40+ ODOTTAJAT, vol 2

No nytpä kysyn oikein intiimiä juttua eli: oletteko harrastaneet seksiä ihan normaalisti raskaudesta huolimatta? Siis tarkoitan että mietiskelen sitä että kypsyttääkö sperma kohdunkaulaa jo missä vaiheessa? Itse ainakin luulen saaneeni molemmat aikaisemmat synnytykset käynnistymään sekstailun avulla . Vau-kirjassakin luki siitä jotain etten ihan höpöjä tässä nyt turise. Eli pitäiskö nyt jo rv 25-26 vältellä spermaa jotta ei pehmene paikat liian aikaisin ?? Tää on jotenkijn niin nolo kysymys mut kysyn silti!
 
roosamaria 69 limatulpan irtoaminen(siltä tuo kertomanasi vaikutti)voi tarkoittaa, että synnytys käynnistyy aivan piakoin..tai sitten vasta päivien, viikkojenhin päästä.
Limatulppa
Limatulppa on suojana vauvalle koko raskauden ajan. Limatulpan irtoaminen ei kerro sitä kuinka pian synnytys tapahtuu. Se on ennakoiva merkki lähestyvästä synnytyksestä ja kertoo sen, että kohdunkaulakanava on alkanut lyhentyä. Limatulppa voi olla juoksevaa venyvää limaa tai verensekaista limaa tai paksua limaa olevä klöntti. Limatulpan lähtemisen takia ei vielä tarvitse lähteä sairaalaan.

Itsellläni limatulppa hupsahti tippua wc-pönttöön esikoista odottaessa aamulla klo. 7.00 ja silloin alkoi myös säännölliset supistelut. Tytteli oli maailmassa 18.05:heart:
Lääkäri puhkaisi vielä kalvot sairaalassa kun synnytys ei näytänyt alkuun edistyvän(paikat auki sairaalaan tullessa yli 4cm ja supistukset loppuivat) ja siitäpä supparit vahvistuihin ja vaavi syöksyllä syntyi!!

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,960,1144,1169,16512
 
Jääris EI tarvitse olleskaan nolostella - luonnollinen asia se rakastelu raskaana ollessahin on..
..ja mielikuvituksen voi ottaa mukaan, koska masu sattaa kasvaessaan ylättäin olla tiellähin! ;)
Tykätkää vain miehenne kanssa aina kuin mahdollista tai tuntuu siltä - se lähentää:):heart:
Kurkistappa tuolta..
http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Parisuhde-ja-seksi/Voiko-seksia-harrastaa-turvallisesti-raskauden-aikana/

Mikäli sinulla ei ole raskaudessa mitään erikoisongelmaa, ei esim. neuvolan terveydenhoitaja/lääkärikään lempimistä kiellä.

Raskauviikolla 37 on pieni masusta valmis jo tulemaan ja aivan loppumetreillä(rv 37-40), saattaa lempiminen auttaa synnytyksen käynnistyksessä: Sperma pehmentää kohdunkaulaa/suuta, VAIN mikäli se jo hieman valmiiksi pehmentynyt - ja sehän vain kiva!! :wave:
 
No kyl on sivut uudistuneet paljon! En meinannuut löytää tänne. Tiedä sitten minne tämäkin viesti paukahtaa.... Kävin tänään hammaslääkärillä taas ja arvasin oikein eli oli pala lähtenyt hampaasta ja paikattiin ilman puudutusta. Sitten kuulemma siinä kohtaa on ientulehdustakin. Pelästyin että ei kai vain aiheuta mitään ennenaikaista synnytystä mutta tulehdus ei kuulemma ole ainakaan nyt niin paha. Ei siitä montaa kuukautta ole kun viimeksi paikkautin hampaan eikä silloin tuota ongelmaa ollut. Näköjään hampaatkin hajoo käsiin. Huomenillalla alkaa paasto uutta sokerirasitusta varten...
 
Pinkki ja Unna Tiedä tuosta sankaruudesta...:LOL: Pakkohan tuo oli ulos saada, ei muukaan auttanut. Poika on nykyään jo 12-vuotias miehenalku ja normaalikokoinen. =) Solisluukin aikoinaan parani nopeasti. Vauvakuvat on hellyttäviä, koska jokaisessa on toinen käsi lepoasennossa potkarin sisällä. Kyllä poikaa sattui hoitotoimenpiteet, vaikka kuinka yritti olla helläkätinen. Katselin äitiyskorttia: ponnistusvaihe on kestänyt kuitenkin vain 24 min. ja koko synnytys viisi min. vajaa 4 tuntia. Silloisen vauvalan hoitajat olivat hakeneet lastenosastolta vaippoja pojalle, koska vastasyntyneen olivat liian pieniä. Osa saaduista vaatteistakin oli pieniä. Istukkakin on ollut iso, 1100 g, kun muilla lapsillani ollut 500-800 g.

Tällä viikolkla on neuvolalääkäri ja hän laittaa lähetteen synnärille synnytystapa-arvioon. Aion todellakin pitää puoleni ja vaatia kunnon arvion. Uudestaan en tuohon urakkaan ryhdy.

Tete 36+2
 
Komppaan mur-muria eli ei kun rakastelkaa vaan niin paljon kuin mieli tekee. Se tekee hyvää parisuhteelle. Itsellä tuo puoli on kyllä hankalaa mahan takia. Ja sitten ne supistelut jälkeen päin on tosi kivuliaita. Mut voihan sitä hoitaa hommat muutenkin. :)

Pesin muuten tänään mattoja. Tosi järkevää kylmällä ilmalla ja vesisateella. En mä nyt ihan yksin kuitenkaan ollut, mies suurimmaksi osaksi homman hoiti, kun minä puuskutin ja valitin närästystä. Sanoi vielä, että annas kun mä näytän, ettei ala syntyyn.
 
Olipahan tete-a-teteaikamoinen mötkäle. Minulla oli pojalla kans iso istukka eli 1100g. Kaksospojilla oli yhteenkasvanut, samankokoinen.

Tuosta solisluusta. Joskushan antavat mennä tahallaan sijoiltaan. Parempi se kuin vauvan pahempi vaurioituminen. Minulla tutulla isolla vauvalla tuli synnytyksen yhteydessä ns. erbin pareesi. Olkapäästä vaurioitui 5 hermosta 3. Kurja juttu.
 
Discovery Mulla on sellainen muistikuva, että kätilöt (niitä oli siis kaksi, kun yksi ei saanut autettua ulos) olisivat solisluun jopa napasauttaneet tarkoituksella poikki. Mutta varma en ole muistikuvasta. Oli siinä vaiheessa muuta tekemistä. :vampire: Ton näköisenä väänsin vauvaa ulos.
 
MrsBree tässä just mietin että kummanko tekisin, juoksenko karkuun vai pökräänkö :LOL:

Olin tänään vanhempainillassa (tai siis eilen) ja oli ahdistava kokemus! Ne tuolit kun on tehty oikeesti lapsille/nuorille, joten tällänen mammamallinen joutui istumaan haarat levällään ja tikkujäykkänä että edes vähän henki kulki. Ja sen asennon seuraus oli tietty supistelu...eikä näistä illoista enää jää mitään käteen, mutta kiva käydä katsastamassa näin syksyllä yläasteen uudet opet. Tietää sitten että kuka taas soittelee :LOL:

Täällä alkaa olla viileää ja tänään oli oikein sukat jalassa! Nekin ahdistaa, mutta näyttää vähän fiksummalta yleisellä paikalla liikuttaessa..;)
Neuvola oli tänään (tai siis eilen), eikä mitään uutta auringon alla. Sf mitta oli 32 senttiä ja rv 31+4. Eli korkea! Paineet hyvät, edelleenkään ei saada niitä myrkytyspaineita vaikka kuinka tuolla äitipolilla pelottelevat..Paino oli onneksi pysynyt samana kuin viime viikolla.
Tämä valvominen käy raskaaksi, mutta kun herää parin tunnin unien jälkeen niin turha jäädä sänkyyn pyörimään! Ilmeisesti mua nyt luonto valmentaa tulevaan valvomiseen vauvan kanssa =)

Jos menis edes yrittämään....

T. Unna ja Toivo 31+5
 
Täällä mä käyn vakoilemassa, kun aikanaan toivon tänne pääseväni kirjoittelemaan. Nyt en enää "vakavissani" sitä toivo, mutta jossakin sydämen sopukoissa kuitenkin.

Unnalle piti vastaamani, että mulla raskaudessa luomet kasvoivat huomattavasti. Esim. sellaiset varrelliset luomet saivat mittaa tosi paljon. Nyt, kun synnytyksestä on jo lähes neljä vuotta, niin ovat jotenkin kuroutuneet takaisin. Muistan tästä sanoneeni gynelle tai jollekin muulle lääkärille ja siellä vain hymähdettiin, että kaikkea sitä raskauden piikkiin laitetaan. Mutta oikeesti mulla jokin hormoonimuutos sai aikaan luomien kasvua ja värin muutosta. Siitä sitten jollakin keskustelupalstalla oli juttuakin ja samanlaisia tapauksia löytyi useampia.

Täällä puhuttiin myös solisluiden murtamisesta synnytyksessä ja meidän perheessä on samanlainen tapaus 70-luvulta. Lapsi oli vähän huonossa asennossa ja silloin oli tapana (tai niin ainakin lapsen äidille sanottiin) murtaa solisluu, jos vain saatiin vauva paremmin ulos niin. Tälle lapselle siitä tuli heikko kohta kropassa ja lapsuusiässä solisluu murtui ainakin 8 kertaa. Mutta aikuisena ei ole sen enempää vaivannut. Oliskohan silloin kuviteltu, ettei vastasyntynyt tunne kipua? Jostakin olen tällaisestakin luulosta lukenut.

Hyvää odotusaikaa toivottelen kaikille! Ja nyt lähden häiriköimästä:wave:
 
Kiitos mur murille vastauksista:heart:

Jääräpää, minä ainakin olen ollut seksuaalisesti halukkaampi raskauden aikana kuin muuten. Ei siihen taida olla mitään esteitä, kunhan kuuntelee itseään. Nyt kyllä mietin, onko tulehdusriskiä, kun se limatulppa tuli???

Roosamari ja nuppunen 36+6
 
Pöh. Enpä taida oikein tykätä tästä uudesta palstan "lookista" ...etusivu on ainakin pienellä läppärinäytöllä tylsää kelattavaa. No kaipa tähänkin tottuu : / Minäkö muka muutosvastainen??? :D

Voihan haukotus sentään. Ulkona on niin harmaata ja sateista. No onpahan hyvä syy tallustella kotona villasukissa.

Eilen käytiin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Pirpana on ehkä hiukan siirtynyt alaspäin muttei todellakaan vielä laskeutunut. Mahtaakohan tuo viitsia edes jouluksi syntyä...Huomenna olis sit käynti äippäpolilla, jossa toivottavasti pääsen sinne kokoarvioon.

Eipä täällä muuta. Kohta pitää ottaa poppaskonstit käyttöön et sais tenavan haluamaan ulos...sitä suursiivousta ja iskän kaa pelmuamista sitten kai :p

Pinkkis 38+2
 
Moikka!

Mahtuisikohan tänne mukaan yksi juuri raskautunut tuolta 40+ So What puolelta?
Plussan sain r-testiin 22.8 ip-pisusta ja kp oli silloin 22. Eli nyt rv 3+4 (jos oikein osasin laskeskella).

Meillä on yksi poikanen, 1v 10 kk ja toista vauvaa kovasti toivoisimme.
Takana yksi km viime vuoden syyskuulta ja ku nyt kesäkuun alusta. Mutta nyt yllättäen, en moiseen vaihtoehtoon edes uskonut, olenkin raskaana.
Pelottaa ja hirvittää, että jälleen tulee takaisku mutta tuli tunne, että jos heti liittyisin odottajiin (kuten poikaa odottaessa), niin kaikki menee hyvin... Eikö olekkin naisen aivoitukset ihmeellisiä??
Nyt siis kovasti toivotaan, rukoillaan ja uskotaan että kaikki menee hyvin. Ja yritän todella pitää omat pelkoni poissa pääkopasta.. tiedä sitten miten hyvin onnistun...
 
Viimeksi muokattu:
Rominas Kyllä mahtuu, tervetuloa. Meitä pian synnyttäviä varmaan alkaa tipahdella poiskin, joten uusia tarvitaan. Onnea plussasta!:flower:

roosamaria69 Muistelen, että uimahallissa uimista ei suositella limatulpan irtoamisen jälkeen. Mutta vanha kun olen ja muisti huono eli ei kanna tarkasti 90-luvulle, niin tarkista tämä luulo viisaammilta.
 
Pinkki Missä sataa ja on harmaata? Täällä paistaa aurinko. Eilen kyllä oli sateinen päivä, kun matot päätin pestä.:whistle:

Nyt tää uusi saitti tuntuu toimivan, eilen pyki jatkuvasti. Jospa tottuis.

Unna Mulla tänään sama koettelemus edessä eli vanhempainilta. Lisäisin tuohon tuolihankaluuteen vielä sen, että varmasti kerään katseita mahani kanssa. Ensin katsotaan naamani, sitten 13-v poikani ja sitten vatsa ja uudestaan naama. Näin olen vastaantulijoiden huomannut tekevän kun olen lasten kanssa liikkeellä. ;)
 
Tervetuloa Rominas ihanaa, kun tulee lisää meitä odottajia.

Itsellä on vähän taas mietintä myssy päässä pitäisikö, jonnekin soitta vain onko normaalia, alavatsaa vähän kivistelee vaikka ei ole supistuksia. Vatsa on kasvanut viimepäivänä, aikaisemmin sitä ei ole yhtään näkynytkään niin voisiko nämä olla niitä kasvukipuja??

Tämä uusi systeemi on turhan monimutkainen, mutta minkäs teet uudistuksia pukkaa kaikkialla.
 
Tete...pääkaupunkiseudulla on tänään satanut. Aamulla heräsin kuuden aikaan ukkosen jyrinään eli tommosta ukkoskuuro-tyyppistä satelua. Joskin välillä paistaa hetken aina aurinkokin. Päättäs ny jo mimmosta ilmaa pitää...

Rominas, tervetuloa! Mukavaa saada sinut tänne..on se niin mahtavaa että 40+ kuumeilijoita tupsahtelee tänne tasaista tahtia :)

Oivikki..toivottavasti kaikki hyvin. Mulla oli noita aikoja niin hurjasti ongelmia masun toiminnan kanssa et yhdistin kipuilut siihen. Saattoipa olla jotain kasvukipuakin siihen aikaa kun masu tosiaan pumpsahti sillon oikein kunnolla esille :rolleyes:

Pinkkis
 

Yhteistyössä