älkää te sektioäidit tulko synnytysgalluppeihin häröilemään, kiitos!!

  • Viestiketjun aloittaja näin on
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Jollain ollut taas tylsää ja ei muuta tekemistä keksinyt ku vetästä tälläi alotus tänne..
Ei voi ku ihmetellä..
Mulle ainakin ihan sama miten kukakin on synnyttänyt,kuhan lapsi on terve!!!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voiheih:
Mites tosiaan sellaiset kuten minä, jotka on vuorokauden yrittäneet normaalia alatiesynnytystä, kunnes lopulta on päädytty kiireelliseen sektioon pitkittyneen synnytyksen ja ahtaan lantion vuoksi. Ja oli muuten vihonviimeinen hetki sektiolle, koska nytkin oli lapsen henki jo vaarassa. Voisitko rakas ap määritellä, olenko minä synnyttänyt siis ollenkaan mielestäsi, vai tekikö tuo viimeinen tunti koko yritykseni aivan mitättömäksi :/

Mulla muuten on niin ahdas lantio, että mun ei enää anneta synnyttää alakautta itseni ja tulevan lapseni turvallisuuden vuoksi. Joten meidän toinen lapsi tulee syntymään sektiolla, ihan syistä joihin en voi vaikuttaa.
yritit parhaasi, mutta synnytys keskeytettiin leikkaukseen. ei siitä kannata huonoa itsetuntoa olla. mutta vauva leikattiin ulos, ei synnytetty. :)
Eli nyt on siis virallisesti vahvstettu ettei myöskään imukuppivauvoja ole synnytetty vaan ne on vedetty ulos. Hyvä logiikka muuten :xmas:

Eli ryhmiä on nyt ainakin kolme: ulos leikatut, ulos vedetyt ja sitten synnytetyt. Onkohan vielä muita...
kuule kyllä äidin pitää ponnistaa vaikka imukuppi olisi apuvälineenä. ei todellakaan voi vaan maata paikoillaan ja lepäillä, niinkun sektiossa.
Jepjep, sektiossahan sitä vaan lepäillään.. Varsinkin, jos takana on 40 tuntia avautumisvaihetta.

Kyllä täytyy olla köyhä elämä, jos aletaan ihmisten "paremmuutta" mittaamaan synnytysmuodoilla. Taitaa kärsiä moni tällä palstalla itsetunnon puutteesta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Jollain ollut taas tylsää ja ei muuta tekemistä keksinyt ku vetästä tälläi alotus tänne..
Ei voi ku ihmetellä..
Mulle ainakin ihan sama miten kukakin on synnyttänyt,kuhan lapsi on terve!!!
Varo vaan, kohta joku tarttuu tuohonkin ja siitäkös riemu repeää...

Mutta joo, on ollut harvinaisen hauska iltapäivä vastaillessa kaikkea päätöntä :LOL:
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja as:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voiheih:
Mites tosiaan sellaiset kuten minä, jotka on vuorokauden yrittäneet normaalia alatiesynnytystä, kunnes lopulta on päädytty kiireelliseen sektioon pitkittyneen synnytyksen ja ahtaan lantion vuoksi. Ja oli muuten vihonviimeinen hetki sektiolle, koska nytkin oli lapsen henki jo vaarassa. Voisitko rakas ap määritellä, olenko minä synnyttänyt siis ollenkaan mielestäsi, vai tekikö tuo viimeinen tunti koko yritykseni aivan mitättömäksi :/

Mulla muuten on niin ahdas lantio, että mun ei enää anneta synnyttää alakautta itseni ja tulevan lapseni turvallisuuden vuoksi. Joten meidän toinen lapsi tulee syntymään sektiolla, ihan syistä joihin en voi vaikuttaa.
yritit parhaasi, mutta synnytys keskeytettiin leikkaukseen. ei siitä kannata huonoa itsetuntoa olla. mutta vauva leikattiin ulos, ei synnytetty. :)
Eli nyt on siis virallisesti vahvstettu ettei myöskään imukuppivauvoja ole synnytetty vaan ne on vedetty ulos. Hyvä logiikka muuten :xmas:

Eli ryhmiä on nyt ainakin kolme: ulos leikatut, ulos vedetyt ja sitten synnytetyt. Onkohan vielä muita...
kuule kyllä äidin pitää ponnistaa vaikka imukuppi olisi apuvälineenä. ei todellakaan voi vaan maata paikoillaan ja lepäillä, niinkun sektiossa.
Jepjep, sektiossahan sitä vaan lepäillään.. Varsinkin, jos takana on 40 tuntia avautumisvaihetta.

Kyllä täytyy olla köyhä elämä, jos aletaan ihmisten "paremmuutta" mittaamaan synnytysmuodoilla. Taitaa kärsiä moni tällä palstalla itsetunnon puutteesta. :)

se 40 tunnin avautumisvaihe on synnytystä, sektio on leikkausta. sektiossa maataan eikä tehdä mitään, synnyttäessä voi tehdä vaikka mitä edesauttaakseen synnytyksen kulkua.

mitä äiti tekee sektiossa?
 
go away
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
eihän imettämättömätkään tule imetyskeskusteluihin, älkää tekään tulko häiritsemään synnytysjuttuja!
Näin suvaitsemattoman ei itsensä kannattaisi tulla häiritsemään vapaata palstaa ollenkaan. Piste.
 
suomalainen
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
alateitse synnyttänyt äiti ei tiedä kivusta mitään :kieh:
Mistäs sinä tiedät? Vaikka kärsisi reumasta mikä on kivulias tauti. Kipuja voi olla muulloinkin kuin pelkässä synnytyksessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
alateitse synnyttänyt äiti ei tiedä kivusta mitään :kieh:
Mistäs sinä tiedät? Vaikka kärsisi reumasta mikä on kivulias tauti. Kipuja voi olla muulloinkin kuin pelkässä synnytyksessä.
noh...heitin tämän lähinnä ap:lle....kun hän tuntuu tietävän kaikesta kaiken :snotty:
 
miehen näkökulmasta..
sektio = leikkaus
vauva tulee alapäästä = synnytys..

multa leikattiin jonkinaikaa sitten kysta pois..
synnytinkö siis sen?
olenko onnellinen kystan isä?
JA MISSÄ on mun kysta nykyisin ja miksi se vietiin pois multa? |O
:LOL: :LOL:

jos kakkaan, tulee pokäle pepusta,
jos mulle tehdään joku paksusuolileikkaus ja kaavitaan ulostetta,
voiko sanoa siis että kakkasin samalla?
vaikka olisin yrittänyt ensin kakata mutta ei olisi tullut.

:attn: :attn:
 
Kysynpähän vaan, että osaan vastaisuudessa sitten käyttäytyä oikein:

Kummassa ketjussa mä saan häröillä kun mulle on tehty 2 sektiota ja olen alakautta synnyttänyt myös 2 kertaa? Mua kyllä harmittaa jos en saa häröillä enää kummassakaan koska mähän saatan olla puolueellinen jompaan kumpaan suuntaan... :ashamed:
Mä en myöskään ole imettänyt lapsiani kouluikään asti mutta jonkin aikaa kuitenkin. Eli miten toimin imetysketjujen suhteen?
Voi hitsi kun meni mun elämä nyt vaikeeksi. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
miehen näkökulmasta..
sektio = leikkaus
vauva tulee alapäästä = synnytys..

multa leikattiin jonkinaikaa sitten kysta pois..
synnytinkö siis sen?
olenko onnellinen kystan isä?:attn: :attn:
Mikäli kysta kasvoi kohdussasi niin sitten kyllä, olet onnellinen isä. :flower:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
miehen näkökulmasta..
sektio = leikkaus
vauva tulee alapäästä = synnytys..

multa leikattiin jonkinaikaa sitten kysta pois..
synnytinkö siis sen?
olenko onnellinen kystan isä?
JA MISSÄ on mun kysta nykyisin ja miksi se vietiin pois multa? |O
:LOL: :LOL:

jos kakkaan, tulee pokäle pepusta,
jos mulle tehdään joku paksusuolileikkaus ja kaavitaan ulostetta,
voiko sanoa siis että kakkasin samalla?
vaikka olisin yrittänyt ensin kakata mutta ei olisi tullut.

:attn: :attn:
voi jack. :headwall: :headwall:
 
Ai no ei meidänkään tyttö ole sitten syntynyt..haikara sen toi.
ja yritettiin kyllä synnyttää alateitse mutta kun oli väärässä asennossa,iso vauva ja viel sydänäänet romahti niin jouduttiin hätäsektioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
miehen näkökulmasta..
sektio = leikkaus
vauva tulee alapäästä = synnytys..

multa leikattiin jonkinaikaa sitten kysta pois..
synnytinkö siis sen?
olenko onnellinen kystan isä?:attn: :attn:
Mikäli kysta kasvoi kohdussasi niin sitten kyllä, olet onnellinen isä. :flower:
ideana se että leikkaus kuin leikkaus..
aina se on leikkaus.
jos minulle annetaan tiputuksessa ravintoa suoneen, söinkö?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
miehen näkökulmasta..
sektio = leikkaus
vauva tulee alapäästä = synnytys..

multa leikattiin jonkinaikaa sitten kysta pois..
synnytinkö siis sen?
olenko onnellinen kystan isä?:attn: :attn:
Mikäli kysta kasvoi kohdussasi niin sitten kyllä, olet onnellinen isä. :flower:
Ja jos kystasi viettää syntymäpäiviä :)
 
tuhlaajatytär
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Kysynpähän vaan, että osaan vastaisuudessa sitten käyttäytyä oikein:

Kummassa ketjussa mä saan häröillä kun mulle on tehty 2 sektiota ja olen alakautta synnyttänyt myös 2 kertaa? Mua kyllä harmittaa jos en saa häröillä enää kummassakaan koska mähän saatan olla puolueellinen jompaan kumpaan suuntaan... :ashamed:
Mä en myöskään ole imettänyt lapsiani kouluikään asti mutta jonkin aikaa kuitenkin. Eli miten toimin imetysketjujen suhteen?
Voi hitsi kun meni mun elämä nyt vaikeeksi. :headwall:
Mullakin nyt koko elämä sekaisin. 1 sektio ja 1 alatiesynnytys. Toista lasta imetin lyhyen aikaan ja toista pitkään.Voinko kirjoittaa mielipiteitä VAI MITENKÄ SE NYT OLI?
 
miksi
Miksi sitä sektiota pitää sanoa synnyttämiseksi??? en tajua? ihan hyvä tapa kai se on tulla tähän maailmaan, vaikkakin vauvalle vaarallisempi ainakin tilastollisesti. Eikä synnyttänyt äiti ole sektioäitiin verrattuna yhtään sen parempi...Mutta mikä ihmeen tarve sitä on sanoa synnyttämiseksi?
 
kysyn vaan
miksi toisen lapsen kohdalla äitiyspoliklinikalla synnytys- ja naistentautien erikoislääkäri puhui UUDELLEENSYNNYTTÄJÄSTÄ, vaikka ensimmäinen lapseni oli tullut maailmaan sektiolla. kumma lääkäri.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sitä sektiota pitää sanoa synnyttämiseksi??? en tajua? ihan hyvä tapa kai se on tulla tähän maailmaan, vaikkakin vauvalle vaarallisempi ainakin tilastollisesti. Eikä synnyttänyt äiti ole sektioäitiin verrattuna yhtään sen parempi...Mutta mikä ihmeen tarve sitä on sanoa synnyttämiseksi?
Oli tapa mikä tahansa, niin maailmaan syntyy uusi ihmisolento
 
pim pom
äidit on ihmisiä, joille on SYNTYNYT vauva. Vauvan synnytysTAPA voi olla alatiesynnytys TAI sektio. Kaikki ihmiset syntyy, mutta synnytystapa vaihtelee.
 
kysyn
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sitä sektiota pitää sanoa synnyttämiseksi??? en tajua? ihan hyvä tapa kai se on tulla tähän maailmaan, vaikkakin vauvalle vaarallisempi ainakin tilastollisesti. Eikä synnyttänyt äiti ole sektioäitiin verrattuna yhtään sen parempi...Mutta mikä ihmeen tarve sitä on sanoa synnyttämiseksi?

Millä nimellä sitä sitten sanotaan? Puhekielessä siis? Millä tavalla on lupa puhua ja millä tavalla tapahtuneesta on lupa kertoa, kirjoittaa?

"Meidän Vili-Susanna sektoitiin xx.xx.xx."

Naapuri: "Milloin Vili-Susanna syntyi"
Sektiöäiti: "Ei hän syntynyt, koska minä en synnyttänyt. Vili-Susanna on otettu maailmaan sektiolla / Vili-Susanna on sektoitu"

Sukulainen, työkaveri, mammakerhon toinen äiti tai kuka tahansa: "Mites synnytys sujui?"
Sektioäiti: "En ole synnyttänyt. Vauva otettiin sektiolla".


 
nääs nääs
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi:
Miksi sitä sektiota pitää sanoa synnyttämiseksi??? en tajua? ihan hyvä tapa kai se on tulla tähän maailmaan, vaikkakin vauvalle vaarallisempi ainakin tilastollisesti. Eikä synnyttänyt äiti ole sektioäitiin verrattuna yhtään sen parempi...Mutta mikä ihmeen tarve sitä on sanoa synnyttämiseksi?

Millä nimellä sitä sitten sanotaan? Puhekielessä siis? Millä tavalla on lupa puhua ja millä tavalla tapahtuneesta on lupa kertoa, kirjoittaa?

"Meidän Vili-Susanna sektoitiin xx.xx.xx."

Naapuri: "Milloin Vili-Susanna syntyi"
Sektiöäiti: "Ei hän syntynyt, koska minä en synnyttänyt. Vili-Susanna on otettu maailmaan sektiolla / Vili-Susanna on sektoitu"

Sukulainen, työkaveri, mammakerhon toinen äiti tai kuka tahansa: "Mites synnytys sujui?"
Sektioäiti: "En ole synnyttänyt. Vauva otettiin sektiolla".
Täähän on tosi huono esimerkki ja yrität tehdä tikusta asiaa.
Synnyttäminen on ÄIDIN verbi, mutta syntyä on lapsen verbi. Kaikki lapset syntyy tähän maailmaan. Synnyttää ja syntyä on kaks eri asiaa, nääs.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä