40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
Heippaus :)

Väliaikatietoja, en ole edelleenkään testannut, ajattelin kyllä , mutta....tulee paljon vieraita ja jos negayllätys kuten arvelen, niin ilta harmittavainen:) En siis millään usko plussaankaan, mutta negan näkeminen , ei kivaa:))


Katsellaan siis:)

Olen siivonnut koko päivän ja leiponut, hajut ottaa kyllä nokkaan, mutta voi olla ihan normaalia herkkänokkaisuuttakin:))


Tervetuloa uudelle!

mahdotontako
 
Tattinen:Tervetuloa joukkoon.
NillanillaOnnittelut! :heart:
ON:Ovista oon testaillut olisikohan ollut kp 10 vahvimmillaan kp 13 ei näkynyt juuri enää mitään. Mutta silti tuntui niin mukavalta, kun mieskin halusi vällyjen alle:heart::heart: eilen illalla... jospa tämä olisi se kauan kaivattu kierto !!!!! Itse olen ihan levoton :D ja tuntuu, että mieskin on... Nyt vaan sitten jännitetään... Hui !:)
 
Heipsistä kaikille!!! Ja tuhannet kiitokset kaikille halituksista ja myötätunnosta:heart:...ja erityis kiitokset mur-murille erityis halituksista;) Eilinen päivä oli rankka.."kaikin puolin tätä eloa", mutta tää on elämää ja elämä menee eteenpäin ja tänään paistaa jo aurinko=)
Illalla testiä tein, ja siihen aavistus..tuskin havaittava piirtyi...tän aamun aamupisusta oottelin ihan puhdasta negaa, koska sehän on ainut tie uuteen kiertoon...eli siis aamupisusta en enää aavistustakaan nähny ja hyvä niin..et ois hcg:t laskenu jotta pääsis vuoto alkamaan(hcg hormoonihan käsittääkseni just estää sen kohdun tyhjentymis vuodon raskauden alkaessa...)...vielä ei oo vuoto alkanu mut suojan laitoin jo pöksyihin ja niiiiin onnellinen oisin jos nyt pian alkais ettei kierto enempiä veny...

Eilen tuolta keskusteluista lueskelin kokemuksia jos haamuttaa eikä hcg nouse...yleisimmin oli varmaan kyseessä alkuraskauden keskenmeno tai jotkut puhuivat kemiallisesta raskaudesta(mitä se tarkottaa??? Viittiskö joku mulle selittää...), mut muutamat kertoivat kohdun ulkoisesta raskaudesta..sitä vähän pelästyin mut onneks noi hcg tasot on ihan ilmeisimminkin laskenu kun mulla ei haamuta enää...alkais nyt vaan vuoto kun ei pikkinen kerran kiinni kestäny:'(...
Pääsis uutta kiertoa kohti=)

Tervetuloa Tattinen minunkin puolestani olkkariimme=) oireet kuulostaa just hyville..onnea piinailuun ja plussaa sitten testiin!

Nillanillalle Onnittelut:flower:

on vielä: nyt kyllä hyvän tuntusesti oikeelta alakyljestä jomottelee...toivon niin et se ois SITÄ(tätiä):LOL: harvemmin näin päin...=)
 
Mintulle ja muillehin, jotka pähkäilee jos O-testi näyttää pitkään vahvaa viivasta..

Luin täältä netistä(en löydä enää mistään sitä sivua???), että: Jos munarakkula ei pääse puhkiamaan(yritystä on usiampana päivänä)O-testi saattaa jäädä jumittamaan muutamaksi päivää ja näyttää vaan vahvaa viivasta..kunnes rakkula kutistuu.


Ps. Tämä siis kierron puolenvälin aikaan ja siitä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
ON..miulla todella paljon nyt vuodellut sellaista riekaletta/kalvonpalasta:x..näin ei todellakaan ole enää ollut kuukausiin..vuoto ollut nykyään jo aika niukkaa ja kestänyt yleensä sen 2-3vrk..
..nyt tuntuu vain kiihtyvän..ja olohin sen mukainen..(hiukka masentaa ja..vitut***hin:vampire:)
 
Viimeksi muokattu:
Nillanilla, ihania uutisia! Roppakaupalla onnea :heart:

Taustailen ahkerasta ja kovasti haluaisin lähettää voimia ja halauksia kaikille :hug:

Ja Mahdotontako, ymmärrän niin hyvin tuon ettei mitenkään jaksaisi negaa katsoa,
ja niin toivon ettei sinun tarvitsisikaan :heart:

Aurinkoa kaikille!!!!
 
pikkutirri

Ei valeraskaus(vau.fi sivustolta)

Biokemiallinen raskaus ei ole ”huijariraskaus”: Raskaus on kyllä ihan oikeasti alkanut – siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun – mutta hedelmöittynyt munasolut ei koskaan kiinnity kohdunseinämään eikä raskaus siten ei ehdi kehittyä kliiniseksi, ultraäänellä havaittavissa olevaksi raskaudeksi vaan seuraa erittäin varhainen keskenmeno.

Hyvin varhaiset keskenmenot eli niin sanotut biokemialliset raskaudet ovat erittäin yleisiä, naistentautien, synnytysten ja gynekologisen endokrinologian erikoislääkäri Tuija Foudila Felicitas-Klinikalta kertoo.

”Arvioidaan, että jopa 70 prosenttia alkaneista raskauksista päättyy keskenmenoon ja että näistä suurin osa niin varhain, ettei nainen edes tiedä olleensa raskaana. Mutta jos tehdään herkkiä raskauskokeita, nämä varhaisessa vaiheessa päättyvät raskaudet tulevat esille”, Foudila sanoo.


Huom!
Tuo alleviivaamani kohta, on hieman virheellisesti selitetty!
Kemiallisessahin raskaudessa, voi alkio kiinnittyyä kohdunseinämään - ei vain pysy kiinni.
Biokemiallisesta raskaudesta puhutaan yleensä kun raskaus keskeytyy ennen rv5-6

Lääkäripalstalta lääkärin vastaus:" Mikä on kemiallinen raskaus"?

Hei,

Kemiallinen raskaus kertoo siitä, alkio on mahdollisesti kiinnittynyt ja yrittänyt alkaa kasvaa, mutta ei ole siihen pystynytkään. Syytä tähän ei varmuudella tiedetä, mutta tämän hetken tutkijat ja tutkimukset ovat sitä mielt?, ettei alkio ole kuitenkaan ollut riittävän hyvä kehittyäkseen lapseksi.
On ajateltu niin, että miä?li 100 naista hedelmöittyy samana päivänä (kun hedelm?ittyminen tapahtuu = raskaus on aivan alullaan), niin n. 20-30%:lla heistä raskaus jatkuu loppuun asti. Eli ihminen "valmistaa" paljon huonoja alkioita ja mitä enemm?n ikää, sitä useampi alkava alkio on poikkeava jollakin tavalla eikä raskaus pääse kehittymään pidemmälle.


Duodecim/Terveyskirjasto

Noin 10–15 % raskauksista päätyy keskenmenoon, yleensä ennen 12. raskausviikon täyttymistä. Lisäksi on ns. biokemiallisia raskauksia, joissa hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran istukkasolukkoa, että raskaustesti on positiivinen. Vuoto kuitenkin alkaa muutaman päivän myöhässä, mahdollisesti tavallista runsaampana. Arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päätyy tällaiseen tilanteeseen. Yksittäisen keskenmenon syy ei yleensä selviä. Sinänsä tiedetään, että yli puolet keskenmenoista johtuu sikiön kromosomipoikkeavuudesta, tämä riski kasvaa naisen iän myötä. Muita syitä voivat olla kohdun rakennepoikkeavuudet, hormonaaliset syyt tai joskus tulehdukset. Huonossa hoitotasapainossa olevat sairaudet, kuten diabetes, kilpirauhasen toimintahäiriö ja keliakia lisäävät raskauden keskeytymisen riskiä. Tupakointi ja ylipaino lisäävät keskenmenon riskiä.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos mur-mur infosta...juuri noin minulla on siis käyny...

JEEEEEEEEEE!!!!!!!! ALKO!!!!!=)

Oon niin häpi=) Mielummin pois pikaseen jos ei raskaana, kun et ois ollu jotain kohdun ulkoista tms.

Päivittäjä kiltti...mulla siis kp1/28-32 yk7 ja jos Ottis vaikka ottais mut tuolta yrjö listalta pois...

Mur-mur..tuosta ovis jutusta kun Mintulle kertoilit ja muillekin jos ovis plussa kestää monta päivää, ni tuosta on mun gynekin puhunu ja et jos on TOSI kovat ovis kivut, ni voi olla et folli kasvaa "liian" isoksi ja yrittää irrota, mut ei välttämättä irtoa sit ollenkaan...
 
pikkutirri muistatko oman veriryhmäsi - tai lähinnä, oletko +/-..kumpi?

Itse olen A- ja keskenmenon jälkeen täytyi käydä mahdollismman pian ottamassa vasta aine piikki!

Reesusimmunisaatio syntyy, kun Rh- henkilö altistuu Rh+ verelle (verensiirto tai Rh- äidin Rh+ sikiö). Raskauden aikana ja erityisesti synnytyksen, keskenmenon tai abortin yhteydessä sikiön punasoluja pääsee (vaikkakin minimaalisesti) äidin vereen, jossa ne aiheuttavat vasta-ainetuotannon D-antigeenia vastaan.

Ensimmäinen raskaus sujuu usein ongelmitta, mutta myöhemmissä raskauksissa immunisaatio voimistuu ja syntyy runsaasti vasta-aineita. Ne kulkeutuvat istukan kautta sikiöön ja aiheuttavat sikiön punasolujen tuhoutumista sikiön pernassa. Tästä seuraa anemisoituminen. Punasolujen hajotessa muodostuu bilirubiinia (kelt. väriaine), jonka poistuminen on vastasyntyneellä hidasta. Seurauksena voi pahimmassa tapauksessa olla aivovaurio.

Äidin immunisoitumista voidaan tarkkailla verikokeella. Rh- äidille, joka saa Rh+ lapsen annetaan anti-D-immunoglubuliini-pistos kolmen vuorokauden kuluessa synnytyksestä. Tällä voidaan yleensä estää äidin immunosoituminen ja turvata seuraavat raskaudet.”


Ps. viimeisimmässä keskeytyneessä marraskuussa 2010 ei vuoto ollut vielä alkanut ja gynen hoitaja halusi, että ultrataan tai katsotaan HCG ennen piikkiä..itse en kokenut tätä tarpeelliseksi enää, koska R-testin viivanen oli haalennut ja haalennut - lähes näkymätömäksi viivaksi päivä päivältä ja R-oireet hävisi kokonaan..keskeytyminen alkanut ja vuoto tuli sitten viivellä muutaman päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Oukei, pikkutirri, otan sut yrjöklubista pois :(. Ei kiva juttu ollenkaan :hug:. Parempaa onnea uuteen kiertoon, joka näyttääkin jo alkaneen.

ON Leikkasin nurtsin ja oon ihan hikilitimärkä. Odottelen tässä kuitenkin, ett sauna lämpenis ja kahvitkin keitin, vaikka on jo 'yömyöhä'. Niin vaan karkas ukko taas ku olis kotona pitänyt tehdä jotain. Apuaaaaaaaaaa!! Mä en jaksa enää tätä vääntämistä. Huomenna pitänee sittenkin siivota täällä kotona vähän jussia itelle, sillä ei me voida tuon ukon kanssa olla kahta tuntia saman katon alla, etteikö jo salamat sinkoile. Tunnustan, että minullakin olisi käytöksessä parantamisen varaa, mutt olen niin vi**uuntunut koko tilanteeseen, etten enää jaksa edes yrittää tai että jaksaisin, pitäisi tuon miehen tehdä jotain ihmeellistä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Ja ihanaa alkavaa Juhannusta!

Juhannuksesta voi löytyä uusiakin ulottuvuuksia :D:

Juhannusta on vietetty Suomessa Ukon juhlana; sadon ja hedelmällisyyden juhlana. Satoisuuden varmistamiseksi pystytettiin juhannussalkoja, jotka ovat osa skandinaavista pakanallista hedelmällisyysriittiiä. Nämä salot ovat germaanisia fallossymboleita, jotka koristellaan lehdin ja kukin. Näitä Fallossymboleita esiintyy myös muissa luonnonkansojen hedelmällisyyttä tavoittelevassa taikuudessa

Naiset, juhannussalkojen pystytykseen! :whistle:


Tattinen tervetuloa :wave:

Nillanilla Onnittelut :heart: :flower: Hianon kokoisen pikkumiehen sait :heart:

Pikkutirri :kiss: Onneksi täti ei sen kummemmin viivytellyt. Puuhkutusta The Kiertoon!

Ottikselle Erityistoivotushalituspuristamus Juhannukselle. Olkoon se taikojen yötön yö :hug:

Mur-mur Mie olen myös rhesus-negatiivinen. Silloin kun sain keskeytyneen keskenmenon ja menin lääkkeelliseen tyhjennykseen, jouduin itse huolehtimaan, että sain vasta-aine piikin : / Onneksi minulla oli asiasta tietous!

Mahdotontako :heart: :kiss: :heart: Joko? :p

Ninni69 Plussapuuhkut tarrautumiseen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Kiitos mur-mur ja Oliivitar :hug:. Hyvin nukuin ja peräti miehen vieressä, mutt eipä taikoja tapahtunut. Varmaan hän kuvittelee saavansa paljonkin anteeksi, kun tuli viimeisen 20 neliötä nurmikosta leikkaamaan, eikä räpättänyt, vaikka hukkasin yhden ruuvin leikkurista :LOL:. Hän sen löysikin, onneksi. Oli miten oli, mutt nöyrästi saa pyydellä jos aikoo, että minä lähden kanssaan mökille jussin viettoon.

Eilen illalla tuntui jo ekoja ovislimoja, joten sen puoleen pitäisi ehkä sittenkin 'nöyrtyä' ja lauhtua, mutt enpä tiedä, tuskin. Nyt just vaan natsaa ajatus siitä, ett saan olla täällä rauhassa yksin ja levätä viikon hillumisen jälkeen.

mahdotontako Voi sinua, etkö vieläkään ole dipannut? Ajatteles nyt, sulla jää se 'raskaana 1-2 viikkoa' näkemättä =).

Mä lähden nasun pesulle, laitan eiliseltä jääneet likaiset vaatteet päälle ja alan siivota. Kivaa tätä päivää kaikille! t. Ottis kp6
 

Nimi/ikä.........Kiertopvä./kierronpit...yrityskerta...Km/monesko haaveissa

pikkutirri (41)............kp2/28-32.........yk706/11)4./2yht.
Euphonia (39)............kp3/25-26........yk19..........1
mur-mur (45)............kp4/24.............yk2v.(02&08&11/10)3.
oliivitar (40)..............kp4/27-30.........yk5 (05/09)7.
Minttu2011 (43).........Kp9/??..............yk 9( 04/11)..3
Ninni69 (41)...............Kp14/23-30.......yk n.3v............1
Nöpsö (42).................kp18/29-32.......yk?................2.
tattinen (41)..............21/28...............Yk7(2km.)5/1 yht.
Mahdotontako(46)......kp24/27............yk12.........1. yht.:)heart:dpo8?)
AinoEmilia (46)...........kp26/?.............yk n.3v( 08/10)4./2yht.
Tringa (40).................kp?/28.............yk1.................2

Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, tetu68, Muumimamma-72

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky,Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee, Piitu73, Hysteria, Mafinka, sarppav, Mami41, *Justiina*, putunen, Iida-Karoliina, Salme71, Ottis





tattinen
(41).......dpo8

Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä


:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/
 
Viimeksi muokattu:
Oliivitar - miullahin hoitaja Keskeytyneen km:n jälkeen melkeinpä perään juoksi kun muisti sen piikin vasta sitten..
..nyt olen sen itse muistanut hakea tarvittaessa.

Osa lääkäreistä(täältä pinoista lukenut) sitä mieltä, ettei tarvitteis noilla alkuviikoilla(rv4-5) hakea jos raskaus keskeytyy..mie kuiteshin pyysin hoitajaa kysymään lääkäriltä ja hän sitä mieltä, että KYLLÄ mieluusti piikki laitellaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mur-mur Täälläkin päin taidettiin olla ensin sitä mieltä, ettei ihan varhaisilta raskausviikoilta keskeytyneisiin tarvihe laittaa. Minulla pieni oli antanut periksi rv12 :'( ja jouduinkin kyselemään piikin perään :confused: Se sitten tietenkin luonnollisesti laitettiinkin. Samaa sairaalaa olen käyttänyt kaikissa synnytyksissä, joten silloin tietenkin jurppi, etteivät hoitajat sen tarkemmin parereita katsoneet :( Lääkäriä en tainnut edes koko reissulla nähdä, kätilöt hoisivat sitten minua yön yli, kun jouduin kaavintaakin (Meillä gynen puoli oli silloin samassa kerroksessa synnyttäneiden kanssa) Täältä sivustoiltahan minä silloinkin tietoni hankin :heart:

Silloin seuraavana aamuna kätilöt toivottivat minut "nuorena" (38v) tervetulleeksi synnyttämään "oikealle" puolelle osastoa :hug: ...Ja niinhän minä teinkin... :heart:
 

Yhteistyössä