40+ so what (vol. 3)

Täältä vuoteen pohjasta,olen kamalan flunssan kourissa :( Juuri kun eilen luulin että nyt on ohitse kun lämmöt laski alle 36,mutta eipä vaan koko yö ollut yhtä niistämistä ja kurkkukipua.No oli pakko testailla kun halusin ottaa vahvempaa särkylääkettä,eikä Vilja Sensitive näyttänyt plussaa :( :( Mutta nyt takaisin pehkuihin..
 
pyrstötähti
koko vkl menossa ja iltajuhlaa pukkaa viiniä litroittain ja ihan taas oili tulla tupsahti tupaan, nahkamittarilla on testailtu ja talvirenkaat tarvittaisiin näillä keleillä. Kuumeilurintamaan se ei vaan tuo muutosta viittä vaille synttäriin ja tilastot vaan lukee pyrstikselle julmaa kieltää ei -auttanu purku eikä joka- kuukautinen oilikaan, vanhat munat on tyhjää- täynnä mutta oonhan mä -silti muuten vielä ihan hyvä ihmiseksi. Katselen vauvaperheitten kriisiylyä ja valitusta vauvahoidon rankkuudesta ja vapaudentarpeesta ja mietin että tasan ei käy onnenlahjat. Itse olisin jaksanut hyvin jäädä kotiin ja olla 24h 7/7 maidonhajuinen mamma mutta myöhään mikä myöhään. Ja onneksi elämä on muuten mallillaan ei saa liikaa pyytää mutta plätän tavoin kuponkia on pantu urakalla kitskalle vetämään sillä kaatuu niitä valtamerilaivojakin sekin pitää muistaa.

Matsalu on ihan poikki ja en tiedä oikeita sanoja, ei niitä taida ollakan, joilla sua tsemppaisin. Jotenki vaan tämä harmaa sohjo on rämmittävä sun läpi että voit katsoa joskus taaksesi ja todeta että onneksi et antanut periksi sillä tosissani uskon että sinä vielä onnistut.

Mitähän marille kuuluu, tulisit kertomaan miten mulimen-vaavi masussa kasvaa. Minä niitä vieläkin nappailen kun uskon niiden ikiaikaiseen tehoon.

Ja ens vkolla taas tunturit kutsuvat kolttatyttöä mutamaksi päiväksi. Onneksi edes pahin oilitus on ohi sitten ja raaskii tuon ukkelin kyljestä irtaantua vaikka viimeksi oli kamala ikävä kun oltiin erossa muutama päivä. Jotenkin tätä elämää oppii arvostaan enemmän miä vanhemmaksi tulee ja sitä tavallista arkeaankin, niitä päiviä kun ruislimppurakkaus kukoistaa. Ja terveenä ja hengisä saa käydä illalla nukkumaan. Ja suloinen haave kutistuu muitten saavuttamattomien unlmien joukkoon ja joskus vähän vilkuttaa, en ole kuukausiin nähnyt niitä vauvauniakaan joita näin ennen niin kovasti, unohdin huolehtia aina unessa vauvastani ja sitten paniikissa etsin häntä, niitä painajaisia en totisesi kaipaa. Hyvää ja touhukasta joulukuun ekaa päivää kaikille!
 
Huomenta kaikille, joulukuu on sitten alkanut sekä joulunodotuset. Just otin joulutortut uunista ulos. Ihanaa, minä pidän tortuista kaikkein eniten, pipareista en niinkään. Minulla siis vapaapäivä tänään kun leipomaan näin aamusta, heh heh. Ja tein aikaisin aamusta sen kuuluisan raskaustestin jota en ole oskaan tehny ;) ajattelin että nyt tai ei koskaan. Negaa tikku näytti oli clearblue-testi. Kiertopäivä on nyt jo 31 ja olo ei tunnu ollenkaan että täti tulisi kylään! Vai onko nyt niin että menkat kiusoittelee, koroppahan aistii kaikenlaiset jännitykset...tämä kiertohan oli luomu kun edellinen oli clomien kanssa niin mieniköhän kroppa ihan sekaisin ja nyt kiusoittelee..
Että näin tällä kertaa täällä jännittävä päivä tulee. Reipasta alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille! Olen vähän ulalla omasta tilanteesta ja ajattelin teiltä kysyä neuvoa kun en muualla uskalla paljastaa tyhmyyttäni...
Asia on nimittäin niin, että meillä kokeillaan inseminaatiota ja mun pitäis varata aika keskussairaalaan kierron 3-5 päivälle. Mutta mistä mä nyt katson kierron alkaneen kun perjantaina ja lauantaina tuli vain vessassa käydessä paperiin verta ja vasta eilen alkoi kunnolla vuotamaan. Eli onko nyt tänään kp 2 vai kp 4? En haluaisi nyt pilata mitään sen takia etten osaa edes omia kiertopäiviä määrittää :'(

Mä olen kaikista vastauksista erittäin kiitollinen.
 
Huomenta! Juu Äippä, tuhrua ei lasketa. Kp 1 on se kun runsas tai ainakin oma normaali vuoto alkaa.

Haave, mitä ne testit renkaa?

Nillanilla, Clearblue on aika epäherkkä testi, ehkä se plussa ei vaan vielä näy...

Oma olo on pinnallisesti katsoen kohentunut eli tulin ihan normaalisti töihinkin. Sisäpuolelta sielu on on edelleen ihan höttöä. Valitettavasti se ei aina ole ihan kokonaan itse valittavissa, kuinka syvällä milloinkin rämpii. Joskus vain eivät vahvallakaan ihmisellä paukut riitä.

Meillähän on siis tilanne se, että klinikka, jossa olemme hoidossa , lopettaa joulun jälkeen. Joskus olen tainnut mainita, että minulla on lievä veren hyytymiseen liittyvä perussairaus. Se vaikuttaa näissä lapsettomuushoidoissa niin, että ihan mikä tahansa paikka ei voi meille hoitoa antaa. On mahdollista, että tämän nyt lopettavan klinikan jälkeen pääkaupunkiseudulta ei löydy yhtään paikkaa, johon meitä enää huolittaisiin hoitoon. Joka tapauksessa sairaudestani johtuva ylimääräinen varustautuminen on minun joka kerta itse järjestettävä julkisen ja yksityisen hoitopaikan yhteistyönä, ja se on huomattavan hankalaa.
Voi siis olla, että jos hoito nyt menee mönkään, uutta tilaisuutta ei enää tule. Ymmärtänette ahdistukseni!

Tänään joskus iltapäivällä kuulen sen ratkaisevan verikokeen tuloksen.

Pimeys on nyt hyvä, voin kääriytyä siihen omine murheineni.
 
pyrstötähti
:hug: toivotaan että se on hyvä uutinen matsalun verikokeesta ja saadaan polkastua tämä kaikkien perheenäitien piinaavin kuukausi hyvillä fiiliksillä käyntiin :hug:

Nyt on pino rämpinyt sellaista korpitaivalta ettei oikeen kellään mikään ole vauva-rintamalla natsannut. Tänään on myylläki ultra ja odotetaan sieltä hyviä tuloksia. Mikään ei saisi enää mennä pieleen joten toivotaan että illalla voimme huokaista koko porukka että hyvinhän tämä päivä meni.

On on vaan jälkitautina ihan reuhka olo ja ällöttävä sellainen. Kaikkee tuli vkl:na vähän liikaa ja täydellinen paasto ja puhdistautuminen ja raikastuminen olis paikallaan. Mutta se on vaan tänään tää tunne ja kunhan aamulla anivarhain starttailen pitää olla hyvillä ja positiivisilla odotuksilla ja jaksaa valaa isoon joukkoon kollegoita inspiraatiota ja tsemppiä. Hoh hoijaa toivottavsti tuossa matkalla on bensa-asemalla sellainen insrpiraatiota syöksevä letku josta sitä ensin saisin itselleni.

Peukut pystyyn kaikille, niin, clearbluehan oltiin julistettu pannaan kun se näyttää ihan mitä sattuu paitsi sitten ehkä 6 rv:lla antaa oikean plussan. Eli siitä ei oikeen oo mihinkään.

:heart: :heart: voikaa hyvin ja pitäkää itseänne hyvänä :heart: :heart: tv: pyrstis
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

kenzie64 (44).............kp4/28-29.........yk4............4.
Solakka Silakka (39)..kp4/26-27.........yk2............1.
Matsalu (44)................kp5/24-25.........IVF?..........1.
Nuusku (43).................kp5/28..............?................4.
Päikki (40)..................kp8/27...............y1,5v.........2.
Minni007 (44) .............kp10/28.............yk5...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp17/25-43.......?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp17/27-32.......?................2./1.yhteinen
Plättä (44)...................kp20/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp20/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp22/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp22/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp24/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp24/28.............yk?............1.
haave3 (39)................kp28/28.............?................3.
liiza (42)......................kp30/28............yk5.............4.
Kirsikka68 (40)...........kp40/28-39.......?................5.

tirulii (40) "tuubat pois".kp27/?. PAS 21.11. (pp10).1./1.yht.
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp31/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp32/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/26 = 8,58 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät Karpalo67, äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp69/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp113/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp132/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp186/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: gitte, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Hyvää joulukuuta kaikille!
Heti alkuu sorry, etten ole päivittänyt pinoa aiemmin, mutta mulla oli viikonloppuna ihan "oikeaa elämää". :LOL:

Joulukuun ensimmäisen viikon jännäyspinoa:
mimmimamma
touhu tenava
AinoEmilia
Saara10
haave3
liiza
Päikki
Kirsikka68
tirulii
nillanilla

:heart: :heart: ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :heart: :heart:
 
Pitää täältä taustailijoista aktivoitua toivomaan Matsalulle jaksamista ja kaikkea mahdollista onnea tulevaan! Tsempitän erityisesti sua täällä taustalla, kun vähän on samankaltainen tilanne sulla, kumppani löytynyt myöhään ja eka lapsi on haaveissa. Joten jaksamista sulle!

Tietysti myös plussia toivon kaikille muille haaveilijoille!

Itselläni nyt siis uuden suhteen alkuvaihetta katsellaan, "yksityisyrittäminen" siis toistaiseksi tauolla, mutta kumppaninkaan kanssa ei vielä olla siinä vaiheessa, että ryhdyttäisiin yrittämään. Joten aikaa kuluu... (ja kohta 42 omassa mittarissa). Mutta ensi vuonna aion taas aloittaa yritykset, tavalla tai toisella. Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Kävimme nollaamassa vuoden hoitopettymyksiä Välimeren tuulahduksilla ja runsaalla luonnonvalon voimalla. Ihanaa oli ja nyt tuntuisi olevan oma mieli suhteellisen hyvässä kuosissa. Täti hyppäsi pummilla matkalle mukaan ja riekkui koko reissun messissä, mutta emme antaneet hänen häiritä. Nyt siis kp8 menossa, jos lapsellinen viitsit jossain välissä päivitellä tilannetta.

Matsalulla näköjään tilanteet päällä. Toivottavasti iltapäivä tuo hyviä uutisia. Jaksamista!
 
Moi!

Tsemppiä Matsalun verikoetuloksiin.

Nyt omaa napaa. Huomasin tuossa lauantaina, että limat lisääntyi ja ajattelin sitten testata ovista, ja niihän sieltä sitten ovistestissä tuli plussaa...ei ihan yhtä tumma kuin testiviiva, mutta kuitenkin. Olin melko ihmeissäni koska kp 8, testasin sitten eilen uudelleen ja plussaa taas...ei kyl kauheen vahva vieläkään ja sitten kerroin miehelle jotta nyt olis hedelmälliset ajat , mutta häntä ei petipuuhat sitten kiinnostaneetkaan tai jaksanut...voi itku....no aamulla kyllä sitten peittoa heilulteltiin, mutta kun aamullla testasin niin hailakka viiva enään...joten tässä meni tämä kierto. Tuli myöhään valvottua (ja itkettyä ) kun tätä ajatteli. Nyt tuntuu että ei jaksaisi enää.....aika vaan rientää ja hommat ei onnistu...

Kyllä tosin huolestuttaa miksi oviskin oli näin aikaisin? Onko normaalia, vai pitääkö pelätä pahinta.?

 
pyrstötähti
mulla kävi juuri samoin kesällä kun tuli hirveän aikaisin sellainen kohtuullinen viiva ja oli olokin sellainen mutta sitten kuitenkin ihan oikea ovis tuli kp14 ja kunnon viivana ettei nyt vain olisi kuitenkin vasta tuloillaan oikein tosissaan muutaman päivän kuluttua. Se on joskus aikas rankkaa tuo munisten kasvattaiminen mutta toivottavasti onnistut. Ja eikö olekin noin ukot joskus melkoisia ihan kuin nyt ei olisi voinut itsensä piiskata petikuntoon kun oli totiset paikat :D ei vainkaan kai se on aika rankkaa jos ihan vaan siitostarkoituksessa aletaan mouruamaan, ensi kerralla teet kuten minä en koskaan mainitse halaistuakaan sanaa muusta kuin että miten vastustamattoman seksikäs uroa onkaan tupsahtanut soffalleni ja pientä kiehnutusta päälle niin ainakin meille aina astuu suoraan miinaan :LOL: Huh kun en jaksa odottaa testejä ja ultria mitä niissä oikein näkyy pitää mennä kurkkiin jo toiseen pinoon onkohan myy laittanu kuvia ja mihin se matsalu juuttui nyt ruuhkabussiinko?
 
Olen samaa mieltä. Tämä on emotionaalisesti rankkaa tämä odotus. Pidän sivua auki ja painelen päivitysnappulaa tuon tuosta. Pikkumyyn profiili on toisessa ikkunassa. Jos hän ilmoittautuu missä tahansa pinossa, niin heti nappaan uutiset tuoreeltaan.
 
No mä en ajatellut kertoa teille vielä mitään, kun en mitään varmaa tiedä. Mutta olkoon: se estradioli oli 0,13 eli ihan "vaihdevuositason" ylärajalla. Se ei ole niin huono, että suoralta kädeltä osaisin itse sanoa hoidon menevän myttyyn. Huomisaamuna lääkäri tulkitsee, riittääkö tuo arvo hoidon jatkamiseen. Toivottavasti, pienellä riskilläkin haluamme yrittää.

Minni, kaksi mahdollisuutta. Joko ovis ei vielä ollut (sinähän sanoit, että ovisviiva ei ollut vielä testiviivan vahvuinen) tai sitten ovis on aikaistunut. Aikaistuminen taas voi olla satunnaista tai sitten se voi johtua iästäkin. Vanhemmiten ovis kuulemma tuppaa tulemaan aikaisin ja sitten ei ehdi tulla kunnon keltarauhasta ylläpitämään raskautta. Ja siitä sitten seuraa sitä tiputteluvuotoa ennen varsinaisten kuukautisten alkamista. Mutta jos sulla ei ennen ole ollut oili noin aikaisin, kannattaa jatkaa tikuttelua.

Joskus takavuosina kiihkeimmän yrityksen aikaan mä joskus pelkäsin, että miehelle tulee liikaa paineita enkä aina mainostanut sitä ovista. Viettelin miehen vaan muuten niinkuin Pyrstiskin. Mutta sitten alkoi ottaa päähän se, että itse piti kantaa vastuu koko lisääntymisestä ja aloin ihan rehdisti kertoa, että "tänä iltana pitäis taas laittaa meidän lasta alulle." Yllättäen mies otti sen ihan asiallisesti ja hyvällä huumorilla ja jaksoi ne pakolliset monen päivän perättäiset paneskelut itse asiassa paremmin kuin muissa oloissa konsanaan. Ihan täytyy hänelle hattua nostaa, kun muistan sen yhdenkin aamun: miehen piti herätä kuudelta töihin, joten homma hoidettiin silmät sikkurassa 05.30! Mutta olen mä kuullut, että jotkut miehet ahdistuvat tosissaan, jos on edessä ns. pakkopano. Jos vauvan teosta on yhdessä sovittu, varmaan pehmeämmät viestintämenetelmät ovat siinä tapauksessa hyväksi.

Päikki, tervetuloa kotiin! Oilia taidat odotella sinäkin.
 
pyrstötähti
matsalu siis ei ihan pahinta tapahtunutkaan siis on toivoo eikö vaan kuitenkin? Tässä ihan tulee hermoheikoksi kun kiireellä teen töitä pois alta ennen reissua ja painelen kans aktivointia pinoon että mitä teille kuuluu siis hyviä uutisia sinulta ja toivotaampa että niitä tulee vielä tälle päivälle lisääkin! :hug:
 
No täytyy tikutella sitä ovista lisää, normaalistihan aloitan kp 11 tikuttaan, eli huomenna sitten. Tosin se oili ja se vatsan kipuilu kyllä olivat aivan selviä oviksen merkkejä...noo katellaan.

Noista petipuuhista senverran, että itse kans kun tätä hommaa aloiteltiin tein kuten Matsalu (en siis kertonut oviksesta) ja mua myös alkoi ottaan se päähän että oli yksin vastuussa. Mies on itekin sitä mieltä, että parempi kun kerron ja huumorilla ollaan muutamista kerroista selvitty. Tosin on tuota Pyrstiksenkin kikkaa tullut kokeiltua. Kyllähän mä ymmärrän, ettei se miehelle ole helppoa tosta vaan alkaa hommiin kun ilmoittaa, yleensä yritän kertoa pari päivää aikaisemmin, nyt vaan tuli tällai äkkiä tämä. Tuntuu, että ei sopisi yhtään kuukautta hukata.

Näyttää tulevan vilkas viikko, toivottavasti plussia kans.
 
Heippaus ja terveiset sairaalasta....

Eipä kivoja kuulu tälläkään kerralla varhaisultrassa iso ruskuaispussi ja sikiö, mutta ilman sykettä.

Lääkäri ei halua antaa periksi, vaan odotamme viikon ja uusi ultraus, niin mekin sitten odotamme viikon ja toivomme ja rukoilemme sellaista ihmettä. :ashamed: :heart:

Ei hääppöseltä näytä OnniEmmin tulevaisuus tällä hetkellä. :snotty:

Heippaus :heart: :wave: ja OnniEmmi
 
...miten surullisia uutisia!!! Aivan järkyttävän epäoikeudenmukaiselta tuntuu elämä tällä hetkellä! Toivottavasti toivoa on, jos lääkärikään ei ole valmis antamaan periksi!
Ei ole oikein sanoja lohduttamaan, aivan äärettömän pahalta tuntuu. Toivottavasti saat kaiken mahdollisen tuen lähipiiriltäsi ja jaksat vielä viikon odottaa. Jotenkin tuntuu ihan kohtuuttomalta odottaa niinkin pitkää aikaa!
Olet ajatuksissa ja kovasti voimia sinulle!
 
Pikkumyy, voimia sinulle ja miehellesi!Tiedän, miltä sinusta nyt tuntuu; on kaameaa, kun joudut viikon elämään jännityksessä. Toivon ihmeen silti vielä tapahtuvan: toivoahan on, kun sykettä ei ole vielä kertaakaan nähty. Kuinka iso alkio oli, vastasiko se kooltaan viikkoja?

Haave, :hug:
 
Rva Pikkumyy :hug: :hug: toivoa on vielä,niinhän lääkärikään ei vielä luovuttanut :hug:

Olen hirveän itsekkäästi omanapainen TAAS;rapisteltu on jo pp8 herkällä negaa tai se kuulu viivanpaikka(onneksi oli viimeinen noita testejä ) ja tänään biocardilla nega(pp10)
No jos ei onnistu niin ei onnistu :(
Pp7 kyllä pisteli tonne alas ja tänään.Menkkakipuja ei kuitenkaan vielä ole ollut.Tissit on iltaisin kippeet,mutta nää kaikki voi pistää lugen piikkiin sillä annostus on taas meinaan aika kova;aamuisin 400mg ja illalla myös eli yht 800 päivässä.Ei ihme että nippailee ja tissit kipuilee.
Varmaankin perjantaina pp14 sit testaan sen viimeisen negan pois alta,et saa lopettaa tän norsun kuurin annostuksen lääkkeistä.

..just kun pääsin kirjottamasta ettei onneksi oo menkkakipuja,nii eikös juuri alkanu juiliin siihen malliin,että oksat pois..ja tää on ollu mulla aina se huono merkki :/

tirulii (ja nöttikset)
 

Yhteistyössä