Aivanko tosiaan, syötte niitä valmisruokia?!

  • Viestiketjun aloittaja I as I
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä syödään valmiista nugetteja, kalapuikkoja, pinaati- ja verilettuja, joskus lihapulliakin. Valmiita pitsojakin. Noista saa niin helposti iltapalaa. Maksalootaakin välillä. Peruna jalosteita käytän usein kiusauksissa. Valmis lasgneloota on helppo tehä, samoin pata pussit auttaa arkea varsinkin jos niitä itse viel jatkaa niin tulee parempaa.

Mutta kyllä mä oikeesti välillä kokkaakin. ;) Tänäänkin perunamuussia ja karjalanpaistia.
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
omg :D

kyllä ne on ihan ihmisravinnoks tarkotettuja ja tutkittuja tuotteita!
kannattas sunkin ap joskus käyttää niitä niin et ois noin stressaantunu tiukkapipo
Älä nyt loukkaannu anne hyvä!
Mutta puhut soopaa.
Jos tietäisit tietäväsi noista tuotteista ja niiden vaikutuksista et puhuisi noin, joten olisi helpompi jättää tollaset sanomatta.

'Harhaanjohtamisessa ei ole mitään muuta väärää kuin se että se ei ole ikinä totta.'
Kaksplussan palsta on saanut oman ruokaprofeetan :flower:

Kastatko meidät kaikki vääräuskoiset itse tekemääsi pinaattikeittoon :LOL: :LOL: :LOL:

En valitettavasti ainakaan kahdesta syystä.
1. kattilani on liian pieni
2. jos kastaisin, kastaisin sellaseen soppaan että sitä olis kunnolla hyötyä
(kuten vaikka, tomaatti-kookos-inkivääri soppaan) pysyis kato flunssatki loitolla..

Ei tässä oo tarkotus moralisoida, pientä herättelyä vain.
 
tietämätön
mitä mieltä kaupan laatikoista,kuten lanttu/lihaperunasose/kaali?jos niitä syä pari kertaa kuussa.verilettuja en kyllä syö kenenkään tekemänä,enkä maksalaatikkoa.
 
terveys
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
Niissä ei ole kasvavalle lapselle tärkeitä ravintoaineita!Sitten ihmetellään kun jatkuvasti kipeenä ja ylivilkkautta kun aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa.Mammat menee sieltä missä aita on matalin ja LAPSET KÄRSIVÄT SEURAUKSET!!
 
Seija
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
Niissä ei ole kasvavalle lapselle tärkeitä ravintoaineita!Sitten ihmetellään kun jatkuvasti kipeenä ja ylivilkkautta kun aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa.Mammat menee sieltä missä aita on matalin ja LAPSET KÄRSIVÄT SEURAUKSET!!
miten ylivilkkautta jso kerta ruoasta ei saada tarpeeksi ravintoa?? Nyt vähän pihalla..
Niin siis kumpaa tuo valmisruoka tekee: väsymystä ja kipeyttä VAI ylivilkkautta??
 
Kyllä ne einekset ovat arjen ja äidin mielenterveyden kannalta ehdottoman tärkeitä. Saarioinen valmistaa aika ison osan meidän perheemme ruoasta, ja varmasti on ihan riittävän terveellistä kun esim. lihaperunasoselaatikon kanssa tarjotaan tuoreita kotimaisia kasviksia, ruisleipää ja maitoa.

Jos edelliseltä päivältä ei ole jäänyt lounaalle ruokaa, niin hyvällä omallatunnolla meillä syödään eineksiä.

Eineksistä en koske nugetteihin (uskon kyllä että niihin käytetään juuri ne broilerin jätteet) tai valmislihapulliin (samaa moskaa niissäkin kuin nugeteissa). Ja makaronilaatikko on niin hyvää itse tehtynä, että valmisloota maistuu siihen verrattuna kauhealle.
 
jep. paitsi pikkupitsoja.

Mun tekemä ruoka on pahaa, tai ainakin mautonta. Lisäksi, en todellakaan tiedä kuin pari-kolme ruokalajia, jotka saa valmiiksi vartissa. Loput on eineksiä.

Jos syötäisiin itsetehtyä ruokaa arkisin kotona, niin se pitäisi tehdä yöllä. En viitsi, nukun mieluummin.
6- tuntisen päivän tekeminenkään tuskin ratkaisee, koska silloin mulla olisi töissä niin kiire (tehdä 8 tunnin työt kuudessa) että joku lantunpilkonta ei vois vähempää kiinnostaa, lasten roikkuessa lahkeissa...

Kaikki ei nyt vaan osaa laittaa hyvänmakuista ruokaa. (Siis ilman rasvaa, suolaa ja lihaliemikuutiota.) Sen sijaan osaisin tehdä hyvää pullaa ja lättyjä, mutta niitä nyt ei saa syödä kun ne lihottaa.
 
terveys
Alkuperäinen kirjoittaja Seija:
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
Niissä ei ole kasvavalle lapselle tärkeitä ravintoaineita!Sitten ihmetellään kun jatkuvasti kipeenä ja ylivilkkautta kun aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa.Mammat menee sieltä missä aita on matalin ja LAPSET KÄRSIVÄT SEURAUKSET!!
miten ylivilkkautta jso kerta ruoasta ei saada tarpeeksi ravintoa?? Nyt vähän pihalla..
Niin siis kumpaa tuo valmisruoka tekee: väsymystä ja kipeyttä VAI ylivilkkautta??
Katsos aivot tarvitsevat tärkeitä rasvahappoja toimiakseen!Eineksissä ei ole muuta kuin energiaa ja vääriä rasvoja ja liikaa hiilareita!Se tekee väsyneeksi ja keskittymiskyky häiriintyy ,E621 on pahin aine mitä on kaikissa valmisruoissa!Kannatta ottaa kalaöljyä ihan purkistakin.
Runsaasti vihreää myös joka aterialla.
 
jo
Alkuperäinen kirjoittaja Tahtoo tietää:
EDELLEENKIN KYSYISIN ETTÄ TEETTEKÖ SIIS KAIKEN ITSE:
MAKKARAT
VERILÄTYT
MAKSALAATIKOT
PINAATTIKEITOT
TOMAATTIKEITOT
PASTAT
JAUHATTE KAHVIPAVUT
etseteraa...
Joku ne ite tekee takuulla.
Jos ei muut niin tehtaan tädit ainaki tekee ite koneilla ne...
Miks makkaroita ite tehtäis? nehä on ihan suolesta..
Luomu soija tuotteissa on kolme kertaa sen verran proteiinia mitä
lihassa.. Ei voi väittää että ku siitä lihasta vaan saa kaiken. Se on vanha vitsi.
 
Pitsat tai ranskiset mikroon :x Uunissahan ne paistuu ja maukkahaksi maistuu :p Kyl me joskus pakaste muonaa syödään esim. jos ollaan jossain menossa eikä ehditä muuta ruokaa laittaa. Sit esim. valmis hernekeittoa löytyy aina kaapista ns. hätävara ruoaksi, jos muu ruoka loppu eikä jaksa kauppaan mennä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja Seija:
Alkuperäinen kirjoittaja terveys:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
Niissä ei ole kasvavalle lapselle tärkeitä ravintoaineita!Sitten ihmetellään kun jatkuvasti kipeenä ja ylivilkkautta kun aivot eivät saa tarpeeksi ravintoa.Mammat menee sieltä missä aita on matalin ja LAPSET KÄRSIVÄT SEURAUKSET!!
miten ylivilkkautta jso kerta ruoasta ei saada tarpeeksi ravintoa?? Nyt vähän pihalla..
Niin siis kumpaa tuo valmisruoka tekee: väsymystä ja kipeyttä VAI ylivilkkautta??
Katsos aivot tarvitsevat tärkeitä rasvahappoja toimiakseen!Eineksissä ei ole muuta kuin energiaa ja vääriä rasvoja ja liikaa hiilareita!Se tekee väsyneeksi ja keskittymiskyky häiriintyy ,E621 on pahin aine mitä on kaikissa valmisruoissa!Kannatta ottaa kalaöljyä ihan purkistakin.
Runsaasti vihreää myös joka aterialla.


Mut eihän niitä eineksiä joka päivä syödäkkään. Mutta jotkut niistä on ihan ok makuisia, jotta voi syödä silloin, jos ei kerkeä ruokaa laittamaan ja kyl ne ranskanpotutkin on meidän lasten herkkuja eli välillä voi pitää sellaisia herkuttelu hetkiä ilman omantunnon tuskia.

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Pitsat tai ranskiset mikroon :x Uunissahan ne paistuu ja maukkahaksi maistuu :p Kyl me joskus pakaste muonaa syödään esim. jos ollaan jossain menossa eikä ehditä muuta ruokaa laittaa. Sit esim. valmis hernekeittoa löytyy aina kaapista ns. hätävara ruoaksi, jos muu ruoka loppu eikä jaksa kauppaan mennä.
Ranskikset valmistuu kyllä tavallisessa uunissa.
Mikroranskalaisia en ole ostanut kuunaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Pitsat tai ranskiset mikroon :x Uunissahan ne paistuu ja maukkahaksi maistuu :p Kyl me joskus pakaste muonaa syödään esim. jos ollaan jossain menossa eikä ehditä muuta ruokaa laittaa. Sit esim. valmis hernekeittoa löytyy aina kaapista ns. hätävara ruoaksi, jos muu ruoka loppu eikä jaksa kauppaan mennä.
Jalostajan hernekeittohan on oikeaa herkkuruokaa :p En itse saa tehtyä läheskään yhtä hyvää. Tuoreen ruisleivän ja kylmän maidon kanssa purkkihernekeitto maistuu mahtavalta, varsinkin kunnon ulkoilun jälkeen. Nam nam!
 
Missä sitten menee valmisruuan raja: tein juuri lasagnea, johon tomaattimurska tuli tölkistä, lasagne levyt valmiina, herkkusienet tölkistä ym. Vaikka sunnuntai onkin, niin en todellakaan jaksa alkaa kalttaamaan tomaatteja, tekemään itse pastalevyjä tms. Silti en tuota lasagnea erityisen epäterveellisenä pitäisi.
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
jep. paitsi pikkupitsoja.

Mun tekemä ruoka on pahaa, tai ainakin mautonta. Lisäksi, en todellakaan tiedä kuin pari-kolme ruokalajia, jotka saa valmiiksi vartissa. Loput on eineksiä.

Jos syötäisiin itsetehtyä ruokaa arkisin kotona, niin se pitäisi tehdä yöllä. En viitsi, nukun mieluummin.
6- tuntisen päivän tekeminenkään tuskin ratkaisee, koska silloin mulla olisi töissä niin kiire (tehdä 8 tunnin työt kuudessa) että joku lantunpilkonta ei vois vähempää kiinnostaa, lasten roikkuessa lahkeissa...

Kaikki ei nyt vaan osaa laittaa hyvänmakuista ruokaa. (Siis ilman rasvaa, suolaa ja lihaliemikuutiota.) Sen sijaan osaisin tehdä hyvää pullaa ja lättyjä, mutta niitä nyt ei saa syödä kun ne lihottaa.

Kaikki tallaa tyylillään, niin se vain on. :)
Rasva, suola ja mausteet ovat HYVÄSTÄ!

Se vain että millaisia, se ratkaisee.
Esim. Rasvoissa paras on kookosrasva (myydään kaupoissa, paras luomuna)
Se soveltuu kaikenlaiseen ruoanlaittoon ja leivontaan, sisältäen elimistölle suoraan hyödynnettävät rasvahapot. Joidenkin valmistajien kookosrasva on "makeampaa" kuin toisten, joten kokeile erilaisia niin löytyy sopiva.
Itse tykkään sellaisesta sopivan neutraalista, mutta mieto kookos vivahde sapuskassa antaa monesti hyvää makua ruoalle.
Voi on parempi kuin mitkään margariinit, jos tykkäät voin mausta niin sitä mieluummin.

Suola on tärkeä sinulle! Paras harmaa suola ja himalajan suola eli kristalli suola. Niitäkin myydän useissa paikoissa.
Suola sisältää hurjan määrän mineraaleja ja hivenaineita mitä ihminen tarvii.
Ja kuten sanottu suola saa ruoan maistumaan.

Se on noissa se että ei kannata käyttää niitä valkaistuja tuotteita kuten suolaa ja sokeria, koska silloin niistä on käsittelystä johtuen tuhottu kaikki nuo tärkeät mineraalit ym hyvä. Valkaistu suola ja sokeri aiheuttaa ne pahat jutut, lihoamiset ja sairaudet.

Mausteet:
Niitä kannattaa käyttää.
Tuliset mausteet jos niistä tykkää, ovat tosi hyvästä. Erityisesti luomuna saatavat cayanne, chili ym pippuri jutut. Sisältävät paljon antioksidantteja, joita elimistö tarvii pärjätäkseen.
Valkosipuli eritoten. Sillä on tutkitusti todettu olevan hurja teho monia vaivoja ja sairauksia vastaan..

Kaikkihan nyt ruokaa osaa laittaa!!
Mahdollisimman paljon tuoreita aineksia ja itselleen sopivia mausteita ja hyvää tulee takuulla!
 
Prkl
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Kaikkihan nyt ruokaa osaa laittaa!!
Mahdollisimman paljon tuoreita aineksia ja itselleen sopivia mausteita ja hyvää tulee takuulla!
Mä tiedän, että sä olet Porvoosta, mutta pakko mainita, että mun mielestä kaikki ihmiset osaa leikata hiuksetkin. Hyvät sakset vain käteen ja bähän inspiraatiota peliin ja varmasti tulee hyvä tukka!
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Pitsat tai ranskiset mikroon :x Uunissahan ne paistuu ja maukkahaksi maistuu :p Kyl me joskus pakaste muonaa syödään esim. jos ollaan jossain menossa eikä ehditä muuta ruokaa laittaa. Sit esim. valmis hernekeittoa löytyy aina kaapista ns. hätävara ruoaksi, jos muu ruoka loppu eikä jaksa kauppaan mennä.
Ranskikset valmistuu kyllä tavallisessa uunissa.
Mikroranskalaisia en ole ostanut kuunaan.
Riippuu mikrosta. Mäkin ennen sanoin etten ikinä söisi tai tekisi mikrossa ranskiksia, mutta äijä toi jonkun megamikron, jossa on grillivastukset ja ties mitä muuta. Siihen paistoalustalle kun laittaa ranskikset ja mikroon, niin tulee parempi ja rapeampia kuin uunissa!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Kaikkihan nyt ruokaa osaa laittaa!!
Mahdollisimman paljon tuoreita aineksia ja itselleen sopivia mausteita ja hyvää tulee takuulla!
Mä tiedän, että sä olet Porvoosta, mutta pakko mainita, että mun mielestä kaikki ihmiset osaa leikata hiuksetkin. Hyvät sakset vain käteen ja bähän inspiraatiota peliin ja varmasti tulee hyvä tukka!
Joo onnistuu hiusten leikkaus se on nimeltään ohoh kampaus ,kun isompi tukko putoaa lattialle,sopii mainiosti tämäkin asia tähänkin ruokaosioon. :LOL: :LOL:
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja oovee:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Siis mitä v*ttua? :D
MItä se sano tollee??? ei hä?? onko toi joku jeesus läppä vai mitä ihmettä...
jotain pakana meininkiä?? o ou..

Ota iisisti. Jos olet yliherkkä tai tyhmä (mene ja tiedä) niin ota aikas ja mieti rauhassa..

Hitto tyypit täällä alkaa menee hysteerisiksi kun muotoilin sen vain tollee, millä tarkoitin sitä että kun itse valmistaa ruokansa perheelle niin vaikka siihen menee tunti tai kaksi niin se on kuitenki sen arvosta.
Se voima, sillä meinaan vain sitä ku te raukat jauhatte että ku ei oo voimia eikä aikaa enää tehä päivän ruokaaki niin meinaan vain että:
siitä ruoasta sen energian saa...
 

Yhteistyössä