Aivanko tosiaan, syötte niitä valmisruokia?!

  • Viestiketjun aloittaja I as I
  • Ensimmäinen viesti
cukkis
meillä syödään aika useinkin valmis ruokia kaupan...pinaattikeittoa....muitakin valmiita keittoja, kalapaistos on tosi hyvää jne....mysö maksalaatikkoa.

siis hätävarana tietenkin...v-loppusin poitsu saattaa syödä jonkun valmiin ruoan aamupäivästä jos edellisestä päivästä ei ole jäänyt ruokaa. Ja en koe huonoa omaa tuntoa...hyvää ruokaa se on...

toki ei mikään koti ruokaa voita, mutta on noi parempia kun esim pelkkää leipää tai hampurilaisia roskaruokapaikasta.
 
Piika-äiti
Nyt on tämän kuukauden aikana syöty jonkun verran. Ollaan oltu niin kipeitä, ruokahaluttomia ja surkeita, ettei aika ja energia riitä mihinkään. Ovat kyllä ihan kauheita ne kaupan systeemit.
 
hyvällä omallatunnolla
Syödään nakkeja ja ranskalaisia, myös joskus pakastepitsoja ja pinaattikeittoa ja lettuja. 95% onkin sitten laadukasta ja monipuolista kotiruokaa. Kohtuus kaikessa.
 
I as I
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
omg :D

kyllä ne on ihan ihmisravinnoks tarkotettuja ja tutkittuja tuotteita!
kannattas sunkin ap joskus käyttää niitä niin et ois noin stressaantunu tiukkapipo
Älä nyt loukkaannu anne hyvä!
Mutta puhut soopaa.
Jos tietäisit tietäväsi noista tuotteista ja niiden vaikutuksista et puhuisi noin, joten olisi helpompi jättää tollaset sanomatta.

'Harhaanjohtamisessa ei ole mitään muuta väärää kuin se että se ei ole ikinä totta.'
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä en syö, yöks! Ostan laadukasta kalaa, pistän ne tehosekoittimeen, muotoilen puikkoja ja uitan ne korppujauhossa ja munassa. Sitten kaveriksi viipaloin perunoita, joista teen ranskiksia. Pieni nälkä töitten jälkeen vain parantaa ruokahalua, kun lapset joutuvat odottamaan mun puikkojani.

Pitsoja tietenkin leivon aina itse. Koskaan ei roiskeläppiä syödä, never ikinä! Ihan tosiko te ihmiset voitte syödä valmisruokia. Mä leivon leivätkin itse. Eka oon 8 tuntia töissä ja sitten kun tulen kotiin vaivaan taikinaa. Aamulla olen herännyt tekemään leipätaikinan odottamaan jo klo 5.00. Eikö muut tee näin???? Vähän ootte laiskoja.
Totta puhuen siis, meillä syödään paljonkin valmisruokia ja ne ovat arjen pelastus. Enhän mä muuten kerkeäis muuta tekemäänkään illalla kuin väsätä puikkoja. Hyvällä omalla tunnolla syön valmista ja nytkin tuolla uunissa on ranskikset ja makkaraa. Oon oppinut pikkuäiti-vaiheeni jälkeen sen, etten jaksa stressata tuollaisilla asioilla. Koska en ole ollenkaan ruuanlaittajatyyppiä, ei tuo leivonta yms. tuota itselleni mielihyvää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
omg :D

kyllä ne on ihan ihmisravinnoks tarkotettuja ja tutkittuja tuotteita!
kannattas sunkin ap joskus käyttää niitä niin et ois noin stressaantunu tiukkapipo
Älä nyt loukkaannu anne hyvä!
Mutta puhut soopaa.
Jos tietäisit tietäväsi noista tuotteista ja niiden vaikutuksista et puhuisi noin, joten olisi helpompi jättää tollaset sanomatta.

'Harhaanjohtamisessa ei ole mitään muuta väärää kuin se että se ei ole ikinä totta.'
Kaksplussan palsta on saanut oman ruokaprofeetan :flower:

Kastatko meidät kaikki vääräuskoiset itse tekemääsi pinaattikeittoon :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
kerro mullekin,miten?!?
No tyyliin hyöhenet vaan pois ja sitten se koko kana sinne linkoon, meillä ei syöty sen ohjelman jälkeen kanaa varmaan puoleen vuoteen kun niin paljon alkoi ällöttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
omg :D

kyllä ne on ihan ihmisravinnoks tarkotettuja ja tutkittuja tuotteita!
kannattas sunkin ap joskus käyttää niitä niin et ois noin stressaantunu tiukkapipo
Älä nyt loukkaannu anne hyvä!
Mutta puhut soopaa.
Jos tietäisit tietäväsi noista tuotteista ja niiden vaikutuksista et puhuisi noin, joten olisi helpompi jättää tollaset sanomatta.

'Harhaanjohtamisessa ei ole mitään muuta väärää kuin se että se ei ole ikinä totta.'
olen tässä asiassa ap:n kanssa samaa mieltä. ei niitä ole tutkittu kunnolla. eräs tutkimus sanoo että ne lisäaineet aiheuttavat riippuvuutta...kemiallisia useat ovat. Uskoisin että turvallisesti voi joskus syödä mutta jatkuva käyttö aiheuttaa aivan varmasti haittaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
kerro mullekin,miten?!?
No tyyliin hyöhenet vaan pois ja sitten se koko kana sinne linkoon, meillä ei syöty sen ohjelman jälkeen kanaa varmaan puoleen vuoteen kun niin paljon alkoi ällöttämään.
parhaat osat laitetaan pakattuna myyntiin ja ne kaikki muuta lykätään sinne jauhimeen ja sitten niistä tulee herkullisia nugetteja :$
 
I as I
Herää kysymys:
TERVEYS VAI KIIREYS?
Vaikka en sitä tosissaan halua teiltä kysyä, vastauksen turhuudesta johtuen..

Toivon silti että jokainen teistä jaksais kokeilla itse juttuja ja tutkia mikä oikeasti toimii itellä, eikä vain aina tehdä valintoja ympäristön paineesta johtuen, kuten työkiireestä tai väsymyksestä.
OTA aika minkä tarvitset, niin sinulla on paljon enemmän annettavaa muillekin!
 
Tiina
Siis juu.. meillä syödään kalapuikkoja,ranskiksia,pakastepizzoja,pakastevihanneksia,maksalaatikkoa, lihapullia,verilättyjä,muussijauhetta, valmis pastapusseja. yms. lasketaanko myös kaikenlaiset valmiit keittopussit, kuten pinaattikeitto,tomaattikeitto?? sillä niitä itse tehdessä menisi vain hermot yms..

Mutta siis teen myös aika paljon itsekin,tykkään kokata.. mm. lohkoperunat,jauheliha- ja makkarakeitto,joskus muussi, ruskeakastike.. jne.. perusruokaa
ja siis noihinkin käytän siis kaupan jauhelihaa,ja kaupan lenkkiä.. eli en itse tee niitä makkaroita..

Vai ap, ttetkö sinä itse myös makkarat??
 
tietämätön
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
kerro mullekin,miten?!?
No tyyliin hyöhenet vaan pois ja sitten se koko kana sinne linkoon, meillä ei syöty sen ohjelman jälkeen kanaa varmaan puoleen vuoteen kun niin paljon alkoi ällöttämään.
parhaat osat laitetaan pakattuna myyntiin ja ne kaikki muuta lykätään sinne jauhimeen ja sitten niistä tulee herkullisia nugetteja :$
näin tehdään varmaan lihapullatkin?ja makkarat,eikö?en taida kyllä enää nugetteja ostaa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Herää kysymys:
TERVEYS VAI KIIREYS?
Vaikka en sitä tosissaan halua teiltä kysyä, vastauksen turhuudesta johtuen..

Toivon silti että jokainen teistä jaksais kokeilla itse juttuja ja tutkia mikä oikeasti toimii itellä, eikä vain aina tehdä valintoja ympäristön paineesta johtuen, kuten työkiireestä tai väsymyksestä.
OTA aika minkä tarvitset, niin sinulla on paljon enemmän annettavaa muillekin!
Oma ja läheisten terveys!!!! Tavallinen ruuanlaitto ei ole aikaa vievää joten tuo kiire on tekosyy. Ruokaa kun voi tehdä enemmän ja syödä tai pakastaa. ne ravintoaineet mitä häviää pakastettaessa voi korvata herkullisella salaatilla, raasteella tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Kyllä meillä välillä syödään ranskalaisia ja pakastepizzoja ihan hyviä ne on mun mielestä. Mutta niitä valmiita mikroaterioita meillä ei syödä, eikä nugetteja enää sen jälkeen kun näin jonkun ohjelman siitä että miten ne valmistetaan :x
kerro mullekin,miten?!?
No tyyliin hyöhenet vaan pois ja sitten se koko kana sinne linkoon, meillä ei syöty sen ohjelman jälkeen kanaa varmaan puoleen vuoteen kun niin paljon alkoi ällöttämään.
parhaat osat laitetaan pakattuna myyntiin ja ne kaikki muuta lykätään sinne jauhimeen ja sitten niistä tulee herkullisia nugetteja :$
näin tehdään varmaan lihapullatkin?ja makkarat,eikö?en taida kyllä enää nugetteja ostaa...
kyllä. katsoppa sitä alle euron lihapulla pakettia ja niitä raaka-aineita. siinä on suurin osa lihan kaltaisia aineita...ei siis lihaa niin kuin itse tehdyissä pullissa.
 
Kyllä mä ainakin koitan itse tehdä asioita. ja tehdäänkin välillä itse ranskikset ja lohkoperunat sun muut. Ainoa ruoka mitä en kyllä suostu itse tekemään on veriletut, sori mutta ne tullaan aina ostamaan kaupan hyllystä valmiina.

Kuten jo totesin, joskus on kiva mennä sieltä missä aita on matalin.

Ja se ei tarkoita että niin tekisi Aina tai edes kovin usein. Joskus on vaan oikeesti kiva ottaa rennosti ja lykätä ranskalaiset suoraan pakkasesta uuniin ja mennä vaikka ajelemaan pojan kanssa junilla siksi aikaa kun ruoka valmistuu =)
Sanoisin että molempi parepi.
 
vieras
TODELLA harvoin, siis kerran-pari vuodessa. Niitä vakuumipakattuja ei koskaan. Pizzaa teen itse tai mennään pizzeriaan, kalapuikot on yöks. Mies syö ajoittain maksalaatikkoa koska meillä sitä ei muut syö enkä ala sitä yhtä varten kokkaamaan (lisäksi mulla tulee huono olo maksan hajusta). Ranskalaisten tilalla meillä on itse tehtyjä lohkoperunoita. Leipää ostan kaupasta, kerran-pari kuussa teen sämpylöitä itse mutta meillä ollaan ruisleipäihmisiä enkä sitä osaa tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä. katsoppa sitä alle euron lihapulla pakettia ja niitä raaka-aineita. siinä on suurin osa lihan kaltaisia aineita...ei siis lihaa niin kuin itse tehdyissä pullissa.
Meillä muuten on itsetehdyissäkin lihapullissa varmaan puolet "lihan kaltaisia aineita" koska laitetaan järestään sinne sekaan soijarouhetta :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kyllä. katsoppa sitä alle euron lihapulla pakettia ja niitä raaka-aineita. siinä on suurin osa lihan kaltaisia aineita...ei siis lihaa niin kuin itse tehdyissä pullissa.
Meillä muuten on itsetehdyissäkin lihapullissa varmaan puolet "lihan kaltaisia aineita" koska laitetaan järestään sinne sekaan soijarouhetta :snotty:
tässäpä jauhelihapihvit a´la eräs valmistaja

Aineosat: vesi, koneellisesti eroteltu broilerinliha, sianliha, soijaproteiinivalmiste, naudanliha, korppujauhe (vehnä ), perunatärkkelys, mausteet (mm. sinapinsiemen, paprika, valkosipuli), glukoosi, suola, silava, naudan rasva, vehnäkuitu, emulgointiaine auringonkukkalesitiini, stabilointiaine E 331, arominvahvenne E 621, hydrolysoitu vehnäproteiini, aromit (mm. valkopippuri, muskottipähkinä, selleri, inkivääri, kurkuma)
*muoks* en tosiaan tuota lapsilleni syöttäisi
 
kotikokki
Joskus harvoin kiiretilanteissa saatetaan valmisruokiin sortua, mutta muuten kyllä tehdään ruoat itse. Ihmiset valittavat ruokaostosten hintaa ja kun kaikki raha menee ruokakauppaan. No ei ihme jos sieltä kaupasta kannetaan kaikki valmiina. Me tehdään aina isot satsit ruokaa kerralla. Siitä riittää pariksi päiväksi koko poppoolle syötävää ja ehkä vielä jopa pakkaseenkin annos tai pari. Joskus tehdään oikein urakalla kaikenlaista hyvää ja laitetaan sitten sopivissa annosrasioissa pakastimeen. Sieltä nopea sulattaa viikolla kun on kiire saada perheelle ruoka pöytään. Meillä koko viikon ruokaostoksiin menee yleensä 70-80?. Ei onnistuisi millään jos paljon osteltaisiin valmiina. Rahansäästö tosin sivuseikka, pääasia että ruoka on terveellistä ja hyvää.
 
Nam nam
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Niin siis nuo pakastepizzat ja ranskikset sekä ihan sitten nuo vakuumipakatut muusit lisukkeilla? Että mikroon vain ja sillee?
Ihan lapsillennekin syötätte??
syötäväksihän ne on tarkoitettu!
Ja niin syövät sinunkin lapsesi, jollet sitten laita heille kouluun/päiväkotiin omia eväitä mukaa. Niin ja ravintolat tarjoaa niitä kans, jos olet joskus erehtynyt syömään muuaalla, kuin kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja I as I:
Hyvällä halulla... Elämä alulla..
Vedättekö tota soopaa sit päivästä toiseen vai meneekö noi ns. kun pitää saada nopeeta syötävää?
Ravintoarvot ja elämänvoima on noissa ruoissa niin pohjalukemissa että pitää olla oikeesti halua vetää sontaa kun moiseen ryhtyy.
Itse tekemällä ruoka saa voiman, joka siirtyy syödessä sinuun.
Valmisruoka sisältää korkeintaan voiman sairastua..

Toisin sanoen syötkö mahan täyttämisen takia vai sen tähden että saat ruoasta voimaa ja jaksamista sekä hyvää oloa?
Eron sanotaan olevan huikea
Voima olkoon kanssasi :LOL: :LOL:
Just niin! :LOL:
May the Force be with her....always :saint:
Feng shui ja sitä rataa.

Meillä syödään aika vähän eineksiä. Joskus ns. hätätilanteessa.
 

Yhteistyössä