoittaako kenties, että synnytys on lähellä? Olisipa niin!

Roosamaria ja nuppunen 36+4
 

Yhteistyössä