...

mie
No eipä se serkkusi nyt niin paljon sinua nuorempi ole, etteikö oikeesti baariin vois yrittää... Fiksu olet kun et lainaa papereita, sano suoraan sille, että pelkäät kiinni jäämistä!
 
Mulla ei oo oma kohtasta kokemusta seurauksista, mutta ainakin joutuu hakeen ne paperit takasin poliisilaitokselta ja kuunnella kunnon saarnan samalla.

Ihan varma en ole muista seuraumuksista, mutta sais olla kyllä jotain muutakin mun mielestäni.

Terv. tiukkis vanhus...
 
vieras
Mitä sun pitäisi sille sanoa? Sanot edelleen "en lainaa.piste". Ei siihen tarvitse mitään selittelyjä.Sano,että lainaa joltain toiselta ja sinä et passiasi lainaa. Kuseta vaikka sitä jotenkin,jos ei mene järkeen hänelle.Sano,että sulla on uusi passi, jota käytetään nykysin monissa baareissa..siinä on sinun sormenjälki ja poket tarkistaa sen ovella aina :D:D Tai sano,että passeihin on laitettu uusi tunniste, joiden takia niitä ei voi väärin käyttää...ainostaan oikea omistaja pystyy passia kantaa ...muuten saa säkärit :D:D:D:D

huh,no..sano,että et lainaa ja sillä siisti.
 
Voihan serkkusi ne "varastaa", jolloin ei kait sulle ongelmia tulisi, jos kiinnijäisit, vai tulisiko? Mun vanhemmat antoivat mun siskon lainata passiaan mulle, kun olin 17v (näin tiesivät ette hillu pitkin katuja), mutta näin jo äiti-ihmisenä itse, en suosittelisi 15 vuotiaalla missään tapauksessa passia (tai muuta henkilökorttia) lainaamaan.
 
miepävaan
Mun sisko lainas papereita ja ne meni löytötavara toimistoon jonne pultsari ne toimitti ja kävin ne sieltä hakemassa ja vielä väitin että pultsari ei uskonut että se olin minä kuvassa... (eipä tarvinnut maksaa löytötavara maksua.. )
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Jos jää kiinni kun menee väärillä henkkareilla esim. baariin, niin ainakin mun tietääkseni sinä oot kuses.sa eikä se joka niillä yritti sisään. Eli en kyllä suosittele lainaamaan.
Kyllä joutuu vääriä henkkareitakin käyttänyt kuseen.

Jos näyttää väärennettyjä henkkareita baarissa ja tarkastaja saa kiinni ja paikalta menis luvat vaikka viikoksi, niin se baarin omistaja saa haastaa käräjille sen väärennettyjä henkkareita näyttäneen. Saa hakia korvauksia myyntitappioista. En tiedä onko sama juttu jos näyttää toisen henkkareita, mutta kuseen siitä kiinni jäädessään joutuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miepävaan:
Mun sisko lainas papereita ja ne meni löytötavara toimistoon jonne pultsari ne toimitti ja kävin ne sieltä hakemassa ja vielä väitin että pultsari ei uskonut että se olin minä kuvassa... (eipä tarvinnut maksaa löytötavara maksua.. )
Tarkoitat varmaan portsari...
 
vieras
Eihän sinun tarvitse edes keskustella asiasta hänen kanssaan enää.Voit lopettaa puhelun /keskustelun sanomalla että olet jo vastauksesi antanut etkä näe aihetta keskustella asiasta enää.Kysyt oliko muuta ja jos ei jutunaihe vaihdu sanot hei hei ja suljet puhelimen/poistut paikalta.
Pidä pää kylmänä ja muista että sinä itse päätät omista asioistasi,ei serkkusi tai kukaan muu.
 
No voi jösses... asennetta kehiin vaan. Se kun inttää ja ruikuttaa, otat sellasen aikuisen ylenkatsevan meiningin; voi mennä tosin välit. Ja saat ikävän ihmisen maineen. Mutt joskus se ikävä on ihan kiva olla. :xmas:
 

Yhteistyössä