40+ so what!!! (vol 5.)

Ei sitte aamukahveja mur-murille tai muille odottajille ! Mä luin uutisia , ja löysin vanhan uutisen siitä , että kofeiini lisää keskenmenoriskiä huomattavasti.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1478731&ref=lk_is_ul_1

Mutta ONNEA mur-murille ja muille odottajille ja plussatuulia koko porukalle !!! :flower: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumeton:
Mur-Mur Tarrasukkia ja enkeleitä toivon sinulle ja pikkuiselle :heart:

En minä kauheasti enteisiin usko, mutta aattona ajattelin ihan yllättäen itsekseni, että se Mur-mur on varmaan raskaana! Ja sitä oikeastaan tulin palstalle tarkistamaan. Mahtavaa =)
peesi tälle!!!

Olen vaan jotenkin odottanut tätä,että milloin saamme joulunaikaan kuulla +uutisia

mur-murilta.Ihan vaan tuntunut siltä että se on nii hirveen luonnollista et sää plussaat.

lumeton :heart: terkkuja vaan siullekkiin :hug: Monesti olet mielessäni ja odotan kuulumisiasi aina innolla.

Toivotan teille kaikille +++++uutisia ja jaksamisia niitä odotellessa :heart:

tiru ja :heart: Nöössi :heart: 36+0
 
[/url]



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

Ämy (40).....................kp3/25-28...........yk5.........4.
nillanilla (42)..............kp4/28-33........yk7.........1.
vauvatoive10 (42).....kp5/28-31..........yk2.........3./1. yht.
Rinja (39)....................kp7/24.............yk6..........?
Solakka Silakka (40)..kp8/24-27........yk17........1.
Iida-Karoliina (45)......kp8/23-26.......yk8...........5./1. yht.
Ottis (42).....................kp8/25-27.........yk6........1.
Leena65 (44)...............kp8/25-27........yk7........3./1.yht.
haave2010 (43)..........kp11/29-30..yk11......4./1.yht.
Tirlittan1968 (40).......kp13/28..............yk5...........3.
ikiemo (45)..................kp14/20-50........y?..........4.
oivikki (41)..................kp14/23-27.........yk8...........1.
Emily67 (42)...............kp15/24-28........yk4........3./1.yht.
Siiri Sisilisko(39)........kp15/28..............yk21..........1.
onlydream (36)...........kp16/23-29............yk?...........3.
mimmimamma (47).....kp17/28..............?.............4./1. yht.
Roosamaria69 (40).....kp18/28................yk8......3.
Inia (42)..................kp20/26-30.......yk16....1.
Räystäspääsky (43)....kp25/24-29............................4.
Pinkki69 (40)..............kp25/26-28.........y.n.2v......1.
haave3 (40).................kp27/28........?............3.
Lumisydän (45)...........kp27/28-32.....?............?.
liiza (43)......................kp27/24-25............yk20........4.
Wiara (39)...................kp27/24-28............yk6..........1.
Mahdotontako...............kp29/30............yk2..........1.yht.
Sariella09 (43)............kp30/40............yk?..........5./1.yht.
Terry64 (45)................kp32/25-29..........y.2,5v.........2.
nallekalle (40).............kp52/?...........yk1...........6.
Taikakuu (41)..............kp67/27-32.........?.............2./1.yht.
pääpilvissä (46)...........kp83/25-43........?............1.yht.


Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/27 = 8,91 Pino alkanut 21.2.2008 --> 20.1.2009 mennessä "tavoite" = 8 (mukana laskuissa ei ole kadonneet lampaat, taustailijat, reilusti "alaikäiset" ja poistuneet)


RKTT
Mahdotontako.............dpo13
Terry64 (45)..............dpo13
Pinkki69 (40)..............pp11
ikiemo (45).................dpo3

[/i]

ovistestiplussapäivä = dpo-1; seuraava (eli oletettu ovispäivä, myös ilman testiä itse oletettu ovispäivä ) = dpo0; sitten dpo1, jne.; hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.


Plussanneet eli yrjöklubilaiset:






torpeedo (42)..17.4.2008/kp24...yk1..poika 30.12.2008
Mari66 (41)......9.6.2008/kp37.....y1,5v....poika 5.2.2009
päivänkakkara67 (41)..11.7.2008/kp40....................
mimuli (42).....30.7.2008/kp29..........yk4.......poika 31.3.2009
äittä-67 (40).......15.9.2008/kp29.....yk1....................
Karpalo67 (42)..........22.4.2009.................
velmuliina74 (34)..2.5.2009/kp24(24-30), yk7..6./1..LA 14.01.2010
OnniMaija (41)....11.5.2009/kp31 (28-30), yk3...5....LA 16.01.2010
tirulii(40)..15.5.2009/kp27/pp10..1./1.yht...LA24.01.2010
Murmukka (43)..........18.10.2009/dpo11/kp24 (28)
star-67 (42).....21.10.2009/kp26 (26-46)...yk10.....3.
Päikki (41)...25.10.2009/kp30. .y.2v...2.
Jadette (40).....29.10.2009 kp30/28-32/dpo15.....yk9....3.
Enkelinäiti (33)............17.11.2009 kp26/25-27..........yk2...........5.
erka (36).....................16.12.2009 kp30/27-30........yk2.......3.
mur-mur (44)..............26.12.2009 kp30/27-29............yk9..........3.



Mukana myös:
Taukoilijat / Taustajännäilijät / Pinon jättäneet

Hastu39, gerpera, Hemppaliina, Hysteria, siira, lumeton, Uudi, äitijo2x, anjamarita, Saara10, Minni007, Matsalu, babo67, sinisyys, kenzie64, lapsellinen67, Karpalo67, äippä67, Pilvenpyörä, vilmaville, Pömppöli, baby5, touhu tenava, AinoEmilia, Plättä, pyrstötähti, Nuusku, Kirsikka68, Höpisijä, Elina67, ruujakengu, Mussukka67, Hellu1, einiinvaan, Rva Pikkumyy, gitte, Pennanen, annastiina, Riikkaliisa, kane, keijukka, dinosaurus61

40+ SO WHAT (VOL. 4)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1406929
40+ SO WHAT (VOL. 3)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1225015
40+ SO WHAT (VOL. 2)
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091269
YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO VOL 1.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
:flower: Sylintäydeltä onnea, mur-mur!!! :flower: Saitpa sittenkin sen parhaan joululahjan! Nyt peukut pystyyn että kaikki menee hyvin loppuun saakka!

oivikki, kiitos eilisen päivityksestä! Tulin kyllä jo illalla kotiin, mutta liian väsy olin...

Pinkki, jokos kohta testailet?
 
Voi ku hienoa Mur-mur!!Onnea hirveesti!!Olit jo 7.joka plussasi tässä syksyn aikana!Mahtava tahti ollut tällä palstalla syksyn!

Tuossa etsiskelin vauvalaatikosta siskon pojalle vaatteita,ja voi niitä pieniä ihania bodeja ja sukkia mitä sieltä tuli vastaan..Niin ihana olisi niitä sellaiselle pienelle käärölle puettaa,voiihh..

Juu,että meikäläiselle voipi sitten laittaa kp 1 tälle päivälle..Eilen alkoi tuhrustella,yön aikana ei mitään eikä aamustakaan,mutta kyllä se nyt siltä näyttää että täti ryökäle taas kerran löysi tänne!
 
En ollut varmaan viikkoon palstalla käynyt. Eilen puoliso jo odotteli peittojen alle, mutta minä vain viivyttelin. Kävin nopeasti lukemassa kaksi viimeistä sivua. Ja mitä sainkaan tietää!!! Mur-mur, olet plussannut :heart: :flower: :hug: !!! Olin niin iloinen puolestasi, että pupuilukin puolison kanssa sujui onnellisessa mielentilassa :D .

 
Mie näin yhteisesti teitä kaikkia kiitän edelleen Onnitteluistanne!!!:wave:..mukavalta tuntuupi :)



Aamulla tein uuden testin ja samanvahvuinen viivanen tuli..sitä vain mietin, että milloinkas se vahvistuupi se viivanen?..kyllä se on kumma, että HETI alkoi huoli painamaan..:( vaikka itse en mitään voi tälle-raskaus etenee, tai sitten ei..nyt vain odoteltava.

Mitään oirehia ei kuulkaas ole-EI mitään..ihme juttu..tai, ihan pikkasen rinnanpäät arat, ei paljoa..sitä jotenkin olisi luottavaisemmin mielin, jos "tuntuisi sieltä ja vähän täältä".. :p



..nyt on mentävä lapselle antamaan evästä..kerroin muuten äidilleni äskettäin puhelimessa, että vaavi pölyä näillä main ilmassa..mummmo onnitteli kovasti=) ..vaan tiedän, että hän huolissaan miun terveydestäni..


Palailen taasen..en osaa vielä poijjeskaan luotanne olla..:) ..elikkä, siirtyä vielä tuonne "Odottajiin"..
Odotan vielä sen hetken, kun käväissyt olen Ä-polilla, luultavimmin tuossa kuun vaihteessa..jos saisin ajan tuolle 8.1 miehellä silloin vapaapäivä..olisi viikkoja juuri sen verta kasassa, että kenties sydämmenäänet näkyisi/kuuluisi..

Hellurei!!

mur-mur
 
Onnea mur-mur minunkin puolestani. Luin tuossa muutamia kirjoituksiasi ja aikamoista vuoristorataa ovat ajatuksesi kulkeneet nyt lähipäivinä. Mutta onnea nyt näin hienosti kun ovat asiat :heart:
Itse eilen palailin anoppialasta ja siellähän oli miehen veljen vauvaa ja veljen vaimon siskon vauvaa....ai että. Tulihan sitä ajateltua , että josko sitä itsekin saisi joku päivä sen onnen kokea...
Itsellä ei kovin herkullista ole. Yöllä heräsin järkky kipuun vasemmalla poskella. Se säteili silmään ja hampaisiin. Buranalla talttui. Tänään menin lääkäriin. Poskiontelontulehdus ja lääkkeet.
En muista, että olisin ikinä sellaista potenut. Äh, miksi pitää näissä vaivoissa kärvistellä. Ihan kun ei muutenkin olisi ihan tarpeeksi hankalaa.
No, toivon mukaan muilla paremmin.
Plussaonnea kaikille. :xmas:
 
Oi miten ihania uutisia täältä löytyikään!!! Onnea Mur-Mur :heart: :heart: Sieltä se syysvaavi nyt tulee!

Nyt kerrot meille ihan kaikki loppukierron oireet ja tuntemukset. Minulla on testipäivä vasta keskiviikkona ja sitä ennen en (toivottavasti) testejä tuhlaile. Mutta eipä ole mitään oireitakaan :ashamed: Voi plääh...

Pinkkis
 
Älä huoli Pinkki, jos oireettomuus on sama, kuin raskaus-sie olet raskahana!!:)..miulla ei nimittäin ole niin minkäänlaisia oirehia..tai..onkohan "pinna tiukalla" r-oire.. :D ..sitä tuntuu olevan ja kun kaksi lasta pörrää tuossa jaloissa Pukin tuomien "kovaäänisten" lelujen kera, niin miun päässä sooooooiiiii!!!!!!|O..huoks..no, huomenissa arki alkaa ja en taas näe pitkilleen sisartani, täytynee yrittää nauttia näistä hetkistä :saint:

..pikkasen huomaan sellaista "sisäänpäin kääntyneisyyttä" ittessäni..haluaisin rauhassa miettiä tätä ylläri pylläriä..ei oikkein tunnu todelta vielä..ja tietty hiukka pelkään, että r-testi kohta ei näytäkkään enää mitään..pari testiä miehellä Prismareissulta tuotatin, pakko oli.. :p
Ajattelin testailla ensi viikolla sen pari kertaa ja sitten riittää.

Eka Fragmine piikkikin upposi masuun hyvin jo =)



:heart:Onnen kantamoisia kaille teille toivottelen ja vasitenkin testaajille+++++++++++pölyä paljon!!!!:heart:

mur-mur
 
luettavaa!! Murmur Tuhannesti, ja tuhannesti onnea :heart:
Tänään availin vasta konetta ja lupesin lueskelemaan teidän kuulumisia. Mietinkin tuossa että mietehän murmurin tunnelmat ja ennustus.. :) Olempa onnellinen sinun puolestasi, saatte pikkuisen, ja esikoisestasi tulee iso-veli!! Kumpa nyt kaikki menisi hyvin..NYT MALTAT JA OTAT RAUHALLISESTI!! EI RESSIÄ YHTÄÄN. Nautit vain kaikesta ja odotuksesta. Ja olet kyllä se hyvä äiti näille molemmille lapsillesi kun annat vain itsesi olla. :heart: :heart:
 
Empä ole mihinkään hävinnyt..Meillä ollut täysi tohina kun kaikki lapsukaiset olivat koko pyhät täällä meillä. Tänään lähtivät sitten tahoilleen ja nuorimmaiset isälleen josta palailevat sitten ensi vuonna kotiin.. Mies lähti töissä pistäytymään ja palailee kunhan saa juttunsa hoideltua. (hänellä oma yritys ja työt ei aina pyhiä kysele) Tosin nyt kun on perheellinen niin miettii tarkemmin miten aina töissä on.

Ompa talo hiljainen kaiken hulinan jälkeen. hain puita ja sytyttelin uuniin tulen. Olen kolannut lunta ja käynnyt kävelyllä, tosin 15 astetta pakkasta joten ei kovin pitkään tarennut.

Kuka vielä ehtii plussata tänä vuonna?
Meillä jo ollut simppojen talletukset vauhdissa jospa ensivuonna meillekkin tulisi ihan oma vauveli. Niin toivon että jokaiseen muuhunkin kotiin jonne sitä mitä hartaimmin toivotaan..
 
Hei I-K, tervetuloa, olitkin monta päivää kiireinen.
Minäkin olen käveleskellyt, vaikka kerrostalossa ja kaupungissa asunkin, meillä on kivat lähimetsät tässä lähellä ja kaikki on nyt niin kaunista, lumiset puut jne.
Juttujanne lukiessa välillä tuntuu että kaikilla muilla omakotitalo, pihatyöt jne.
En kadehdi, panin vain merkille, maalta kotoisin minäkin, puoli elämää Helsingissä.
 
Vauvatoive, kerrostalossa mekin asutaan. Minä olen kyllä ihan maalaistalosta, maitotilalta, kotoisin, mutta onpahan jo parikymmentä vuotta täällä vierähtänyt. Meilläkin hienot ulkoilumaastot melkein takapihalla.
 
Kiitti Iida-Karoliina :) ..tuo miun esikko täyttää jo 23v!! :heart:..ja pienimmäinen täytti 5v.

Olen ihan rennosti ottanut ja saunonut, pehmyt olo ihan..tuli hieman huono olo äsken ja kumarrellessa vatta ihan kuin ottaisi hieman vastaan, kireämpi..r-oirekko??.. ;) ..hmmmm..

Tein kuitenkin vielä prisman r-testin iltapisusta :whistle: (5h rakossa) ja haaleampi viivanen oli..taitaa miulla hieman hitaammin nousta tässä raskaudessa tuo hcg..tai laskeskelin kyllä, että alkio on saattanut kiinnittyä oviksesta n. 10vrk..joten 6vrk on hcg:tä vasta sitten erittynyt..

erka..jos näet tämän..minä kp:nä/dpo:lla siulla tuli selkeä vahva plussa??

Tämä onkin vaikiaa tällaiselle kärsimättömälle tyypille, kuin mie:D..mitenhän se 9kk:tta kuluu..madellen varmaan..:p :heart:
 
mur-mur Oliko se prisman testi pregentstick eli sellainen joita myydään s-kaupoissakin? Nehän juuri aiheutti mulle huolta kun testailin useana päivänä peräkkäin eikä se viiva juurikaan tummentunut. Sitten lopetin testailuun kokonaan. En tiedä millainen viiva nyt tulisi. Mutta siis viimeksi kun testasin niin olisikohan dpo ollut jotain 14 tai15 tai 16?? :whistle: . Kyllä se tuolla varmaan mun aikaisemmissa kirjoituksissa tässä ketjussa jossain on. Milloinkaan se testiviiva ei kuitebkaan ollut kontrollin vahvuinen. Luotin sitten siihen clearbluen digitestiin joka sanoi että raskaana 1-2. Ja rfsun:n testikin oli joskus dpo11 eikä ollut yhtä vahva viiva kuin kontrolli. meinasin ostaa vielä muunlaisia testejä mutten ole ostanut. Silloin aikoinaan mun aikaisemmissa raskauksissa testasin vanhanaikaisella predictorilla (herkkyys varmaan jotain 50) ja kummassakaan raskaudessa en saanut kuin hailukat puolipallot (siihen kai piti tulla punainen pallo tulosruutuun) ja silloin oli dpo ainakin 21. Silti olin tukevasti raskaana.

Minä myös täällä tosi kärsimättömänä odottelen tiistaista ultraa ja jännittää. Minä pöhkö soittelin tänään pitkin Tampereen lääkäriasemia että oliskos tässä pyhien lomassa ultra-aikoja gynekologeille :ashamed: . Eli jos tiistaina ei näy vielä syke niin pääsis sitten muutaman päivän päästä uudestaan eli kaiken kaikkiaan häpeän tunnustaa että oon varmuudeksi varannut neljä aikaa eri paikoista :LOL: nolonolonolo. Mun mies ihmettelee mun kiirettäni päästä ultraan :LOL: Eli uudenvuoden aattona on seuraava aika jos ei tiistaina näy ja sitten olis 4.1 ja 7.1. Tuossa on taka-ajatuksena myös se että tiistaisessa paikassa on todella huonot laitteet (maaseudusta kun on kyse) mut uudenvuodenaattoaika on Tampereelle varattu ja siellä on kaikki viimisen päälle...että luulis ainakin niillä laitteilla näkyvän jos on jotain nähtävää. Gyne tosin ihan ventovieras.

Minä en ole vayhkoillut aikaisemmista raskauksistani ollenkaan tässä mitttakaavassa kuin tästä nyt. Sitten kun tekis mieli kauheasti kertoa tutuille ja esim. äidilleni mut en vaan tohdi ennen kuin on jotain konreettista varmuutta asiaan. Haluaisin siis kailottaa tämän raskausuutisen ilmoille pikimmiten :D . Äitini suhtautuminen pelottaa kun hän joulunakin useaan otteeseen muisti mainita et nämä kaks lasta sitten kyllä riittää että enempää ei ole tarvis... anoppikin siinä oli kuulolla. Varmaankin kauhistuvat. No onhan mulla pienet lapset kyllä mut ei tässä voi pitkää väliä ruveta pitämään kun ikää kertyy kokoajan lisää.
 
murmur unohda ne testailut nyt, ja ota rennosti. Kyllä sinä olet raskaana, usko jo! Ei ne viivat ole aina syystä tai toisesta samanlaisia. Minun esikko on 25v. Aikamoinen ikäero tulisi jos vielä vauvan saisi..Mutta, hällä väliä! varmaan minäkin kaikki tuntemukset aistisin ja olisin myöskin ihan sairaan säikkynäkin kaikista tuntemuksista. Sellaista se on vaan, minkä teet. Ja 9kk on kyllä niiiiin pitkä aika . Eihän se voi kulua nopeasti..
=)
vauvatoive Tämä mies minut tänne maalle houkutteli, Täältä yhteinen pesä hommattiin. Tosin olin haaveillut että vielä pääsen asumaan tänne luonnon rauhaan, vähän erakko kun olen. Ja nautin kaikesta tästä hiljaisuudesta. Tämä on mitä parhain paikka kasvattaa lapsia =) Toisaalta Hesa ja sen sykekkin on aivan mahtavaa..sopivasti kumpaakin, niin hyvä tulee..

Oletan että mulla olis nyt 1dpo. tikutellut en ole, mut lämmöt oli tossa 37.02, ja limoilen. Vähän tossa oikean munasarjan kohdalla tuntemuksia kanssa ja selkää hiukan jomottaa.
Jos joku ehtii laitella minut taasen listalle rktt..Pääsee taasen jännäämään. Miten terry ja mahdotontako?? ja keitä vielä??
 
Testi on: Pregent stick(FindOut) ja sellainen iso, vaal.sin laatikko. Etupuolella naisen kasvokuva. Sisällä 2liuskatestiä ja se ihme kippo, johon liuska laitellaan "lillumaan" n. 3-5min.

Testiruutuun tuli 5min sisään haalea, hailu viiva ja vahvistui 10min sisään aivan pikkasen vahvemmaksi. Väri selkästi punainen kuitenkin. Miulla on nyt dpo13 Tiedänhän toki, että aamuvirtsasta saa vahvemman viivasen ja niistä "väli sellaisista" hailumman ;)

..kait mie sitten olen "tukevasti" raskahana..ei sitä vain mahda mitään, kun mieleen hiipii kaikenlaista..juups, vaan huomenna rimpautan Ä-polille ja siitä etiäpäin mennään päivä kerrallansa! =)


Ihanaista illan jatkoa ystäväiset ja paljon+++++++++tuulia R&O-testailijoille!!!!!:heart:

mur-mur
 
mur-mur juuri samasta testistä sitten on kyse. Siihen testiin ei taida kovin helpolla vahvaa viivaa saadakaan vaikka kun silloin kyselin niin joku oli saanut tummemman viivan kuin kontrolli. kuitenkin aika vaaleiksi ne viivat mullakin jäi ja tuijottelin ja vertailin niitä päiväkausia huolissani. Siis selviä punaisia viivoja ne oli muttei kontrolliviivan vahvuisia värejä.
 
MammaStella Tervetuloa!! Kyllä mahdut mukaan, kiva kun tulee uusia kuumeilioita. =) Ihan mukavan kokoinen pesue on sinullakin. Minulla on 4 poikasta ja se viides ja kuka tie 6 olis toivelistalla. Olen vasta "45v "ja kiirettä pitää tämän toiveen kanssa . :D Katsotaan että kuinka tämän Mamman kanssa käy.. Sinulle toivon toiveen täyttymistä pika puolin ;)
 

Yhteistyössä