40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Hellou!

Kiitos Ottis uudesta pinosta!
Voi Ottis ei!! :hug:

on: En ole testaillun kun epäilyttää aikalailla ettei osunut jahtipvä kohilleen. Ja heh, aika vähän vielä noita pviä takanakin... Jospa kerrankin sitä sinnittelisi oikeisiin pvm... tai sitte ei... :whistle:

oireita, joo, huono, pahoinvoiva olo ... (mutta se taitaa ihan johtua tästä räkätaudista joka on sitten mullakin, poikasen lisäksi. ) Ja kaksi pvää väsyttänyt ihan kauheasti ja näyttää tänäänkin samaa tekevän. Mutta flunssan piikkiin taidan väsynkin punkea. :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
MurmurKiitos päivityksestä! Voi jättää tuon yrityskerran noin vaikka meillä onkin ollut pakollisia kertoja jolloin ei varsinaisesti ole voinut kuumeilla. Hoitojen takia. Nyt viime kierrossa ainakin limikset oli hyvät kun vuotoa tuli melkosen runsaasti. Tässäkään kierrossa en tikuttele oilia.
Raskaaksi tulee ilman sitäkin jos on muuten tullakseen.
Huurunenät odottavat vuoroaan pakasessa ainakin helmikuulle, voi mennä edemmäskin, kun jo pelkästään hoito maksaa sen 1000e ja lennot ja lääkkeet päälle. Pitää saada rahat kasaan ennen kun voi alkaa Passin.
Tervetuloa uusille! Plussia teille pian toivon.
Ottis Harmi kun täti saapuu sinne. Jaksan kuitenkin toivoa etä vielä se plussa sinnekin tulee. Ei menetetä toivoa.
 
Voih Ottis!!..olen tosi tosi pahoillani:hug:..raskas lajihan tämä on:'(

Kovasti jaksuja&voimasia uuteen yritykseen:heart:

Ok I-K=)
Miekin toivottelen sitten kun aika on: Oikein sinnikkäitä alkioita hyvää&muhevaa pesäpohjaa pienelle(ille):heart:

Rominakselle lisääntyviä oirehia roppakaupalla!!!!!:):heart:

Kukahan ihanainen plussaa 2011 ensimmäisenä?..hmmmm..:rolleyes:

Mooooonta mooooonta plussaa&vaavia tänne meitin pinoon tulevaksi vuotta toivoisin!!!!!


Täällä miulla alkoi se tyypillinen väsytys JO NYT!!:O..on tämä kanssa..ja tätä kestää sinne kierron loppuun saakka sitten!!:headwall:
..eli muutama päivä normaalia oloa ja sama rundi uusiks..: /

Miepä taidan soitella huomenna nohevana lääkärille(sille tuppisuulle:whistle:)ja pyytää hyyyyviiin kaunishisti FSH&Proge testiin lähetettä!:saint:
..tietäis, onko reilun vuoden sisään tilanne muuttunut miksikään noiden osalta..mie kovasti sen Luge reseptin haluisin(Clomejakin ehkäpä?)
 
Viimeksi muokattu:
ottisolen tosi pahoillani tädin tulosta,:hug:täältä taustalta jännäsin sun puolesta jo kovasti!
Kyllä se aina maahan vetää mutta ei muuta kuin jaksuja ja tsemppiä uuteen yritykseen!
mur-murmuistanhan minä ne keltarauhas arvot kun jouduin käymään kokeessa kahdesti kun lääkäri ei eka kerralla muistanut sanoa missä vaiheessa kiertoa koe pitää ottaa ja kävin siinä kp7 ja silloin tulos oli tietysti vain 1,9: /lääkäri jo siihen tuumasikin ettei näillä arvoilla mitään lapsia tehdä ja voit varmaan arvata kuinka säikähdin kunnes herra huomasi mokansa ja uusintakokeen tulos oli sitten 32,kuulemma pitäis olla vähintään 30 että olis mahdollista tärpätä ja siksi sain clomit avuksi!
Toisaalta sitä ajattelee että on itsekäs kun vielä vauvan haluaa vaikka on jo 3 lasta,mutta kun se vauvan kaipuu on niin kova ja kyllä meillä vielä riittäis rakkautta yhdelle annettavaksi:ashamed:
 
muumimamma-72..Voihan helvata:O..en paremmin sano..

Miulla arvo 31.6 Kp19/25-28 ja ei mitään virkkanut lääkäri, että olisi huono!!!!!!!!!!
..siis siinä rajoilla jo..:ashamed:
..Tosin..mie plussasin sitten Kp24, mutta vuoto alkoi rv4+5..

Kävitko kokeessa Oviksen jälkeen - Luteaalivaiheessa?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taas kaikki ihanaiset! Ja ja kiva kun teitä on tullut uusiakin, joten tervetuloa uusille :wave:

Pahoittelut sinulle ottis, jos se täti nyt yllättikin taas kerran : /, harmitus tosiaan.... toivottelen parempaa mieltä sinulle :flower: :hug:

Viidenmammalle suuret onnittelut plussaviivasesta :heart:

Mur-mur, sinulla on ollut vaivoja ja harmeja kyllikseen :hug:, toivottavasti ensi vuosi alkaa paremmissa merkeissä :)

Rominas, sinulle toivotan hyviä oireita =) ja lähetän plussapuhurin PUUUHHHHH

Hysterialle myös plussapuhallus PUUUHHHH

ON: Minulla taitaa olla juuri tänään tai ainakin näillä main ovispäivä, bongaillut olen kaikenlaiset oireet sekä tänään vielä vahvan viivankin sain ainokaiseen ovistestiini, joka oli jäljellä. Hulluahan se on vain yhdellä testillä testata, kun ei voi verrata mihinkään, enkä tiedä eilisestä enkä huomisesta, mutta aiempien kiertojen mukaankin tämän päivän voisi laittaa dpo 0 :ksi. Ovista on ainakin tullut hyödynnetyksi ihan hyvin ja rennosti, saapa sitten nähdä tuleeko tulosta.
 
mur-mur En tarkkaa kierto päivää muista tälle toiselle kokeelle,mutta lekuri sen katsoi jostakin että olis juuri oikea päivä,siinä kierrossa kyllä juuri pidin taukoa ovistikuttelussa eli en tiedä mahtoiko sitä edes tapahtua!
Tämä mun lääkäri oli kyllä muutenkin niin harvasanainen ja jörö ukkeli että välillä tuntui että saa joka sanaa puolituntia odotella:LOL:
No,nyt sitten vaan taas odotellaan perjantaita että saa aloittaa toisen clomikierron ja uuden oviksen metsästyksen;)
 
Niin muumimamma-72..kyllähän miulla ovulaatio todistetusti tuolla kiertoa tapahtui..mietin vain, toimiiko keltaruhanen kuitenkaan niin kuin pitäisi ne kriittiset alkuviikot?

..Äh, mie kun olen vain käynyt tuolla "arvauskeskuksen" lääkärillä ja oma lääkäri saattuu olemaan juuri sellainen tuppisuu, jolta saa kaiken kysyä usiampaan kertaa - oikkein l y p s ä ä tietoa!!!!:kieh:

Huomenna sinne lääkärille koetan soitella taas, saas nähdä kuin käy..

Onnekasta tulevaa kiertoa siulla muumimammuska-72:heart:
..ja on siulla ovis tapahtunut tuolla kiertoa, mikäli testattu oviksen jälkeen=) jos arvo yli 25 se kertoo näin olleen.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!

Oli kuulkaas hilkulla etten viideltä ylös noustuani testiä alkanut rapisuttaan... Mutta sain hillittyä sormeni ja pysyin kovana. :saint: Mutta mutta.. Eiköstä huomenna olekkin TORSTAI? Taidan sortua siis huomenna... :LOL:

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Nyt jääkylmään aamuun, -27 ja kohmeiseen autoon, työt kutsuu. Myönnän, että pehmeä ja lämmin sänky olisivat kyllä huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto tälle räkänokalle...:snotty:

Kirpsakkaa pakkaspäivää kaikille! Olette IHANIA!! :heart:
 
Ottis
Kiitos mur-mur, muumimamma-72 ja Putunen pahoitteluista. Kyllähän se tämä maahanlasku taas sattui ja nyt ihan fyysisestikin niin, ett alkuillasta makasin kuin raato sohvalla ja odottelin kahden Panadolin alkavan tehdä temppujaan. Henkiin jäin. Vuoto yllättävän kirkasta ja todella runsasta ja toivottavasti on viikonloppuun mennessä ohi, ett saa taas tuntea itsensä lähes normaaliksi eikä niin mahoksi miltä nyt tuntuu. Jouluyönähän mies minua tuolla nimellä moneen kertaan nimitteli ja tunteet senkin puoleen normaalia enemmän pinnassa. Taisi hän kuitenkin edellisen saarnan jälkeen muistaa käyttää kiertoilmaisuja lähes parin kuukauden ajan.

Musta tuntuu, ett meidän suhteessa kytee pinnan alla paljon sanomattomia asioita. Illalla mies taas jo ärähti yhdestä asiasta siihen malliin, ett tiedän asiasta kuulevani enemmän, kun hän on seuraavan kerran humalassa.
 
Viimeksi muokattu:
Rominas Hyrrrr - onpas siellä teillä pakkanen paukkunut aamulla
..meillä vain 15C. vaikka lupailivat yli 20C.

Peukutuksia d=)b täältä edelleen siulle ja Hystikselle:heart:
..huomiseen dippailuun jo punaväriähin toivon siulle!!

Voi Ottis..mitä tuon siun miehesi kanssa täytyis tehdä:confused:
..niin pahoin sinua aina loukkaa sanoillaan:(..ja teoillaanhin.

Jaksuja voin vain täältä toivotella:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Rominas - peukutukset huomiseen dippailuun :heart:

Ottis - ihan sanattomaksi menen, kun miehestäsi kerrot . Voi kunpa tilanne jotenkin paranisi ja saisitte vaikka niitä sanomattomia asioita järkevästi sanotuksi ja suhteenne jollekin tolkulle - johonkin suuntaan, joka olisi sinulle Ottis se hyvä suunta. =)

Itse aloitin eilen laihiksen - oisko täällä palstalla muita, jotka olisivat innokkaita aloittamaan jonkinmoisen kuntokuurin tai laihdutuksen? Voisi sitten saavutuksia yhdessä pohtia ja päivittää - ja josko ne saavutukset olisi helpompia kuin se plussa + taikka jos se plussa tulisi sitten siinä samassa paketissa :heart: Mulla on tavoitteena neljässä viikossa neljä kiloa ja loput kaksi sitten myöhemmin.
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

Ottis (43)....................kp2/25-26......yk19( 08/09) 1.
muumimamma-71 (38) kp3/26-29.....yk7.....4./2.yht.
mur-mur (45)..............kp5/25-28......yk21(01&08&11/10) 3.
liiza (44).....................kp9/24-27......yk33....(02/07 08/08) 4
Nuuttimus (41)............kp9/28-36.......yk2v...................3.
Iida-Karoliina (46)........kp9/23-29......yk18...................5./1.yht.
Mahdotontako (46)......kp10/29............yk6....................1. yht.
sarppav (40)...............kp11/27-32.......yk6(07/10) 2.
putunen (41)...............kp13/24-26.......yk11....................3./1.yht.
Riikkaliisa(42)..............kp16/30...........yk?................?
tetu68 (42)..................kp20/27..........yk9..................3/1.yht.
Rominas (40)..............kp20/25-27.....yk15(09/09 06&10/10) 2.
Hysteria (42)..............kp21/26-29......yk8 (kkm.11/10) 1.
Sointu2010(41)............kp25/23-29.....yk18..............1.
Viidenmamma (40)......kp30/25-30......yk7(10/10) 6. :heart::heart::heart:
haave2010 (44)...........kp43/28-30......yk6(06/10)...4./1.yht.
Ballerina Bolero (40)....kp?/25-28......yk35....................3.
Raputar (40)................kp?/27...........yk?.....................2.
Kadonneet lampaat: onlydream, Ulla4






putunen (41).................dpo1
Hysteria (42).................pp 7
Rominas (40).................dpo8

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1750034-40-so-what-vol-11-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Putunen Kiitos! Hieno idea toi laihdutus. Minä en ole käynyt puntarissa aikoihin, mutt ajattelin vuoden vaihteen jälkeen myös alkaa jonkinsortin puhdistuskuurille taas. Ihmeesti olen saanut pidettyä itseni karkeista ja sipseistäkin erossa. Paheeksi on viime aikoina tullut juoda limsaa, mitä en yleensä tee. Illalla vaan jossain välissä aina alkaa tehdä mieli jotain makeaa ja niin sitä ollaan jo kulauttelemassa sokerilientä kitaan :ashamed:.

mur-mur Kiitos! Ku sen tietäisikin mitä tuon miehen kanssa pitäisi tehdä, mutt yritän tässä ennen vuoden vaihdetta ottaa puheeksi mm. tämän vauvajutun ja kysellä mm. onko järkeä aloittaa Clomit eli tuleeko simppasia taistelematta vai miten on. Samaten aion tehdä selväksi, että tämä suhde on totaalisen tuhoon tuomittu jos hän aikoo loppuelämänsä haukkua mua mahoksi lehmäksi jos ei lasta tulemaan. Parasta puhuttaa miestä, kun hän on selvinpäin, ettei sitten taas juodessaan ala melskata.

Mutta tänään aion häntä kuitenkin vähän pehmitellä tekemällä lihapullia ja siihen herkullisen kastikkeen. Eikös tie miehen sydämeen käy vatsan kautta :)?
 
Putunen, täällä ilmoittaudun mukaan laihiksen pitämiseen. Tai pakko se on olla selkeä elämänmuutos!

Olen mukana ja tsempaan sinua ja toivon myös samaa tänne. Minut pitää kehoittaa pysymään poissa karkki (varsinkin suklaa) purkeilta! Ja syömään enemmän herkullisia vihanneksia. Ja käymään lenkillä, uimassa, jumpassa yms.
 
putunen, sarppav piäis miunhin hieman painoa pudottaa, muutama kilo tullut talven aikana huomaamati..ihan ****ttaa kun on niin huono itsekuri ihmisen lapsella!!:kieh:

Minua ei saa lenkkipoluille, jumppaan tai uimaan - syömisellä(oikeilla ruokatottumuksilla)täytyy painoa tarkkailla/pudottaa!
..tämä on ihan käytännössä todettu.=)

sarppav kertoilit pikkisen unentarpeesta..hän kuule ottaa kasvupyrähdyksen, siitä tuo unentarve lapsosella!!:heart:

Ottis toivonpa tosiaan, että jotain selvyyttä teidän suhdesoppaan tulee - ihan siun hyvinvoinnin vuoksi:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Ottis ja sarppav! :wave: Osta Ottis jotain muuta terveellisempää kuin limsa taikka sitten sokeritonta limsaa, sellaista jossa on 0 % kaikkea paitsi väriainetta =). Sellaisen terveellisyys onkin sitten toinen juttu, mutta jos kulauttaa vain lasillisen illassa, niin ei kai se haittaa.

Minä aloitin hiilihydraatittoman ajanjakson, eli jätän toistaiseksi pois perunat, riisit, pastat ja leivät sun muut. Lisäksi sokerit myös. Tämä ruokavalio pätee nyt kaksi viikkoa (poislukien uudenvuodenaatto...). Sellainen dieetti kuulemma tuottaa tulosta aika hyvin juuri tuohon keskivartalon kohtaan kun rasva alkaa palaa, eikä tarvi kärsiä nälästä. Ja toki liikuntaa lisää kaikissa muodoissaan. Jumpata meinaan kotosalla, kun en oikein ole punttisali- tai aerobic -ihmisiä. Uimassa pitää käydä myös.

Eli sarppav: kehotan sinua pysymään poissa karkki- ja suklaapurkeilta ja -paketeilta ja syömään herkullisia vihanneksia. Kannattaa myös käydä lenkillä ja uimassa ja jumpassa ;). Ja muista hyödyntää ovis - sekin on liikuntaa :whistle:

Tosi hyvää ruokaa saa laitettua, kun kypsentää kanaa, kalaa tai lihaa ilman kastiketta ja sitten paistaa pannulla lisukkeeksi herkkusieni- paprika - sipuli -sekoitusta ja maustaa sen hyvin ja voi siihen lisätä tilkan kevyttä kermaakin. Jos on taloudessa muita ruokittavia, niin niille voi lisäksi keittää perunoita tai riisiä. Jos tulee karkkinälkä, niin voi syödä vaikka hedelmän. Mutta välillä pitää sallia itselleen myös herkuttelupäivä - muuten menee elämä ankeaksi. Minun herkuttelupäiväni on perjantai, kun on uudenvuodenaatto ja tulee vieraita ja pitää juoda kuohuvaa ja syödä laittamiani herkullisia sapuskoita :saint:

Mur-mur, minullakin ihan parhaiten toimii tuo ruokavalio - pelkkä liikunnan lisääminen ei riitä, enkä siitä niin innostu eikä ole aikaakaan nykyistä enempää.
 
Viimeksi muokattu:
putunen ilmottaudun innolla mukaan painonpudotukseen:wave:Kesän ja syksyn aikana sainkin jo painoa pois n.25kg,vaan nyt pitäis vielä viimeiset 10 kiloa saada lähtemään!
Näin Joulun aikaan vaan meinaa tuo herkkujen napsiminen jäädä tavaksi;)
mur-mur tai ottis minä kans mieluusti hyppäisin tuolle listalle mukaan jos vain jossain välissä sitä ehditte päivittelemään:)
 
Hei kaikille!

Josko minäkin tänne ilmoittautuisin. Reilu vuosi sitten täällä muutaman kerran piipahdinkin, jonkun verran olen ollut tuolla + 35-vuotiaiden ketjussa. Olen ollut aika laiska kirjoittelemaan, mutta josko nyt aktivoidun.

Putunen, hyvä idea, mä kanssa liityn laihduttajiin! Mulla sama tavoite, eli tuo kuusi kiloa. Pari kuukautta voisi olla sopiva aika, eli helmikuun lopussa olen kuusi kiloa keveyempi! Jee!

Hiilaritonta ajattelin, onko hyviä vinkkejä?

Olen kyllä vähän väliä yrittänyt kovastikin laihduttaa, syödä paljon niukemmin, lenkkeillä ja jumpata, mutta ei vaan kilot lähde, ei sitten edes puoli kiloa ole pudonnut. Outoa, ja motivaatiohan siinä on mennyt. Olen osittain syyttänyt Clomeja, olen syönyt niitä aika reippaasti 9 kk:n ajan. Painonnousu mainitaankin sivuoirelistassa.

Olen 41-vuotias, kuten miehenikin. Lasta on yritetty 1 ½ vuotta. Hoidot ovat loppusuoralla, tammikuussa ehkä yritämme vielä ICSIä luomukiertoon. Sen jälkeen jatkamme kotikonstein (ehkä pienellä Clomi-tuella) niin kauan kuin kuukautisia vaan riittää. Olemme myös lahjamunasolujonossa, mutta emme ole varmoja jatkamme niihin hoitoihin.

Hoidot ovat menneet surkeasti: vain kerran olemme päässeet punktioon ja siirtoon asti, tuolloin tuli kaksi rakkulaa (+ kaksi pienempää), joista löytyi yksi munasolu ja kuin ihmeen kaupalla pääsimme siirtoon asti. Aina on tullut vain yksi rakkula ja sen kanssa emme ole lähteneet punktioon. Tosi vähiin ovat käyneet mun rakkulani ja soluni.

Syksyllä olemme ultranneet luomukiertoja ja myös niissä on on tullut se yksi rakkula, eli lääkkeistä ei ole ollut minulle mitään hyötyä. Turha siis takoa päätä seinään ja tahkota rankempia hoitoja. Enää ei onneksi ole niin kamalan valtavaa stressiä ja painetta mitä vielä puolisen vuotta sitten oli.

Viime kierrossa sain ensimmäisen tosi hailakan punertavan haitulan hyvin herkkään testiin dpo 12, seuraavana päivänä haitulaa ei enää näkynytkään. Tuolloin oli useamman päivän alavatsakipuja. Taisi olla kemiallinen.

Toivoa kai on niin kauan kun tuo kuukautiskierto pyörii. Ja parisuhde kestää, aika koville on ottanut.

Paljon toivoa, onnea ja iloa tulevaan vuoteen, teille jokaiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Putunen Ok, seuraavan kerran kun käyn kaupassa, ostan jotain muuta kuin punaista jaffaa tai Fantaa :).

muumimamma Laitapa tänne litania tiedoistasi (ikä, kp tänään/kierron normaali pituus, monesko yrityskerta =yk ja monesko lapsi haaveissa), niin laitetaan sut listalle, joko mur-mur tän päivän listalle tai minä eiliselle. Noita tietoja taisin jo eilen vähän huhuilla :).

mur-mur Minä taidan olla vähän samanlainen kuin sinä, ett mua ei lenkkipoluille saa. Kotona voin joskus kohtauksenomaisesti vähän steppailla, mutt sekin on niin hankalaa ku pitäis sekin päivällä tehdä ku ukko sitten jupisee, että hän häiriintyy jos sen täällä ollessa steppailen. Suihkuun kuitenkin haluaisin heti steppailun jälkeen, eikä suihkuttelussa keskellä päivää ole oikein mieltä. Kyllä tuo mun ukko onkin hankala :LOL:. Herran jee kun hän ei vastaavasti mieti koskaan mikä häiritsee minua :headwall:, eikä välitä vaikka sanoisinkin.

Eilen huomasin, ett päivän yksin oltuani mua rassas valtavasti ku mies tuli kotiin. Yksin ollessa täällä pysyy kaikki paikoillaan, mutt illalla jurppi sekin kun mies oli jättänyt tulostamansa paperit kieroon. En ole ihan helppo ihminen minäkään :ashamed:.

ON Kotikutoiset lihapullat paistuu uunissa, jam :p. Tulispa se äkämakkara jo kotiin, ett pääsisin kastikkeen tekoon ja saatais syödä.
 
Ottis
Sointu2010 Tervetuloa joukkoon hurjaan :flower:. Kerrohan sinäkin samat tiedot mitä tuossa jo muumimammalta penäsin, niin saadaan sinutkin ihan listalle mukaan. Rankkaa on teilläkin ollut, mutta varmaankin se viime kierron punainen hailukka testissä dpo12 antoi jo vähän toivoa siitä, että sun kroppa pelaa niinkuin pitääkin. Eihän siihen vauvaan tosiaankaan tarvita kuin yksi hyvä ja toimiva munasolu. Onnea matkaan :heart:!
 

Yhteistyössä