40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

Onnea Sahramiini tyttösestä! <3
Flutur pääsi kuin pääsikin paalupaikalle ainakin siihen asti, kun tulee seuraavan kerran linjoille. (y)

Karolle liikkeistä... Joo, viime viikolla niitä tunsin. Sitten meni varmaan 3-4 päivää, että ei mitään. Tänään EHKÄ tunsin. Vähän mörkö nostelee päätään.. you know... Pitää kohta koittaa mutruuttaa mahaa, josko sieltä jotain vastattais. Että älä yhtään harmittele, jos et vielä tunne liikkeitä. Ehkäpä sitten tunnet ne ja kunnolla.

Niittys 19+0 luultavasti, jos en ole mennyt laskuissa sekaisin :whistle:
 
Onneksi olkoon Sahramiini! Ja onnea pienelle tytölle!

Entäs flutur? Vai olikos se vasta ens maanantaina?

Huomenna neuvola lääkäri aamulla. Enkä sitä mitenkään stressaa. Verenpaineet on jo paremmat. Ja mulla tehtiin jo toistamiseen vrk virtsankeräys, jotta nähdään todellinen proteinin määrä siinä. Mulla kun on sitä aina. Ja nyt määrä oli laskenut alle suositusrajan, niin kaikki lienee ok.

Mutta jottei elämä aivan stressitöntä olisi, niin tulipa näytettyä kaikki luomeni työterveyslääkärille ja hän halusi lähettää minut vielä erikoislääkärille yhden luomen takia. Onneksi sekin lääkäri on huomenna, joten ei tarvitse kauaa odottaa. Sitten tietty tulee vähän hankaluuksia, jos se luomi pitää poistaa. Heti. Ja jos on pahanlaatuinen. Jee! Että jos ei muita stressin aiheita, niin tämmöisiä sitten. :(

Tyydeli ja 17+3
 
Oi onnea Sahramiini! :) Niittys no niin onhan tuossa tuokin puoli, jos ei joka päivä sitten tunnekaan liikkeitä. Sullakin ilmeisesti meinaa viikot mennä sekaisin kuten täällä. Koko ajan vaihtuvat!

SS kiva, että sait rauhan, se taitaa kestää viikon kaksi, ainakin täällä yleensä ;)

Tipuna, niistä kivuista, oon ymmärtänyt, että ne on aikas normaaleja ja vaihtelee tosi paljon, ettei sen mukaan voi mitään arvioida. Ja kun olet jo ultrassakin nähnyt tyypin ja sykkeen niin kaikki selviytymisprosentit nousee huimasti! :) Ittellä siihe ekaan raskauteen liittyi hurjasti kipuja aivan ensiviiikoista alkaen ja eihän se kestänytkään kuin noin 6. viikolle. Mutt siinä kivut oli tosiaan saman tien ja toisaalta monella jolla on kipuja, niin kaikki menee hyvin.

huh muuten on kaamean makuisia nuo r-diabeteksen hoitoon tarkoitetut lääkkeet. YÄÄK,a tänään meinas laatta lentää aamupalapöydässä, jei jei.

Karo + bebe 19+2
 
Tyydeli, samaa kastia ollaan. Aina jotain huolena. Nyt kun en muuta keksinyt, rupesin huolehtimaan kun en tunne liikkeitä. Pakko oli käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. No kuuluihan ne. Seuraava kurkkaus mahaan ois viikon päästä maanantaina, kun on rakenneultra.

Karo, joo viikot menee koko ajan sekaisin. :D Mulla ois perjantaina vuorossa sokerirasitus,kun paino meinaa nousta liikaa. Saas nähdä, tuleeko pomppu.
Jokohan flutur on synnyttänyt...
 
Mulla ei ole paino noussut ja nyt kun ruokavalioo parantanut, niin se on laskenut. 2-3 kg tullut painoa! Mulla kans ens maanantaina rakenneultra, jospa näkisi jo sukupuolen!!

Kun tulee ahdistus niin soitatteko te neuvolaan ja kysytte, että pääseekö kuunteleen?? Hmm mä en oo tajunnut viel ollenkaan käyttää tollaista!

Mutta kai sitä pitää lähteä iltarahkalle (yöksentäs) ja lääkkeitä napsimaan.

Osaisko muuten kukaan auttaa, miten sitä ei heräisi tunnin välein pissalle yöllä?? Aivan epätoivoista silloin, kun on aamuherätys, yöunet jää niin vähiin. Jos saan nukkua myöhempään niin kaik ok, kun nukun sit kuudesta eteenpäin muutaman tunnin putkeenkin..

Karo ja bebe 19+2
 
Ihanaa, Sahriksella tyttö <3

2,5 viikkoo itellä jälellä laskettuun aikaan, hui.

Masukki on ollu koko aika oikealla puolella. Potkuilua kylkiluiden suuntaan. Möyryilyä navan vasemmalla puolella kans..
On maha kasvanu vast täs loppupuolella. Jotai 8 kiloo tullu.

Huomenna lääkäriaika. Tsekkailee vaan. Sit seuraavalla viikolla yl 40 v. tarkastus 100 kilsan päässä.

Ei oo ollu kivuliaita supistuksia. Toissa yönä masukki valvotti mut ei muuta.

Alkais huusholli olemaan valmis. Vaunutki toin sisälle kylmävarastosta.

Just tuli hikka masukille
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Onneksi olkoon Sahramiini! Ja onnea pienelle tytölle!

Entäs flutur? Vai olikos se vasta ens maanantaina?

Huomenna neuvola lääkäri aamulla. Enkä sitä mitenkään stressaa. Verenpaineet on jo paremmat. Ja mulla tehtiin jo toistamiseen vrk virtsankeräys, jotta nähdään todellinen proteinin määrä siinä. Mulla kun on sitä aina. Ja nyt määrä oli laskenut alle suositusrajan, niin kaikki lienee ok.

Mutta jottei elämä aivan stressitöntä olisi, niin tulipa näytettyä kaikki luomeni työterveyslääkärille ja hän halusi lähettää minut vielä erikoislääkärille yhden luomen takia. Onneksi sekin lääkäri on huomenna, joten ei tarvitse kauaa odottaa. Sitten tietty tulee vähän hankaluuksia, jos se luomi pitää poistaa. Heti. Ja jos on pahanlaatuinen. Jee! Että jos ei muita stressin aiheita, niin tämmöisiä sitten. :(

Tyydeli ja 17+3
Mie aion tänään näyttää yhen luomen lääkärille kainalosta, kun se muuttanu muotoaan. Ei varmaan mitään sille nyt tehä mut aion sen kyl poistattaa iha sama mitä lekuri sanoo.
Siis ens vuoden puolella sit jossai vaihees poistattaisin...
 
Mulla ei ole paino noussut ja nyt kun ruokavalioo parantanut, niin se on laskenut. 2-3 kg tullut painoa! Mulla kans ens maanantaina rakenneultra, jospa näkisi jo sukupuolen!!

Kun tulee ahdistus niin soitatteko te neuvolaan ja kysytte, että pääseekö kuunteleen?? Hmm mä en oo tajunnut viel ollenkaan käyttää tollaista!

Mutta kai sitä pitää lähteä iltarahkalle (yöksentäs) ja lääkkeitä napsimaan.

Osaisko muuten kukaan auttaa, miten sitä ei heräisi tunnin välein pissalle yöllä?? Aivan epätoivoista silloin, kun on aamuherätys, yöunet jää niin vähiin. Jos saan nukkua myöhempään niin kaik ok, kun nukun sit kuudesta eteenpäin muutaman tunnin putkeenkin..

Karo ja bebe 19+2
Oon ainaki täs loppupuolel tehny niin et useammin käyn vessas nukkumaan mentyäni. Ja viime yönä neljält kolmannen kerran kävin.
Sit sainki nukkuu (jonkin aikaa valvoin) puol kymmeneen, VAU!!!!! Äippäloma kun jo on...Pitkään aikaan en oo noin pitkään nukkunu.
Oiskohan laventelin polttamisella tuoksulyhdyssä vaikutusta...Voip olla, jee :)

T:Mytti 37+4
 
Luomista, vatsakivuista jne.

Terkkuja Thaimaasta. Läksin taaperon kanssa kahdestaan marraskuuta pakoon ja pienen pitkäaikaist yskää parantamaan. On ihanaa, lämpöä ja valoa, hyvää ruokaa ja yhteistä aikaa. Ja taaperon yskä loppui toisena lomapäivänä, ihan kuten lääkäri lupasi. Oma pahoinvointi on kadonnut kokonaan. Viimeksikin reissussa oli ihan hyvä olla, mutta kotikeittiössä pahoinvointi palasi. Toivotaan, että nyt ei käy samoin.

Vatsakivuista. On ihan normaalia. Aluksi jomottaa ja turvottaa, saattaa olla menkkamaisia kipuja. Vähän myöhemmin sattaa muuttua repäisykivuiksi, jotka ilmenee aivastaessa, kylkeä kääntäessä tai nopeiden liikkeiden seurauksena. Ja loppua kohti vauva hääräilee, potkii ja mönkii erilaisia kipuja vatsaan. Sisäelimet ovat aika kovilla kohdun kasvaessa. Ja kohtuhan on lihas, kipuilee venyessään. Jos kipuihin liittyy veristä vuotoa, kannattaa mennä lääkäriin. Toisilla kipuja on vain ensimmäisessä raskaudessa, mutta mulla on ollut kaikissa, myös tässä viidennessä.

Luomista. Mulla on hirveästi pisamia ja erittäin paljon luomia. Niitä on poistettu, mutta ikä tuo lisää joka vuosi. Juuri eilen katselin aurinkovoidetta levittäessäni, että säärissä on usempi luomi tummunut ja muuttanut muotoaan. Kai niitä voi poistaa raskausaikanakin?

Meille on tosiaan poika tulossa ja nimi valmiina. Mulla on paljon tekemistä oman pääni kanssa tässä poika-asiassa. Näen ympärillä vain villisti juoksevia, huutavia ja riehuvia pikkupoikia...en tiedä miten selviän, vaikka yksi poika kotona jo on. Tosin näyttäisi siltä, että pikkulapsiaika on pojan kanssa vaativampaa, mutta teini-iässä helpottaa. Mun tytöt ovat olleet ja ovat itse suloisuuksia pikkulapsina, mutta esiteini-iässä alkaa taphtua... Noh, rakkaita ovat kaikki. Omat asenteeni ärsyttävät eniten. Ja se, etten saa ostaa enää suloisia tyttövauvojen vaatteita, hehe.

Silviisiin. Kello on täällä puoli kolme yöllä ja valvon pakollisen vessareissun kunniaksi taas varmaan pari tuntia. Ei pitäisi avata laisinkaan nettiä.

Onnea vauvoista, hyvistä ultrakuulumisista ja levollisia mieliä meille kaikille maailman levottomuuksien keskellä!

Zenmama 14+jotain...olen jo pudonnut kärryiltä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Onpas täällä ihania uutisia! Superpaljon onnea Sahrikselle ja Fluturille prinsessoista! On ne ihania!

Levollista mieltä kaikille raskauksiin! Käyttäkää neuvolaa aina kun on paniikkia. Niin minä tein ja säilyin järjissäni.

(.) meidän prinsessa on tänään 10 viikkoa vanha. Eka flunssa on jo sairastettu ja rotarokote teki pienen myös kipeäksi. Oksentelua ja ripulointia on edelleenkin, vaikka jo kolme viikkoa rota-annoksesta... Heikosti ollaan päästy ulos, kun pelkään tuota oksentamista niin paljon. Kastelee kaikki vaatteensa ja yleensä siinä sivussa minutkin. Jospa menisi pian ohi. Tuttia ja tuttipulloa on yritetty opetella, mutta tyttö rakastaa vain tissiä eli nauraa ja sylkäisee muut pois. Yöt nukkuu niin hyvin, että univelkaa ei mullakaan ole. Pisin pätkä 5-6 tuntia :love::whistle: jottei kuulosta liian ihanalta, niin nukuttaminen on sitten sitäkin vaikeampaa. Ennätys taitaa olla 12 tuntia... Mies kantaa, minä silittelen ja annan sopivan ajan välein tissiä. Saa liikaa maitoa multa, niin joudumme taistelemaan imetystaukojen kanssa. Ei kivaa, mutta pakollista... Rakkaus lasta kohtaan on todella suurta :love:

Vauvis ja prinsessa 10 vk
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Voi onnea onnea Fluturkin, mahtavaa, että kaikki meni hienosti! :)

Zenmama oot kyllä aika rautainen, kun matkustelet keskenään kuopuksen kanssa, mä oon jotenkin kumman arka lähtemään tässä tilassa mihinkään ulkomaille?! Ja ihanaa muillakin meinaa mennä viikot ja päivät sekaisin. Olen jo ajatellut, että olen huono äiti, kun pitää aina hakea oikeita päiviä :D

Vauvatoiveinen, kuulostaa ihanalta ja kamalalta, tässä rupee kyllä tavallaan hirvittää, että mitä on edessä..Varmaan se rakkaus kuitenkin voittaa kaiken epämukavuuden sitten lopulta.. Iso elämänmuutoshan se on, vielä vajaa 2 vuotta sitten olin ikisinkku ja nyt on jo uusperhe, olen vaimo, äitipuoli ja vauva tulossa :D ja suhdekin ennätyspitkä ;)

Karo ja bebe 19+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Niittys
Sahris ja Flutur, ihanaa, paljon onnea molemmille!

Mä kerään täällä henk.koht. kiellettyjen aineiden listaa, tähän mennessä sille on päässeet mysli, appelsiinimehu ja tänään karjalanpiirakat ja vesirinkelit. Tässä uskalla kohda oikeesti syödä kuin ruisleipää ja kurkkua, ja sitäkin maltillisesti. Aika ankea joulu tulossa, kakut ja tortut saa suosiolla unohtaa, pullasta puhumattakaan :(

Sori valitus, mut oikeesti pelottaa, et pitäis joku 4,5 kiloinen pötkylä ponnistaa huhtikuun lopussa :eek:
 
Mulla kanssa tuo ruokavalio on muuttunut, tuoremehu itkettää vieläkin.. Ja herkkuja tekis mieli, ei mitään proteiinipommirahkoja, yäk. Mutta olo on kaamea, jos syön väärin.. hirveältä tuntuu, jos verensokerit ovat korkeella. Kun ei edes leipää saa mässyttää paljoa, kun siinä on hiilareita..

Olikos sullakin sokerit nousussa? VIelä pystyt yrittään pelkällä ruokavaliolla?
 
Karoliina, juu, kaks viikkoa pitää sokereita seurata näin alkuun, ja nyt tosiaan viikon sisällä kaks kertaa mennyt rajan yli just noilla mainituilla aineilla, et ne pitää ainakin unohtaa. Normiruualla ja ruisleivällä ja hedelmillä sokrut pysyy ihan hyvinä, mut noi piirakat oli kyllä oikee ylläripylläri. Ja tosiaan, mikä himo siihen tuoremehuun, hyvä ettei sylki suusta valu, kun näkee purkin jääkaapissa tai kaupassa, tekis mieli repiä se purkki vaikka hampailla auki ja ryystää Pohjanmaan kautta :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Todellakin ja sitä mä lähes teinkin koko alkuraskauden, killitin tuoremehua aamuin illoin.. Nyt en oo sitten 2-3 viikkoon!!! Mä tosiaan jouduin jo tablettihoidon aloittaa, meni niiin huonosti se rasituskoe ja kyllä nousee ruisleivälläkin mulla sokerit ja hedelmillä.. :/ No paino on lähtenyt tippumaan, että jos tätä vauhtia jatkuu niin tässähän on hyvä paino synnytyksen jälkeen :LOL:
 
Onnea myös Fluturille neitosesta!

Hahaa Karo, meillä on muutakin yhteistä kuin samoissa menevä raskaus! :ROFLMAO: No minulla toki on kaksi muksua ennestään mutta tämä uusi suhde on vasta vajaan vuoden ja tämä suhde ensimmäinen oikea suhde varmaan 20 vuoteen! :alien: Ja nyt on sitten itse äitipuoli, minun lapsilla isäpuoli ja yhteinen muksu tulossa.:LOL:

Mutta joo, kyllä minä neuvolaan otan yhteyttä, jos meinaa huoli nousta liikaa. Tänään taisin taas tuntea muutaman liikkeen. Meinasi tosiaan tulla huoli, kun tuntui mahakin jotenkin pienemmältä ja vessassa käyn yöllä ehkä kerran ja päivällä 3-4 kertaa. Alkoi tuntua, että ei siellä mitään enää kasva. Mutta varmaan ohittanut nyt virtsarakon niin ei enää niin paina rakkoa.

Tänään kävin labroissa. Kilppariarvot kunnossa. Sokerirasituksen tulosta en vielä tiedä mutta paastoarvo oli ok. Jos tuosta pomppu tulis, olisi mulle varmaan karkin syönti ja ateriarytmi se vaikein juttu. :cautious: Lasken työssäni hiilareita niin se ei tuota ongelmia mutta käytännön toteutus kylläkin.

Niittys 19+jotain. kait.
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina74
Onnea flutur ja pieni prinsessa!

Mä olen tuumaillut noita liikkeitä jo viikon, ylikin, mutta kun ei niistä hipsutuksista ole voinut olla varma. Mutta tänään voi olla! 100% varma. Semmoinen iltajumppa siellä on nytkin menossa! :) Ihanaa! Tästäkö se stressitön odotus nyt alkaa!!

Tyydeli ja 17+5
 
Ihanaa Tyydis! Tästä se lähtee! On ihan eri asia kuvitella pieni ihmisenalku massuun kuin tuntea että siellä se tosiaan on. Niin mielelläni suon sinulle nyt rauhaisan loppuodotusajan kaiken aiemmin kokemasi jälkeen :love:

Flutur, onnea :love: Ei tullu meidän prinsessoille montaa tuntia ikäeroa. Varmaan käyt läpi ihan samaa kuin minäkin, nuuhkit, katselet ja tunnustelet. Tunnustan ite katselleeni lastani kyynelet silmissä, kun en ymmärrä mistä hyvästä minulle tällainen onni vielä suotiin. Niin pieni ja kaunis :love:
 
Onnea täältäkin "maaliin päässeille"! Vaikka tuosta se matka vasta taitaa oikeasti kunnolla alkaakin :)

Aika monella on täällä näköjään sokerit ylhäällä ja ruokavalio tarkkailussa tai lääkitys päällä. Liittyykö se suoraan tähän meidän hieman korkeampaan ikään? Täytynee siis siihenkin varautua, vaikka kovin pienikokoinen olenkin ja urheilutaustainen ja ennen raskautta aina ollut kaikkine arvoineni terve kuin pukki!

Olen ollut tämän tiiviisti töissä ja ehdin silloin koneelle kovin huonosti. Kiitos tsemppaavista vastauksista mahakipuihin liittyen. "Kiputarina" sai tällä viikolla jatkoa: Olin viime viikolla pitkillä vapailla kun mahakipuja oli ja kun palasin tämän viikon alussa töihin kuulin että työmatkallamme Aasiaan (n. 2 viikkoa sitten) oli todella moni saanut kampylobakteerin, osa oli ollut siitä jopa sairaalahoidossa. Koska olin vapailla, en ollut kuullut tätä ja pelästyin tietenkin hirveästi, onko minullakin sittenkin se kun maha tosiaan on ollut kipeä. Minulla ei kuitenkaan ollut muita tähän liittyviä oireita niin että olisin osannut mitään Aasian tuliaista epäillä. Manasin kyllä itseni ja tyhmyyteni alimpaan helvettiin siinä vaiheessa ja olin ihan varma, että olen saanut keskemenon tämän takia. No, kävin tietenkin heti työterveyshuollon kautta labrakokeissa, jotka näyttivät muutaman päivän päästä negaa ja ihana työterveyslääkärini laittoi lisäksi lähetteen ultraan jossa kävin perjantaina. Kaikki mahan sisällä edelleen hyvin! Noin 2,6 cm oli kaverilla pituutta ja kädet viuhtoivat menemään. :) Huh mikä helpotuksen huokaus pääsi siellä lääkärissä!

Joku tuolla aiemmin sanoi, ettei laittaisi hanttiin katsella ultralla mahan sisään vaikka joka viikko. Täysin sama mieltä, auttaisi ainakin näihin jatkuviin epäilyksiin hurjasti!

Tipuna 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mytti
Rakenneultra takana ja taas helpottaa hetkeksi :) Tyyppi oli aivan väkkyrä ja pyöri ympyrää lääkäriä karkuun :D Taisi löytyä syy myös mun yölliseen jatkuvaan pissähätään, kaveri tykkää hyppiä kyykkyhyppyä mun virtsarakon päällä!! :D Ihana <3 No np-ultran tapaan homma meni totutusti eli kaikkia arvoja ei saatu, koska kaveri ei pysy paikallaan eikä suostu yhteistyöhön, kuukauden päästä siis pääsen uudestaan. Ne arvot, mitä saatiin oli hyviä, juuri rv:n mukaisia! Ja en itte enkä lääkärikään ollut muusta huolissaan, kun virtaa kerran riittää!

Oli se huikeaa! Painoa hällä oli 398 grammaa! <3

Ja lääkärin mukaan nyt on rv 20+0

mennään sillä! Ihan sekaisin jo olenkin! ;)
 

Yhteistyössä