40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Kirjoitukseni aikana olikin tullut jo hyviä vähähiilihydraattisia vinkkejä, kiitos! Mä olen useamman vuoden jo syönyt hyvin vähän perunaa, riisiä ja pastaa. Syön mieluummin lihat sun muut salaatin kera. Ruisleivästä tykkään kovasti, ehkä yritän vähentää sitäkin. Taisin edellä käyttää väärää termiä, tarkoitin vähähiilihydraattista.

Ottis, minäkin voisin tulla listalle. Tässä tietoja: 41 v, 25/23-29, 18 yk, 1. haaveissa. Kiitos tsempistä! Oikein isosti toivon onnea sullekin!!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on tehonnut tosi hyvin tuo vähähiilarinen ruokavalio ja samaa mieltä olen, että liikunta ei siinä niin paljoa vaikuta. Raakaravintoakin söin jossain vaiheessa. Se vaikkuttaa sen, ettei ole enää niin nälkä kun vähemmästäkin saa ne ravinteet. Pähkinät ei lihota ja hyvät rasvat on tosi terveellisiä.
 
Ottis:Voi sitä sun ukko kultaa! :hug:


Ottiksen kotikutoiset lihapullat kuulostaa NAMI NAMI!! Vesi herahti kielelle kun ajattelinkaan.

Pitäisköhän huomenna yrittää saada aikaiseksi pyöreät pullat... Mun lihapullista tulee AINA lituskaisia yhdeltä sivulta... Vinkkejä??
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Sointu2010 Sinut eka sivun kp-listalle lisäsin. Jospa mur-mur sut siitä sitten kopsaa tän päivän listalle :).

Rominas Juu, hyviä ovat. Kaksi olen jo maistellut :p. Meinasivat vaan vähän palaa pohjasta ku jätin ne uuniin, kun olin uunin sammuttanut. Mutt eivät palaneet karrelle sieltäkään, onneksi :saint:.
 
Tervetuloa Sointu2010 !! Kiva kun tulee uusia =).Tuo tavoite helmikuun loppuun mennessä 6 kiloa on minullekin hyvä. Ensin yritän ne neljä pahinta saada nopeammin, ja kaksi viimeistä sitten hitaammin :).

Hiilarittomasta olen paljon kuullut ja lukenutkin jotain, ja se on ainakin lyhyissä, kahden viikon kuureissa kai tehokas. Ajattelin itse sitä kahta viikkoa lähes täysin hiilaritonta, ja sen jälkeen lisäilen ruisleipää, jossa on parhaat hiilarit. Hiilarittomassa voi napostella vaikka iltanälkään esim. saunapalvikinkkua, juustoa, hiilaritonta meetwurstia ja kasviksia melkein mielin määrin. Muutoin ajattelin syödä noita liha- ja kalaruokia sekä kasvislisäkkeitä niihin. Ja munakkaat on kuulemma hyviä, eli munakkaaseen sitten vaikka herkkusieniä, juustoraastetta, kinkkua ym. lisukkeeksi niin tulee täyttävämpää. Määriä ei tarvi niinkään tarkkailla, kunhan on hiilaritonta, ja niitä hiilareita voi katsella kaupassa ravintoselosteista. Eilen ostelin kaupasta kaikkea kivaa, missä oli vähemmän kuin 2 % hiilareita. Raejuustoa ja paistettuja tomaatteja, herkkusieniä ja paprikaa meni iltapalaksi. Kasvikset on pannulla paistettuna yllättävän hyviä, kun maustaa vaan sopivasti.

Pähkinät on myös hyviä kuten Riikkaliisa sanoi, mutta joissain pähkinöissä on hiilareitakin. Kannattaa katsella selosteita.

Rominas, peukutukset sille, että tulet huomenna kertomaan plussauutisia :heart:

Onkos Hysterialla tuntemuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Rominas Lituskaisia niistä tuleekin yhdeltä sivulta jos paistaa uunipellillä niinkuin minä nyt. Yksi vihje on tietenkin pyöritellä niitä paiston aikana, mutt se on melko hankalaa. Toinen vihje on paistaa ne pannulla, missä helpompi pyöritellä tai sitten vihje nro 3: uppopaistaa rasvassa =).

Hih.. vähän hauskaa, toiset keskustelee laihiksesta ja me täällä vaan pyöriskeltäs rasvassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis: Hih, mulla kävi sama ajatus mielessä mutten kehdannut poistaa enään viestiä...

Tuota paistinpannu pyöriskelyä olen kokeillut mutten saa siltikään pyöreitä... Ehkä liian laiskasti pyörittelen? Ne meinaa aina hajota, ja sitte saadaankin jauhelihakastiketta ISOILLA :whistle: kokkareilla. :D

Upporasvan ehkä vielä jätän hautuun ja kokeilen sitä uunipellillä pyöritystä... Niistä sitte tulee varmaan jauhelihamössöä ala uuni tai jauhelihapihvejä? :headwall:
 
Rominas, tee napakampi siitä jauhelihataikinasta - ei levahda velliksi sitten uunissa/pannulla!;)
Sen rakenteinen taikina, että juuri pallon/pullan saat hyvin syntymään, miulla eivät noin tehden levahda uunissa.
Turvotatko taikinan korppujauhoissa?..

Ps. lettupannulla on kiva paistella pihvejä=)
..ensin pyöritys pullaksi ja pannulle laittaessa litistää vain lastalla - Voilaa!!:D
Huom! Pitää paistaa hieman kovemmalla lämmöllä, että tulee rapsakka pinta.
 
Viimeksi muokattu:
Sointu ja muumimamma lisättu tämän päivä nlistaan!:wave:

muumimamma-72 Onko Yk7 Ok?

Miulla vasta tänään lämmöt laski 36.2(olleet 36.8) ja nuo kovat munisten kasvukipuiset alkaneet eilen - repi niin perskuleesti yöllä jalkoja, tänään masua jomottaa ja on turvoksissa.

"tule hyvä folli, älä tule huono folli"..:)

Mie ranskiksia ja valmispullia uunihin laitan:whistle:..en muuta jaksanut ittelleni kun mies&poikanen läksivät luistelemaan..
Ei näillä ainakaan pääse laihtumaan..:x
 
Viimeksi muokattu:
mur-mur yk7 on ihan ok!kiitokset=)
Nälkähän tässä tulee kun kaikki puhuu lihapullista:D
minä olen yrittänyt päivän kärvistellä wokkivihanneksilla ja broilerinsuikaleilla mutta kyllä lihapullat niistä voiton veis!
ottis voimia sulle kovasti,että saisitte asiat selvitettyä miehesi kanssa:hug:
 
Ottis
Rominas Tässä ohje lihapullille, jotka pysyvät kasassa. Minä kostutin käteni oliiviöljyllä ennenkuin aloin pyöritellä. Maukkaat lihapullat - Pääruoka - Reseptit - Yhteishyva.fi

Mies antoi ruoalle täydet kymmenen pistettä, ei tosin rankannut pisteillä, mutt sanoi sen olleen kuin juhlaruoka ja sitähän lihapullat ja perunamuusi arkena on :). Lämmitin vielä imellettyä perunalaatikkoa kyytipojaksi ja ton ohjeen kastike on ihan sikahyvää. Kannattaa kokeilla.
 
Ottis
muumimamma-72 Kiitos! Parhaani teen. Ei wokkivihanneksetkaan pahoja ole. Itselleni laittaisin niitä hyvinkin.

mur-mur Kiitos ku päivittelit tiedot :). Mulla on tänään olleet tisut niin maan perusteellisen kipeät, ett oksat pois. Yleensä tisukipu, jos sitä on, loppuu pikkasen ennen menkkoja. Muutenkin niin kivuliaat menkat, ett tänäänkin jouduin vielä ottaa kipulääkkeen. Herkkuhetkiä sinulle ranskisten ja lihapullien kera :p.
 
Mites teillä muilla kuumeilijoilla,tietääkö teidän lähipiiri näistä haaveista?
Sillä tätä vaan kyselen kun itse ei olla kerrottu tästä kenellekkään,jotenkin tuntuu ettei halua kuulla sitten sitä jatkuvaa kyselyä ja voivottelua:|
Ja silläpä onkin niin ihana kun on olemassa tällainen foorumi missä asiasta voi puhua muiden samassa tilanteessa olevien kans=)
 
Kyllä miun sisaret ja äiti,(luulee tosin ehkä nyt, että unohdin koko asian kesän km:n jälkeen - marraskuisesta en kertoillutkaan) sekä muutama ystävä tietää vaavihaaveistani.

Aika avoimesti yleensä olen tästä kertoillut vähemmän tutuillehin ja kiva on ollut seurata ihmisten reaktioita;)
..kaikenlaisia kun on..
 
Viimeksi muokattu:
Mä ajattelin kuulkaa huomenna pistää kasaan kaikki herkut, jotka on mulle heikkoja. Ja pistää ne isoon purkkiin ja antaa sen miehelleni "hukattavaksi" ja piilotettavaksi. Mieshän on tietenkin langanlaiha ja normipainoinen, jolle ei herkut ole ongelma...

Jos siitä alkaisi tää uusi elämäntaparemppa mulla.

EIlen ja maanantaina olin jo reippaalla kävelyllä. Mutta tuli ne kalorin ruoat mukana, kun en malttanut. Mutta asia kerrallaan... Huomenna joko reipas ulkolenkki tai kuntopyöräily edessä. Mun pitää 4 kertaa viikossa saada itseni liikkeelle, se on kanssa 1 tavoite ton ruoan lisäksi.

Muumimamma; ei olla kerrottu suoraan kenellekään, pari kaveria tietää, että tulee jos on tullakseen. Kesän km:stä tiesi äitini ja sisareni, ja nuo pari kaveria. Muille ei tässä vaiheessa kerrota, ei liene aihetta. Anoppi on sellainen stressaaja, että sille ei vaan voi asiasta edes mainita :)

Eipä taas muuta. Pitää lähteä simppajahtiin, jos se tänä iltana onnaisi.
Eilen mies oli liian väsynyt ja "ajoi" mut pois :(
 
Huomenia!

Valitettavasti, vaikka torstai toivoa täynnä onkin, joudun kertoon, että r-testi oli ihan vitivalkoinen. Ei punaisen häivähdystäkään. Ei edes roskis haamua.

On se kumma, että vaikka kuinka pää sanoo, että ei testistä tuu kuin vaan blanco, niin silti sitä toivoo että jospas sihen häivähdys tulisi. Ja aina yhtä suuri pettymys tuijottaa valkoista testiä.

Muumimamma: Meillä tietää mun ystävätär ja tätini haaveista.
Tosin noiden kkm ja ku:n jälkeen taitavat molemmissa työpaikoissani tietää kaikki (oli vähän niinku pakko kertoa miksen tuu töihin..) haaveistani ja anoppi sekä appi sattuivat asiasta kuulemaan kun mies lörpötteli vahingossa ohi suunsa sekä kaksi mun serkkua, jotka ovat raskaana ja meille olisi pitänyt suurinpiirtein samoilla lasketuilla ajoilla syntyä kevätvauvat.

Heh, siis oikeestaan vaan mun isä ja loput kyläläisistä ei tiedä... :LOL:
 
Tuossa almanakkaa vaihdoin ja tajusin, että niin sitä vielä ollaan kokonaiset 5 pvää pyöreät 40 vuotta. Iskeeköhän viidenkympin villitys heti 5.pvä vaiko vasta 6.1? :LOL:

Samalla tuli katseltua tätä vuotta ja muistiinpanoja... Toivottavasti ensi vuosi iloisempi... Tokihan hyviä asioitakin oli tullut kirjoiteltua ylös mutta kyllä päällimmäisenä vuodesta 2010 mieleen taitaa jäädä nuo ikävät. Heh, vielähän tämä vuosi ehtii juhlaksi muuttua! :saint:
 
Voi harmi Rominas, mutta vielähän se ehtii punaiseksikin muuttua, eikös sulla ole vasta dpo 9? Aika harvalla kuitenkaan noin aikaisin näkyy edes haamulaista. Plussaa vielä peukutan :heart:

sarppav hienot herkkupurkkisuunnitelmat! Ja toivottavasti simppajahdissa oli parempi tulos eilen =) taikka onnistuu tässä piakkoin :rolleyes:

Mur-murille ja ottikselle hyviä follinkasvattelupäiviä :heart: ja kiitos ottis reseptistä. Tulostin sen talteen.

Muumimamma, osa lähipiiristä tietää vauvahaaveesta, osa ei. Vähän ihmisen mukaan olen kertonut taikka en. Osa sukulaisista tietää myös ja osa ei, eikä oikeastaan ole tullut mitään erityisiä kyselyitä tms. jotka olisivat häirinneet.

Mulla on simpat talleteltu, ja jos hyvin onnistaa, niin joku niistä on jo oikein hyvässä tallessa ;). Mun laihiksen alku on sujunut hyvin - en ole sortunut mihinkään "kiellettyyn" kohta kolmeen päivään.
 

Yhteistyössä