40+ so what (vol. 3)

pyrstötähti
oikein kolan kanssa olen huhkinut lumitöissä kun asumukseni oli lumen saartamana. Ja vietettiin vanhanaikaista lumipimentoo myöhäisillalla kun sähkötki olivat tunturissa pitkään poikki. Kymttilöitä palamaan ja kaasuhellalla glögiä lämmiteltiin ja tulilla paistettiin makkaraa. Hiljaisuuden rikkoo vain moottorikelkan ääni joskus vaikka ihmisiä on hajaantuneena tunturiin nytkin tuhatmäärin. Lapset on nyt ihanan ikäisiä, vielä nukkuvat vieressäkin ja ylipäätään viettävät aikaa äitivanhan kanssa. Olin vanhempainillassa ja en ihan vanhin ollut, siellä oli joku lähes 6kymppinen äiti eli kun lapseni ovat 13 ja 14 nyt niin tämä äiti kon kuulunut raskautuessaan meidän 40+ kerhoon. Olin salaa tyytyväinen että olen vasta näin vanha. Häpeä myöntää mutta yleinen ikärasismi on tehnyt tehtävänsä. Tyttäreni sanoi että siksi hänen luokkatoverinsa on niin outo kun äitinsä on niin vanha! Minusta tuntui kuin olisi tiiliskivellä jysäytetty sydänalaan, hirveän pahalta ja sanoin tytölle että olipa rumasti sanottu meistä nuoremmissa voi olla osa ihan sekopäitä ettei se iästä johdu. Tuntuu että tämä vauva&ÄIDINIKÄ oN nyt itselläni ollut niin akuutti asia tänä vuonna että törmään siihen joka puolella.

Torpeedon vauva syntyy kuukauden sisällä about ja me saamme ekan pinovauvan ihanaa ja haikeaa ajatella että siitä kun tulin pinon on jo ihmisen kokoinen ikä. Toivottavasti saamme kuulla tästä ja ehkä jopa nähdään kuvakin!

Mahtavaa että uudet naiset ovat löytäneet pinoomme, sydämellisesti tervetuloa ja onnea plussaan, tarinasi antaa valtavasti uskoa ja toivoa kuumeilijoiden ailahtelevalla polulla. Myylle myös tsemppiä kaikki menee nyt hyvin ihan varmasti heinäkuussa vauvaasi heijaat sylissäsi.

Minä käy lukemassa pinoa edelleen aktiivisesti vaikka en paljoa enää kirjoita. Oma kuumeiluni on jo ihan väistynyt ja vähän haikeana olen lukenut aktiivikuukausieni kirjoituksia. Kirjoittamalla olen mennyt tämän elämänvaiheen ohi ja vapaa-ehtoisesti sain luopua mahdottoman haaveeni edessä. On vain aika antaa periksi ja nähdä kaikki se jota jo sain ja iloita ja arvostaa sitä. Kahden murrosikäisen luotsaaminen nykypäivän koulumaailmasta aikuisuuteen ja ammattiin vie tulevat vuoteni ja vauvanhoito olisi ollut iso pala pois heiltä äidin huomiosta. Olen nyt hirveän paljon enemmän heidän kanssaan herkkänä korvana tässä aikuistumisvaiheessa ja iloinen siitä että kuumeiluni kautta näen tämän äidin roolini entistäkin tarkemmin. Tuore avioituminen ja huikea rakastumisvaihe alun myrskyineen on vienyt lapsetkin vähä taka-alalle ja nyt on aika antaa se heille takaisin ei ole onneksi liian myöhäitä. Olen nytkin heidän kanssaan ihan keskenään vaikka kyllä on jo ukkoa hirveä ikävä en soittelekaan koko ajan hänelle että lapsoset saavat olla ihan keskipisteenä lyhytlomasemme ajan. No ompa tämä nyt vähän tylsää kirjoittamista mutta näittenkin aatosten piti tulla, elämä vaan on sellaista.

Gallupvastauksia: Nukkumiseni on hyvää ja syvää, kuorsauksen kera ja pikkujouluja on jo 2 takana ja vielä ainakin 3 tulossa minähän rakastan juhlimista ja glamouria. Joululomalla tiedossa kelkkailua ja lautailua tunturissa ja sitä odotan jo kovasti. Joulu on vallannut jo kodin ja talokin on valaistu ympäriinsä sisältä ja ulkoa jouluvaloin.

Mutta nyt, rinteet kutsuvat ja kuppi kuumaa kaakaota, sitten lumen keskelle nauttimaan lauantaista, illalla saunaan ja ehkä terästettyä glögiä kera ja lasten kanssa kiva elokuva, ihanaa lauantaita ja pyhää kaikille rakkaille pinolaisillemme halausten kera tv pyrstis kohta 48 vee
 
Niin ettei töihin taida ehtiä!!Ryskäsin siinä meidän makuuhuoneen sängyn ja raskaan piirongin eri seinille ihan itekseni,joku tilapäinen "mielenhäiriö"näin lauantai-aamun kunniaksi..Nyt vaan kun jaksaisi tästä koneelta irtautua työpaikalle iltavuoroon :( Paljon mieluimmin olisin tänne jäänyt "stailaamaan"loputkin huoneet!Mukavaa lauantaita teille palstailijat!
 
TIRULII tsemppiä olotilan viemiseksi paremmalle puolelle eli raskauteen.

Mulla on nyt mennyt aika hyvin en ole ehtiny ajattelemaan mahdollista onnenpotkua ollenkaa, seuraava viikko on se kaikkein pahin ja koitan senkin olla hissukseen. Onneksi töissä on hässäkkää ettei päivisin ehdi ajatus karkaamaan lentokorkeuteen.. Ajattelin kyllä testata sen ovistestin alkuviikolla. Sen verran olen utelias asian tiimoilta että mitä se sitten näyttääkin.

Pikkujoulut olisi ollut tänäiltana mutten mennyt, ei kiinnosta. Ensi perjantaina ois vielä toiset ja taidan jättää nekin väliin. Syömään tietysti voisi mennä ja täydellä mahalla sit kotiin ja kellahtaisi sängynpohjalle. Minä nukun hyvin ja kaikkialla. Lentokoneessa, junassa, autossa ym. Yöllä nukun 8h sitten jaksaa työpäivän.

Ihanaa oli aamulla herätä ja nähdä että maa oli valkoinen, autolla ajaminen oli sitten körröttelyä kun ekat lumet oli tiellä, ennenkuin tottuu taas.

Kaikille hyvää viikonloppua ja hyviä vointeija sekä iloista mielialaa :wave:
 
ne olivat apteekin omia testejä sitäuutta mallistoa. Piti käydä hakemassa tuota clearblueta ja avot siihen ilmestyi selkeä viiva heti 1 minuutin sisään. Valitettavasti se viiva vaan on kapea eikä leveä niin kun rva PikkuMyyllä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3130845.jpg
mutta kun se viiva oli saman näköinen alusta asti pelkkä viiva niin voitte arvata että hetkellisesti tämä mamma innostui. Kunnes tajusi että viiva ei ole tarpeeksi leveä :headwall: :headwall:
pyrstiksen juttuun kommentoin että on tosi tärkeätä olla läsna murkkuikäisten lasten kanssa. Mutta tuo kommentti tuosta ikäloppuäidistä niin on tosi yleistävä. Minulla pojan parhaaman lapsuuden kaverin äiti oli 18 v ja 19 v lasten äiti kun poika syntyi. Tällä hetkellä poika 20 v ja elämäänsä saannut hienot opit elämästä ja elämän kulusta sisaruksiltaan ja äisiltään. Ei äidin ikä tehnnyt hänestä "kasvatusramman". Kaverin äiti minua n. 20 v vanhempi joten tällä hetkellä n 65-67 ja yhtä nuorekas kun ennen .Pojan isä 75 v.

Minun lapsilla on myös ikäloppu isä. Hänellä ikää tällä hetkellä 64 v. Eikä nuorin tyttö 12 v miellä sitä ikäloppuksi. Viettää siellä joka toinen viikonloppu.

Jaksaminen vauvatouhun kanssa sitten on eri asia. Ikä varmaan vaikuttaa omaan jaksamiseen. Yösyötöt, itkut yms.

mimmimamma
 
Ja kiitos Pyrstikselle muistamisesta :D .Täällä on paljon uusiakin ja vanhoja tuttuja tietty, mutta kaikille tasapuolisesti tervehdys.
Niin, RV 35 taitaa jo olla menossa ja mullahan on kaikki 5 edellistä syntyneet viikoilla 37-38, eli kohta puoliin....... :heart:
Alkuraskauden pahoinvointi on palannut, jes, ja ykä lentää taas :$ .Taidan olla yrjöklubin perustajakaartia muutoinkin, lisäksi hengenahdistusta ja väsymystä.Kaikki muuten hyvin, pikkuinen poika siis tulossa ja kokoa seuraillaan ultrassa nyt viikon välein. Näyttäisi tulevan jotain 2,6-2,7 kg, jos menisi täysiaikaiseksi.
Kiirettä pitää ja urheilukisoissa on kierretty ympäri Suomea koko syksyn.Huomenna viimeinen kisa ja sitten helpottaa kiire,pikkuisen =) Onneksi, olen jo ihan poikki tuohon autoiluun näillä keleillä.
Ajattelin, etten voi mennä synnyttämään, koska se on muistaakseni aika kamalaa, mutta mitenköhän sen vauvan saisi sieltä kivuttomasti ulos? Mun kaikki 40+ frendit ilahduttaa mua päivittäin kertomalla kauhutarinoita synnytyksistä.Kai siitä sitten taas selviää :whistle: ;)

Nyt nukkumaan |O

Kaikille teille ihanille kuumeilijoille+++++++++ :whistle: :heart: plussaonnea ja mukavaa joulunodotusta :xmas:
Palaan ääneen, kunhan olen synnyttänyt (käääääk).
Terv,Torpeedo :hug:
 
Huomenia tännekkin! :heart: :flower:

Onnea kaikille pinolaisille, missä vaiheessa kiertoa elättekin ja "hoitolaisille" myös ihan hirmusti PlussaOnnea sydämestäni toivotan!! :heart: :flower:

Mimmimammaa jälleen houkuttelisin sinne veritesteihin, minä olen sitä mieltä, kun on noin selkeä pystyviiva, vaikka ohut niin se on ihan oikea Plussa! Minullahan oli silloin jo rv 6+1 muistaakseni ja HCG oli ennen isäinpäivää 8970 eli kyllä sen kuuluukin näkyä silloin jo paksuna plussana :heart:

Voikaa kaikki hyvin! :heart: :flower:




Ps Torpeedolle: Paljon Voimia pienen poikavauvan synnytykseen, varmaan se jännittää joka kerran yhtä paljon!! :hug: :flower:

Tule sitten taas kertomaan kuulumisiasi!
:heart:
 
Hei kaikille!
En ymmärrä tuota Mimmimamman ohutta viivaa, eikös sen pitäisi olla poissa kokonaan, jos nega?
Haave tsemppiä sinne, lupaavat oireet!
Ja muille ensi viikon jännäilijöille toivon kovasti plussaa :heart: (itsekin jännäilen, viimeksi kirjoitin, että lämmöt ei nousseet, sinä iltana nousi ja pysynyt ylhäällä, mahassa navan alla möyrintää, tissikipu jatkuu ja oudoin oire on tuo suun kuivuminen, herättää yöllä |O

Myrsky ei ole vielä saapunut, mutta tuulee jo voimakkaasti, kyllä se tuosta vielä yltyy.
Loppupäivä meneekin sisällä takkaa poltellen ja peiton alla lämmitellen.

Toivon myös tänne oikein voimakasta plussamyrskyä +++!!
 
Morjens!
Oma napa:kp11/28 ja tikuttelin äsken ovistestiin negan,huomenna uudestaan tikuttelen.
Täällä on kamala lumimyrsky,lunta tulee ja kova tuuli,pakkasta -3,ei tee mieli mennä tuonne myrskyyn ollenkaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille jo nyt,itselläni on kiireinen viikko tulossa ensi viikko,niin en ehdi täällä käymään.
Tänne plussatuulia toivottelen kaikille++++++++ ja pitelen peukkuja teille jotka elätte piinassa,että tulee plussa testiin teille.

Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille ja alkavaa ensi viikkoa jo nyt!
 
Solakka Silakalla: Hyvän kuuloiset oireet, tuo suun kuivuminen ainakin, sitä minullakin oli alusta asti ja on vieläkin ajoittain..ja siksi kova janokin ja tietty kai sitä jotain nesteitä kehossa enemmän liikkeellä? :heart: :flower:

Missä on Mari66: Mitä sinulle kuuluu? :heart: :flower:

Mukavaa pvn jatkoa vaan...Lenkillä tuli käytyä, kova oli tuuli, mutta hyvät talvivarusteet suovaavat hyvin :D Huomenna TYKY iltapv töissä, kävelen kotia päin, tuskin koko 14km, neuvolaan on aika. :heart:

Rva Pikkumyy ja OnniEmmi rv 8+1 :heart:
 
Ei ole lumisade vielä täällä alkanut, mutta eiköhän se tännekin ehdi. Maa on kyllä juuri ja juuri valkoisena. Valoisampaahan se näin on, niin että mieluummin lunta kuin pelkkää pimeää.

Täällä on jälleen tapahtunut ja tapahtumassa vaikka mitä. Taikakuulle lykkyä tykö uuteen paikkaan! Tiruliille kovasti tarrasukkia. Ja sitten oli monta teitä, joilla oikeeeeen lupaavia oireita, joten plussia, plussia haave ja Silakka solakka. Ja entäpä sitten mimmimamma, ihan on selvä plussaviiva testissä. Jännäks menee. Itellä oli just eilen oili vieraisilla, vaikka jo ehdin epäillä, ettei se minua enää löydä kaikkien hormoonien ja ronkkimisten jälkeen. Suuria toiveita en kuitenkaan osaa pistää tähän luomuiluun, vaikka ihmeitä kuulemma tapahtuu, joten ovi on kuitenkin raollaan ja toivottaisin haikaraihmeen sydämellisesti tervetulleeksi.

Tuosta nukkumisesta (oli kyllä kysely jo jokin aika sitte), ite olen nykysin onneton nukkuja. Saatan herätä kolmelta yöllä ja kuukkua aamuun saakka. Stressi vielä pahentaa tilannetta. Viikonloppusinkin yritän mennä sänkyyn samaan aikaan ku viikolla, jotta jonkinlainen rytmi säilyis. Olen kokeillu kaikenlaisia luontaistuotteita ja nyt viimeks melatoniinia. Eivät ne juurikaan auta, paitsi unen saamisessa.

Kynntilänhämyistä iltaa!

 
Taitaa olla aikamoinen lumimyräkkä useimmilla paikkakunnilla!Mistäpäin muuten olette?Itse palstailen täältä 06-suunnalta =) Täällä ei ole vielä lumimyräkkää mutta kovaa tuulta kyllä!Jaahas ja taas ON: lämmöt vielä ylhäällä 36.7,painon tunne alavatsalla,huulet kuivuu.Alavatsasärkyä ei ole nyt tänään ollut.Aamulla oli huimausta ja vähän etovaa oloa,mutta meni kyllä onneksi ohitse.Rinnat vaan ei ole tullu yhtään kipeiksi,jos olisi niin itsekkin jo alkaa uskoa että olisi jotain mahiksia..No tällaisia kuulumisia tänään!Tsemppiä testauksiin!!
 
..............täältä kaakonkulmilta moikkailemaan "lennähdän".

Hoooooo, vaan paljon on täällä näyttänyt asioita tapahtuneen ja mietintää-pohdinta asiasta jos toisesta olette taasen kirjoitellut. :whistle: :headwall:

Vaan nyt en kyl kommentoimaan ala, sillä ensin olis luettava usiamman viikon ajalta kirjoituksianne ja siihen menisikin sitten melkoinen tovi jotta kaiken saisin luetuksi. :whistle:

Mut joo kuitenkin sen verran ennätin pinoa jo silmäillä jotta uusia on mukaan liitynyt ja plussa-haamujakin taitaa olla näkyvillä. :D :p Tervetuloa uudet ja plussaa kaiklle toivottelen löytyväksi.

Hoh, niin oikeastaan tulin tänne omaa kp:täni tarkiselemaan, kun olen vietellyt sellaista kp:tä laskematonta kiertoa > siis "vauva-stressin olen yrittänyt taka-alalle tuuppia. Kuitenkin ilman luopumis ajatuksia.
Syy kp:n tarkistukseen eilinen kammarinvaltaus ja peittojen pölytys. :LOL: Vaan jeps melkolailla kohdilleen tais osua pölytykset, jos nyt kierto palannut entiselleen tuon viime kierron lyhentymisen jälkeen. :headwall: Tikutteluja en ole täällä pitkiin aikoihin harrastellut ja viime kierron aikana sanoi tuo minun Donna-sylkitestinikin työsopimuksensa irti. Joten tuolla mutu-tuntumalla mennään ainakin tämä kierto. :whistle: :p

Jaa vaan onhan sitä ehkä teille hiukan näit arjen kuulumisiakin hyvä kirjoitella. Sillä niitä on mm. tuleva muuttomme. Jota teemme mitä ilmeisimmin joulunpyhinä, kun 1.1.-09 olis tarkoitus olla koti muutettuna. Samas kunnassa muutosta huolimatta pysytään mut silti meidän asuin kaupunkimme muuttuu. :LOL: :LOL: :LOL: Haaaaaaaaaa menittekö sekaisin selostuksestani? No, joo siis kuntaliitos aiheuttaa tuon kaupungin nimen muutoksen. :D

Opinnot jatkuu ja arjen aherrus työllistää päivitäin ja noiden opintojen lisänä on tämä perheen "taksikuskin virka", elikkä yhden sun toisen perheemme jäsenistä sinne tänne kuskailen päivitäin niin et vois vaik tuon auton katolle koulukyyti-/taksi-kyltin heittää. :LOL: :LOL: Vaan kulkaas kyl tämä mamma sitten jännitti ajamista tuos menneel viikol kun oikeasti nuo ekat liukkaat ja lumi taas kerran niin yllättäen tulivat. Enkä minä ole mitään talviautoilua rakastavaa sorttia (enkä mielelläni ajele vesisateellakaan) oleva mamma. Hmmm olokeastaan olen muuten itseasiassa ajellut kovin vähän talvikeleillä, vaikka ajotaito ja ajokortti on ollut hallussa jo usiamman vuosikymmenyksen. :headwall: :whistle: Joo ja tuo autokin muuten on eri millä viime talvena ajelin joten sekin tuo oman jännityksensä, kun ei oikein tiedä miten nykyinen auto talvikelillä käyttäytyy.

Hooooooooooo, johan taas selittelin joten nyt poistun, kun viel ei ole sähköt katkeneet vik ne kyl jo kerran kaks hiukan varoittelivat mahdollisen katkoksen tulosta.

:wave: :wave: :wave: -touhis- :wave: :wave: :wave: :wave:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle:
 
Hellurei!

No niinhän ne menkat alkoivat (siis normiaikaan lauantaina), olin käytännössä töissä perjantaiaamusta lauantai-iltaan, joten en ehtinyt tänne kirjoitella (kävin kotona vaan nukkumassa) ja jaksoin läppärin avata vasta tänä iltana.

Sitten Matsalun gallupiin. Mulle on hankalampaa nukahtaa, mutta nukun sitten hyvin, tosin amu-uninen olen, vaikka olis nukkunut 9 h...niin siltikin aamulla vaikeeta....

Sitten mua nauratti tuo lapsellisen kommentti yli 40 v naisten raskautumisesta...sehän oli kuin jostakin stand up koomikoiden jutusta ja aivan tottakin, luin se äsken miehelle joka sitä myös nauratti, Oli sen lapsellisen tilastokin mielenkiintoinen.

Tsemitystä testaajille tai joilla se aika lähellä.

Kivan kun Pikkumyykin täällä käy. Etkö ole käynyt vielä alkuraskauden ultrassa vai passaatko sen?

- Minni
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp12/28 ja klo:04.30 asti ollut pientä kipua munasarjassa ja lämmöt koholla,tissit kipeenä ja äsken tikuttelin Clinic ovistestiin vahvan plussan!
Illalla laitamme miehen simpat liikkeelle ja sitten vaan toivomme parasta,että saisimme pienen vauvan masuun kasvamaan.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja plussatuulia+++++++++++!
 
Huomenta myrskyn jälkeen!
Tai jatkuuhan se puhuri vielä. Maisemat on kuin Lapissa!

Kysyttiin asuinpaikkaa, täällä Etelä-Savossa asustelen. Sähköt katkesi eilen ainakin tunniksi, juuri ennen kuin piti Idolsin putoaja tarkistaa tv:stä. Mutta monilla oli sähköt useamman tunnin poissa.

Toisaalta aivan ihanaa, kun lunta on paljon, en valita.

Pahoittelut vielä Minnille :hug: uutta yritystä seuraavalla kerralla.
Gittelle ihanaa lempeilyä illalla :heart: :heart:

ON: Kaikki oireet jatkuu, lämmöt pysyy. On jotenkin seesteinen ja "varma" olo :saint: Vaikea selittää, mutta tuntuu, että näistä tuntemuksista on pitkä matka "normaaliin" olotilaan (n. 9 kk ?? :LOL: ) Olisko tää nyt sitten sitä.. vai mitä?

Hammaslääkäri odottaa, menen juurihoitoon |O kerron kyllä epäilyttävästä tilastani, niin hän varmaan tietää onko jotain kiellettyä toimenpidettä, tuskin näin varhain..

Mukavaa maanantaita kaikille ja ihanaa viikkoa, ottakaa rennosti!

SS
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni007 (44) .............kp3/28...............yk5...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp10/25-43.......?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp10/27-32.......?................2./1.yhteinen
gitte (39).....................kp12/28.............?................1.
Plättä (44)...................kp13/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp13/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp15/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp15/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp17/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp17/28.............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp21/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp21/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp22/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp23/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp23/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp24/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp25/27.............y1,5v.........2.
Kirsikka68 (40)...........kp33/28-39.......?................5.

tirulii (40) ."tuubat poissa"..kp20/?.. PAS 21.11...1./1.yhteinen
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp24/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp25/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp62/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp106/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp125/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp179/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: annastiina, Riikkaliisa, kane, Karpalo67, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lumista talvipäivää! Nyt sitä lunta on sitten oikein kunnolla täällä etelässäkin. Tuli lievästi luolamainen olo, kun tuisku veti kerrostaloasuntomme ikkunat puoleen väliin umpeen. Ja talviukkonen välähteli eilen ikkunan takana, en ollut ikinä ennen nähnyt!

Palsta on ollut viikonloppuna vilkas.

Mimmimamma, kyllä minusta varsinkin tuo viimeinen testi näyttää plussalta. Olisko tällä kertaa kyseessä ihan aito tärppääminen... Vaihda testimerkkiä ja kokeile uudelleen.

Solakan Silakan ja Haaveen tilanne on myös todella kutkuttava!

Itse en viikonloppuna jaksanut kirjoitella, kun lauantaina oli kaveriporukan pikkujoulut ja sunnuntai meni siitä toipuessa. Eikä kyllä ole oikein mitään raportoitavaakaan.
Yhdeksäs sumuttelupäivä menossa, menkoista ei mitään merkkiä. Alan kohta minäkin ravata vessassa tarkistamassa tilannetta, mutta päinvastaisesta syystä kuin raskautta odottelevat! Nyt jo tosiaan huolettaa, että jos ei ehditä hoitoihin ennen joulua. Luovutetaanko sitten kokonaan? En enää millään jaksaisi järjestää uutta hoitopaikkaa.
 
Mistä johtuupi,ei yhtään huvita mikään,veto ihan minimissään..7pv:n "työputki"takana ja nyt on sitten 2pv vapaata.Pitäisi jaksaa siivoilla,järjestellä tavaroita rempan jälkeen,pyykkiä pestä ja viikata kaappiin.Mutta kun ei vaan huvita!Onkohan tämä nyt sitä 4kympin kriisiä?muutenkin olen ollut kyllä aika inhottava miehellenikin,piikitellyt mennen tullen ja komennellut..Hyi minua! Lasten kanssa en jaksaisi nyt just yhtään mitään,sukset sain niille jalkaan ja ovat ulkona hiihtelemässä mummon kanssa.Kiitos mummo!!Oma napa taas tuntuu ettei ole tärppi käynyt tässäkään kierrossa vaikka jonkin verran oli oireitakin,se tunne/vaisto puuttuu..Ja mielessä kaivertaa edellinen raskaus mistä oli heti sellaiset oireet ja se tunne ihan erilainen heti oviksen jälkeen..Mutta tässä sitä mennään päivää kerrallaan n.5pv vielä ennen menkkojen alkua..
 
pyrstötähti
myrsky on jo länsirannikolla täällä ylhäälläkin laantumassa ja hirveässä kelissä illalla tunturista ajelin kotia kohti. Ei edes väsytä vaikka on vuoden raskain aika perheenäidillä käsillä. Ja töissä pitää tietty tehdä maailma valmiiksi kuukauden sisällä. Ihan niinkuin ei sitä jäisi kuitenkin tammikuullekin jotakin tähteeksi.

Nyt jännäilyviikkoa eletään, kovasti plussaa odottelemme ja eikö ollutkin myylläkin tarkastus tällä viikolla, kovasti onnea sinne reissulle ja kaikki hyvin varmasti on.

haave3 on se tuttu tunne ja pelko takaraivossa, juuri tuota fiilistä minä en millään jaksanut kun mieli meni ylös alas rataa, olen kai liian heikkohermoinen. Se neljänkympin kriisi on lähinnä minulla enemmän sitä että mitä voi vielä odottaa ja mitä sitä ehtisi tehdä. On vääjäämättä asioita jotka onneksi on ihan suosiolla jättänyt (esim. en enää käy niin aktiivisesti saapasjalkarokissakaan :LOL: ) mutta on kai se sellainen välintilinpäätös kun vääjäämättä on elämänsä ainakin puolivälissä (jos keski-iän ennusteita katselee) ja niitä sitten pohdiskelee samalla kun elää niitä ruuhkavuosia. Minä ainakin luulin että ne olisivat olleet 10 vuotta sitten ne pahimmat ruuhkavuodet kun lapsosia oli 14, 4, 3-vuotiaita ja työtäkin piisasi mutta lienee elämänmeno siitäkin vaan kiihtynyt että tuntuu että se on aina vain pahempaa ja kiireisempää tämä rientäminen kaikkiin velvollisuuksiin ja minulle on kyllä tärkeää tavata myös ystäviäni säännöllisesti joten välillä kertyy kyllä kaikkee. Olen ajatellut että talvi-ilta ei ole kesäiltaa kummempi ja silloinkin voi piipahtaa kyläilemässä kahvikupposella ystävän luona vaikka kuinka mieluusti vaan kököttäisikin sohvalla telkkarin ääressä ja ehtii ne villakoiratkin sitten myöhemmin imuroida.

Mutta ihan jees-fiilikset on ja kotitunnelmat ovat huomattavasti rauhoittuneet, rakkauskin kukoistaa ihan entiseen malliin kun hellitin jostain päästä ja annan mennä ihan löysin rantein tätä arkirakkautta odottamatta suuria käänteitä ja mullistuksia. Kyllä sitä vauhtia ja vaarallisia tilanteita kuitenkin aina tuppaa järjestymään ihan odottamatta :D

Talven selkäkin kuukauden sisällä taittuu jahuu ja mennään kohta kohti kevättä. Montakohan plussaa on plakkarissamme ennen kuin vuosi vaihtuu, toivottavasti monta jo viikon sisällä, halauksia kaikille ja jaksuja ja pitkää pinnaaaaaaaa :heart: :heart:
 
haave3 hyvältä kuulostais noi sun tuntemukset =)
Rouva Pikkumyy kiitos,toivotaan näin,että saisin sen plussan =)
Matsalu en ole ehtiny kirjuutteleen,on ollut pikkasen kiirusta :/ Toivottavasti säkin tosiaan pääset piinaileen..ja miksipä et pääsisi,uskoa kehiin vaan :heart:
mimmimamma noi sun testithän on ihan selviä plussia :eek: Mene ihmeessä käymään siellä verikokeessa.Toivotaan,että nyt onnistuisit :hug:
nillanilla ja Saara10 kiitos tsempeistä!
Solakka Silakallekinbdbdbd

Kaikille muillekkin kaikkea hyvää alkavalle viikolle! En miä muista mitä kaikkea mun piti kirjoittaa..höh!

tirulii ja nöttiiäiset pp3
 
ihan tuntui jo siltä että alan kohta itkeä,oli niin masentava hetki/päivä..Lähdin kauppaan ja ostin suklaata!Enpä tiedä auttoiko se tähän olotilaani vai mikä,mutta olo kyllä piristyi!No tuo Pyrstiksen pohdinta oli kyllä juuri niitä mitä olen tänään miettinyt..Mitä tästä eteenpäin?Pitäisikö olla vielä jotain tavoiteltavaa,vielä ehtisi opiskella,vaihtaa työpaikkaa..Monenlaisia ajatuksia kävi mielessä.Ja vielä kaupan pihassa,kotiinpäin tullessani mietin että nytkö sitä on ne parhaimmat vuodet eletty..Että miten tässä saisi elämään sitä oikeaa iloa ja pirteyttä että jaksaisi/osaisi olla onnellinen näistä lapsista ja tästä hetkestä?Kadehtien katson äitejä joilla energiaa vaikka muille jakaa!Mistä ihmeestä he sitä ammentavat,kun tuntuu että itse olen ihan poikki jo tämän pelkän arjen pyörittämisestä..Voih,tällaista valitusta illan päätteeksi vielä :( Mutta nyt taas laittamaan lapsosia nukkumaan ja huomenna uusi päivä,ja toivottavasti vähän pirteämpi :)
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Minni007 (44) .............kp4/28...............yk5...........2./1.yhteinen
pääpilvissä (45)..........kp11/25-43.......?................1.yhteinen
Taikakuu (40)..............kp11/27-32.......?................2./1.yhteinen
gitte (39).....................kp13/28.............?................1.
Plättä (44)...................kp14/28-30.......?................7.
velmuliina74 (34).......kp14/24-30......yk2........... 6./1.yhteinen
mimmimamma (46).....kp16/27.............y6v...........4.
touhu tenava (45).......kp16/27-30.......y3v............6.
AinoEmilia (44)...........kp18/31-34.......?................4./1.yhteinen
Saara10 (41)..............kp18/28.............yk?............1.
Matsalu (44)...............kp22/24-25........?................1.
haave3 (39)................kp22/28.............?................3.
kenzie64 (43).............kp23/28-29.......yk3............4.
liiza (42)......................kp24/28............yk5.............4.
Solakka Silakka (39)..kp24/26-27.......yk1............1.
Nuusku (43)................kp25/28.............?................4.
Päikki (40)..................kp26/27.............y1,5v.........2.
Kirsikka68 (40)...........kp34/28-39.......?................5.

tirulii (40) ."tuubat pois".kp21/?. PAS 21.11. (pp4).1./1.yht.
nillanilla (41) "yksityisyrittäjä"......kp25/ 28-30.INS 17.11....1.
einiinvaan (42) toipuu km:stä....kp?............yk1..........3.
babo67 (41) piuhat katki..kp26/29-31..PAS?/09..5./1.yhteinen

Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.12.2008 mennessä "tavoite" = 7 - 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)



Mukana myös:
Pinon päivittäjä lapsellinen67
Taustajännäilijät äippä67, pyrstötähti , Pilvenpyörä, vilmaville,ikiemo, Pömppöli ja baby5


"Kadonneet lampaat", ilmoitelkaahan itsestänne
Pennanen (41)............kp63/29-32........y0,5v........2.
Höpisijä (42)...............kp107/28............?...............3.
Elina67 (40)................kp?.......................?...............1.
ruujakengu...................kp126/28...........?...............3.
Mussukka67 (40)........kp180/29...........yk11........2./1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?...................?...............3.
[/i]

[/color] Pinon jättäneet: annastiina, Riikkaliisa, kane, Karpalo67, keijukka, dinosaurus61



Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37.....y1,5v..LA 8.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008..kp40......................

mimuli (42).....30.7.2008...kp29..........yk4..LA 8.4.2009

äittä-67 (40).......15.9.2008....kp29.....yk1......................

Rva Pikkumyy (43)..24.10.2008..kp28..yk2..LA 4.7.2009


[/b]





40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1. http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Terve tiistaille!

Haave se suklaa auttaa piristämään, tumma suklaa vielä paremmin ;-)
On varmasti ihan ok olla väsynyt perheenäiti. Ei aina tarvitse olla iloinen, positiivinen, suorittaja. Sellaisia väsymyskausia varmaan tulee, joten ole vaan juuri sitä miltä tuntuu, enemmän tulee stressiä jos yrittää olla jotain muuta.

Itsekin olen ollut väsynyt pari kk:ta, kun jätin stressityöni pois. Nyt haen pikkuhiljaa piristäviä juttuja arkeen mm: liikunta, tunnin kävelylenkki piristää kummasti, käyn kylässä vaikka kyläpaikat on nyt kaukana, ilmottauduin kansalaisopiston kurssille, luen, leivon, teen käsitöitä jne..
Tiedän, että siellä mennään lasten ehdoilla, mutta yritä etsiä jotain uutta arkeen. Ei se ura/työpaikka välttämättä ole sitä "elämää" mitä tarvitsee tavoitella. Monet arkiset asiat voivat tuoda onnellisuuden, jos miettii välillä, miten toisinkin asiat voisi olla.

Yritän myös pysyä positiivisena kun muistan mm. että olen terve, tämän monesti unohtaa ja arvostaa vasta, kun sairastuu. :heart:

Nyt lähden potkukelkalla liu'uttelemaan :wave: siinä on sellaiset muoviset leveämmät jalakset, vai mitkä ne nyt on, eilen illalla kokeilin ja vauhtia löytyy! Poiis alta mummot!

Kp 24/26-27 oireet tallella ja lämmöt ylhäällä =)

SS
 

Yhteistyössä