40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Hyvä huomata ettei ole yksin onnettomassa tilanteessa. Jannika ja Johanna ja muut.
Liian monet miehet on itsekkäitä paskoja, joita ei kiinnosta kuin oma napa ja oma raha ja omat menot ja oma elämänsä. Ihan sama miten käy vaimolle tai lapselle, jopa syntymättömälle vauvalle.
Kirjoittelen lisää kunhan jaksan, nyt on kädet täynnä ja pää sekaisin meillä tarvitaan poliisia, lähestymiskieltoa, yhteiselämän lopetuspäätöstä, ositusta, lastensuojeluviranomaisia, ja sitten alkaa ehkä kuitenkin huoltajuusriidat, vaikka saattaa käydä niin ettei miestä kiinnosta mutta todennäköisesti riitelee siitäkin, haluan ehdottomasti yksinhuoltajuuden.
VOIMIA KAIKILLE NAISILLE VAIKEASSA ELÄMÄNTILANTEESSA !!!
 
Huh huh, ottaa varmasti voimille! Halit Vauvatoiveelle ja muille samantyyppisessä elämäntilanteessa oleville!

Onko tietoa kellään, onko tässä iässä mahdollisuuksia ylimääräisiin ultriin, vai onkohan paikkakuntakohtaista? Olisi niiiin mahtava nähdä jo ekan neuvolan yhteydessä, että kaikki on hyvin.
 
Hei vauvatoive,
minulla myös taitaa olla yhtä vaikea tilanne, kuin sinulla siellä, meillä on jo poliisi, lastensuojelu käynyt, ero paperi jätetty ja melkein kaikki muut mainitsemasi asiat tulevat seuraamaan...jos tilanne vielä näin jatkuu
Tämä ositus meillä tulee olemaan todella vaikea ja ex-miestäni ei kiinnosta pätkääkään paljonko rahaa palaa osittajaan, oikeudenkäynteihin jne hänhän on töissä ja omaa ihan suht hyvät tulot ja minä kärvistelen nyt äitiyspäivärahalla
Hän todella haluaa yhtenä hetkenä yhtä ja kun selän kääntää niin jo on asiat muuttuneet.

Tämä vie niin helvetin paljon energiaa, että v.... ja kaikki nuo paperien täytöt, asioilla juoksemiset kuluttavat ja tässä pitäisi pystyä olla hyvä, vastuuntoinen äiti, arkikin pitäisi kyetä hoitamaan, katkera olen mielestäni mun pitäisi nyt vain saada nauttia uudesta ihanasta pienokaisesa ja olla onneni kukkuloilla, niin tämä on kaikkea muuta.

Että näin täälläkin!
 
Hei vaan kaikille!!Tsemppiä kaikille vaikeassa elämäntilanteessa oleville!! :hug: Käytiin tänään rakenneultrassa!!Vauva jakseli oikein hyvin ja kaikki oli niinkuin pitikin!!Ainoa mitä se kätilö sanoi oli että kohta alkaa pikkuisella olla ahdasta...Hän ei enempää selittänyt asiaa!! :( PITÄISIKÖ minun OLLA HUOLISSANI asiasta??Kun sitten vielä poislähtiessäni kysyin,et onko vauvalla kaikki hyvin,niin hän vastasi että kyllä on kaikki niin kuin pitääkin!!Ai niin...meille on sit tulossa poika!! =) =) Kaks tyttöö on ennestään!!Annamme hänelle nimeksi Walter!! =)

Miita1969 + Walter 20+4
 
Voi sentään onpas nyt paljon kriisejä avioliitoissa. Paljon voimia teille kaikille. Joskus kirjoittelin tänne että itsellä myös takana kova ja väkivaltainen parisuhde, joten ymmärrän teitä. Kyllä se vielä aurinko paistaa teillekin, vielä joskus muistelen kuinka olin alamaissa ja elämä oli kauheeta silloin versus tämä päivä. Itsellä nyt mitä ihanin mies jonka kanssa elämä ihanaa ja viisivuotta jo takanakin ettei missään uutuudenhuumassa olla...vaikka välillä siltä tuntuu kun on niin hyvä olla (anteeksi nyt kun kehuilen). Jaksuja, jaksuja teille. :hug:

Miita1969, älä ole huolissasi, kätilö tarkoitti että kun vauva kasvaa niin ei mahdu pyörimään ja hyörimään siellä masussa enää. Itekin olen huomaannut nyt että liikkeet muutuneet toiselaisiksi (koko maha liikku) nyt kun vaavi on jo isompi. Kova poika on kyllä liikumaan :heart:

Minni 31+0
 
KIITOS onnitteluista jääräpää ja mur-mur!! =) :hug: Kiitos Minni007 lohduttavista sanoistasi!!Kyllä heti mieli rauhoittui!! =) :hug: Kyllä nyt on tuntunut pikkupojan potkut,vaikka kätilö totesikin,että istukka on etuseinässä osittain... =) Se selittääkin sen,että potkujen tunteminen vähentyi!!Kyllä tyttäremme onkin tänään kovasti paijanneet vatsaani ja jutelleet pikkuveljelleen....Tosi suloista!! =)

Miita1969+ Walter 20+4
 
Olin jo niin onnellinen. Kaikki hyvin: kevät, vauva vatsassa, parisuhde kunnossa. Sitten taas mies jäi kiinni alkoholin käytöstä. Tällä erää ei ollut juonut kuin muutaman oluen, mutta kun se ei jää siihen. Pari kolme olutta tarkoittaa pari kolme päivää olutta ja paljon.

Onneksi emme asu yhdessä. Ei tarvitse katsella.

Miten se onkin noille alkoholisteille niin vaikeaa hallita juomisensa?

En jaksa tällä erää enempää avautua asiasta. On niin tyhjä ja pettynyt olo. Ehdotin itse eroa, kun ei asiat miksikään ole muuttuneet edellisistä retkahduksista ja silloisista lupauksista.

Huoh. :'( Huomenna rakenneultra. Sanoin miehelle, että menen yksin, koska en halua krapulaista sinne.

Nyt täytyy lähteä töihin.
 
Teidän kaikkien parisuhdeongelmaisten puolesta on oikein paha mieli. Kun tämä raskautuminen ja raskaana pysyminen ei ole mitään itsestään selvää näillä vuosilla, niin silloin pitäisi kyllä olla ihan täysi oikeus ja mahdollisuus keskittyä vain ja ainoastaan pelkkään raskauteen ja sen vaalimiseen, eikä tarvitsisi stressata ja olla huolestunut suhteesta. Mutta minkäs teet, elämä on. Kaikille teille voimahali täältä! Toivotaan, että asiat kääntyvät parhain päin, olivat ne ratkaisut sitten mitä tahansa suhteen johdosta.

Eilen oli neuvola ja vauva luuraa edelleen perätilassa. Ei siinä kyllä tarvita edes neuvoloita asian tulkitsemiseen, sillä olotila vatsassa on tällä hetkellä aikas tukala. Muksu on selvästi pakkautunut ylävatsaan, on ns. linkkuveitsiasennossa. En tiedä yrittääkö ährätä itseään raivotarjontaan vai mihin, mutta välillä liikkeet sattuu ihan tosissaan. Muuten arvot tms. ovat kunnossa.

Päikki rv32+4
 
jääris harmi juttu :| ..mutta ei hätiä mitiä, monella tuo RD ilmenee jo alkumetreillä ja onneksi siihen on myös lääkitys hyvänä hoitona. Ruokailun kanssa vaan joutuu olemaan tarkkana kun ne sokerit pakkaa herkästi heittelemään.

Kotiinhan sie saat varmaankin oman verensokerimittarin?.. ja siitä vain alat mittailemaan 2-3x/vko..
Miulla itselläni oli ongelma juuri tuo paastoarvo, yön jäliltä. Aamulla sitten kun söin nälissäni tukevasti, pomppasivat arvot taivaisiin ja kaaduin melkein tajuttomana sänkyyn!!
..vaan insuliini auttoi tässä ja juuri "n. "raketti"(nopeavaikutteinen) ja toki piti katsoa tarkemmin miten paljon ja mitä syön aamusella jatkossa.
..ensin sain pitkävaikutteisen insuliinin ja se ei toiminut hyvin..

Kyllä kaikki menee hyvin, pikkasen joudut vain näkemään syömisien kanssa vaivaa ja lääke tarvittaessa tukena sitten..ja raskaushan ei ole pysyvä olomuoto, RD helittää sitten heti pienen synnyttyä!:wave::heart:
 
Heips,
ja Miitalle minultakin ONNITTELUT ihanista potkuista, joita itse jäin kaipaamaan :)
Minusta on aivan ihana lukea Teidän onnistuneita raskausaikoja, odotuksia ja rehellisiä kirjoituksia: suoraan sanottuna kadehdin Teitää koska samaan en itse yltänyt, mut kuin vain hetkellisesti :)
En voi muuta kuin toivoa teille odottaville nautinnollista aikaa, levätkäää ja tehkää mitä ikinä haluattekin , tämä on vain ja ainoastaan teidän omaa aikaanne nauttikkaa, rakastakaa masuanne, ylipainoanne ja kaikkea itsessänne:)=
 
Jannika07 Johanna68 ja Vauvatoive10, kaikella on tarkoituksensa, yleensä asiat muuttuvat aina paremmiksi ajan kanssa, ei kuitenkaan enää saman miehen kanssa, siltä se ainakin kuulostaa... jatkuvaa kärvistelyä ei kuitenkaan kukaan ole ansainnut elämäänsä :ashamed: :( :'(

Lapsille riittää että heillä on yksikin turvallinen aikuinen ja pärjäätte kyllä ilman sitä "ylimääräistä" lasta= mies B)

ON: olen ollut pari viikkoa kateissa, jouduin suoraan äiti-pkl kontrollista osastolle reilu viikko sitten...kohsunkaula oli lyhentynyt ja pehmentyny alle kriittisen pisteen ja sain sikiön keuhkoja kypsyttävät lääkkeet osastolla, kotona oltu nyt muutama pv kun kohdunsuu ei edennyt onneksi, hissukseen ollaan ja edelleen supistellaan öisin melko paljon... yleisvointi on kyl nyt ihan ok ja jaksan olla pystyssäkin, joka tossa välillä oli jo huonompaa...Vahva tunne siitä että kyllä tää nyt vielä sisällä pysyy riittävän pitkään...

T Star67 ja Nuppu 32+4

 
Kiitos Johanna68!Kyllä sitä nyt taas nauttii odotuksesta,kun tuntee taas vauvan potkuja!!En enään ole niin huolissani!!TSEMPPIÄ KOVASTI kaikille teille,jotka nyt kamppailevat vaikeassa parisuhteessa!! :hug: Itse olen nyt kolmatta kertaa naimisissa mua 12 vuotta nuoremman miehen kanssa!!Eka aviomieheni oli väkivaltainen ja myöhemmin selvisi,että hän on maanis-depressiivinen!Viisi vuotta kestin hänen hakkaamisensa ja sitten otin ja läksin!! :( Toinen aviomies osoittautui totaalisen juopoks ja epäluotettavaksi ihmiseksi!!Valehteli päin naamaa minkä kerkes!Hän vaan sitten eräänä päivänä päätti siirtää osoitteensa toiselle paikkakunnalle kysymättä multa tai edes kertomatta tyttärilleen!! :( Se oli mulle se viimeinen niitti!!Otin eron heti!!Nykyinen mies on niin kiltti ja huolehtivainen ja auttaa minua kaikessa!!Tää on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi!! =) On meilläkin toki meidän erimielisyydet,mutta tähän asti ollaan selvitty asiat rauhallisesti puhumalla!!Kyllä tuntuu,että hän on nyt se oikea,jonka kanssa haluan olla loppuelämän!! =) :heart:

Miita1969+ Walter 20+6
 
isoja haleja kaikille joilla parisuhteessa vaikeaa, itsellä ollut ennen nykyistä miestäni erittäin vaikeita aikoja takana, joten ymmärräntäysin ja saatte täyden tuen ja :hug: ..
kyllä se päivä paistaa vielä aurinkoisestikin :heart: ..

onko muilla ollut aivan järjetöntä väsähtämistä..millään ei jaksa tehdä mitään..(olen sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka) aamun jos hiukka pesee pyykkiä laittaa ruokaa siivoo niin iltapäivän makaa puoli koomassa ja sitten pitää oikeen potkia itteensä energiaa jotta jaksaa mennä hoitamaan hepan..(hevonen on mun terapia ja suuri ilo)..mut jotenki tuntuu ettei vaan jaksa..

meillä on ollut muutenkin aivan järjetön tämä vuosi, ne sulkee meijän synnytyssairaalan mihin synnyttämään, kerkeekö sinne matka kuitenki moninkertaistuu..koulunlopetus päätös..nyt muksuille uusi koulu, tappelut koulukyydityksistä, mikä esikoulu, mihinkä päiväkotiin , saadaanko talo myytyä, mistä löytyis uusi talo ja hiukka maata.... mä en jaksa mun voimavarat on loppu...sitten kaikki paperit miljoona paperia ja asioita pitäs hoitaa tuntuu että veroilmotuksen täyttökin vaatii tällä hetkellä liikaa voimia, aloitin talvella koulunkin ja nyt pitäisi keretä vielä yksi näyttökin antaa hetkesäkuun alussa..ei se mitään , mutta ne kirjalliset tehtävät...eeeeei

voi anteeks hirvee purkaus..
elämä on aina välil hiukka vaikeeta

nirzu ja napakymppi 24 tasan
 
nirzu jaksu&voima halitus tästä siulle:heart::hug::heart:

..älä ittiäis kuitenkaan ihan totaalisesti uuvuta, se pienihin siellä masussa kun vaatii veronsa:heart:..ja tämähän ON juuri se paikka, jossa sydäntä voi keventää:wave:
 
Jaksamisia kaikille parisuhdekriisissä painiskeleville, sitä ei todellakaan tähän elämänvaiheeseen kenellekään toivoisi, mutta parempi nyt kuin myöhemmin jos ero on kuitenkin tullakseen.

ON:Mullakin on raskausdiabetes ja eilen aloitin insuliinit aterioiden yhteydessä, sama oli edellisessä raskaudessa insuliineineen. Paastoarvot on kuitenkin hyvät eikä pitkävaikutteista insuliinia tarvita.

Star-67 ja Nuppu 32+5
 
Moi!

Huh..onpas monella järkyttäviä parisuhdekiemuroita meneillään. Voimia kaikille niitä läpikäyville :hug: Ja pitäkää pikkuisistanne hyvää huolta :heart:

Miitalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Ja taas urpona kyselen et kuinkas te olette muuten noihin sokerirasituskokeisiin päätyneet? Oireiden perusteella vai onko aiemmissa raskauksissa ollut diabetesta? Mulle ei ole sanallakaan mainittu moista tutkimusta neuvolassa...ei kai sitten ole katsottu aiheelliseksi tutkia :/

Tännepä ei taida mitään ihmeellistä kuulua...ötökkä kasvaa ja pomppii masussa ja alkaa itsellekin pikkuhiljaa tulla sellainen olo, että vauva on todellisempi. Puheissa vilahtaa jo JOS sanan sijasta aika usein KUN... =)

Oikein mukavaa pyhää kaikille..itsekin saan lepäillä pitkän viikonlopun kun pidän perjantain vapaata. Auringonpaistetta meille kaikille! B)

Pinkkis 23+2
 
Tsemppiä kaikille, joilla on yksi iso, ylimääräinen huolenaihe, se mies. Tiedän kokemuksesta, miltä se tuntuu. Paremmin pärjää ilman sitä jatkuvaa ahdistusta, tappelua ja haukkumista. Voimahali! :hug:

Tänne kuuluu ihan hyvää, mitä nyt tilit on nollilla ja yritetään sinnitellä siihen asti, että hoitovapaan tulot vaihtuvat äitiysloman parempiin tienesteihin. Perjantaina tulee onneksi tilille se äitiysavustus (edellinen pakkaus on tallella), menee suoraan ruokaan ja laskuihin, eikä riitäkään. Mutta vauvalla on kaikki hyvin se on pääasia!

Nyt rv 27+2 ja tänään oli neuvolalääkäri, seuraava neuvolakäynti on sitten kuukauden päästä. Vauva kasvaa tasaisesti, sydänäänet kuuluvat hyvin, ei mitään merkkejä ennenaikaisuudesta, ja eilinen sokerirasitus oli ok. Mut laitettiin sinne iän takia, vaikkei oireita ollutkaan. Olin jo edellisestä raskaudesta kaksi vuotta sitten, jolloin ikää oli 41 v.

Hoitopöytä pitäisi jossain vaiheessa raijata varastosta kotiin, ja selvitellä nuo vauvanvaatteet. Kaikki muu taitaa löytyä, mutta tuplarattaat on pakko hankkia. Yritän etsiä käytettynä, mutta silti kääntyvillä etupyörillä. Tätä meidän rappukäytävää ja palo-ovia ei tosiaan ole suunniteltu tuplille. Tuo lokakuussa 2 v täyttävä voi kyllä innostua seisomalaudastakin, mutta tuskinpa sentään päiväunien aikaan. Ja mun esikoiseni aloittaa koulun siinä viikko, pari synnytyksen jälkeen, ja pitää päästä ainakin aluksi saattamaan ja hakemaan koulusta. Äitiä jännittää enemmän kuin muksua!

Aurinkoa täältäkin kaikille palstailijoille! B)
 

Yhteistyössä