40+ so what wol.13

Pahoittelut Zini :( On se vaan niin epäreilua joskus tämä touhu ja elämä ylipäätään.

Tervetuloa joukkoon uudet, tää on aika koukuttavaa. Itsellä ollut nyt niin paljon töitä, et jäänyt vähemmälle kirjoittaminen. Kuulumiset olen kyllä yrittänyt päivittäin lukea. :geek:

Täällä kp 7 ja tein ovistestin, kun niitä vielä muutama jemmassa. Aivan blanco tai semmonen hailura viivanpaikka. Yleensä mulla näillä päivillä jo melko vahva. Ovis yleensä kp 13-14. Sas nähdä onko tässä ropassa mitään elossa. Joulukuun olen päättänyt olla pahemmin stressaamatta asian suhteen, terotkin on loppu joten loppukierron tuhrua taas tiedossa. Tammikuulle, jos miettis gynekäyntiä ja katsoo sit jättääkö leikin tähän vai vieläkö jotain kokeillaan.

Vuoden saldona yksi kohdunulkoinen, jonka myötä toinen munanjohdin poistettu ja yksi tuulimuna. Onneksi on tuo reipas viidesluokkalainen ilonani :) ja tietty mies... :rolleyes:
 
Zinille tosiaan pahoittelut! Ei tarvisi tuommoisia kokemuksia enää "tässä iässä", jos ikinä.

Sahris, ton vois ottaa kettuiluna :geek: Mutta oikeasti omat höyryilyt on nyt (menestyksekkäästi) höyryilty ja kierukka asennettu, joten voi keskittyä muiden nippauksiin, näppyihin ja erinäisiin eritteisiin. Jotenkin vapauttavaakin, ettei ole mitään hajua esim kiertopäivästä. Pitäis kai ruveta merkitsemään menkat taas kalenteriin, että vähän kierrostakaan tietäisi.

Pirtsi. Missä testi?
 
Tervemoi, pitkästä aikaa taas.

Elämä vie mennessään, ei tahdo mukana pysyä. Zinillä oli kurjia uutisia, voi räkä. Monella muulla on jännät paikat, pakko on jollain pärähtää plussaa!! Jopolle voin todeta että sen ajan mitä mulla on kierukka ollut olen aina ollut IHAN pihalla päivistä. Ei siis niin mitään hajua. Välillä on menkat ja välillä ei, ei tietoa onko säännöllista vai not. Siinä vaiheessa ihan sama ja hyvä niin... :)

Kpt täällä taitaa mennä jo yli kymmenen ja festailut päällä. Jaksaajaksaa... Ei oikeastaan raportoitavaa.. Töissä karsea kiire, joten jatkan töitä! MORO!
 
KooPee 1.

Sieltä nasahti, olipa tyylipuhdas kierto pituuden puolesta, täysin päivälleen iPeriodin kanssa, 14 päivää luteaali ja kierto tasan keskiarvo 26. Do dii, pääsee huomenna sitä kaikkea sekoittamaan taas letrojen kaa!

Pirtsin testiä odotellaan, ja mikäs Jimiman jama?

Pirtsi oho, jos alueellasi on noin vanhaksi saakka mahdollisuus yleiselle!! Täällä se tyssää siihen 39 veehen. Kysäisin tutulta, niin 38-vuotiaana pääsee jonoon, jos on jo 39, saattaa vähän riippuen saada yhden hoitokierroksen tms. Turun suunnalla tais olla sama. Joissain kaupungeissa on ikäraja jopa 37.

Joulumieltä kaikille!

MaiMei, kp1, yk 21
 
Töissä melkoista hulabaloota!! jopa niin että häiritsee tätä vauvahörhöilyä kun ajatukset on jossain muualla:rolleyes: mut ihanaa kun töistä tullessa saa istahtaa ja lukea teidän juttuja.... unohtuu työt kun saa taas koko illan kuulostella jokaista nipistystä, kivistystä ja lorahdusta:D

Siis nyt muistaakseni dpo 13 ja kp 30 ( piti oikein kalenterista tarkistaa) sais varmaan kohta alkaa testaileen mutta en osaa sanoa miten kierto nyt km:n jälkeen??

Jonkun laskurin mukaan menkkojen pitäis alkaa la ja varmaankin sitten testailen jos vain maltan odotan sinne asti..... JOOOO niin vissiin maltan:LOL:
 
MaiMei, pahoittelut uudesta kierrosta! Tiedän tunteen...:( Samalla kiitos kysymästä, täällä odotetaan hanojen avautumista (KP 31/DPO 17 tai ehkä sittenkin vasta DPO 16). La-su tuli tosiaan hieman beigeä limaa pyyhkiessä, en oikeastaan kutsuisi edes tuhruksi, mutta ampuipa kuitenkin plussahaaveeni alas. :notworthy: Vähän turhan aikaista, kun ovistesti näytti plussaa tuossa reilut pari viikkoa sitten la ja su, joten ajattelin että ovis olisi ollut su 22.11. Mulla on yleensä luteaalivaihe 16 päivää, joten vielä nyt viikonloppuna ei olisi pitänyt mitään tulla. Vaihdevuosia kohti tässä kai ollaan menossa... :( Maanantaina tuli välillä myös pienen pientä beigeä pyyhkiessä, mutta eilen ei tullut enää mitään, joten toivohan nosti heti päätään. :whistle: Tänään aamulla kotona ei myöskään mitään, mutta nyt oli taas pientä beigeä limaa paperissa, joten kai ne menkat sieltä tänään vielä tulee. Prkl kun ottaa taas päähän ja ärsyttää että taas menin toivomaan. :mad: Tekee mieli hakata päätä seinään ja hokea "tyhmätyhmätyhmä". Ehdin jopa miettiä miten selviäisin joulusta paljastamatta raskautta, jos pitäisi kieltäytyä herkuista kuten graavilohi ja mäti, glögistä puhumattakaan. Oireita olin myös alkanut kehitellä itselleni; kauhea väsymys (hmm, johtuisiko siitä että joka yö tulee nukuttua about 5 tuntia, kun on muka niin paljon tekemistä illalla ettei ehdi mennä nukkumaan), lievä etova olo ja palelua nyt ainakin. Mutta eipä taida selittyä raskaudella nuo. Odottelen siis että menkat alkaa ja niiden myötä YK 33 tai jotain siihen suuntaan, en pysy edes laskuissa mukana. Höh ja pöh!
 
Voi rähmä, tämä huono aalto taas ottaa mukaansa koko ketjun (n)
Minäkään en tähän hetkeen voi aurinkoa tuoda ajatuksiin, testi negatiivinen! Ja en muista woodiksen ohjeita miten se kivemman näköinen linkki laitettiin, mutta nega tässä:

[URL]http://aijaa.com/wVfXlH[/URL]

Jimima, samoissa vesissä mennään. Minullakin ties kuinka mones kerta kun mietin, jos olisinkin raskaana, kuinka kertoisin miehelleni. Harjoitellut kuule lauseita ääneen, miettinyt paikkaa, kertoisinko työkavereille, laittasko joulupukin viemään isovanhemmille typerät paidat joissa printti "mumma ja ukki" yms ihanaa.
Mutta toistan itseäni, oli ihanaa ajatella tätä kaikkea kuitenkin, kutkuttavaa.

Toki teen testin vielä lauantaina jos ei menkat ala. Sitten pääsen piiiitkän tauon jälkeen ystävän kanssa oluelle!
 
Ääh, täälläkin kierto näköjään ihan sekaisin. Luulin, et menkat meni jo ja tänään kp 8, mut just aloin vuotamaan ihan verta. Ärsyttävää. Onko nyt sittenkin kp 1 ja edellinen kierto venyi 37 päivään. Ärsyttää ihan sikana. Ihmettelinkin, et oli aika niukat menkat... Mut aika viiveellä tulee, otin kuitenkin viimeisen Terolutin tasan kaksi viikkoa sit. :cautious:
 
Kyllä on taas synkkää ja ikävää vähän siellä jos täällä. Eikö yhtään valonpilkahdusta saataisi jostain?!?

Meibijees, ai kauhee, nythän mää hoksasin, että mullekin voi käydä noiden terolutien kanssa noin. Siis että menkat alkaakin vasta myöhemmin. Kun pari päivää oli vuotoa, mutta oli kumman lyhyet menkat... Että jos ne oikeat onkin vielä edessä :S Eli nyt on joko kp 6 tai 31. Ja minä jo aloitin ne clomit! Blääh.
 
No jopas on negaa höh. Mistäs saataisiin plussaa tänne?
Täällä kp 29/25-28. Ei punaista vielä näköpiirissä, mutta eiköhän sieltä pikkuhiljaa saavu. Oireita tietty on, pahoinvointi ja mitä vielä, mutta niinpä on ollut ennenkin...
Kylläpä on harmaata....:(
 
Joo, ei tullut edelleenkään plussaa ainakaan tänne, KP 31 muuttui nyt virallisesti KP 1:ksi. :notworthy: On tämä niin masentavaa.

Tupsu71, pahoittelut huonosta FSH-arvosta! Pelkään omalla kohdallani samaa, mutta en aio testata sitä enkä AMH:ta, kun tiedän että ainoa lopputulos huonoista arvoista olisi masennus, kun en kuitenkaan osaisi lopettaa kuumeilua. Vajaat pari vuotta sitten mulla oli FSH oikein hyvä, mutta parissa vuodessa ehtii tapahtua vaikka mitä ja pelkään pahoin ettei luku olisi enää yhtä kaunista katseltavaa kuin viimeksi. Mennään siis strutsimaisesti pää tukevasti hiekassa ja toivotaan edelleen joka kuukausi että "jospa sittenkin". Kyllähän pää jo tajuaa ettei tästä mitään tule, mutta kun sydän ei osaa luovuttaa, niin ei osaa. :(
 
Eipä tule positiivisia uutisia täältäkään, mutta kierto ihan kummallinen täälläkin. Nyt on menossa kp6, ja normaalisti olisin tässä vaiheessa iloinen, että menkat ovat vihdoin loppuneet. Nyt kesti vain päivän-pari paljon niukempana kuin koskaan. Epäilin, ettei ovista tapahtunut, kun oireet oli niin olemattomat - liekö niukka vuoto johtunut tästä....

Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Kyllä se jouluplussa jollekin tulee!
 
Myötäeläjät ymmärtää. En minäkään sitä olis halunnut testata mutta minun elimistö on ihan sekaisin. Muut arvot ok paitsi tuo. Söin hormoneja kolme kk ja ihan sama kun olisin pastilleja syönyt joten nyt selvitetään miks ne ei auta.
En haluais vielä luovuttaa...tai sydän ja pää ei usko mitä kroppa sanoo. Ihmettelen vaan miks ovistesteissä ei näy kahta viivaa niinku vaihtari-ikäisellä pitäs koko ajan (kuulemma) ja miks kaks kk sitten oli munikset täynnä follikkeleja. Äh. En tiiä. Jospa lääkäri tietäs. Tai sit minä vaan kuvittelen tai oon tulossa hulluksi...
 
Plaah, uusista kierroista. Perästä tullaan täälläkin! Mulla alkaa olemaan vko ovulaatiosta ja menkkaolot on kestänyt jo kolme päivää! Että ärsyttää! Melkein jo itsekin toivoin, Oisko tämä kierto THE kierto! Vaan eipä ole ei.

Leijis, Mullakin on niukka vuoto. Luulen sen johtuvan ohuesta limakalvosta! Millainen limis sulla on? (Yritän sulle nyt tarjota samaa diagnoosia kuin mulle! ;) )

Tupsu, kurjia uutisia. Voiko sitä arvoa jotenkin hormoneilla tasata enempää? Oma hormonien pumppaus on ollut ihan yhtä tyhjän kanssa. En tiedä. On kuulkaas käynyt mielessä jo luovuttaminen! :unsure: Olen ruvennut miettimään, mitä tässä elämässä vielä ehtisi tekemään. Vai vaihtaisiko jopa alaa??

Näkyykö teillä muilla tällä sivulla meidän keskustelujen ja sivunumerojen alla teksti: Näin valmistaudut synnytykseen?? :LOL: Ai kauheeta.... Just ajankohtaista meille. Tai no, voihan meillä jollain olla yllätysraskaus menossa. :love: Heh, heh.....
 
Kalis, ei yhtikäs mitään!! :mad: Viimeksi kysyin Gyneltä asiaa ja hän vaan totesi, että sille asialle ei voi yhtään mitään.... En tiedä, uskoako sitä vai ei!! Gonal kuulemma kasvattaa sitä, mutta enpä oikein tiedä. Mulla on lisäksi aika lyhyt luteaaliaika (?) ja siihenkään gyne ei oikein ottanut mitään kantaa. Jos saat hyviä vinkkejä tähän limisongelmaan, niin jaa heti vinkkejä!
 
OHUESTA LIMAKALVOSTA JA NIUKISTA VUODOISTA; Nyt voitte palstatohtorit huokaista, koska olen asiasta juuri kahden eri lääkärin kanssa jutellut. Minulla tilanne on se, että vuotoa tulee niin maar perkeleesti, ja toisella tyttärellä myös. Olen tyttöa ja itseäni viime aikoina käyttänyt lekurilla tämän ja muiden asioiden takia. Molemmilla on nyt vuotoa vähentävää lääkettä. Olen lääkärien kanssa jutellut mekaniikasta ja etenkin tässä yrityksen lomassa siitä, että kannattaako ylim lääkkeitä syödä, kärsiikö limis jne. Ihan oikea lääkäri on sanonut (kaksi eri) että vuodon määrällä ei ole MITÄÄN tekemistä limakalvon kanssa. Se, mikä sieltä valuu limakalvona ulos on ihan marginaalinen osa runsaista vuodoissa. Runsaista vuosoista kärsivällä limakalvo repaisee mennessään haavaumia, jotka sitten vuotavat kunnolla. Vuodenvähennyslääkkeet ovat siis sellaisia haavaumia korjaavia ja verenvuotoa vähentäviä. Näin ollen ei vuodon paljoudesta voi sanoa limiksistä mitään, jollain tulee vähän ja 100 % limistä, toisella tulee paljon mutta 99 % verenvuotoa.

Itse joskus jo nuorena mietin, että jääkö ylim kohtuun mätänemään jos vuotoa hillitsee. Nyt vasta olen saanut vastauksen ja se on ei. Joten, kuten melkein kaikista näihin asioihin liittyvissä eritteissä ja limoissa, niiden analysointi ei aikuisten oikeasti auta yhtään. Vaikkakin se on kivaa..

Huhhuh, muuta ei nyt lemmenjuhlan keskellä jaksa edes kertoa, vielä pari iltaa jatkuu. No, sen voin sanoa, että limat on huonot, jos limoista voi päätellä oviksen niin tässä kierrossa en ovuloi. Otin tikun mukaan, kp 14, kahtotaan mitä sanoo..

Jaksetaan jaksetaan, joulu on tulossa ja jyystöt jatkuu!!:love:
 
  • Tykkää
Reactions: kalabaliikki
Lisää harmautta tänne palstalle... kp 32 dpo 15.... menkkoja ei vielä näy ja rtesti näyttä negaa.. eipä nyt niin tosissaan kyllä yritetty täs kierros mut kun niitä oireitakin jo muka oli:confused:

No ei muuta kuin uuteen yritykseen:D
 
Njoo... kp 30/25-28.. Ei tuhrua eikä muitakaan oireita. Raskausoireita tietenkin, niinhän mulla aina.
Oviksenkaan ajankohdasta ei oikein varmuutta, ehkä siellä kp14 tai jossain meni...
Kai sitä täytyy kohta testata uudelleen, kp26 tehty nega.

Virkki kirjoitti hyvin tuntemuksista. Tilanne täällä ehkä kovinkin erilainen, eihän yritystä ole takana juuri mitään,mutta kun tosiaan, työtäkin haluisin vielä vaihtaa ja se ei oikein sovi sitten tähän suunnitelman kanssa yksiin..

Ja mua kyllä lähinnä siis mietityttää että onko tää ihan hullun hommaa lähteä tähän enää, kun kaksi lasta jo on aika isoiksi saanut ja elämä "helppoa". Toisaalta tosiaan nykyisen miehen kanssa ei lapsia (miehellä ei omia lapsia) ja olishan se niin kiva. Kuitenkin mä sitä haluan enemmän kuin mies ja sille sopisi hyvin että jätettäisiin tilanne näin.
Ja mieskin alkoi juuri tänä syksynä opiskelemaan 4:n vuoden tutkintoa ja kaikkea .. äh. ja sit toisaalta raskaus olis maailman paras juttu just nyt.. Mä oon varmaan raskaana kun mielialat heittelee näin:D:p:LOL:
 
joo-o, tuskin ovuloin. Taas on kolmatta päivää viivat tummina. Ois kiva kokea kerran oikein nopea ovispiikki. Silloin joskus edellisen kerran kun kuumeilin niin en edes bongannut ovista, niin nopea se oli. Ja raskaaksi tulin...

kp 14

 
Tää on niiiin tämmöstä.
-KP30/25-28. Ajattelee että "nytpä onkin selkeet raskausoireet, menenpä apteekkiin ja ostan oikein kunnon digitaalisen testin ekaa kertaa ikinä".
-Kotiin päästyä alkaakin jo alavatsassa juilia ja alaselkäkin olla kipeä. Menkkaolo. Äh.
 

Yhteistyössä