40+ *odottajat*..+ YES, WE CAN!!! ;)

Tänne olette tervetulleita te kaikki 40+ odottajat!!
..juu ja emme ole ikärasisteja, joten hyväksymme alle 4 kymppisethin!!;)

Ei kun vain rohkeasti kirjoittelemaan sen ihanan, ihmeellisen ja ehkä kauankin kaivatun plussan jälkeen:heart:..Mukavaa masun kasvatusaikaa kaikille!!
 
Tere tulemas Star67 =) ..ja kyllä sie taidat tälle puolelle jäädä, mie vähän luulen niin..älähän huoli:heart:..

..mie vielä "kuumeilen" hetken ja tulen kyllä HETI plussan jälkeen tänne..:heart:..nyt poistun vielä takavasemmalle..mutta käyn kurkkimassa aina välillä.. ;)

mur-mur
 
Vauuuu!!! Sinä teit sen! Eli siis sanoista tekoihin :p
Kaikki nyt vaa joukolla mukaan.Ehkä tää olis sitte se ketju jossa kaikista eniten vois "puhuu" asiaa.Mää luulen et täällä ymmärretään nää hoitojutskatki ihan hyvin.

Star-67 Onnee tätäki kautta sulle hirviänä :heart: ja mur-mur kans tänne ja heti :p

Panadol paransi mut sikarokotteen vaivoista sen verta että kömmimpäs tästä saunaan
:wave:

tiru ja Nöössi 26+5
 
vaikka epäilys aikaisesta km kalvaa mieltä. Niin monta kertaa olen sen kokenut.
Mutta kiitos mur-mur että sain kerrankin tulla tälle sivustolle :) edes muutamaksi päiväksi. :flower:

Voimia tiruliillle. Ja star 67 taitaa minullakin 4+0...ainakin hetken.

Ps! kaikki lukijat ei kannata testata, ennekuin kp täynnä ja mieluiten siitä vasta 2 viikkoa eteenpäin. Silloin voi olla varma plussasta, jos edes silloinkaan varma tulevasta vaavista

Epävarma ja kyyninen mimmimamma kp 28/28
 
Hieno Mimmimammaet uskaltaudut tänne, koska totuushan on se että ainakin TÄNÄÄN olet/olemme raskaana ja se on FAKTA!

Mulla ei edelleenkään mitään tissioireita tai kuvotusta. Motti kahviakin meni aamulla ihan huomaamatta kunnes muistin, että kahvihan lisää km riskiä :x Yleensä on ruvennut hajukin jo kuvottamaan. Mutta ehkä en ole ollut näin aikaisin liikkeellä silloin ja aika muuttaa kyllä muistojakin, kun mulla ei ole muistiinpanoja aiemmista.

Mullakin 2 edellistä raskautta päättyneet km viikoilla 5+ ja 8+( tuulimuna joka keskeytettiin kun ei tullut itestään siihen mennessä. Ja tiedän että tässä iässä km prosentti on 50. MUTTA on siis jopa 50% mahdollisuus että tämä raskaus päättyy synnytykseen!

Jonkinverran kyllä kolottaa alaselkää, mutta en tiedä johtuuko se enemmän viikon aikana sairastetusta POSSUFLUNSSASTA vai mistä? Kuumeeton olen kyllä ollut jo monta päivää eikä possutautikaan ollut kovin kummoinen, 3pv kuumetta ja kova yskä. Muilla perheessä ( lapsilla) kovempi ja kesti melkein koko viikon. Kukaan ei kuitenkaan joutunut sairaalaan.

T Star ja nuppu 4+1
 
Star ja mimmimamma samoilla viikoilla mennään kaikki! Mulla siis myös tänään rv4+1. Ihanaahan se olisi, jos vihdosta viimein pääsisimme kaikki finaaliin!

Samanlaista viivaa näytti tänään aamulla kuin kahtena edellisenäkin päivänä. Olen yrittänyt kuukkeloida, että voiko tästä vielä jotain tulla, vai pitäisikö viivan olla jo vahvistunut. Jossakin pinossa joku sanoi, että ei ollut saanut kontrolliviivan veroista yhtä tummaa viivaa missään vaiheessa raskautta... Mene ja tiedä sitten. Kyllä se tässä selviää, jos vaan nyt malttaisi odottaa. Rinnat edelleen kipeät ja minkäänlaista vuotoakaan ei ole. Sinänsä siis homma kunnossa.

Tänään tein melkein 5 tuntia pihahommia: haravointia tms. On kädet ja selkä sen oloinen, että on tullut jotain tehtyä. Ja raitisilmamyrkytyskin lähellä.
 
Päikki älähän huoli. :heart: Siskolla oli tosi ohut viiva, melkeenpä vain haamu testissä. Nyt se "haamu" on 6 kk vanha tytön tyllerö. Itse näin ko. testin ja hento oli. Eikä sen jälkeen muistaakseni edes testannut, kun sen sai.

Tiruliille ja Nöössille ihanaa odotusta ja terveyttä toivotan. :heart:

Mimmimamma voi, kun olen onnellinen puolestasi. Rukoilen, että menisi loppuun asti. :flower:

Starille myös tsemppiä ja toivotaan, että pieni pysyy matkassa. :flower:

En malta olla käymättä aina katsomassa mitä teille kuuluu. Jokaiselle toivon kaikkea hyvää ja muistan teitä ylöspäin. Siunaten Uudi
 
Voi ku ihanaa että saatiin tää pino :hug:
mimmimamma,Päikki teillekkin vielä tätä kautta onnea :flower: :heart:
nillanilla ja siulle onnee tähän hoitojaksoon! jospa tää olis se the hoitokerta,joka onnistuu... ;) :whistle:
Uudi musta on hienoa että muistat meitä :hug: (myös tuonne jonnekkin ylöspäin myös)
Mä itte uskon myös vahvasti,että on jokin korkeempi olemassa vaikka muuten aika pakana taidan ollakkin :ashamed:
Star eli sää siitten kerkesit potemaan tän sikalenssun??Huh!!!Hyvä että pääsitte yli siittä!

Hyvää sunnuntaita kaikille!!

tiru ja Nöössi 27 POOKKKSSHHH!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille tsempityksestä! Tuonne vauvakuume-puolelle jo kirjoittelinkin, että tänään testiviivasta tuli yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eihän se mitään kerro vielä lopullisesta onnistumisesta, mutta olen silti niin iloinen, että edes jotain toivoa tuli tähän hommaan! On ainakin varma plussa, joten ei tartte mietiskellä, että tapahtuiko jotain vai ei. :xmas:

star sai possulenssun kärsittyä ja tiru otti rokotteen, mutta mites te muut, miten olette ajatelleet toimia rokotteen suhteen? Aiotteko ottaa sitä? Raskaana olevat kuuluvat ilmeisesti riskiryhmään, mutta sitten toisaalta taas olin jostain lukevinani, että raskauden 1. kolmanneksella olevien kohdalla sitä ei välttämättä suositeltaisi?
 
mimmimammakin täällä-hieno homma!!! :wave: Olkaa vain kaikki rauhassa "tukevasti" raskaana..mitä tapahtuukaan, sen aika näyttääpi..joten-Nauttikaatte masuistanne ja ihanista pikkuruisista elon taimistanne. :heart: Silitelkää kauniisti masun päältä ja jutelkaa hellästi että:" täällä mamma jaksaa kyllä odottaa jotta kasvat suureksi&vahvaksi"!!!!
..ja vielä se masu kasvaa noinkin suureksi!!..

Kaikille teille laittelen oikein hyvää mieltä ja enkeleiden siunausta.


mur-mur
 
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/raskaana_olevien_pandemiarokotukset/

http://www.hyvis.fi/tapahtumat/InfluenssarokotuksetEtelaSavonsairaanhoitopiirinalueella/view?searchterm=None

Voiko raskaana olevia rokottaa?


Pääsääntöisesti rutiininomaisia rokotuksia pyritään raskausaikana välttämään, mutta varsinaista estettä influenssarokotteen antamisesta raskausaikana ei ole. Mikäli äiti kuuluu perussairautensa vuoksi riskiryhmään, voidaan influenssarokotus antaa. Rokotetta suositellaan annosteltavaksi mieluiten ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen. Uuden tutkimuksen mukaan raskaana olevan äidin rokottaminen voi suojata myös syntyvää lasta aktivoiden sikiön puolustusjärjestelmää.

Lähde: Kansanterveyslaitos
 
Hiukan nostan tätä pinoa.

Päikkikyllä se sinuakin nyt onnisti. Pidetään peukkuja.

Mimmimammaoletko vielä testaillut? Onko oireita?

ON: Pari pv on kulunut, omakin viiva vahvistunut lähes yhtä vahavksi oli eilen tullut kontrolliviivan kanssa. Mitään oireita ei kuitenkaan ole vielä oikein havaittavissa. Yhtenä yönä palelin kovasti. Kainalolämpö on päivittäin ollut yli 37, tänäänkin 37.3 enkä usko enää possuflunssastakaan johtuvan, lienee raskauden aiheuttamaa?

Star67 ja nuppu 4+4

 
star Lämmöt on koholla täälläkin. Muita oireita: rinnat edelleen arat, vähän huonovointisuutta iltaisin (erityisesti, jos ei ole syönyt), satunnaista palelua, pieniä repäisyjä ja kipuilua alavatsassa. Kävin tänään punttisalilla, niin syke oli poikkeuksellisen korkea. En tiedä johtuuko raskaudesta vai olenko tulossa kipeäksi.
 
PÄIKKIminäkin kävin tänään salilla ja juoksin hieman juoksumatolla ja huomasin, että tissit olikin arat! Sitä ei ole nyt kyllä muussa toiminnassa havaittu. Hieman positiivisempi fiilis, varsinkin kun nyt jo vihdoinkin hieman turvottaa alavatsaa jota sitäkään ei ennen tätä iltaa ole ollut aiemmasta poiketen, kun edellisissä raskauksissa olen "lihonut" 5 kg jo heti raskaustestin tehtyäni!
Kahvikaan ei vielä lainkaan kuvota eikä väsytäkään iltapäivisin. Hiukan pelottavaa...

T Star67 ja Nuppu 4+5
 
Tervehdys arvon naiset =)
Kiva "nähdä" teitä täällä.
Possurokotteen otin viime tiistaina, eikä mitään käsikipuja tms. ole tuntunut. Odotusaika mennyt tähän asti aika kivasti, tyttö tulossa =) . Nyt sitten vaan saikulla, kun ei neiti malta pysyä tuolla vatsassa. Kortisonipiikit sain tällä viikolla, että keuhkot kypsyisivät vauhdikkaammin. Elikkä laiskottelua luvassa. Iänvelvoittamana kävin myös sokerirasituskokeessa ja ne rajat on vedetty raskaana olevilla niin alas, että varmaan suurin osa jää niistä "kiinni", kuten minäkin. Nyt sitten joka toinen päivä verensokerimittausta ja täytyy katsoa vähän mitä syö. Liikuntaa nyt ei voi harrastaa.

OnniMaija ja Vieno 28+6
 
OnniMaija Toivotaan, että pieni pysyy masussa vielä pitkään! Oli mielenkiintoista kuulla tuosta sokerirasituskokeesta. Millaiset ne rajat nykyään ovat? Minä "kärähdin" ekassa, ja ainoassa onnistuneessa, raskaudessa sokerirasituskokeessa, mutta ruokavaliolla saatiin homma pidettyä kasassa. Olen sittemmin hankkinut verensokerimittarin ja jos / kun tämä raskaus tästä jatkuu, niin ajattelin alkaa käyttää sitä omatoimisesti jo ennen "virallisia" kokeita.
 
Uudille Voimahali :hug: Voimia elämään!

Voi mur-mur, niin odotin tämän päivän raskautumisrytäkässä sinullekkin nyyttiä kainaloon . :heart: Huomenna päivä uusi ja jouluylläri sinulle. :hug:

Sydämestäni toivon kaikille ihanaa raskausaikaa ja sitä ihan omaa pienokaista kainaloon. Tässä meidän Lumi lukemassa teidän juttujanne.
 
Päikki, se paastoarvon raja (mistä minä jäin kiinni) on vedetty jo niinkin alas kuin 5.3!!! Mun arvo oli 5.4. Muita arvorajoja en sitten muistakaan. Äippäpolilla asiaa ihmettelin eli miks raskaana olevilla vedetään noi rajat paljon alemmas, ku muilla ihmisillä. Lääkäri sanoi, että näin yritetään välttää niitä isoja sokerivauvoja, joitten synnyttäminen on hankalaa. Onhan meillä kaikki 4 edellistä olleet keskivertoa isompia, mutta eivät nyt mitään jättiläisiä. Viimeinen 2 vkoa yliaikaisena "vaan" sen reilu 4.300kg.

Kuulumisiin täältä ihanan pikkupakkasen keskeltä =)

OnniMaija ja Vieno
 
Heips!!

Muuttelin hieman tuota teidän pinon nimeä osuvammaksi, jos passaapi ;) ..Inia minnuu siitä muistuttelikin, että tuo olis hyvä otsikko/nimi teille :) ..ja miustakkii on, mitä mainioin!!

annekristiina Tervehdys siulle :wave: .. ja voi miten ihuna pieni rinsenssa siinä harjoittelee jo valmiiksi, että osaa sitten isona sormet vilistäen näppiksellä palstailla!! ;)


:heart: Mukavaa masun kasvatteluaikaa kaikille!!:heart:

mur-mur
 
Eli pientä veristä tiputusta ollut ja hieman epäilevä fiilis edelleen. Välillä testi plussaa ja välillällä heikkoa plussaa pukkaa.
Rfsu:ta olen aiemmin ylistännyt nyt niillä "vino punainen viiva".
Eli miettinee ollako vai eikö olla.

Rinnat eilen kipeytyneet ja aamuyöstä yökkö olo. Ja tosiaan nyt sitten kn karannut yläilmoille.

Muttaa pelko minulla voimakas, että kohta alkaa kunnolla uudestaan vuoto tuon maanantain mininimaalisen tiputtelun jatkeeksi.

Annekristiina ihana vaavi sinulla :) ja onni-maija onnellista loppuraskautta ja muista levätä.

mimmimamma
 

Yhteistyössä