40+ ODOTTAJAT, vol 2

Oivikki hienoa että ultrassa kaikki hyvin!

Discovery en muista sitä rokotteen virallista nimeä 4v neuvolassa mutta sisältää kurkkumädän, hinkuyskän, jäykkäkouristuksen ja polion.

Mulla on nyt itsellä sellainen olo että tuo flunssa tai mikä lie tarttuu minuunkin kun kurkku ollut tänäään outo. Katsellaan.

Tervetuloa kaikille uusille!

Tänään rv 27+5.
 
Oivikki :flower: ultrakuulumisista :)
Tete toivottavasti tulisikin pienikokoinen pienokainen tällä kertaa. :)

Huomenna ultraan ja matkaan yöllä kohti uutta kotia.
32v pikkusisko ilmoitti tänään tekstarilla että jos onni myötä meidän "lahjalle" tiedossa
uusi serkku 9.5.
Totesin sitten hänelle että kylläpäs nyt niitä vauvoja tulee urakalla. Sisarpuolemme odottaa kaksosia, hänen veljensä avokki odottaa helmikuun lopulle pientä, pikkuveljemme vaimo odottaa pienokaista :O :rolleyes: :rolleyes: täysisisarusteni perheisiin tulossa siskolle neljäs ja veljelle kolmas. Siskopuoli saa toisen ja kolmannen ja velipuolelle tulossa esikko.
Tämmöistä täällä. :heart:

Lahja 11+2
 
Bugsy tervetuloa mukaan :wave:

Discovery toivottavasti tänään on hyvä käynti sairaalassa.

Tete hyvähän se on, että sinä voit hyvin nauti siitä vain ihan vapaasti. Onneksi keskityivät siellä sairaalassa tohon sinun tilanteeseen ja pyysivät uudelle käynnille jo vko kuluttua. Minusta tuntui eilen, että lääkärillä oli tosi kiire ja ei ollut yhtään lukennut papereita etukäteen ja seuraava seurantakerta vasta 8 vko kuluttua, onneksi rakenne ultran tehnyt kätilö oli perusteellinen.

Jääris jospa voisit väisttä vielä sen flunssan.

Mrs Bree teillä on suvussa tosiaan tulossa paljon lapsia, ihanaa :)

Kiitos kaikille onnitteluista!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oivikille vielä multakin onnittelut :) :flower:

MrsBree tulehan kertomaan ultrakuulumiset sitten :)

MInä en jaksais odottaa että pääsen vielä uusinta ultraan... Reilu kaks viikkoa vielä odotettavaa, kääääks!

Mulla ekaa kertaa tänään alkoi tökkiä kahvi. Se haju kun leijjaili aamulla makkariin niin alkoi etoa. Yleensä se on sellainen tuoksu jolla mutt saa sängystä ylös nopeasti, mutta nyt - :x
En iedä kuvittelenko vaan.

Vatsa on turvonnut kuin jalkapallo iltaisin. Aamuisin on ok, iltapäivällä alkaa kristään housut.
Minä jo siskolleni kerroin tästä meidän jymyuutisesta eilen ja voi kun oli hällä itkussa piteleminen :D Mä oon vähän lörppäsuu tälläsissa asioissa, mutta helpotti oloa kun sain jollekkin kertoa! :)

Voikaahan paksusti :heart:

Daria ja rakkauspapu. (viikoista ei vielä niinkään tietoa kun vasta ultran jälkeen... Laskurin mukaan nyt olisi 5+0 )
 
Daria Eipä tuo taida olla kuitenkaan kuvitelmaa, vaan totisinta totta!

Täällä yks pimee energiapakkaus alkoi pestä jääkaappia, sitten kylppärin kimppuun...Mitähän ruokaa laittais, meniskö torilla käymään, imuroidakin vois...:xmas:
 
Hei!

8+jotain päiviä päälle...

Huomenna on eka neuvola... ja näkee kuka masussa on asumassa ja miten hän siellä viihtyy.

Tämä väsymys on aivan sänkyyn kaatavaa. Onneksi pikku typyli (7kk) ottaa pitkät päiväunet, niin saan minäkin vaipua koomaan muutamaksi tunniksi. Ällö-olo vaivannu eikä ruoka tahdo mennä alas... mutta ylimääräistä vararavintoa on vielä jäljellä edellisestä odotuksesta ainakin 8 kg...

Nyt lähden sängyn pohjalle uinumaan|O ... ja parempaa oloa odotelemaan... :x

Terkuin, äiti murmeli
 
Kirjoittelin pitkät pätkät ja jonnekin huitsin nevadaan lähti kesken kaiken. Menkööt sitten. Vähän ottaa hermoille yrittää kirjoittaa tämmöisellä miniläppärillä, josta meidän ihanat pikku lapsoset repivät irti joka ainoan näppäimen viime kesänä. Kun sain ne paikoilleen, olivat sillä aiikaa kiiveneet pöydälle ja irroittaneet "kristalli" (huom. lue muovia) kruunusta joka ainoan "kristallin" irti pikku pikku kätösillään.
Eikä siinä vielä' kaikki, kun laittelin "kristalleja" paikoilleen olivat lapsukaiset löytäneet läppärin uudestaan Nyt tästä koneesta puuttu 12 näppäintä ja sekoilee muutenkin, kirjaimet hyppii ja tekti heittelee välillä minne sattuu. On ne lapset vaan niin ihania......:LOL:
ei se kyllä silloin naurattanut. onneksi on vanha kunnon pöytäkoneen rohmu.
Aika kultaa muistot. ja paaaaljoon muutakin ovat keksineet yhdessä.
En enää muistamitä piti edes kirjoittaa, mutta olkoot. Toivottavasti tämä teksti nyt pääsee päämääräänsä.:D
T:Bugsy
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli tuosta bugsyn kirjotuksesta ekana mieleen että painan "tykkää-nappia", mut sitten tajusin ettei tää ole mikään facebook :LOL: Mutta nauratti kyllä toi juttu :LOL:
Niin tervetuloa mukaan jos en ole jo toivottanut =)
Mulla on nimittäin nykyään ajatus ihan jossain muualla...unohdin eilen aamulla mennä verikokeisiin, joten mun täytyy mennä huomenna aamulla keskussairaalaan aikaisemmin. Varttituntikin tekee aamulla paljon kun pitää ajaa sadan kilsan päähän, mutta oma vika :kieh:

Eilen oli helpompi päivä suppareiden suhteen, mutta tänään taas on sitten ollut muutamakin ilkeämpi yksilö kiusaamassa. Mietin että oisko se siitä, kun eilen mun mies hoiti kauppa-asiat ja muut, mutta tänään mun piti itse ajella kaupalle maitoa ostamaan...jotenkin se autolla ajo ei vaan sovi mulle, vaikka matkaa ei ole kuin pari kilsaa! Onneksi mun mies lähtee huomenna mulle kuskiksi, en kyllä tiedä mitä siitä tulis jos itse yrittäisin.
Jännittää se huominen lääkäri, toivotaan ettei paikat ole ihan rempsallaan vielä :LOL:

Mun 14 v. on kyllä ihana, kuorii parhaillaan perunoita....siskonsa 13 v. viiletti kaverilleen karkuun kotitöitä, sitä ei paljoa nää hommat nappaa ;) Mutta hyvin suhtautuvat muuten, ja kyllä sitä joskus saa vähän laiskotellakin tuossa iässä! Tuo isompi neiti on muutenkin sellanen hellämielisempi ja ajattelee toisia aina, ja oli niin hellyttävä kun mietti ensi kesän rippikuvaa, että ottaa sitten siihen pikkuveljen syliinsä :heart:

Pitäkää peukkuja huomiselle!!

T. Unna ja Toivo 33+5 (olen muuten lohduttanut itseäni sillä, että nuo mun päivät olis oikeesti np ja rakenneultran mukaan n. viikkoa enemmän..ei vaan muutettu laskettua aikaa silloin)
 
Käväsin hakemassa muksut hoidosta, jossa olivat väliaikaisesti. Kiva pyörällä vintata vastatuuleen. :DToinen istuu takana ja toinen pyörän peräkärryssä. Tuli siinä samalla mieleen jyrkkää ylämäkeä polkiessa oman sisareni kertomuksen, kun hän polki kerran töistä kiireessä ensin kauppaan ja pyörän tanko täynnä kauppakasseja haki tyttärensä hoidosta. Sitten jatkettiin matkaa vastatuuleen pyörä täynnä ostoskasseja ja tyttö perällä ylämäkeen ja tietenkin vastatuuleen. Tyttö oli kovimmassa ylämäessä vaan huikannut äidilleen kirkkaalla äänellä:"äiti laula". En muista oliko siskoni siinä vielä laulun lurauttanut.
joka tapauksessa piti kirjoittaa aikaisemmin muistaakseni painoarvioista, jotka tuppaavat heittelemään sen mukaan kuka milloinkin mittailee/tunnustelee.
10v tyttöäni kun odotin viimeisillään, niin tuore th tunnusteli, että kyllä täällä lähes 5 kiloinen lapsi on tulossa. Syntyi kuitenkin alle 3 kiloinen ja 47 senttinen tyttö.;)
12 v isoveli oli kyllä nimensä veroisesti isoveli, painoi n. 4,6 kiloa ja pituutta oli 55 senttiä. Minusta tuntuikin, että synnytin valmiiksi puolivuotiaan.
Pitäis panna ylös aina noita lasten kommelluksia, kun vaikka aina luulee, että muistaa KAIKEN mitä ne tekevät, niin kyllä jotkut asiat harmittavasti unohtuukin. Mutta sitä on niin kiire ja ajattelee, että no laitan sitten ylös kun ehdin. Mutta sitä päivää ei tahdo tulla.
Sellaistakin harrastelivat meillä kaksoset yhden kerran, että käyttivät sohvan selkänojaa oikein vanhan ajan riukuna. Joo, sitä ihtiään sieltä sohvan ja seinän väliin pakersivat. Minä ihmettelin, että missä p.a....a haisee ja sieltähän sitä löytyi kasapäin. Mukavasti oli (jo kylläkin valmiiksi) ruskea kohokuvioinen tapetti saanut lisäsävyä ja hajua.
Eivätpä tiedä seuraavat asukkaat, mitä kaikkea tapettiin voi kätkeytyä:whistle:
No, kyllähän minä yritin rapata pois sen mitä pystyin. Ihan hyvä siitä tuli:p
niin ja siitä siivousvimmasta muistan kans, että kun odottelin kaksosia aika loppupuolella, niin siinä keikuin talousjakkaralla ikkonoita pesemässä. Oli varmaan aika näky kadun puolelle. Eipä tullut silloin mieleen, mutta itseäkin nyt vähän hirvittää moinen keikkuminen.
Oli pakko ostaa tulevalle lapselle pehmolelu, mutta vaatteita en aio ostaa. Läpsin itseäni vaikka sormille, jos moista edes harkitsen. On nimittäin niin paljon vaatteita jäänyt ja nyt viimeksi vielä kaksin verroin, vaikka osa onkin vaaleansinisiä ja osa vaaleanpunaisia, niin kuitenkin on niin paljon valkoista yms. että ei rätin rättiä tarvi. Tuon kun muistais sitten.
Kaikille olen ottanut äitiyspakkauksen, kaksosillekin omat, mutta nyt taidan jättää väliin. On nimittäin niin samasorttinen paketti ja aika vähän tuli niitä vaatteita käytettyä. Jotenkin tuntuu, että miten sitä voi yhden kohdalla jättää sen hankkimatta, kun kaikki muutkin on sen saaneet, mutta.... meikäläisellä on nimittäin tallessa sieltä 22 vuoden takaisessa äitiyspakkausessa olleita vaatteita. Ihanaa kun saa sitten omille lapsille aikuisena antaa vaikka muistoksi.
No eiköhän tässä tullut nyt tarinaa sen avaruuteen kadonneen tilalle;)
t: Bugsy
 
Hei!

Tulin raportoimaan, että meille syntyi tyttö maanantaina aikaisin aamulla. Neidin mitat 51 cm ja 4240 g. Kaikki on hyvin ja tänään tultiin kotin. Tulen raportoimaan tarkemmin ja lukemaan kuulumisianne kunhan vähän toivun tuosta sairaalaelämän uuvuttavuudesta =)

Onnesta ihan sekaisin,

Pinkkis
 
Voi Pinkki69 ihanaa! Sitähän myö täällä ounasteltiin, kun katosit pariksi päiväksi. :) Tosi paljon onnea!!! :flower:

Oikein mallioppilaita olette kumpikin, kun vauva syntyi laskettuna päivänä!
 
Viimeksi muokattu:
bugsy täältä taustalta aloin toivottelemaan siulle oikein kovasti onnea pienestä masu asukista!!:wave::heart:
Siulla iso ja ihana pesue siellä!!:heart:

Tämähin on ihana pino ja takaisin kun tänne kerta käynnin jälkeen vielä pääsisin itsekkin, olisin aikas onnellinen!!:)
(keskeytynyt km 25.1 rv8+3/kemiallinen elokuun alussa)..ikähän se miulla jo tekee tepposiaan, elokussa täytin 45v.
..vielä vaan sellainen pieni toive itääpi, että jospa kutenhin..
 
Viimeksi muokattu:
Pinkille onnea valtavasti vauvelista:flower::heart:

Bugsy:LOL: hauskoja tenavia! Meilläkin kaksi kovasti touhukkaasssa ja kekseliäässä iässä olevaa tyttöstä jotka tuntuvat kerkiävän joka paikkaan, joten tutulta kuulosti!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Pinkki !

Itselläni oli niin raivostuttava polikäynti, ettei jaksa kirjoitella uusiksi tähän vaan kopsaan rd-odottajista.

Polilla käyty ja eka kertaa oli todella ynseä lääkäri. Eipä paljon selitellyt vaan kaiken sai lypsää. Painoarvio oli 2600 g ja ihmettelin hänelle vähäistä painonnousua viikkoa kohti. Totesi, että istukka on hyvännäköinen ja napavirtaukset ok. Kyselin käynnistyksen perään, kun sitä lupailtiin viimeksi rv 37-38.
Konsultoi osastonlääkäriä puhelimitse, kun oli itse vasta orientoivan vaiheen lääkäri. Kysyi lapsivesipunktion tarpeellisuudesta, jos käynnistys on 38+3 eli 3 viikon päästä. Ei kuulemma enää tarvittu. Punktion tarkoituksena on juuri selvittää mm. keuhkojen kypsyys.

No sovittiin kontrolli ja mahdollinen käynnistys 3 viikon päähän, jos alapää näyttää riittävän kypsältä ja jos 4 A-osastolla on tilaa. Ei vilkaissut kohdunsuun tilannetta. Näillä viikoilla hänen mukaansa ihan sama vielä mitä on. Voi vee ! Ois tuota painonkehitystä tai nyt sen hitautta saanut minusta vielä kerran kontrolloida. Jopa kaksosista toinen oli näillä viikoilla isompi puhumattakaan kolmesta yksösistä. Eihän tällä vauhdilla tule painoa kuin alta kolme kiloa. Näin makrosominen vauva muuttuu kohta SGA-diagnoosille. Insuliinia kyllä lisättiin aterian yhteyteen, kun ei kuulemma yhtään vähän yli 4 arvoa 1 h. Tarvitaanko niitä ? Yleiskunto kuulemma hyvä. No niin varmaan onkin. Painonnousua ei ollut yhtään, mutta verenpaine 134/93. Sekin hyvä. Minusta alapaine ei aivan kohdillaan.

Kyselin neuvolakontrollien tarpeellisuudesta. Totesi tylysti, että onhan näillä viikoilla tapana käydä...Sekin yhtä tyhjän kanssa tällaisen pikkukaupungin neuvolassa, jossa ei ole edes ultraa.

Teidän juttujanne (Bugsy) kun lukee, niin tulee sentään vähän paremmalle tuulelle.

Discovery 35+3 (ainakin kohta riittävän kypsä, ei nukkunut kunnolla ainakaan 7 viikkoon...)
 
Viimeksi muokattu:
Discovery ei voi millään pitää paikkaansa toi painoarvio! Se lekuri mittas väärin, ihan taatusti. Mä voisin jo tuollasesta tyypistä ilmottaa johonkin, ei näillä viikoilla suhtauduta noin ylimalkasesti! Voi vee sanon minäkin!
Ja mitä ihmeen 4 arvoja..mulle on ainakin sanottu että tavoite tunnin päästä ruokailusta olis se 7,8. Olipa sulla paska käynti, muakin alkoi kyrsimään :headwall:
Katotaan miten huomenna mulla, onko sama fiilis kuin sulla illalla...
Ei muuta kuin otat johonkin yhteyttä, paras olis kun heti pistettäs ruotuun tuollanen orientoiva!

Jep, nyt ei varmaan saa unta kun alkoi adrenaliini virtaamaan :LOL:
 

Yhteistyössä