5 v ja neuvola..miten sujunut tehtävät

moi

tultiin just 5v neuvolasta pojan kanssa ja saatiin kotiläksyksi pojan kanssa tehdä päivittäin keskittymiskykyä vaativia tehtäviä....poika on vilkas luonteeltaan eikä meinaa paikallaan pysyä ja terkka laittoi neuvolavihkoon et "koulun aloitus"? :eek: nyt olen jo ihan kauhuissaan et voi ei...ei mun mielestä poika nyt niin vilkas oo ...nyt vaan tehtäviä tekemään...miten teillä muilla on 5v kanssa neuvolat menneet ja ovatko jaksaneet keskittyä tehtäviin hyvin...meillä kaikki saivat tehtyä mut poika ei oli välillä kysellyt milloin nää loppuu ja ei ollu kovinkaan innostunut niistä...yllätys ei ollut se että poika on vilkas , se on jo todettu mutta onhan täss nyt vielä aikaa koulun aloitukseen n. 2 v ja 8 kk eli kaipa tuo tuosta rauhoittuu kun ikää tulee =)

mitä teillä tuon ikäiset pojat tykkäävät tehdä

Susu
 
meillä oli pojan 4-vuotisneuvola viime kuussa ja se meni täysin pöydän alle!Poika ei suostunut minkäänlaiseen yhteistyöhön neuvolatädin kanssa,eli kieltäytyi kaikista tehtävistä,edes pituutta ja painoa ei saatu otettua.Ja tämä kaikki alkoi siitä,että poika ei saanut leikkiä neuvolan muumitalolla joka komeili huoneen hyllyssä!No,uusi aika on ensi viikolla ja toiverikkaana mennään jälleen.Neuvolatäti kovasti koetti lohdutella,että tällainen käytös on heillä arkipäivää,minä en sitä mitenkään kyllä kokenut ongelmana,koska tiedän että poika täysin normaalisti kehittynyt miehenalku,itsepäinen kylläkin!Ja kaikista huvittavinta,että illalla kun keskustelimme neuvolakäynnistä,poika muisti tarkasti kaikki tehtävät ja asiat joita kokeiltiin tehdä silloin päivällä.Jopa kuviot joita täti arvuutteli kuvakorteista!Joten tsemppiä neuvolaan,itse kullekin!
 
pia
Mitäs tehtäviä siellä 5v neuvolas on? Meillä tytöllä on huomenna ja mielenkiinnolla odotan minkälaisia tehtäviä on tiedossa..
Hieman ihmettelin niitä kysymyksiä mitkä oli vanhemmille..onko lapsenne yli kiinnostunu seksistä :eek: ei meillä tuo ees tiiä mitä se on..ja muutenkin kaikkea ihmeellistä :eek:
 
meillä 5v poika oli neuvolassa "yhteistyökykyinen", jaksoi keskittyä ja osasi ikää vastaavat asiat. Samaa mieltä olivat jo 4-vuotis neuvolassa.
Itseäni on jänskättänyt jo etukäteen et miten koulunaloitus aikanaan, kun on aivan loppuvuonna syntynyt. Nyt ei ainakaan vielä ongelmaa etteikö vois koulua aloittaa kuten muutkin samana vuonna syntyneet eli on silloin 6v.. mut onhan tässä vielä varsinainen eskarikin välissä :)
 
Moi

siellä oli ollu vaikka mitä, piirtämis, kertomus tehtäviä, laskenta juttuja.....mua alkoi tänään naurattaa kun tein pojan kanssa nyt noita harjoituksia niin poju jaksoi kyllä ihan tosi hienosti leikata, liimata ym askartelua puolisen tuntia =) et mitäköhän se on siellä pelleilly...siis meillä äidit ei saanut olla mukana...poika on utelelias ja vilkas mut jotenkin vaan yllätyin kun heti oltiin laittamassa kouluun aloittamista ?, onhan siihen tuo 2v ja n. 7 kk vielä aikaa..kun poika syntynyt heti alkuvuodesta
 
pia
no nyt on neuvolassa käyty =) Neiti teki aivan innoissaan tehtäviä kun sai näyttää kuinka iso tyttö on..purkkiin ei suostunu pissaamaan, ei kuulemma hätä ja kun kotio päästiin sano et nyt voitas pissata purkkiin (saatiin purkki mukaan) Tehtävät osas hienosti, jopa niin hienosti että ihan yllätti mut :ashamed: Eipä oo liiemmälti tohon tyttöön kerenny keskittyä kunnolla kun keskimmainen 3v ja kuopus 5kk vie osansa :ashamed: pitääpä taas panostaa..
Ja oli tuon kuopuksen 5kk nla samalla, niin reippaana isosiskona näytti vauvalle helistintä, ettei vauva ees hoksannu huutaa kun rokotettiin :heart:
Eli hienosti meni, vaikka tytön tuntien odotin jos jonkinlaisia temppuja..
on se vaan iso ja reipas, silti vielä tarvii paljon huomiota ja läheisyyttä..pitä itekin vaan muistaa se että aika monessa asiassa (kuten sylissäolo) tarvii vielä mua..tulee helposti unohdettua isoimman läheisyydentarve kun on noita pienempiäkin :ashamed:
 

Yhteistyössä