40+ ODOTTAJAT, vol 2

Mua kovasti hävettää tunnustaa että itse tykkäisin enemmän jos vauva olis tyttö. Mutta ihan varmasti poikaa rakastan aivan yhtä paljon... jotenkin vain sellainen hassu olo että en "osaa" olla pojalle äiti.

MrsBree. vaikea on varmasti pitää painoa kurissa kun ei saa liikkua yhtään. Toisaalta, sun lähtöpaino on ihan maltillinen joten ei liene niin isoa hätää kun vähän isommalla ihmisellä. Mä lihoin 20kg kun odotin esikoista, pelkään että saman verran tulee taas vaikka koitankin nyt tsempata. Ja olen siis jo lähtöpainon mukaan reilusti ylipainoinen.

Viidenmamma, tervetuloa mukaan! :) Pidetään peukkuja että pikkuinen pysyy tällä kertaa matkassa. Oireet ainakin kuulostavat hyviltä. :) Lisään sut tuohon listalle kunhan saan tämän pikkuapulaisen sylistäni kiemurtelemasta.
 
Viidenmamma tervetuloa seuraan :) Morticia,mä taas pelkään etten osaa olla äiti tytölle,jotenkin koko ajatus tuntuu ihan oudolle :) mutta eiköhän ne äidin vaistot kuitenkin jossain vaiheessa löydy.Jotenkin mulla tähän Nyyttiin ei ole vielä ollu niin vahva tunneside kuin oli molempiin poikiin,en tiedä sitäkään mistä johtuu.Voi kyllä johtua siitä kohtukuolema pelosta.
 
MrsBree älä kovin painoasi sure, se kyllä sitten taas laskeepi kun pikkinen syntynyt:heart:

Mie kun sain tietää odottavasi poikasta, olin ihan että: "en mie osaa poikaselle olla äiti"!!!..IIIIkkkk ja apua!!!:O
..voi minnuu höperöä, miten väärässä olinkaan..:) ihana rakas poikaseni:heart: jota en pois antais mistää hinnasta ja kalleuksista!

..tiesin muuten(ja salaa toivoinkin kun en ultrassa käynyt olleskaan(v.87)että tytön tyllerö masussa mellastaa..ja niinhän sillä tyttönen olihin:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Miten ihanalle potkut masussa tuntuukin,vihdoinkin alkaa huoli pikkusen helpottaa kun tuntee Nyytin liikkeet päivittäin.Huomenna neuvola,jänskättää miten paljon painoa on tullu ja saan sit jo Kelan paperitkin,äitiyspakkausta en aio ottaa kun noita vaatteita olikin aika reilusti.Kirpparilta kun löydän sen makuupussin niin oon tyytyväinen :)
 
Minäkin tuota kalenteria katsastin ja metsään meni kohdallani kummatkin. Toivottavasti tuo Morticia löytää sen toisen kalenterin....

MrsBree, ei ole ihme tuo painonnousu pakkolevossa. Johan sitä paikat kerää nestettäkin kun ei saa liikkua. Toivottavasti sinulla on tuolin työntäjiä, että pääset edes hetkeksi muihin maisemiin huoneesta.

Viidenmamma, kiva kun uskaltauduit tänne. Ja huomaatko, heti on enemmän tekstiä tullut. Uusilla on aina virkistävä vaikutus. Sitä kyllä kauhistelin, miten aika kuluu. Tuntuu, että juuri plussasin, mutta silti meidän la:t eroo seitsemän viikkoa.

Morticia, minulla oli esikoinen poika ja salaa toivoin, että toinenkin olisi ollut poika. Juuri samasta syystä kuin sinäkin. Aattelin, että en osaa hoitaa tyttöä, enkä olla tytön kanssa. No, se tunne ei kestänyt synnytyssalia kauemmaksi. Oma on oma ja sen olen huomannut, että lapsen luonne merkitsee paljon enemmän kuin sukupuoli, varsinkin siinä alkuvaiheessa kun vauva on niin kiinni äidissä ja suhde on sitä hoitamista.

Höhöö. Pistäminen sujuu jo ihan ite, vaikka tuo mieskin tuossa pyörii. Alottaminen on aina se hankalin vaihe. kyllä ihminen näymmä tottuu.
 
En kyllä googlettamalla löytänyt mitään muuta kalenteria, mutta löysin (ehkä) selityksen täältä.....
Helppo perussääntö on, että kuukalenterin mukaan olet vuoden vanhempi kuin oletkaan, sillä Kiinassa vastasyntyneen ikä on yksi vuotta eikä nolla kuten läntisessä maailmassa.

Koska kiinalaista uutta vuotta vietetään tammi-helmikuussa, ja sen tarkka ajankohta vaihtelee, voi ikäero kuitenkin joissain tapauksissa olla kaksikin vuotta.
Eli noin katsottuna eka olis ollut tyttö niinkun olikin, ja tämä seuraavakin olisi tyttö.

Kiva että en ole ainoa joka toivoo pikkukakkosesta samaa sukupuolta olevaa kun esikko noin hassun syyn takia. :)
 
Viimeksi muokattu:
suuret kiitokset kaikille onnittelijoille. Kylllä täällä tosiaankin uppoutuu vauvantuoksuiseenmaailmaan totaalisesti ja ei katsetta voi pienestä irrottaa. On nuo vaan ihme pakkauksia :)

Jokaiselle teille odottajalle olette te sitten missä vaiheessa tahansa niin temppiä ja jaksamista.
Kohta se pieni on siinä tuhisemassa käsivarsillanne, ennemmin kuin huomaattekaan :) Itse olen huomannut, että nämä reilut kaksi viikkoa pojan kanssa on menny kuin siivillä, aina tuntuu olevan jo ilta vaikka just heränny :)

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
viidenmamma, tuo kalenteri osui puoliksi oikeaan. Eli esikoinen edelleen väärin, mutta kakkonen oikein. Ja tuon kalenterin mukaan nyt olisi tulossa poika, eilisen kalenterin mukaan tyttö. Että ei tää tästä arvailemalla aukene meikäläisen "ongelma", mutta hauskahan tuollaisia on lukea. Eikä tämä ongelma onneksi jää selvittämättä. ;)

Tuota Mortician tulkintaohjetta en olekaan jaksanut soveltaa, tarttis niiiiin paljon ajatella, että ei nyt jaksa.
 
En minäkään jaksanu muuta kuin lisätä ikääni vuoden, näillä istukka-aivoilla ei kykene kovin monimutkaiseen ajatteluun. :D

Olipa ihana aamu tänään. Neiti herää usein kiukkuisena vaikka olisi nukkunut ihan hyvän ja pitkän yön mutta tänä aamuna huoneesta kuului vain iloista juttelua ja kiljahtelua. Kun menin katsomaan, vastassa oli Hangon keksin lailla hymyilevä Ipana. <3 Lisää tällaisia aamuja!

Taisin tuntea viime yönä vauvan "kuplintaa" masussa, en ainakaan keksinyt tunteelle mitään muuta selitystä. En tiedän onko oikeasti mahdollista tuntea näillä viikoilla (14+1), yhtään en muista milloin tunsin esikosta enkä nyt jaksa päiväkirjasta tarkistaa.

Pidättekö te muut muuten odotuspäiväkirjaa? Mulla on sekä paperiversio masuasukista että ihan blogimuodossa olevat kaks kappaletta (neidistä ja masuasukista omansa).

Tänään pitäisi soittaa niistä pissavastauksista, toivottavasti terkkarin puhelinaika ei ole kovin ruuhkainen. Mulla on kyllä ollut hyvä tuuri kun lähes aina oon saanut hänet kiinni tarvitessani. Monet valittavat että terveysasemalla ei pääse millään puhelimitse.
 
Morticia kyllä uudelleen synnyttäjä hyvinkin noilla viikoilla tuntee eka liikeitä/kuplintaa..:heart:..ihana tunne kyllä..mie tunsin viimeiks rv16 Juhannusaattona-04:rolleyes:
Pieni painaa n. Kismet patukan verran(50-55g) ja pituutta n. 10cm.:)
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa.Mulle painoa tullu 6.4kg elikkäs aika vähän.Nyytillä hyvät sydänäänet,nyt alkaa kyllä jo helpottaa aika lailla.Kävin tänään etsimässä imetysliivejä mutta ei täällä Kuopiossa ainakaan hyviä oo,ihan kauheita mummoliivejä,pitää varmaan netin kautta tilata.
 
Onnea sela pikkuisesta.
Liam ja äiti käy minua työntelemässä vuoretellen. Minä kurkkasin että mikäs meille tulisi tuon kiinalaisen kalenterin mukaan. Sehän näytti aivan totta!!! :heart: Tohtiiko tässä sitä sukupuolta, vielä paljastaa? :) =) :heart:
 
Heee-eiiiii, käyn täällä ihanan mur-murin opastamana vähän kurkkimassa ja tervehtimässä teitä muita odottajia :wave: :wave:

Odottelen itse vielä tiistaina 1.2. olevaan varhaisultraan asti, jospa sen jälkeen uskaltaisin tänne teidän joukkoonne liittyä ihan oikeasti.... Nyt voin käydä välillä lukemassa teidän muiden kuulumisia.

Onnea kaikille odotukseen! :hug:

Ai niin, meidän perheen kohdalla kolme ensimmäistä meni kuten kalenterissa olikin (poika, poika, tyttö)... ja nyt tulisi sitten taas poika jos kaikki hyvin menee, ainakin kalenterin mukaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun piipahdit Pikku-Äiti. :) Toivotaan että saat ultrassa hyviä uutisia ja tulet tänne sitten ihan "virallisestikin".

Jännää miten tuo kalenteri pitää paikkansa. Me äidin kanssa katsottiin toimiko minun ja sisarusteni kohdalla ja just oikein meni kaikki neljä.
 
Tervetuloa Vatruska! Kiva kun tulee lisää porukkaa, jospa tämä keskustelukin tästä piristyisi kun on enemmän keskustelijoita paikalla. :) Sinut saa varmaan lisäillä listalle? Jos haluat niin kerro LA. Niin ja oikein paljon onnea iltatähdestä.
 

Yhteistyössä