Aamupalasi?

  • Viestiketjun aloittaja unime
  • Ensimmäinen viesti
unime
37-vuotias yrittää opetella syömään aamupalan joka päivä.. Tänäänkään ei ollut yhtään nälkä klo 8. No söin väkisin ja sitten ei ollut nälkä nyt lounaallakaan (lounasaika klo 11-11.30). Mitä sä syöt aamupalalla?
 
Ihan heti aamusta en syö - itsekkin olen opetellut aamiaisen syönnin vasta vanhemmalla iällä...Harjoitellut sitä nyt n. 3 v...
Tänään klo 7.20 3 isoa lekaa kahvia,joskus 9n jälkeen 2 siivua ruisleipää,ei levitettä,eilistä uunilohta päällä ja 2 lasia appelsiinituoremehua,3 siivua punajuurta.
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29423571:
Ihan heti aamusta en syö - itsekkin olen opetellut aamiaisen syönnin vasta vanhemmalla iällä...Harjoitellut sitä nyt n. 3 v...
Tänään klo 7.20 3 isoa lekaa kahvia,joskus 9n jälkeen 2 siivua ruisleipää,ei levitettä,eilistä uunilohta päällä ja 2 lasia appelsiinituoremehua,3 siivua punajuurta.
Mä olen harjoitellut vasta 2v ja maistuu heti herätessä :)

Aiemmin en ole koskaan syönyt, edes lapsena. Säännöllisesti kun aloin syömään max 4h välein niin alkoi aamiainenkin maistumaan :)
 
Mäkin oon tosi huono syömään aamuisin. Varsinkin, jos pitää mennä aamuvuoroon töihin. Mä aloitan aamuni aina proteiinipirtelöllä ja vedellä. Pirtelön teen maitoon. Tällä selviän sihen klo 9-10 asti, jolloin töissä pääseen tauolle ja syön rahkaa + hedelmiä tai puuroo + rahkaa tai leipää + rahkaa.
 
parasta
Jos ei mätä illalla itseään täyteen, taatusti on aamulla nälkä.
Itse koitan syödä oka aamu seuraavanlaisesti;

* kaurapuuro veteen tehtynä
* sokeroimaton mehukeitto tai marjat
* kahvi rasvattomalla maidolla
* raejuusto tai kanamunan valkuainen
 
"vieras."
Vasta omien lasten syntymän myötä olen alkanut syömään aamupalan säännöllisesti, nyt siis pari vuotta mennyt. Toisinaan aamulla on nykyään jopa nälkä kun on tottunut syömään.
Mun aamupala koostuu melkein aina puurosta ja mustasta kahvista.
 
Heräsin tänään jo klo 7, mutta aamupalan söin vasta klo 9 jälkeen (olen ottanut aamupala-ajaksi sen klo 9) Kävin kuopuksen kanssa neuvolassa siinä välissä :) Aamupalaksi söin maitorahkaa missä oli pensasmustikoita ja vehnäleseitä, sekä join sokeroimatonta mansikkakeittoa.
 
Ken guru
Usein aamupalanin on kuppi kahvia ja joku leipä.

Tänään söin kuitenkin kaurapuuroa mustikka-vadelmakiisselillä, yllättävän hyvin maistui, oli oikein hyvää vaikken ole puuro ihmisiä. Yritän nyt näin raskaana ollessa vähän skarpata tuon aamupalankin suhteen. Toki se kuppi kahvia pitää aina myös saada.
 
"Vieras."
Tänään 3 mukia teetä. Pieni pala leipää maksiksella ja juustolla.
Eilistä mansikkarahkaa( kermaa) söin pienen kulhollisen.

12.00 oli kova nälkä . Nyt maistui kahvi ja kääretorttu.
 
kfkfkf
Nimenomaan näin. Päivällä ruuat hiukan tökkii ja millään ei jaksaisi kolmen-neljän tunnin välein syödä, mutta aamiainen laskee aina.

Itse syön aamiaisen n klo 6, töissä kahvin kanssa rahkan klo 9 ja sitten lounaan klo 12.
Mäkin syön usein kaksi aamiaista, toisen heti kun herään ja toisen vähän myöhemmin, koska harvemmin meillä on ruokaa vielä 12 aikaan.. Just esim leipää ja toinen on sitten rahkapurkki tms
 
Ihanan terveellisiä ja herkullisia aamiaisia teillä!

Mä en syönyt ennen vuosikausiin mitään aamulla kuin korkeintaan maitokahvia.
Nykyään, vuoden opettelun jälkeen, pystyn syömään muutakin.
Yleensä aamu alkaa näillä:
- Kahvi/tee
- Lasi vettä/piimää
- Hedelmä
- Paahtoleipä voilla tai kaurapuuro

Maustamatonta jogurttiakin syön monesti, jos sattuu olemaan kaapissa.
 
iu
Aamulla heti herättyä ei pysty syömään mitään. Kahvia menee liikaa. Kymmenen kanttiin sitten onkin jo lounasaika.

Viikonloppuisin saattaa mennä pitkälle iltapäivän puolelle, ennen kuin syön mitään. Ei saata olla ihan terveellistä, mutta minkäs teet kun ei maistu.
 

Yhteistyössä