40+ so what wol.13

tatti55: uudessa kierrossa mennään ja kurjaltahan se taas tuntui, että tähän kääntyi. No, tästä joulunviettoon ja uusiin kiertoihin ja yrityksiin.

karhuemo75: hoidoissa ollaan, aluksi (ja toivottavasti riittääkin) inseminaatioilla.

Hyvää joulunaikaa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Keskiviikko 20.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 56/52-63
Aamuska (40) .................1................... 3/23-31
kettuperhe (40) ...............2................... 24/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 19/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 19/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 18/24-25
tatti55 (40) ......................3................... 11/24

Piinailupäivät:
karhuemo75................... pp 6
kettuperhe (40) .............. dpo 5
Kasenja (41) .................. dpo 4


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Karhuemo75 ihan mahtavaa!! Itse ollaan vasta menossa hoitoihin helmikuussa.

Piinapäiviä. Ei mitään poikkeavaa kropassa, että odotellaan kuinka käy.
Kaikkea tässä on ehditty stressaamaan näin epäraskaanakin. Mm. Hammasröntgen ovulaation aikaan (en sanonut mitään ja jälkikäteen luin miten voi aiheuttaa vaikka mitä), kosmetologin naamaan laitettavat A-vitamiiniseerumit (voiko käyttää vaiko eikö) ja miehen ihan mieletön työstressi (tappaa varmasti kaikki siittiöt). Että rennoin mielin jouluun :D Testejä teen vasta joulun jälkeen jos ei menkat tuu. Toisen ohjelman mukaan pitäisi tulla heti joulun jälkeen, mutta uskon enemmän toista, joka sanoo viikko joulusta.
 
Perjantai 22.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 58/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 26/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 21/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 21/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 20/24-25
tatti55 (40) ......................3.................... 13/24
Aamuska (40) .................1.................... 5/23-31

Piinailupäivät:
karhuemo75................... pp 8
kettuperhe (40) .............. dpo 7
Kasenja (41) .................. dpo 6


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Joulu jo mallillaan. Piinapäiviä vietellään. Aivastuttaa ja kurkku alkaa kipeytyyn, Kumpa ei tulis flunssa. Menkkoja odotellaan. Lämpö oli aamulla noussut 0,2 yksikköä. Eikös sen pitäisi laskea vähän ennen menkkoja. Saattaa mennä vaan kierto loppuviikkoon, ettei niiden vielä pitäiskään alkaa.
 
Sunnuntai 24.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 60/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 28/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 23/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 23/26-29
yöeläjä (43) ....................4.................... 22/24-25
tatti55 (40) ......................3.................... 15/24
Aamuska (40) .................1.................... 7/23-31

Piinailupäivät:
karhuemo75................... pp 10
kettuperhe (40) .............. dpo 9
Kasenja (41) .................. dpo 8


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Piti tulla huhuilemaan karhuemoa, onhan viiva vahvistunut? Peukut pystyssä täällä

Mites muut? Mitä kuuluu?

Itse olen ihan pihalla kun alavatsaa särkee toiselta puolelta jo kolmatta päivää. Tulee ihan oksetusolo, joka on normaalia kun näin paljon sattuu. Tietäispä se jotain hyvää, mut en usko. Ovisplussaa ei tikkuun tullut, mut en joka päivä kokeillutkaan. No, viikon päästä alkaa taas menkat ja uusi vuosi uusine yrityksineen.
 
Torstai 28.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 64/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 32/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 27/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 27/26-29
tatti55 (40) ......................3.................... 19/24
Aamuska (40) .................1.................... 11/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 2/24-25

Piinailupäivät:
karhuemo75.................... pp 14
kettuperhe (40) .............. dpo 13
Kasenja (41) .................. dpo 12


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:
Karhuemon tilannetta tulin minkäkin huhuilemaan. Onko viivanen vahvistunut?

Tatti, epätietoisuus tarkoittaa myös mahdollisuutta. :) Niin kauan kuin ei uusi kierto ole alkanut, voi elätellä toiveita!

Kettuperhe, flunssa kuulemma joskus iskee juuri raskautuessa, kun vastustuskyky on hiukan alentunut. Mutta miten sinulla, alkoiko kierto, vai joko jouduit testaamaan? Tympeä sinänsä tuo lentsu.

Mitä teille kuuluu, Iid@, yöeläjä, Karoliina? Pääsettekö testaamaan?

ON: tänään testattu nega. Ei toisaalta vielä oikein menkkatuntemuksiakaan, mutta ei mulla aina niitä ole ollenkaan. Henkisesti valmistaudun pakastealkion siirtoon tammikuussa, lääkkeet jo ostettu. Meillä on siis kaksi alkiota pakkasessa. Hurjasti toivoisin onnistumista, mutta eipä ne toiveet kauheasti tulokseen vaikuta.
 
Ihanan paljon meillä on piinailijoita. Aloittakaa nyt uusi vuosi plussilla! Pidän kovasti peukkuja ihan jokaiselle!

Flunssasta sen verran, et jos mulle flunssa iskee niin tulee aina samaan aikaan kun menkat. Tsemppiä kaikille!
 
Ei tarvinnut testata. Kp2 tänään.
Tässä kierrossa en tikuttanut ovista enkä raskautta. Mulla on ollu jo muutaman vuoden ovia tarkasti samana päivänä, etten viitsinyt edes tikuttaa. Touhuilut oli vain kerran oviksen lähellä ja sekin turhan aikaisin. Joten toiveita ei juurikaan ollut.
Ärsyttää toi ukko, kun marisee, et mä haluun vaan oviksen aikaan. No, totta se on, et silloin ilmaisen yhtymishaluni, mutta vain oviksen takia. Ei oo paljoa petipuuhat muuten kiinnostaneet. Varmaan sen takia, että mulla on etukäteen suunniteltu minuuttiaikataulu jopa vapaapäiville. Iltaisin olen ihan puhki.
Ja kun teen yötöitä, niin aikataulutkaan ei mene kovin hyvin yksiin. Sekään ei olis ongelma, ellei nää samperin menkat ”aina” osuis vapaille.

Oon miettinyt Macan aloittamista.
Onko kellään kokemusta? Sen pitäis auttaa haluihin yms. nukkumista kun en pysty lisäämään, niin voisin kokeilla tota keinoa.

Tsempit kaikille omaan vaiheeseensa!
 
Jeps, eilen testasin negan, vaikka en raskauteen uskonutkaan. Pitemmälle venynyt ovis viittasi pidempään kiertoon. Tänään tulikin ekat pienet vuodot ja huomenna oletettavasti hanat aukeaa. Yritän olla stressaamatta, kun helmikuussa on se lapsettomuuspoli. Tammikuussa verikokeet ja simppatestit. Mun kilpirauhanen mietityttää eniten. Kyllä tämä silti harmittaa. Onneksi ostin jäätelöä. Täytyy ajatella iloisia asioita. Eiks niin.

Miten Kasenja toi pakastealkiohomma toimii ja miksi teillä on siihen päädytty? Toivotaan nyt kuitenkin, että teillä tärppää. Yritetään pitää positiivista fiilistä.
 
Täällä on käyty verikokeessa ja kyllä mä olen raskaana. Kahdeksas päivä ensimmäinen ultra, josta näkee onko kaikki hyvin. Toistaiseksi olen hyvin mielin. Yhteensä neljä vuotta tähän on mennyt. Ensimmäinen siirto Eran jälkeen ja luovutettu munasolu. Era testiä suosittelen jokaiselle...siinä katsotaan tarkka siirto päivä. Itselle aikaisemmat siirrot tehty päivää liian myöhään.

Täälläkin moni on hoidoissa tai miettii hoitoja.

Kettuperhe, yksityisellä saa parempaa hoitoa. Jos rahatilanne joustaa kannattaa miettiä yksityistä kuitenkin. Rahathan sinne kyllä menee :) Dextraa suosittelen Helsingissä. Itse saanut parasta hoitoa siellä. Dextralla siirretään ainoastaan blastoja. Siihen suuntaan ollaan muuallakin menossa...säästää asiakasta kun ei tule turhia siirtoja :)

Voimia jokaiselle! Ei ole helppo tie tämä ja itsekin lopetin hoidot jo kertaalleen. Meillä yhdeksäs siirto toi tämän plussan toivotaan että pysyisi kyydissä.
 
Sunnuntai 31.12.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 67/52-63
kettuperhe (40) ...............2................... 35/28-30
Iid@ (44) ........................2.................... 30/26-28
Kasenja (41) ...................2................... 30/26-29
tatti55 (40) ......................3.................... 22/24
Aamuska (40) .................1.................... 14/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 5/24-25

Piinailupäivät:
kettuperhe (40) .............. dpo 16
Kasenja (41) .................. dpo 15


Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Onnittelut Karhuemo! Toivottaan tarrasukkia kyytiläiselle.

Täällä on menossa jo kp3. Tuli pitkä kierto, mutta tuntemukset vastasivat koettua. Jotenkin tuntuu, että stressi tässä esteenä. Mitenköhän sitäkin saisi lievitettyä. Ostettiin macajauhoakin testiin ja se on kyllä sikapahaa. Mutta luottavaisin mielin edetään. Itse epäilen edelleen sitä mun kilpparia. Siitähän käyn verikokeissa nyt alkuvuodesta.

Nuo plastot ja muut on mulle ihan hepreaa...
 
Keskiviikko 3.1.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

Karoliina74 (42)...............2................... 70/52-63
Iid@ (44) ........................2.................... 33/26-28
tatti55 (40) ......................3.................... 25/24
Aamuska (40) .................1.................... 17/23-31
yöeläjä (43) ....................4.................... 8/24-25
kettuperhe (40) ...............2................... 6/28-30
Kasenja (41) ...................2................... 3/26-29

Piinailupäivät:

Plussanneet ~12kk:
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
KeltainenSeepra
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
Vuorikristalli (41)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Hieno juttu oli kuulla Karhuemon onnistuminen! TUo ERA-testi ei vissiin ole muilla käytössä kuin Dextralla. Ja heillä ei kai muualla ole toimipisteitä kuin Helsingissä? Saa nähdä, tulisiko tuo testi muillekin pian saataville.

Tatti, pahoittelut negasta. Joko uusi kierto on alkanut?

Miten Iid@ ja Karoliina? Onko onnenkantamoista vai uutta kiertoa?

Kettuperhe, minä käytin macaa ja vehnänalkioöljyä ja royal geleetä neljä vuotta sitten ennen tuota ainoaa raskauttani. Minulle niistä ei ainakaan haittaa ollut.

ON: vähän kierto venyi. Vaikka olin negan testannut jo joskus kp27, ehdin jo testit kaivaa esille toisenkin kerran, kun kierto oli venynyt päivää pidemmäksi kuin normaalisti. Mutta vuotohan sitten alkoi seuraavana aamuna. Pah. Ilmeisesti joko ovulaatio oli kuitenkin päivää tai paria myöhemmin kuin ovisitesti viittasi, tai sitten jäi ovis välistä kokonaan. Eipä sitä tiedä.

Mutta nyt PASsia odotellaan! Kettuperhe, kyselit tästä meidän hoitojutusta. Mentiin siis noin vuosi sitten yksityiselle hoitoihin, ihan onnistumismahdollisuuksia lisäämään. Meillä ei mitään selvää yksittäistä syytä lisääntymisen vaikeuteen. Mulla on ylipainoa, viime raskauden jälkeen tullut kilpparivaivoja (nyt vajaatoiminta), ja molemmilla ikää. Mitatuista AMH-arvo oli matala, muttei ihan olematon (en nyt enää muista lukua). Lääkäri suositteli IVF:ää, ja siihen mentiin.

Kaksi munasolujen keräystä on tehty. Viime keväänä ja tänä syksynä. Molemmista tehtiin tuoresiirto, ei tulosta. Molemmista keräyksistä jäi myös alkioita yli, joten ne pakastettiin ja siirrettiin myöhemmin. Tuosta syksyn saaliista on vielä kaksi alkiota pakasteessa. Toivotaan nyt että tässä tammikuun pas-kierrossa päästäisiin onnistumiseen. Pakastaalkio voidaan siirtää luonnolliseen kiertoonkin, mulla on yritetty vain lääkkeellisiä kiertoja, joissa siis syödään estrogeenia (Zumenonia) kohdun limakalvon vahvistamiseksi heti alkukierrosta alkaen, käydään - yleensä tarvii vain kerran - ultrassa joskus kp 10-12 tarkistamassa, että limakalvo on sopivan paksu ja munasarjoissa ei ole kystia eikä ovulaatioon valmiita munasoluja. Sitten aloitetaan keltarauhashormoni (Lugesteron) sellaisena päivänä, että se valmistelee kohdun limakalvon vastaanottokykyiseksi juuri siirtopäiväksi, samoin alkio sulatetaan pakasteesta niin että se olisi samassa tahdissa kohdun limakalvon kanssa sitten siirtohetkellä.

Mulle on siirretty 3-4-päivän ikäisiä alkiota. Osaa hedelmöittyneistä alkioista yritettiin viljellä blastoiksi asti (siis muutama päivä kauemmin), mutta niiden kehitys hyytyi. Lääkäriltä joskus kyselin, että eikä kannattaisi kaikkia yrittää viljellä blastoiksi asti. Jäisi heti pois ne, jotka ei kuitenkaan kehity. Lääkärin vastaus oli, että kohdun olosuhteet ovat paremmat alkioille. Sellainen, joka kuukahtaa viljelyyn, saattaisi kohdussa kehittyäkin ihan normaalisti.

Tää on kyllä ollut jännä opintomatka ihmisen lisääntymiseen. Kun perusasiat on opetellut siinä vaiheessa, kun lisääntyminen itselle vasta oli käynyt mahdolliseksi, niin käytännön syistä (ehkäisy, ehkäisy, ehkäisy!) käsitys asioista on jotenkin viirannut siihen suuntaan, että raskaaksi voi paukahtaa ihan yks kaks yllättäen yksittäisestä touhutipasta, mihin aikaan kiertoa vain, ja jos ehkäisyä ei käytä just oikein. Ja näinhän tietysti onkin, jos sellainen "tuuri" käy. Mutta nyt kun oikein tarkemmin yrittämisen ja lapsettomuuden kanssa joutunut asioista ottamaan selvää, niin alkaa ihmetyttää, miten ihminen ollenkaan lisääntyy. Ihan joka vaiheessa ennen syntymää voi vielä kaikki mennä pieleen. Ja sitten syntymän jälkeen on tietysti vielä ihan uudet huolet.
 

Yhteistyössä