40+ odottajat Vol 3.

Hienoa että Superin karppaus puree. Minäkin olen vähähiilarisesti koittanut syödä mutta raskausaikoina se ei vain tunnu onnistuvan kun ainoa mikä maistuu on hiilarihöttö, proteiinit ja rasva lähinnä oksettaa.

Kiva kun piipahdit Oivikki. Varmsti on kädet täynnä touhua noin pienen kanssa, ja niinäkin hetkin kun ei ole sitten vain ihastelee tulokasta. Niin minulle ainakin kävi esikoisen kanssa. Saatoin tuijotella nukkuvaa pientä ties miten pitkään.

Mrs Breelle turvallista loppumatkaa. :wave:

Wiivillä ikävän alhainen Hb, toivottavasti ei enää tuosta laske. Eikös sitä rautaa saa jo tuossa vaiheessa syödä?
 
Heipä hei sinne pakkas suomeen :flower:

Oivikki Kiva kuulla sinusta! Itsekin odotan kovasti, että jo näkisi tämän pikku asukin :)

MrsBree Oot kyllä aika rohkea sissi! Ei varmaan moni enää tossa vaiheessa olisi lähtenyt matkaan. Miten sä sait ne sairaanhoitajat ja lääkärin matkaan? Kuuluuko ne jotenkin vakuutuksen piikkiin?

Mä kävin taas tänään kattomassa pikku karhua ja siellä palloposki köllötteli lokoisasti. tänään tehtiin ensimmäistä kertaa sisätutkimuskin. Mä luulin, ettei niitä täällä tehdä ollenkaan ja ikinä, ainakaan kellekään mun tutulle ei oo koskaan tehty. Paikat oli vielä kiinni, joten odotus jatkunee vielä jonkin aikaa uskoisin. Ja muutenkin olo on ihan melkeinpä loistava, mitä kävely on aikamoista vaappumista ja välillä karhulainen monottaa ja puskee itseänsä aika kipeästi, mutta ne on vaan hetken kipuja.

Mutta eiköhän se sieltä parin viikon sisällä/päästä tule :heart:

karhiulainen 37+5
 
Huomenia!

Mahtuisiko joukkoonne vielä yksi plussannut tuolta vauvakuumeilu puolelta? :D

2. lapsonen olisi odotuksessa ja laskureiden mukaan 20.10.2011 laskettu aika.

Olisi ihanaa :heart: tällä kertaa pysyä seurassanne koko 9kk ! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Rominas. :) Ihanaa kun siellä plussaillaan. Oikein paljon onnea sekä tarrasukkia ja vauvaliimaa pienelle!!!

Oon yrittänyt kovasti kuulostella liikkeitä ja luulisin että aamulla pari potkua tms tuntui. Ne ihan aikaisin tuntemani olivat varmaan vain mielikuvituksen tuotetta. Parina päivänä en ole saanut edes sydänääniä kuulumaan, täytyy tänään yrittää uudelleen ja jos ei vieläkään niin otan maanantaina yhteyttä neuvolaan jä pyydän päästä käymään. Rakenneultrahan olis parin viikon kuluttua mutta en mä sinne asti pysty odottaa jos mitään ei kuulu / tunnu.

Eilen huomasin että kauhulla odottelemani käsien puutuminen alkaa hiipiä mukaan kuvioihin. Aloin neuloa itselleni pipoa ja sain tehtyä surkeat 10 kerrosta kun sormista oli jo tunto pois. Yöllä myös heräilin siihen että kyljellä nukkuessa alimmainen käsi särki ja oli puuduksissa, nukkuminen oli siis pätkittäistä ja huonoa. Voi kääk jos tätä on taas tiedossa sellanen 20 viikkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista lauantaipäivää kaikille.
Kyllä saisi jo lauhtua toi pakkanen. Olisi kiva päästä pikkuhiljaa ulkoilemaan, eihän tuonne tarkene lähteä palelemaan. Nyt sitten vain ollaan sisällä ja on niin saamaton ja vetämätön olo, että ihan kiukuttaa :(
Tuohon taloasiaan kommentoisin,että mä haluaisin isomman talon ja enemmän tilaa. Mutta eipä kannata alkaa vaihtaa, kun pojat on jo isoja...eivät he iäisyyttä enää kotona asu ja sit olis taas liikaa tilaa. Järjestelyjä täytyy kyllä tehdä kun vauva syntyy. Meillä on remontti päällä tällä hetkellä, eikä meillä ole kunnon makkaria tällä hetkellä. Toivottavasti kesäksi saatais valmiiksi...jo senkin takia että olis ylioppilasjuhlat järjestettävä kesäkuussa.Saa mies kyllä passata vieraat kun olo saattaa olla silloin aika muhkea ja tukala ;) Piha on onneksi iso, siellä on tilaa temmeltää!
Olo on seesteinen, ei mitään suurempia vaivoja vielä. Kovasti olen katsellut kesäisiä äippävaatteita nettikaupoista, en vielä tilannut mitään. Pitäisi kyllä ostaa jo, kun ei ole kuin pitkähihaisia paitoja ennestään ja kun ne ilmat alkaa lämmetä niin sitten tarvitaan jo keveämpää vaatetta ;)
Tervetuloa vain joukkoon uudet masunkasvattajat ;)
 
Tervetuloa mukaan uudet masunkasvattajat :)
Kiertelin tänään kirppareilla mutta en löytänyt kuin ihkun pinkin samettitakin,en tiijä tuleeko ees pidettyä mutta eipä tuo hintakaan kovin suuri ollut.Kävin kyselemässä vaunujen tilannetta ja vaunut ja runko on jo tullu mutta jalkapeittoa vielä odotellaan.Haetaan vaunut sit kun kaikki osat on tulleet,en vaan malttas millään odottaa :)
Nyytti liikkuu ahkeraan ja potkuissa alkaa olla jo voimaa,koko maha heilahtaa potkujen voimasta.Neiti potkii hyvin mielellään tonne rakon paikkeille eikä se aina kauheen kivalle tunnu.Onneks on tullu treenattua noita lantionpohja lihaksia muuten saattas pisu tulla housuun :)
Pakkasten suhteen alkaa olla jo mitta täysi,sais tulla sellaset ilmat että pääsis välillä kunnolla uloskin,onneks edes on toi aurinko paistanu niin piristää hiukan.
 
Lontoossa :heart: :heart:
lähellä kotia, matkasimme eilen Bremeniin asti jossa yövyimme. Sieltä jatkoimme matkaa 8.30 aamulla kohti amsterdamia josta matkasimme eurostarilla Lontooseen. Nautimme vaan Lontoosta ja matka jatkuu maanantaina. Olen vain syönyt ja nukkunut.
Hoitohenkilökunta on Irlannista. Kaikki on sujunut loistavasti ja tänään lääkäri sanoi että olisin voinut aivan hyvin myös lentää. Mutta tämä on tuntunut paremmalta vaihtoehdolta matkustaa junalla ja makuuvaunuissa :) on kuin olisi inter raililla ollut :) Jos joku tässä kaduttaa niin se ettemme lähteneet ajoissa liikkeelle. :headwall: Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!!!
 
Rominas tervetuloa takaisin :heart: odotusta sinulle.
Kiitos kaikille, tänään itkeä tirautin kunnolla tajutessani että tänään tuli 35 viikkoa täyteen. Viiden - seitsemän viikon sisällä jos toivoa sopii Roro on keskuudessamme. :heart: :'( Tämä on ollut jotain uskomattoman pelottavaa viimeisen puolisentoista kuukauden aikana. Enkä osaa vieläkään huokaista helpotuksesta tai lakata jännittämästä. Dubliniin kun pääsemme menen täyteen tarkastukseen ja katsotaan mitä nyt sitten Roro:lle kuuluu. Eipä ole niitä kauheita supistuksiakaan hetkeen ollut lainkaan.
Vetistelevä MrsBreen 35+0 :heart:
 
Tervetuloa Rominas tänne puolelle:heart:

Kävin eilen siellä np ultrassa ja kaikki näytti hyvälle. Turvotus oli 0,6 ja viikon pitemmällä oltiin. Eli la on 30,8 ja viikkoja ois tänään sit 13. Vielä viikko pitäs odotella niitä verikokeen tuloksia. Luulin, että ne saa jo eilen, mut tällä ei ole sellaisia koneita, millä ne vois nähdä heti mittauksen jälkeen. Oiskohan tyttö tulossa, kun pojilla on ollu enemmän sitä turvotusta kuin tytöillä.=)
Viidenmamma 13+0
 
Mukava kuulla että kaikki on hienosti viidenmamman masuasukilla. :) Pitkään noissa verikoevastauksissa meni minullakin kun ne otettiin, tai varsinaiset tuloksethan sain vasta terkkarilta neuvolassas, kirjeessä niitä ei ollut.

MrsBreelle hyvää loppuodotusta, ei oo kauan enää jäljellä. :)

ON ei erikoista. Maha kasvaa niin että joudun jo hankkimaan mammauikkarin perheuintia varten, normiuimapuku kiristää. Pinnakin on ollut pari päivää kireällä mutta luulen sen johtuvan siitä että on talviloma-aika ja koko perhe notkuu täällä kotona.
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas kaikille masun kasvattelijoille!:wave:

Rominas mukava kun tulit mukaan,ollaankin oltu yhtä aikaa tuolla toisella puolella joskus..

Juu kyllä sitä "rautaa" :LOL: syönkin,mut nyt on jotain häikkää imeytymisessä,eli arvot eivät ole nousseet siitä huolimatta,nyt sit kokeillaan c-vitamiinin kera kun se kuulema auttaa joissain tapauksissa raudan imeytymiseen. Jospa tehoaisi niin vois tämä olo vähän kohentua.

Raskaus rintamalla muuten kaikki hyvin(toivottavasti) ja viikkoja olisi 15.5.
Millä viikoilla aloitte muuten tuntea jotain liikkeiden tapaista? nla.ssa kätilö sanoi että pitäisi kohtapuolin tuntea kun olen hoikka,tai oikeastaan kysyi ettenkö ole vielä tuntenut???? No en ole kyllä tuntenut muuta kun oman suoliston kurnimisen.....tai jotain...:confused::confused:
 
Viidenmammalle Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart::flower: ja siehän synnytäthin sitten viikkoa aiemmin, kivaa!!=)

Wiiwi67 kohtapa niitä pikkisen potkuja alkaa tuntumaan ja ihan urakalla, ihunaa!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas rouvat!:wave:

Rv.16. ja kaikki ok.
Ensi ultra on jotenkin niin mahdottoman koskettava,itkuksihan se menee,mutta nauti Rominas näkemästäsi!!!!:heart::heart:

Juu tilasin sen Dopplerin, kuulepahan edes ne äänet,jos liikkeitäkin saa odotella...
Meillä on nla.ssa ultra,mutta se on nykyisin tosi usein lainassa röntgenin puolella,joten joka kerralla ei voida katsoa vauvan liikkeitä lainkaan,sydänäänet kyllä kuitenkin kuunnellaan.

Outoa ajatella että ikämme puolesta olemme riskisynnyttäjiä ja meillä kuitenkin nla.ssa käynnit tapahtuu kk.n välein,ihan kuin parikymppisilläkin,itse haluaisin käydä 2.n vko.n välein,ihan vaan oman "mielenrauhan" takia.:ashamed:
Miten teillä muilla jaksottuu nla.käynnit?

Mur-mur kerroit että olet kaikki jo "pikkuiselle" laittanut valmiiksi,niin minäkin silloin viime raskauden aikaan(joka meni kesken) siksi ehkä nyt ei tunnukaan niin "mahtavalta",kun kaikki on jo valmiiksi ostettu,niin ei oikein kauheesti ole sitä hössöttämistä(jota rakastan):saint::saint:
Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon,äläkä jaa tavaroita pois,uskon vakaasti että juuri sinä raskaudut,en tiedä mistä johtuu,se on vaan sellainen vahva tunne.:heart::heart::heart:

Mukavaista pakkaspäivää taas!!!:wave:
 
Heissan,neuvolassa käyty,viikkoja täynnä 27.Painon nousu 760g/vko,vauvalla vahvat sydänäänet,kohdunpohjan korkeus oli 20 ja hb 115.en tartte vielä ees lisärautaa :) Meillä täällä on käynnit n.kuukauden välein mutta jos tuntuu että tarvitsee useammin käydä,sekin onnistuu.
Mulla seuraava käynti vasta maaliskuun lopussa,sitä ennen 9.3. ultra jossa katotaan sikiön painoa.
Maanantaina pitää omalla lääkärillä käydä kun on turhan paljon kivuliaita supistuksia,varmistaa tilanteen ettei vaan vauva oo tulossa liian aikaseen ulos.
Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille :)
 
PikkuMyyllä ihania ultrakuulumisia - Onnea niistä:heart:

Wiiwi
voi kiitos siulle:kiss:..voi kunpa se toteutuisikin, että vielä sen pienen pieniäisen saisin ja noille rakkaille lapsosilleni vielä pikkuveli tai sisko syntyisi..mie vaan toivon ja haaveilen:rolleyes:
..alkoi taas uusi kierto(kp7) ja uusi haaveilu.:)

Wiiwi..vielä mie kerkeän monasti nuo vaunut myydä ja uudet hankkia tilalle..näin on itse asiassa jo tapahtunutkin kaksi kertaa

..on niitä hankintoja vielä pikkiselle jos tarvetta tulee..eeeehkäpä uusi turvakaukalo, entinen sellainen tavan perusmalli - ei telakalla oleva..aina ON jotain pientä..;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä