40+ so what (vol. 3)

Mulla on kuulkaa nyt aivan skitso tilanne - niin skitso, että en paljon viitsisi kertoakaan. Mutta kerronpa kumminkin.

Meillähän on siis edessä ivf/icsi-hoito pitkällä kaavalla. Oman hormonitoiminan lamauttava sumuttelu pitäisi aloittaa sunnuntaina. Nyt on kuitenkin iskenyt pelko, että mitä jos oliskin nyt tärpännyt?

Viime maanantaina lääkärikäynnillä kävi ilmi, että tämän kierron ovulaatio oli ollut sika-aikaisin. Edellisellä viikolla ultrassa oli näkynyt yksi muita isompi rakkula, mutta maanantaina se oli jo hävinnyt ja ultrassa näkyi keltarauhanen. Lääkäri arveli, että ovis olisi ollut edellisenä päivänä eli sunnuntaina kp 6. No mehän ei tietenkään osattu moista ennakoida ja lemmittiin ihan ilman mitään ehkäisyä oikein olan takaa silloin pyhänä.

Eipä tässä mitään -ajattelin - kun ovis oli noin aikaisin, tuskin siitä mitään kunnon munista ja keltarauhasta on syntynyt. Ei siis tarvitse raskautta pelätä. Mutta mutta - eilen ja tänään on sitten tullut ihan inasen verran ruskeaa tuhrua. Mulla ei sellaista tavallisesti tule, paitsi kerran on ollut. Viikkoa ennen kuukautisten alkua alkanut ruskea tuhru oli nimittäin eka merkki keväällä alkaneesta raskaudesta!

Todennäköisesti on tietysti niin, että keltarauhanen oli tosiaan huono eikä se kykene pitämään limakalvoa ihan paikoilla, vaan tuhruttaa. Mutta teoriassa se toinenkin mahdollisuus on olemassa.

Synarela-sumute lamauttaa oman hormonitoiminnan eikä sitä tietysti saisi käyttää raskauden aikana. Mutta mitenkään en voi saada tietää, olenko raskaana ennenkuin kuin sumuttelu pitää aloittaa. Kauhuskenaario on se, että teen itselleni abortin Synarelalla!

Tämä on kaikki silkkaa spekulaatiota ja tod.näk. aivan turhaa. Jos ei erityisempää ilmene, minun on kuitenki pakko aloittaa sunnuntaina sumut, että hoito ehditään tehdä ennen joulua. Joulun jälkeen sitä ei voi lykätä, koska klinikka lopettaa vuodenvaihteessa toimintansa ja se on mahdollisesti ainoa hoitopaikka pk-seudulla, jossa meille voidaan hoito tehdä minun erikosisairauteni takia. Tämä hoitokierros on meille siis ainutkertainen tilaisuus.

Taidan seota lopullisesti...
 
pyrstötähti
Niin matsalu, kysäiseppä että jos varulta se veritesti pitäisi ottaa. En kyllä tiedä voiko sumutteella aiheuttaa keskenmenoakaan? Aika tiukasti ne on kiinni jotka on ollakseen, päätellen siitä mitä kaikkea voi tapahtua ennenkuin tietää olevansa raskaana, mutta hormonivalmisteet on oma lukunsa. Tuhrutus tietty voi olla merkki siitä keltiksen kehnoudesta mutta toisilla se liittyy raskautumiseen, kiinnittymiseen, limakalvoilta voi tuhruttaa yhdynnän jälkeen alkuraskaudessa jne.

Mutta jos veritestissä on arvot alkaneet kohota niin sitten tietysti ainutlaatuinen raskaus on alkanut ja et tarvitse hoitoa, sehän olisi maailman ihanin asia jota toivon kyllä kovasti.

Tämä pino tarvitsee kipeästi nyt potkua persuuksille ja plussia. Voi kun ajatus lähti laukkaamaan että matsalu nyt plussan täräyttäisi, olisi todellinen lahja koko pinolle eikä vain heidän perheelleen :heart: Aina niin toivoisi että sen ensimmäisen kaikki saisivat.

Käyppä kertomassa mille meinaat alakaa ja tietty tulokset jos otatat veritestin, tv: pyrstis
 
No, soitin kilinikalle, jossa vakuutettiin, että eivät synarela-raskaudet välttämättä mene kesken. Samaan tulokseen tulin internet-hakujen perusteella. Sekä tilasin netistä erittäin herkkiä raskaustestejä. Mutta tosiaan, nyt ei vuotoa enää ole tullut. Varmaan hermoilen ihan turhaan. Katsotaan nyt näillä eväillä ainakin sinne sunnuntaihin asti.
 
pyrstötähti
mutta eivät sitten sitä veritestiäkään lähde ottamaan, kaiken varalta? Eiköhän siinä äkkiä jotain näkyisi muistelen että joku täällä testautti jo ennen oletettua kk:n alkamispäivää ja siinä oli arvot jo nousseet jonkin verran?

Yleensähän nuo hoitojen jälkeiset kierrot ovat mukavasti saaneet vanhatkin kanat munimaan luomusti, oi ja voi jospa nyt kuitenkin tärppäisi, mukavaa jännitystä ilmassa =)
 
Veritestistä sanoivat, että aikaisintaan 10 pva oviksesta. Mutta kyllähän sitä hcg:tä alkaa erittyä heti kun alkio on kiinnittynyt. Ja kyllähän ne sen mittaavat varmaan koska tahansa, jos pyydän ja maksan. Hysteriani määrästä riippuen menen maanantaina tai sitten en. Synarelan lamauttava vaikutus ei ala ihan heti, että vuorokauden uskallan sumutella ilman muuta. Ja maanantaina on sentään jo yli viikko oviksesta, nyt vasta hikiset neljä päivää. Voiko tässä vaiheessa edes olla vielä mitään kiinnittymisvuotoa?

Hitsi, tää hoitokierros alkaa nyt todella lupaavasti. Minkähänlaiset kierrokset minä vielä kehitän ennenkuin tässä loppuun päästään?

 
Matsalu: Käsittääkseni kiinnittyminen ei voi olla 5-6 päivää aiemmin oviksesta, joten ennemmin tuntuisi sen oviksen jälkimainingeilta se tuhruttelu. Mutta varmahan en toki asiasta ole...
Jospa tässä mennäänkin vaikeuksien kautta voittoon. :heart:
 
Morjens teille kaikille!
Lähettäkää jo se täti tänne,en kestä tätä menkkapoltetta alavatsalla,saisi tulla kylään ja heti!

Mä aloitan työn avustajana päiväkodissa 3-5vuotiaiden ryhmässä nyt joulukuun alussa ja se kestää mulla tuo työ ensi vuoden toukoukuulle,siis määräaikainen työ,mutta olen onnellinen,että sen onnistuin saamaan.Vielä ensi viikko lomailua kotona ja sitten jee työhön,olen onnellinen!

Tuntuu,että elämä hymyilee mulle pitkästä aikaa!

Miten teillä muilla on mennyt?

Tein muuten mustikkapiirakan tänään,että tervetuloa syömään mustikkapiirakkaa tänne!

Mukavaa päivänjatkoa sateesta huolimatta teille kaikille!
 
Matsalu Hurjaa! Onpa tuo oviskin tullut ihmeen aikaisin?! Mahtaakohan se olla edellisen kierron hormonipläjäyksen seurausta, että joku kaveri on ottanut oikein kunnon kasvuspurtin. Vähän samalla linjalla olen kuin lapsellinen, että kiinnittymiseen menee kai vähän pidempi aika. Mutta eihän sitä koskaan tiedä! Toivossa eletään, sanoi kirppu.

gitte Onnittelut kivasta työpaikasta! Olen itse ollut aikoinani töissä melkein kymmenessä eri päiväkodissa ja hauskaa oli (vaikka mukaan mahtuu kyllä rankkojakin kokemuksia). Sun ryhmän lapset ovat hauskan ikäisiä: tarinat ovat vähän sen mukaisia.
 
Päikki, sitä minäkin yritin lääkärille ehdotella, että jospa munasarjat käyvät nyt kaiken sen stimulaation seurauksena ylikierroksilla. Mutta eipä tuo ottanut oikein mitään kantaa asiaan. Normaaliahan tuo ei ole, tavallisesti mulla on ovis kp 11 tai 12.

Jos sallitte yksityiskohtiin menon, vuotoa ei ole tullut edes pikkuhousunsuojaan asti, vain pyyhkiessä liman joukossa on jotain ruskeaa. Muuten ei ole mitenkään raskautunut olo enkä nyt tähän hätään siihen uskokaan. Mutta jos jaksan maanantaina herätä tarpeeksi aikaisin, voin käydä ihan huvin vuoksi labrassa. Kun tiedän, että negakierroissa mulla on hcg ollut aina alle 3, siihen on hyvä verrata.
 
Myöhäistä iltaa teille!
Tulihan se täti punainen punaisella ferrarillaan kylään äsken ja kovien kipujen kera,että pakko ottaa lääkettä,ettei mene yö valvoessa kivun takia,
Mulla nyt siis kp1/28 ja tuo edellinen kierto jäi 24pv.
Mulla on nuo kierrot alkaneet lyhentyä,harvat kestää enään 28pv,että jää aina 25pv tai 24pv,kun täti tulee kylään,että se on vanhuutta kohti minun kroppa menossa pakko myöntää.

Nyt sitten lääkkeen ottoon ja sitten nukkumaan.

Mulle voitte sitten päivittää nyt huomenna kp2,kun nyt se on siis kp1 ja valtavan onnellinen olen,että täti punainen tuli vaikka kipu on kova.
 
toivotaan että luomuvauva matkassa, jos kerran tuo sumute ei vaikuta asiaan niin, kerkeät varmaan mananteina testeihin varmistumaan plussasta. Peukut pystyssä.

Gitte tädintulo hali :hug: uusi kierto uudet kujeet. Onnittelut uudesta työstä.

mimmimamma
 
Huomenta tänne !!
Käyn lukemassa joka päivä ja nyt oli pakko tulla kysyy: Missä PikkuMyy????
On aina niin kiva lukea mm hänen pirteitä kirjoituksia...mutta nyt ei ole moneen päivään täällä ollu...
 
Täällähän minä :wave: :wave:

Voin vaan niin huonosti, että kirjoitan odottajissa Heinäkuun helistäjissä ja päivitän yli 35v vauvahaaveilijoiden pinoa toistaiseksi :heart: :saint:

Olo on mainio , kun oksennuttaa ihan koko ajan ja töissä teen sairaanhoidollisia töitä joka pv :$ :heart:

Kiitos muistamisesta Babo67 :heart: :flower:

Ihanaa pvää kaikille ja PlussailuOnnea ja tervetuloa kaikki mukaan pahoinvointimaailmaan :heart: :D

Päivääkään en pois antaisi silti :heart:

Heissan taas! :wave:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:


Matsalulle plussailuOnnea ja minulla oviksesta 16vrkn kuluttua oli HCG 198, eli kyllä se varmaan kiinnittymisen jälkeen aloittaa heti nousun, nousee noin 72h:n välein kaksinkertaiseksi, minulla viimeinen mittaus 8970 , silloin rv5+6 :heart: , nyt ei enää mittailla, koska oireet niin rajut :heart:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

gitte (39).....................kp2/28...............?................1.
Plättä (44)...................kp3/28-30.........?................7.
velmuliina74 (34).......kp3/24-30........yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp5/27...............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp5/27-30.........y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp7/31-34.........?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp7/28...............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp11/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp11/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp12/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp13/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp13/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp14/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp15/27.............y1,5v.........2.
Minni-07 (44) .............kp21/28.............yk4...........2./1.yhteinen
Kirsikka68 (40)...........kp23/28-39.......?................5.
Taikakuu (40)..............kp29/27-32.......?................2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp33/25-43.......?................1.yhteinen
äippä67 (41)...............kp43/26-39.......y1,5v........2.

tirulii (40) ."tuubat poissa"...kp10/?... yk?.....1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp14/ 28-30.....yk?......1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp16/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/28 = 9,24 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.11.2008 mennessä "tavoite" = 6 - 7 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, taukolaiset, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat" ja taukolaiset, ilmoitelkaahan itsestänne

Pennanen (41)............kp52/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp96/28..............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp116/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp169/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.
Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)[/i]

[/color] Pinon jättäneet:Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Huomenia!

Ihanaa kuulla, että Pikkumyyllä on edelleen kaikki hyvin!

Mulla ei ole nyt eilisen aamupäivän jälkeen enää ollut mitään tuhruja. Tuskin se siis mitään merkitsi. Pahempi ongelma on nyt se, että en ole pariin viikkoon syystä tai toisesta saanut nukutuksi tarpeeksi. Sen myötä päätä särkee koko ajan. Töissä yritän pärjätä, mutta tänä aamuna heräsin huomaamaan, että taidan olla oikeastaan aika kurjassa kunnossa. Nyt pitäisi ehdottomasti saada nukutuksi pari kunnollista yötä, että tästä friskaantuisi.

 
Toivotaan Matsalu että oireet olivat kiinnittymistä tmv. onko muuta oiretta? Ja koita nukkua kunnolla viikonloppuna, johan se valvomisesta menee kroppa sekaisin. Tee kaikkea mukavaa, ulkoile, sauno, syö hyvin, nauti ja unohda huolet! Kukin tavallaan.. tai sitten vaikka siivoa hullun lailla, niin eiköhän se uni tule ;)

Kertokaahan muutkin oireistanne: oikeita tai kuviteltuja :p mites Taikakuulla ?

SS
 
pyrstötähti
sen heti huomaa kyllä ettei ole entisensä kun menee pari yötä huonoilla unilla. Taitaa olla meillä naisilla niitä monenlaisia murheita jotka pitää aamuyön tunteina sitten ratkaista jotenkin kun ei päivisin ehdi. Suden hetkellä ei niin pientä murhetta etteikö siitä kasvaisi ison vuoren mittainen. Toivottavasti nyt matsalu, kuitenkin kopsakoidut kuntoon että jaksat sumutella ettei mene suihkeet väärään suuntaan pöpperössä.

kaunis auringonpaiste valaisee tämän talvisen päivän ja lunta on tullut verhoiluksi marraskuiseen maastoon, ihanan raikas keli ja viikonloppu sopii kaikenlaiseen shoppailuun ja tapahtumiin, onneksi saatiin valoa pimeyteen edes hieman. Lapin tunturit jo kutsuvat eikä sitä kauaa voi vastustaa viimeistään viikon kuluttua pitää avata taas tunturikausi, lapset ovat aivan innoissaan ja niin minäkin, rakastan talvea olenhan talvipimiällä syntynyt.

Iloista ja reipasta viikonlopun alkua kaikille, voikaa hyvin ja käydään pinoilemassa ettei pudota ihan vakituisesti toiselle sivulle :heart: :heart:
 
pyrstötähti
harmi että myyllä on noin sietämätön tuo alkuraskaus mutta sehän alkaa hellittää siinä 10-11 viikoilla viimeistään. Mutta kuitenkin on hienoa että pystyt puuroa ja mehua aamulla syömään ettet kupsahda työn ääreen, itse en kyllä aikoinani voinut haaveillakaan aamiaisesta kuukausiin mutta en kyllä harrasta sitä muutenkaan, ensimmäinen ateriani on yleensä klo 11-12 lounas, huonoa tai ei, minun rytmini on muutenkin se että menen nukkumaan puolen yön jälkeen sillä syön illallisen noin 19:00 joten sillä pärjää pitkälle ja tietysti punaviinilasillisen kera vielä pitemmälle =)
 
Perjantaita kaikille!

Hieman hiljaiseksi mennyt pino, mutta ymmärtäähän tuon kun vilkaisee listaa. Suurimmalla osalla kierto alle kp 20:n, joten jännäysajat eivät ole käsillä. Eiköhän täällä sitten taas vilkastu kun itse kukin alkaa sen kuuluisan piinauksen... :p

Mutta mikäs on tilanne Minnillä, Kirsikalla, Taikakuulla, pääpilvissä ja äipällä? :heart: :wave:

Pikkumyy: Mukava, että tällä kertaa kaikki sujuu loistavasti. :heart: Yrjöklubilaisuushan on vain hyvä merkki. =) Aika mojovaa pahoinvointia kyllä... ettei vaan olisi tuplat... tai jopa triplat? :saint: Siinä sitä olisi miehellekin hoitamista, kun sinulla kädet loppuisivat kesken. :whistle:

Mielenkiinnolla odotan, että meidän hoitolaisten hoidot lähtee kunnolla käyntiin ja pääsemme piinailemaan kanssanne. :heart:
 
Minä täällä lämpöjä mittailen :D tänään nyt jo 37, yleensä n. 37,2 oviksen jälkeen. Alkuviikosta oli lämmöt vielä matalalla. Eilen menkkamaista jomotusta ja vihloi munasarjoista, tänään vähäsen vaan jomotusta, finnejä ilmestynyt, nälkä koko ajan. Jotta silleen, mutta perskatti kun nämä kuitenkin ovat niitä ns. normaaleja menkkaoireita, ai niin vielä en ole miehelle ärjynnyt...

Hauskaa perjantaita. :)
 
pyrstötähti
ja pimeää täällä jo alkaa ollakin, kyllä on lyhyt päivä mutta kohtahan se jo hellittää kun jouluun jaksetaan niin ollaan jo voiton puolella.

Jaahas, Minni 007, hyvät ja lupaavat oireet, finni erityisesti on tärkeä merkki, ns. matsalun-oireyhtymä :LOL: mulla kun on jo niin rupsahtanu toi kuosi niin ei tuu niitä finnejä ees ennen tätiä että siitähän sen jo tietää että munat on munittu :eek: väsymyksestäkään ei voi päätellä mitään näillä leveysasteilla kaikki ihmiset on väsyneitä tähän aikaan vuodesta. Mutta nyt pitänee hipsiä lämmittelemään glögia lapsosten kanssa on nimittäin piparikarnevaalit tulossa. Jännitelläämpä ja pidetään pinoa lämpimänä :hug: :hug:
 

Yhteistyössä