40+ so what wol.13

Kiitos Zini76 listan päivittämisestä! (y)

Tammitytölle tsemppiä ja tarrasukkia! Toivottavasti tarraa kunnolla kiinni ja lähtee hyvin kasvamaan.

Darni73 ja muut uudet, tervetuloa!

Pirtsillä jännät paikat. Jos haluja riittää, niin antakaa palaa! :D

Omaa napaa: täällä odotan menkkojen alkavan. Mulla kun oli se outo 3 päivän ovisplussaputki, niin en oikein tiedä milloin niiden pitäisi tulla. Eka ja vahvin plussa (testviiva tummempi kuin kontrolliviiva) oli ma 21.9., mutta sitten oli tasavahvat viivat vielä ti ja ke. Jos oletetaan että se eka oli se "oikea" plussa, ovis olisi ollut ti 22.9. ja siinä tapauksessa menkkojen pitäisi alkaa tänään, kun mulla se luteaalivaihe on yleensä 16 päivää. Mutta jos ovis olikin vasta torstaina sen viimeisen plussan jälkeen, menkat alkavat vasta lauantaina. Testejä en yleensä harrasta ilman syytä (eli menkat myöhässä), joten odottelen rauhassa (jep jep). 99%:n varmuudella menkat alkavat kuitenkin, todennäköisesti vielä tänään. :unsure:
 
Jimima, infoa heti sitten aamulla jos ei alakkaan. Pidät hulluja jännityksessä :D
Miten Tammiksella meni?
Darnille tervetuloa!

Siitä inseminaatiosta kun Maikkuli ainakin kyseli, siis mä en tiedä mistään mitään! Se lääkäri työns suurinpiirtein sen aukkarin jälkeen mut ulos ja sanoi et inseminaatio aloitetaan. Ohjeena vain, kun menkat alkaa pitää soittaa aikaa. Ja nyt loppukuusta on uusi progekoe jolla ovulointi varmistetaan. Lisää ohjeita saan kuulemma aikaa soittaessani o_O

Käsitin, että ilman lääkkeitä, mutta miten jos tää näin hyppii?
 
Hui .. ;)

Varhaisultrasta juuri kotiuduttu. Pikkuinen kaveri sieltä löytyi sykkeiden kera, mittaa huikeat 1,48cm. Vastasi päivälleen kierron mukaista 7+6vkoa:). Josko sitä uskaltautuisi pikkuhiljaa odottajien puolellekin kurkkimaan vaikka täälläkin aion silti edelleenkin pyöriä:)
Mahtawia uutisia Mileena! Onnittelut!! Kiitos kun tulit jakamaan tämän ilon hetken kanssamme - luo toivoa muillekin ;-) Ihanaa kun niin moni on raskautunut!! Tulehan taas kertoilemaan kuulumisia ja miten etenee. Eli mikäs sun LA olikaan?
 
Kiitos

Omaa napaa: täällä odotan menkkojen alkavan. Mulla kun oli se outo 3 päivän ovisplussaputki, niin en oikein tiedä milloin niiden pitäisi tulla. Eka ja vahvin plussa (testviiva tummempi kuin kontrolliviiva) oli ma 21.9., mutta sitten oli tasavahvat viivat vielä ti ja ke. Jos oletetaan että se eka oli se "oikea" plussa, ovis olisi ollut ti 22.9. ja siinä tapauksessa menkkojen pitäisi alkaa tänään, kun mulla se luteaalivaihe on yleensä 16 päivää. Mutta jos ovis olikin vasta torstaina sen viimeisen plussan jälkeen, menkat alkavat vasta lauantaina. Testejä en yleensä harrasta ilman syytä (eli menkat myöhässä), joten odottelen rauhassa (jep jep). 99%:n varmuudella menkat alkavat kuitenkin, todennäköisesti vielä tänään. :unsure:
Hei Jimima, sinullakin näytti olevan samanlainen 3pv ovisputki - onko se tyypillistä sinulle? Mulla on yleensä ollut 1-2pv hymynaama testissä, mutta nyt se oli 3pv. Nyt sulla on jännät paikat - toivottavasti tärppää!! Hyödynsittekö täysin nuo päivät?
 
Tammis, sinä tiedät näistä asioista ihan älyttömästi, oot melkein meidän oma doctor. Ootko jollain muotoa alalla töissä? Ainakin hyvin voisit olla. :)
Jokatapauksessa ihan hirmuisesti tarrasukkia nyt matkaan, että kaikki menee hyvin.

ON. mulla PASsia edeltävä ultraus on ensi viikon pe, uskon että nyt mennään siirtoon asti, mutta ans kattoo kuis meitin käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Hiljaiseloaaa, kp 22 vai 23 - jotain sinnepäin... Enpä usko, että olisi tärpännyt, ei tunnu miltään. Tai en tiedä voisiko jo tuntua jos tuntuisi, mutta ei siis tunnu. Ei oo testejä, meinasin vaan odotella josko menkat alkaa vai ei.

Pinkkiä päivää, eiks nyt ole roosa nauha päivä? Sen kunniaksi voisi kaikille ovis tai raskaustestaajille ilmestyä runsaasti pinkkejä viivoja, eiks jeh? (y)
 
Mä en noista hoidoista osaa sanoa mitään kun ollaan luomusti yritetty tätä meidän yhteistä kakkosta 1/2013 saakka.

Meibijees tais olla 4 päivää? Tai viikon? Sen tulehdusvaaran takia enkä mä kyl halua että repee uudestaan vuotaa jos liian aikaisin aloittaa. Eihän ne isoja paloja ottanut mutta yllättävän paljon verta niistä tuli.
 
Onnea Mileena! Onneksi on näitä plussanneita ja onnistujia. Theran, minä kauhukseni huomasin, että reilu 2 v sitten tuli eka keskenmeno! Eli yritetty on toista kans se kolme vuotta. Miten tää voi olla niin vaikeaa ja värkkikin muka pitäis olla kunnossa. Pah!

Tammis, palstamme omalääkäri, toivon sulle paljon onnea tähän siirtoon. Millon saat testata? Tai tuleeko sulle selkeät tuntemukset?

Mites letrokerhoilijat? Mulla tänään kp 5 ja kahta tabua olen nyt keskiviikosta asti napsinut. En jaksa uskoa niiden tehoon, mutta jospa ne yllättäisi. Vauva-arki tuntuu tällä hetkellä niin epätodelliselta...

Tsemppiä kaikille!!
 
Virkki samaa oon miettinyt että pitäis toimia värkin mut ei.. No nyt mennään niihin kromosomitutkimuksiin. Lääkäri heitti että jos on meidän sukusoluissa vika koska tuo tyttö on kuitenkin terve.

Lisää vaan plussia ja hyviä uutisia!
 
Theran hyvä että tutkitaan. Eihän mullakaan teoriassa pitänyt olla mitään, siskoilla sekä terveitä et sairaita lapsia. Mut näin se arpa osui neljästi kohdalle (n). Mutta joo, harvinaisempaakai se on että kromosomeissa jotain olis. Vaikka niinhän me väittää että km ja muut johtuu pääsääntöisesti alkion viallisuudesta.

Itsekin totesin vaan suu ammolla miten 8 alkiota hedelmöittyi, kaikki oli pääsääntöisesti ok.2pv iässä. Silloin olisi valittu siirtoon ne jotka ei koskaan jaksaneet blastoksi vaan kuolivat ennem sitä. Biologi sanoi että.ihan normaali tilanteessakin vähintään puolet alkioista om viallisia. Ja osa ei edes näy, se loistoblasto voikin olla trisominen tai monosominen. Nää on ihan pimeitä juttuja.

Ja ööh.. Kiitos nyt vaan. En mä lääkäri oo vaikka perheestä sellainenkin löytyy. Mutta 14 vuotta, pian 15, lapsen yritystä, lukematon määrä eri hoitoja, valehtelematta useita kymmeniä erivaiheen ultria ja henkeviä keskusteluja lääkärien kanssa on ehkä opettanu jotain kun kuitenkin jotain myös tiedän muutenkin. Lisäks ehkä kaksi sivua liikaa tullut luettua noita tutkimuksia ja artikkeleita :rolleyes:
Että en todella väitä tietäväni paljoa mutta jotain kuitenkin :ROFLMAO:

Mä ajattelin jos uittais ovistikun maanantaina..tai sunnuntaina. Se on aina näyttäny liian tummaa viivaa tilanteeseen nähden jos olen raskaana ollu näistä hoidoista. Kun kuitenkaan ei oma Hormonitoiminta pyöri taustalla. Sillo olis pp5.. ja blastosiirto. Noista varhaisista olen saanu r.testiin plussan pp8.
Ja juu. Kyllä mä luulen jollain tavalla tietäväni pari oiretta mitä tulee vain raskaana. Ne on voimakkaat supistavat ja repivät menkkakivut piinavaiheessa, jotka säteilee reisiin, kova paine alamahassa, pullistelu vaaginassa ( :ROFLMAO:) ja mahan turpoaminen. Kaikki muu menee ja tulee myös negoissa. Tosin nyt on nii vahvat lääkkeet, että en enää tiedä mistään mitään. Onkait noita kaikkia oloja ollu ilman plussaakin.

Zandi jännitän sun kiertoa!

Pirtsi toivottavasti tulee selkeä ovis! !

Kaikille tuloksellista viikonloppua ja rentouttavaa syyslomaa jos kuka sellaisella on (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Zandi
No kiva artikkeli... :) Onneks meillä vanhusäideillä on vielä kaikki muutkin riskit päälle!

Osaatko Tammis melkein-lääkäri sanoa, että mikä on se juttu, miksi letrot tasoittavat olon? Sama kuin viime kierrossa: ei niin mitään oloja. Yleensä maha juilii ja rinnat arat, nyt niinku olis kuollutta kokonaan. Onhan se mukavaa silleen, aika vaivatonta olla. Mut sit tulee fiilis, että ei kyllä mitään tapahdukaan, puoleen eikä toiseen.

No muutenkin on kyllä sellainen fiilis, ettei pitkästä aikaa ollenkaan piinaile. Päivät menee, emmä tiiä mikä dpo, en usko, että niillä siittiöillä saatiin mitään aikaan. Ootan vaan ens kiertoa!

Marraskuussa tuleekin sitten yksi tyhjä kierto taas, kun oon omalla matkalla aika kauan, melko varmasti juuri otolliseen aikaan. Karkaan nelikymppisiäni...

Tälläkin palstalla oon lorvinut yli vuoden jo. Kun tulin, olin vielä 38 ja aika varma siitä, että emmä nyt kauaa täällä joudu olemaan. Kuinkas kävikään... Jopa on itsevarmuus karissut!
 
MaiMei, samoja ajatuksia minä täällä läpi käyn. En tiedä miks sitä oli niin naivi, että ajattelin "kohtahan mä raskaudun" mutta paskat. Vuosi tulee täyteen kohta palstalla oloa, plus mitä lueskelin tätä ketjua kuukausia rekisteröitymättä.

Mä en tiedä, meneekö kännykällä lukiessa välillä jotenkin ohi noita juttuja, kun on niin outoja vastauksia outoihin asioihin, mitä en ole nähnytkään? Eikä tää ole eka kerta kun ihmettelen samaa asiaa o_O
Vai hyppiikö rivit jotenkin jo vanhan silmillä...

Minne se Jimima nyt hävis, ei ole kuulunut mitään?
Ja siis miten Tammis, kävitkö siirrossa? (enkö mä oikeasti näe näitä viestejä ja vastauksia?) Ja ilmeisesti Zandilla on tulossa jännät paikat ainakin :barefoot:

Mä ehkä luovutan niiden ovistestien kanssa nyt, ne loppuu kohta! Se viiva vaan haalenee, ei melkein edes erota sitä enää, eli melkein blanko!?
Joko se ovis oli, tai sit ei tullu. Loppukierrosta kai se selviää, siitä progekokeesta olenko ovuloinut?
Oireita on, kummallisia. Rinnat ovat arat edelleen ja nännit vähän kun niitä ois roikotettu pyykkinarulla (arat ja ällöttävät), alavatsaa polttaa ja seksin jälkeen alkoi tuhruttelu :cautious:
Migreeni on myös jotenkin taustalla, mutta se kohtaus ei tule kunnolla päälle, vaan on vähän niin kuin krapulainen olo. Kuulostaa raskausoireilta oppikirjassa, mutta en usko. Ei ole semmoinen tuntuma yhtään.
 
Kaikille raskautuneille onnea!
Tänään omanapaisesti tuntuu aivan järjettömältä tämä kuumeilu näin vanhuksena. Onneksi on jo tuota jälkikasvua ennestään joten ei ihan niin pahalta tunnu mutta toive iltatähdestä on vain niin kova. Mahaa juilinut ku nuorella tytöllä viime päivät ja molemmista rinnoista tulee taas jotain nestettä. Älytöntä touhua keski-ikäiselle olevinaan täyspäiselle ihmiselle. Huoh!
Yritetty jo pari vuotta ja jos ei kohta tärppää niin olkoon. Kait se on tyytyminen kohtaloonsa.
Että sellaisia perjantaiaatoksia.
 
Mulla tökkii tää sivusto ihan sikana.

Maimei.. Ei mulla oikein ole faktaa..hiekkalaatikkoteoriAa vaan :D
.. haha..emmäätiiä. Siis jos sitten sulla tulee letrojen kans parempi ovulaatio ja parempi keltarauhanen tasaa oloja. Mulla ainakin huonon oviksen jälkeen jää kuulemma estrogeenit jyllämään, tekee kipeää tissiä ja turvotusta ja sit vuotaa ohuenkin limiksen kuin härän kurkusta. Tää pätee myös raskauskiertoon, jos tuun raskaaksi niin olen poikkeuksellisen tyyni viilipytty, normaalisti räjähtelen kuin päätön :D

Pirtsi juujuu kävin :) keskiviikkona siirrettiin. Nyt menossa siis pp2 ja ihan perus meininki.

Tupsu.. Musta on vaan huisia että täällä aika "vanhatkin" kuumeilee ja raskautuukin. Itse kun olem saanu tappotuomion jo alle 30 v :D.. Käly saa nyt toisen lapsensa kun täyttää 44v. Sen munikset ja hedelmöityskyky oli labran maljalla parempi kuin monella kakskymppisellä. Nii vaa ollaan erilaisia. Peukkuja!
 
PIkaiset ON:
Tällä taisi olla tänään ip kiinnittymisvuoto :) ip tulla lörähti housuun jotain - menin vessaan ja luulin että alkoi menkat tmss - mutta ei, pieni tuhru kirkasta verta ja sitten ihan jotain valkkaria (tuli ihan housujen läpi)... sitten tajusin, että tässä saattaisi oll a 5pv oviksen jälkeen, joten toivotaan parasta, että kamut ois päässy perille asti :)

Toivorikasta viikonloppua kaikille!
 
Tikkutehtaalta huomenta! Olen nyt kuun alusta tehnyt ovistestin joka aamu. Kiertopäivät olen laskenut siten, että tyhjennyspäivä oli kp 1, vaikka tiedän ettei se virallisesti mene niin…

http://aijaa.com/61oySD

Tällä viikolla ma-ti eli kp 7-8 oli ihan samanlaiset vatsatuntemukset kuin plussakierrossa ennen ovista. Silloin ovisplussa tuli kp 13. Tänään on kp 12 ja niin vaan alkaa viiva tummumaan tikussa, vaikka oviksen ei kait pitäisi olla mahdollista kun vielä raskaushormonia veressä (ainakin tiistaina vielä oli). No minä nyt en näihin testeihin ihan kamalasti luota muutenkaan, mut onhan tämä mielenkiintoista. Oireet kirjaan ylös WomanLoggiin ja sieltä aina tarkistelen milloin mitäkin ollut. Ihan hölmöähän tämä on, mut ehkä tämä on se oma tapa selviytyä menetyksestä. Varmaan kuvittelen kaikki nämä ovisoireet itselleni… :unsure:

Ensi viikolla vielä kontrolli tuon hCg:n suhteen, toivottavasti sitten nollissa tai uudestaan nousussa… ;) Niin ja eihän me mitään ehkäisyä olla käytetty, eikä käytetä. :whistle:

Muoks. Tässä vielä vertailun vuoksi plussakierron tikutukset: http://aijaa.com/8XYe2V
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta päivää ja onnea raskautuneille ja ovisplussalaisille...mina täällä odottelen että menkat alkaisivat, olokin helpottuisi. Eilen vielä puhuttiin tämä vauvahomma miehen kanssa kertaalleen läpi, on edelleen sitä mieltä että tulee jos on tullakseen kunhan mina en stressaa liikoja. Hän itse on sitä mieltä ettei mun ikä ole mikään este, mina itte vaan sitä jankutan koko ajan. No, ehkä vähän hullua minultakin, vanhalta ihmiseltä ;) mukavaa viikonloppua kaikille,menen ottamaan foolihappoa ja royal geleä hih ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Viikonloppua kaikille.
Mietityttää et nostaakohan terolutit miten lämpöä, olisko jollain teistä kokemusta tai muuten tietoo asiasta. Mul normisti lämpö 36 ja oviksesta muutaman päivän 36.3-36.5 ja laskee taas menkkoihin takas normiin. Eilen dpo3 nousi 36.8 ja tänään lämpö tasan samaa ku eilen, johtuiskohan teroista?
Valaiskaahan viisaammat
 
Onnea Mileena hyvistä ultrakuulumisista!

Äiti seiskanelonen on jo noin pitkällä! Vastahan sinä plussasit ja nyt jo puoliväli on ohitettu. Mahtavaa, että rakenneultrassa kaikki hyvin :love:

Täällä ihmeen seesteinen olo tämän vauvaprojektin suhteen. Eilen sohvailin oikein kunnolla ja katsoin kaikki hömppäohjelmat, mitkä vastaan sattui. Vähän nauratti, oho olen raskaana (taijotainsinnepäin) -ohjelma. Että voi se joillakin niinkin mennä, ettei edes tiedä olevansa raskaana. Täällä ei olisi mahdollista, kun kokonainen palsta tarkkailee jokaisen palstalaisen oireita :D Että jos ei itse ymmärtäisi asianhaaraa, niin kyllä sen palstalta saisi lukea (y)

HCg kontrollillukema oli 33 (3 viikkoa keskenmenosta). Plääh. Nyt tuosta kontrollistakin on jo reilu viikko. Uutta kontrollia ei ole määrätty ja tässä olenkin pohdiskellut, että pitäisikö kenties soitella sinne osastolle huomenna ja pyytää vielä lähete kontrolliin vai odottelenko vaan rauhassa menkkoja alkavaksi. Huomenna siis tulee 4 viikkoa tyhjennyksestä, jos oikein olen laskenut.

Mukavaa sunnuntaita itse kullekin Wanhalle Kanalle :love:
 

Yhteistyössä