40+ so what wol.13

Helmi en mäkää mittaa "oikeaoppisesti " mut kyl ne aina on ollu ihan loogisesti linjassa kierron kans ja raskaana selkeästi erilaiset :)
Aika tummia ovistestiviivoja te saatte jos ne on tuolla hätähousuissa olleiden tasoa :eek: itselläni ne näyttävät sille ku r.testissä oli dpo10 haamu :p Nyt tikut on lähes blankkoja. Siis viittä vaille vitivalkeita. Tänä aamuna tuli ehkä olevinaa enemmän viivaa :geek:

Ääh.. nivusia riipiny eilisestä saakka. Menkat varmaan koettaa alkaa :unsure:
 
Voi Pirtsi, ei saa, romahdan tuollaisista tyttöennustuksista! :D <3 Ehkä joku päivä vielä... Kiitos vaan... Mietin juuri, että nyt on vikat mahikset saada 2016-lapsi. Jos vielä jatketaan hoitoja, se seuraava hoitomuoto on sen verran pitkäkestoinen, että menee varmaan 3kk ennen kuin pääsee edes jännäämään. Vaikea päättää, että mitä tekisi, meniskö siihen mukaan vai jatkaisiko luovutusmielialalla luomuhörhöily-yrityksin. Nyt kun kuitenkin saatiin (edes yksi) hyvä solu, niin mun luovutustahto on kokenut takaiskun. Sen tiedän, ettei mies ole halukas pistämään ropoakaan enempää tähän projektiin, että pitää sit miettiä, onko valmis itse laittamaan KAIKKI rahat pelkästään tähän. Se seuraava on sellainen erikoistsydeemi, mukana on e-pillereitä, clomeja, Menopuria ja pelkkää pakastusta. Jos päästään testiryhmään, niin sitten kyllä. Olis mahikset päästä kuulemma.

Itseäni eivät piikit ja punktiokaan haittaa. Hullua kyllä, Pirtsi, musta oli lähes kiva pistää eilen Pregnyliä pieni määrä! Ainoo mikä ei ollut kiva, niin se ampullin yläosa meni ihan sirpaleiksi. Onneks ei alaosa!! No mutta, mä olen sairaalasarjojen fani, tulee jotenkin tärkeä fiilis häsätä ampullien ja piikkien ja desinfiointiaineen kanssa ;) Ehkä pitää harkita huumeuraa. Siihen liittyen olis kiva päästä uudelleen punktioonkin, se "humahdus" oli aika makee fiilis ;) Eli ei huolia, Pirtsi!! Mullei ollut edes miestä mukana siellä (se panikoi ulkopuolella) ja ei siinä ole mitään pelättävää. Älä googlaa, toki silloin löytää vaik mitä kauhukertomuksia. Luota muhun vaan! Miten sulla on muuten tullut folleja, sori, en muista, jos olet parin sivun päähän tiedotellut?

ONNEA, Elotar!!

Täällä piinaillaan... Koska alkio siirrettiin 3-päiväisenä, olis hiljalleen varmaan kiinnittymisen ajat. En osaa olla rennosti. Koko ajan tuntuu, että kiristelen mahaa jotenkin, pelkään, että kohtukin on ihan jännittyneessä tilassa. Kuulostelen toki myös, mutta en tiiä, ei nyt oikein mitään erityisiä tuntemuksia ole. Turvottaa jne, eilen ei riittänyt napin aukaisu, vaan piti avata vetoketjukin (kylässä). Lugeja lappaan sisuksiin, ja tosiaan eilen se pikkumäärä Pregnyliä. Jossain luki, että 10 pvää Pregnyl näkyy kehossa, eli koska mulla kiinnittymisenkin tukemiseen tota käytettiin, niin en varmaan testaa ennenku virallisen testipäivän aamuna itse. Se on 2.3. Ellei siis menkat ole lugeista huolimatta alkaneet. On tää jännää ja aika ahistavaakin. En osaa olla hirveän toiveikas, mutten osaa olla toivotonkaan, eli kyllähän sieltä jonkun asteen romahdus on luvassa!

Pirtsi muuten, ja Virkki, luin jostain kaikkea hassua liittyen alkionsiirtoon (omalla kohdallani myöhäistä). Mieleen jäi kaksi asiaa: pitää pitää itsensä lämpimänä, kohdun seutu erityisesti. Lämmintä juotavaa ja vaatetta vatsan yllä siirtohetkillä. Itsehän tärisin kylmästä... Ja sitten oli tehty tutkimus, jossa heti alkionsiirron jälkeen oli osalle naisista esiintynyt hassu klovni ja osalle ei, ja ne nauraa saaneet saivat paremman raskautumistuloksen... Että pelle mukaan siirtoon tai ainakin komediaa päälle! ;) Mä yritin eilen illalla alkaa katsoa jotain komediaa ihan tästä syystä, mutta nukahdin alkumetreille... Ehkä jotain kissavideoita ja piilokameraa nyt vaikka...

MaiMei
 
Ai kun ihanaa Elo! Ma oon niin onnellinen sun puolesta. Ja hah, omanapaisesti ajatellen sun onni antaa itsellekin vielä vahan toiveita onnistumisesta.

Taalla dpo 6 tai 7, ja ei kylla ole tarppia tassa kierrossa, mutta lahes 2kk sairastettuna niin ei ollut odotukset edes korkealla joten putouskaan ei ole paha.
 
Miäs kysy multa autossa, että mikäs kiertopäivä sulla nyt onkaan :) ja sit tokas, että siis viikon verran kuukautisiin.

Mä en oikeen tiiä millaset fiilikset mulla oikeestaan on. En usko pettyväni pahasti vaikka en raskautuisi, koska tämä omaan kehoon tutustuminen on tehnyt hyvää. Ja en pistäisi pahitteeksi vaikka saisin seurailla parikin kiertoa omaa kehoani ovistikkujen ja lämmön mittailujen kanssa. (Tämä ei tietenkään tarkoita etteikö kaikenmaailman testejä voi uitella sieltä dpo(jotain älyttömän pientä) alkaen.
 
Sunnuntai 21.2.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
Katayana (38).....................3............33kp/
Tammityttö (39).................................33kp/
Minzi (39)............................3............32kp/27-29
Babez74 (41)......................1............31kp/29
kolibrinorsu (38)..................1............28kp/28-30
Elotar74..............................3.............28kp/26
Fazerina74 (41)................. 3.............27kp/28
toiveilija38 (38)...................3.............24kp/
MaiMei (40)........................2.............23-24kp/26
Joyzy.................................................22kp/28
Helmi1234 (39)...................2........... 19kp/26-28
Jimima (44).........................2............15kp/28-30
Pilhilinna-74 (40)................6.............13kp/27-28
Vuorikristalli (39).................6............12kp/28
Pirunpelto (40)...................1.............12kp/28
Esteri1 (42)........................2..............11kp/30
Virkki (39)...........................2..............11kp/26
Oodikas (37) .....................2..............10kp/28
bugsy (45) ........................?...............9kp/30
Athina (41)............................2............7kp/?
Kasenja (39) ......................2..............2kp/?
Truuly (37) ........................2...............1kp/30
C. rotundifolia (40)..............2..............1kp/26-29
Molly333 (42) ....................?...............?kp/?
Koivutar75 (40)...................3............?kp/23-27

Piinailupäivät:

Kolibrinorsu (38).................................dpo 14
Truuly (37) .........................................dpo 11-12
Tammityttö (39)...................................dpo 8
Helmi1234 (39)...................................dpo 6
Joyzy...................................................dpo 6
Jimima (44)........................................ dpo 4

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitetty ja Elotar siirretty plussanneisiin.

Ajatelkaapa , että aikaisemmin plussanneita oli parin kuukauden välein, viimevuonnakin 12 kpl, mutta tänä vuonna on melkoista tehosatoa, kun kolme kummassakin kuukaudessa, ja ei edes helmikuu ole lopussakaan.

Siis mehän kaikki plussataan siis tänä vuonna (y)

Pahoittelut kaikille tädin yllättämille.
Hain vielä vehnänalkioöljynkin. Otin sitä muuten ennen edellistä onnistunuttaraskautta, tiedä sitten oliko apua, mutta ei kai tuosta haittaakaan ole. Pitäiskö hommata dosetti, kun on jo noita rohtoja sen verran :ROFLMAO: enää kävelykeppi puuttuu.

Helmi korjataan(y) otin päivän tuolta edellisestä viestistä.
 
Meinasin kokeilla tuota listan päivitystä, mutta sähläsin jotain ja onneksi bugsy olikin sitten ehtinyt. Mulle vois lisätä kierron pituudeksi 26-30.
On kyllä hurja plussasato alkuvuodelle...

*muoks* Mietin muuten, kun tässä tavisgynekäyntiä mietin, että mahtaako lääkäreiltä saada mitään tehostetta raskautumiseen, jos ei kuitenkaan varsinaisiin hedelmöityshoitoihin hakeudu. Clomifeniä tai lugesteroneja tms. Asutaan niin syrjässä, että yksityisen puolen klinikoita on vaan tosi kaukana, ja julkiselle puolelle on jo ikä esteenä, ja tietysti onnistuneesti syntynyt lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Elotar! Toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee hyvin.

Kasenja Mie yritin toisen keskenmenon jälkeen itkeä sairaalassa Lugesteronia tai jotain avuksi. En saanut. Myöhemmin kävin sitten vakiogynelläni yksityisellä puolella ja hän kirjoitti Lugesteroniin reseptin, vaikka olikin sitä mieltä, ettei mulla ole keltarauhasen kanssa ongelmia. Hän kuitenkin ymmärsi, miten tärkeää on kääntää jokainen kivi, ettei olisi jossiteltavaa, kun keskenmenot ja siinä vaiheessa pitkään kestänyt plussattomuus ahdisti. Gyne sanoi silloin, ettei Lugesteron kuulu käypä hoito suositukseen ja siksi julkisen puolen lääkäriltä on sitä turha pyytää. Eivät kuulemma määrää. Kyllähän sitä täälläkin palstalla on monet syöneet, että en sitten tiedä onko kaikki käyneet yksityisellä vai kuuluuko se sitten lapsettomuuden hoitoon. Niin, tai onko ollut tutkitusti ongelmia keltrauhashormonin kanssa.

Itse mietin täällä myös, että pitäisikö kaivella rahat gynellä käyntiin vai mitä tässä tekisi... Ovis on ensi torstaina ja just nyt ei tee mieli koskea mieheen pitkällä tikullakaan. Meillä tuli päivällä riitaa melko tyhjänpäiväisestä asiasta ja mies lähti töihin melkein kolme tuntia etuajassa sanomatta mulle sanaakaan. Ilmeisesti vielä siitä riidasta ei tullut selväksi, että vaikka olenkin tosi mainio nainen, niin ajatuksia en osaa lukea. Olen tosi väsynyt ja alaselkä on ihan helvetin kipeä. Mikäs sen mukavampaa kuin se, että ukko lähtee oikein etuajassa töihin... Maksimaalinen aika pois kotoa ja samalla varmistuu, ettei tarvitse auttaa minua vauvan tai minkään muunkaan kanssa. Mikähän preovulaatiokiukutus mulla oikein on? Yleensä tässä vaiheessa hormonit hyrrää ja seksi kelpaisi koko ajan. Nyt on kaikkea muuta kuin sellainen olo. Noh, ehkä tämä tästä, jos mies muuttuu vaikka vähemmän urpoksi... Kyllähän niitä kaikenlaisia ihmeitä tapahtuu. Isompiakin.
 
Kasenja, aina kannattaa kysyä lääkäriltä vaihtoehtoja! Mulle toitotettiin koko ajan, että ehdit hyvin saamaan toisen lapsen keskenmenoista huolimatta. Kun ei alkanut onnistumaan, niin sain ihan julkiselle puolelle lähetteen! Olen siis hoidossa julkisella. Kysy siis! Pyydä myös verikokeet sun muut. Itse sain letrozol-kuurin, mutta se oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Mutta sillä on kyllä onnistunut tosi moni muu!

Pirtsi, tsemppiä punktioon. Hyvin se menee! Muista Maikkulin vinkit nauramisesta ja lämpimällä hautomisesta. Loppuviikosta olet jo raskaana!

Maikkuli, kiitos vinkeistä! Laitan ne korvan taakse. Laita heti kuulumisia, kun testi on tehty tai kroppa tuntuu erikoiselta. Ne pregnylit kyllä pistää kehon raskaana olevan tuntuiseksi....

Bugsy, kiitos aktiivisesta päivittämisestä.

ON: tiluttelun ovista! Testit on niin valkoisia kuin olla voi! Taitaa tulla pitkähkö kierto.
 
Elotar: suuret onnittelut!! Ihanaa :love::love::love:

Paljon voimia ja halauksia kanasille, joilla on ollut ikävämpi tuuri :( ja kovasti tsemppiä piinailijoille (y)(y)
Minulle voi päivittää kp1. (Kiitos päivittäjille :geek: )

Ei tullut yllätyksenä menkat, vaikka paha mieli tietenkin tuli. Perjantaina meillä ensikäyntiaika Naistenklinikalle, jolloin saadaan tietää mun amh arvo ja miehen siemennestetulos. Hirveesti ahdistaa jos kaikki ei olekaan kunnossa :unsure:
 
Apua, joko minut uskalsi siirtää plussanneisiin?!? Riittääkö tikkutestit, pitäisikö hakea jostain digi? :D

Kasenja, mulle neuvoi kierukan poistanut julkisen puolen gyne, että kannattaa muutaman kuukauden yrityksen jälkeen hakeutua yksityiselle ja pyytää clomifen tukemaan raskautumista. Niin myös tein. Sain ensin terolutit ja lähetteen fsh mittaukseen. Kun arvo oli OK, sain myös clomifenit - vai olikohan se resepti valmiina ja sitten sain luvan aloittaa ne :) Söin niitä 3 kierrossa ja nut oli juuri tulossa tauko ennen seuraavaa satsia.

Kiitos taas kaikille onnitteluista! Pitäkäähän peukkuja, että tämä onnistuisi :) Vähän pelottaa, kun olen täällä lukenut monista pettymyksistä.
Mä lupaan pitää peukkuja teille kaikille!

Ja kuulkaas Sisaret, mää täytän tänä vuonna 42. Plussaaminen on siis mahdollista vielä tässäkin iässä :D Täällä on minua nuorempiakin - häntä pystyyn ja just keep on going!

t. Elotar, joka ei tiiä miten päin olisi :D
 
Hahaa, luin Teroluteista...
"Terolut-tabletteja käytetään:

  • oireisiin, joita saatat saada jos elimistösi ei tuota tarpeeksi progesteronia.
    • kivuliaat kuukautiset
    • endometrioosi eli tila, jossa kohdun limakalvon soluja löytyy muista kehon osista, useimmiten vatsasta tai virtsa- ja sukupuolielinten alueelta, aiheuttaen esim. runsasta kuukautisvuotoa tai kivuliaita kuukautisia
    • kuukautiskiertohäiriöt, esim. epäsäännöllinen kierto tai runsas vuoto"
Voisikohan nämä auttaa minua?! Hitsi, kun on just nyt tosi tiukkaa niin ei ole oikein rahaa käydä yksityisellä... Tk:n lekuri ei varmaan kirjoita reseptiä yhtään mihinkään, vaikka rukoilisin.
 
Heippa kaikille!

Mahtuisiko mukaan tänne teidän joukkoon? Täällä tuntuu olevan hyvä rento meininki ja aktiivista porukkaa. Elämänkokemus on myös plussaa. ;)

Olen "vasta" 37-vuotias ja kohta puolin vuoden vanhempi. Meidän yritys on päässyt alkuun vasta aika myöhään. Kesti aika pitkään, ennen kun isäksi kelpaava huippu yksilö löytyi. Aktiivinen yritys on siis alkanut reilu vuosi sitten ja heti toisesta kierrosta tulikin yllättäen plussa. Se ei valitettavasti kestänyt, vaan 9+ jotain viikolla todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Seuraava plussa tulikin kesällä ja taas suhteellisen pian. Koko alkuraskaus oli stressiä keskenmenosta ja kun vihdoin aloin uskoa raskauteen, järkytys nt-ultrassa. Erittäin paha kehityshäiriö ja siitä sitten keskeytykseen.

Nyt on vihdoin yritys päässyt alkamaan. Tosin toistaiseksi huonolla menestyksellä. Asiaa vaikeuttaa huomattavasti reissutyöt, joten välillä on erittäin haastavaa olla samassa paikassa oikeaan aikaan. Viime kuussa epäonnistuttiin ja ehkä tässäkin kuussa?

Mikäli pääsen mukaan tietoni ovat; lillans(37) kuumeilee 1:stä ja kierto 17/31.
 
Onnea paljon elotar :)

Ja nyt alkoi kiinnostamaan muiden kokemukset hormooni hoidoista, itsellä terolut käytössä vaikkei ole ongelmia keltarauhas toiminnan kanssa, kiinnostaisi tietää lugesteronista, mihin märätty ja auttoiko, saako joku myös estrogeeni hoitoja? Mitä ja miksi, ja ymmärrän oikein hyvin sen että haluaa kääntää sen viimeisen kivenkin.

Oma tilanne siis liian ohut limis ja se että kohtu ei ole kolmikerroksinen niinkuin pitäisi, ja kaikki vain kaavinnasta johtuvaa, yksi lääkäri sanoi ettei mun kohdulla voi raskautua Felicitaksella, mutten suostu uskomaan kun olen lukenut myös ashermanin oireyhtymästä, joillekin on vahvat hormoni hoidot auttaneet limakalvon kasvatuksessa, toivon että saan jotain ja saisin sen yhden lapsen vielä, muuta en pyydä.
 
Iillans tervetuloa :) sinullakin on takana pahin mahdollinen, geneettinen keskeytys. Mullakin niitä on takana neljä. Hirveitä asioita eikä niistä varmaan pääse koskaan yli. Halaus.

Athina. Lugethan on yhtäkaikki keltarauhashormonia niinku terotkin , tosin ns luonnollista. Taisin sulle joskus linkatakin jonkun tekstin missä nainen söi vahvoja kuureja estroa ja keltsiä muutaman kk ja sai näin limikset kuntoon. Mutta näistähän ei kai aina tiedä, etenkään jos limis on vioittunu pahoin. Enkuksi löytyy jonku verran kokemuksia. Itsekin googletin koska viimesen keskeytyksen jälkeen piti tehdä niitä toimenpiteitä eikä limis oikein meinannu enää kasvaa hoidoissa.

Tammis ei enää piinaile. Tikut on blankkoja ja vuoto meinaa puskea Primojen ohi. Toosastakin tuntee etten oo raskaana (se muten turpoaa ja ahtautuu vähän, ainanki mulla, ennen plussia )
 
Onnea elotar !!! Mahtavaa :love: paljon vauvaliimaa mukaan matkaan.
Ja pahoittelut menkkojen kohdanneille, kyllä mekin vielä joskus ne kakai viivaa saadaan :X3:
Mulle voi laittaa kp 4 jos joku listaa päivittelee, jospa ukko pysyis tässä kierrossa maisemissa otolliseen aikaan, niin ainakin vois sitten toivo taas elää loppukierrossa.
Hurjasti tsemppiä kaikille tasapuolisesti vaiheisiinsa, ja lillans tervetuloa !! :)
 
Mä en yhtään osaa sanoo millanen toosa mulla on nyt, siis onko erilainen kuin muulloin tässä vaiheessa kiertoa. APUA, en tunne toosaani tarpeeksi hyvin. Mulla on kohdunsuukin niin korkeella, että en yletä sinne millään. Kohtu on taaksepäin kallellaan ollu aina ja näköjään palasi normiasemiinsa raskaudenkin jälkeen.

Jos täällä joku haluu katella kuvia ja ei seuraa tota himotestaajien ketjua, ni tässä mun eilisen ja tän päivän tikut kuivina. Dpo7 ja lämmöt 0,4C alemmat kuin eilen. http://aijaa.com/2amrGy
 
Onnea Elotar :) ihania uutisia tuollaiset

Tervetuloa lillans :)

Minähän tosiaan kävin siellä gynellä pe, niin hän sanoi, että historia ja löydökset huomioiden ovulaation tukeminen haiskahtaisi ylihoitamiselta. Jos kesään mennessä ei tärppää, tervetuloa uudelleen. Tärkin anti käynniltä minulle oli se. että kuulin että värkit on kunnossa. En varmaankaan ole ovuloinut joka kuukausi.

Eilen illalla päästiin kuopuksen kanssa kotiin. Pitihän sitä tietysti vähän ikävää ja stressiä sitten laukaista ;) vaikka Mummo Munasolun kannalta se oli toki jo auttamattomasti myöhäistä. Mutta välillä sellainen ei-hedelmöttämiseen tähtäävä peittojen heiluttelu on varmasti hyvä juttu.
Mulla on kyllä nyt joku super-ovulaatio, lauantaista asti koskenut alamahaan ihan törkeesti.

Mukavaa viikon alkua kaikille
 
Maanantai 22.2.2016


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus
Katayana (38).....................3............33kp/
Tammityttö (39).................................33kp/
Babez74 (41)......................1............32kp/29
Elotar74..............................3.............29kp/26
Fazerina74 (41)................. 3.............28kp/28
toiveilija38 (38)...................3.............25kp/
MaiMei (40)........................2.............24-25kp/26
Joyzy.................................................23kp/28
Helmi1234 (39)...................2........... 20kp/26-28
lillans (37)...........................1..............18kp/31
Jimima (44).........................2............16kp/28-30
Pilhilinna-74 (40)................6.............14kp/27-28
Vuorikristalli (39).................6............13kp/28
Pirunpelto (40)...................1.............13kp/28
Esteri1 (42)........................2..............12kp/30
Virkki (39)...........................2..............12kp/26
Oodikas (37) .....................2..............11kp/28
bugsy (45) ........................?...............10kp/30
Athina (41)...........................2.............8kp/?
Minzi (39)............................3............4kp/27-29
Kasenja (39) ......................2..............3kp/26-30
Truuly (37) ........................2...............2kp/30
C. rotundifolia (40)..............2.............2kp/26-29
kolibrinorsu (38)..................1............2kp/28-30
Molly333 (42) ....................?...............?kp/?
Koivutar75 (40)...................3............?kp/23-27

Piinailupäivät:

Helmi1234 (39)...................................dpo 7
Joyzy...................................................dpo 8
Jimima (44)........................................ dpo 5

Plussanneet: :love:

2016
Meibijees..........(37) - 01/2016
o0o.................. (40) - 01/2016
Kalabaliikki.......(39) - 01/2016
KeltainenSeepra..... - 02/2016
Poppis75 (40)..........- 02/2016
Elotar74....................-02/2016

2015
vauvatoiveinen.....(38) - 01/2015
Hedelmiina............(39) - 02/2015
Sahramiini.............(43) - 03/2015
flutur.................... (41) - 03/2015
Äiti seiskanelonen (41) - 6/2015
Karoliina74............(40) - 8/2015
Meimii....................(41) - 8/15
Tyydeli...................(42) - 8/15
Mileena74................(41) -9/15
SuloinenSalaisuus...(40) - 10/15
Zandi.......................(40) - 10/15
Woodoo..................(40) - 12/15


Taustailijat:

Zini76 (40)
Heinäpelto (42)


*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!


 

Yhteistyössä