Aivanko tosiaan, syötte niitä valmisruokia?!

  • Viestiketjun aloittaja I as I
  • Ensimmäinen viesti
maksalaatikkoa, kalapuikkoja, nakkeja ja puolivalmiste kasviksia pakastimesta. Lähes kaikki muu tulee itse kasvatettua, metsästettyä tai kaupasta ostetuista valmistettua. Leivät ostan myös. en osaa tehdä ruisleipää enkä omista leivinuunia jossa maukkaimmin saisi tehtyä.
 
I as I
Hyvällä halulla... Elämä alulla..
Vedättekö tota soopaa sit päivästä toiseen vai meneekö noi ns. kun pitää saada nopeeta syötävää?
Ravintoarvot ja elämänvoima on noissa ruoissa niin pohjalukemissa että pitää olla oikeesti halua vetää sontaa kun moiseen ryhtyy.
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Valmisruoka sisältää korkeintaan voiman sairastua..

Toisin sanoen syötkö mahan täyttämisen takia vai sen tähden että saat ruoasta voimaa ja jaksamista sekä hyvää oloa?
Eron sanotaan olevan huikea
 
*
Mä en syö, yöks! Ostan laadukasta kalaa, pistän ne tehosekoittimeen, muotoilen puikkoja ja uitan ne korppujauhossa ja munassa. Sitten kaveriksi viipaloin perunoita, joista teen ranskiksia. Pieni nälkä töitten jälkeen vain parantaa ruokahalua, kun lapset joutuvat odottamaan mun puikkojani.

Pitsoja tietenkin leivon aina itse. Koskaan ei roiskeläppiä syödä, never ikinä! Ihan tosiko te ihmiset voitte syödä valmisruokia. Mä leivon leivätkin itse. Eka oon 8 tuntia töissä ja sitten kun tulen kotiin vaivaan taikinaa. Aamulla olen herännyt tekemään leipätaikinan odottamaan jo klo 5.00. Eikö muut tee näin???? Vähän ootte laiskoja.
 
vieras
Mäkin näpersin vuosia kaikki itse ja tunsin ylemmyyttä muita kohtaan mutta nyt olen löysännyt pipoa ja käytän ihan hyvällä omallatunnolla valmisruokia helpottamaan kiireitä.
 
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Hyvällä halulla... Elämä alulla..
Vedättekö tota soopaa sit päivästä toiseen vai meneekö noi ns. kun pitää saada nopeeta syötävää?
Ravintoarvot ja elämänvoima on noissa ruoissa niin pohjalukemissa että pitää olla oikeesti halua vetää sontaa kun moiseen ryhtyy.
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Valmisruoka sisältää korkeintaan voiman sairastua..

Toisin sanoen syötkö mahan täyttämisen takia vai sen tähden että saat ruoasta voimaa ja jaksamista sekä hyvää oloa?
Eron sanotaan olevan huikea
Voima olkoon kanssasi :LOL: :LOL:
 
minä
en todellakaan syö valmiita lämmitettäviä ruokia..enkä syötä niitä lapsillekkaan..epäilyttää se niiden ravintoarvo ja mistäs sitä tietää mitä niihin on lykätty..kaiken maailman värit ja lisäaineet. poikkeuksena maksalaatikko ja kalapuikot, ne on joskus hätävarana kiireisinä päivinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Hyvällä halulla... Elämä alulla..
Vedättekö tota soopaa sit päivästä toiseen vai meneekö noi ns. kun pitää saada nopeeta syötävää?
Ravintoarvot ja elämänvoima on noissa ruoissa niin pohjalukemissa että pitää olla oikeesti halua vetää sontaa kun moiseen ryhtyy.
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Valmisruoka sisältää korkeintaan voiman sairastua..

Toisin sanoen syötkö mahan täyttämisen takia vai sen tähden että saat ruoasta voimaa ja jaksamista sekä hyvää oloa?
Eron sanotaan olevan huikea
Voima olkoon kanssasi :LOL: :LOL:
May the force be with you, Luke Skywalker!
 
kyllähän se on ihan tutkimatta pitkällä tähtäimellä mitä ne lisäaineet ihmisten aivoille ym. aiheuttaa. en siis niitä itseeni tunge enkä lapsiini. valmistan itse lähes kaiken ruoan terveys ja taloudellisista syistä. suosin kotimaista raaka-ainetta.
 
tietämätön
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
kerro mullekin,miten?!?
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä en syö, yöks! Ostan laadukasta kalaa, pistän ne tehosekoittimeen, muotoilen puikkoja ja uitan ne korppujauhossa ja munassa. Sitten kaveriksi viipaloin perunoita, joista teen ranskiksia. Pieni nälkä töitten jälkeen vain parantaa ruokahalua, kun lapset joutuvat odottamaan mun puikkojani.

Pitsoja tietenkin leivon aina itse. Koskaan ei roiskeläppiä syödä, never ikinä! Ihan tosiko te ihmiset voitte syödä valmisruokia. Mä leivon leivätkin itse. Eka oon 8 tuntia töissä ja sitten kun tulen kotiin vaivaan taikinaa. Aamulla olen herännyt tekemään leipätaikinan odottamaan jo klo 5.00. Eikö muut tee näin???? Vähän ootte laiskoja.
Tätä mä kaipasinki!
Ku se pointti on just siinä että noita juttuja kun vääntää ite niin niistä saa sen jaksamisen ja innostumisen siihen! Ei sillä että kaikkien "pitää" jaksaa. Vaan se että kaikki kykenee jaksamaan!
Ranskalaisten ym lämmittämisessä ei millään voi saavuttaa sitä innostusta ja hyvää mieltä..

KIIRE! ?
JOS syöt huolella joka kerta, ehdit kaikkialle huomattavasti tehokkaammin ja voit paremmin.
Kulutat sitä aikaa joka tapauksessa.
Käytä viisaasti, nauti siitä ajasta.
 
Jeps.
Ranskalaisia, kalapuikkoja, maksalaatikkoa, verilettuja, liha- ja kanapullia, kananugetteja ja niitä pizzoja (ainakin nyt noita). Eipä noi meidän jokapäivästä rokaa oo joten ihan hyvällä omalla tunnolla sillontällöin pöytään kannan valmista tai puolivalmista itsetehdyn kaveriksi.
ja joskus myös syödään valmisruokia, näitä lasagneja, pinaattikeittoja yms jos vaikka reissusta tullaan, jääkaappi on tyhjää täynnä ja nälkä kurnii vastassa.

Vastapainoksi sitten tehdään itse joskus ranskalaisia, lohkoperunoita jne jota kaupasta saisi valmiinakin.


Joskus on kiva mennä sieltä missä aita on matalin.
 

Yhteistyössä