Älyytömin tempaus mitä muksusi on tehnyt?

  • Viestiketjun aloittaja kellogs
  • Ensimmäinen viesti
harmaana nyt
Mä en ole täydellinen äiti, en todellakaan, mutta silti ihmettelen miksi lapsilla on saksia leikeissä (hiuksia leikelty)? Miten päästetään lapsi sisävaatteissa ulos? jne... JA anteeks, että sanon ääneen ihmetyksen aiheeni.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Mä en ole täydellinen äiti, en todellakaan, mutta silti ihmettelen miksi lapsilla on saksia leikeissä (hiuksia leikelty)? Miten päästetään lapsi sisävaatteissa ulos? jne... JA anteeks, että sanon ääneen ihmetyksen aiheeni.

Meidän lapsilla ainakin on omat askartelusakset. Ja Tiäks, ovi aukee, kun painaa kahvasta eli oven rivasta alaspäin ja työntää. Kun lapsi tekee niin, hän pääsee ulos. Maalaisjärjen käyttö on sallittua...
 
Fleur de la Cour
Sytytti tulipalon keittiöön, oli vasta puolitoistavuotias silloin joten ihan syyntakeeton, isänsä oli tyhmyyksissään jättänyt hellalle elmukelmupaketin ja kun napit vääntää kaakkoon niin tulipalohan siitä syttyy, onneksi olin kotosalla ja reagoin nopeasti. Lisäksi on tehnyt kaikkea sellaista mikä on kyllä loppujen lopuksi naurattanut minua, esim. kenkäinstallaation, siinäpä oli hakemista kun kenkäparit oli hukassa (meillä on ilmeisesti liikaa kenkiä?) ja talvisen maiseman tomusokerista keittiöön sekä luistinradan saippuasta vessaan jopa kaksi kertaa.. ja vessanpöntöt tuo kerkesi tukkimaan pari kertaa harjoitellessan omatoimista pyyhkimistä, oli niin kivaa se paperin vetäminen rullasta että veti sitten koko rullallisen.. Lisäksi meidän ruokailuhuoneen tapetissa lukee lapsen nimi jostain syystä.. ja värikynävärityksiä on löytynyt lattioilta joskus, mutta ne on lähteny ihan pesemällä irti.. Niin ja vetelihän tuo mun huulirasvan päähänsä kun meikkasi kuulemma kuten äitikin (no jaa mä en kyllä ole tuolleen ikinä meikannut?)
 
harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Mä en ole täydellinen äiti, en todellakaan, mutta silti ihmettelen miksi lapsilla on saksia leikeissä (hiuksia leikelty)? Miten päästetään lapsi sisävaatteissa ulos? jne... JA anteeks, että sanon ääneen ihmetyksen aiheeni.

Meidän lapsilla ainakin on omat askartelusakset. Ja Tiäks, ovi aukee, kun painaa kahvasta eli oven rivasta alaspäin ja työntää. Kun lapsi tekee niin, hän pääsee ulos. Maalaisjärjen käyttö on sallittua...
Tiedän kyllä miten ovet aukeavat. Sitä varten äiti on kotona, että vahtii, ettei lapset lähde yksikseen ulos...
Ja jos mun lapset askartelee, ne tekee sitä mun kanssa, jotta ei synny vahinkoa saksien kanssa. Ja mä en oikeesti sano tätä sillä, että kiillottelisin kruunuani. Meillä taitaa sitten vaan olla tosi tiukka kuri :/
 
korvamankeli harmaana
Meillä tylsin temppu oli se kun kaatoi pullollisen sellaista koirankarkoitus litkua sohvalle, oli mellevät hajut. Yks kattila on postettu karrelle kun nuori mies päätti keittää ruokaa. Vessanpytyssä on pesty käsiä ym.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Ja lisäänpä vielä, että vaikka kuinka kohteliaasti ja anteeksipyytävästi toin asiani esille, niin kylläpä piti sitten vittuilla takasin...
Ooks heränny väärällä jalalla? Mä en vittuillut. Kerroin vain, miten meillä on.
Jos teillä on kaikki teräaseet lukkojen takana ja sä ehdit vahtimaan joka sekunti, niin hyvä teille! Mulla on neljän lapsen kanssa ja ison hushollin ylläpidossa muutakin tekemistä, kuin vahtia kokoajan. Mä kasvatan lasten itseluottamusta luottamalla heihin. Aina joskus noi pienimmät löytää isompien tavaroita, vaikka isommat koettaakin olla luottamuksen arvoisia. Ja joskus pieninkin innostuu, kun keksii ulosmenon yhtäkkiä, niin ei muista tulla kysymään lupaa, no, mitä kaksivuotias vielä paljon edes kyselee, tekee vaan, mitäpäähän pälkähtää.
Ja jos mä olen esim. pyykkejä ripustamassa tai imuroimassa eri huoneessa, niin en voi joka sekuntti tietää, mitä tapahtuu. Sen tiedän, että hengenvaaraan eivät pääse.

 
harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
Ja lisäänpä vielä, että vaikka kuinka kohteliaasti ja anteeksipyytävästi toin asiani esille, niin kylläpä piti sitten vittuilla takasin...
Ooks heränny väärällä jalalla? Mä en vittuillut. Kerroin vain, miten meillä on.
Jos teillä on kaikki teräaseet lukkojen takana ja sä ehdit vahtimaan joka sekunti, niin hyvä teille! Mulla on neljän lapsen kanssa ja ison hushollin ylläpidossa muutakin tekemistä, kuin vahtia kokoajan. Mä kasvatan lasten itseluottamusta luottamalla heihin. Aina joskus noi pienimmät löytää isompien tavaroita, vaikka isommat koettaakin olla luottamuksen arvoisia. Ja joskus pieninkin innostuu, kun keksii ulosmenon yhtäkkiä, niin ei muista tulla kysymään lupaa, no, mitä kaksivuotias vielä paljon edes kyselee, tekee vaan, mitäpäähän pälkähtää.
Ja jos mä olen esim. pyykkejä ripustamassa tai imuroimassa eri huoneessa, niin en voi joka sekuntti tietää, mitä tapahtuu. Sen tiedän, että hengenvaaraan eivät pääse.
Ai et mielestäsi vittuillut? Lueppas vastauksesi tuolta ylempää uudestaan... Kerrot mulle kuin pikkulapselle miten ovet aukevat jne.

 
Meillä ei oo kummempia tempauksia tapahtunut, yhtä kasvorasva-episodia ja paria kamaa videoihin-happeningia lukuunottamatta. Syynä tosin voi olla se että kaikki pesu- ym. aineet ovat korkean kaapin ylimmillä hyllyillä, suurimmassa osassa kaappeja on lapsilukot, hyllyt ym on pultattu seinään ja niistä alimmat hyllyt lasten käytössä, ovi on takalukossa (aukeaa vain avaimella) ja hellan nupit ovat rasiassa kaapissa. Eli riskit on minimoitu. Muuten ovat kyllä sangen ehtiväisiä, nuo 2v3.. ja kohta 10kk muksut :xmas:
 
mie
Laittanut vhs kasetin videoiden sisään aivan väärin perin ja videot meni rikki.
Laittoi miun kännykän täyteen kahvikuppiin, puhelin toimii vieläkin vaikka tästä on aikaa jo kohta 3 vuotta, kestävä puhelin...
Kuolasi/söi isänsä puhelimen aivan märäksi, näyttö hajosi...
Siinä nyt oli jotain, ei tuu muuta mieleen näin äkkiseltään, varmaan niitä on muitakin.
 
mie
Lisäystä vielä tuohon äskeiseen. Poika oli heittänyt puukauhan hellan päälle ja laittanut hellan päälle. Meillä on keraaminen liesi joka lämpiää nopsaan. Kun huomasin tapahtuneen kauha oli jo aika musta ja kärysi kivasti... Hieman säikäytti...
 
pojat 5 ja 6
Rasvailivat hieman itseään olkkarin nojatuolissa.Tyhjensivät täpötäyden ison Novalantuubin...itseensä, tuoliin, seiniin...Lähtivät aika liukkaasti tämän jälkeen ;)
 
Minniskä
Kampaamoreissunsa jälkeen parturoi 2,5 vuotiaana yksi aamu ani varhain (äiskä nukkui, ei herännyt pikkujalkojen teputukseen) meidän silloisen koiran (noutaja) hännän. Askartelusaksilla oli sievästi leikannut kaikki pitkät karvat pois, ranka vain paistoi hännästä pitkältä matkalta. Koiralle ei ollut tullut mitään haavoja tms. onneksi kuitenkaan.

Äiti kun herättyään meni veskiin, oli pönttö karvoja täynnä. Koira oli ulkoillessa melkoisen vaivautunut niin kauan kuin karvat kasvoi takaisin :)
 
Nää on ihan hauskoja vaikkei tapahtumahetkellä ehkä naurattaisikaan :whistle: .
Meidän vuosikas meni istumaan lasten uima-altaaseen vaatteet päällä, nahkalenkkarit jalassa. Samana iltana kävi heittämässä siskon kengän WC-pönttöön.

Nuorimmainen saa hellanlevyt päälle liesisuojasta huolimatta. Yhden kauhan jo polttanut kattilanpohjaan kiinni....
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
[

Ai et mielestäsi vittuillut? Lueppas vastauksesi tuolta ylempää uudestaan... Kerrot mulle kuin pikkulapselle miten ovet aukevat jne.
Mä en haluaisi tapella. Jos otit sen vittuiluna, niin ihan sama. Itte kysyit, miten lapset pääsee ulos. Vastasin kysymykseen. Lopeta jo.

 
Istui pesuhuoneessa punkassa johon oli sitten päästänyt mojovat paskat, voidellut sillä sitten itsensä, lattian, seinät ja suihukuseinän. Nauroi aivan katketakseen kun motkotin ja siivosin.
Uudenvuoden aaton aattona kun olin siivonnut, sankari oli käynyt hakemassa kylmiöstä aivan täyden 600 g Flora paketin ja voidellut keittiön lanttalauree verhoja myöten, Siinä sitä sitten hetken piti miettiä millä sen sotkun siivoaa kun joka paikka oli aivan valkoisena.
Ja kun herraa sitten yritin viedä kylppäriin laittoi vastaan niin että sitä margariiniä oli sitten sellaisena väylänä keittiöstä kylppäriin. Ja taas vain nauroi aivan vääränä. Ikää tenavalla 6 v :|
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Istui pesuhuoneessa punkassa johon oli sitten päästänyt mojovat paskat, voidellut sillä sitten itsensä, lattian, seinät ja suihukuseinän. Nauroi aivan katketakseen kun motkotin ja siivosin.
Uudenvuoden aaton aattona kun olin siivonnut, sankari oli käynyt hakemassa kylmiöstä aivan täyden 600 g Flora paketin ja voidellut keittiön lanttalauree verhoja myöten, Siinä sitä sitten hetken piti miettiä millä sen sotkun siivoaa kun joka paikka oli aivan valkoisena.
Ja kun herraa sitten yritin viedä kylppäriin laittoi vastaan niin että sitä margariiniä oli sitten sellaisena väylänä keittiöstä kylppäriin. Ja taas vain nauroi aivan vääränä. Ikää tenavalla 6 v :|
Punkka ja lanttalauree, ootko e-pltä? Ihanan tutun kuuloista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Istui pesuhuoneessa punkassa johon oli sitten päästänyt mojovat paskat, voidellut sillä sitten itsensä, lattian, seinät ja suihukuseinän. Nauroi aivan katketakseen kun motkotin ja siivosin.
Uudenvuoden aaton aattona kun olin siivonnut, sankari oli käynyt hakemassa kylmiöstä aivan täyden 600 g Flora paketin ja voidellut keittiön lanttalauree verhoja myöten, Siinä sitä sitten hetken piti miettiä millä sen sotkun siivoaa kun joka paikka oli aivan valkoisena.
Ja kun herraa sitten yritin viedä kylppäriin laittoi vastaan niin että sitä margariiniä oli sitten sellaisena väylänä keittiöstä kylppäriin. Ja taas vain nauroi aivan vääränä. Ikää tenavalla 6 v :|
Punkka ja lanttalauree, ootko e-pltä? Ihanan tutun kuuloista!

Juu juu pohojalaanenhan moon aivan syntyperäänen sellaanen
:D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Istui pesuhuoneessa punkassa johon oli sitten päästänyt mojovat paskat, voidellut sillä sitten itsensä, lattian, seinät ja suihukuseinän. Nauroi aivan katketakseen kun motkotin ja siivosin.
Uudenvuoden aaton aattona kun olin siivonnut, sankari oli käynyt hakemassa kylmiöstä aivan täyden 600 g Flora paketin ja voidellut keittiön lanttalauree verhoja myöten, Siinä sitä sitten hetken piti miettiä millä sen sotkun siivoaa kun joka paikka oli aivan valkoisena.
Ja kun herraa sitten yritin viedä kylppäriin laittoi vastaan niin että sitä margariiniä oli sitten sellaisena väylänä keittiöstä kylppäriin. Ja taas vain nauroi aivan vääränä. Ikää tenavalla 6 v :|
Punkka ja lanttalauree, ootko e-pltä? Ihanan tutun kuuloista!

Juu juu pohojalaanenhan moon aivan syntyperäänen sellaanen
:D
Et sentäs kurikkalaanen??

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KukkaLyyti:
Istui pesuhuoneessa punkassa johon oli sitten päästänyt mojovat paskat, voidellut sillä sitten itsensä, lattian, seinät ja suihukuseinän. Nauroi aivan katketakseen kun motkotin ja siivosin.
Uudenvuoden aaton aattona kun olin siivonnut, sankari oli käynyt hakemassa kylmiöstä aivan täyden 600 g Flora paketin ja voidellut keittiön lanttalauree verhoja myöten, Siinä sitä sitten hetken piti miettiä millä sen sotkun siivoaa kun joka paikka oli aivan valkoisena.
Ja kun herraa sitten yritin viedä kylppäriin laittoi vastaan niin että sitä margariiniä oli sitten sellaisena väylänä keittiöstä kylppäriin. Ja taas vain nauroi aivan vääränä. Ikää tenavalla 6 v :|
Punkka ja lanttalauree, ootko e-pltä? Ihanan tutun kuuloista!

Juu juu pohojalaanenhan moon aivan syntyperäänen sellaanen
:D
Et sentäs kurikkalaanen??

No en ihan oo vaikka tuttu paikka seki on
=)
 

Yhteistyössä